Skocz do zawartości
IGNORED

Podłączenie monobloków do kolumn


VreidSogndal

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Osiągnąłeś właśnie HI-End. 

Skoro nie usłyszałeś różnicy miedzy dobrym a lepszym.

Gratulacje...

Grzesiu ............ dziękuję. Ty masz swoje zdanie i szanuję. Ja dzięki własnemu doświadczeniu przekonałem się jaki wpływ na dźwięk ma moc. I nie mówię tylko o tym jednym przykładzie. Nich każdy zostanie przy swoim.

 

36 minut temu, Moontan napisał:

Kolumny mam dobre ....cud malina

Dzięki . Zapraszam wpadnij posłuchasz. Może i Tobie się spodobaja.

 

Chłopaki .. posłuchajmy dobrej muzyki. Ja właśnie słucham tunel of love. Springsteena.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam.

12 minut temu, adams84 napisał:

Ja właśnie słucham tunel of love. Springsteena.

Lubię muzykę z drugim planem...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kazik II napisał:

Zagra lepiej, jeśli zestawy głośnikowe na to pozwolą ? i nie chodzi tu o głośność.

Mostkowanie końcówki nie zwiększa ani o włos najważniejszego audiofilskiego parametru, jakim jest mityczna "wydajność prądowa". No więc co zmienia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tej pozycji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

lepiej wypadła  końcówka mająca dla 8, 4, 2 ohm (200, 400, 500) niż moja mająca 100, 200,

Kolumny moje mają ciut powyżej 90 dB , i minimum impedancji 4,2 ohm i są trzydrożne.

A jeszcze lepiej grały ze wzmacniaczem 500, 1000, 2000 W

Główna różnica polegała na swobodzie w oddawaniu transjentów ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że ktoś ma 2 końcówki stereo i zamierza zmostkować dla osiągnięcia lepszej jakości. Pytanie jest: będzie słychać przewagę czy nie?

Ale przecież równie dobrze można (mając 2 końcówki) podłączyć je w trybie stereo, ale skorzystać tylko z wyjścia dla jednego kanału (nie zwiększając mostkowaniem potencjalnej mocy). Wówczas już nie ma wątpliwości, że powinno być lepiej.

W tym układzie jak przy zmostkowaniu będzie lepiej, to nie dlatego, że zmostkowano :-)

3 minuty temu, Kazik II napisał:

lepiej wypadła  końcówka mająca dla 8, 4, 2 ohm (200, 400, 500) niż moja mająca 100, 200

Jak rozumiem dla tego przykładu były w użyciu różne końcówki (producent i/lub marka). Gdyby tak, wniosek że moc tutaj coś warunkowała jest od czapy. Osobiście nie znam urządzenia, w którym można zmieniać jego moc wyjściową (dla określonych omów). A jak czegoś nie zrozumiałem z przykładu - proszę o szczegółowsze dane o próbie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Wuelem napisał:

A jak czegoś nie zrozumiałem z przykładu - proszę o szczegółowsze dane o próbie.

Na forum było kiedyś bardzo dokładnie wyjaśnione, dlaczego niektóre realizacje nagrań, potrzebują dużych mocy, poszukaj.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocna końcówka pracująca na obciążenie 8 omów odda x, na 4 omy odda 2x, na 2 omy odda 4x albowiem P=U^2/R.

Matematyka. 

Czy są takie końcówki? Są. Zmostkowanie takiej końcówki da z palcem w d.... 4x na 8 omach, 16x na 4 omach.

Kluczem oprócz, rzecz jasna samej końcówki, jest zasilanie. 

Ale zejdźmy na ziemię ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Kazik II napisał:

Na forum było kiedyś bardzo dokładnie wyjaśnione, dlaczego niektóre realizacje nagrań, potrzebują dużych mocy, poszukaj.

To by sugerowało kupowanie sprzętu pod nagranie / gatunek muzyczny.

Gdyby tak traktować sprawę nie ma żadnej reguły, którą można by zastosować. Ani możliwość przyjęcie określonej mocy przez głośnik (odpadają małe kolumny), ani wytyczne co do minimalnego ciśnienia akustycznego (odpadają małe pokoje). Również nie dałoby się zrealizować takiej muzyki / takiej płyty, bo studia realizatorów są... za małe i... mają małe kolumny.

Podtrzymuję: błędny wniosek co do zmian w dźwięku po zastosowaniu RÓŻNYCH wzmacniaczy. Bez trudu znajdę o mniejszej mocy, który zagra lepszymi "transjentami" od mocniejszego innego producenta. Moc się przydaje, ale nie jest żadnym warunkiem - w większości domowych zastosowań. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Mocna końcówka pracująca na obciążenie 8 omów odda x, na 4 omy odda 2x, na 2 omy odda 4x albowiem P=U^2/R.

Matematyka. 

Czy są takie końcówki? Są. Zmostkowanie takiej końcówki da z palcem w d.... 4x na 8 omach, 16x na 4 omach.

Kluczem oprócz, rzecz jasna samej końcówki, jest zasilanie. 

Ale zejdźmy na ziemię ?

 

Bez przesady, jeżeli końcówka ma xW na 8, 2xW na 4 i 4xW na 2 omach, to nie oznacza, że zmostkowana na 4 omach da 16x - to jest jednak dwa razy więcej, zejdźmy na ziemię ?

Przede wszystkim warto jednak zaznaczyć, że rośnie napięcie a nie prąd. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem kiedyś odsłuchy dla znajomych. Sam jestem zbyt głuchy ? Oni mieli rozstrzygać.

Było kilka wzmacniaczy. Najmniej było chyba 50W na kanał przy 8 omach, 150W na kanał przy 8 omach, 200W i 400W...

Nikt nie słyszał żadnych różnic. 

Grało to z mocami na poziomie 36W bo więcej nikt nie wytrzymywał w tym konkretnym pomieszczeniu. Było też kilka ZG, od Infinity, Tannoy`a po jakieś tam samoróby i jakieś Tonsile na eksport pod innymi markami ale małe.

Natomiast grałem równie ż w jakichś "klubach". Pomieszczenie jak stodoła i tam można było odkręcić gały na maksa. Oczywiście nie każde ZG podołały. 

Ale wówczas jasne było, że większa moc jest górą. Ale to żadne odkrywcze spostrzeżenie.

 

2 minuty temu, przemak napisał:

Bez przesady, jeżeli końcówka ma xW na 8, 2xW na 4 i 4xW na 2 omach, to nie oznacza, że zmostkowana na 4 omach da 16x - to jest jednak dwa razy więcej, zejdźmy na ziemię ?

A jak sobie poszukasz to i na obciążeniu 1 omowym zagrają takie wzmacniacze. Takim jednym to nawet spawałem (sic). 

Mostkowanie to napięcie ale i prąd. 

Bo skoro napięcie wzrasta 2x to na tym samym R prąd musi wzrosnąć 2x. Stąd P wzrasta 4x. 

Przypominam: P=U*I=U^2/R=I^2*R.

Więc nie wprowadzaj w błąd. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Wuelem napisał:

To by sugerowało kupowanie sprzętu pod nagranie / gatunek muzyczny.

Gdyby tak traktować sprawę nie ma żadnej reguły, którą można by zastosować. Ani możliwość przyjęcie określonej mocy przez głośnik (odpadają małe kolumny), ani wytyczne co do minimalnego ciśnienia akustycznego (odpadają małe pokoje). Również nie dałoby się zrealizować takiej muzyki / takiej płyty, bo studia realizatorów są... za małe i... mają małe kolumny.

Podtrzymuję: błędny wniosek co do zmian w dźwięku po zastosowaniu RÓŻNYCH wzmacniaczy. Bez trudu znajdę o mniejszej mocy, który zagra lepszymi "transjentami" od mocniejszego innego producenta. Moc się przydaje, ale nie jest żadnym warunkiem - w większości domowych zastosowań. 

Generalnie lepszy sprzęt jest lepszy. Ale jeżeli chodzi o pierwszą część wypowiedzi to tak, niestety, sprzęt musi być dopasowany do gatunku i wymagań. Generalnie w skrócie trzeba mieć wzmacniacz o mocy rms (przynajmniej potencjalnej) większej o DR muzyki, którą chcemy słuchać na określonym poziomie głośności. Czyli powiedzmy że ktoś sobie puścił u siebie sinus 1k, zmierzył napięcie na zestawach 8 omów, ustawił na te 2,8V  czyli 1W i wyszedł mu spl w miejscu odsłuchu 90. To jeżeli chce słuchać metalu z głośnością 90 to musi mieć wzmacniacz conajmniej 2x10W itd. 

13 minut temu, Grzegorz7 napisał:

A jak sobie poszukasz to i na obciążeniu 1 omowym zagrają takie wzmacniacze. Takim jednym to nawet spawałem (sic).

Tak, np krajowe Draus ?

 

13 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Mostkowanie to napięcie ale i prąd. 

Bo skoro napięcie wzrasta 2x to na tym samym R prąd musi wzrosnąć 2x. Stąd P wzrasta 4x. 

Przypominam: P=U*I=U^2/R=I^2*R.

Więc nie wprowadzaj w błąd. 

Oczywiście, mój błąd, chodzi o prąd maksymalny. Jak końcówka może dać 5A, to po zmostkowaniu nadal może dać 5A, tylko napięcie może być większe. A audiofilomm to prąd ogranicza brzmienie - wzmacniacze mają często dobrą albo słabą wydajność prądową, a nie napięciową ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy mowa o profesjonalnych końcówkach z regulacją wysterowania, zaleca się niejednokrotnie ustawić w 3/4 maksymalnej mocy. Aby przy docelowym poziomie nie być na początku skali. Przy zbyt małym poziomie większe są zniekształcenia i nie osiągamy optymalnej dla konstrukcji jakości.

Idąc tym tropem, to w domowej końcówce mocy (ze stałą, maksymalnie ustawioną mocą), jeśli jest do wyboru model o mniejszej mocy i o większej - powinniśmy wybrać tę o mniejszej. Aby korzystać z mocy dalej odsuniętej od początkowego poziomu.

Oczywiście nie dotyczy to przypadków, gdzie zwykły poziom odsłuchu angażuje maksimum mocy końcówki. Ja na połowie skali odnotowywałem mocniejsze uderzenie (szybsze, energetyczniejsze) niż w ustawieniu na końcu skali.

Można dodać też ogólną zasadę, że stworzenie końcówki o bardzo dużej mocy i utrzymaniu wyśrubowanych parametrów jakościowych - jest bardzo trudne. Mocna, ale umiarkowanie końcówka ma dużo większe szanse być świetna jakościowo. To teoretyczne ujęcie, ale może być prawdziwe. Zapewne od umiejętności producenta zależy najwięcej, ale reguła (biorąca pod uwagę też warunki cieplne układu) pewnie ma zastosowanie.

7 minut temu, przemak napisał:

Generalnie lepszy sprzęt jest lepszy.

Ale chyba zasadniczo nie od mocy to zależy. Nie ma reguły, że im większa moc, tym lepsze coś. Zakładam, że nikt nie wybiera końcówki o za małej mocy do potrzeb. Wówczas na co innego lepiej zwrócić uwagę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Wuelem napisał:

Kiedy mowa o profesjonalnych końcówkach z regulacją wysterowania, zaleca się niejednokrotnie ustawić w 3/4 maksymalnej mocy.

Zasadniczo nie ma końcówek z regulowaną mocą. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gainem? Czy jak to się zwie. W każdym razie te z tymi gałkami od min do max. Do tego przedwzmacniacz też z regulacją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Wuelem napisał:

Gainem? Czy jak to się zwie. W każdym razie te z tymi gałkami od min do max. Do tego przedwzmacniacz też z regulacją.

Gain, wzmocnienie, poziom, czułość, ale nie moc. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Wuelem napisał:

Ale chyba zasadniczo nie od mocy to zależy.

Nie zależy.

Ma być odpowiednia rezerwa mocy zasilania ze względu na spodziewane warunki pracy wzmacniacza.

Ale o tym ew. jutro bo oczy mi się lepią. 

Dziś trochę społecznie pomagałem potrzebującym (starszym) a jutro do pracy.

Hej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Wuelem napisał:

Ale chyba zasadniczo nie od mocy to zależy.

To zależy od wielu rzeczy, dlatego pisanie jak @Kazik II jest bez sensu, bo ja spytam, czy jeżeli lepiej grała srebrna a gorzej czarna, to srebrne są lepsze? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Grzegorz7 napisał:

Bo skoro napięcie wzrasta 2x to na tym samym R prąd musi wzrosnąć 2x. Stąd P wzrasta 4x

Generalnie chodzi o to, że właśnie moc nie wzrasta czterokrotnie. We wzmacniaczach mostkowych w sumie właściwy jest wzór P=I^2*R, przy czym I jest stały, taki sam w mostku i normalnie. Jeżeli można zwiększyć prąd wyjściowy, to wzmacniacz ma wyższą moc niż ma ? Żeby dwukrotnie wzrosła moc, to trzeba dwukrotnie zwiększyć R i tak się właśnie robi, reszta to mało istotne technikalia ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byle zasilacz podołał...

Niestety, w zasilaczu producenci często szukają oszczędności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2020 o 15:21, VreidSogndal napisał:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak sobie czytam i zauważyłem właśnie, że nikt nie wytłumaczył zielonemu (jak widać, po tym co pisze) koledze, co dokładnie jest pokazane na rysunku - końcówka niema przełącznika i jej mostkowanie odbywa się przez odwrócenie fazy w jednym z kanałów kablem krosowym (z zamianą pinów 2 z 3). Takich kabli nigdzie nie kupi i trzeba je sobie wykonać, o ile nie były dołączone do wzmacniacza, jako akcesorium mostkujące. Dla rozwinięcia tematu, trzeba dopisać, że plus kolumny należy podłączyć wtedy do plusa kanału końcówki, pod który podłączymy sobie zwykły (niekrosowany) kabel biegnący z przedwzmacniacza (nie koniecznie tak, jak na rysunku, trzeba go podłączać pod prawy kanał w tego typu mostkowaniu - jest to bez różnicy, ale narysowano tak zapewne dla ułatwienia).
A później dziwota, że nie zadziałało... zwykłym kablem nie doszło do odwrócenia w fazie drugiego kanału i kolega otrzymał końcówkę bi-amp w jednej obudowie, do której powinno się podpiąć kolumnę normalnie (tyle, że dwoma kablami w układzie bi-wiring), a nie do dwóch "+". Domniemam, że po takim podpięciu końcówki później już w ogóle raczyły kolegę ciszą nawet w normalnej konfiguracji i to przyczyniło się do totalnej rezygnacji założyciela tematu z pomysłu.

A co do mostkowania - o ile to najłatwiejszy sposób na podniesienie mocy, o tyle jakość się nie poprawia, a pogarsza, bo obwody wzmacniacza pracują z 2x większym obciążeniem, a to powoduje co najmniej 2x większe zniekształcenia... Oczywiście można wykonać wzmacniacz, który z założenia będzie wykorzystywał układ BTL (jak np. Krell KAV-400xi), ale wtedy wszystko jest zoptymalizowane do tego, alby to właśnie w stanie zmostkowanym układ był najbardziej stabilny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez mol01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, porlick napisał:

Byle zasilacz podołał...

Niestety, w zasilaczu producenci często szukają oszczędności.

 

Godzinę temu, mol01 napisał:

co do mostkowania - o ile to najłatwiejszy sposób na podniesienie mocy, o tyle jakość się nie poprawia, a pogarsza, bo obwody wzmacniacza pracują z 2x większym obciążeniem, a to powoduje co najmniej 2x większe zniekształcenia...

Dlaczego? Wzmacniacz w mostku ma pracować dokładnie w takich samych warunkach jak w stereo. W pracy stereo wzmacniacz ma dwa ograniczenia - maksymalne napięcie i maksymalny prąd. Te dwie wartości pomnożone przez siebie dają jego maksymalną moc. Oczywiście jakoś trzeba te maksima wyznaczyć, czy ze względu na zniekształcenia czy cokolwiek, ale one jakieś i wiadomo jakie są. W trybie mostkowym dwukrotnie rośnie maksymalne napięcie wyjściowe a prąd maksymalny pozostaje bez zmian. W związku z tym moc rośnie dwukrotnie w stosunku do jednej końcówki, natomiast całość ma taką samą moc, czy w mostku czy w stereo. I wzmacniacz w mostku nie ma czterokrotnie większej mocy, tylko dwukrotnie. Obwody pracują z identycznym obciążeniem, a nie 2x większym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiejś biedy nie ma , mogło by zagrać , ja bym lepił kabel !! 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzasz jak zwykle swoje teorie.

Mam wzmacniacze z możliwością mostkowania. Mam również jakieś zespoły głośnikowe.

Podłączam to mostkowo pod te ZG. Po co to robię?

Abo bo np. mam mocne ZG, duży salon i chciałbym głośniej. Łącze i ile razy wzrosła moc? Te same ZG, 2 razy większe napięcie. Moc wzrosła 4 krotnie!

Wbij sobie to do głowy i nie zakłamuj rzeczywistości!

Podobnie we wzmacniaczach samochodowych. Zwiększa się moc poprzez: głośniki o małej impedancji, wzmacniacze mostkowe, przetwornice podwyższające napięcie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Grzegorz7 napisał:

Wprowadzasz jak zwykle swoje teorie.

Mam wzmacniacze z możliwością mostkowania. Mam również jakieś zespoły głośnikowe.

Podłączam to mostkowo pod te ZG. Po co to robię?

Abo bo np. mam mocne ZG, duży salon i chciałbym głośniej. Łącze i ile razy wzrosła moc? Te same ZG, 2 razy większe napięcie. Moc wzrosła 4 krotnie!

Wbij sobie to do głowy i nie zakłamuj rzeczywistości!

Podobnie we wzmacniaczach samochodowych. Zwiększa się moc poprzez: głośniki o małej impedancji, wzmacniacze mostkowe, przetwornice podwyższające napięcie.

Nie zgadzam się. Maksymalna moc zmostkowanego wzmacniacza rośnie dwukrotnie w stosunku do jednego niezmostkowanego kanału. Nie czterokrotnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno temu jeden z użytkowników forum napisał - cytat -  "dla uzyskania tutti orkiestry, bądź wrażenia namacalności fortepianu, niezbędne jest zastosowanie zespołów głośnikowych o skuteczności powyżej 95dB/1W, zdolnych do przetwarzania transjentów o poziomie szczytowym SPL=126dB, bez znaczących zniekształceń harmonicznych, a tym bardziej intermodulacyjnych w zakresie średnio i wysoko tonowym. Tak zdefiniowane kryterium oznacza że zespół głośnikowy powinien się charakteryzować mocą programową około 1000W i taki też powinien być użyty wzmacniacz. Obniżenie mocy wzmacniacza do 250W zaowocuje spadkiem SPLmax do 120dB. co jest wartością do przyjęcia w warunkach domowego salonu, aczkolwiek zauważalnym dla wnikliwego i wymagającego słuchacza."

Podana prze zemnie  powyżej płyta, ma zakres dynamiki powyżej 30 dB i dlatego jest problemem dla niektórych systemów ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kazik II napisał:

Dawno temu jeden z użytkowników forum napisał - cytat -  "dla uzyskania tutti orkiestry, bądź wrażenia namacalności fortepianu, niezbędne jest zastosowanie zespołów głośnikowych o skuteczności powyżej 95dB/1W, zdolnych do przetwarzania transjentów o poziomie szczytowym SPL=126dB, bez znaczących zniekształceń harmonicznych, a tym bardziej intermodulacyjnych w zakresie średnio i wysoko tonowym. Tak zdefiniowane kryterium oznacza że zespół głośnikowy powinien się charakteryzować mocą programową około 1000W i taki też powinien być użyty wzmacniacz. Obniżenie mocy wzmacniacza do 250W zaowocuje spadkiem SPLmax do 120dB. co jest wartością do przyjęcia w warunkach domowego salonu, aczkolwiek zauważalnym dla wnikliwego i wymagającego słuchacza."

Podana prze zemnie  powyżej płyta, ma zakres dynamiki powyżej 30 dB i dlatego jest problemem dla niektórych systemów ?

Nice try jak to mówią, ale żadne cyferki się nie zgadzają, niestety, te domniemane też - nawet jak przed tą największą dodać magiczne "jeżeli" ?

Oczywiście poza tym, że cztery razy mniejszą moc to jest 6dB ? Reszta zupełnie nie... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, przemak napisał:

Nie zgadzam się. Maksymalna moc zmostkowanego wzmacniacza rośnie dwukrotnie w stosunku do jednego niezmostkowanego kanału. Nie czterokrotnie.

zatem, kolumna impedancja 8ohm napięcie rms 50v. wynika że prąd wynosi 6.25a . moc w tym wypadku to 312,5w. po podłaczeniu w mostku mamy 100v rms a więc 12.5a co daje nam 1250w. założenie jest takie że zasilacz i tranzystory podołają a podołają  skoro ma np jest wg producenta 312,5w 8ohm  625x 4ohm 1250 2ohm.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, hz_lab napisał:

zatem, kolumna impedancja 8ohm napięcie rms 50v. wynika że prąd wynosi 6.25a . moc w tym wypadku to 312,5w. po podłaczeniu w mostku mamy 100v rms a więc 12.5a co daje nam 1250w. założenie jest takie że zasilacz i tranzystory podołają a podołają  skoro ma np jest wg producenta 312,5w 8ohm  625x 4ohm 1250 2ohm.

Mało konkretny ten przykład... Czy te ostatnie wartości to stereo, wtedy razy dwa, czy w mostku, czy co? Bo jak konkrety to konkrety. Założenie to bym przyjął takie, że mamy jakikolwiek ale prawdziwy wzmacniacz. Jeżeli prąd wyjściowy ogranicza wyobraźnia, to można wszystko. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czego nie rozumiesz? obliczeń? założeń? konkretnie ci policzyłem ile razy wzrośnie moc po podłączeniu dwóch wzmacniaczy w mostek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, hz_lab napisał:

skoro ma np jest wg producenta

Wyjaśnisz? ?

Ale dobra - "ma" jak rozumiem ma oznaczać "max", czyli wg producenta wzmacniacz ma moc maksymalną RMS 2x1250W/2R (czyli 2500W) i odpowiednio mniej na innych obciążeniach. Po połączeniu w mostek wg. twojego przykładu na obciążeniu 8R mamy moc 1250W czyli połowę i nie rozumiem, gdzie tu podwojenie nawet, o "poczworzeniu" nie wspominając.

Jeżeli wzmacniacz jest jak w tym przykładzie dostosowany do pracy z obciążeniem 2R, to znaczy, że może dać prąd wyjściowy 25A. Jeżeli by mógł dać 50A, to by był przystosowany do pracy z obciążeniem 1R i miałby 2,5kW na kanał. Jeżeli nie jest, to max jest 25A i ma 1250W na kanał. W związku z tym w mostku minimalna impedancja obciążenia to 4R, bo nadal prąd maksymalny to 25 a nie 50A i maksymalna moc w mostku wynosi 2,5kW a nie pięć.

Generalnie próby dowodu, że wzmacniacz ma dwukrotnie większą moc maksymalną niż ma są z góry skazane na niepowodzenie ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 20

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.