Jump to content
D4ncer

Przestrzeń, rozdzielczość, szybkość.

Recommended Posts

Ja tez bywam na koncertach, potęga daje efekt wow, tez czasami lubię
ale wsłuchaj sie następnym razem a usłyszysz ze spójność jest zachwiania

Gdzieś przy jakimś teście było napisane, póki gitarzysta nie podkręci na wzmacniaczu to brzmi "naturalnie" a podbijając zmienia tonacje, dochodzi wyższy zakres, nazywam to "wyczynowe brzmienie", z naturalnym nie ma to nic wspolnego

Kazdy układa pod siebie, ja sobie tylko pozwoliłem wypowiedzieć, nie każdemu musi to pasowac

Nie pisze po złości, jak komuś pasuje to zamiast bawić sie w DIY (chyba ze ktoś ma pojecie) wystarczy kupić zestaw estradowy i mieć estradę w domu

 

 

1 minutę temu, xajas napisał:

 


Podam Ci przyklad, jak bezsensowne sa takie argumenty.

Mysle ze zgodzisz sie z tym, rozne przetworniki, nawet wysokiej klasy brzmia roznie, mimo ze nie stosuja DSP. Czyli kazdy ingeruje w jakis sposob w sygnal i „interpretuje“ oryginal na swoj sposob. Nie mozesz powiedziec, ktory z nich odtwarza „oryginal“.
Cz teraz rozumiesz jak nielogiczne sa te wszystkie dyskusje o odtwarzaniu oryginalu?

A co jest z wzmacniaczem lampowym, tranzystorowym, ...
Kazdy brzmi inaczej czyli ingeruje w „oryginal“. No to ktory z nich jest „Oryginal“?

Ktory glosnik odzwarza oryginal, KEF, B&W, tuby, odgrody?

Bezsens, bezsens, bezsens...

NIe chodzi co jest lepsze czy gorsze a dobranie i uzyskanie spójności

Wyobraź sobie subwoofer estradowy na 18" i monitory B&W 606, tego sie nie da zszyć

 

@xajas Ty jesteś Alwin, członek rodziny czy znajomy ?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wyobraź sobie subwoofer estradowy na 18" i monitory B&W 606, tego sie nie da zszyć  [mention=1239]xajas[/mention] Ty jesteś Alwin, członek rodziny czy znajomy ?  

 

 

 

 

Jesli masz na mysli 18“ przetworniki, to da sie „zszyc“ tylko trzeba miec o tym pojecie. BTW. Zdziwil bys sie jak takie zszycie 5 1/2“ z 18“ brzmi (odjazdowo) 

Ja nie musze sobie nic wyobrazac, ja moge sobie tego ralnie posluchac.

To jedna z moich aktualnych konfiguracji (lewy dolny subwoofer 18“ iuzupelniajacy prawy podstawkowiec 5 1/2“

 

Adjustments.thumb.jpg.f1841f155a5875b246035c2f1d7a77e0.jpg

 

Ja nie wysysam sobie takich argumentow i hipotez z palca. Moje wypowiedzi sa w wiekszosci przypadkow oparte o sprawdzone, zadtosowane rozwiazania, i to w nieskonczenie wielu kombinacjach, a nie podchwycone na forach i bezkrytycznie powtarzane opinie

 

 

 

To pierwsze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie zszycie charakterystyki to nie wszystko, ja ciągle pisze o spójności i może tobie sie udało, to gratuluje

 

 

 

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
4 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Dla mnie zszycie charakterystyki to nie wszystko, ja ciągle pisze o spójności i może tobie sie udało, to gratuluje

 

 

 

 

2 minuty temu, xajas napisał:

„Spojnosc“ tez funkcjonuje (przynajmniej w moim zrozumieniu co to jest spojnosc)

Oczywiście, może być płasko na charce, a nie być spójnie. 
Po to są różne typy zachodzenia. 
1,2,3 rząd. 
1 rząd to też inna historia. Bo kolumna na super zrobionym pierwszym gra jak fullrange. Ale zrobiony "jak zwykle" może być jeszcze bardziej dramatyczny niż 2 czy 3. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm

Tam nie jesteś taki "frech"

 

Gdzie to jest „tam“?

Oczywiście, może być płasko na charce, a nie być spójnie. 

Po to są różne typy zachodzenia. 

1,2,3 rząd. 

1 rząd to też inna historia. Bo kolumna na super zrobionym pierwszym gra jak fullrange. Ale zrobiony "jak zwykle" może być jeszcze bardziej dramatyczny niż 2 czy 3. 

 

Charka i typy zachodzenia to tez jeszcze nie wszystko. Jest jeszcze zgodnosc w domenie czasowej (delay), dopasowanie charakterystyki promieniowania,itd. I mimo to moze to grac „spojnie“

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, xajas napisał:

 

Gdzie to jest „tam“?

 

 

Charka i typy zachodzenia to tez jeszcze nie wszystko. Jest jeszcze zgodnosc w domenie czasowej (delay), dopasowanie charakterystyki promieniowania,itd. I mimo to moze to grac „spojnie“

Akurat faza to trochę inny typ odklejenia. 
Zszycie zachodzenia to zszycie barwy, zszycie czasu to zszycie sceny. 
Tak w dużym uproszczeniu. 
Charakterystyka promieniowania to tam kij. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, #Szakovsky napisał:

Akurat faza to trochę inny typ odklejenia. 
Zszycie zachodzenia to zszycie barwy, zszycie czasu to zszycie sceny. 
Tak w dużym uproszczeniu. 
Charakterystyka promieniowania to tam kij. 

Nie,

zgodnosc fazowa/czasu to nie scena. Scena jest lewo prawo, zgodnoscczsu to zszycie miedzy kanalami jednej strony

A charakterystyka promieniowanie jest bardzo wazna (ale nie dla przejscia Subwoofer/glowne glosniki). patrz Directivity Index jako miernik/parametr jakosci 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, xajas napisał:

Nie,

zgodnosc fazowa/czasu to nie scena. Scena jest lewo prawo, zgodnoscczsu to zszycie miedzy kanalami jednej strony

A charakterystyka promieniowanie jest bardzo wazna (ale nie dla przejscia Subwoofer/glowne glosniki). patrz Directivity Index jako miernik/parametr jakosci 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tak, zgodność fazowa to scena. 
Ludzkie ucho analizuje lokalizacje obiektów w przestrzeni, przez różnice w czasie pomiędzy uszami. (dla wyższych częstotliwości)  
A faza to nic innego jak sinus w funkcji czasu. 

Promieniowanie głośników to głównie ich ustawianie, a dodatkowo jakiś tam czynnik przy akustyce pomieszczenia. Ale to nie ma takiego znaczenia, bo i tak energia głośnika wynosi X, nie ważne jakie jest jego wektor, ani charakterystyka promieniowania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, #Szakovsky napisał:

Tak, zgodność fazowa to scena. 
Ludzkie ucho analizuje lokalizacje obiektów w przestrzeni, przez różnice w czasie pomiędzy uszami. (dla wyższych częstotliwości)  
A faza to nic innego jak sinus w funkcji czasu. 

OK. Teraz rozpoznaje ze dalsze wywody sa zbedne

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to powiedz mi na czym polega scena. 
Bo to jest fizyczne uzasadnienie jak działa. Zgodne z tym czego uczą nawet w gimn.. podstawówce. 
Faza to przesunięcie w czasie sinusa. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, #Szakovsky napisał:

zgodność fazowa to scena. 
Ludzkie ucho analizuje lokalizacje obiektów w przestrzeni, przez różnice w czasie pomiędzy uszami. (dla wyższych częstotliwości)  

Sam sobie przeczysz...


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, przemak napisał:

Sam sobie przeczysz...

Tylko nie wiem gdzie przeczę. 

Mogę ci to ładnie narysować. Ale to później.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, #Szakovsky napisał:

Tylko nie wiem gdzie przeczę. 

Mogę ci to ładnie narysować. Ale to później.

 

Jakbyś wiedział to byś wiedział 😉

Jeżeli scena to faza/czas (co się połowicznie zgadza, bo w nagraniach bardziej natężenie, stereofonia fazowa to rzadkość, ale ok) i  lewa i prawa strona są identyczne, to ten twój sinus o dowolnej częstotliwości z dowolnym przesunięciem między kanałami jest w tym samym miejscu natężeniowo/czasowo/fazowo bez względu na częstotliwość. 

  • Like 1

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Wyobraź sobie subwoofer estradowy na 18" i monitory B&W 606, tego sie nie da zszyć

Oczywiście że się da.

4 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Nie pisze po złości, jak komuś pasuje to zamiast bawić sie w DIY (chyba ze ktoś ma pojecie) wystarczy kupić zestaw estradowy i mieć estradę w domu

Jeżeli Ci się wydaje że estradowy sprzęt w całości możesz wstawić do domu i będzie to dobrze grać to jesteś w błędzie. Natomiast są projekty wykorzystujące z powodzeniem pojedyncze głośniki estradowe w kolumnach domowych, sub jako jeden z elementów systemu estradowego również da się wykorzystać tym bardziej jeżeli wspieramy się DSP. Wiem że nie słyszałeś takich setupów ale i tak wiesz lepiej bo... tak i już.


Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, opteron napisał:

Oczywiście że się da.

Jeżeli Ci się wydaje że estradowy sprzęt w całości możesz wstawić do domu i będzie to dobrze grać to jesteś w błędzie. Natomiast są projekty wykorzystujące z powodzeniem pojedyncze głośniki estradowe w kolumnach domowych, sub jako jeden z elementów systemu estradowego również da się wykorzystać tym bardziej jeżeli wspieramy się DSP. Wiem że nie słyszałeś takich setupów ale i tak wiesz lepiej bo... tak i już.

Ja tez jestem Polakiem, u mnie tez sie wszystko da, efekty rozne

Wspominałem ze to tylko moje subiektywne zdanie i nie "tak i juz"

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

Wspominałem ze to tylko moje subiektywne zdanie i nie "tak i juz"

Ok


Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, przemak napisał:

Jakbyś wiedział to byś wiedział 😉

Jeżeli scena to faza/czas (co się połowicznie zgadza, bo w nagraniach bardziej natężenie, stereofonia fazowa to rzadkość, ale ok) i  lewa i prawa strona są identyczne, to ten twój sinus o dowolnej częstotliwości z dowolnym przesunięciem między kanałami jest w tym samym miejscu natężeniowo/czasowo/fazowo bez względu na częstotliwość. 

nie ogarniasz. 
To nie piosenka ma przesunięcie fazowe, tylko kolumna. 
I tu jest problem, to kolumna wprowadza zniekształcenia fazowe. 
Tym większe, tym bardziej rozjechana scena. 

Gdyby było tak jak mówisz, to każda kolumna na tych samych głośnikach, w takim samym litrażu miałaby taka samą scenę, a wgl to altus 300 najlepsze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haiku Sol 4 jest cholernie szybki...


Haiku Audio SOL IV | Chario Constellation Pegasus | Chord Signature Reference | J Audio Dac | Cardas Parsec |  Bluesound Node 2i | Chord Signature Digital

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.