Jump to content
IGNORED

Połączenie Bi-amp


Recommended Posts

Xajas,

Generalnie założenie jest takie, że powinno poprawić górę i dół? Prawda?

Mowa tu o heco music style 1000, na prawdę nie narzekam na te kolumny, grają bardzo dobrze, jest przepotężny dół, aż muszę sporo obcinać basy, niskie tony rozchodzą się po całej powierzchni równomiernie. Jednak kolumny te mają lekko wycofaną i delikatną górę, liczę, może, że tu się coś zmieni.

Do tej muzy co słucham, planuję zmienić kolumny  na klipsch rf-7, słuchałem klipsch, może nie tego modelu ale pasi mi to generalnie. Bardzo żywo oddają muzykę elektroniczną. Chyba, że w międzyczasie ktoś poleci mi coś innego do sprawdzenia zamiast klipsch. Jednak preferuje duże kolumny, duże membrany...

 

Link to post
Share on other sites

Słuchajcie nie chialem mówić że się da bo oczywiście wszytko się da, tylko jest małe ale, autor kompletnie zielony (przepraszam nie mam nic zlego na myśli) On chce zrobić połączenie takie. Z Onkyo pre-out na końcówkę która będzie zasilać LF czyli dolne zaciski kolumny oraz z Onkyo z terminali zaciskowych kolumny sekcja A chce zasilić HF górne zaciski kolumny z pominięciem pre-out i końcówki.
To się da zrobić tylko tak jak kolega wyżej, różne poziomy głośności mogą być, oraz jaki sens ma takie połączenie??? Żadnego, temu się tak nie robi, bynajmniej ja nie słyszałem o takim czymś. Już lepiej by było Bi-Wire z Onkyo zrobić czyli "A" na LF a "B" na HL lub z końcówki mocy zrobić Bi-amp lub porostu dokupi drugą końcówkę i Bi-Amp zrobić.

Wypożycz Klipsch RP280F lub RP8000F i poczujesz różnicę, a jeśli chodzi o górne to możesz spróbować zworki lub przewód posrebrzany dać na zasilanie górne terminali HF.

Link to post
Share on other sites

Bali,

To prawda, pojęcie mam małe :), ale szybko przyswajam ;).

Chodzi o to , że lubie zawsze wykorzystać wszystkie możliwości,.. jeżeli mam auto, to też lubię je podkręcić, jak się da i teka sama zasada jest co so sprzętu, chodzi o to, że jak się da wycisnąć coś lepszego z tego co jest to trzeba to po prostu zrobić. Nie wchodzi w grę zakup drugiej końcówki:)

Dlatego jak uważasz, że da się coś tu poprawić z tego co jest to proszę o jakiś rysunek, łatwiej mi jest to ogarnąć ?

Jak pisałeś … dla laika,... ciężko jest z tym LF,.. lub HL

Link to post
Share on other sites

HF- wysoka częstotliwość (z ang. High frequency)
LF - niska częstotliwości (z ang. Low frequency)
Brige- mostek/zworka
Jeśli robisz Bi-Amp czy Bi-Wire zworkę usuwasz.
A takie połączenie co mówisz to nigdy nie robiłem i nawet nie polecam, robisz na swoją odpowiedzialność.
Moim zdaniem jeśli chcesz coś zmienić, wnieść do dźwięku to zainwestuje w przewody do kolumn. Chord, Kimber, Audioquest, Qed, Tellurium czy Supra.65799272a33b7f055de8d938e4ec410b.jpg

Link to post
Share on other sites
Moim zdaniem jeśli chcesz coś zmienić, wnieść do dźwięku to zainwestuje w przewody do kolumn... 

 

Ta cala zabawa w Bi-wiring, Bi-amping, kabelki,... jest ciekawa, pouczajaca, pozwalala na zbieranie doswiadczenia, ktorego ci nikt „nie zabierze“. Ja tez przeszedlem przez te wszystkie eksperymenty i nie zaluje zadnego z nich, nawet jesli w efekcie koncowym brzmieniowo nic pozytywnego nie wniosly. 

Ale moim zdaniem, jesli naprawde chcesz BRZMIENIOWO znacznie cos zmienic, cos wniesc do dzwieku, to zainwestuj w duze/dobre glosniki (subwoofer) i dobre ustawienie/akustyke. To sa elementy majace najwiekszy wplyw na brzmienie / na efekt koncowy i majace najwiecej wlasnego „charakteru“. Ich znaczenie jest 100 razy wieksze niz wszystkie kabelki, sieciowki, kolce, bi-wiringi i inne duperele razem wziete

 

 

  • Like 5
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Filutek napisał:

ta namiastka niczego u Mnie nie wniosła, oprócz lepszego samopoczucia ?

Dlatego właśnie pisałem, że bi amp bez podziału PRZED wzmocnieniem, to nic nie wynosząca zabawa. Jedynym skutkiem jest pomnożenie kosztów.

Nie mogę natomiast do drugiej części wypowiedzi odnieść się inaczej, jak napisać o Twoim niezrozumieniu tematu. Otóż zwrotnica w bi amp ma być AKTYWNA, działająca na niskim poziomie sygnału- przed wzmacniaczami, a padywnej w lolumnach trzeba się POZBYĆ, nie zamawiać.

Poszczególne głośniki mają otrzymać już wcześniej docięte i wzmocnione sygnały. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Xajas,

To prawda odczuję to dopiero jak zmienię głośniki, a o jakich dużych głośnikach mówisz? co polecasz na test? Moje heco nie są małe...2 20cm woofery, 92dB,.... co polecisz na czym odczuję różnicę? Oczywiście w ramach finansowego rozsądku? ? 

3 godziny temu, Bali79 napisał:

Wypożycz Klipsch RP280F lub RP8000F i poczujesz różnicę, a jeśli chodzi o górne to możesz spróbować zworki lub przewód posrebrzany dać na zasilanie górne terminali HF.

Bali,

Słuchałem klipsch RP280F, to prawda, góra i ekspresja mi pasuje, ale nie powiedziałbym, że poza tym jest to coś lepszego od moich heco, sądzę, że heco mają lepszy, głębszy dół. Dlatego też myślę o klipsch rf-7, który niestety nie słuchałem, ale domyślam się po parametrach, że zrobią na mnie większe wrażenie, niż RP280-F. Mam do nagłośnienia jakieś 50m2....

Link to post
Share on other sites

Może.... spróbuj Heco The New Statement, będzie więcej góry (gwizdek 30mm) i lepsze średnie (głośnik ALNICO) tym bardziej, że masz spory metraż i możesz sobie pozwolić (chyba) na odpowiednie odsunięcie kolumn od tylnej sciany i w pełni wykorzystać otwartą komorę średniotonowego. Możliwości basu już znasz. Bardziej sugeruje końcówkę mocy co dobrze pilnuje membrany (damping factor >100) i dobre pojedyncze głośnikowe kable (Audioquest odpada)

Link to post
Share on other sites
Xajas, To prawda odczuję to dopiero jak zmienię głośniki, a o jakich dużych głośnikach mówisz? co polecasz na test? Moje heco nie są małe...2 20cm woofery, 92dB,.... co polecisz na czym odczuję różnicę? Oczywiście w ramach finansowego rozsądku?    

 

Trodno mi cos polecic, bo: 

- nie znam oferty Polskiego rynku

- od dluzszego czasu przestalem sie interesowac gotowymi glosnikami dolnej i sredniej klasy cenowej. Przesiadlem sie na DIY wiekszych rozmiarow, i to aktywne, nie pasywne.

 

Do tego dochodzi rozna interpretacja tego co jest „w ramach finansowego“ rozsadku. Dla kazdego sa te ramy inne i mam duzy respekt dla tego kryterium.

 

W kazdym badz razie, gdybym szukal „gotowcow“ i mial bym na to miejsce, to (np. pozostajac przy Heco) rozgladal bym sie za klasycznymi wielkimi glosnikami podobnymi do tych

 

IMG_1933.thumb.jpg.a48c93a3d684355454fe18b901898131.jpg

 

Inna mozliwoscia aktywnego docelowego korygowania brzmienia calego systemu (z uwzglednieniem akustyki twojego specyficznego pomieszczenia i twoich upodoban) jest zainteresowanie sie takimi rozwiazaniami jak DSP.

 

Jesli np. uzywasz PC jako zrodla muzyki, to mozesz na probe uzyc darmowego, ale bardzo sprytnego rozwiazania opartego o Software-DSP takie jak EqualizerAPO.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Bez koniecznosci inwestowania/zmiany jakichkolwiek posiadanych elementow, mozesz zoptymalizowac brzmienie systemu np. poprzez dopasowanie reprodukcji basu do pomieszczenia, albo lekkie podbicie twoich wysokich tonow, ktore wydaja ci sie za zbyt wycofane, wyprobowac wiele roznych konfiguracji, itd.

 

Jesli ci sie to spodoba, to wtedy otwieraja sie zupelnie inne, nowe mozliwosci i pomysly. Wtedy dopiero zaczyna sie prawdziwa zabawa. Jestes stracony na wieki

 

W porownaniu z tym kabelki i bi-amping to nudy na pudy

 

 

Link to post
Share on other sites

@Szeryf79
50m2 pokój do nagłośnienia no jest trochę miejsca. A jak u Ciebie z akustyka, kolumny też od ściany mają przestrzeń, z czego słuchasz, pc, CD, Tidal itp?
Nie wiem co mam powiedzieć, ja bym na pewno nie kombinował z takim połączeniem jak Ty chcesz. Poszukaj identycznej końcówki mocy gdzieś na aukcjach. Kolumny Heco Aurora1000 nie są złe i powinny bez problemu zagrać w 50m2, inna sprawa z czym masz połączone, może tu jest problem ze szukasz.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, porlick napisał:

Dlatego właśnie pisałem, że bi amp bez podziału PRZED wzmocnieniem, to nic nie wynosząca zabawa. Jedynym skutkiem jest pomnożenie kosztów.

Nie mogę natomiast do drugiej części wypowiedzi odnieść się inaczej, jak napisać o Twoim niezrozumieniu tematu. Otóż zwrotnica w bi amp ma być AKTYWNA, działająca na niskim poziomie sygnału- przed wzmacniaczami, a padywnej w lolumnach trzeba się POZBYĆ, nie zamawiać.

Poszczególne głośniki mają otrzymać już wcześniej docięte i wzmocnione sygnały. 

Trudno czasami przewidzieć co oznaczają podwójne terminale na ZG. Jeśli nie da się ominąć zwrotnicy pasywnej w ZG to żadne to rozwiązanie, niezależne wzmacniacze na dół i górę. Wywalenie zwrotnicy z ZG to już przeróbka i konieczność aktywnego podziału przed wzmacniaczami jak podaje Porlick. Ale od razu uprzedzam. Podchodzi przysłowiowa Żona z kuchni i kręci gałą (którąkolwiek) i wszystkie ustawienia szlag trafia...

Sam stosowałem bi-amp z różnymi wzmacniaczami ale bardziej dla zabawy niźli dla pożytku. 

Z monoblokami taki system ma sens. Wówczas można jakikolwiek crossover przed wzmacniacze, odchudzić ZG ze złomu (zwrotnica) i jazda. Owszem ZG bywają klepane pod zwrotnice albo odwrotnie (strojenie) i tu może się pojawić problem. Ale są również złożone crossovery wszystko potrafiące. 

Oczywiście mam na myśli nie "bi-"  lecz "wielo-" amping; tyle podziałów ile ZG mają dróg. Ale niestety ilość wzmacniaczy wzrasta.

Systemy aktywne górą.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Grzegorz7 napisał:

Trudno czasami przewidzieć co oznaczają podwójne terminale na ZG. Jeśli nie da się ominąć zwrotnicy pasywnej w ZG to żadne to rozwiązanie, niezależne wzmacniacze na dół i górę. Wywalenie zwrotnicy z ZG to już przeróbka i konieczność aktywnego podziału przed wzmacniaczami jak podaje Porlick. Ale od razu uprzedzam. Podchodzi przysłowiowa Żona z kuchni i kręci gałą (którąkolwiek) i wszystkie ustawienia szlag trafia...

Sam stosowałem bi-amp z różnymi wzmacniaczami ale bardziej dla zabawy niźli dla pożytku. 

Z monoblokami taki system ma sens. Wówczas można jakikolwiek crossover przed wzmacniacze, odchudzić ZG ze złomu (zwrotnica) i jazda. Owszem ZG bywają klepane pod zwrotnice albo odwrotnie (strojenie) i tu może się pojawić problem. Ale są również złożone crossovery wszystko potrafiące. 

Oczywiście mam na myśli nie "bi-"  lecz "wielo-" amping; tyle podziałów ile ZG mają dróg. Ale niestety ilość wzmacniaczy wzrasta.

Systemy aktywne górą.

czyli kosztowna niewiadoma,a w zasadzie 4 niewiadome,a czas i koszta duze.

na czyj koszt ten eksperyment?

Edited by tomek7776
Link to post
Share on other sites

Mój eksperyment?

Zwyczajnie. Jak się w tym siedziało to miało się sporo klamotów. Nie tylko DIY.

 

 

 

A kosztować musi.

Inni siedzieli w tym czasie w garażu i dłubali przy samochodach wydając tam kasę...

Każdy ma jakieś zboczenia (hobby). Bez tego człowiek jest biedny, nawet mając pieniądze...

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, xajas napisał:

Trodno mi cos polecic, bo: 

- nie znam oferty Polskiego rynku

- od dluzszego czasu przestalem sie interesowac gotowymi glosnikami dolnej i sredniej klasy cenowej. Przesiadlem sie na DIY wiekszych rozmiarow, i to aktywne, nie pasywne...………………..

 

 

Xajas,

Dla mnie finansowy rozsądek to coś w granicach 10tys pln ?

Wiem, że dla niektórych to śmieszne pieniądze i nie kupili by za to nic ciekawego.

Jeżeli chodzi o aplikację na pewno skorzystam, 

 

Link to post
Share on other sites

Bali,

 

Z akustyką średnio, na podłodze w salonie panel, salon połączony z kuchnią, a tam płytki, sporo gratów takich jak stół, wypoczynek, w rogu kominek,.... z tym odsunięciem od ściany to aż tak nie pofolguję - może jakieś 0,5m max, później już żonie zaburza doznania estetyczne :). 

generalnie nie narzekam na jakość dźwięku :), ale gdy można coś poprawić to chciałbym to zrobić. Jeżeli chodzi o źródło to jest różnie - komputer, telefon, czasami radio internetowe, czasami pendrive przez onkyo, odtwarzacz SD-CD yamahy, który kosztował około 2,5tys pln a gra najgorzej z tych wszystkich źródeł! Totalna lipa.

podkreślam, że nie siedzę w fotelu, nie palę cygara i nie staram się wysłyszeć ani podniecać piątymi skrzypcami w czwartym rzędzie :), lubię tłuste, głębokie dźwięki, w niektórych momentach dobrze wykończone w górnym paśmie. Musi być głębia i mocna scena. Orkiestrę lubię odczuć na klatce piersiowej:). Lubię dużo decybeli. Dlatego jak wy to tutaj określacie, buski dla ptaków? ? haha totalnie mnie nie interesują, lubię moc.

 

Bogusław,..

hmm, the new steatment…. gruba sprawa, sporo siana. Teraz pytanie czy czterokrotna wartość moich kolumn spowoduje to ze zagra to 4 razy lepiej ?:)… gdzieś tam już o nich czytałem i oczywiście opinie pozytywne, ale też niektórzy pisali, że między sporo tańszymi music style, a obecnie aurora wcale nie ma aż takiej przepaści, jednak sprawa to indywidualna. Zapewne trzeba posłuchać a z tym jest największy problem.... 

Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Szeryf79 napisał:

Orkiestrę lubię odczuć na klatce piersiowej:). Lubię dużo decybeli.

I masz nadzieję, że bi amping da Ci więcej mocy?

Otóż nie da. Jego celem jest odseparowanie pasm i uwolnienie ich wzajemnego oddziaływania podczas wzmacniania. Na estradzie to co innego- tam poszczególne części modułowego zestawu głośników mają wlasne wzmacniacze, więc dokładając wzmacniaczy i pudeł można tę moc zwiększyć.

W domu, jak wcześniej napisał Przemak, moc wzmacniaczy musi być jednakowa, bo moc najsłabszego z nich określa moc systemu. (A jeszcze lepiej stosować dokładnie takie same.)

Link to post
Share on other sites

Moje zdanie znasz, Onkyo ma być przedwzmacniaczem które będzie "sterować" dwoma końcówkami mocy.
Znajomych których mam to Heco z Denonem pma-2020ae mają.
Teraz co masz to jedynie możesz zmienić kable RCA CD/Wzm oraz przewody do kolumn i dokupić druga identyczną końcówkę mocy.e61e637f2b84fac249964275f48127e6.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Pogadaj o cenie

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Szeryf79 napisał:

nie liczyłem na więcej mocy ale może na poprawę brzmienia, lepszą górę, bardziej nasycony dźwięk....

Mimo ze ich nie slyszalem, smiem twierdzic, ze twoje Heco Aurora1000 nie naleza do "rachitycznych, slabych w brzmieniu glosnikow,. Do tego maja stosunkowo wysoka skutecznosc i powinny byc latwym obciazeniem dla wzmacniacza. Czyli oferuja bardzo dobra podstawe do osiagniecia pelnego, "mocnego" brzmienia. Dlaatego na poczatek wcale bym nie szukal innych glosnikow i probowal dostroic brzmienie posiadanego zestawu do wlasnych preferencji dzwiekowych. Wspomniales ze uzywasz miedzy innymi PC-ta jako zrodlo. To najlepsza metoda/sposob sprawdzenia czy wlasnie poprzez  docelowe dopasowanie/uksztaltowanie brzmienia systemu mozna rozwiazac Twoj problem.

Jestem w 99% przekonany ze mozna. 

Gdybym byl na twoim miejscu (zakladajac ze jestes gotowy zainwestowac troche "umyslowego" wysilku, czasu, masz w miare  opanowane obchodzenie sie z komputerem i jestes ciekawy na kilka nowych experymentow, rozwiazan), to zrobil bym cos takiego:

1. Zainstalowal wspomniany wczesniej program EqualizerAPO 

2. Kupil mikrofon pomiarowy za 50-100€ (100x sensowniejsza inwestycja niz wszelkie kabelki, sieciowki, kolce,...)

3. Zainstalowal darmowy ale znakomity program pomiarowy REW

4. Zrobil pomiar w miejscu odsluchu. Wyniki pomiaru mozesz tutaj pokazac, wtedy latwiej przeprowadzic "analize" i postawic "diagnoze", co by trzeba zmienic, by utrafic twoj smak, czyli preferowany przebieg pasma czestotliwosci

5. W opraciu o ten preferowany przebieg pasma, ktory mozna zdefiniowac w tym wspomnianym programie REW (jako Home Curve), mozesz za pomoca programu REW automatycznie wyliczyc/wygenerowac parametry EQ, ktore potem przejmujesz do programu EqualizerAPO

6. EqualizerAPO koryguje/ksztaltuje przebieg pasma zgodnie z  twoimi preferencjami

 

Zalety tej koncepcji:

-  poza zakupem mikrofonu, zero inwestycji -> optymalizujesz to co juz masz

-  korygujesz zarowno problemy wynikajace z  akustyki pomieszczenie (mody) jak i ze sprzetu (np. charakterystyka glosnikow) i do tego nakladasz twoje preferencje brzmieniowe odnosnie ilosci basu, srednicy,...

- mozesz stworzyc wiele setupow, przelanczac miedzy nimi i porownywac je, ktory z nich  ci sie najlepiej podoba

- mozesz stworzyc wiele setupow dla roznych typow muzyki i dla roznych poziomow glosnosci

 

A jak zakonczysz te eksperymeenty, to nastepnym tematem, ktorym mozesz sie zajac to subwoofer (albo dwa)

Tak by wygladal moj "Master Plan" ?

 

Edited by xajas
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
xajas , a jaki mikrofon byś polecił ? w miarę tanio  , jakiś dziadowski laptop , i przeciętny ludź  to ogarnie , 

Sa trzy opcje 

1. Jesli umiesz obchodzic sie z lutownica, to mozesz samemu zmajstrowac taki mikrofon za kilka EUR. Kupujesz w internecie kapsulke pomiarowa i przylutowujesz ja do jakiegos starego kabelka stereo z wtykiem Jack 3,5mm. Taki mikrofon podlanczasz bezposredniuo do wejscia mikrofonowego komputera

 

IMG_8899.thumb.jpg.e0631b0cc591bb15a99697cadcb956fd.jpg

 

IMG_0155.jpg

 

2. Kupujesz gotowy mikrofon za 40€ taki jak np. Behringer ECM8000, ale do tego potrzebujesz jeszcze odpowiedni Audio Interface

3. Kupujesz gotowy mikrofon za 100€ z wyjsciem USB taki jak UMIK-1. Podlanczasz go do wejscia USB i nie potrzebujesz zadnych dodatkowych ustrojstw

 

Najprostszym rozwiazaniem jest UMIK-1. Jest  automatycznie rozpoznawany przez wspomniany program REW i jest cytowany we wszystkich tutorialach w internecie do pomiarow i poslugiwania sie programem REW

 

 

Edited by xajas
Link to post
Share on other sites

3. super , wolę gotowca 500 zl  da się żyć , dzięki , 

jeszcze ostatnie pytanie jak zapodać sygnał testowy 20-20 000 kh , z jakiejś wypalonej płyty  ?  mam cedeka z usb można wysłać z laptopa ? 

Edited by jarekb
Link to post
Share on other sites
40 minut temu, jarekb napisał:

jeszcze ostatnie pytanie jak zapodać sygnał testowy 20-20 000 kh , z jakiejś wypalonej płyty  ?  mam cedeka z usb można wysłać z laptopa ? 

Wspomniany program REW sam generuje wzorcowe sygnaly pomiarowe (sweep, Pink Noise, White  Noise, sinus,...), tak ze o nic sie nie musisz martwic.

Wyjscie z PC-ta (aux/sluchawkowe) laczysz z wzmacniaczem, czyli do wejsci np. CD albo Aux albo Tuner i sprawa zalatwiona. Max prosto.

Jedyne co potrzebujesz to przejsciowka jack 3,5mm na Cinch

Edited by xajas
Link to post
Share on other sites

to teraz wszystko wiem , cały czas zachodziłem w głowę jak jest pogodzony  poziom , czas pomiaru itd , na wzmacniaczu z poziomem pomiaru jak nie ma między komputrem a wzmacniaczem połączenia , gupi ja , czyli premia wypłatowa na mikrofon 

Edited by jarekb
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.