Skocz do zawartości
IGNORED

TDA1541 NOS DAC


Kris_54701
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, JanF napisał:

cywilizacja od lamp nie odeszła, tylko do lamp idzie!!

No pewno! Jak można żyć bez mikrofalówki ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 hours ago, witek_z said:

a nie?

No nie. Gdyby był to bym nie miał systemu cyfrowego w ogóle ? Nie bardzo rozumiem czemu ludzie chcą mieć przetworniki C/A które grają jak gramofon...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiele się nasłuchałem na życiu czarnych placków, ale TDA1541 gra bardziej przyjaźnie dla ucha od innych przetworników. Kiedy trzeba,.potrafi i zabłysnąć, ale ogólny charakter jest bardzo naturalny.

Porównanie próbkowania 44.1 i na dwukrotnie wyższych obrotach. Chyba jest o co walczyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

11025_0db_jitt_88khz_2.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, arturp napisał:

nie gra najlepiej ,

 rysy

 

 

jak rysy słychać w dźwięku

3 godziny temu, arturp napisał:

nie gra najlepiej ,

 szklistość i ordynarne sybilanty to prawdziwe utrapienie? .

 

bo miałeś do dupy preamp, albo inaczej: korekcja była zła lub kolumny lub wzmak razem z RIAA dał taki efekt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak płyta już trzeszczy to chyba nie jest dobrym materiałem do oceny sprzętu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1984 roku, kiedy świat nie znał innego brzmienia jak z taśmy czy winylu, taki proceder jaki dzisiaj uprawiają producenci przetworników byłby nie do zaakceptowania. Przez lata starsi zapomnieli, młodzi nigdy nie słyszeli i tym oto sposobem doszliśmy do czasów, kiedy muzyka jest tworzona i odtwarzana na syntezatorach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, Kris_54701 said:

W 1984 roku, kiedy świat nie znał innego brzmienia jak z taśmy czy winylu, taki proceder jaki dzisiaj uprawiają producenci przetworników byłby nie do zaakceptowania. Przez lata starsi zapomnieli, młodzi nigdy nie słyszeli i tym oto sposobem doszliśmy do czasów, kiedy muzyka jest tworzona i odtwarzana na syntezatorach.

Popadasz w dramatyzm nieco. Dużo fajnych DACów się teraz produkuje, a sposobów na kreowanie dźwięku jest jeszcze więcej!

Ale żeby nie być kompletnie negatywnym, to pomiary ładnie wyglądają. Coś więcej o nich?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez SomekPoland
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, witek_z napisał:

bo miałeś do dupy preamp, albo inaczej: korekcja była zła lub kolumny lub wzmak razem z RIAA dał taki efekt.

tak, tak . oczywiście . zawsze coś miałem ,, do dupy " ? moim zdaniem powinieneś sobie wreszcie kupić lub zrobić dobry zestaw z cyfrowym źródłem , dac-kiem , tranzystorowym wzmacniaczem i porządnymi głośnikami bo wszystko wskazuje na to ,że to ty masz         ,, coś do dupy " ':-) . Nikt z moich znajomych ,, audiofilów " , którzy mają po 50 lat też nie używa gramofonu - znaczy wszyscy się mylą albo głusi ? 

Tak zupełnie szczerze to tylko raz w życiu słyszałem gramofon , który grał dobrze ( Transrotor chyba ale to było ponad 20 lat temu , wiec nie pamiętam dokładnie ) . Płyta Cohena , słuchałem w saloniku audio przy Batorego w Warszawie , był tam taki maleńki sklepik w piwnicy jakiejś szkoły , prowadził go wtedy starszy facet . Cena zestawu była porównywalna z ceną mojego ówczesnego pojazdu w dniu jego zakupu . Ale ( nawiązując do tematu tego wątku) porządny dac na TDA1541A  spokojnie daje radę .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 hours ago, Kris_54701 said:

Diyinhk chwali się, że rozpracował 1540, a to podobno ten sam system wprowadzania danych. Czy ktoś jest w stanie rozpracować ten układ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-the-zero-dac-tda1540-r2r-nonoversampling-nos-audio-with-fifo-reclock.jpg

Cześć, znalazłem inny projekt który używa też re-clock dla TDA5140 ale w inny sposób.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przeszukałem nasze forum ale nie nie znalazłem pod hasłem 'metronom i tda1540" żadnych postów.  Rozmawiałem z autorem tego projektu ale bardzo mało przystępny gość.  Może ktoś ma doświadczenie w tym temacie re-clock to chętnie skorzystam jak Kris.  Pozdr. Adam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Q.....a po poście @Kris_54701sie napaliłem za ten DAC rydzykując koronowirusa,  a tu dupa, po fali krytyki niewiem co zrobić?. Chyba kupie se jakiś bezpiecznik (orange) albo wtyczke, a nawet cały kabel sieciowy.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.02.2020 o 13:07, Kris_54701 napisał:

Diyinhk chwali się, że rozpracował 1540, a to podobno ten sam system wprowadzania danych. Czy ktoś jest w stanie rozpracować ten układ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-the-zero-dac-tda1540-r2r-nonoversampling-nos-audio-with-fifo-reclock.jpg

Układ ten jest przedstawionyy na audioDIY:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Komercyjna wersja tego przerzutnika tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Takie " rozdzielacze" tym razem w  wersji cyfrowej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Forumowy kolega .3lite też takie rzeczy robi.

Jest bardzo dużo informacji o rozdzielaniu sygnałów LR- hasło: " TDA1541 simulteaous mode"

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, jurek napisał:

Układ ten jest przedstawionyy na audioDIY:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak, znam nten wątek i chyba bjest to jedyna sensowna płytka. 

Ten link z eBaya też znam. To jakaś pojedyncza sztuka była zrobiona. Więcej takich nie ma w sprzedaży.

54 minuty temu, jurek napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten jedynie do 192 kHz może przesłać.

 

55 minut temu, jurek napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A to to zdaje się z filtrem jest.

Produkt .3lite również jest z filtrem.

TDA1541 ma szczególne wymagania co do sygnału jednoczesnego, bo zatrzask danych ma w połowie zbocza opadającego. Jeśli ten szczegół nie jest uwzględniony, a zrobione jest tak jak dla większości kostek R2R czyli z zatrzaskiem na zboczu rosnącym, to TDA zagra, ale będzie z błędem i nie wszystkie dane zostaną odczytane prawidłowo. Mianowicie pierwszy bit, który jest znacznikiem, będzie odczytany z wartością przeciwną. Kolega .3lite może to potwierdzić, bo sam znalazł ten błąd na innych zagramanicznych płytkach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 hours ago, Filutek said:

sie napaliłem za ten DAC rydzykując koronowirusa,  a tu dupa

ja tej dupy na słuchawkowcu słucham od rana... żeby wszystkie dupy tak gadały :] wima mkp10 2.2uf, konwersja na 100R chiński metalizowany 1%, srpp wg Pana Fikusa, udało mi się ogarnąć brum i i skupić się na robocie nie mogę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Daniel_68412 napisał:

konwersja na 100R

nie za duzo>? Próbowałeś 50? mam tą samą analogówke. 50 jest aż nad zbyt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minutes ago, Kris_54701 said:

Próbowałeś 50? mam tą samą analogówke. 50 jest aż nad zbyt.

jeszcze nie ale planuję kupić dale rn55d/e do testów o wartościach 50 68 i 100

póki co słucham... ciężko się będzie zabrać :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Daniel_68412
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś trza robić w życiu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, arturp napisał:

 ? moim zdaniem powinieneś sobie wreszcie kupić lub zrobić dobry zestaw z cyfrowym źródłem , dac-kiem , tranzystorowym wzmacniaczem i porządnymi głośnikami bo wszystko wskazuje na to ,że to ty masz         ,, coś do dupy " ':-)

mam preamp krell KRS-2, jako końcówka mocy gra KAV300i, wkładka Ortofon VMS20E Mk2, ramię ciężkie, napęd bezpośredni, kolumny linia transmisyjna na głośnikach metalowych ze zwrotnicą szeregową - sam oceń, może faktycznie do dupy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, witek_z napisał:

jako końcówka mocy gra KAV300i

no i już wiadomo gdzie tkwi problem . miałem podobny wzmacniacz  - KAV 400i . kupiłem go bo to Krell a audiofilskie pisemka zachwalały go pod niebiosa . piszę zupełnie serio i bez złośliwości . To NIE jest dobre brzmienie . Suchy , techniczny i wcale nie taki dynamiczny jak wskazywałaby jego moc . 

Z takim wzmacniaczem wszytko gra jednakowo .

Pamiętam jak dwóch kolegów z forum wpadło do mnie na odsłuchy gdy tylko się dowiedzieli ,że go mam . Grało to wtedy z kilkoma odtwarzaczami CD  ( Meridian , modyfikowany Cambridge Audio CD2 na 4 x TDA1541A i Roksan Attesa DP2 ) a reszta to był mój codzienny zestaw - czyli ów krell ,kable audioquesta i van den hula oraz zestawy głośnikowe na głośnikach Seas Excell z czarnymi (! ) magnezowymi membranami ( które sprowadziłem ze Stanów bo w Europie były tylko te zwykłe szare ) według projektu D'Appolito -  THOR . Też linia transmisyjna  tak jak Twoje co nie znaczy ,że bas był dobry - raczej lekko dudniący i słabo kontrolowany ale za to średnica była wyborna .

Po odsłuchach Krella jakoś nie chcieli komentować a ja nie naciskałem . Potem zmieniliśmy pokój z ,, odsłuchowego" na salonik gdzie miałem chiński wzmacniacz na lampach 300B , do tego kolumny o wysokiej efektywności na Eminencach i  jako źródło zlampizowanego Marantza CD50 . Popijali herbatkę i nie mogli się nadziwić , jak to ładnie gra . Zmieniali płyty , wsłuchiwali się w każde brzdąknięcie pianisty  itd itp . O Krellu i THORZE nikt nie wspominał . Potrzymałem je jeszcze parę miesięcy i poszły na Allegro . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

18.JPG

tweeter.JPG

front1.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, arturp napisał:

no i już wiadomo gdzie tkwi problem . miałem podobny wzmacniacz  - KAV 400i . kupiłem go bo to Krell a audiofilskie pisemka zachwalały go pod niebiosa . piszę zupełnie serio i bez złośliwości . To NIE jest dobre brzmienie . Suchy , techniczny i wcale nie taki dynamiczny jak wskazywałaby jego moc . 

Z takim wzmacniaczem wszytko gra jednakowo .

 

 

 

 

 

no bez kitu, co płyta to inaczej gra, ba nawet inaczej gra (są różnice) na tej samej płycie, a po dodaniu preampa no to dopiero zaczynają się "schody", ten to dopiero różnicuje tak mocno że niekiedy mam wrażenie że oszukuje no bo na pełnym KAV300i ten efekt słychać na 20%

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, arturp napisał:

no i już wiadomo gdzie tkwi problem . miałem podobny wzmacniacz  - KAV 400i . kupiłem go bo to Krell a audiofilskie pisemka zachwalały go pod niebiosa . piszę zupełnie serio i bez złośliwości . To NIE jest dobre brzmienie . Suchy , techniczny i wcale nie taki dynamiczny jak wskazywałaby jego moc . 

Z takim wzmacniaczem wszytko gra jednakowo .

Moc niekoniecznie decyduje o dynamice. Więcej prądu to i ciężej go przepchnąć...

Ale ogólnie to bluźnisz z tym Krell`em. 

Jak wszystko gra jednakowo to znaczy, ze osiągnięto hi-end...

 

W dniu 2.02.2020 o 16:09, Kris_54701 napisał:

Porównanie próbkowania 44.1 i na dwukrotnie wyższych obrotach. Chyba jest o co walczyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I co niby wynika z tych teoretycznych grafik?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, witek_z napisał:

no bez kitu, co płyta to inaczej gra, ba nawet inaczej gra (są różnice) na tej samej płycie

mój też bardzo dobrze różnicował nagrania ( np przestrzeń , pogłosy , echo , detale z każdej płyty brzmiały inaczej a nawet z tej samej płyty ale nagrywane podczas różnych sesji ) ale kiepsko odtwarzał barwy . nie chcę tu zgrywać mędrka i doradzać jak dobry wujek . to twój zestaw i jak ci się podoba to OK . piszę tylko ,że miałem to samo i doszedłem do tego ,że te zintegrowane wzmacniacze Krella 300 i 400  to nie jest dobre granie . Nieco wcześniej miałem Meridiana 551 , powszechnie uważany za ,, zbyt grzeczny " . Moim zdaniem barwy oddawane przez Meridiana były znacznie bardziej nasycone a reszta wcale nie ustępowała Krellowi - z wyjątkiem makrodynamiki . Krell brzmiał chłodno , płasko i szaro - to nie tylko moje zdanie , w sieci znajdziesz podobne opinie . Dla mnie miernikiem wierności brzmienia urządzeń audio jest prawdziwość odtwarzania głosu ludzkiego a 400i po prostu nie brzmiał ciepło , namacalnie i plastycznie - tak jak brzmi ludzki głos . Wysokie wokale żeńskie wypadały przyzwoicie ale męskie nie miały masy . Moja ulubiona wokalistka jazzowa - Cassandra Wilson ,która ma relatywnie niski głos , wypadała jasno i lekko. Nora Jones podobnie . A Diana Krall czy Tori Amos śpiewające wyżej brzmiały nawet krzykliwie .

Z obecnym sprzętem nie mam tego problemu ,może dla tego , że zbudowałem go sam wiedząc co chcę osiągnąć . inna sprawa ,że jego koszt to ułamek ceny moich dawnych zestawów . Kiedyś to było 20-30 tys. za zestaw a teraz 10% tego .

I tu wracam do tematu wątku , nie miałem nigdy odtwarzacza ani dac-a ,który brzmi bardziej kolorowo i namacalnie a jednocześnie przestrzennie i szczegółowo niż dobry dac w trybie nos na TDA1541A zlampizowany SRPP . Gramofon tego nie potrafi - być może ze względu na ograniczenia technologiczne . Nie wydaje mi się aby z tłoczonego rowka płyty , przy pomocy mechanicznie pobudzanej igły można było wyciągnąć tyle informacji ile przy użyciu promienia lasera z zapisu na płycie CD . Niuanse giną , brzmienie staje się ,, uproszczone " . Ale to tylko moje skromne zdanie .

Chociaż ... robię ciągle coś nowego bo TDA1541A to nie jest ideał - ma swoje drobne wady . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba bolączki użytkowników związane z KAV300i nie są nim spowodowane a kolumnami - uwierz mi. (brak lub słabe zrównoważenie)

Nie rozumie cyt. "chłodno, płasko i szaro" - przecież on tak nie gra.

Fakt gra inaczej niż KSA ale na pewno nie płasko i szaro.

Kiedyś musiałem zrezygnować z KST-100 bo choć muzykalny był to miał basy z piekła rodem, no i niestety sąsiedzi dzwonili po MO zbyt często, a wiesz jaka zapewne jest rozmowa z tymi imbecylami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, witek_z napisał:

na pewno nie płasko i szaro.

Jedyny sposób abyś się tym przekonał to bezpośrednie porównanie z innym wzmacniaczem . Tani przykład to symasym - ma bardzo ładne gładkie i czyste barwy ale nadal trochę chłodny . Bas , kontrola i mikrodetale pewnie wypadną gorzej niż z Krella ale problemem jest przecież barwa i to usłyszysz . A jak masz możliwość to porównaj z mocnym wzmacniaczem lampowym - bas i przestrzeń nie taka jak w krellu ale koloryt , plastyczność i obecność na średnicy jest z innej bajki . A jak masz ochotę coś zbudować tanio i dobrze to sprawdź to

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )    . Układ symetryczny podobny do Krelli . Potężna moc w zależności od zasilania . Miałem dwa takie a teraz buduję trzeci jako docelowy na dobrych podzespołach . Detale , kontrola , przestrzeń i kultura  a przy tym przezroczysty i nie ma własnego charakteru . 

Kolumny na przetwornikach z metalowymi membranami są zwykle bardzo wierne przekazowi ( jeśli dobrze zaprojektowane i wykonane z porządnych przetworników - czyli w zasadzie tylko aluminiowe i magnezowe Seas'a ( Scan Speak czy Vifa tez coś tam robią metalowego ale to margines )  . Takie wynalazki dalekowschodnie jak  Founteki czy Daytony to nie ta liga , w każdym razie mnie rozczarowały - na pomiarach ładnie wypadały a w odsłuchu grały bez życia/energii , luźnym basem i wyraźnie mało detaliczne . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dx-audio - dobre audio jest wtedy gdy schemat ideowy jest jakiś dziwny, w w/w tej dziwności nie widzę, a o metalowcach dobrze mówisz.

Jestem zwolennikiem gry soczystej i dynamicznej z mnóstwem powietrza i niuansikach których na wcześniejszych gratach nie było więc wybacz ale zostanę przy tym co mam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, arturp napisał:

Chociaż ... robię ciągle coś nowego bo TDA1541A to nie jest ideał - ma swoje drobne wady . 

Napisz coś więcej i tych wadach. Może uda mi się je ominąć na etapie składania.

Przydałoby się zejście do 16 bitowej ramki dla uzyskania 384 kHz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Kris_54701 napisał:

Napisz coś więcej i tych wadach. Może uda mi się je ominąć na etapie składania.

Krzykliwe/agresywne wokale śpiewane głośno i wysoko . Inne przetworniki tego tak nie eksponują - dlatego PCM1702  mi się zaczyna podobać. Nie mam pomysłu na rozwiązanie . Może kondensator wyjściowy z SRPP by to zniwelował ale jeszcze takiego nie znalazłem .

Druga sprawa - im większa pojemność i lepsza jakość kondensatorów w decouplingu tym lepiej ale ciężko znaleźć godziwej jakości MKP o niewielkich rozmiarach . To słychać . 100nF to za mało . Teraz mam 390 nF i brzmi lepiej .

Trzecia to kondensator między nóżkami 16-17 - ten powinien mieć około 2,2uF i też dobry MKP . Ja przylutowałem go od spodu płytki bo się nie mieści od góry .

Kolejna to kondensatory w zasilaniu TDA1541 - unikaj ocieplaczy w stylu Black Gate  STD , przetwornik gra wystarczająco ciepło i masywnie .

No i jeszcze kontrola basu - jak sam zauważyłeś jest potężny i dość zwarty ale w porównaniu z PCM1702 już nie taki idealny . Może rozwiązaniem będzie zastosowanie Panasonic FC w zasilaniu ( ale nie za stabilizatorami , chodzi mi o główne kondy filtrujące )  i szybkich diod . Ja wstawiłem Nichicony FW i to chyba nie był najlepszy wybór .

Swoją drogą  to ty masz TDA1541 i PCM1702  - który ma bardziej zwarty bas ? Nie słyszysz tej agresji wysokich wokali  z TDA1541 ? Może u ciebie to gra inaczej  bo przecież gra cały system ale ja walczę z tą przypadłością TDA1541 odkąd zacząłem modyfikować odtwarzacze i w najróżniejszych systemach , które miałem to występuje - z 15 lat i bez sukcesu w rozwiązaniu tej sprawy ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, arturp napisał:

Krzykliwe/agresywne wokale śpiewane głośno i wysoko

To jedna z ważniejszych zalet tego układu. Kiedy trzeba potrafi ładnie i z bliska zaśpiewać, ale nie drze ryja przez cały utwór tak jak 1702. Ostrość pojawia się tylko wtedy kiedy trzeba. Owszem może się zdarzyć gorsza realizacja, ale na większości płyt pokazuje bliższe no dalsze plany. 1702 bardziej płasko i w twarz, co po krótkim słuchaniu zaczyna być męczące i odcina od zewnętrznego świata dźwięków.

Na przykładzie ad1865 też miałem podobny efekt. Wszystko fajnie oddawało scenę, ale jak dołożyłem bocznik do Miflexa między stopniami, to wszystko wylało się na twarz. Zakupiłem Audyny miedziane do srpp i te zrównoważyły system, jednak ta jednostajna bezpośredniość pozostała. Między czasie wleciał 1702 i to już była katastrofa. Ten to dopiero potrafi drżeć ryja. Usunąłem ten bocznik i zaczęło jakoś to znośnie grać i wtedy wleciał oto król pan i władca wszystkich daców nad dacami, wielmożny książę o nieskruszonym basie, hrabia TDA1541.

Podsumowując, nie może być tak, że stroisz wysokie na zmulonej płycie. Wybierasz najostrzejszą płytę i ona jest punktem odniesienia dla najwyższych rejestrów. Każda inna zmulona musi zagrać jak zmulona. Szczytem osiągnięć jest, kiedy te słabsze dźwięki również są ostre, ale o niższej amplitudzie. W takiei sytuacji uważam że Dac gra w pełni możliwości. Na dzień dzisiejszy zasilanie mam słabe, więc te cichsze dźwięki nie mają ostrości, są trochę matowe. Kość jest na płycie CD160 więc i kondensatory pewnie lowend jak cała reszta. Ciekaw jest jak zagra dopracowany w szczegółach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii basy to już szeroki temat, bo to co sobą prezentuje Ra kostka jest tym, czego od zawsze chciałem doświadczyć. Odrobinę swoim basem przypomina pcm1794, reszta pasma to już dwa różne światy. Kiedy gra gitara, to chałupa się trzęsie. Struna struną, ale pudło ma moc, jest słyszalne. Kontrabas gra do samego dołu. W całym zakresie są chemiczne podstawowego dźwięku. Gdzieś nie dalej jak parę dni temu czytałem o tych harmonicznych i zabij mnie, ale nie pamiętam czym się je reguluje. Jest opisane dokładnie co ich dodaje i ujmuje. Może sobie przypomnę. W każdym razie, albo czternastoma kondensatorami, albo kondem wewnętrznego zegara. I raczej nie chodziło tu o jakość, typ kondensatora, a o pojemność. Może sobie przypomnę.

Porównując bas 1541 i 1702, to z TDA swobodnie osiągnę efekt dobrych organ kościelnych, w sensie tego drżenia powietrza i wnętrzności. 1702 to karton.

Dodam, że TDA1541 słucham w spartańskich warunkach jak na zdjęciu.

PCM to wydmuchana konstrukcja w trybie jednoczesnym, z rejestrem przesuwnym, izolatorem, ponoć niezłym Xmosem i zasilaniem od Muzga we wszystkich sekcjach łącznie z Xmosem.

Bardzo podobnie do tytułowej kości gra AD1865 jednak ma mniej ciała. Bardziej lekki, szybki, zwiewny. Porównam jeszcze po dopracowaniu TDA, ale ten układ na prawdę da się lubić. Subtelność i potęga w jednej kostce. Niespotykane w innych układach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Kris_54701 napisał:

ie drze ryja przez cały utwór tak jak 1702

No widzisz , u mnie jest inaczej .  TDA1541A brzmi lepiej ale to przyzwoicie zrobiony dac , natomiast PCM1702 to na razie zlampizowany odtwarzacz z marnym zasianiem . PCM1702 ma wyraźnie lepiej kontrolowany bas i mniej agresji w wokalach , z drugiej strony nie jest tak ciepły i pełny a barwy są trochę mniej soczyste . Zobaczę jak zagra gdy zrobię tego dac-a według pavouka , duzo sobie obiecuje po tym eksperymencie .

 

21 minut temu, Kris_54701 napisał:

Kiedy gra gitara, to chałupa się trzęsie. Struna struną, ale pudło ma moc, jest słyszalne.

Tak , to jest wyjątkowe w TDA1541

 

22 minuty temu, Kris_54701 napisał:

Subtelność i potęga w jednej kostce. Niespotykane w innych układach.

Dokładnie .

 

23 minuty temu, Kris_54701 napisał:

1702 to karton.

Nie może tak być skoro u mnie gra bardzo dobrze a przecież mam bezpośrednie porównanie z TDA1541A więc wiem jak względem siebie wypadają . Powalcz z nim jeszcze . Obawiam się ,że coś jest z tym układem , który kupiłeś . Tyle podróbek ,że strach kupować z Dalekiego Wschodu . Próbowałeś go podpiąć pod zwykły odbiornik SPDIF ( DIR9001, AK4118, WM8804, CS8412 itp ) i podać sygnał z wyjścia coax odtwarzacza CD ?

30 minut temu, Kris_54701 napisał:

Bardzo podobnie do tytułowej kości gra AD1865 jednak ma mniej ciała. Bardziej lekki, szybki, zwiewny.

To chyba cecha typowa dla AD1865 , AD1860 i AD1862 . Mój AD1862 też tak gra . Niestety lampa SRPP go zamula i na razie gram na opampach 1612 ale to nie to ... muszę mu zrobić jasno grający analog lampowy , mam już nawet coś pod ręką .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może bas nma dobry ten 1702, ale tylko bas w znaczeniu łupnięcia. Jest w miarę szybki, ale też krótki i punktowy. Pojawia się tylko tam gdzie jest to słyszalne nawet ze smartfona. Dla porównania TDA gra cały czas basem.

Jakie kondensatory polecasz w ilości sztuk czternastu? SMD, ceramiczne, tantalowe, MKP, co i jak wpływa na brzmienie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.