Jump to content
Sign in to follow this  
lete

Barwa ELNA SIMLIC II, ale lepsza dynamika i bas

Recommended Posts

xavian
W dniu 20.03.2020 o 22:54, lete napisał:

Czy można dziś jeszcze znaleźć dobre kondensatory elektrolityczne, które w torze analogowym cechują się dobrą barwą (podoba mi się barwa kondensatorów Elna Simlic II),

Powiem tak..To wszystko zależy od innych czynników i współzależnych elementów. Co do elny s2.. to są dla mnie zaprzeczeniem i antytezą barwy. :)) Pisząc o barwie mam na myśli konkrety. Czyli odwzorowanie cech i materiałów instrumentów czyli w skrócie drewna czy metalu oraz szybkość i czystość transjentu. Nie interesuje mnie w tym wypadku przestrzeń nagrania np. Co do faktury Silimik nie ma jej w dole za grosz. Dół jest rozlazły i poluzowany. Tym czasem im wyżej pasma tym bardziej skompresowany. Rzeczona góra dzięki tym kondziołom ma skompresowany/zduszony subtelnie transjent przez co więcej w dźwięku odczuwamy informacji przestrzennych z tła  i faktur dźwięku niestety bez kopa bo transjenty są zamazane jakby częściowo informacjami z wybrzmień. Odwrotnością Esilimica2 są np Nichicon Kz i Nichicon KA. Mają zdecydowanie więcej barwy. i kompresują z kolei dół co raczej (jak dla mnie) jest na plus. Daje to konturowość trzyma bas za jaja i eksponuje harmoniczne oraz wszystkie farfocle w dole. Barwę w górze to dla mnie szybkość i transjent. Czyli blachy nie "sypią" się tak sugestywnie jak opętane, za to słychać każdy stuk drewna pałki bębniarza czy przełykanie śliny wokalistki w sposób spokojny i czysty. To sprawia ze poszczególne dźwieki i uderzenia są głośniejsze inne cichsze wiec mamy dynamikę emocje. Też oznacza że owe mityczne  sybilanty w tym wypadku to poezja i zero rozdrażnienia.  No ale pomiędzy jest tyle spokoju że teraz wszystko zależy od reszty w sprzęcie bo może się okazać że KZ czy KA jest  nudnym kondem. Do akustycznej muzy jeśli wpisze się w system są świetne. Kaisei są ciekawe. Ze starych fajne były philipsy i siemensy sicorel. Tych używam do dziś.

 

 

Edited by Фома
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne, bo u mnie tylko Elna Silmic II się sprawdziła jako elektrolit sprzęgający - właśnie ze względu na silny bas i aksamitną górę.

Jest podejrzanie tania 😉 i potrzebuje ok. 100 godzin na ukazanie zalet.

Może ważne jest tutaj "otoczenie", czyli spasowanie elementów. Na zachodnich forach DiY panuje zgodna opinia co do zalet tego Silmica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tym dokładnie pisałem. Silny bas jest poluzowany i rozlazły. Bo nie ma tam kompresji w dole. Czytaj "dla tego ma kopa" ale..Kompresja jest w górze i to jest twój aksamit. Ja tego konda nie znoszę brak w nim faktury dołu. Czyli wstrzemięźliwości innymi słowy. Ale tak jak piszesz kluczowe jest zestawienie z innymi elementami

Edit nie m,a idealnych kondów które czegoś nie psują w dole lub w górze. Nie twierdzę ze gdzieś się nie sprawdzą silimic bo może być tak że się sprawdzą. Natomiast same w sobie dynamiki w górze nie mają. A to nie moje granie po prostu

 

 

Edited by Фома

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Sprawdzę te Nichicony, bo je mam.

Prawdą jest, że zawsze poszukiwałem basów i dlatego sięgnąłem po Silmiki. Moje kolumny mają niską skuteczność - 86dB , pokój jest duży, stąd to parcie na niskie tony. 

Wymienię konda w jednym kanale i porównam. Pzdr. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kond ci nie zmieni dynamiki zestawu głośnikowego. Natomiast podkresli inne cechy dźwięku i barwę w inny sposób. U mnie kiedyś świetnie się sprawdzał silimic 2 jako  właśnie sprzęgający i w dac. Tyle ze nie sam a w towarzystwie innych kondów dodawał informacji przestrzennych innymi słowy pchał brzmienie trochę w takie koncertowe ale to była kropla w morzu innych. Pozdr

Edited by Фома

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje Silmiki są tylko na wejściu wzmacniacza L25D, poza tym wszędzie mam DC coupling. 

Nie chodzi mi o dynamikę tylko własnie o sam bass - jego ilość, nawet nie jakość. Ma go być dużo i grubo. 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie KA jakoś nie przekonały, owszem mają dobry bas i przyzwoitą Górę ale średnicę kiepską, lekko wycofaną i suchawą, trzeba je mieszać z innymi, w miarę równymi są ładowane kiedyś wszędzie przez różne firmy rubycony yk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie lubię mieszać, poza tym mało który elektrolit unipolarny można  zastosować jako bipolarny. Tak czy inaczej pobawię się tym w wolnym czasie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, toptwenty said:

OK. Sprawdzę te Nichicony, bo je mam.

Prawdą jest, że zawsze poszukiwałem basów i dlatego sięgnąłem po Silmiki. Moje kolumny mają niską skuteczność - 86dB , pokój jest duży, stąd to parcie na niskie tony. 

Wymienię konda w jednym kanale i porównam. Pzdr. 🙂

Jeśli poszukujesz basu to nic lepszego nie znajdziesz jak mundorf mlytic. Polecam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nippony LXZ albo LXY. Warto je sprawdzić zwłaszcza kiedy góra jest uciążliwa.


"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli mniejsza pój. poszukaj tych nichi kz lub fg (żoľtych) na 100v to zobaczysz co to niedrogi bas i dynamika. 50v czy 63v są bardziej wyrównane w paśmie. Nigdy nie dawać jednych serii jakichkolwiek kondow. Dlatego kz z fg czy lxy i lxz z nippo albo ceraf z silmic I. Tak firmy łącza balans tonalny bo inaczej muł albo żyletki. Jeden kond może zmienić barwę. Ważne by wiedzieć co na sygnał a co zasil. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jedno.kz z fg czy reszta par to synergia bo każdy z nich brzmi inaczej. Producent każdy zwyczajnie robi po 2-3 typy z serii uzupełniające się 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.03.2020 o 17:34, Фома napisał:

Powiem tak..To wszystko zależy od innych czynników i współzależnych elementów. Co do elny s2.. to są dla mnie zaprzeczeniem i antytezą barwy. :)) Pisząc o barwie mam na myśli konkrety. Czyli odwzorowanie cech i materiałów instrumentów czyli w skrócie drewna czy metalu oraz szybkość i czystość transjentu. Nie interesuje mnie w tym wypadku przestrzeń nagrania np. Co do faktury Silimik nie ma jej w dole za grosz. Dół jest rozlazły i poluzowany. Tym czasem im wyżej pasma tym bardziej skompresowany. Rzeczona góra dzięki tym kondziołom ma skompresowany/zduszony subtelnie transjent przez co więcej w dźwięku odczuwamy informacji przestrzennych z tła  i faktur dźwięku niestety bez kopa bo transjenty są zamazane jakby częściowo informacjami z wybrzmień. Odwrotnością Esilimica2 są np Nichicon Kz i Nichicon KA. Mają zdecydowanie więcej barwy. i kompresują z kolei dół co raczej (jak dla mnie) jest na plus. Daje to konturowość trzyma bas za jaja i eksponuje harmoniczne oraz wszystkie farfocle w dole. Barwę w górze to dla mnie szybkość i transjent. Czyli blachy nie "sypią" się tak sugestywnie jak opętane, za to słychać każdy stuk drewna pałki bębniarza czy przełykanie śliny wokalistki w sposób spokojny i czysty. To sprawia ze poszczególne dźwieki i uderzenia są głośniejsze inne cichsze wiec mamy dynamikę emocje. Też oznacza że owe mityczne  sybilanty w tym wypadku to poezja i zero rozdrażnienia.  No ale pomiędzy jest tyle spokoju że teraz wszystko zależy od reszty w sprzęcie bo może się okazać że KZ czy KA jest  nudnym kondem. Do akustycznej muzy jeśli wpisze się w system są świetne. Kaisei są ciekawe. Ze starych fajne były philipsy i siemensy sicorel. Tych używam do dziś.

 

 

Co do spostrzeżeń brzmienia silmic II idealnie to samo u siebie widzę. Tylko to pewnie dotyczy bordowych. Te ciemnobrązowe są lepsze tylko nie do zdobycia, albo ciężkie do zdobycia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajne wyrównane są też panasy FM, nie FC była kiedyś na nie moda, ale u mnie zawsze darły morde i dałem sobie z nimi spokój bardzo dawno temu

Jeśli Elna to już zwykłe niebieskie -powaga-najtańsze z podstawowej wersji, mało psują przynajmniej

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, blomin napisał:

Jeśli mniejsza pój. poszukaj tych nichi kz lub fg (żoľtych) na 100v to zobaczysz co to niedrogi bas i dynamika. 50v czy 63v są bardziej wyrównane w paśmie. Nigdy nie dawać jednych serii jakichkolwiek kondow. Dlatego kz z fg czy lxy i lxz z nippo albo ceraf z silmic I. Tak firmy łącza balans tonalny bo inaczej muł albo żyletki. Jeden kond może zmienić barwę. Ważne by wiedzieć co na sygnał a co zasil. 

Też od zawsze uważam, że trzeba mieszać kondy, ale np Audio Gd daje i dawało tylko jeden typ Nover ów i to nawet gra a wydawać by się mogło, że nie powinno... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jaka stosuje audio gd topografię ale nawet rezystory czy trany mają swoją sygnaturę. Daj same węglaki i potem metale to zobaczysz a wartości niby te same. Łapią firmy czesto w ten sposób swoje cechy. Dlatego w pułapach 100-200 tys plus ciężej wyłapać Różnicę. Bo idą po bezkompromisach. Budżety zawsze w tańszych sprzetach to i gorsze flaki. Dla głuchych to voodoo. Ja wiem co słyszę to kwestia doświadczenia z lutownicą  Stąd i królik. Mam byle co i mnie nie stać na top. Tamci nie kombinują bo nie muszą. Zrób kiła tych samych aplikacji na różnych el. to zakumasz. Więcej nie pisze bo mi się nie chce. Kto bawił się latami z cyną zrozumie. Każdy musi sam zadecydować 

 

Edited by blomin
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto pamiętać, że w przypadku małych pojemności, można użyć kondów Wima: 10 uf mają całkiem akceptowalny rozmiar. Sonicznych właściwości nie da się do niczego za bardzo porównać, jednak trzeba lubić ten rodzaj brzmienia. Spełniają natomiast warunki tematu : mają lepszy bas i średnicę niż silmic ( wysokie, przestrzeń, powietrze, barwę również).

  • Like 1

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Kopczas said:

Warto pamiętać, że w przypadku małych pojemności, można użyć kondów Wima: 10 uf mają całkiem akceptowalny rozmiar. Sonicznych właściwości nie da się do niczego za bardzo porównać, jednak trzeba lubić ten rodzaj brzmienia. Spełniają natomiast warunki tematu : mają lepszy bas i średnicę niż silmic ( wysokie, przestrzeń, powietrze, barwę również).

Z tym wima to niektórzy mówią : założysz wima hifi ni ma.

Sam nie mam wyrobionego zdania o nich. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z tym wima to niektórzy mówią : założysz wima hifi ni ma.
Sam nie mam wyrobionego zdania o nich. 
Nie myślałem tu o torze audio. Chodzi mi o zasilanie, przy kościach, np. dacu. W tym pierwszym przypadku faktycznie nie jest za dobrze ;)
  • Like 1

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Kopczas napisał:

Warto pamiętać, że w przypadku małych pojemności, można użyć kondów Wima: 10 uf mają całkiem akceptowalny rozmiar. Sonicznych właściwości nie da się do niczego za bardzo porównać, jednak trzeba lubić ten rodzaj brzmienia. Spełniają natomiast warunki tematu : mają lepszy bas i średnicę niż silmic ( wysokie, przestrzeń, powietrze, barwę również).

Użyłem na wyjściach Salasów a w układzie zasilanym kilka mniejszych pojemności po pareset nano, czyli zero elektrolitów... A zysk? Piekielnie szybki bas punktowy zwarty nisko schodzący z wykopem, atak na średnicy też, ogólnie zmiana ogromna. Wnioski. Każdy elektrolit w moim układzie psuje. Dotyczy to preampa, który pobiera z zasilaczy po 15mA na gałąź z zasilaczy +-30V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu racja.

Kolego jak chcesz cechy silmicaII to włóż mundorf ecap na zasilanie a plain na sygnał i masz podobne cechy tylko o niebo lepiej. Wielkie one ale dla chcącego nie ma nic trudnego. Przy silmicach rewelacja, jak bogaty wujek do bezdomnego bratanka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłączę się do tematu. Czy warto wymieniać kondensatory ze zdjęcia? Wszystkie siedzą w zasilaniu / odsprzeganiu, to ELNA RE3. Oczekiwania mam podobne do autora wątku. Cały czas się zastanawiam nad dużymi kondensatorami w zasilaczu między Mundorfem, Kemetem for Audio, Kemetem z zaciskami śrubowymi i wagą ciężką - dużymi Vishay z zaciskami śrubowymi. Mundorf ma najgorsze parametry na papierze i kosztuje tyle samo co mocarny Vishay.

 

20200331_181115.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ricambi said:

Podłączę się do tematu. Czy warto wymieniać kondensatory ze zdjęcia? Wszystkie siedzą w zasilaniu / odsprzeganiu, to ELNA RE3. Oczekiwania mam podobne do autora wątku. Cały czas się zastanawiam nad dużymi kondensatorami w zasilaczu między Mundorfem, Kemetem for Audio, Kemetem z zaciskami śrubowymi i wagą ciężką - dużymi Vishay z zaciskami śrubowymi. Mundorf ma najgorsze parametry na papierze i kosztuje tyle samo co mocarny Vishay.

 

20200331_181115.jpg

A to zasilacz czy dac? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest fragment głównej płyty z elektroniką końcówki mocy.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) jest ogólny opis upgrade tego wzmacniacza, zalecają Mundorf MLGO do zasilacza i wymianę tych małych elektrolitów na Pansonic FM i FC.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, Ricambi said:

To jest fragment głównej płyty z elektroniką końcówki mocy.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) jest ogólny opis upgrade tego wzmacniacza, zalecają Mundorf MLGO do zasilacza i wymianę tych małych elektrolitów na Pansonic FM i FC.

Z mundorfami mlytic się zgodzę są bardzo fajne ale zamiast panasonic ów poszukałbym czegoś lepszego. Wyżej było podanych kilka propozycji. Poeksperymentowalbym też z tymi mkp na jakieś polypropylenowe dużo lepsze. Tam jest sporo miejsca więc można poszaleć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.