Jump to content
IGNORED

Jaki kabel koaksjalny i optyczny pomiędzy Źródło, a DAC?


Recommended Posts

Witam,

Przymierzam sie do kupna DACa Musical Fidelity m6sDAC.

Wzmacniacz mam MF m6500i, a kolumny KEF R700.

Pomiędzy DAC'iem, a wzmacniaczem będzie XLR Cardas clear Reflection, który jest wyznacznikiem mojego gustu i póki co fajniejszego kabelka nie słyszałem,

więc poszukiwalbym coś w ten deseń na kabel koaksjalny i optyczny - czyli ciepło, góra trzymana w ryzach, gładka, bez jakiegokolwiek trzeszczenia/syczenia, a pomimo czego nie traci się detaliczności...

Mogą być używane, cena:

500 - 1000 zł. koaxialny.

200-400 zł. optyczny.

 

Edited by _Kuben_
Link to post
Share on other sites

Po pierwsze jeżeli chodzi o przedziały cenowe wątek założony raczej w złym dziale. Powinien trafić tam gdzie:
 

5 godzin temu, andpon napisał:

Dowolny, byleby ładnie wyglądał. Reszta nie ma żadnego znaczenia ?

... Gdzie wypisywanie takich "mądrości" jak powyższa jest wręcz wodą na młyn "antykablologów". Niestety ?

 

Wracając jednak do Twojego zapytania - każdy lubi coś innego. U mnie w obu przypadkach świetnie sprawdza się VDH ?

Edited by AudioAddicted
  • Thanks 1

Wzmacniacz PP krzemowy i wzmacniacz SET lampowy; Pre lampowe; DAC nie lampowy; CD nie lampowy; PC nie lampowy; Decki nie lampowe; Kable. Też nie lampowe, bo węglowe ? Kolumny własnoręcznie rzeźbione - AudioAddicted AAC250 ? Własnoręcznie wyryty "Amplifier Switch" - ale nie pamiętam czy aby lampowy ? Stolik Atacama Evoque Custom+Mod - nie lampowy, ale na pewno analogowy ? www.audioaddicted.co.uk 

Link to post
Share on other sites

Może warto samemu coś sklecić ? Jakiś czas temu zrobiłem sobie do mojego ówczesnego sytemu stereo - takie cudo. Polecam, niezła zabawa.

Z coaxiali mam do dzisiaj - Prifigold PGD4000 OxyPure - 0,7 i jak na swoją cenę to naprawdę przyzwoity kabel. Jednakże Kimber po analagu brzmi lepiej - ale cena też trochę wyższa.

Edited by Maraudio
Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, _Kuben_ napisał:

Pytam o kable, bo zdąrzyłem się przekonać, że dla mnie mają znaczenie i różnica jest wyraźna, więc już nie wrócę do etapu, na którym jest to bez różnicy ?

Oczywiście staram się zrozumieć i uszanować każda opinię, pewne rzeczy nie są zależne od nas, każdy jest inny, taki się już urodził, jeden słyszy wszystko co świat może zaoferować, a inny np. tylko 2/3 i absolutnie nie ma tu winnych, nie mamy na to wpływu.

Jeszcze nie, proponujesz z uwagi na zbliżony kaliber do moich upodobań?

Może byłem w błędnym przekonaniu, zawsze myślałem o tych kablach raczej jako chłodnych/suchych/jasnych a nie ciepłych - jaki konkretnie model byś polecał?

Tellurium są ciekawe bo właśnie seria black jest po ciemneijszej stronie mocy. Mają ciekawy timing i barwę. Vdh to spokój, dociążenie,delikatnosc.

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.03.2020 o 21:41, _Kuben_ napisał:

Witam,

Przymierzam sie do kupna DACa Musical Fidelity m6sDAC.

Wzmacniacz mam MF m6500i, a kolumny KEF R700.

Pomiędzy DAC'iem, a wzmacniaczem będzie XLR Cardas clear Reflection, który jest wyznacznikiem mojego gustu i póki co fajniejszego kabelka nie słyszałem,

więc poszukiwalbym coś w ten deseń na kabel koaksjalny i optyczny - czyli ciepło, góra trzymana w ryzach, gładka, bez jakiegokolwiek trzeszczenia/syczenia, a pomimo czego nie traci się detaliczności...

Mogą być używane, cena:

500 - 1000 zł. koaxialny.

200-400 zł. optyczny.

 

Audioquest Carbon. 

U mnie okazał się lepszy od kilku innych do 3000 a polecił mi go kolega mający jeden z najwyżej ocenianych kabli tego typu twierdząc że to ta sama klasa brzmienia z tym że Carbon gra bardziej plastycznie. 

Optyk VDH Optocoupler albo szklany WW

Modyfikacje sprzętu AUDIO

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, muda44 napisał:

Audioquest Carbon. 

U mnie okazał się lepszy od kilku innych do 3000 a polecił mi go kolega mający jeden z najwyżej ocenianych kabli tego typu twierdząc że to ta sama klasa brzmienia z tym że Carbon gra bardziej plastycznie. 

Optyk VDH Optocoupler albo szklany WW

WW to Wireworld?

Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, muda44 napisał:

Optyk VDH Optocoupler

O! Przypomniałeś mi Marcin - PC do DAC mam połączone przez światłowód Van den Hul Optocoupler mkII. W zasadzie wszystkie interkonekty jakie posiadam nie posiadają metalu - poza ich wtykami ?

Wzmacniacz PP krzemowy i wzmacniacz SET lampowy; Pre lampowe; DAC nie lampowy; CD nie lampowy; PC nie lampowy; Decki nie lampowe; Kable. Też nie lampowe, bo węglowe ? Kolumny własnoręcznie rzeźbione - AudioAddicted AAC250 ? Własnoręcznie wyryty "Amplifier Switch" - ale nie pamiętam czy aby lampowy ? Stolik Atacama Evoque Custom+Mod - nie lampowy, ale na pewno analogowy ? www.audioaddicted.co.uk 

Link to post
Share on other sites

Sprawdź nasze wyprzedaże, zapytaj o rabaty dla forowiczów 

https://sklep.rms.pl/wyprzedaz-promocje

Link to post
Share on other sites

Zanim wydasz 500-1000 zł na kabel koaksjalny, wydaj kilkanaście zł np. na to:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i na np to:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... a zapomniałem, to kącik hajend ...

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Ja bym calkowicie poszedl w Cardasa. Coax Parsec jest dobrej cenie nowy lub wyzej Clear Reflection i masz spokoj na lata. O optycznych za duzo nie wiem wiec nie pomoge.

Haiku Audio SOL IV | Wharfedale Linton Heritage | Chord Signature Reference | J Audio Dac | Cardas Parsec |  Bluesound Node 2i | Chord Signature Digital

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.03.2020 o 22:16, Mgrzybek napisał:

Coaxialny możesz sprawdzić PURIST AUDIO DIGITAL GENISIS - kosztuje ok. 1000 zł. a gra jak trochę droższe kable. Dobry wybór jakość /cena.

Kabel nie ma grać jak inny droższy tylko ma kosztować tyle co te droższe, a najlepiej żeby był najdroższy to wtedy bedzie szpan i akceptacja forumowiczów, a to bezcenne...

PS- ja przywiązuję bardzo wielka uwagę do kabli, dlatego począwszy od XLR-ów po zasilające i optyczne po drodze mam Melodika i kilka podobnych cenowo. Graja zacnie, a nie mam przy tym wrażenia że się wykosztowałem.

Link to post
Share on other sites
51 minut temu, andaudion napisał:

PS- ja przywiązuję bardzo wielka uwagę do kabli, dlatego począwszy od XLR-ów po zasilające i optyczne po drodze mam Melodika i kilka podobnych cenowo. Graja zacnie, a nie mam przy tym wrażenia że się wykosztowałem.

Cieszę się, że jesteś zadowolony ze swoich kabli i doceniasz, że nie są bez znaczenia w systemie. Nie rozumiem natomiast tego, że wiesz lepiej ile ktoś akceptuje wydać na kable . Mam nadzieję, że masz świadomość, że są w określonych cenach kable bardziej udane i mniej udane, czyli bardziej i mniej warte swojej ceny. Nie ma tu niczego do rzeczy szpan i akceptacja forumowiczów.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Mgrzybek napisał:

Cieszę się, że jesteś zadowolony ze swoich kabli i doceniasz, że nie są bez znaczenia w systemie. Nie rozumiem natomiast tego, że wiesz lepiej ile ktoś akceptuje wydać na kable . Mam nadzieję, że masz świadomość, że są w określonych cenach kable bardziej udane i mniej udane, czyli bardziej i mniej warte swojej ceny. Nie ma tu niczego do rzeczy szpan i akceptacja forumowiczów.

Przepraszam najmocniej ale nie zrozumieliśmy się. Moja wina bo nie napisałem zbyt dokładnie, że kable są mało przewidywalne i czesto tańsze zgraja sie z systemem lepiej niż o wiele droższe. Uważam że stara metoda polegajaca na cenie kabli równej cenie jednego z elementów toru ma sens. 

Problem zaczyna się kiedy ktoś przypadkiem kupi jakieś srebro czy coś w tym stylu i faktycznie zmieni brzmienie nie do poznania, no chyba że w pożądanym kierunku to ok. A tak to jestem zwolennikiem wydania jednak wiekszej kwoty na kolumny i tyle.

Jednak o tym szpanie każdy z nas powinien pamiętać, jakoś tak się składa że większość forumowiczów kupuje to co chwalone na forum z powodów które wymieniłem wcześniej a tego nie znosze.

Zdrowia.

Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, andaudion napisał:

Przepraszam najmocniej ale nie zrozumieliśmy się. Moja wina bo nie napisałem zbyt dokładnie, że kable są mało przewidywalne i czesto tańsze zgraja sie z systemem lepiej niż o wiele droższe. Uważam że stara metoda polegajaca na cenie kabli równej cenie jednego z elementów toru ma sens. 

Problem zaczyna się kiedy ktoś przypadkiem kupi jakieś srebro czy coś w tym stylu i faktycznie zmieni brzmienie nie do poznania, no chyba że w pożądanym kierunku to ok. A tak to jestem zwolennikiem wydania jednak wiekszej kwoty na kolumny i tyle.

Jednak o tym szpanie każdy z nas powinien pamiętać, jakoś tak się składa że większość forumowiczów kupuje to co chwalone na forum z powodów które wymieniłem wcześniej a tego nie znosze.

Zdrowia.

Dokładnie tak jest, że cena nie jest wyznacznikiem, a poza tym ważny jest system i akustyka bo jeden kabel dobry w jednych warunkach niekoniecznie tak samo sprawdzi się w innych. Też uważam, że muszą być zdrowe proporcje i trzeba rozsądnie myśleć o systemie jako całości a nie każdy element oderwany od innych. Najgorzej rzeczywiście jak się nie dopasuje kolumn do wzmacniacza a potem np. kablami próbuje się coś poprawiać czego nie da się poprawić i kablem za 10 k zł. 

Mnie dziwi też, że nieraz ktoś pisze , że mu kolumny dudnią, wysokie jazgoczą brak odrywania się dźwięku od głośników itp. a po kilku postach wrzuca zdjęcie gdzie to wszystko stoi poustawiane 20 cm od tylnej ściany, miedzy szafkami i regałami itd. itp.. Ale kolumna musi być duża i tyle. Jakośc się nie liczy. Jest dziwne przekonanie, ża kasa wszystko rozwiązuje a jak coś nie gra to kabel poprawi.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie zostanę tu za chwilę "zjedzony" za kryptoreklamę, to mogę Ci polecić tani, ale bardzo fajny kabel coax z miedzi OCC 6N - właśnie wystawiłem go na sprzedaż (mam dwie sztuki, jedną trzymam dla siebie):

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tylko jedna uwaga: Warto ten kabel zakonfekcjonować na nowo, tj. odciąć kabel przy końcówkach, rozebrać wtyki i przeciąć tą plastikową osłonkę przy pinie masowym, trochę jej zdjąć i zebrać cynę korzystając z plecionki. Wtedy, kiedy wtyk będzie rozgrzany, po wcześniejszym rozłożeniu zacisków, odciągamy tą plastikową osłonę (powinna mieć wtedy konsystencję żelu po podgrzaniu) i odlutowujemy delikatnie drut od pin sygnałowego. Następnie składamy całość, ładnie rozplatając oplot, docinając 80% tego oplotu przy koszulce, a 20% oplotu zaplatamy i przewlekamy przez pin masowy, a następnie lutujemy. Potem tylko koszulka, aby "zgubić" pod nią druciki z oplotu, które jeszcze gdzieś tam będą wokół wystawały. Pozostaje dolutować (cyna Mundorfa z dodatkiem złota i srebra) pin centralny z kablem.

I mamy kabel coaxialny, który spokojnie konkuruje z przewodami znacznie droższymi (wg opinii na forach na zachodzie - dźwiękowo poziom kabla zbliżony do tych za 300-500 USD). Swego czasu był bardzo poszukiwany. Teraz od lat go nie ma w sprzedaży.

Masz detal, delikatne wokale, dobre zejście na basie i kontrolę. Już w oryginalnej konfekcji gra dobrze. A po ponownym zakonfekcjonowaniu jeszcze lepiej.

Mój kabel leżał dobre 10 lat, mam dwa, więc jeden może komuś się przyda.

Ps. Na zdjęciu moja sztuka po ponownym zakonfekcjonowniu.

Belkin-konfekcja-poprawiona.jpg

Edited by lete
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 22.03.2020 o 21:21, Mgrzybek napisał:

Dokładnie tak jest, że cena nie jest wyznacznikiem, a poza tym ważny jest system i akustyka bo jeden kabel dobry w jednych warunkach niekoniecznie tak samo sprawdzi się w innych. Też uważam, że muszą być zdrowe proporcje i trzeba rozsądnie myśleć o systemie jako całości a nie każdy element oderwany od innych. Najgorzej rzeczywiście jak się nie dopasuje kolumn do wzmacniacza a potem np. kablami próbuje się coś poprawiać czego nie da się poprawić i kablem za 10 k zł. 

Mnie dziwi też, że nieraz ktoś pisze , że mu kolumny dudnią, wysokie jazgoczą brak odrywania się dźwięku od głośników itp. a po kilku postach wrzuca zdjęcie gdzie to wszystko stoi poustawiane 20 cm od tylnej ściany, miedzy szafkami i regałami itd. itp.. Ale kolumna musi być duża i tyle. Jakośc się nie liczy. Jest dziwne przekonanie, ża kasa wszystko rozwiązuje a jak coś nie gra to kabel poprawi.

Ale zauważ że często słyszalne miany wnosi kabel, szczególnie głośnikowy bo sygnałowe to iny trudny temat, nawet bardzo tani czyli około 100zł za metr. Myslę że to dowodzi że nie kasa gra a właśnie dopasowanie elektryczne elementów toru.

Link to post
Share on other sites

Tak zgadzam się w zupełności . Sam koszt nie przesądza o niczym bo wszystko gra w określonych indywidualnych warunkach, łącznie z udziałem uszu słuchającego. Można powiedzieć trochę żartobliwie, że jeśli ktoś słabo słyszy to nie ma znaczenia jaki kabel wepnie w system. To oczywiście, żart ale jest przecież naturalnym procesem, że słuch z wiekiem słabnie zwłaszcza odbieranie wysokich częstotliwości. Inaczej ten sam kabel będzie się słyszeć w wieku 30 a inaczej 60 lat.

Z moich doświadczeń wynika, że najbardziej słychać różnicę :

1. Kabel głośnikowy

2. Interkonekty analogowe

3. USB = Interkonekty cyfrowe ( coax, spadif )

4. Kable zasilające

Ethernet pomijam bo ja osobiście nie słyszę różnicy ale używam tylko jako sygnał z NAS do pc.

Ja staram się korzystać z kabli firm uznanych na rynku bo to według mnie bezpieczniejsze, szczególnie że nie zawsze jest możliwy odsłuch u siebie w domu. W ramach jednej firmy cena w jakiś sposób determinuje odbiór ale miedzy firmami jest oczywiście różnie. Nie jest tak, że kabel jednej firmy za 1000 zł. będzie tak dobry jak drugiej za np. 500 zł.. Tu może być różnie. Nie jest też tak, że kabel za 5000 zł. niedopasowany do systemu będzie grał lepiej niż dopasowany za 1000 zł.. Jest często odwrotnie. Fajnie jest też jak firma ma określoną sygnaturę brzmienia a każdy kabel z jej portfolio gra w jego ramach. Wraz ze wzrostem ceny otrzymujemy wyższy poziom tego grania. To ułatwia zakupy. Jako przykład podam Nordost czy PAD a u nas chyba Albedo w jakimś stopniu.

No i oczywiście prawidłowość ogólna, że wraz ze wzrostem ceny skokowy przyrost jakości w audio stopniowo maleje sprawdza się i w okablowaniu. Przechodząc z kabla za 20 zł. na kabel za 500 zł. łatwiej wychwycić różnicę niż potem miedzy kablem za 500 i 1000 zł.

Oczywiście nie można pomijać całkowicie kwestii ceny bo jednak jest jakiś koszt materiałów, badań, nowatorskich technologi, patentów który na cenę się przekłada. Wszystko trzeba jednak oceniać z rozsądkiem i brać pod uwagę czy się nie kupuje kabla tylko bajerancko brandowanego przez firmę a pochodzącego z masowej produkcji zwykłych firm kablarskich w cenie kabla uznanej firmy robiącej kable audio we własnym zakresie od A do Z.

 

Edited by Mgrzybek
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Zakonfekcjonowałem właśnie pozostały odcinek 75 cm mojego Belkina Synapse Platinium Digital przy użyciu rewelacyjnych (bo dobrych i niedrogich) wtyków KACSA zbudowanych z czystej miedzi - o takich:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Świetne wtyki na kable, które średnicą nie przekraczają 6 mm. 

Jest barwa, delikatność, analogowy 'feel' i brak metaliczności.

 

20200405_123905_resize_65.jpg

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.03.2020 o 23:20, andpon napisał:

Dowolny, byleby ładnie wyglądał. Reszta nie ma żadnego znaczenia ?

 

Ma znaczenie jakość wykonania plastikowych wtyczek.

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam - przetworniki DAC: dCS Debussy, Audio Note DAC4, Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; dużo kabli Transparent i MIT (RCA, XLR, głośnikowe).

Link to post
Share on other sites
18 hours ago, pmcomp said:

Ma znaczenie jakość wykonania plastikowych wtyczek.

Jakość machaniczna zawsze ma znaczenie, to oczywiste i nie trzeba o tym pisać.

Tak samo oczywiste jest, że taki kabel nie ma wpływu na:

 

On 4/7/2020 at 6:22 PM, lete said:

 

Jest barwa, delikatność, analogowy 'feel' i brak metaliczności.

 

 

I to niezależnie od wtyczek ?

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.