Skocz do zawartości
IGNORED

Gwara studyjna - prośba o wyjaśnienie


Froju
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Entropia - "Vacuum" to dla mnie była płyta 2018.
Ostatnio przypadkiem trafiłem na stronę z opisem procesu jej nagrywania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Opis jest rewelacyjny, dodano różne przykłady nagrywanych ścieżek.

Mam trochę problemów ze zrozumieniem pewnych zwrotów i technik.
Sporo nie wiem.

1. „na setkę”
2. "Bas osobno, w mniejszym pomieszczeniu z otwartymi drzwiami." - czemu tak?
3. "będzie grana na bardzo niskich gainach"
4. "Nie łamią mi się przestery"
5. "Bas nagrywaliśmy w linie"
6. "Utwory posiadały mapy tempa, a cały zespół grał do klika"
7. "Po nagraniu setki, nagraliśmy sample bębnów, w których dodaliśmy też dalekie ujęcia roomu"
8. "odpaliliśmy gitary znacznie głośniej, w wersji high gain i stworzyliśmy duble do rdzenia."
9. "Do wszystkich gitar, nagrywaliśmy także DI tracki"
10. "Miks miał być hybrydowy"
11. "... i zadziałać dobrze w głównym ambiencie, później już do dubli używaliśmy głośno granych high gainów"

Ktoś krótko wyjaśni, proszę?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wszyscy razem 

2. Osobno żeby nie było przesłuchów, otwarte drzwi żeby jednak coś było słychać. Na samych słuchawkach słabo się gra. 

3. Niezbyt duże wzmocnienie, mniejszy przester, ciszej... 

4. Jak wyżej - inne brzmienie, inaczej się gra

5. Bas nagrywany prosto z instrumentu bez wzmacniacza ani mikrofonu. Ewentualnie sygnał z wyjścia liniowego wzmacniacza, ale to rzadziej. 

6. W komputerze zastoala stworzona mapa tempa, czyli ile taktów w jakim tempie, po kolei. Metronom czyli klik był wysyłany na słuchawki. 

7. Podczas nagrań całości zestawu perkusyjnego jest sporo przesłuchów między mikrofonami, co generalnie utrudnia edycję i pogarsza brzmienie. W związku z tym nagrywa się po wszystkim pojedyncze uderzenia w każdy bęben oddzielnie i służą one potem do podmiany tego brzmienia albo tylko po prostu na wszelki wypadek. Dalekie ujęcia roomu czyli po prostu pogłos pomieszczenia. 

8. Znacznie głośniej czyli normalnie tak jak grają. Ten rdzeń to najprawdopodobniej szkielet, podstawowa wersja bębnów gitar badu i klawiszy nagrana wcześniej. 

9. Równolegle z sygnałem zbieranym normalnie mikrofonem z głośnika wzmacniacza nagrywa się bardzo często (w sumie to teraz zawsze) też sygnał bezpośrednio z gitary. W przypadku gitary basowej jest on praktycznie gotowy do zastosowania, natomiast w przypadku gitar elektrycznych musi być zostać bardzo mocno obrobiony przynajmniej jakąś symulacją wzmacniacza lub może być z powrotem wysłany na wzmacniacz. Jak Andrzej pisał bardzo ułatwia to edycję, widać wszystkie uderzenia w struny. 

10. Hybrydowy czyli najprawdopodobniej nie cały w komputerze tylko z wykorzystaniem zewnętrznych urządzeń albo pojedynczych kompresorów czy korektorów, czasem też z zewnętrznym sumowaniem prostym mikserem. 

11. Głośno, normalnie nagrane gitary byłoby bardzo mocno słychać w mikrofonach ambientowych czyli tych zbierających pogłos pomieszczenia. Dlatego najprawdopodobniej zdecydowali się nagrywać na początku gitary cicho żeby w pogłosie pomieszczenia były przede wszystkim bębny

Dopytuj dalej jak chcesz, albo pisz do Andrzeja, myślę, że odpowie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu amatorsko nagrywałem sobie muzykę we Fruity Loops, więc pewnych rzeczy mogę już nie pamiętać i to co mi się wydaje bądź pamiętam, może być różne od tego, co może być w rzeczywistości. Nigdy nie miałem też styczności z prawdziwym studiem nagrań.

 

1. Na setkę - gra cały zespół, wszystkie instrumenty i wokal są nagrywane w jednym czasie.

7. Dalekie ujęcie roomu to prawdopodobnie chodzi o nagranie pogłosu bębnów z większej odległości. Room to tak jakby pomieszczenie, w którym bębny brzmią tak a nie inaczej, w zależności co się chce uzyskać (czy mają brzmieć jakby były w garażu czy pokoju, hallu). Po nagraniu setki stworzono sample z nagranej perkusji i dodano do nagrania jej pogłos z odleglejszego punktu, by wzbogacić jej brzmienie.

 

Pracując z Fruity Loops, próbowałem różnych wtyczek VST (oprócz tych dostępnych od razu z programem). Trafiłem na taki rodzaj wtyczek jak impulsy, czyli sample krótkich, głośnych intensywnych dźwięków, np. wystrzału, który był nagrywany wraz z pogłosem. Nagrywano je różnie, na zewnątrz, np. w kotlince, w różnego rodzaju pomieszczeniach wraz z echem czy pogłosem, jakie dany dźwięk wywoływał. Wtyczki takie następnie na podstawie takiego dźwięku wraz z pogłosem potrafiły symulować taki sam efekt na jakimkolwiek instrumencie (właściwie na jakimkolwiek nagranym dźwięku), tak jakby dana gitara czy perkusja w takiej kotlince czy pomieszczeniu się znajdowała. Można było np. uzyskać brzmienie basu jakby był nagrany poprzez mikrofon z konkretnego pieca w konkretnym pokoju, w zależności jakimi samplami impulsów się dysponowało.

 

Są też osobne wtyczki skupiające się na samej perkusji, np. Superior Drummer - w nich można było uzyskać różne brzmienia perkusji a także pogłosy, roomy, ambience czyli charakter wybranego pomieszczenia. Mają one własne banki rytmów (MIDI). Właściwie to tak jakby rozbudowane automaty perkusyjne, które posiadają własny mikser ze "ścieżkami", na których można kształtować brzmienie właściwie każdego elementu perkusji z osobna.

 

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, przemak napisał:

1. Wszyscy razem

Bardzo dziękuję.

Czyli "setka" to nie znaczy, że wszystko jest nagrane na raz i już. Grają wszyscy razem i to daje warstwę/bazę którą się potem obudowuje kolejnymi warstwami - nagranymi przy innym zagraniu utworu. Tak?

I jeszcze dwa pytania:


12. "Kolejna para gitar, to wszystkie klasyczne, metalowe riffy, dżyn dżyn dżyn. Te fragmenty zagrał już tylko Kuba, żeby mieć większą dokładność z jednej, tej samej ręki. Tu znów wersje były różne, low/high/ciemniej/jaśniej, w zależności od potrzeby, raz na stacku swoim, raz na Michała."

Z tego wynika, że na płycie jeden gitarzysta może wykonywać partię tego drugiego i są one dobierane do nagrania według uznania realizatora?
Nie iskrzy na tym tle pomiędzy muzykami?

13. Nie potrafię tego teraz znaleźć ale muzycy mówili o tym, że używali programowej perkusji. Na omawianej stronie widać klasyczny zestaw i człowieka:-)
Czyli co, dogrywa się potem do perkusisty jakieś dodatkowe uderzenia?
Czy też grają równocześnie - część człowiek a część maszyna?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




13. Nie potrafię tego teraz znaleźć ale muzycy mówili o tym, że używali programowej perkusji. Na omawianej stronie widać klasyczny zestaw i człowieka:-)
Czyli co, dogrywa się potem do perkusisty jakieś dodatkowe uderzenia?
Czy też grają równocześnie - część człowiek a część maszyna?


Czyli może korzystali z takiego narzędzia jak właśnie Superior Drummer czy EZ Drummer. Zapomniałem napisać, że oprócz gotowych banków rytmów, przejść itd. stworzonych przez profesjonalnych perkusistów, które można poddać edycji, można także stworzyć od zera swoje własne, Superior czy EZ posiada też bazę sampli różnych zestawów perkusyjnych. W końcu samo MIDI nie gra.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Froju napisał:

Czyli "setka" to nie znaczy, że wszystko jest nagrane na raz i już. Grają wszyscy razem i to daje warstwę/bazę którą się potem obudowuje kolejnymi warstwami - nagranymi przy innym zagraniu utworu. Tak?

Zasadniczo tak. Termin "na setkę" się dewaluuje niestety, kiedyś było to traktowane dosłownie, dzisiaj dość elastycznie. Generalnie nadal chodzi o zagranie (już niekoniecznie śpiewanie) utworu przez wszystkich od początku do końca. Z tym, że czasem nie wszystkich i niekoniecznie w całości, często fragmentami ?

1 godzinę temu, Froju napisał:

. "Kolejna para gitar, to wszystkie klasyczne, metalowe riffy, dżyn dżyn dżyn. Te fragmenty zagrał już tylko Kuba, żeby mieć większą dokładność z jednej, tej samej ręki. Tu znów wersje były różne, low/high/ciemniej/jaśniej, w zależności od potrzeby, raz na stacku swoim, raz na Michała."

Z tego wynika, że na płycie jeden gitarzysta może wykonywać partię tego drugiego i są one dobierane do nagrania według uznania realizatora?
Nie iskrzy na tym tle pomiędzy muzykami?

Oczywiście, często jeden gitarzysta jest sprawniejszy, a brutalna weryfikacja w studiu to pokazuje. Raczej nikt nie ma pretensji, to normalna praktyka. Często jest też tak, że nagrania są twórcze w tym sensie że jeden członek szef lider ma wizję i w dodatku umie to zagrać i wszystko gra sam (znaczy wszystkie gitary i czasem bas) a muzycy dopiero potem się tego uczą. W tym konkretnym przypadku jeżeli tego tupu granie ma być dublem w dwóch kanałach, to nawet jak muzycy są tak samo sprawni, to i tak jeden ma trochę inny groove niż drugi i wtedy albo to się edytuje do us... śmierci albo jeden gra oba ślady i edycji jest mniej. 

1 godzinę temu, Froju napisał:

Nie potrafię tego teraz znaleźć ale muzycy mówili o tym, że używali programowej perkusji. Na omawianej stronie widać klasyczny zestaw i człowieka:-)
Czyli co, dogrywa się potem do perkusisty jakieś dodatkowe uderzenia?
Czy też grają równocześnie - część człowiek a część maszyna?

Różnie. Zasadniczo oczekiwania są takie, że człowiek gra wszystko. Czasem jednak weryfikacja studyjna jest bolesna i wychodzi, że zagrać stopy równo dynamicznie i rytmicznie nie jest tak łatwo, a werbel i tak wali na 2 i 4. Można to dzisiaj oczywiście bardzo łatwo edytować jeżeli chodzi o równe granie oraz podkładać próbki pod kątem brzmienia, ale wtedy i tak wychodzi automat, a roboty masa i przesłuchy wszędzie. Częstą praktyką wtedy jest programowanie podstawy czyli stopy i werbla (czasem tomów też), a perkusista dogrywa hihat, blachy i tomy, waląc przy tym stopą w powietrze a zamiast werbla ma poduszkę na krześle ? Albo wszystko może być zaprogramowane, jeżeli robi to zawczasu perkusista, to robi to tak jak sam by chciał zagrać i wychodzi to dość realistycznie i w dobie edytowanych i próbkowanych bębnów jest do nie do odróżnienia. Niektórzy perkusiści (np Beata 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) używają kombinowanego zestawu i nawet na koncertach triggerowanej stopy, to znaczy zamiast prawdziwego brzmienia stopy wyzwalają klasyczną "klaszczącą" próbkę i wszyscy są zadowoleni - z tym, że wtedy trzeba umieć grać, bo każdą stopę słychać ?

Czasami do zagranych przez człowieka bębnów dokłada się loopy, czyli zapętlone jeden, dwa takty czegoś, jakiejś perkusji brudnej, tamburynków czy czego tam, dla nadania brudu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Froju napisał:

9. "Do wszystkich gitar, nagrywaliśmy także DI tracki"

Tak przy okazji miałem taki filmik, po co to ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, przemak napisał:

Tak przy okazji miałem taki filmik, po co to

Bardzo dziękuję.

Nie sądziłem, że są takie możliwości edycji instrumentu (np. wyrównywanie tempa gitary).
Czyli w zasadzie, jak w fotografii - można wszystko.

Jeszcze chwilą i się okaże, że kosmita Danny Carey ma tylko dwie ręce...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, przemak napisał:

Zasadniczo tak. Termin "na setkę" się dewaluuje niestety, kiedyś było to traktowane dosłownie, dzisiaj dość elastycznie. Generalnie nadal chodzi o zagranie (już niekoniecznie śpiewanie) utworu przez wszystkich od początku do końca. Z tym, że czasem nie wszystkich i niekoniecznie w całości, często fragmentami

Można i tak jak poniżej - i to jest 'na setkę', a nie na 'prawię setkę'. Ale do takich 'setek' muszą być zaangażowani zawodowi profesjonalni muzycy. Ci o słabym warsztacie i wiedzy nie 'przebiegną' setki bez potknięć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Chicago napisał:

Można i tak jak poniżej - i to jest 'na setkę', a nie na 'prawię setkę'. Ale do takich 'setek' muszą być zaangażowani zawodowi profesjonalni muzycy. Ci o słabym warsztacie i wiedzy nie 'przebiegną' setki bez potknięć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Można. Tylko, że to są zasadniczo koncerty. W dodatku styl umożliwia takie rzeczy. W większości współczesnych gatunków muzycznych nie da się tak zrobić, po prostu. 

5 godzin temu, Froju napisał:

Bardzo dziękuję.

Nie sądziłem, że są takie możliwości edycji instrumentu (np. wyrównywanie tempa gitary).
Czyli w zasadzie, jak w fotografii - można wszystko.

Jeszcze chwilą i się okaże, że kosmita Danny Carey ma tylko dwie ręce...

Można wszystko albo nawet więcej ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, przemak napisał:

Tylko, że to są zasadniczo koncerty

Nie, to nie są koncerty - to są jazzowe sesje nagraniowe live, ale mogą być i 'studio live'.

Poniżej masz następne przykłady... których jest setki w sieci.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 3.02.2020 o 19:10, przemak napisał:

Różnie. Zasadniczo oczekiwania są takie, że człowiek gra wszystko. Czasem jednak weryfikacja studyjna jest bolesna i wychodzi, że zagrać stopy równo dynamicznie i rytmicznie nie jest tak łatwo, a werbel i tak wali na 2 i 4. Można to dzisiaj oczywiście bardzo łatwo edytować jeżeli chodzi o równe granie oraz podkładać próbki pod kątem brzmienia, ale wtedy i tak wychodzi automat, a roboty masa i przesłuchy wszędzie.

Są VST do analizowania nagrania perkusji i robi się z tego MIDI. Potem leci się już w Superior Drummer, EZ Drummer itp. wtyczkach. Albo elektroniczną podłącza się bezpośrednio pod wtyczkę w MIDI i się nagrywa jak żywy instrument. Tyle że nie ma problemów z mikrofonami (tak nawiasem mówiąc te można doskonale emulować) i przesłuchami. Przy ograniczonym budżecie sample przeważnie wypadają lepiej. I zawsze mamy szybki dostęp do wielu zestawów albo samych elementów. Ewentualna edycja to kilka kliknięć w edytorze MIDI. Nikt się w sumie nie chwali ale masę kapel korzysta dzisiaj z perkusji w VST. A o innych instrumentach które można bardzo realistycznie oddać w VST nie wspomnę. Gitary basowe, pianina, organy, a nawet całe orkiestry. Nas słuchaczy powinien ostatecznie interesować efekt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawą są sample.Niestety dobre oprogramowanie np. nexus ,są dosyc kosztowne.Darmowe wtyczki vst są robione często przez amatorów entuzjastów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Chicago napisał:

Nie, to nie są koncerty - to są jazzowe sesje nagraniowe live, ale mogą być i 'studio live'.

Poniżej masz następne przykłady... których jest setki w sieci.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Pokazujesz nagrania w stylu, który musi być tak nagrywany, albo przynajmniej powinien. Trudno natomiast znaleźć takie nagrania na setkę zespołu z dwoma gitarzystami, gdzie w refrenie mają grać cztery gitary ?
Poza tym jak już pokazujesz nagrania "na setkę", to niekoniecznie ten ostatni filmik, bo widać, że były dogrywki/poprawki saksofonu (zresztą nic nadzwyczajnego, normalka), także ten ?

overdub.thumb.jpg.3996a1e19718f4224cc65b12d8faac39.jpg

1 godzinę temu, Funnykris napisał:

Są VST do analizowania nagrania perkusji i robi się z tego MIDI

Tak, ale co z overheadami?

1 godzinę temu, kine napisał:

Podstawą są sample

Nie. Podstawą jest muzyka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, przemak napisał:

Tak, ale co z overheadami?

W Superior Drummer są obecne. Tak samo jak przesłuchy. Można dowolnie kontrolować ich ilość w stosunku do czystych sampli. Future is now ? 

50 minut temu, przemak napisał:

Trudno natomiast znaleźć takie nagrania na setkę zespołu z dwoma gitarzystami, gdzie w refrenie mają grać cztery gitary

Jak jedna gitara jest w cleanie a druga w przesterze to najprościej jest nagrać przesterowaną dwa razy. To podstawowa technika nagraniowa. Nie wszystko da się tak po prostu nagrać na setkę. Albo inaczej... Czasami prościej i szybciej jest nagrać wielośladowo. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Funnykris napisał:

W Superior Drummer są obecne. Tak samo jak przesłuchy. Można dowolnie kontrolować ich ilość w stosunku do czystych sampli. Future is now ? 

Owszem, jak chcesz w domu programować bębny. Ale jak chcesz równać i podmieniać prawdziwe, to masz problem.

20 minut temu, Funnykris napisał:

Nie wszystko da się tak po prostu nagrać na setkę.

Właśnie. A nawet jak się da, to często tak jak na zrzucie jutuba, który pokazałem ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, przemak napisał:

Ale jak chcesz równać i podmieniać prawdziwe, to masz problem.

Jest tylko jeden skuteczny w 100% sposób. Zakasać rękawy i do roboty. Każdego sampla równać do siatki i pilnować czy podczas konwersji coś się nie podziało z poziomami głośności poszczególnych sampli (szczerze to nie wiem czy konwersja uwzględnia Velocity). Równanie śladów i tak jest konieczne. Nie ma nic gorszego niż kiedy bas mija się z perkusja albo stopa z werblem albo HH. Choć pewne niedoskonałości warto utrzymać. W niektórych programach jest nawet opcja "humanize" która symuluje niedoskonałość człowieka. 

A mikrofony nad zestawem powinny idą chyba na swoich śladach nie? Moim zdaniem po konwersji są bezużyteczne jak chcemy użyć innych talerzy albo zaczniemy je przesuwać. Nie ma opcji żeby to się zgrało. Pogłosy jednego zestawu z dźwiękiem drugiego to będzie bałagan a jak jak nie będą się pokrywać to jeszcze gorzej. W takim wypadku starałbym się je jakoś odtworzyć jakimś reverbem. Ale to już nie będzie to samo. Najlepiej jak perkusista zagra równo i po kłopocie ? 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Funnykris napisał:

Jest tylko jeden skuteczny w 100% sposób. Zakasać rękawy i do roboty. Każdego sampla równać do siatki i pilnować czy podczas konwersji coś się nie podziało z poziomami głośności poszczególnych sampli (szczerze to nie wiem czy konwersja uwzględnia Velocity). Równanie śladów i tak jest konieczne. Nie ma nic gorszego niż kiedy bas mija się z perkusja albo stopa z werblem albo HH. Choć pewne niedoskonałości warto utrzymać. W niektórych programach jest nawet opcja "humanize" która symuluje niedoskonałość człowieka. 

A mikrofony nad zestawem powinny idą chyba na swoich śladach nie? Moim zdaniem po konwersji są bezużyteczne jak chcemy użyć innych talerzy albo zaczniemy je przesuwać. Nie ma opcji żeby to się zgrało. Pogłosy jednego zestawu z dźwiękiem drugiego to będzie bałagan a jak jak nie będą się pokrywać to jeszcze gorzej. W takim wypadku starałbym się je jakoś odtworzyć jakimś reverbem. Ale to już nie będzie to samo. Najlepiej jak perkusista zagra równo i po kłopocie ? 

 

 

Masz całkowitą rację, wszyscy mają rację, tak to już na forum jest ;)

21 minut temu, Funnykris napisał:

Nie ma nic gorszego niż kiedy bas mija się z perkusja albo stopa z werblem

I co zrobisz? Jak to wyrównasz? A jak wszędzie podłożysz próbki to co zostanie z perkusisty i po co w ogóle grał?

21 minut temu, Funnykris napisał:

A mikrofony nad zestawem powinny idą chyba na swoich śladach nie? Moim zdaniem po konwersji są bezużyteczne

Aha ? No a jak jednak są potrzebne? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, przemak napisał:

Masz całkowitą rację, wszyscy mają rację, tak to już na forum jest ?

Przy dzisiejszych możliwościach technologii  nagraniowej  ,

 Nie występuje problem  że czegoś nie da się zrobić w studio .

Problemy o których piszecie były rozwiązywane z sukcesem ( czyli słuchacze o nich nie wiedzieli ) w studiach od 10-20 lat .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, JBN napisał:

Przy dzisiejszych możliwościach technologii  nagraniowej  ,

 Nie występuje problem  że czegoś nie da się zrobić w studio .

Problemy o których piszecie były rozwiązywane z sukcesem ( czyli słuchacze o nich nie wiedzieli ) w studiach od 10-20 lat .

Nie wiedziałem... Ale oczywiście masz rację, jak wyżej, i na pewno przybliżysz problem ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.