Skocz do zawartości
IGNORED

Zgrywanie muzyki do formatu DSD


pmcomp

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam oddzielny wątek, mam nadzieję ciekawy dla co poniektórych.

Nowoczesne i współczesne DACki umieją odtwarzać materiał DSD 64, 128, 256 i 512. A materiału muzycznego jak na lekarstwo. DSD64 można pozyskać z płyt SACD lub zakupić jako komercyjne pliki. Powyżej jest już ... marnie.

Jako wielbiciel Adama Słodowego postanowiłem ... "zrób to sam" ? .

Źródło to mnóstwo materiału w postaci analogowej w moich zbiorach. Taśma magnetofonowa R2R czyli protoplasta analogu oraz płyty winylowe. W końcu muzyka na SACD (DSD i PCM) z lat do powiedzmy początku lat 90-ych ubiegłego sutlecia pochodzi właśnie z ... analogu. Komercyjnych wydań, szczególnie tych ciekawych dla mnie płyt jak na lekarstwo. Postanowione ... zrobię sobie sam.

Format wejściowy to najwyższej  możliwej jakości zapis analogowy.

Format wyjściowy to DSD 128 czyli 5,6MHz jak kto woli. Bez problemu mozna z tego formatu zrobić PCM od 44/16 do 24/192 na prawie każdym komputerze. Jedyny problem do rozwiązania to dużo miejsca na pliki ale tu sobie radzę.

No to do dzieła ...

Źródło analogowe to studyjne magnetofony szpulowe Studer i Telefunken i ..:

 

TqOUYT.jpg

EkFJWr.jpg

2cgbyO.jpg

4zSQKW.jpg

 

Co to jest na podstawie zdjęć lub w ... "o mnie" ? .

 

Rejestrator cyfrowy to:

MphlRx.jpg

sMP6LN.jpg

 

"Zrobiłem" dzisiaj trzy taśmy i trzy winyle.

Wnioski są ciekawe ... o czym dalej w tym wątku.

 

PS. ktos zapyta ... i słusznie ... po co to wszystko. Ano analogu moge sobie posłuchac na całkiem, całkiem torze ... codziennie ale w domciu. Poza tym taśma się wyciera, głowice się wycierają i igła się ściera, a czarny placek znika w oczach. Masakra z tym analogiem ? .

Iiiii ... słucham mnóstwo czasu z cyfry, codziennie ok. 2 godzin mobilnie plus samochód. I mam mnóstwo materiału, który nigdy nie ujrzał postaci cyfrowej, szczególnie swing, big bandy i easy listening. Dlatego Adam Słodowy. Zaczynam działać ?. Czymajcie kciuki.

Pozdro

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze zgrany rip z vinyla trudno odróżnić od oryginału. Format zapisu jest trochę drugorzędny, czy to jest 24-96, 24-192, 32-192, 32-384 (dxd), czy dsd 64 w górę. Na jakość zgrywania ma wpływ gramofon, wkładka, przedwzmacniacz, program, doświadczenie zgrywającego i parę innych czynników. Mam bardzo dużo muzyki na plikach z płyt vinylowych i cieszę się co dzień z tego analogowego brzmienia na tranzystorze. Najlepsza jakośc vinyli to końcówka lat 60 i lata 70-te. Dzisiejszy mastering to już jest ''dziadostwo'' kompresja, rzadko kiedy remastery i nowe wydania brzmią tak dobrze jak kiedyś. Po za tym różne wydania płyt, np. USA, UK, DE, JAPAN również róznią sie jakością i brzmieniem. Temat rzeka, generalnie dobry rip na przyzwoitym systemie, zabrzmi przyjemniej, muzykalniej z lepsza barwą niż odpowiednik w CD.

11 godzin temu, pmcomp napisał:

Czymajcie kciuki.

Czymam :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kupię Exposure xxviii (28) poweramp dual mono 🇬🇧 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to nic nowego, ponieważ na swiecie format DSD jest oficjalnie obowiązującym do archiwizowania nagrań.

Wiele firm z SONY na czele od około 2 lat zapowiada udostepnienie na rynku masowym oryginalnych nagrań wprost ze studia w DSD128. Pamietajmy że DSD64 to tylko taki ułomny format na potrzeby płyt SACD.

Jest jednak druga sprawa- nowe DACi o których autor wątku pisze maja często możliwość zamiany w locie materiału PCM na DSD nawet do 512. Można więc nie tylko archiwizować winyle, ale i poprawiać CD.

Pozdrawiam i powodzenia. Jeśli zlecą się tu obrońcy 16 bitów to przerąbane. Ale co tam, do odważnych świat należy...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma dużo swojej, ulubionej muzyki na starych winylach z epoki pełnego, prawdziwego analogu i chce mieć tą swoją muzykę w samochodzie czy w przenośnym grajku np podczas wyjazdów urlopowych, to jakoś trzeba to zripować. Wtedy ma to jakiś tam sens. W innych przypadkach nie ma to sensu.

Zupełnie nie ma sensu robić tego do słuchania w domu, gdy mamy dobry, domowy system, analogowe źródło, szpulaka czy gramofon. Sam nie jestem zwolennikiem gramofonów, a znów szpulaki lubię, ale rozumiem podejście, że ktoś ma sporą kolekcje winyli sprzed 90r, w pełni analogowych, do tego siłą rzeczy musi mieć jakiś dobry gramofon i sobie z tego słucha i jest ok. Skoro trzaski i pykania mu nie przeszkadzają, to ma w pełni analogowy dźwięk i pewnie z tego jakąś tam radość. Ale ripowanie tego do cyfry i słuchanie później w domu z plików, dla mnie jest absurdem. A jeszcze dorabianie do tego ideologii, że to choć nadal cyfra, to taka prawie analogowa, to już masakra. 

Warto mieć świadomość, że podczas ripowania, sygnał muzyczny przechodzi przez konwerter A/D i w sprzętach używanych do takiego ripowania najczęściej jest to konwerter realnej wartości pizzy! Tak pizzy, bo pizza w USA to 10-20 dolarów. Reszta w takim sprzęcie, to obudowa, zasilacz impulsowy i kilka układów w cenie burgera. Takie są fakty. Finalnie otrzymujemy rip, który zawiera sobie wady zapisu analogowego, wady odtwarzania analogowego plus wady zapisu cyfrowego oraz charakter brzmieniowy konwertera za max.20 dolarów. To nie może być dobre źródło muzyki, ale do samochodu jak ktoś się upiera, to można się tak bawić.

Jeszcze gorzej sprawa wygląda, gdy chcemy ripować winyle wydane po 90r. To są winyle robione z cyfrowych „matek”. Do wyżej wymienionych wad dochodzą kolejne jak dodatkowa konwersja A/D jeśli to materiał studyjnie rejestrowany przed 90r oraz zawsze dodatkowa konwersja D/A, aby zapisać ten materiał na czarnej płycie. Ponadto dochodzą wady nie zawsze dobrej zabawy masteringowców, różne cyfrowe kompresje itd. Ażeby sobie to wyobrazić, to ze steka robi się mielone, następnie formuje się klopsy, smaży, po czym znów jest to mielone i ponownie formuje się klopsy mówiąc, że to dobry beef. 
 

Faktem jest, że dźwięk na winylu jest nieco inny. Po prostu średnica jest wzmocniona, a skraje pasma osłabione. To konieczność wynikająca z ograniczeń możliwości finalnego zapisu na czarnej płycie. Ale to może się komuś podobać. Tyle, że jest dużo prostsza i skuteczniejsza metoda aby to mieć bez wad analogu, bez trzasków, pykań, szumów itd. Wystarczy dobrej jakości czysty plik cyfrowy, przepuścić przez cyfrowy korektor, na którym można ustawić sobie brzmienie typowe dla winyla i będzie brzmieniowo to samo co z winyla, bez wad analogu, bez wad kolejnych konwersji i wad kiepskiego konwertera używanego do takiej zabawy. 
 

Czym lepsza jakość użytego pliku tym lepiej, ale już zwykły plik 16/44 z dobrze zrealizowanej płyty CD będzie miał lepsze parametry niż rip z winyla. A gdyby użyć np plik 24/96 to będzie jeszcze lepiej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tak, ale realnie nie do konca. Winyl podobnie jak lampy (chodz w inny sposob) “kaleczy” muzyke, tak “okaleczona”muzyka moze sie podobac bardziej.

Mi osobiscie odpowiada bardziej.

Widmo zrzuconych (przy odpowiednim sprzecie) winyli pokazuje ze sporo ciagle sie dzieje powyzej 20khz gdzie CD odcina zawartosc jak leci.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muzycznie z winyla to max 12-14khz. To co jest powyżej nawet do 50khz, to zniekształcenia z prowadzenia igły w rowku. Lepiej żeby tego nie było. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sly30 napisał:

Muzycznie z winyla to max 12-14khz. To co jest powyżej nawet do 50khz, to zniekształcenia z prowadzenia igły w rowku. Lepiej żeby tego nie było. 

Możesz podać konkretne źródło tej onformacji lub przedstawić wyniki pomiarów?

To zależy tylko i wyłącznie od szlifu igły wkładki. Im szlif lepszy tym pasmo szersze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sly30 napisał:

 

Warto mieć świadomość, że podczas ripowania, sygnał muzyczny przechodzi przez konwerter A/D i w sprzętach używanych do takiego ripowania najczęściej jest to konwerter realnej wartości pizzy! Tak pizzy, bo pizza w USA to 10-20 dolarów. Reszta w takim sprzęcie, to obudowa, zasilacz impulsowy i kilka układów w cenie burgera. Takie są fakty. Finalnie otrzymujemy rip, który zawiera sobie wady zapisu analogowego, wady odtwarzania analogowego plus wady zapisu cyfrowego oraz charakter brzmieniowy konwertera za max.20 dolarów. To nie może być dobre źródło muzyki, ale do samochodu jak ktoś się upiera, to można się tak bawić.

Jeszcze gorzej sprawa wygląda, gdy chcemy ripować winyle wydane po 90r. To są winyle robione z cyfrowych „matek”. Do wyżej wymienionych wad dochodzą kolejne jak dodatkowa konwersja A/D jeśli to materiał studyjnie rejestrowany przed 90r oraz zawsze dodatkowa konwersja D/A, aby zapisać ten materiał na czarnej płycie. Ponadto dochodzą wady nie zawsze dobrej zabawy masteringowców, różne cyfrowe kompresje itd. Ażeby sobie to wyobrazić, to ze steka robi się mielone, następnie formuje się klopsy, smaży, po czym znów jest to mielone i ponownie formuje się klopsy mówiąc, że to dobry beef. 
 

Faktem jest, że dźwięk na winylu jest nieco inny. Po prostu średnica jest wzmocniona, a skraje pasma osłabione. To konieczność wynikająca z ograniczeń możliwości finalnego zapisu na czarnej płycie. Ale to może się komuś podobać. Tyle, że jest dużo prostsza i skuteczniejsza metoda aby to mieć bez wad analogu, bez trzasków, pykań, szumów itd. Wystarczy dobrej jakości czysty plik cyfrowy, przepuścić przez cyfrowy korektor, na którym można ustawić sobie brzmienie typowe dla winyla i będzie brzmieniowo to samo co z winyla, bez wad analogu, bez wad kolejnych konwersji i wad kiepskiego konwertera używanego do takiej zabawy. 
 

Czym lepsza jakość użytego pliku tym lepiej, ale już zwykły plik 16/44 z dobrze zrealizowanej płyty CD będzie miał lepsze parametry niż rip z winyla. A gdyby użyć np plik 24/96 to będzie jeszcze lepiej. 

 

Dużo mitów i nierzetelnych informacji.

Konwerter wartosci pizzy. Jak rozumiem masz na myśli wartość, te 20 USD, układu scalonego odpowiadającego za konwersję AD. Otóż mylisz się, kości te kosztuja max. po kilka dolarów za sztukę. Co nie zmienia faktu, że zazwyczaj parametrami biją te, które były dostępne w latach 80/90 ubiegłego stulecia, dzięki którym dokonywano produkcji materiału na ówczesne płyty CD. Poza tym w procesach konwersji AD i DA ważna jest raczej aplikacja, a nie sama kość. Przykładem jest stareńki Philips TDA1541 czy wspominane przeze mnie w innym wątku PCM63, które w dobrych aplikacjach i dzisiaj potrafią zadziwić jakością dźwięku.

Śmiem twierdzić, że dzisiejsze rejestratory cyfrowe pozwalające dokonać konwersji z analogu na cyfre biją na głowę to na czym przygotowywano płyty CD trzydzieści lat temu.

Jesli chcesz mieć w postaci cyfrowej muzyką nagraną w epoce analogu musisz to robić w materiału wysokiej jakości czyli z pierwszej kopii taśmy matki. I tak przygotowywało sie kiedyś i przygotowuje materiał do digitizacji zasobów analogowych. Wszystkie inne próby (mam na mysli także te moje) z dalszych kopii powodują dodanie do cyfrowego materiału szumu (ok. 3dB z każej kolejnej kopii). O robieniu kopii cyfrowych z analogu nie ma co mówic bo jest to metoda amatorska. Vinyl to przecież kolejna kopia tasmy magnetofonowej z dodanymi kolejnymi ułomnościami.

 

Mówienie o korzystaniu w odsłuchach z wszelkij maści wtyczek do robienia z cyfry analogu to jakas totalna bzdura i nieporozumienie. Mam na mysli to Twoje zdanie: Wystarczy dobrej jakości czysty plik cyfrowy, przepuścić przez cyfrowy korektor, na którym można ustawić sobie brzmienie typowe dla winyla i będzie brzmieniowo to samo co z winyla, bez wad analogu, bez wad kolejnych konwersji i wad kiepskiego konwertera używanego do takiej zabawy. 

Po pierwsze zrobienie z analogu materiału cyfrowego już ten analog "zabija". A potem dodanie kolejnych "zniekształceń" aby za pomocą komputera zrobić z powrotem analog to czysta herezja. Jesli dla Ciebie to będzie to samo co analog to kompletnie szkoda z tobą gadać.

 

Wniosek: muzykę zapisaną oryginalnie w analogu powinno słuchać się z analogu, muzykę zapisaną oryginalnie w cyfrze powinny słuchac się z cyfry. AMEN.

 

Wczoraj dokonałem konwersji AD do DSD128 kopii zapasowej taśmy matki tej realizacji będącej w moim posiadaniu (jest to albo pierwsza albo druga kopia taśmy matki):

R-4731981-1373728432-3957.jpeg.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pierwsze wrażenia są baaardzo obiecujące. Oczywiście moja metoda to nie jest profesjonalny remastering i cyfryzacja wykonywana w studio przez profesjonalnych dźwiękowców tylko domowa amatorka zrobiona na szybcika.

Ja tylko wcisnąłem klawisz REC w Tascamie po podaniu na wejście bardzo wysokiej jakości sygnału analogowego z zapisaną muzyką.

 

Jeszcze jedna uwaga co do taśm matek.

Przy zapisie w studio gdzie nagrywano muzykę na żywca na taśmie 1/4" taśma matka jest tylko jedna. To efekt finalny zapisu muzyki w studio. Przy używaniu magnetofonów wielościeżkowych z taśmy wielościeżkowej będącej zapisem nagrań w studio mozna było wyprodukować teoretycznie dowolną ilość taśm matek w postaci tasmy 1/4", zakładając identyczne ustawienia parametrów na stole mixerskim. 

Te finalne tasmy lub ich kopie słuzyły jako źródła matryc do tłoczenia vinyli w wytwórniach oraz były rozsyłane to rozgłosni radiowych w celu prezentacji (jako całośc lub najczęściej jako części poszczególnych nagrań).

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, pmcomp napisał:

Możesz podać konkretne źródło tej onformacji lub przedstawić wyniki pomiarów?

To zależy tylko i wyłącznie od szlifu igły wkładki. Im szlif lepszy tym pasmo szersze.

Jak najbardziej masz racje. Ograniczenia nie wynikają z igły czy wkładki, tylko ze sposobu zapisu w rowku na płycie. Słabym punktem tej technologii nie są gramofony, igły, wkładki itd, bo te obecnie są na bardzo wysokim poziomie, ale sama czarna płyta ze swoją XIXw.technologią zapisu dźwięku. Gdyby płyty były z innego materiału i z trochę zmodyfikowanym sposobem zapisu, to można by uzyskać więcej, ale jest jak jest. Ażeby materiał podczas masteringu pod winyl mógł się zmieścić  na czarnej płycie, to masteringowiec musi wykonać pewne sztuczki i zmniejszyć ilość informacji poprzez ograniczenie skrajów pasma, oraz z subbasu stereo jaki jest zapisany na cyfrowej matce, zrobić bas mono, jaki finalnie masz na winylach. Niestety to takie trochę okaleczenie materiału źródłowego. Ale nie ma innego wyjścia. Trza ciąć Panie... ? Ale i tak wiele osób to lubi, więc nie ma się czym przejmować.

6 minut temu, pmcomp napisał:

Przykładem jest stareńki Philips TDA1541 czy wspominane przeze mnie w innym wątku PCM63, które w dobrych aplikacjach i dzisiaj potrafią zadziwić jakością dźwięku.

To sam sobie przeczysz, bo przed chwilą pisałeś, że te nowe biją na głowę te stare... ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podałeś źródła informacji o podanym pasmie, o które prosiłem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, pmcomp napisał:

Jesli chcesz mieć w postaci cyfrowej muzyką nagraną w epoce analogu musisz to robić w materiału wysokiej jakości czyli z pierwszej kopii taśmy matki.

To prawda, tyle że to zrobiono wszędzie w studiach nagrań już 30 lat temu. A później ok.98% muzyki nagrywano już tylko cyfrowo.

11 minut temu, pmcomp napisał:

Nie podałeś źródła informacji o podanym pasmie, o które prosiłem.

Mam swoje źródła informacji od osoby, która zajmowała się tym tematem profesjonalnie ze 40 lat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko zrobiono to na takich przetwornikach jakie wtedy były. A dzisiaj ten proces można powtórzyć na nowych przetwornikach i cyfrowa postać wynikowa może być lepsza. Może być ale nie musi bo dalej dużo zalezy od człowieka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, pmcomp napisał:

Vinyl to przecież kolejna kopia tasmy magnetofonowej z dodanymi kolejnymi ułomnościami.

Pełna zgoda. Szpulowa taśma matka jest dużo lepsza.

14 minut temu, pmcomp napisał:

Po pierwsze zrobienie z analogu materiału cyfrowego już ten analog "zabija". A potem dodanie kolejnych "zniekształceń" aby za pomocą komputera zrobić z powrotem analog to czysta herezja.

Alez tak samo uważam, że to bez sensu, ale jeśli ktoś się upiera, to w takiej opcji będzie mniej kaszany po drodze niż po ripowaniu winyli, a już nie daj Boże tych wydanych po 90r.

15 minut temu, pmcomp napisał:

Wniosek: muzykę zapisaną oryginalnie w analogu powinno słuchać się z analogu, muzykę zapisaną oryginalnie w cyfrze powinny słuchac się z cyfry. AMEN.

 

Słuszne, tylko nie każdy chce płacić po 500 czy 1000 dolców za winyle w idealnym stanie wydane przed 90r.

6 minut temu, pmcomp napisał:

Tak, tylko zrobiono to na takich przetwornikach jakie wtedy były. A dzisiaj ten proces można powtórzyć na nowych przetwornikach i cyfrowa postać wynikowa może być lepsza. Może być ale nie musi bo dalej dużo zalezy od człowieka.

I znów masz racje. Tylko zapominasz o ważnej kwestii. Zapewne dziś można zrobić lepszą konwersje A/D niż 30 lat temu, ale problem jest w magnetycznych taśmach. Niszczy je każde odtworzenie, ale niszczy je też czas. Dziś po 30 latach są w gorszej kondycji niż były wtedy, a cześć już nie nadaje się do użycia jako źródło do konwersji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, andaudion napisał:

ponieważ na swiecie format DSD jest oficjalnie obowiązującym do archiwizowania nagrań

Czy ty rzeczywiście jesteś asura? Chyba nie, on by takich bzdur nie pisał, raczej jesteś mutacją innego "mądrego". Nikt na świecie nie archiwizuje obecnie niczego w dsd, a i nie sądzę, żeby kiedyś poza wyjątkowymi inicjatywami to robiono. W szczególności nie ma najmniejszego sensu archiwizowanie w tym formacie produktów cyfrowych, bo to by było pogarszanie jakości bez żadnych zysków, brzmieniowych ani objętościowych. Nagrania cyfrowe archiwizuje się tak, jak powstały, nie konwertuje się ich na stratne formaty. DSD to jest format konsumencki i nie ma żadnego powodu, żeby w nieedytowalnym konsumenckim formacie cokolwiek archiwizować, gdy jest edytowalny, zapewniający lepszą jakość i mniejszą wielkość pliku format PCM. Założyciel wątku używa tego tascama bo go ma, IMO powinno to być archiwizowane w PCM 192/24 (jeżeli ten tascam ma taką możliwość) bo plik DSD 5,6MHz nie dość, że gorszy, to większy. Problemem jak rozumiem może być granie takiego pliku, chociaż dzisiaj chyba nie. Generalnie do takich zabaw to RME ADI-2PRO i pozamiatane ? 

dsd5.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, przemak napisał:

 Generalnie do takich zabaw to RME ADI-2PRO i pozamiatane ? 

 

A w czym od jest lepszy od Tascam DA-3000 czy Korg MR-2000S ?

2 godziny temu, sly30 napisał:

 

Mam swoje źródła informacji od osoby, która zajmowała się tym tematem profesjonalnie ze 40 lat.

Czyli ... konfabulacja. To już stary dobry Sly30 jakiego znam i pamietam. ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, pmcomp napisał:

A w czym od jest lepszy od Tascam DA-3000 czy Korg MR-2000S ?

Ma cztery razy większą częstotliwość próbkowania (jeżeli komuś nie wystarcza 96).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przemak napisał:

Ma cztery razy większą częstotliwość próbkowania (jeżeli komuś nie wystarcza 96).

Czyli potrafi zapisać w DXD? Tyle, że DXD to 32/352. Nie znam formatu PCM z częstotliwością 384.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, pmcomp napisał:

Czyli potrafi zapisać w DXD?

Podwójny dxd, tylko nie wiem, w jakim oprogramowaniu... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przemak napisał:

Podwójny dxd, tylko nie wiem, w jakim oprogramowaniu... 

Tak, doczytałem, 768kHz. Nie podają ile bitów.

Do tego też DSD256.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pmcomp napisał:

Tak, doczytałem, 768kHz. Nie podają ile bitów.

Do tego też DSD256.

24 bity oczywiście. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dystrybucja:

AUDIOSTACJA S.C.

ul. Glowna 20A
03-113
Warszawa 
POLAND
+48 022 616 1386

 

Zna ktoś ta firmę?

 

 

Hmmm ... tak czytam ale ... to jest przetwornik AD i DA chyba bez funkcji recordera. Chyba, że jest jakiś soft, który potrafi zgrać cyfrę po USB 2.0.

Z opisu wynika, że jest funkcja nagrywania tylko za cholere nie napisali JAK.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

OK. Doczytałem. Jest możliwość nagrywania na podłączonym komputerze. Soft to np. VinylStudio, który mam i uzywałem dawno z DACkiem Apogee Duet 2. Ty "tylko" AD i DA PCM do 24/192. Nawet nie wiedziałem, że VinylStudio potrafi nagrywać w DSD.

BTW nagrywanie, które oferuje Tascam na kartę SD jest wygodniejsze i podobne jak w magnetofonie, choć z ubogimi możliwościami edycyjnymi. Tu VinylStudio bije Tascama na głowę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możne też wspierać naszych ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

8 godzin temu, pmcomp napisał:

 

OK. Doczytałem. Jest możliwość nagrywania na podłączonym komputerze. Soft to np. VinylStudio, który mam i uzywałem dawno z DACkiem Apogee Duet 2. Ty "tylko" AD i DA PCM do 24/192. Nawet nie wiedziałem, że VinylStudio potrafi nagrywać w DSD.

BTW nagrywanie, które oferuje Tascam na kartę SD jest wygodniejsze i podobne jak w magnetofonie, choć z ubogimi możliwościami edycyjnymi. Tu VinylStudio bije Tascama na głowę.

IMO bez komputera to trochę bez sensu - podział na utwory, montaż, już nie wspominając o obróbce. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, przemak napisał:

Możne też wspierać naszych ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przeciez Brooklyn nie ma wejśc analogowych.

 

Uppps ... to jest model ADC, a nie DAC. Ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w temacie "archiwizacji w najlepszej jakości" zrobiłem kolejny rysuneczek ? Jakby ktoś chciał, zachęcam do powtórzenia, wszystkie użyte programy są darmowe (REW, Tascam Editor i Reaper, ten czasowo do czerwca). REWem wygenerowałem sweep do pliku wav, przekonwertowałem konwerterem Tascama do DSD 5,6 i "sfilmowałem":

dsd.gif

Dodatkowo możemy porównać rozmiar plików:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oczywiście z pliku wav możemy zrobić flac, który będzie mniej więcej dwukrotnie mniejszy (powyższa wartość jest trochę przekłamana, bo to nie jest muzyka).

Pomijam już w ogóle to, że plik dsd zwyczajowo porównuje się nie do 24 bitowego  pcm, tylko do 20 albo nawet 16.

Tak więc flac pcm 176/24 jest około trzy razy mniejszy i ma lepszą jakość niż plik dsd 5,6.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Gościu, też opisuje, że nie warto w DSD

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bogusław_59825 napisał:

Ten Gościu, też opisuje, że nie warto w DSD

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tylko niestety Bob Katz w moim świecie to jest autorytet tak z pierwszej dziesiątki ever, więc na tym forum to nikt, się nie zna i nie słyszy ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, przemak napisał:

Tascam Editor

Super soft.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Prosty ale skuteczny.

Pozwala na operacje na likach PCM (od 44 do 384) i DSD (2.8 i 5.6).

Pozwala edytować pliki, konwertować w obie strony i łączyć dwa pliki w jeden.

Darmowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko z konwersją częstotliwości próbkowania bym uważał, to nie musi być dobry algorytm. Chociaż... przy 192kHz może być jakikolwiek ?

Dość łagodny filtr ten konwerter ma, wcześnie się zaczyna filtrowanie...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na zrzucie - konwersja 176-88  tascamem (góra) i reaperem(dół):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.