Jump to content
front247

Wymiana gramofonu..ale na jaki?

Recommended Posts

to analogowe abecadło i wypadało by już je znać , zanim się zacznie jakąś polemikę 
???
Ależ w sprawie wkładek nie polemizowałem ani pół zdaniem.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, msankowski napisał:

Nie pamiętam już gdzie, może na stronie Ortofona, ale kiedy wybierałem wkładkę wyczytałem gdzieś, że sferyk mniej wiernie odtwarza ale i mniej niszczy płyty, a eliptyk odwrotnie.

o to chodziło .  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wcześniej przyjąłem kilka sugestii co do wkładki, kolejne mile widziane.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

o to chodziło .  
OK. To takie tam było niewinne...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
4 minuty temu, msankowski napisał:

OK. To takie tam było niewinne...

z takich niewinnych wpisów  coniektórzy uważają , że 100 khz słyszą 😄

koniec offtopa .

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, andaudion napisał:

Jeśli tak Cię interesuje ten temat to wstaw proszę podobne filmiki i informacje o podobnych klonach Technicsa w wykonaniu Audio Techniki, Yamahy, Duala itp.

One wszystkie w jednym rzędzie stoją.

Obejrzyj flaki Pioneera PLX- 1000 w 13 min. filmu i od 23.30-26 min. a najlepiej cały

 

4 godziny temu, msankowski napisał:

Co zdaniem przedmówcy powoduje, że wkładka, jak rozumiem Reloop Concorde, niszczy płyty? Nacisk 3g, kształt igły, czy coś innego?

Wkładki typu Concorde, to wkładki klubowe do scratchigu i czytania głównie płyt z kodem czasowym.

Oczywiście odtwarzają też zwykłe płyty.

 

 

Co lepsze dla płyty 3g czy 1,6g ?

Tu wkładka  ze stajni DJ jest różnica ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tu typowa wkładka do słuchania w domu

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Share this post


Link to post
Share on other sites

5hz, 50 khz..100 khz

CD co nie ma harmonicznych i potem je coś odbudowuje albo i nie..

Większych BZDUR tu jeszcze nie czytałem. Nigdy. To jest top.

Kolega jest nie tylko batmanem ale ma też sprzęt przenoszący pasmo 5hz-100khz. I słyszy.

Zgłoś się chłopie do wojska, tam szukają takich kuriozów i kariera gwarantowana. Przy okazji zbadają głowę, a i uszy dobrze umyją. Takie bzdury powinny być natychmiast usuwane, po co niedoświadczeni maja to czytać? Ktoś potem zacznie to powtarzać.

Edited by fant
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, fant napisał:

Zgłoś się chłopie do wojska, tam szukają takich kuriozów i kariera gwarantowana

jako sonar albo do x-menów wezmą 😁

co zrobisz też zauważyłem taką tendencje , że sporo ludzi łyka jak bażant stonkę takie dziwne informację - coraz częściej to o religię się taki światopogląd ociera zamiast o naukę. 

A może specjalnie młodzi to piszą i bekę z tego mają.

4 godziny temu, 4321 napisał:

Tu wkładka  ze stajni DJ jest różnica ?

jest zazwyczaj różnica w masie wspornika , ten dla dj-ów jest masywniejszy , a co za tym idzie cięższy . Przekłada to się na nierównomierność charakterystyki przenoszenia , osłabienie tonów wysokich i podbicie tonów niskich.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, 4321 napisał:

One wszystkie w jednym rzędzie stoją.

Obejrzyj flaki Pioneera PLX- 1000 w 13 min. filmu i od 23.30-26 min. a najlepiej cały

 

A w jakim rzędzie mają stać skoro te wszystkie klony Technicsa, niezależnie czy to Reloop, Pioneer czy Audio Technica pochodzą z tej samej chińskiej fabryki Hanpin Electron? Tak też się te wszystkie gramofony powinny nazywać, Hanpin, ale wtedy nikt by ich pewnie nie kupił.

Zabawne jest czytanie jak to Reloop coś poprawił i udoskonalił skoro biorą gotowca od Hanpin, tak jak wszyscy inni i tylko naklejają metkę 🙂

Podstawowa wada produktów Hanpin to problem z luzami w ramieniu przy nowych egzemplarzach, z którym borykają się w mniejszym lub większym stopniu praktycznie wszystkie gramofony tego producenta. Po co ryzykować?

Kolejna sprawa jak już ktoś porównuje z oryginalnym Technicsem SL-1200 Mk 2 to w Pioneerze PLX 1000 zastosowano tylko 1 czujnik prędkości obrotowej (Technics ma 3).

Wygląd tych klonów jest strasznie odpustowy, funkcje zupełnie nieprzydatne w domu, nacisk igły 3g orze płyty. Początkujący się często nabierają i zwykle szybko sprzedają takie produkty. Warto zrobić rozpoznanie przed a nie po zakupie.

Edited by Drizzt
  • Like 2
  • Thanks 1

This ain't no party, this ain't no disco • This ain't no fooling around • No time for dancing, or lovey dovey • I ain't got time for that now

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wkładki typu Concorde, to wkładki klubowe do scratchigu i czytania głównie płyt z kodem czasowym.
Oczywiście odtwarzają też zwykłe płyty.
 
 
Co lepsze dla płyty 3g czy 1,6g ?
Tu wkładka  ze stajni DJ jest różnica ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 
Tu typowa wkładka do słuchania w domu

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Na tego Concorde, wstyd się przyznać, to mnie namówił sprzedawca. Pierwotnie miał być Ortofon 2M Blue.

Macie jakieś lepsze typy? Słucham raczej starszych płyt które już mam, oraz kolekcjonowanych takich nie wydanych w wersji cyfrowej, np. Musica Antiqua Polonica - czyli czasem mono a czasem stereo.
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, bolo_senor napisał:

jest zazwyczaj różnica w masie wspornika , ten dla dj-ów jest masywniejszy , a co za tym idzie cięższy . Przekłada to się na nierównomierność charakterystyki przenoszenia , osłabienie tonów wysokich i podbicie tonów niskich.

Tak i wiele innych, separacja kanałów, napięcie wyjściowe, możliwość regulacji, ciężar układu w systemie ...

Concorde  GREEN DANE TECHNICZNE

·  pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz

·  napięcie wyjściowe (5 cm/s): 8 mV

·  dopuszczalny nacisk igły na płytę: 2 - 4 g

·  zalecany nacisk igły na płytę: 3 g

·  waga: 18.5 g

 

DANE TECHNICZNE 2M blue


- Napięcie wyjściowe przy 1000 Hz, 5cm/sec. 5,5 mV
- Separacja kanałów przy 1 kHz 25 dB
- Zakres pasma - 3dB 20-25.000 Hz
- Pasmo przenoszenia 20-20.000 Hz + 2 / - 1 dB
- Typ igły Elliptical
- Zakres siły nacisku igły 1,6-2,0g (16-20 mN)
- Zalecana siła nacisku igły 1,8 g (18 mN)
- Waga 7,2 g

Tone arm: Reloop RP7000 MkII

·         Type: universal, static balanced, S-shaped

·         Effective length: 230 mm

·         Overhang: 15 mm

·         Tracking error range: < 3°

·         Offset Angle: 22°

·         Stylus Pressure: 0 - 4 g

·         VTA setting range: 0-6 mm

·         Useable weight of pick-ups: 3.5~8.5 g (incl. headshell 13~18 g)

·         Anti-skating range: 0 – 3 g

·         Effective tone arm mass: 12.8 g (incl. headshell)

 

 

·         Ramię: Technics SL 1200

·         Długość efektywna:  230 mm (mk2)

·         Zwis:15 mm (mk2)

·         Masa efektywna: 12 g (mk2)

·         Zakres nacisku igły: od 0 do 4 g (mk1), od 0 do 2,5 g (mk2)

·         VTA 0-6mm

·         Headshell waga 7,5g

 

Masa ramion Relopa i Technicsa jest podobna około 12g

Ale wieszamy tam Concorda waga 18,5g albo wieszamy tam Ortofona 2M blue waga 7,2g + hedshell  Technicsa  waga 7,5g = 14,7g mamy 3,8g różnicy w układzie.

Jak to się ma do słuchania muzyki w domu ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, msankowski napisał:

Pierwotnie miał być Ortofon 2M Blue.

Trzeba było brać.

Dobrze na zachodnich forach mówi się o wkładce Goldring E3 violet, super zgrywa się z ramieniem Technicsa to z Relopem też powinno być ok.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, 4321 napisał:

Dobrze na zachodnich forach mówi się o wkładce Goldring E3 violet,

Popieram mam gram , wkładka warta każdej złotówki jaką kosztuje .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Drizzt napisał:

A w jakim rzędzie mają stać skoro te wszystkie klony Technicsa, niezależnie czy to Reloop, Pioneer czy Audio Technica pochodzą z tej samej chińskiej fabryki Hanpin Electron? Tak też się te wszystkie gramofony powinny nazywać, Hanpin, ale wtedy nikt by ich pewnie nie kupił.

Zabawne jest czytanie jak to Reloop coś poprawił i udoskonalił skoro biorą gotowca od Hanpin, tak jak wszyscy inni i tylko naklejają metkę 🙂

Podstawowa wada produktów Hanpin to problem z luzami w ramieniu przy nowych egzemplarzach, z którym borykają się w mniejszym lub większym stopniu praktycznie wszystkie gramofony tego producenta. Po co ryzykować?

Kolejna sprawa jak już ktoś porównuje z oryginalnym Technicsem SL-1200 Mk 2 to w Pioneerze PLX 1000 zastosowano tylko 1 czujnik prędkości obrotowej (Technics ma 3).

Wygląd tych klonów jest strasznie odpustowy, funkcje zupełnie nieprzydatne w domu, nacisk igły 3g orze płyty. Początkujący się często nabierają i zwykle szybko sprzedają takie produkty. Warto zrobić rozpoznanie przed a nie po zakupie.

W życiu nie słyszałem o gramofonie z naciskiem 3g na płytę, chyba że pojecia nie masz że jest regulacja. Jeśli kupujesz Yamaszkę z 2MRED i ustawiasz 3g to nie kompromituj sie potem na forum.

Jeśli chodzi o Reloopa to bronię tego sprzętu pazurami, bo jak 10 czy 20 lat temu nikt nie produkował gramofonów, to oni ciągnęli klona Technicsa, a salony mieli w całym kraju reklamując w ten sposób czarną płytę i to trzeba docenić. kiedy teraz  paru dzieciaków tutaj jajko znosi że Pioneer to ok bo nazwa znana (sam mam od lat A400X, swietny tuner 737 czy kaseciaka 939 Mark2), ale już jak ktoś napisał że kupił Reloopa to zaraz wiadro pomyj.

Piszesz o jakiejś fabryce, to napisz czy ta fabryka produkowała Reloopy 20 lat temu. Może i tak, ja pojęcia nie mam, bo mnie to nie interesuje, ale jakoś 20 lat temu nie widziałem salonów Audio-Techniki na każdej ulicy z klonami Technicsa.

Co do odpustowości tych klonów też się nie zgadzam- lakier fortepianowy i 24 k zloto to wymysł Technicsa i za to tu na forum parę lat temu był wysmiewany. Teraz zena podskoczyła z 2kzł na 15kzł i cisza.

16 godzin temu, rochu napisał:

Pie...., masło maślane.

Lepszy bo unowocześniany a unowocześniany to lepszy.

Zapomniałeś napisać co unowocześniono, co ulepszono, co poprawiono.

I to tyle konkretów ze strony forumowej gimbazy.

 

IMO, jeżeli już kupować klona Technicsa (tylko po grzyba to robić?) to Pioneer DJ PLX-1000.

Macałem, słuchałem.

 

A tak na marginesie, po co kupować klony kiedy na rynku jest nowa wersja oryginału?

No i jak Ci się podoba ten Pioneer, pisałem o tym filmiku, tylko kolega mnie ubiegł.

jesteś tak zapieniony że łapiesz się czegokolwiek, aby tylko nie Reloop.

W bezpośrednim porównaniu Reloop 7000/8000 rozłożył Denona, Pioneera i inne klony. Filmiki na Youtube, masz ręce poklikaj bo mi się zwyczajnie nie chce.

  • Haha 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trzeba było brać.
Dobrze na zachodnich forach mówi się o wkładce Goldring E3 violet, super zgrywa się z ramieniem Technicsa to z Relopem też powinno być ok.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 
Zajrzałem do specyfikacji Goldring E3 violet, separacja kanałów 20dB jak w Concorde.
Nie wiem jakie zastosowano w obu przypadkach metody pomiarowe, dla jakich częstotliwości mierzono. Jak to czytać?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, andaudion napisał:

W życiu nie słyszałem o gramofonie z naciskiem 3g na płytę, chyba że pojecia nie masz że jest regulacja. Jeśli kupujesz Yamaszkę z 2MRED i ustawiasz 3g to nie kompromituj sie potem na forum.

A o takiej wkładce jak Ortofon SPU Gold czy SPU Classic A (i pokrewne) słyszał?

Jak nie słyszał to niech głupot nie wypisuje

 

Godzinę temu, andaudion napisał:

(...) bo jak 10 czy 20 lat temu nikt nie produkował gramofonów, to oni ciągnęli klona Technicsa, (...)

W tym okresie były dziesiątki, jeśli nie setki firm produkujących gramofony.

Linn, Rega, Pro-Ject, SME, Clearaudio, Michell i wielu wielu innych.

Nie rozsiewaj więc dezinformacji albo lepiej przygotuj.

 

Godzinę temu, andaudion napisał:

W bezpośrednim porównaniu Reloop 7000/8000 rozłożył Denona, Pioneera i inne klony. Filmiki na Youtube, masz ręce poklikaj bo mi się zwyczajnie nie chce.

Czyli jeden ersatz gramofonu rozłożył inny ersatz gramofonu.🤣

Filmiki na YT są marnym źródłem wiedzy i powoływanie się na nie jako dowód swych twierdzeń jest po prostu humorystyczne.

 

 

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, rochu napisał:

A o takiej wkładce jak Ortofon SPU Gold czy SPU Classic A (i pokrewne) słyszał?

Jak nie słyszał to niech głupot nie wypisuje

 

W tym okresie były dziesiątki, jeśli nie setki firm produkujących gramofony.

Linn, Rega, Pro-Ject, SME, Clearaudio, Michell i wielu wielu innych.

Nie rozsiewaj więc dezinformacji albo lepiej przygotuj.

 

Czyli jeden ersatz gramofonu rozłożył inny ersatz gramofonu.🤣

Filmiki na YT są marnym źródłem wiedzy i powoływanie się na nie jako dowód swych twierdzeń jest po prostu humorystyczne.

 

 

 

 

Dalej walisz pianę, pisząc bzdury. 

Nie przypominam sobie żeby ktoś produkował klony Technicsa oprócz Reloopa, a o tym piszemy.

Jeśli jesteś tak złośliwy żeby łapać za słówka, to nie ze mną, nie zniżam się do tego poziomu.

Napisałeś że Pioneer jest lepszy od Reloopa a ludzie udowodnili że się myliłeś to albo przeproś za pomyłkę albo zamilcz...

PS- jeśli chodzi o te gramy to rozmawialiśmy o wkładce Dj i 2MRed. Nie mieszaj wszystkiego bo to zaciemnia obraz, a i tak już paznokcie obgryzasz i złość ci uszami wychodzi.

Mimo wszystko pozdrawiam.

Edited by andaudion
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zajrzałem do specyfikacji Goldring E3 violet, separacja kanałów 20dB jak w Concorde.
Nie wiem jakie zastosowano w obu przypadkach metody pomiarowe, dla jakich częstotliwości mierzono. Jak to czytać?
Concorde to ma nawet channel separation 22dB dla 1kHz
20dB (bez specyfikacji jak mierzona) miała wskazana dj-ska wersja Shure.

???
Ostrzegałem Cię, może nawet niepotrzebnie, może niechcący wywołałem te chamskie wpisy obrońców/handlarzy starociem.
Zdrowia wszystkim
Wygląda, że ty zebrałeś większe bęcki. Nie przekonasz miłośników starego że nowe jest lepsze. Tylko się każdy utwierdza w swoich przekonaniach.

Jak się zaczyna obrażanie i wycieczki osobiste to, kontynuując cytaty z literatury, dobrą wskazówką jest znane powiedzenie Marka Twaina o tym z kim warto a z kim nie warto dyskutować.

Szkoda czasu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, bolo_senor napisał:

A ja za starym ☺️

Ale , co mam teraz reloopa do starych kenwoodów , jvc czy może do thorensa 160 którego lubię porównać ?

To racja.

Taki TD160 albo wyższe modele JVC czy Kenwooda to nieosiągalny kosmos dla takiego Reloopa.

Edited by rochu
  • Like 1

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites

może nie tyle co kosmos co zupełnie inna szkoła projektowania. Chodzi też o stosowane materiały,

W sprzęcie vintage użycie dużej ilości plastiku i cieniutkich talerzy było zarezerwowane dla "podłych" tt stosowanych w tzw wieżach . Szanujący się producent używał drewna i metalu.

Także jak ktoś kto miał do czynienia z prawdziwym vintage to ten reloop przypomina właśnie taki wytwór.

co też nie oznacza , że gra źle.

Share this post


Link to post
Share on other sites



Chodzi też o stosowane materiały,
W sprzęcie vintage użycie dużej ilości plastiku i cieniutkich talerzy było zarezerwowane dla "podłych" tt stosowanych w tzw wieżach . Szanujący się producent używał drewna i metalu.


Poli(chlorek winylu) (polichlorek winylu, PVC, PCW) – polimer syntetyczny z grupy polimerów winylowych, otrzymywany w wyniku polimeryzacji chlorku winylu. Stosowany do wytwarzania tworzyw sztucznych[2].

W czasach świetności gramofonów metal i drewno były opanowane w obróbce, trwałe i przewidywalne, a tworzywa sztuczne nie tak bardzo.

Funkcjonalnie nie ma to znaczenia jeśli materiał spełnia wymagania. Główny element konstrukcyjny Reloopa jest z metalu. Podstawa jest z tworzywa. A technologia tworzyw sztucznych dzisiaj jest lepsza niż przed laty. Wspomnianych wcześniej znacznych ilości gumy nie stwierdziłem.

Dlatego lepiej patrzeć na parametry techniczne i walory użytkowe. A drewno odegrało taką samą ważną rolę w historii audio jak w historii samochodów. Dzisiaj nie ma go ani w audio ani w samochodach, poza nielicznymi przypadkami gdy niszowy klient gotów jest za to dodatkowo zapłacić żeby połechtać swoje ego.





Poli(chlorek winylu) (polichlorek winylu, PVC, PCW) – polimer syntetyczny z grupy polimerów winylowych, otrzymywany w wyniku polimeryzacji chlorku winylu. Stosowany do wytwarzania tworzyw sztucznych[2].

W czasach świetności gramofonów metal i drewno były opanowane w obróbce, trwałe i przewidywalne, a tworzywa sztuczne nie tak bardzo.

Funkcjonalnie nie ma to znaczenia jeśli materiał spełnia wymagania. Główny element konstrukcyjny Reloopa jest z metalu. Podstawa jest z tworzywa. A technologia tworzyw sztucznych dzisiaj jest lepsza niż przed laty. Wspomnianych wcześniej znacznych ilości gumy nie stwierdziłem.

Dlatego lepiej patrzeć na parametry techniczne i walory użytkowe. A drewno odegrało taką samą ważną rolę w historii audio jak w historii samochodów. Dzisiaj nie ma go ani w audio ani w samochodach, poza nielicznymi przypadkami gdy niszowy klient gotów jest za to dodatkowo zapłacić żeby połechtać swoje ego.
A dla tych biedniejszych też spragnionych uznania MDF?

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, msankowski napisał:

Wspomnianych wcześniej znacznych ilości gumy nie stwierdziłem.

a widzisz nie zawsze nowsze jest lepsze. Gramofon jak instrument muzyczny wrażliwy jest na drgania i działa tak samo jak instrument . w instrumencie drgania wzmacnia pudło rezonansowe a w gramofonie wkładka i przedwzmacniacz . Dla tego kiedyś te rezonanse były z pietyzmem dobierane , mierzone i likwidowane. 
Plastik był dostępny i w latach 70 tych , ale jego właściwości mechaniczne nie predysponowały go do użycia w tego typu zastosowaniach. Powodował duże drgania w paśmie słyszalnym , ale był tani i temu dużo firm wsadzało go w mało wrażliwych miejscach a techniks wygłuszał go gumą. Także im gumy więcej tym teoretycznie jest lepiej.

znajdę te wykresy to pokarze

Godzinę temu, msankowski napisał:

A dla tych biedniejszych też spragnionych uznania MDF?

mdf niby lepiej tłumi , ale to jak plastik - materiał tani i mniej "szlachetny"

to nie to ale widać o co chodzi

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po przeczytaniu o tym pudle rezonansowym wziąłem moją gitarę i zagrałem Libertango. I po wzbudzenu w sobie bojowego nastroju powiem tak.

Instrument akustyczny nie jest tutaj właściwym przykładem. W nim drgania mechaniczne są przekształcene bezpośrednio w drgania ośrodka czyli falę akustyczną a pudło rezonansowe je wzmacnia. Tak działał patefon ale nie gramofon.

W gramofonie drgania mechaniczne są zamieniane na sygnał elektryczny a ten dopiero na falę akustyczną. Właściwym do porównania instrumentem jest gitara elektryczna której przetwornik/pickup działa jak wkładka MM. Struna drgając zmienia pole magnetyczne a cewka jest nieruchoma.

W dawnych czasach konstrukcje mechaniczne projektowano na podstawie przekazywanych doświadczeń a następnie prób i błędów. W rezultacie konstrukcje były w większości nadmiarowe tak, żeby z zapasem wytrzymały wszystkie przeciążenia.

Obecnie zanim mechanik zacznie coś rzezać w metalu albo w innym materiale, np plastiku, tworzy model w programie CAD, który następnie weryfikuje metodami matematycznymi takimi jak metody MES. W rezultacie można zaprojektować konstrukcję tak, żeby materiału było tyle ile potrzeba ale nie więcej.

Nie wiem czy tak projektowano mojego Reloopa ale wiem, że współcześnie żeby ustabilizować taką konstrukcję nie potrzeba ani desek, ani granitu ani kilogramów gumy. Trzeba to tylko zrobić rozumnie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiem ci tak "nie ucz ojca dzieci robić" a inżyniera mechanika roboty , skoro wolisz zaginać czasoprzestrzeń i wymyślać swoje własne teorie to nie dziw się , że ktoś cie bierze za wariata.

 

32 minuty temu, msankowski napisał:

żeby ustabilizować

? nie masz zielonego pojęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muzea są pełne super rozwiązań z przeszłości. Warto je znać ale niekoniecznie warto ich używać. Podróż pociągiem do Władwostoku to super przygoda. Ale to już nie jest sposób na podróżowanie dzisiaj. A współczesne samoloty, obrzydliwość, zamiast drewna jak drzewiej bywało są pełne tego taniego plastiku.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, msankowski napisał:

Muzea są pełne super rozwiązań z przeszłości.

a śmietniki super rozwiązań z teraźniejszości 

15 minut temu, msankowski napisał:

Warto je znać ale niekoniecznie warto ich używać

to po cholerę ci gramofon kup se blue ray-a.

Koło też dawno wynaleźli i też nie warto go używać.

Edited by bolo_senor

Share this post


Link to post
Share on other sites




? nie masz zielonego pojęcia


Bolo, nie jestem mechanikiem ale na codzień widzę metody i wyniki pracy konstruktorów mechaników. A Ci o których mówię właśnie projektują mechanikę do układów elektronicznych poddawanym wibracjom i udarom.

Rezonansów nie eliminują poprzez dodawanie kilogramów materiału ale poprzez zweryfikowane metodami numerycznymi wzmocnienia w odpowiednich miejscach.

Napisz jakie są Twoje doświadczenia w projektowaniu takich układów i stosowaniu donich metod MES.
Napisz co jest nie tak w tym co napisałem. Takie komentarze jak zacytowany to raczej o braku argumentów świadczą.
to po cholerę ci gramofon kup se blue ray-a.
Koło też dawno wynaleźli i też nie warto go używać.
Napisałem wcześniej po co mi gramofon.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, msankowski napisał:

Bolo, nie jestem mechanikiem ale na codzień widzę metody i wyniki pracy konstruktorów mechaników.

A ruscy naukowcy zbadali trzmiela i wyszło im że ma za małe skrzydła by latać , a zapytani czemu lata - odpowiedzieli , że o tym nie wie , to lata. Ty tak samo dziwne wnioski wysnuwasz nie poparte wiedzą. Widzieć a wiedzieć robi różnicę.

32 minuty temu, msankowski napisał:

Rezonansów nie eliminują poprzez dodawanie kilogramów materiału ale poprzez zweryfikowane metodami numerycznymi wzmocnienia w odpowiednich miejscach.

co innego wytrzymałość , a co innego tłumienie rezonansów , drgania potrafią niszczyć konstrukcje temu daje się wzmocnienia . W gramofonie się z nimi walczy by nie przenosiły się na talerz i wkładkę . Gramofon ma mieć najmniej szkodliwych rezonansów , bo to są zniekształcenia i tyle. Albo się separuje albo eliminuje / zmniejsza masą.

czego was w tych szkołach uczą.

 

 

Edited by bolo_senor

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, msankowski napisał:

Napisałem wcześniej po co mi gramofon.

wiesz że od złotej ery winyla w gramofonach nic się nie zmieniło , geometrie , zasada odczytu , tłoczenie płyt , nawet badania zużycia nośnika nic nowego nie wniosły do tematu ?

Zmieniły się za to ceny materiałów i teraz taniej jest dać dodatkową płytkę stabilizacji niż zrobić normalny 6kg talerz

image.thumb.png.82734dc36e4164f99c2a9fc01a54767b.png

to jest wykres rezonansów thorensa , jak reloop jest taki dobry jak piszesz to powinien taki wykres też mieć . pokaż mi jego wykres i zobaczymy jak sobie ten plastik radzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
wiesz że od złotej ery winyla w gramofonach nic się nie zmieniło , geometrie , zasada odczytu , tłoczenie płyt , nawet badania zużycia nośnika nic nowego nie wniosły do tematu ?
Zmieniły się za to ceny materiałów i teraz taniej jest dać dodatkową płytkę stabilizacji niż zrobić normalny 6kg talerz
image.thumb.png.82734dc36e4164f99c2a9fc01a54767b.png
to jest wykres rezonansów thorensa , jak reloop jest taki dobry jak piszesz to powinien taki wykres też mieć . pokaż mi jego wykres i zobaczymy jak sobie ten plastik radzi
Oczywiście takiego wykresu dla Reloopa producent nie opublikował. W ogóle w gramofonach coraz mniej się podaje parametrów, czego przykładem jest omawiany wcześniej Rega P2. Im bardziej audiofilskie tym mniej parametrów.

Zatem nie wiem czy Reloop, dla którego podano i tak sporo parametrów które konkurencja z pewnością podważyłaby gdyby ich nie trzymał, ma w tym zakresie charakterystykę porównywalną do TD160. Ale wiem, że współczesne metody projektowania pozwalają podobne charakterystyki uzyskać wykorzystując mniej materiału i/lub inne materiały.

Dlatego, o ile nie bronię nikomu używania gramofonu z obudową drewna ani go nie chcę krytykować, sam nie widzę technicznych ograniczeń, żeby uzyskać satysfakcjonujące parametry mechaniczne gramofonu za pomocą konstrukcji wykorzystującej połączenie metalu i tworzyw sztucznych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.