Jump to content
AudioRecki

Piękne brzmienie nadchodzi. marAim Weles 3.3, kolumny jakich mało.

Recommended Posts

Mam starszą wersję tych kolumn czyli  Weles 3.2  Jakość wykonania, wykończenia, dbałosć o każdy detal to wyróżnia je wizualnie. Natomiast dźwiękowo to przede wszystkim piękna średnica, wokale brzmią rewelacyjnie. Kolumny są bardzo rozdzielcze, wybrzmiewa każdy szczegół, słyszymy każdą przeszkadzajkę. Bass refleks jest skierowany do dołu i basu nie brakuje, ale to nie jest bas zalewający średnice, on po prostu uderzy kiedy trzeba potężnie .

Teraz przede mną wyzwanie dobrać do nich fajny piecyk, bo wiem, że drzemie w nich jeszcze większy potencjał.

Poniżej kilka fotek mojej wersji Weles 😃

. af65c45e5416c646b6a553fb38f7c1cd.jpg3c763e098f5ad81d00821ad6d7d1390f.jpg

Edited by Rucia1
  • Like 7
  • Thanks 1

Lucarto Audio Ferro IA40 ; Maraim Welese 3.2, Hegel HD25, Raspberry PI4 + Allo digione Signature, Cambridge Audio 752BD, Lucarto Audio Albero

Miałam: Audio Academy Hyperion IV Plus, Haiku Audio Bright MK4

Share this post


Link to post
Share on other sites




Teraz przede mną wyzwanie dobrać do nich fajny piecyk, bo wiem, że drzemie w nich jeszcze większy potencjał.


1. Dywan!
  • Like 3

If you want the job done right, hire a professional.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
16 godzin temu, Rucia1 napisał:

Mam starszą wersję tych kolumn czyli  Weles 3.2  Jakość wykonania, wykończenia, dbałosć o każdy detal to wyróżnia je wizualnie. Natomiast dźwiękowo to przede wszystkim piękna średnica, wokale brzmią rewelacyjnie. Kolumny są bardzo rozdzielcze, wybrzmiewa każdy szczegół, słyszymy każdą przeszkadzajkę. Bass refleks jest skierowany do dołu i basu nie brakuje, ale to nie jest bas zalewający średnice, on po prostu uderzy kiedy trzeba potężnie .

Teraz przede mną wyzwanie dobrać do nich fajny piecyk, bo wiem, że drzemie w nich jeszcze większy potencjał.

Poniżej kilka fotek mojej wersji Weles 😃

. af65c45e5416c646b6a553fb38f7c1cd.jpg3c763e098f5ad81d00821ad6d7d1390f.jpg

Wspaniałe kolumny, na marginesie... czy byłabyś uprzejma wrzucić fotografię tyłu - bo wykonanie ich z tyłu jest po prostu powalające. 

Co do wzmacniacza... działać, raz jeszcze działać i szukać optymalnego rozwiązania do tych kolumn. Szykuje się "pracowity" okres, oby zwieńczony sukcesem 🙂

 


#IRespect Music  SORRY! NIE TRAWIĘ AGROMUZYKI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę bardzo :) b811dba7dba7763a3c0b0ac2975cd765.jpg

  • Like 2

Lucarto Audio Ferro IA40 ; Maraim Welese 3.2, Hegel HD25, Raspberry PI4 + Allo digione Signature, Cambridge Audio 752BD, Lucarto Audio Albero

Miałam: Audio Academy Hyperion IV Plus, Haiku Audio Bright MK4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie rzeczy powstają jak ma się pojęcie co się robi. 
Nie w każdej kwestii się z Marcinem (konstruktorem) zgadzam, ale i tak wynik jest bardzo pozytywny. 
W swojej cenie to bardzo dobra propozycja, wykonanie jest pierwsza klasa. 
Ogromną rolę robi tweeter bliesmy. Malikov wie co robi, bo już wcześniej pracował w Morelu i Accutonie. 
Chociaż osobiście bardziej podoba mi się duży beryl Bliesmy. 25mm jest jakieś takie sobie, diament również, ale akurat ich słuchałem w wersjach mocno prototypowych. Ale overall, duży MG robi dobrą robotę, i IHMO jest lepszy od MG od Seasa (który jest już EOL).  
SB Satori to też mega głośnik w tej kwocie. Świetne nasycenie, i gęstość. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/26/2020 at 3:20 PM, #Szakovsky said:

Takie rzeczy powstają jak ma się pojęcie co się robi. 
Nie w każdej kwestii się z Marcinem (konstruktorem) zgadzam, ale i tak wynik jest bardzo pozytywny. 
W swojej cenie to bardzo dobra propozycja, wykonanie jest pierwsza klasa. 
Ogromną rolę robi tweeter bliesmy. Malikov wie co robi, bo już wcześniej pracował w Morelu i Accutonie. 
Chociaż osobiście bardziej podoba mi się duży beryl Bliesmy. 25mm jest jakieś takie sobie, diament również, ale akurat ich słuchałem w wersjach mocno prototypowych. Ale overall, duży MG robi dobrą robotę, i IHMO jest lepszy od MG od Seasa (który jest już EOL).  
SB Satori to też mega głośnik w tej kwocie. Świetne nasycenie, i gęstość. 

#Szakovsky
Jak Twoim zdaniem Maraim porownuje sie do PMC (twenty5.24 np) ?
PMC to chyba kawal miecha, potezny bas i mega skala grania stad....idealne do elektroniki?
Ja slucham elektronicznej muzyki i wlasnie takie brzmienie mi odpowiada. Czy Maraim by mi zagral w takim razie?
Dzieki

Ps. Wzmakowo bedzie 'dobrze' bo wjedzie albo Anthem STR albo Luxman L-507uXII. Jest tez Devialet na liscie bo wszyscy sie tym zachwycaja niby. Co myslisz o Devialetach prosze? Slyszales to kiedys albo bawiles sie tym? Hit czy kit?

Edited by Kaban

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Kaban napisał:

#Szakovsky
Jak Twoim zdaniem Maraim porownuje sie do PMC (twenty5.24 np) ?
PMC to chyba kawal miecha, potezny bas i mega skala grania stad....idealne do elektroniki?
Ja slucham elektronicznej muzyki i wlasnie takie brzmienie mi odpowiada. Czy Maraim by mi zagral w takim razie?
Dzieki

Ps. Wzmakowo bedzie 'dobrze' bo wjedzie albo Anthem STR albo Luxman L-507uXII. Jest tez Devialet na liscie bo wszyscy sie tym zachwycaja niby. Co myslisz o Devialetach prosze? Slyszales to kiedys albo bawiles sie tym? Hit czy kit?

Mariam ma dużo więcej gracji, jest po prostu bardziej naturalną propozycją. 
PMC to przede wszystkim wyrywne, niezbyt delikatne granie, pełne energii (aż chyba zbyt jej pełne).
I nie tyle do elektroniki myślę, co do nowoczesnego popu czy rapu. I to bardziej w kwestii ilościowej basu, niżeli jego jakości, bo ten jest dosyć monotonny i wolny (ogromne opóźnienie TL'ki). 
Mariam wydaje mi się bardzo dobry do muzyki pokroju starego rocka, metalu czy starego popu. Nie wiem czy mogą z siebie aż tyle dynamiki wykrzesać ile jest potrzebne do muzyki elektronicznej. 

Devialeta to taki gorszy hypex. Więc po prostu nie, jak ktoś lubi często zmieniać wzmacniacze to devialet jest dobrą opcją, bo szybko zaczyna męczyć. I powtarzam to już od dawna, jak klasa D to tylko Pascal. Ludzie tam pracujący to nie tylko inżynierowie ale też ludzie ze słuchem którzy lubią muzykę, przynajmniej takie mam wrażenie. Tylko z dostępnością gorzej, bo większość firm robi na tych "gorszych" pascalch zaprojektowanych do subów czy innych basów. 
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, w Mariam siedzi naprawdę w pytę tweeter. 
Bliesma ma naprawdę dobrą dynamikę, trochę gorzej z SB. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może mnie ktoś oświecić jak jest cena tego czegoś, co jest tematem tego wątku?


Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzień dobry wszystkim.  Ad Weles do Elektroniki, bez owijania- nie tędy droga, to nie są kolumny do takiego grania, mają innego rodzaju atuty które nie  byłyby w pełni wykorzystane. Za jakiś czas pojawi się u mnie bardziej odpowiedni produkt nad którym mocno pracuję od paru miesięcy (do tego tańszy). Ad "oo jeeennyyy" Rocha :) - Weles to kolumny o skomplikowanej budowie i na doskonałych głośnikach. Dość powiedzieć że ścianki zrobione są w technologii kanapki zawierającej miedzy innymi termoformowany konglomerat akrylowo-mineralny (to szare coś na froncie to własnie płyta z konglomeratu którą trzeba wyginać na specjalnie wykonanych podgrzewanych formach), w podparciu zastosowano łącznie 21 metalowych kul na jedna kolumnę a w wytłumieniu zastosowane są płyty ze spienionego kwarcu. Nie sa to tanię technologie. Najważniejsze jednak aby kolumny broniły się dźwiękowo niezależnie od zastosowanych środków technicznych, a to należy ocenić zawsze osobiście. Poza tym dziękuje za miłe słowa. W razie pytań jestem do dyspozycji.          

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie Marcinie , a brzmieniowo jest duża róznica między Weles 3.2 vs 3.3 ?


Lucarto Audio Ferro IA40 ; Maraim Welese 3.2, Hegel HD25, Raspberry PI4 + Allo digione Signature, Cambridge Audio 752BD, Lucarto Audio Albero

Miałam: Audio Academy Hyperion IV Plus, Haiku Audio Bright MK4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są szczegóły wynikające z dostosowania do nowych rozwiązań. Minimalnie inaczej zestrojony bas ale brzmieniowo może byc różnie, ponieważ 3.2 ma kanał BR "w podłogę" a 3.3 na bocznej ściance i ma wiecej mozliwości zmiany w tym zakresie - samo ustawienie BR do środka lub na zewnątrz  (kolumny są zrobione jako lustrzane odbicie) może dużo zmienić. Druga rzecz, 3.2 mają miękkie pokrycie ścianek, generalnie 3,2 są idealnie rozwiązane pod względem dyfrakcji- bardzo duże zaokrąglenie krawędzi (a w zasadzie brak krawędzi - w widoku z góry te kolumny są elipsą), miękki materiał dodatkowo ułatwia walkę z dyfrakcją . W 3.3 nie ma miękkiego materiału natomiast 2/3 (bardzo dużej) szerokości ścianki przedniej to skosy,  efekty dyfrakcyjne są złagodzone, niemniej trochę przestroiłem uwzględniając te rzeczy. Tylny głosnik wysokotonowy ma tez inne kroki regulacji no ale to jest ustawiane...              

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.05.2020 o 12:17, #Szakovsky napisał:

Mariam ma dużo więcej gracji, jest po prostu bardziej naturalną propozycją. 
PMC to przede wszystkim wyrywne, niezbyt delikatne granie, pełne energii (aż chyba zbyt jej pełne).
I nie tyle do elektroniki myślę, co do nowoczesnego popu czy rapu. I to bardziej w kwestii ilościowej basu, niżeli jego jakości, bo ten jest dosyć monotonny i wolny (ogromne opóźnienie TL'ki). 
Mariam wydaje mi się bardzo dobry do muzyki pokroju starego rocka, metalu czy starego popu. Nie wiem czy mogą z siebie aż tyle dynamiki wykrzesać ile jest potrzebne do muzyki elektronicznej. 

Devialeta to taki gorszy hypex. Więc po prostu nie, jak ktoś lubi często zmieniać wzmacniacze to devialet jest dobrą opcją, bo szybko zaczyna męczyć. I powtarzam to już od dawna, jak klasa D to tylko Pascal. Ludzie tam pracujący to nie tylko inżynierowie ale też ludzie ze słuchem którzy lubią muzykę, przynajmniej takie mam wrażenie. Tylko z dostępnością gorzej, bo większość firm robi na tych "gorszych" pascalch zaprojektowanych do subów czy innych basów. 
 

Czy możesz podać przykładowe wzmacniacze oparte na końcówkach mocy Pascala?


Dynaudio Contour S 1.4LE / Harbeth P3esr / UR Triode 25 / Denafrips Ares II / Linn Akurate DS

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.05.2020 o 20:24, maraim napisał:

Weles to kolumny o skomplikowanej budowie i na doskonałych głośnikach. Dość powiedzieć że ścianki zrobione są w technologii kanapki zawierającej miedzy innymi termoformowany konglomerat akrylowo-mineralny

Rochu, czy już teraz będziesz bardziej skłonny wyjąć portfel z kieszeni :-)))))  ?


Politykę robi się za pomocą pieniędzy, a pieniądze za pomocą polityki. Ot, taki przypadek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.05.2020 o 15:48, GrzesiekP napisał:

Czy możesz podać przykładowe wzmacniacze oparte na końcówkach mocy Pascala?

Gato Audio z serii DIA-250 i DIA-400
MYTEK Brooklyn AMP +
Jeff Rowland Continuum S2
AVM Ovation CS 8.2 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, SynSama napisał:

Rochu, czy już teraz będziesz bardziej skłonny wyjąć portfel z kieszeni :-)))))  ?

Nigdy.

Nigdy już nie kupię żadnego krajowego wytworu audio.

Nie będę finansował przerośniętego ego jakiegoś audio-kowala.

  • Like 2
  • Haha 3

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja cenie bardzo polskie marki Baltlab, Haiku Audio, Lucarto i wiele innych

  • Like 5

Lucarto Audio Ferro IA40 ; Maraim Welese 3.2, Hegel HD25, Raspberry PI4 + Allo digione Signature, Cambridge Audio 752BD, Lucarto Audio Albero

Miałam: Audio Academy Hyperion IV Plus, Haiku Audio Bright MK4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to ma być ?

Dlaczego ta "okleina" czy wykładzina na tych kolumnach jest pomarszczona ?

Tylna  ścianka powala ? Chyba  śmiechem. Ta listewka i tandetne gniada przyłączeniowe - co to jest !


In my humble opinion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie ty widzisz pomarszczenia okleiny ? Mam te kolumny one są wykonane perfekcyjnie.

  • Like 1

Lucarto Audio Ferro IA40 ; Maraim Welese 3.2, Hegel HD25, Raspberry PI4 + Allo digione Signature, Cambridge Audio 752BD, Lucarto Audio Albero

Miałam: Audio Academy Hyperion IV Plus, Haiku Audio Bright MK4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie zastanawia jedna rzecz.  Jakim cudem w tych kolumnach uruchomienie tylnego tweetera (przypomnę ciętego od 10kHz) powoduje zwiększenie zakresu przenoszenia pasma niskotonowego z 35 na 34Hz 🧐

weles33.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma się nad czym zastanawiać - to błąd. Dzięki za zwrócenie uwagi.

Dziękuję wszystkim za uwagi. Materiał nie jest pomarszczony - to aksamit i włókno różnie się układa - wystarczy wyrównać ręką, "listewka" to lity dąb, a gniazda przyłączeniowe są bardzo dobrej jakości. Nie będę dyskutował o gustach tym bardziej ze dotyczą poprzedniej wersji kolumny, aktualna została opisana w artykule.    

Rochowi również dziękuję- zastanawiam się tylko gdzie mieliśmy kontakt skoro wyrobiłeś sobie tak konkretną opinie o moich produktach i o moim ego? Gdybyśmy się jednak nie spotkali to zapraszam do siebie, posłuchamy muzyki na Weles 3.3, porozmawiamy, napijemy się wina... poniosło mnie,- jako Polacy powinniśmy pić raczej wodę ze studni lub co najwyżej piwo, sadzić brukiew lub kopać węgiel a robienie kolumn zostawić innym, bardziej cywilizowanym nacjom. Tak czy inaczej zapraszam, dojazd jest dobry, wraz z innymi innowacjami z zachodu przyszedł do nas nawet asfalt 😉

Pozdrawiam serdecznie.       

 

 

    

 

  • Like 1
  • Thanks 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można prosić o opisanie warunków odsłuchowych u producenta? Czy są w jakiś sposób akustycznie kontrolowane?

Mile widziana dokumentacja fotograficzna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, maraim napisał:

Rochowi również dziękuję- zastanawiam się tylko gdzie mieliśmy kontakt skoro wyrobiłeś sobie tak konkretną opinie o moich produktach i o moim ego? Gdybyśmy się jednak nie spotkali to zapraszam do siebie, posłuchamy muzyki na Weles 3.3, porozmawiamy, napijemy się wina... poniosło mnie,- jako Polacy powinniśmy pić raczej wodę ze studni lub co najwyżej piwo, sadzić brukiew lub kopać węgiel a robienie kolumn zostawić innym, bardziej cywilizowanym nacjom. Tak czy inaczej zapraszam, dojazd jest dobry, wraz z innymi innowacjami z zachodu przyszedł do nas nawet asfalt 

Pozdrawiam serdecznie.       

Nie ma co się przejmować. Niektórzy tak mają. 

Lubią wielbić zagraniczne, a na "swoje" robić k.. ę dla zasady. 

  • Like 1
  • Thanks 1

👉

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, pit80 napisał:

Można prosić o opisanie warunków odsłuchowych u producenta? Czy są w jakiś sposób akustycznie kontrolowane?

Raczej nie organizuje odsłuchów u siebie , zresztą nigdy nikt o to nie pytał. Co zrozumiałe każdy chce posłuchać w swoim pomieszczeniu i ze swoim sprzętem towarzyszącym. Jeśli ktoś chce to zorganizuje. Pokój ma  22m2  (nie jest jakoś szczególnie przygotowan, ale nie jest tez problematyczny (dobre proporcje), małe okno... ) , sprzęt 2x Electrocompaniet AW180 + pre Hegel P4A.  Odtwarzam zazwyczaj z QAT RS3. Wszytko połączone XLR (Atlas Ascent, Straight Wire).  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem, myślałem że zaproszenie dotyczyło wszystkich zainteresowanych nową, polską marką a nie tylko Rocha. Mój błąd w interpretacji.

 

Osobiście jestem sympatykiem polskiego audio, dlatego pytałem o te odsłuchy.
Kolumny powstawały w oparciu o bieżące pomiary w komorach bezechowych czy są po prostu zmaterializowaniem konstruktorskiej wizji brzmienia?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.