Jump to content
AudioRecki

Piękne brzmienie nadchodzi. marAim Weles 3.3, kolumny jakich mało.

Recommended Posts

 

13 godzin temu, #Szakovsky napisał:

wzmacniają, a nie dodają. 
I faza jest zmienna w funkcji trwania utworu. 
Więc opóźniona faza o 180 stopni może się wzmocnić z sygnałem który nie powinien być wzmocniony, albo wybrzmieć w momencie w którym wcale być jej nie powinno. 

I muzyka to dosłownie tylko i wyłącznie sinusy. 

 

12 godzin temu, meloV8 napisał:

Liczyłem na jakieś konkrety, obliczenia, pomiary, ale widzę, że kolega chyba nie do końca rozumie zasadę działania rezonatora ćwierćfalowego, choć jest ziarno prawdy w tym wywodzie.....

No, cóż...., można więc postawić tezę, że kol. #Szakowski jest na samym początku krzywej Dunninga-Krugera
https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Dunninga-Krugera

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, #Szakovsky napisał:

faza jest zmienna w funkcji trwania utworu

Znaczy że co?


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, meloV8 napisał:

Liczyłem na jakieś konkrety, obliczenia, pomiary, ale widzę, że kolega chyba nie do końca rozumie zasadę działania rezonatora ćwierćfalowego, choć jest ziarno prawdy w tym wywodzie. Dobrze zaprojektowana obudowa typu TL, strojona jest do określonej częstotliwości, przy której rezonans ćwierćfalowy odciążą głośnik i tunel przejmuje promieniowanie, podobnie jak to działa w obudowie BR. Oznacza to, że w Twoim przykładzie głośnik i tunel nie mogą promieniować dokładniej tej samej częstotliwości, do której dostrojony jest tunel. Dla przykładu weźmy TL zestrojony do cz. 30Hz dla głośnika około 20-25cm. W takim wariancie, powyżej tej częstotliwości bas odtwarzany jest głownie z głośnika, a nie tunelu i nie zachodzą tutaj żadnej opóźnienia. W rzeczywistości parametr GD będzie taki sam w tym pasmie dla obudowy TL i OZ, dopiero przy osiągnięciu rezonansu 30Hz prace przejmuje tunel i tutaj faktycznie potrzebny jest czas na wzbudzenie tego rezonansu. Pytanie brzmi, jaki jest próg słyszalności wysokich wartości GD dla tak niskich częstotliwości i jak powinno wyglądać "kolano" aby osiągać optymalne wartości opóźnień grupowych? To samo pytanie można zadać dla konstrukcji basrefleks. Do tego dochodzi jeszcze kwestia możliwości przekształcania obudowy TL w jej różne hybrydy, jak również sam kształt tunelu może znacznie obniżać strojenie, dla fizycznie tej samej długości tunelu w rożnych jego wariantach. To jest bardzo szeroki temat, który na szczęście można potwierdzić i wyjaśnić, za pomocą symulacji matematycznych, a nie stwierdzeń typy "niesamowicie opóźniony w fazie".

Pisząc w skrócie. Mozna zaprojektować TL, która będzie osiągała taki sam mityczny impuls i szybkość jak obudowa zamknięta, a w przy tym osiągnie większą wytrzymałość mechaniczna w zakresie częstotliwości 99% muzyki.

Czas wzbudzenia TL to czas w którym energia z głośnika przejdzie do otworu, a większość energii przekazywana jest przez powietrze... No chyba, że istnieje teleportacja. 

I czas wzbudzenia TLki to grube milisekundy, a to jest sporo. A faza aby się zgadzała w 100%... musi się zgadzać w 100%, a każdy odchyłek to w końcu odchyłek. 
Faza basu nie ma wpływu na scenę, oczywiście, ale ma wpływ bezpośrednio na długość trwania basu, a co za tym idzie i na wodospad. 

Z wielką chęcią zrobiłbym pomiar, ale nie mam żadnych kolumn z TL'lką pod ręką. 

Godzinę temu, przemak napisał:

Znaczy że co?

Znaczy, że faza w czasie trwania utworu się zmienia. No chyba, że przez cały utwór mamy jeden stały dźwięk., to wtedy nie 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
37 minut temu, #Szakovsky napisał:

Znaczy, że faza w czasie trwania utworu się zmienia.

No ale faza czego?


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guru sie ...zamotal...


Never Underestimate An Old Man Who Listens To Led-Zeppelin .......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, przemak napisał:

No ale faza czego?

No to jeszcze inaczej. 
Przebieg sinusoidalny w muzyce nie jest monotoniczny. Jest zmienny w funkcji czasu, a co za tym idzie, w czasie trwania utworu. 
I przesuniecie fazy kolumn, jest sporym zniekształceniem w stosunku do sygnału pierwotnego (wychodzącego z np. wzmacniacza). 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Z wielką chęcią zrobiłbym pomiar, ale nie mam żadnych kolumn z TL'lką pod ręką. 


A czy Ty w ogóle masz jakieś sprzęt, czy też jesteś kolejnym trollem-naganiaczem?

If you want the job done right, hire a professional.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, #Szakovsky napisał:

Czas wzbudzenia TL to czas w którym energia z głośnika przejdzie do otworu, a większość energii przekazywana jest przez powietrze... No chyba, że istnieje teleportacja. 

Skoro słuchamy w powietrzu, to drgają cząstki powietrza, nic w tym odkrywczego.

 

7 godzin temu, #Szakovsky napisał:

I czas wzbudzenia TLki to grube milisekundy, a to jest sporo.

Grube milisekundy czyli ile dokładnie? Bo nie wiem czy to jest sporo czy nie, biorąc pod uwagę, że nie wiemy o jakiej częstotliwości rezonansu mówimy.

7 godzin temu, #Szakovsky napisał:

A faza aby się zgadzała w 100%... musi się zgadzać w 100%, a każdy odchyłek to w końcu odchyłek. 

Otóż chodzi o to, że nie musi się zgadzać w 100% Rezonator ćwierćfalowy - jak sama nazwa wskazuje - potrzebuje długość jedynie 1/4 fali aby odwrócić fazę, z której będziemy mieć korzyść w postaci promieniowania, czyli wystarczy jedynie 90 stopni. Dzięki temu, tunel o stałym przekroju, nie musi mieć długości 11,3 metra aby uzyskać 30Hz, a jedynie jego ćwiartkę, czyli 2,83 metra. Jeśli za pomocą symulacji tunel  zostanie odpowiednio optymalizowany, to tę długość możemy jeszcze skrócić i to znacznie.

7 godzin temu, #Szakovsky napisał:

Faza basu nie ma wpływu na scenę, oczywiście, ale ma wpływ bezpośrednio na długość trwania basu, a co za tym idzie i na wodospad. 

A ja myślę, że na wodospad znacznie większy wpływ ma akustyka pomieszczenia, która potrafi zepsuć bas zarówno z obudowy zamkniętej jak i dipoli.

Potworze jeszcze raz. O wpływie przesunięcia fazy, czy opóźnienia możemy mówić wyłącznie w kontekście danej częstotliwości i progu detekcji naszego słuchu w danym zakresie częstotliwości. Matematycznie obudowy rezonansowe potrzebują czasu  na odwrócenie fazy tylnej strony membrany, ale ten czas wcale nie musi być dla nas możliwy do zarejestrowania. Jest na ten temat kilka badań i analiz. 10 ms dla 30Hz, 300Hz i 3000Hz to kompletnie rożne rzeczy.

7 godzin temu, #Szakovsky napisał:

Z wielką chęcią zrobiłbym pomiar, ale nie mam żadnych kolumn z TL'lką pod ręką. 

Szkoda, choć mam wrażenie, że kolega nigdy w życiu nie zaprojektował i nie zbudował żadnej obudowy TL, a już nie mówiąc o jej pomiarach i właściwej ich interpretacji. Stąd pewnie niezrozumienie istotnych kwestii w temacie i nieco oderwane od rzeczywistości hipotezy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, #Szakovsky napisał:

No to jeszcze inaczej. 

Ja mam taką wadę, że traktuję ludzi z którymi dyskutuję jako mądrzejszych, a na pewno mądrych. Stąd mogą wynikać pewne skróty myślowe i związane z tym późniejsze nieporozumienia. Ty, jak zauważam, traktujesz dyskutantów jak debili. Ja podziękuję.

  • Like 1

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, #Szakovsky napisał:

Czas wzbudzenia TL to czas w którym energia z głośnika przejdzie do otworu, a większość energii przekazywana jest przez powietrze... No chyba, że istnieje teleportacja. 

I czas wzbudzenia TLki to grube milisekundy, a to jest sporo. A faza aby się zgadzała w 100%... musi się zgadzać w 100%, a każdy odchyłek to w końcu odchyłek. 
Faza basu nie ma wpływu na scenę, oczywiście, ale ma wpływ bezpośrednio na długość trwania basu, a co za tym idzie i na wodospad. 

Ciekawe, ale niezrozumiałe piszesz.

Odsyłam do tematu na zakładce "Analog" , gdzie @purple2 się od ponad roku naparza z oponentami 🙂

Tytuł wątku:

Link:

 

10 godzin temu, meloV8 napisał:

Otóż chodzi o to, że nie musi się zgadzać w 100%

O właśnie.

Dzięki Ci!


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 2.06.2020 o 21:24, Sine Metu napisał:

Oj tam, od razu żart. Partactwo.

f7b07df7c8c63dffcd167213cf09ab20.jpg55c95fb94d13b8423d7c6df7bf35434d.jpg

Pan W. Pacuła wie co ma w domu w tzw. referencyjnym systemie... 🙈

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pan W. Pacuła wie co ma w domu w tzw. referencyjnym systemie...
Że przepraszam, w czym i gdzie?

If you want the job done right, hire a professional.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.06.2020 o 18:23, rochu napisał:

Jaki hi-end? Czy producent określa swoje wyroby jako hi-end?

A poza tym co wy się tak dożarliście do tego hi-endu?

To, że coś kosztuje to nie jest problem producenta ani sprzedawcy.

To co najwyżej problem tego, który być może pożąda tego czegoś a nie ma na to środków.

Zdarza się, że taki ktoś ze swej niemocy tworzy cnotę a potem odnajduje swoją misję aby

przestrzegać bliźnich aby przypadkiem nie weszli w posiadanie tego na co go nie stać i nie mieli lepiej niż on.

Sam o sobie ?

Przypisujesz komuś intencje, a to niedopuszczalne.

PS.

Żeby było jasne : chodzi mi o czynność, Twoją. Nie o treść.

W dniu 2.06.2020 o 13:48, Kaban napisał:

Harbeth 40.1

Wybacz, ale to dla mnie wydmuszka napompowana - autor odkupił patent na radial , ma na niego monopol i rodzinną firmę, ale mi to nie skutkuje dobrym efektem - ja takiego gatunku muzyki nie słucham.

To w latach 70 , czyli półwiecze temu m o ż e było gustowne, ale minęły te czasy.

Tymczasem mamy inne czasy.


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, xetras napisał:

Sam o sobie ?

Przypisujesz komuś intencje, a to niedopuszczalne.

 

W odróżnieniu od ciebie nie spędziłem upojnych chwil u kolegi Pasquala więc nie muszę się z niczego tłumaczyć.


Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Sine Metu napisał:
16 godzin temu, Yasior napisał:
Pan W. Pacuła wie co ma w domu w tzw. referencyjnym systemie... emoji780.pngemoji85.png

Że przepraszam, w czym i gdzie?

Ja się tam nie znam, ale chyba ma takie "referencyjne" Harbeth'y to współczuje temu panu, bo pewnie nieświadomy tego " żartu i partactwa " w budowie onych, albo wie i się pogodził... 😎

IMG_1723.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, rochu napisał:

W odróżnieniu od ciebie nie spędziłem upojnych chwil u kolegi Pasquala więc nie muszę się z niczego tłumaczyć.

Nici były ze słuchania. Mnie tam nie było.

Skoro o koncepcji paczek bez ogrody (sklejka 19 mm w obudowach Harbeth to za małe tłumienie) tu piszecie to dla mnie ta koncepcja jest pozbawiona sensu.

Podkreślę - dla mnie.

Mam styl słuchania - albo w ruchu albo  (czasami) na podłodze na leżąco. Poza tym - chyba za głośno .

Ostatnio częściej - bo rodzinie nie pasuje, w słuchawkach.

 

 

W dniu 10.06.2020 o 14:24, #Szakovsky napisał:

Przebieg sinusoidalny w muzyce

Dowcip miesiąca - nie ma czegoś takiego.

W dniu 10.06.2020 o 14:24, #Szakovsky napisał:

przesuniecie fazy kolumn, jest sporym zniekształceniem w stosunku do sygnału pierwotnego (wychodzącego z np. wzmacniacza)

Pierwotny - jest sprzed mikrofonu.

Wybacz, ale ja wysiądę, bo uparty jestem i co do tego, co jest pierwotne, nie dam się omotać.

 


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biosphere (czyli Geir Jenssen) - ciekawi mnie relacja, jak brzmi na dużych podłogowych przodach.

Przydałby się dostęp do źródła o lepszej jakości, ale może wystarczy (uwaga na membrany- s k a c z ą)

https://www.beatport.com/track/oi-1-original-mix/11690443


"Brzdęśniało już ślimonne prztowie, Wyrło i warło się w gulbieży, Zmimszałe ćwiły borogowie, I rcie grdypały z mrzeży" - Stanislaw Barańczak

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.