Skocz do zawartości
IGNORED

Piękne brzmienie nadchodzi. marAim Weles 3.3, kolumny jakich mało.


AudioRecki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, Kaban napisał:

co to za kolumny na zdjeciu?

super, dzieki za podpowiedz

Chyba musze sprobowac PMC w takim razie hehe (szukam basu ze kopara opada, kosmicznej dynamiki i wlasnie az przesycenia energytnczego - tak, wiem. Niezbyt to audiofilskie brzmienie ale co ja poczne ze tak lubie hehe)

To az chyba dziwne, ze brytyjskie PMC gra w ten sposob prawda? Z tego co rozumiem to brytyjskie granie skupione jest na srednicy i naturlnosci a Twoj opis PMC bardziej pasuje mi do brzmienia amerykanskiego - chyba ze sie myle. 

Skoro ten Devialet tak szybko meczy to o co chodzi z zachwytem nad nim na zachodzie? Hype jakis? Oplacane recenzje czy co?

Kiedys tez juz slyszalem ze wlasnie Pascal ma najlepsze moduly jesli chodzi o klase D i np. takie Gato Audio uzywa ich w swoich wzmakach ale po modyfikacjach. Z tego co wiem to oni uzywaja w tych DIA-250 i 400 Pascali ze sredniego poziomu (nie pamietam juz oznaczen niestety). 

Ktore moduly Pascala masz na mysli (te najlepsze), oznaczenia czy model itd?

Ps. w tym Monacorze STA-2000D to sa te najlepsze moduly czy nadal 'nie to' ? W sumie fajna opcja prawda - 4 kanaly sa wiec mozna biamping ogarnac sobie a calosc za 3500zl.

W sensie, ciężko mi stwierdzić czy to prawdziwa dynamika, czy bardziej po prostu szeroko pojęty rozmach grania. 
BBC czy innego "brytyjskiego grania" nie znoszę, bo przeważnie jest to po prostu scam. Drogie kolumny a w nich głośniki w cenie kilku kebabów, zwrotnica z części z odzysku (jeszcze zrobiona na kolanie) i pudło po starej szafce z ikiei. 
PMC jakoś tam gra. Zdecydowanie nie jak Klipsch czy inny JBL, ale bardziej w stronę Tidali (oczywiście bez takiej jakości, rozdzielczości, sceny blablabla), w tym stylu. 
Chyba nawet mógłbym podać jako przykład Bowersy, tylko z bardziej zbitą górą, i z dużo większą ilością basu, ale jednocześnie dużo wolniejszego. 
Taka powolna V'ka. 

Jak pascal to T-pro albo S-pro. Chociaż tu sporo zależy jak chcemy to rozegrać. 
Jeden z nich musi grać w mono (bo ma 2 odrębne kanały, o innej specyfikacji. 
Nie pamiętam który, musiałbyś sprawdzić w datasheet'cie. 

Gato, tak samo jak Jeff używa stockowych modułów Pascala, ale za to dokłada własne pre. I używają tych mizernych M-Pro które do S-pro i T-pro nie mają startu nawet. 

6 godzin temu, Kaban napisał:

znalazlem co jest w Monacorze STA-2000D. Siedza tam 2*S-Pro2 - #Szakovsky, czy to te lepsze moduly Pascala czy nie prosze?

Zdecydowanie te lepsze. Jeżeli tam serio siedzi 2x S-Pro2 i kosztuje to 3500zł i jeszcze ma obudowę... 
Dill stulecia... O ile Monacor tam nie grzebał. 

I za 3500zł nie ma bata aby cokolwiek zagrało lepiej, nawet porównywalnie. 
S-pro zjada devialeta jak tylko chce. 
Ale ważne, S-Pro gra najlepiej do 10W (A devialet realnie nie ma optymalnego punktu pracy).

I ważne aby Monacor nie był zmostkowany. Mostek na Pasku brzmi źle. Coś tam się niedobrego dzieje. 

Edytowane przez #Szakovsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, #Szakovsky napisał:

W sensie, ciężko mi stwierdzić czy to prawdziwa dynamika, czy bardziej po prostu szeroko pojęty rozmach grania. 
BBC czy innego "brytyjskiego grania" nie znoszę, bo przeważnie jest to po prostu scam. Drogie kolumny a w nich głośniki w cenie kilku kebabów, zwrotnica z części z odzysku (jeszcze zrobiona na kolanie) i pudło po starej szafce z ikiei.

Gdy sprzedasz tyle kolumn co sprzedał KEF, Harbeth, Tannoy i kilku innych Brytoli zrozumiem ten wpis.

A tak to najwyżej mogę ten żenujący wpis odczytać jako jęk zakompleksionego człowieka, który chciałby ale nie wie jak i nie wie za co.

Pół tego forum zaludniają niedocenieni geniusze-konstruktorzy.

 

"Są audiofile i melomani jak i audiodebile..."  -  darkul w wątku 11299 "Co ma w sobie Garrard ?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, rochu napisał:

Gdy sprzedasz tyle kolumn co sprzedał KEF, Harbeth, Tannoy i kilku innych Brytoli zrozumiem ten wpis.

A tak to najwyżej mogę ten żenujący wpis odczytać jako jęk zakompleksionego człowieka, który chciałby ale nie wie jak i nie wie za co.

Pół tego forum zaludniają niedocenieni geniusze-konstruktorzy.

 

No rzeczywiście, prawdziwy Hiend. 
Za jedyne 60k zł. 

Z resztą twoja logika nie ma sensu. 
Nie muszę być Lubellą żeby wiedzieć, że ktoś przegotował makaron. 
 

harbeth-m40.1-speakers-review-14-harbeth-monitor-40.1-inside.jpg

unnamed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, #Szakovsky napisał:

No rzeczywiście, prawdziwy Hiend. 
Za jedyne 60k zł. 
 

Jaki hi-end? Czy producent określa swoje wyroby jako hi-end?

 

A poza tym co wy się tak dożarliście do tego hi-endu?

Co on komu zrobił złego?

To, że coś kosztuje to nie jest problem producenta ani sprzedawcy.

To co najwyżej problem tego, który być może pożąda tego czegoś a nie ma na to środków.

Zdarza się, że taki ktoś ze swej niemocy tworzy cnotę a potem odnajduje swoją misję aby przestrzegać bliźnich aby przypadkiem nie weszli w posiadanie tego na co go nie stać i nie mieli lepiej niż on.

7 minut temu, #Szakovsky napisał:

Nie muszę być Lubellą żeby wiedzieć, że ktoś przegotował makaron.

Idąc dalej - nie trzeba być kretynem by wiedzieć, że ktoś pisze kretyńskie brednie na forum....

Może być?

Edytowane przez rochu

"Są audiofile i melomani jak i audiodebile..."  -  darkul w wątku 11299 "Co ma w sobie Garrard ?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, rochu napisał:

Jaki hi-end? Czy producent określa swoje wyroby jako hi-end?

 

A poza tym co wy się tak dożarliście do tego hi-endu?

Co on komu zrobił złego?

To, że coś kosztuje to nie jest problem producenta ani sprzedawcy.

To co najwyżej problem tego, który być może pożąda tego czegoś a nie ma na to środków.

Zdarza się, że taki ktoś ze swej niemocy tworzy cnotę a potem misję aby przestrzegać bliźnich aby przypadkiem nie mieli lepiej niż on.

Oczywiście, czuję ogromny ból, że nie stać mnie na wydanie 60 koła na szufladę z ikei z głośnikami. 
Faktycznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, rochu napisał:

I nawet nie wiesz jak gra ta szuflada z Ikei.

Dokładnie wiem, i również wiem, że nawet za darmo bym nie chciał. Za dużo miejsca zajmują, miejsca którego nie są warte. 
Z resztą tak samo jak każde BBC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby kolumna grała dobrze, musi być dobrze zaprojektowana. 
Tutaj mamy ogrom fal stojących, rezonansów obudowy (tak, wiem taki był zamysł, ale takiego rezonansu nie można wbrew pozorom kontrolować, i jest on opóźniony w fazie w stosunku do dźwięku bezpośrednio z głośników),  niskiej jakości drivery (w szczególności tweeter w falowodzie), fatalnej jakości zwrotnica (po ziom niższy od altusów jeżeli chodzi o jakość kondensatorów). No i charakterystyka jest śmieszna, bo mamy ogromne podbicie na basie a cała reszta jest mocno poszatkowana. 

1008harH40fig3.jpg

Ja też sobie współczuję, że nie łapię tak marketingowych bujd. O ile byłoby moje życie szczęśliwsze gdybym się opierał na ocenach innych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Już widzę, że słuchałeś... ale na wykresach.

Wszystko co wiesz o monitorach BBC i pokrewnych powstało w twojej głowie.

 

Bez odbioru.

Edytowane przez rochu

"Są audiofile i melomani jak i audiodebile..."  -  darkul w wątku 11299 "Co ma w sobie Garrard ?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze coś dla zainteresowanych pomiarami Weles - pasmo za ktore odpowiada wysokotonowiec - pomiary pod kątem 0 (czerw) 7 (szary) 15 (ziel) 30 (pomar)... Przypominam ze głośnik to kopułka 34mm. Jest to jeden z powodów który powoduje że ten głośnik to absolutny top.   

 

weles blies 0,7,15,30.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
On 6/1/2020 at 2:12 AM, #Szakovsky said:

W sensie, ciężko mi stwierdzić czy to prawdziwa dynamika, czy bardziej po prostu szeroko pojęty rozmach grania. 
BBC czy innego "brytyjskiego grania" nie znoszę, bo przeważnie jest to po prostu scam. Drogie kolumny a w nich głośniki w cenie kilku kebabów, zwrotnica z części z odzysku (jeszcze zrobiona na kolanie) i pudło po starej szafce z ikiei. 
PMC jakoś tam gra. Zdecydowanie nie jak Klipsch czy inny JBL, ale bardziej w stronę Tidali (oczywiście bez takiej jakości, rozdzielczości, sceny blablabla), w tym stylu. 
Chyba nawet mógłbym podać jako przykład Bowersy, tylko z bardziej zbitą górą, i z dużo większą ilością basu, ale jednocześnie dużo wolniejszego. 
Taka powolna V'ka. 

Jak pascal to T-pro albo S-pro. Chociaż tu sporo zależy jak chcemy to rozegrać. 
Jeden z nich musi grać w mono (bo ma 2 odrębne kanały, o innej specyfikacji. 
Nie pamiętam który, musiałbyś sprawdzić w datasheet'cie. 

Gato, tak samo jak Jeff używa stockowych modułów Pascala, ale za to dokłada własne pre. I używają tych mizernych M-Pro które do S-pro i T-pro nie mają startu nawet. 

Zdecydowanie te lepsze. Jeżeli tam serio siedzi 2x S-Pro2 i kosztuje to 3500zł i jeszcze ma obudowę... 
Dill stulecia... O ile Monacor tam nie grzebał. 

I za 3500zł nie ma bata aby cokolwiek zagrało lepiej, nawet porównywalnie. 
S-pro zjada devialeta jak tylko chce. 
Ale ważne, S-Pro gra najlepiej do 10W (A devialet realnie nie ma optymalnego punktu pracy).

I ważne aby Monacor nie był zmostkowany. Mostek na Pasku brzmi źle. Coś tam się niedobrego dzieje. 

dzieki bardzo #Szakovsky za odpowiedz i wszystkie info! Milo z Twojej strony. 

Rozmawialem z Monacorem i potwierdzili mi ze w STA2000D siedza dwa modulu S-Pro2 i nie byly modyfikowane przez inzynierow Monacora. Chyba super co? 3500zl i 4 kanaly czyli ogarnac mozna sobie bi-amping a do tego jak mowisz ze Pascale graja najlepiej obecnie na rynku to bomba msz. 

W tej cenie stoi tez ten LabGruppen IPD1200, o ktorym kraza legendy i nie wiadomo czy to hit czy kit. Slyszales moze go kiedys albo miales na tapecie u siebie w domu i wiesz jak sie porownuje do Ncore, Icepowera 1200AS2 i S-Pro2 moze?

Jesli chodzi o te 'nowe' Crowny XLS (flagowiec to 2502) to pewnie nie maja startu do S-Pro2 prawda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kaban napisał:

dzieki bardzo #Szakovsky za odpowiedz i wszystkie info! Milo z Twojej strony. 

Rozmawialem z Monacorem i potwierdzili mi ze w STA2000D siedza dwa modulu S-Pro2 i nie byly modyfikowane przez inzynierow Monacora. Chyba super co? 3500zl i 4 kanaly czyli ogarnac mozna sobie bi-amping a do tego jak mowisz ze Pascale graja najlepiej obecnie na rynku to bomba msz. 

W tej cenie stoi tez ten LabGruppen IPD1200, o ktorym kraza legendy i nie wiadomo czy to hit czy kit. Slyszales moze go kiedys albo miales na tapecie u siebie w domu i wiesz jak sie porownuje do Ncore, Icepowera 1200AS2 i S-Pro2 moze?

Jesli chodzi o te 'nowe' Crowny XLS (flagowiec to 2502) to pewnie nie maja startu do S-Pro2 prawda?

 

Każdy S-pro ma 2 różne kanały. To nie są dokładnie te same kanały, grają inaczej. I kanał drugi w S-pro jest zdecydowanie lepszy. 

LabGruppena w życiu bym nikomu nie polecił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakub by nie polecił IPD1200, ja słyszałem go przez chwilę u Macieja Stempurskiego. Za krótko by wyrobic sobie opinie, ale w sumie nic mnie w nim nie raziło (obawiałem się pewnych "nieznośności" na górze pasma ale nic takiego nie wystąpiło, byc moze byłem uprzedzony rodowodem...). Ale to byl na prawdę powierzchowny kontakt.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, maraim napisał:

Jakub by nie polecił IPD1200, ja słyszałem go przez chwilę u Macieja Stempurskiego. Za krótko by wyrobic sobie opinie, ale w sumie nic mnie w nim nie raziło (obawiałem się pewnych "nieznośności" na górze pasma ale nic takiego nie wystąpiło, byc moze byłem uprzedzony rodowodem...). Ale to byl na prawdę powierzchowny kontakt.   

lab gra "ujdzie" jak na 4-5k. 
Pasek gra "b.dobrze" jak na 20-30kzł. 
I ze wzmacniaczy powyżej 150W nie znalazłbym nic do 50k. Co najwyżej używki Spectrala. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.05.2020 o 12:17, #Szakovsky napisał:

co do nowoczesnego popu czy rapu. I to bardziej w kwestii ilościowej basu, niżeli jego jakości, bo ten jest dosyć monotonny i wolny (ogromne opóźnienie TL'ki). 

Może kolega rozwinąć temat tych ogromnych opóźnień TL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, meloV8 napisał:

Może kolega rozwinąć temat tych ogromnych opóźnień TL?

Wynika to z bardzo prostego równania. 
Droga (z tyłu membrany do ucha )x prędkość dźwięku= czas= opóźnienie fazy.
Plus, dostajesz podwójnie ten sam sygnał, z przodu jak i z tyłu membrany, w różnym czasie i o różnej charakterystyce.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, #Szakovsky napisał:

Wynika to z bardzo prostego równania. 
Droga (z tyłu membrany do ucha )x prędkość dźwięku= czas= opóźnienie fazy.
Plus, dostajesz podwójnie ten sam sygnał, z przodu jak i z tyłu membrany, w różnym czasie i o różnej charakterystyce.  

Każdy układ rezonansowy potrzebuje czasu na wzbudzenie, czy to za pomocą rezonatora helmholtza czy rezonatora falowego. Może mógłbyś przedstawić jakieś konkretne dane np. W porównaniu do obudowy BR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, meloV8 napisał:

Każdy układ rezonansowy potrzebuje czasu na wzbudzenie, czy to za pomocą rezonatora helmholtza czy rezonatora falowego. Może mógłbyś przedstawić jakieś konkretne dane np. W porównaniu do obudowy BR?

Zupełnie mylisz pojęcia. 
Powiedzmy, że mamy impuls 80hz. I mamy TL'ke z dużo niższym fs. 
To aby wytworzyć ów 80hz to membrana musi się ruszyć, do przodu i do tyłu 80 razy w ciągu sekundy. 
I w normalnej obudowie (czyli w obudowie zamkniętej), to co powstało zza membraną, jest tłumione... Tak? tak. 
I dostajesz wtedy czysty, pojedynczy sygnał.
A TL'ka? Dostajesz wpierw sygnał z przodu membrany, a później ten opóźniony przez drogę który musi przebyć (czyli dodatkowa długość tunelu). A impuls jest impuls, faza jest faza. Więc sygnał wychodzący z linii transmisyjnej jest niesamowicie opóźniony w fazie, i "już po fakcie". 

Narysowałem to na szybko. 

TLK.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

A ten ...pierwszy ruch z 40   ...80 ruchem tez jest w fazie?  

...czy przesuniecie a opoznienie to jest  to samo?

 

 

 

 

...raczej nie ustawia sie TL powyzej 60 hz ..............

Kazdy Kisiel Ci to powie....)))))

Edytowane przez Moontan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Moontan napisał:

A ten ...pierwszy ruch z 40   ...80 ruchem tez jest w fazie?  

...czy przesuniecie a opoznienie to jest  to samo?

 

 

 

 

...raczej nie ustawia sie TL powyzej 60 hz ..............

Kazdy Kisiel Ci to powie....)))))

opóźnienie w czasie=przesunięcie fazy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Moontan napisał:

Ale jak jest 180 stopni to się dodają  .  360 .... 90 ... może być 60 stopni muzyka to muzyka nie tylko sinusy...

wzmacniają, a nie dodają. 
I faza jest zmienna w funkcji trwania utworu. 
Więc opóźniona faza o 180 stopni może się wzmocnić z sygnałem który nie powinien być wzmocniony, albo wybrzmieć w momencie w którym wcale być jej nie powinno. 

I muzyka to dosłownie tylko i wyłącznie sinusy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, #Szakovsky napisał:

Zupełnie mylisz pojęcia. 
Powiedzmy, że mamy impuls 80hz. I mamy TL'ke z dużo niższym fs. 
To aby wytworzyć ów 80hz to membrana musi się ruszyć, do przodu i do tyłu 80 razy w ciągu sekundy. 
I w normalnej obudowie (czyli w obudowie zamkniętej), to co powstało zza membraną, jest tłumione... Tak? tak. 
I dostajesz wtedy czysty, pojedynczy sygnał.
A TL'ka? Dostajesz wpierw sygnał z przodu membrany, a później ten opóźniony przez drogę który musi przebyć (czyli dodatkowa długość tunelu). A impuls jest impuls, faza jest faza. Więc sygnał wychodzący z linii transmisyjnej jest niesamowicie opóźniony w fazie, i "już po fakcie". 

Liczyłem na jakieś konkrety, obliczenia, pomiary, ale widzę, że kolega chyba nie do końca rozumie zasadę działania rezonatora ćwierćfalowego, choć jest ziarno prawdy w tym wywodzie. Dobrze zaprojektowana obudowa typu TL, strojona jest do określonej częstotliwości, przy której rezonans ćwierćfalowy odciążą głośnik i tunel przejmuje promieniowanie, podobnie jak to działa w obudowie BR. Oznacza to, że w Twoim przykładzie głośnik i tunel nie mogą promieniować dokładniej tej samej częstotliwości, do której dostrojony jest tunel. Dla przykładu weźmy TL zestrojony do cz. 30Hz dla głośnika około 20-25cm. W takim wariancie, powyżej tej częstotliwości bas odtwarzany jest głownie z głośnika, a nie tunelu i nie zachodzą tutaj żadnej opóźnienia. W rzeczywistości parametr GD będzie taki sam w tym pasmie dla obudowy TL i OZ, dopiero przy osiągnięciu rezonansu 30Hz prace przejmuje tunel i tutaj faktycznie potrzebny jest czas na wzbudzenie tego rezonansu. Pytanie brzmi, jaki jest próg słyszalności wysokich wartości GD dla tak niskich częstotliwości i jak powinno wyglądać "kolano" aby osiągać optymalne wartości opóźnień grupowych? To samo pytanie można zadać dla konstrukcji basrefleks. Do tego dochodzi jeszcze kwestia możliwości przekształcania obudowy TL w jej różne hybrydy, jak również sam kształt tunelu może znacznie obniżać strojenie, dla fizycznie tej samej długości tunelu w rożnych jego wariantach. To jest bardzo szeroki temat, który na szczęście można potwierdzić i wyjaśnić, za pomocą symulacji matematycznych, a nie stwierdzeń typy "niesamowicie opóźniony w fazie".

Pisząc w skrócie. Mozna zaprojektować TL, która będzie osiągała taki sam mityczny impuls i szybkość jak obudowa zamknięta, a w przy tym osiągnie większą wytrzymałość mechaniczna w zakresie częstotliwości 99% muzyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.