Skocz do zawartości
IGNORED

Pomoc w wyborze wzm. lampowego


Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję konkretnej porady miłych i mądrych forumowiczów .

Chciałbym kupić wzmacniacz lampowy do ok 9000 zł . Kolumny z jakimi współpracowałby lampiak  to Tannoy Precision 6.2 ogólnie 8 ohm-owe ale mają spadki .

Muzyka to symfonika , filmowa , nastrojowa , rock i elektro.

Wzmacniacz nie musi być nowy ...choć wiem jest zawsze ryzyko zakupu używki.

Ktoś mi zaproponował Amplifon WT-40 v2 lub Ars-Sonum Filarmonia SK

Na allegro znalazłem:

hybrydę ROGUE AUDIO SPHINX V.2 

Rogue Audio Cronus Magnum v2 ,

BETLEY type 2.308 ,

Rogue Audio Tempest Magnum

Zależy mi na dynamice , dobrym zejściu i kontroli niskich ...nie tracąc magii i charakteru lampy ...

Ktoś może coś doradzić ?

 

Edytowane przez hatori77
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/149828-pomoc-w-wyborze-wzm-lampowego/
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę coś ze stajni Cayin-a. Co prawda nie znam Twoich kolumn ale w kwestii zgrania pieca z paczkami możesz dopytać dystrybutora Cayin - Polska. Powinien rzeczowo doradzić. Udanego wyboru życzę.

,,Żyj prawdziwie, kochaj szczerze zanim wszystko śmierć zabierze".

  • Moderatorzy

Masz łatwo napędzane kolumny - ja spokojne wysterowywałem je nawet 4 wagowymi SE w 40 mkw. W tej cenie znalazł byś coś na triodach bezpośrednio żarzonych. To kolumny zasługujące na dobry wzmacniacz. Jak rabat wydębisz i trochę dołożysz to haiku selene 6b4g i raczej już nie będziesz szukał czegoś innego.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Jakiś  mocny push-pull na 6550/KT88/KT120 powinien spełnić Twoje oczekiwania co do dynamiki i basu ( Rouge Audio albo Audio Research to dobry trop ) z "magia " trochę gorzej bo to domena SET ( Single Ended Triode ) ale np. taki PhaSt na "diabelkach" 6c33c łączy jedno z drugim 

Ilu ludzi tyle opinii

Godzinę temu, Seyv napisał:

Masz łatwo napędzane kolumny - ja spokojne wysterowywałem je nawet 4 wagowymi SE w 40 mkw. W tej cenie znalazł byś coś na triodach bezpośrednio żarzonych. To kolumny zasługujące na dobry wzmacniacz. Jak rabat wydębisz i trochę dołożysz to haiku selene 6b4g i raczej już nie będziesz szukał czegoś innego.

Myślisz , że napędzi te kolumny do takiej muzyki w pokoju 25 m2 ?

1 godzinę temu, zjj_wwa napisał:

można jakąś mocną lampę (PP) z FEZZ Audio dobrać.

Dlaczego chcesz skrzywdzić kolegę taką radą?

35 minut temu, hatori77 napisał:

Myślisz , że napędzi te kolumny do takiej muzyki w pokoju 25 m2 ?

Napędzałem w pokoju ~26m kolumny o efektywności 86dB na Scan-Speakach lampowcem Sun Audio SV-2A3 na bezpośrednio żarzonych triodach, o mocy 3,5W (trzy i pół wata) i była petarda, a przy tym barwa, przestrzeń i magia. Jest teraz na allegro taki Sun Audio i mieści się w budżecie.

  • Moderatorzy
35 minut temu, hatori77 napisał:

Myślisz , że napędzi te kolumny do takiej muzyki w pokoju 25 m2 ?

To nie są trudne do wysterowania kolumny i wydaje mi się ,  że potrafią dobrze oddać lampowy klimat. Więcej mógłby napisać @RobG1974 bo on ma taki lub bliźniaczy model. Jak pisałem kilkakrotnie napedzałem te kolumny wzmacniaczami SE 4-8 watowymi więc coś w PP tym bardziej sobie poradzi. Kolumny ładnie różnicują inne elementy toru więc trzeba całości dopilnować.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Witam, mam te kolumny i u mnie grają z Yaqinem MS 30L zmodyfikowanym, dobro wypełnienie na średnicy, kontrola basu całkiem dobra, dobra separacja i scena zarówno w głąb jak i w szerz. Słuchałem Cayina CS -55 tylko na lampach oryginalnych kt-88 i nie wpisywał się do tych kolumn, dźwięk był suchy bez wypełnienia i kolorytu. Słuchaliśmy wzmacniacz SE kolegi Seyv na KT-88  i spokojnie je wysterowywał i nie brakowało wybarwienie, więc myślę, że poprstu trzeba trochę posłuchać i np Yaqin MS-300C też powinien spokojnie je wysterować. Ale jak pisałem Cayin cs55, którego na początku obstawiałem  jako mój cel niestety mnie zawiódł w połączeniu z Precision 6.2.

  • Moderatorzy

Warto wspomnieć, że yaqin ms30L narzuca dość mocno swój charakter brzmienia przez co mniej różnicowane są źródła czy inne komponenty systemu np. kable.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

U mnie Yaqin, ma wymienione wszystkie chińskie kondensatory, zmieniony punkt pracy, włożony autobias, lampy mocy wymienione na NOSy- RFT, sterujące NOS-y 6AK5 amerykańskie RCA, teraz już nie NOS-y. Oczywiście sposób grania wpisuje się w moje upodobania, słucham różnej muzyki i poważnej, jazz-u, rocka, popu, elektronicznej. Nie słucham metalu. Kolumny podłączone mam na kablach Chord Odyssey 4.

I tak jak Seyv napisał, wpływ źródła na granie w przypadku Yaqina jest stosunkowo niewielki, wydaje mi się, że to jest wpływ lamp sterujących. Np jak podepnę Yamahę AS2000 słychać każdą zmianę, kabli, dac-ów.

Edytowane przez RobG1974

Jak na zdjęciu

z lewej SET 300B (powyżej budżetu ,ale warto) - magia , przywalenie z dołu (zależnie od kolumn) większe niż wzmak po prawej

z prawej PP 6550 (mieścisz się w budżecie) - są 2 tryby , fajne wrażenia inna scena , inny charakter basu UL/TR zmieniasz pilotem - granie bliższe topowym tranzystorom

Są też diabły w SET-cie (powinieneś zmieścić się w budżecie) - nie słuchałem niestety ,ale może być nieźle

Najlepiej odezwać się do Mariusza z Sinusaudio i pogadać , jest elastyczny ? 

PS: z bardziej dostępnych wzmaków warto także sprawdzić ofertę cayin , haiku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

300B DualMono SingleEnded by SinusAudio

W tym budżecie można pokusić się nawet o jakiegoś SET na dużej triodzie : 805, 845 a najlepiej GM70. Przy dobrej aplikacji ( te lampy wymagają potężnego zasilania ) będzie energia , wykop, dól bez ograniczeń a przy tym holografia , eterycznosc i magia charakterystyczna dla Single Ended. Do tego poradzi sobie z niemal każdymi kolumnami, a takie w okolicach 90dB to będą "fruwać" z takim wzmakiem

 

Ilu ludzi tyle opinii

16 godzin temu, DeviLeq napisał:

Są też diabły w SET-cie (powinieneś zmieścić się w budżecie) - nie słuchałem niestety ,ale może być nieźle

Ja u siebie słuchałem konstrukcji na diabełkach j(nie był to Phast) i jak dla mnie dźwięk był za bardzo nerwowy, górne rejestry mi nie odpowiadały, były przygotowane pod inne kolumny.

12 minut temu, RobG1974 napisał:

Ja u siebie słuchałem konstrukcji na diabełkach j(nie był to Phast) i jak dla mnie dźwięk był za bardzo nerwowy, górne rejestry mi nie odpowiadały, były przygotowane pod inne kolumny.

Ja słuchałem u siebie różnych wzmacniaczy na diabełkach od różnych producentów, SE i PP. I każdy grał inaczej, każdy "po swojemu". Nie dało się wyróżnić wspólnych cech brzmieniowych za które można byłoby odpowiedzialnścią obarczyć diabełki. 
Tak więc wyciąganie zbyt daleko idących wniosków na podstawie jednego tylko odsłuchu należy traktować jako zbyt pochopne.

Ja słuchałem u siebie różnych wzmacniaczy na diabełkach od różnych producentów, SE i PP. I każdy grał inaczej, każdy "po swojemu". Nie dało się wyróżnić wspólnych cech brzmieniowych za które można byłoby odpowiedzialnścią obarczyć diabełki. 

Tak więc wyciąganie zbyt daleko idących wniosków na podstawie jednego tylko odsłuchu należy traktować jako zbyt pochopne.

Staram się nie oceniać, słuchałem 4 wzmacniaczy na diabełkach, i tylko jednego u siebie w domu. Najbardziej podobały mi się Phasty, ale ich nie słuchałem u siebie w donu tylko u kolegi na innych kolumnach. Te, które miałem u siebie to była konstrukcja DIY, którą słuchałem na Precision zdecydowanie lepiej zgrywała się z kolumnami YB, na których jej słuchałem u kolegi i od którego pożyczałem. Dlatego jak zwykle trzeba posłuchać.

 

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Moderatorzy

Precisiony to kolumny szczegółowe skłonne do jaśniejszego grania. Najlepiej pasuje do nich wzmacniacz neutralny lub grający ciemniej ale nie zmulony (a o taki wcale nie łatwo).

Jeśli chodzi o wzmacniacze na GM 70 czy 845 to trzeba zobaczyć przebieg impedancji bo te wzmacniacze są na niego wrażliwe.

 

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Gość

(Konto usunięte)

>>>>>z lewej SET 300B (powyżej budżetu ,ale warto) - magia , przywalenie z dołu<<<<<<<    ;))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Od diabelkow .....to jak najdale,j dobre ale w samolotach.....

W takim budżecie trzymaj się używki, ludzie w 99,99% dbają o swoje lampki. Więc szukałbym jak już niektórzy podpowiadało jakiegoś chińczyka Yaqina lub Cayin na lampkach 300B albo jeszcze lepiej 845 lub połączenia tych dwóch. Chyba że upolujesz coś z tz. markowego sortu. 

Na pewno się nie zawiedziesz. Raczej KT88 i innych tego typu unikałbym. 

Cześć,

Zważywszy na Twoje preferencje brzmieniowe i kolumny idealnym rozwiązaniem mógłby być polski wzmacniacz Haiku Audio Selene 6550, który charakteryzuje się bardzo dynamicznym i dociążonym brzmieniem. Mamy w tym przypadku rewelacyjna prezentację sceny dźwiękowej i bardzo dobra szczegółowość. Alternatywą może być Unison Research Simply Italy, który zagra delikatniej, zwiewnej i bardziej będzie skupiał się na prezentacji średnicy. Grecki Tsakiridis Theseus może także przypaść Ci do gustu. Masz w tym przypadku możliwość zastosowania wielu lamp mocy dzięki czemu bez problemu dopasujesz brzmienie do swoich potrzeb. 

Zapraszam do kontaktu w sprawie wyceny. 

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

20 minut temu, Q21 napisał:

Grecki Tsakiridis Theseus może także przypaść Ci do gustu. Masz w tym przypadku możliwość zastosowania wielu lamp mocy dzięki czemu bez problemu dopasujesz brzmienie do swoich potrzeb. 

Co on jest ? Pewex ? Tyle różnych lamp można używać ? :-)))))

Politykę robi się za pomocą pieniędzy, a pieniądze za pomocą polityki. Ot, taki przypadek...

U mnie Tannoy’e ale Precision 6.4 grają z Cayinen A70T MK2. Jest przestrzeń, separacja, lekkość, dzwięk oderwany od kolumn. Do wokali, blusa, rocka, jazzu bajka. Można słuchać godzinami i dzwięk nie męczy. Ale do ostrego metalu się nie nadaje. Brakuje mięsa i zejścia. Ale Tool brzmi super. 

Edytowane przez Remek70

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.