Jump to content
AudioRecki

Piękne brzmienie nadchodzi. marAim Weles 3.3, kolumny jakich mało.

Recommended Posts

znalazlem co jest w Monacorze STA-2000D. Siedza tam 2*S-Pro2 - #Szakovsky, czy to te lepsze moduly Pascala czy nie prosze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Kaban napisał:

co to za kolumny na zdjeciu?

super, dzieki za podpowiedz

Chyba musze sprobowac PMC w takim razie hehe (szukam basu ze kopara opada, kosmicznej dynamiki i wlasnie az przesycenia energytnczego - tak, wiem. Niezbyt to audiofilskie brzmienie ale co ja poczne ze tak lubie hehe)

To az chyba dziwne, ze brytyjskie PMC gra w ten sposob prawda? Z tego co rozumiem to brytyjskie granie skupione jest na srednicy i naturlnosci a Twoj opis PMC bardziej pasuje mi do brzmienia amerykanskiego - chyba ze sie myle. 

Skoro ten Devialet tak szybko meczy to o co chodzi z zachwytem nad nim na zachodzie? Hype jakis? Oplacane recenzje czy co?

Kiedys tez juz slyszalem ze wlasnie Pascal ma najlepsze moduly jesli chodzi o klase D i np. takie Gato Audio uzywa ich w swoich wzmakach ale po modyfikacjach. Z tego co wiem to oni uzywaja w tych DIA-250 i 400 Pascali ze sredniego poziomu (nie pamietam juz oznaczen niestety). 

Ktore moduly Pascala masz na mysli (te najlepsze), oznaczenia czy model itd?

Ps. w tym Monacorze STA-2000D to sa te najlepsze moduly czy nadal 'nie to' ? W sumie fajna opcja prawda - 4 kanaly sa wiec mozna biamping ogarnac sobie a calosc za 3500zl.

W sensie, ciężko mi stwierdzić czy to prawdziwa dynamika, czy bardziej po prostu szeroko pojęty rozmach grania. 
BBC czy innego "brytyjskiego grania" nie znoszę, bo przeważnie jest to po prostu scam. Drogie kolumny a w nich głośniki w cenie kilku kebabów, zwrotnica z części z odzysku (jeszcze zrobiona na kolanie) i pudło po starej szafce z ikiei. 
PMC jakoś tam gra. Zdecydowanie nie jak Klipsch czy inny JBL, ale bardziej w stronę Tidali (oczywiście bez takiej jakości, rozdzielczości, sceny blablabla), w tym stylu. 
Chyba nawet mógłbym podać jako przykład Bowersy, tylko z bardziej zbitą górą, i z dużo większą ilością basu, ale jednocześnie dużo wolniejszego. 
Taka powolna V'ka. 

Jak pascal to T-pro albo S-pro. Chociaż tu sporo zależy jak chcemy to rozegrać. 
Jeden z nich musi grać w mono (bo ma 2 odrębne kanały, o innej specyfikacji. 
Nie pamiętam który, musiałbyś sprawdzić w datasheet'cie. 

Gato, tak samo jak Jeff używa stockowych modułów Pascala, ale za to dokłada własne pre. I używają tych mizernych M-Pro które do S-pro i T-pro nie mają startu nawet. 

6 godzin temu, Kaban napisał:

znalazlem co jest w Monacorze STA-2000D. Siedza tam 2*S-Pro2 - #Szakovsky, czy to te lepsze moduly Pascala czy nie prosze?

Zdecydowanie te lepsze. Jeżeli tam serio siedzi 2x S-Pro2 i kosztuje to 3500zł i jeszcze ma obudowę... 
Dill stulecia... O ile Monacor tam nie grzebał. 

I za 3500zł nie ma bata aby cokolwiek zagrało lepiej, nawet porównywalnie. 
S-pro zjada devialeta jak tylko chce. 
Ale ważne, S-Pro gra najlepiej do 10W (A devialet realnie nie ma optymalnego punktu pracy).

I ważne aby Monacor nie był zmostkowany. Mostek na Pasku brzmi źle. Coś tam się niedobrego dzieje. 

Edited by #Szakovsky
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, #Szakovsky napisał:

W sensie, ciężko mi stwierdzić czy to prawdziwa dynamika, czy bardziej po prostu szeroko pojęty rozmach grania. 
BBC czy innego "brytyjskiego grania" nie znoszę, bo przeważnie jest to po prostu scam. Drogie kolumny a w nich głośniki w cenie kilku kebabów, zwrotnica z części z odzysku (jeszcze zrobiona na kolanie) i pudło po starej szafce z ikiei.

Gdy sprzedasz tyle kolumn co sprzedał KEF, Harbeth, Tannoy i kilku innych Brytoli zrozumiem ten wpis.

A tak to najwyżej mogę ten żenujący wpis odczytać jako jęk zakompleksionego człowieka, który chciałby ale nie wie jak i nie wie za co.

Pół tego forum zaludniają niedocenieni geniusze-konstruktorzy.

 

  • Like 2

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
1 godzinę temu, rochu napisał:

Gdy sprzedasz tyle kolumn co sprzedał KEF, Harbeth, Tannoy i kilku innych Brytoli zrozumiem ten wpis.

A tak to najwyżej mogę ten żenujący wpis odczytać jako jęk zakompleksionego człowieka, który chciałby ale nie wie jak i nie wie za co.

Pół tego forum zaludniają niedocenieni geniusze-konstruktorzy.

 

No rzeczywiście, prawdziwy Hiend. 
Za jedyne 60k zł. 

Z resztą twoja logika nie ma sensu. 
Nie muszę być Lubellą żeby wiedzieć, że ktoś przegotował makaron. 
 

harbeth-m40.1-speakers-review-14-harbeth-monitor-40.1-inside.jpg

unnamed.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, #Szakovsky napisał:

No rzeczywiście, prawdziwy Hiend. 
Za jedyne 60k zł. 
 

Jaki hi-end? Czy producent określa swoje wyroby jako hi-end?

 

A poza tym co wy się tak dożarliście do tego hi-endu?

Co on komu zrobił złego?

To, że coś kosztuje to nie jest problem producenta ani sprzedawcy.

To co najwyżej problem tego, który być może pożąda tego czegoś a nie ma na to środków.

Zdarza się, że taki ktoś ze swej niemocy tworzy cnotę a potem odnajduje swoją misję aby przestrzegać bliźnich aby przypadkiem nie weszli w posiadanie tego na co go nie stać i nie mieli lepiej niż on.

7 minut temu, #Szakovsky napisał:

Nie muszę być Lubellą żeby wiedzieć, że ktoś przegotował makaron.

Idąc dalej - nie trzeba być kretynem by wiedzieć, że ktoś pisze kretyńskie brednie na forum....

Może być?

Edited by rochu
  • Like 1
  • Haha 1

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, rochu napisał:

Jaki hi-end? Czy producent określa swoje wyroby jako hi-end?

 

A poza tym co wy się tak dożarliście do tego hi-endu?

Co on komu zrobił złego?

To, że coś kosztuje to nie jest problem producenta ani sprzedawcy.

To co najwyżej problem tego, który być może pożąda tego czegoś a nie ma na to środków.

Zdarza się, że taki ktoś ze swej niemocy tworzy cnotę a potem misję aby przestrzegać bliźnich aby przypadkiem nie mieli lepiej niż on.

Oczywiście, czuję ogromny ból, że nie stać mnie na wydanie 60 koła na szufladę z ikei z głośnikami. 
Faktycznie. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, rochu napisał:

I nawet nie wiesz jak gra ta szuflada z Ikei.

Dokładnie wiem, i również wiem, że nawet za darmo bym nie chciał. Za dużo miejsca zajmują, miejsca którego nie są warte. 
Z resztą tak samo jak każde BBC.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby kolumna grała dobrze, musi być dobrze zaprojektowana. 
Tutaj mamy ogrom fal stojących, rezonansów obudowy (tak, wiem taki był zamysł, ale takiego rezonansu nie można wbrew pozorom kontrolować, i jest on opóźniony w fazie w stosunku do dźwięku bezpośrednio z głośników),  niskiej jakości drivery (w szczególności tweeter w falowodzie), fatalnej jakości zwrotnica (po ziom niższy od altusów jeżeli chodzi o jakość kondensatorów). No i charakterystyka jest śmieszna, bo mamy ogromne podbicie na basie a cała reszta jest mocno poszatkowana. 

1008harH40fig3.jpg

Ja też sobie współczuję, że nie łapię tak marketingowych bujd. O ile byłoby moje życie szczęśliwsze gdybym się opierał na ocenach innych. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Już widzę, że słuchałeś... ale na wykresach.

Wszystko co wiesz o monitorach BBC i pokrewnych powstało w twojej głowie.

 

Bez odbioru.

Edited by rochu

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites



Oczywiście, czuję ogromny ból, że nie stać mnie na wydanie 60 koła na szufladę z ikei (...)
Faktycznie. 


Od grających szuflad to jest akurat inny specjalista i Ikei bym tu nie mieszał.

7d8edd39b8b5317bf7c1e98b7bf8c9c6.jpg
  • Haha 1

If you want the job done right, hire a professional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powaznie te kolumny pokazane przez maraim i #Szakovsky to Harbeth 40.1?

Ja sie na tym nie znam ale nawet ja widze ze tragedia w srodku... Czy to jakis zart?

Share this post


Link to post
Share on other sites
powaznie te kolumny pokazane przez maraim i #Szakovsky to Harbeth 40.1?
Ja sie na tym nie znam ale nawet ja widze ze tragedia w srodku... Czy to jakis zart?
Oj tam, od razu żart. Partactwo.

f7b07df7c8c63dffcd167213cf09ab20.jpg55c95fb94d13b8423d7c6df7bf35434d.jpg

If you want the job done right, hire a professional.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze coś dla zainteresowanych pomiarami Weles - pasmo za ktore odpowiada wysokotonowiec - pomiary pod kątem 0 (czerw) 7 (szary) 15 (ziel) 30 (pomar)... Przypominam ze głośnik to kopułka 34mm. Jest to jeden z powodów który powoduje że ten głośnik to absolutny top.   

 

weles blies 0,7,15,30.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/1/2020 at 2:12 AM, #Szakovsky said:

W sensie, ciężko mi stwierdzić czy to prawdziwa dynamika, czy bardziej po prostu szeroko pojęty rozmach grania. 
BBC czy innego "brytyjskiego grania" nie znoszę, bo przeważnie jest to po prostu scam. Drogie kolumny a w nich głośniki w cenie kilku kebabów, zwrotnica z części z odzysku (jeszcze zrobiona na kolanie) i pudło po starej szafce z ikiei. 
PMC jakoś tam gra. Zdecydowanie nie jak Klipsch czy inny JBL, ale bardziej w stronę Tidali (oczywiście bez takiej jakości, rozdzielczości, sceny blablabla), w tym stylu. 
Chyba nawet mógłbym podać jako przykład Bowersy, tylko z bardziej zbitą górą, i z dużo większą ilością basu, ale jednocześnie dużo wolniejszego. 
Taka powolna V'ka. 

Jak pascal to T-pro albo S-pro. Chociaż tu sporo zależy jak chcemy to rozegrać. 
Jeden z nich musi grać w mono (bo ma 2 odrębne kanały, o innej specyfikacji. 
Nie pamiętam który, musiałbyś sprawdzić w datasheet'cie. 

Gato, tak samo jak Jeff używa stockowych modułów Pascala, ale za to dokłada własne pre. I używają tych mizernych M-Pro które do S-pro i T-pro nie mają startu nawet. 

Zdecydowanie te lepsze. Jeżeli tam serio siedzi 2x S-Pro2 i kosztuje to 3500zł i jeszcze ma obudowę... 
Dill stulecia... O ile Monacor tam nie grzebał. 

I za 3500zł nie ma bata aby cokolwiek zagrało lepiej, nawet porównywalnie. 
S-pro zjada devialeta jak tylko chce. 
Ale ważne, S-Pro gra najlepiej do 10W (A devialet realnie nie ma optymalnego punktu pracy).

I ważne aby Monacor nie był zmostkowany. Mostek na Pasku brzmi źle. Coś tam się niedobrego dzieje. 

dzieki bardzo #Szakovsky za odpowiedz i wszystkie info! Milo z Twojej strony. 

Rozmawialem z Monacorem i potwierdzili mi ze w STA2000D siedza dwa modulu S-Pro2 i nie byly modyfikowane przez inzynierow Monacora. Chyba super co? 3500zl i 4 kanaly czyli ogarnac mozna sobie bi-amping a do tego jak mowisz ze Pascale graja najlepiej obecnie na rynku to bomba msz. 

W tej cenie stoi tez ten LabGruppen IPD1200, o ktorym kraza legendy i nie wiadomo czy to hit czy kit. Slyszales moze go kiedys albo miales na tapecie u siebie w domu i wiesz jak sie porownuje do Ncore, Icepowera 1200AS2 i S-Pro2 moze?

Jesli chodzi o te 'nowe' Crowny XLS (flagowiec to 2502) to pewnie nie maja startu do S-Pro2 prawda?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Kaban napisał:

dzieki bardzo #Szakovsky za odpowiedz i wszystkie info! Milo z Twojej strony. 

Rozmawialem z Monacorem i potwierdzili mi ze w STA2000D siedza dwa modulu S-Pro2 i nie byly modyfikowane przez inzynierow Monacora. Chyba super co? 3500zl i 4 kanaly czyli ogarnac mozna sobie bi-amping a do tego jak mowisz ze Pascale graja najlepiej obecnie na rynku to bomba msz. 

W tej cenie stoi tez ten LabGruppen IPD1200, o ktorym kraza legendy i nie wiadomo czy to hit czy kit. Slyszales moze go kiedys albo miales na tapecie u siebie w domu i wiesz jak sie porownuje do Ncore, Icepowera 1200AS2 i S-Pro2 moze?

Jesli chodzi o te 'nowe' Crowny XLS (flagowiec to 2502) to pewnie nie maja startu do S-Pro2 prawda?

 

Każdy S-pro ma 2 różne kanały. To nie są dokładnie te same kanały, grają inaczej. I kanał drugi w S-pro jest zdecydowanie lepszy. 

LabGruppena w życiu bym nikomu nie polecił. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakub by nie polecił IPD1200, ja słyszałem go przez chwilę u Macieja Stempurskiego. Za krótko by wyrobic sobie opinie, ale w sumie nic mnie w nim nie raziło (obawiałem się pewnych "nieznośności" na górze pasma ale nic takiego nie wystąpiło, byc moze byłem uprzedzony rodowodem...). Ale to byl na prawdę powierzchowny kontakt.   

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, maraim napisał:

Jakub by nie polecił IPD1200, ja słyszałem go przez chwilę u Macieja Stempurskiego. Za krótko by wyrobic sobie opinie, ale w sumie nic mnie w nim nie raziło (obawiałem się pewnych "nieznośności" na górze pasma ale nic takiego nie wystąpiło, byc moze byłem uprzedzony rodowodem...). Ale to byl na prawdę powierzchowny kontakt.   

lab gra "ujdzie" jak na 4-5k. 
Pasek gra "b.dobrze" jak na 20-30kzł. 
I ze wzmacniaczy powyżej 150W nie znalazłbym nic do 50k. Co najwyżej używki Spectrala. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.05.2020 o 12:17, #Szakovsky napisał:

co do nowoczesnego popu czy rapu. I to bardziej w kwestii ilościowej basu, niżeli jego jakości, bo ten jest dosyć monotonny i wolny (ogromne opóźnienie TL'ki). 

Może kolega rozwinąć temat tych ogromnych opóźnień TL?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, meloV8 napisał:

Może kolega rozwinąć temat tych ogromnych opóźnień TL?

Wynika to z bardzo prostego równania. 
Droga (z tyłu membrany do ucha )x prędkość dźwięku= czas= opóźnienie fazy.
Plus, dostajesz podwójnie ten sam sygnał, z przodu jak i z tyłu membrany, w różnym czasie i o różnej charakterystyce.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, #Szakovsky napisał:

Wynika to z bardzo prostego równania. 
Droga (z tyłu membrany do ucha )x prędkość dźwięku= czas= opóźnienie fazy.
Plus, dostajesz podwójnie ten sam sygnał, z przodu jak i z tyłu membrany, w różnym czasie i o różnej charakterystyce.  

Każdy układ rezonansowy potrzebuje czasu na wzbudzenie, czy to za pomocą rezonatora helmholtza czy rezonatora falowego. Może mógłbyś przedstawić jakieś konkretne dane np. W porównaniu do obudowy BR?

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, meloV8 napisał:

Każdy układ rezonansowy potrzebuje czasu na wzbudzenie, czy to za pomocą rezonatora helmholtza czy rezonatora falowego. Może mógłbyś przedstawić jakieś konkretne dane np. W porównaniu do obudowy BR?

Zupełnie mylisz pojęcia. 
Powiedzmy, że mamy impuls 80hz. I mamy TL'ke z dużo niższym fs. 
To aby wytworzyć ów 80hz to membrana musi się ruszyć, do przodu i do tyłu 80 razy w ciągu sekundy. 
I w normalnej obudowie (czyli w obudowie zamkniętej), to co powstało zza membraną, jest tłumione... Tak? tak. 
I dostajesz wtedy czysty, pojedynczy sygnał.
A TL'ka? Dostajesz wpierw sygnał z przodu membrany, a później ten opóźniony przez drogę który musi przebyć (czyli dodatkowa długość tunelu). A impuls jest impuls, faza jest faza. Więc sygnał wychodzący z linii transmisyjnej jest niesamowicie opóźniony w fazie, i "już po fakcie". 

Narysowałem to na szybko. 

TLK.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ten ...pierwszy ruch z 40   ...80 ruchem tez jest w fazie?  

...czy przesuniecie a opoznienie to jest  to samo?

 

 

 

 

...raczej nie ustawia sie TL powyzej 60 hz ..............

Kazdy Kisiel Ci to powie....)))))

Edited by Moontan

Never Underestimate An Old Man Who Listens To Led-Zeppelin .......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Moontan napisał:

A ten ...pierwszy ruch z 40   ...80 ruchem tez jest w fazie?  

...czy przesuniecie a opoznienie to jest  to samo?

 

 

 

 

...raczej nie ustawia sie TL powyzej 60 hz ..............

Kazdy Kisiel Ci to powie....)))))

opóźnienie w czasie=przesunięcie fazy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak jest 180 stopni to się dodają  .  360 .... 90 ... może być 60 stopni muzyka to muzyka nie tylko sinusy...


Never Underestimate An Old Man Who Listens To Led-Zeppelin .......

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.05.2020 o 12:53, maraim napisał:

Kluczowe pomiary robię z bardzo długą bramką (wynajmuje sale gimnastyczną szkoły) 

Czyżby w SP w Kiełczowie? 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Moontan napisał:

Ale jak jest 180 stopni to się dodają  .  360 .... 90 ... może być 60 stopni muzyka to muzyka nie tylko sinusy...

wzmacniają, a nie dodają. 
I faza jest zmienna w funkcji trwania utworu. 
Więc opóźniona faza o 180 stopni może się wzmocnić z sygnałem który nie powinien być wzmocniony, albo wybrzmieć w momencie w którym wcale być jej nie powinno. 

I muzyka to dosłownie tylko i wyłącznie sinusy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, #Szakovsky napisał:

Zupełnie mylisz pojęcia. 
Powiedzmy, że mamy impuls 80hz. I mamy TL'ke z dużo niższym fs. 
To aby wytworzyć ów 80hz to membrana musi się ruszyć, do przodu i do tyłu 80 razy w ciągu sekundy. 
I w normalnej obudowie (czyli w obudowie zamkniętej), to co powstało zza membraną, jest tłumione... Tak? tak. 
I dostajesz wtedy czysty, pojedynczy sygnał.
A TL'ka? Dostajesz wpierw sygnał z przodu membrany, a później ten opóźniony przez drogę który musi przebyć (czyli dodatkowa długość tunelu). A impuls jest impuls, faza jest faza. Więc sygnał wychodzący z linii transmisyjnej jest niesamowicie opóźniony w fazie, i "już po fakcie". 

Liczyłem na jakieś konkrety, obliczenia, pomiary, ale widzę, że kolega chyba nie do końca rozumie zasadę działania rezonatora ćwierćfalowego, choć jest ziarno prawdy w tym wywodzie. Dobrze zaprojektowana obudowa typu TL, strojona jest do określonej częstotliwości, przy której rezonans ćwierćfalowy odciążą głośnik i tunel przejmuje promieniowanie, podobnie jak to działa w obudowie BR. Oznacza to, że w Twoim przykładzie głośnik i tunel nie mogą promieniować dokładniej tej samej częstotliwości, do której dostrojony jest tunel. Dla przykładu weźmy TL zestrojony do cz. 30Hz dla głośnika około 20-25cm. W takim wariancie, powyżej tej częstotliwości bas odtwarzany jest głownie z głośnika, a nie tunelu i nie zachodzą tutaj żadnej opóźnienia. W rzeczywistości parametr GD będzie taki sam w tym pasmie dla obudowy TL i OZ, dopiero przy osiągnięciu rezonansu 30Hz prace przejmuje tunel i tutaj faktycznie potrzebny jest czas na wzbudzenie tego rezonansu. Pytanie brzmi, jaki jest próg słyszalności wysokich wartości GD dla tak niskich częstotliwości i jak powinno wyglądać "kolano" aby osiągać optymalne wartości opóźnień grupowych? To samo pytanie można zadać dla konstrukcji basrefleks. Do tego dochodzi jeszcze kwestia możliwości przekształcania obudowy TL w jej różne hybrydy, jak również sam kształt tunelu może znacznie obniżać strojenie, dla fizycznie tej samej długości tunelu w rożnych jego wariantach. To jest bardzo szeroki temat, który na szczęście można potwierdzić i wyjaśnić, za pomocą symulacji matematycznych, a nie stwierdzeń typy "niesamowicie opóźniony w fazie".

Pisząc w skrócie. Mozna zaprojektować TL, która będzie osiągała taki sam mityczny impuls i szybkość jak obudowa zamknięta, a w przy tym osiągnie większą wytrzymałość mechaniczna w zakresie częstotliwości 99% muzyki.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, pawel_luk1 napisał:

Czyżby w SP w Kiełczowie? 😉

No ta by byla jeszcze lepsza bo wielka :) Ale bliżej mam Brzezią Łąkę - duzo mniejsza ale wystarczająca. Pozdrawiam jak rozumiem sąsiada? 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.