Jump to content
D4ncer

Przestrzeń, rozdzielczość, szybkość.

Recommended Posts

W dniu 1.02.2020 o 14:55, xajas napisał:

1. Sa sposoby zgrania subwoofera i glownych glosnikow (dopasowaanei opuznienia), umozliwiajace pokrycie impulsow

2. Zwroc uwage, ze  wielodrozne  zestawy glosnikowe z duzym niskotonowym glosnikiem i niska czestotliwoscia podzialu, to de facto tez nic innego,  jak glowny glosnik i subwoofer po prostu zintegrowany w jednej obudowie (ja nie widze roznicy w zasadzie dzialania).

Czy wtedy ten bas powoduje inne przesuniecia fazowe niz oddzielony subwoofer?

Czy nie powinno sie uzywac glosnikow z nisko schodzacym niskotonowcem bo moze "zepsuc" scene przez rzesuniecia fazowe?

Ta argumentacja z tymi przesunieciami fazy przez dodatkowe subwoofer jest troche bez sensu 😉

Te wszystkie dyskusje i antyargumenty przeciwko subwooferom to moim zdaniem bzdura -> patrz powyzej. 

 

Malo tego.

Osobny subwoofer daje ci moozliwosc niezaleznego ustawienia/pozycjonowanie glownych glosnikow i subwoofera

- glowne glosniki z priorytetem -> scena

- subwoofer z priorytetem -> optymalny rozklad modow

Co Ty tak jak lew bronisz tych systemów subwooferowych, których jedynie rozsądnym zastosowaniem jest słabość sprzętu i problem akustyczny? Dobry sprzęt bez subwoofera działa na 100% poprawnie.
Pomijam trudność w prawidłowym ustawieniu suba.

W dniu 1.02.2020 o 18:12, xajas napisał:

Jesli myslenie boli a robota za trudna, to proponuje radio kuchenne, wtedy nie ma powyzszych problemow emoji41.png

Bardzo głupia konkluzja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, soundchaser napisał:

Co Ty tak jak lew bronisz tych systemów subwooferowych, których jedynie rozsądnym zastosowaniem jest słabość sprzętu i problem akustyczny? Dobry sprzęt bez subwoofera działa na 100% poprawnie.

Co to jest "dziala 100% poprawnie"?

Dla mnie to np. 20-20.000Hz +/-3dB (w miejscu odsluchu)

znasz taki dobry sprzet?

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, soundchaser napisał:

Co Ty tak jak lew bronisz tych systemów subwooferowych, których jedynie rozsądnym zastosowaniem jest słabość sprzętu i problem akustyczny? Dobry sprzęt bez subwoofera działa na 100% poprawnie.
Pomijam trudność w prawidłowym ustawieniu suba.

Bardzo głupia konkluzja.

Pomijamy też, że jedne z najlepszych systemów audio mają budowę modułową (osobno suby)?

Czyli MBL/Infinity (Genesis)/Gryphon/WLM/Sveda/Goldmund/Trenner błądzą?
 

 

Chcę mieć 20-20.000Hz +/-3dB w miejscu odsłuchu, wąski słupek mi tego nie da 😉

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

  

7 godzin temu, xajas napisał:

Dla mnie to np. 20-20.000Hz +/-3dB (w miejscu odsluchu)

znasz taki dobry sprzet?

Ja kiedyś tak świrowałem, na kolumnach Infinity RS2b, do tego  końcówka 2x1kW, procesor DSP wraz z mikrofonemn na różowym szumie miałem wyprowadzone do 20Hz przy -0.2dB, w całym zakresie w miejscu odsłuchu płasko +/-3dB aż do 20kHz i... na tym się zalety kończyły, świetnie to wyglądało ale słuchanie to była raczej udręka. O wiele przyjemniej się obcowało z muzyką gdy pozwoliło się pomieszczeniu zagrać swoje i były górki i dołki rzędu 6-8dB, bas kończył się przy 37Hz na 0dB i jakoś było lżej. Od tamtej pory skupiam się na odwzorowaniu zakresu 35Hz w górę, niżej nic nie trzeba, byle była szybkość i pazur a tego nie ma większość kolumn, chyba że mówimy o takich co mają na dole twardą 15"-tkę lub więcej. Dlatego jeżeli miałbym uwzględnić jakiegos suba do muzyki to najpewniej był by to sub z rynku pro na 18", swoim DSP i mocą rzędu 1000-1500W który sięga 35Hz.

Edited by opteron

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, przemak napisał:

To jest "poddyskusja" o aktywnych wielodrożnych zestawach głośnikowych. Mogą mieć zwrotnice analogowe albo cyfrowe. Nie wiem, skąd pomysł, żeby cewki na wyjściach 300W wzmacniacza zamieniać na DSP i jak to w ogóle zrobić, ale może niewiele wiem 😉 Co to jest nieklasyczny filtr to też nie wiem. 

Coś już zupełnie pomieszałeś. Ale tak, że nawet nie wiem o co chodzi.

Dsp daje się przed wzmacniaczem a nie za. To uno.

"Nieklasyczny filtr" to dsp, bo z dyskusji wynika, że to nie jest zbyt częstą praktyką. Tak samo używanie zwrotnicy pasywnej przed sekcja ampa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, opteron napisał:

  

Ja kiedyś tak świrowałem, na kolumnach Infinity RS2b, do tego  końcówka 2x1kW, procesor DSP wraz z mikrofonemn na różowym szumie miałem wyprowadzone do 20Hz przy -0.2dB, w całym zakresie w miejscu odsłuchu płasko +/-3dB aż do 20kHz i... na tym się zalety kończyły, świetnie to wyglądało ale słuchanie to była raczej udręka. O wiele przyjemniej się obcowało z muzyką gdy pozwoliło się pomieszczeniu zagrać swoje i były górki i dołki rzędu 6-8dB, bas kończył się przy 37Hz na 0dB i jakoś było lżej. Od tamtej pory skupiam się na odwzorowaniu zakresu 35Hz w górę, niżej nic nie trzeba, byle była szybkość i pazur a tego nie ma większość kolumn, chyba że mówimy o takich co mają na dole twardą 15"-tkę lub więcej. Dlatego jeżeli miałbym uwzględnić jakiegos suba do muzyki to najpewniej był by to sub z rynku pro na 18", swoim DSP i mocą rzędu 1000-1500W który sięga 35Hz.

Prawie dokładnie tak 🙂

Sveda audio WOMBAT 15" aluminiowa membrana (dayton z seri reference) 500W z regulacjami w obudowie zamkniętej ;)

 

 

Edited by S0nic
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy, ciekawy, nie powiem, ale ja raczej poszedłbym w

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) tutaj mamy 18" ale na twardej membranie (preferuję uderzenie, wibracje strun odczuwane na ciele które zjeżą włosy a nie tylko "bulgot" znany z domowych subów), 30Hz i 134dB SPL zapewnia zapas w każdym kierunku, głośnościowym i zakresowym, poza tym połowę tańszy.


Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie słyszałem tego JBL więc cieżko mi cokolwiek powiedzieć. Patrząc na parametry:

To chyba jest bass reflex?

Membrana z jakiego materiału?

Te estradowe głośniki niestety nie mają aż takiego zejścia (30 - 103 Hz), typowo, nie napisane przy jakim spadku.

36.80 kg - to tylko troszkę więcej niż mój 1 monitor 😉

 

Sveda to obudowa zamknięta, aluminiowa membrana, 60 kg wagi, 40mm obudowa 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, S0nic napisał:

Niestety nie słyszałem tego JBL więc cieżko mi cokolwiek powiedzieć. Patrząc na parametry:

To chyba jest bass reflex?

Membrana z jakiego materiału?

Te estradowe głośniki niestety nie mają aż takiego zejścia (30 - 103 Hz), typowo, nie napisane przy jakim spadku.

36.80 kg - to tylko troszkę więcej niż mój 1 monitor 😉

 

Sveda to obudowa zamknięta, aluminiowa membrana, 60 kg wagi, 40mm obudowa 😉

Ja mam takie twarde papierzane 18"-tki w obudowie zamknietej (>100L) i na potrzeby domowe (a nie estradowe) nie jest problemem je tak zestroic, ze schodza <20Hz. Pamietaj ze w domu w najnizszych rejestrach dochodzi jeszcze "room gain", ktorego nie masz na estradzie

Edited by xajas
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, xajas napisał:

Ja mam takie twarde 18"-tki w obudowie zamknietej (>100L) i na potrzeby domowe (a nie estradowe) nie jest problemem je tak zestroic, ze schodza <20Hz. Pamietaj ze w domu w najnizszych rejestrach dochodzi jeszcze "room gain", ktorego nie masz na estradzie

Co to jest za materiał membrany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem co to obudowa zamknięta, od wielu lat nie posiadam kolumn z otwartą i nie mam zamiaru. Jednak przy subie jeżeli robi swoją robotę i mi nie "furczy" to mogę to znieść. Ten 35Hz ma przy -3dB w warunkach bezechowych, w pokoju będzie lepiej, membrana papier na twardym zawieszeniu. Waga w sprzęcie pro ma zasadnicze znaczenie i nie koniecznie jest wyznacznikiem jakości, zwłaszcza w erze wzmacniaczy impulsowych gdzie taki 4kW waży 5Kg a w klasie AB samo trawo waży 5x więcej nie mówiąc już wzmacniaczu.

Słyszałem tego potwora w warunkach zbliżonych do domowych (z dużym salonem), powiem tak, zapiera dech w piersiach koniec kropka. Nigdy, ŻADEN domowy sub nie zrobił na mnie takiego wrażenia bez względu na cenę, 35Hz z takim impulsem i atakiem że włos staje

Edited by opteron
  • Like 1

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli wystarcza 35Hz (do czego wlasnie „dojrzewam“) to znam lepsze rozwiazanie niz obudowa zamknieta :-)

 

Wlasnie eksperymentowalem z subwooferami w obudowie Open Baffle U Frame (oparte o te same twarde 18“ przetworniki) i efekt jest ZNAKOMITY.

 

Bezposrednie porownanie w tym samym miejscu/optymalnym ustawieniu bylo jednoznaczne.

 

OZ

IMG_1616.thumb.jpg.54073764321003c58e159740f9fb5958.jpg

 

OB

Adjustments.thumb.jpg.635e5cb4efebdef9d74a211cd61cfebf.jpg

 

OB nie mialy takiego ultraniskiego zejscia, ale ich wibrujacy, dynamiczny bas jest NIESAMOWITY. Na tyle dobry, ze z przodu pozostaja dwie 18“ jako OB, a dwie obudowy zamkniete 18“ wyladowaly z tylu

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minuty temu, opteron napisał:

Wiem co to obudowa zamknięta, od wielu lat nie posiadam kolumn z otwartą i nie mam zamiaru. Jednak przy subie jeżeli robi swoją robotę i mi nie "furczy" to mogę to znieść. Ten 35Hz ma przy -3dB w warunkach bezechowych, w pokoju będzie lepiej, membrana papier na twardym zawieszeniu. Waga w sprzęcie pro ma zasadnicze znaczenie i nie koniecznie jest wyznacznikiem jakości, zwłaszcza w erze wzmacniaczy impulsowych gdzie taki 4kW waży 5Kg a w klasie AB samo trawo waży 5x więcej nie mówiąc już wzmacniaczu.

Słyszałem tego potwora w warunkach zbliżonych do domowych (z dużym salonem), powiem tak, zapiera dech w piersiach koniec kropka. Nigdy, ŻADEN domowy sub nie zrobił na mnie takiego wrażenia bez względu na cenę, 35Hz z takim impulsem i atakiem że włos staje

Grunt, że Ci się podoba 😉

Słyszałem kilka razy takie duże przetworniki estradowe na basie i nie zawsze grało to tak jakbym chciał. W JBL K2 fajnie grało, tylko brakowało trochę dołu jednak.  Reszta, petarda.


Na pewno, fajnie wyglądają te twarde zawieszenia 🙂

44 minuty temu, xajas napisał:

Jesli wystarcza 35Hz (do czego wlasnie „dojrzewam“) to znam lepsze rozwiazanie niz obudowa zamknieta 🙂

 

Wlasnie eksperymentowalem z subwooferami w obudowie Open Baffle U Frame (oparte o te same twarde 18“ przetworniki) i efekt jest ZNAKOMITY.

 

Bezposrednie porownanie w tym samym miejscu/optymalnym ustawieniu bylo jednoznaczne.

 

OZ

IMG_1616.thumb.jpg.54073764321003c58e159740f9fb5958.jpg

 

OB

Adjustments.thumb.jpg.635e5cb4efebdef9d74a211cd61cfebf.jpg

 

OB nie mialy takiego ultraniskiego zejscia, ale ich wibrujacy, dynamiczny bas jest NIESAMOWITY. Na tyle dobry, ze z przodu pozostaja dwie 18“ jako OB, a dwie obudowy zamkniete 18“ wyladowaly z tylu

 

 

Elegancko 🙂

Raz słuchałym takich kolumn ESA OB i nie porwało mnie ale na pewno chętnie posłuchałbym jeszcze raz czegoś takiego.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhym.. pozwolę się wbić pomiędzy oświeconych:

Panowie, myślę o tym żeby uzupełnić składany system dwoma subwooferami 12"/15" DIY albo gotowce, sam jeszcze do końca nie wiem. Teraz tak, membrana papier czy aluminium? Jak DIY to budować pasywnie i zasilać zewnętrznie czymś jak Crown? (kolumny będą zasilane osobnym wzmacniaczem) Macie jakie jakieś ciekawe pomysły? Ten temat to dla mnie czarna magia jak na razie..


Music is my gateway drug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy jest bardziej sensowne otworzyc wlasciwy temat /watek w dzialce DIY? I to z wlasciwym tytulem? Tutaj nie znajdziesz wlasciwej publiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest cos takiego jak potęga, trzeba uważać aby nie przesadzić

Z wielkich przetworników zapewne mogą szybciej wydobyć niższe pasmo, choć patrząc w dane techniczne na sztywnym zawieszeniu wcale tak nisko nie schodzą

W pomieszczeniach średnio 50m² i słuchając z ca. 3m nie potrzeba 2000W , 3000W czy wiecej

To tak jaby patrzeć z 1m na stroboskop 100W i 1000W, dlatego używają filtry i ograniczniki a to juz wpływa na barwę

Słuchałem  kolumn z wielkimi przetwornikami czy na subach, słabo było z wyważeniem i spójnością,
nie chodzi mi o uzyskanie idealnej liniowości charakterystyki bez dołków, tylko rozciągnięcia nasyceń, aby nie było przepompowań albo wychudzeń w częściach zakresu

Do korekcji stosują DSP, ja tego nie preferuje bo wpływa negatywnie na inne rzeczy, niestety przy niektórych konstrukcjach, systemach nagłośnienia to najlepsze rozwiązanie
Mozna sugerować sie estradą, ale trzeba mieć świadomość, ze nie da sie bardziej pokaleczyć muzyki

 

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, .:Gerard:. napisał:

..Do korekcji stosują DSP, ja tego nie preferuje bo wpływa negatywnie na inne rzeczy..

..Mozna sugerować sie estradą, ale trzeba mieć świadomość, ze nie da sie bardziej pokaleczyć muzyki

No właśnie, DSP.. @.:Gerard:. czy możesz powiedzieć na co dokładnie negatywnie wpływa DSP? Co Twoim zdaniem dyskwalifikuje je z użycia?

 

@xajas, Ty jesteś zwolennikiem czy przeciwnikiem DSP?

(BTW temat założony)


Music is my gateway drug

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jest cos takiego jak potęga, trzeba uważać aby nie przesadzić

 

 

 

To tak jaby patrzeć z 1m na stroboskop 100W i 1000W, dlatego używają filtry i ograniczniki a to juz wpływa na barwę

 

 

Słuchałem  kolumn z wielkimi przetwornikami czy na subach, słabo było z wyważeniem i spójnością,

nie chodzi mi o uzyskanie idealnej liniowości charakterystyki bez dołków, tylko rozciągnięcia nasyceń, aby nie było przepompowań albo wychudzeń w częściach zakresu

 

 

 

Mozna sugerować sie estradą, ale trzeba mieć świadomość, ze nie da sie bardziej pokaleczyć muzyki

 

 

 

Powiem szczerze ze nic nie rozumiem z tego

„potoku“

 

Co to jest „potega“?

 

Albo system jest w stanie oddac caly zakres czestotliwosci (i to w zadanym zakresie tolerancji), albo nie jest. Jak sie teraz ta potega do tego odnosi?

 

Stroboskop 100W i 1000W i filtry? I barwa? Nic nie rozumiem

 

Co to jest „rozciagniecie nasycen“?

Czy te „przepompowania i wychudzenia“ nie sa zwiazane z liniowoscia przebiegu i z dolkami?

 

Co ma estrada z DSP?

 

 

Pamietaj, to ze jedyny kot, ktorego widziales byl czarny i kulawy, nie znaczy ze wszystkie koty na swiecie sa czarne i maja trzy lapy

 

 

Czy nie mozna tego jakos bardziej fachowo opisac bez tej akrobatyki wokalnej?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ingerencja w dynamikę skutkuje zmniejszenie jej skali, dochodzi skrócenie wybrzmień (nie mylić z pogłosem)

Jak pisałem, czasami DSP to najlepsze rozwiązanie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ingerencja w dynamikę skutkuje zmniejszenie jej skali

 

To prawda, ale to nie jest decydujacy faktor i argument. Ciekawsze pytanie brzmi na ile zmniejsza sie ta skala (slyszalnie?) i co w zamian za to zyskuje.

 

 

Moze trace 1dB na rozdzielczosci ale za to koryguje +/-15dB odchylek od zrownowazonego pasma?

 

Na chlopski rozum:

 

Jesli inwestujac (tracac) 1 zlotowke moge zarobic (zyskac) 100 zlotych, to bylo by idiotyzmem krytykowac takie przedsiewziecie argumentujac to strata tej 1 zlotowki.

 

To jest ten typ argumentow czesto uzywanych w dyskusjach na temat takich rozwiazan bez uwzglednienia tzw. „Big Picture“

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Związek z Audio momentami przypomina mi związek z osobą bipolarną: totalnie różne stany..

kaleczenie muzyki / spektakularny efekt?              totalna nirvana / totalne BS?

W dniu 5.11.2019 o 08:23, Krzysz napisał:

Ha, i bądz tu mądry 🙂 - w tym labiryncie. 


Music is my gateway drug

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, xajas napisał:

 

To prawda, ale to nie jest decydujacy faktor i argument. Ciekawsze pytanie brzmi na ile zmniejsza sie ta skala (slyszalnie?) i co w zamian za to zyskuje.

 

Moze trace 1dB na rozdzielczosci ale za to koryguje +/-15dB odchylek od zrownowazonego pasma?

Raczej więcej bo zapewne po ingerencji różnice słyszysz, jak nie słyszysz to znaczy ze małe zmiany wprowadzasz,
ja rzeczywiście tylko czarnego i kulawego kota widziałem, bo zmiany słyszalne były

 

@xajas fajna robotę robisz, przy tym DSP jest lekarstwem, tylko zobacz jaki musisz kaganiec (a za tym ciągnął sie zmiany) na te basy nakładać żeby byla spójność do reszty

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

W pomieszczeniach średnio 50m² i słuchając z ca. 3m nie potrzeba 2000W , 3000W czy wiece

Ja na kappach 9a w 35m2 1kW/kanał miałem mało, potrafiłem doprowadzić końcówkę na skraj możliwości i zaświecenia limiterów podczas odsłuchu, zwłaszcza w muzyce elektronicznej lub na takich dynamitach jazz'owych jak Jazz Variants. Czułość ucha ludzkiego w zakresie niskich częstotliwości jest tak niska że tutaj z mocą chyba nie da się przesadzić a już na pewno lepiej mieć zapas. W aktualnych kolumnach sekcja basowa ma 400W (dwa aluminiowe 10" revelatory w każdej kolumnie) i odczuwam pewne braki przy dużych głośnościach, nie jest co prawda źle ale lepiej było mieć 12" niż 10", lepiej było mieć 1000W niż 400W, jak bym miał suba 18" i 1500W to może ale tylko może by mi wystarczyło

3 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Do korekcji stosują DSP, ja tego nie preferuje bo wpływa negatywnie na inne rzeczy, niestety przy niektórych konstrukcjach, systemach nagłośnienia to najlepsze rozwiązanie
Mozna sugerować sie estradą, ale trzeba mieć świadomość, ze nie da sie bardziej pokaleczyć muzyki

Oj żebyś Ty wiedział ile razy ta cudowna muzyka i te audiofilskie nagrania przeszły przez obróbkę DSP na każdym z etapów produkcji to byś pewnie nigdy już płyty do odtwarzacza nie włożył.

BTW miałeś okazję słuchać wzmacniaczy np. Lyngdorfa TDAI z korekcją akustyki pomieszczenia (tak tak, DSP)?

Edited by opteron

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak pewnie nie słuchasz głośniej niz 140db a ja głównie pisałem o spójności
Jakbyś przywalił 1500W na bas to bys zagłuszył resztę

 

To co ze bylo przez DSP ? Ingerencja w materiał to zmiana a nie powrót do oryginału

Nie. nie sluchalem Lyngdorfa TDAI

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raczej więcej bo zapewne po ingerencji różnice słyszysz, jak nie słyszysz to znaczy ze małe zmiany wprowadzasz,

ja rzeczywiście tylko czarnego i kulawego kota widziałem, bo zmiany słyszalne były

 

[mention=1239]xajas[/mention] fajna robotę robisz, przy tym DSP jest lekarstwem, tylko zobacz jaki musisz kaganiec (a za tym ciągnął sie zmiany) na te basy nakładać żeby byla spójność do reszty

 

Jest oczywiste ze slysze roznice, gdyz to jest przeciez sens stosowania takich urzadzen. Bylo by absurdem stosowac ustrojstwa, ktore nic nie zmieniaja. Wtedy byly by zbedne Wazne jest, by zmiana, ktora wprowadzaja byla w sumie pozytywna. A ta suma to nie tylko rozdzielczosc. Jest jeszcze wiele wiele innych waznych parametrow wplywajacych na jakosc reprodukcji dzwieku

Share this post


Link to post
Share on other sites

  

 

4 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Do korekcji stosują DSP, ja tego nie preferuje bo wpływa negatywnie na inne rzeczy, niestety przy niektórych konstrukcjach, systemach nagłośnienia to najlepsze rozwiązanie

 

3 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Ingerencja w dynamikę skutkuje zmniejszenie jej skali, dochodzi skrócenie wybrzmień (nie mylić z pogłosem)

DSP potrafi pomóc w odtworzeniu materiału w formie zbliżonej do oryginalnej (dla słuchacza) uwzględniając ułomność pomieszczenia / akustyki. Ten sam procesor potrafi też, wbrew temu co piszesz, zwiększyć dynamikę (taki segment w procesorze nazywa się ekspanderem).

 

55 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Jakbyś przywalił 1500W na bas to bys zagłuszył resztę

Nie jakbyś - tylko pisałem że słuchałem takiej konfiguracji, wrażenia koncertowo - klubowe i dobrze, np. na koncercie unplugged stopa perkusji swoimi transjentami zagłusza całą resztę na ułamki sekund, nie mówię że zawsze i w każdym nagraniu, ale jak sobie popatrzysz na rozkład mocy w materiale muzycznym, uwzględnisz krzywe FM to szybko sam stwierdzisz że dla głośnego słuchania w sporym salonie nawet 1500W na basie nie jest przesadą, przynajmniej jeżeli chcesz odtworzyć jako tako dynamikę dobrego nagrania i mieć zapas a nie wsłuchiwać się w zniekształcenia pracujących na granicy możliwości głośników.


Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
To co ze bylo przez DSP ? Ingerencja w materiał to zmiana a nie powrót do oryginału

 

 

Podam Ci przyklad, jak bezsensowne sa takie argumenty.

 

Mysle ze zgodzisz sie z tym, rozne przetworniki DAC, nawet wysokiej klasy brzmia roznie, mimo ze nie stosuja DSP. Czyli kazdy ingeruje w jakis sposob w sygnal i „interpretuje“ oryginal na swoj sposob. Nie mozesz powiedziec, ktory z nich odtwarza „oryginal“.

Czy teraz rozumiesz jak nielogiczne sa te wszystkie dyskusje o odtwarzaniu oryginalu?

 

A co jest z wzmacniaczem lampowym, tranzystorowym, ...

Kazdy brzmi inaczej czyli ingeruje (analogowo nie cyfrowo) w „oryginal“. No to ktory z nich jest „Oryginal“?

 

Ktory glosnik odtwarza oryginal, KEF, B&W, tuby, odgrody?

 

Ktore pomieszczenie odtwarza oryginal i nie ingeruje (akustycznie) w oryginal?

 

Bezsens, bezsens, bezsens...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.