Jump to content
Bogdan

ukryte skarby Volvo

Recommended Posts

Przypadkiem natrafiłem na opis fabrycznego wzmacniacza samochodowego Volvo 8673135,

który okazał się prawdziwym ewenementem , bo zawiera przetwornicę DC/DC o mocy

około 200 wat i 4 kanały zbudowane o TDA7294 !!! za grosze można kupić przyzwoity 

wzmacniacz do samochodu lub np. do kolumn aktywnych...

Wymyśliłem sobie , że w Volvo XC90 będzie może jeszcze coś lepszego ,

ale niestety tu już są typowe kości z car audio , ale za to jest wbudowane dsp .

Ciekawe co jeszcze kryje się w innych instalacjach fabrycznych....2.thumb.jpg.2ee8cdfb734b4dc803fb7a540716d629.jpg

1.jpg

3.jpg

4.jpg

Lexus ma 8 kanałowego Marka Levinsona :-)

ML Lexus.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Bogdan napisał:

Przypadkiem natrafiłem na opis fabrycznego wzmacniacza samochodowego Volvo 8673135,

który okazał się prawdziwym ewenementem , bo zawiera przetwornicę DC/DC o mocy

około 200 wat i 4 kanały zbudowane o TDA7294 !!!

Posiadam ten wzmacniacz w Volvo S80 mkI. Napędza 10 głośników z 11-u (centralny posiada 25W wzmacniacz w HU-801/HU850). Twórca to Alpine.
Całość gra fajnie, ale dopiero wytłumienie kufra i drzwi pokazała potencjał 😉

Edited by AudioAddicted

Wzmacniacz PP krzemowy i wzmacniacz SET lampowy; Pre lampowe; DAC nie lampowy; CD nie lampowy; PC nie lampowy; Decki nie lampowe; Kable. Też nie lampowe, bo węglowe 😉 Kolumny własnoręcznie rzeźbione - AudioAddicted AAC250 😛 Własnoręcznie wyryty "Amplifier Switch" - ale nie pamiętam czy aby lampowy 😄 Stolik Atacama Evoque Custom+Mod - nie lampowy, ale na pewno analogowy 🙂 www.audioaddicted.co.uk 

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
11 godzin temu, Bogdan napisał:

Przypadkiem natrafiłem na opis fabrycznego wzmacniacza samochodowego Volvo 8673135,

który okazał się prawdziwym ewenementem , bo zawiera przetwornicę DC/DC o mocy

około 200 wat i 4 kanały zbudowane o TDA7294 !!! za grosze można kupić przyzwoity 

wzmacniacz do samochodu lub np. do kolumn aktywnych...

Wymyśliłem sobie , że w Volvo XC90 będzie może jeszcze coś lepszego ,

ale niestety tu już są typowe kości z car audio , ale za to jest wbudowane dsp .

Ciekawe co jeszcze kryje się w innych instalacjach fabrycznych....2.thumb.jpg.2ee8cdfb734b4dc803fb7a540716d629.jpg

1.jpg

3.jpg

4.jpg

Lexus ma 8 kanałowego Marka Levinsona 🙂

ML Lexus.jpg


Od razu uprzedzę, rozmawiasz z żółtodziobem w temacie 😉 Czyli co, kupuję 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  i jak łączę to z instalacją car audio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie tak szybko z tym podłączeniem. Po pierwsze ten wzmacniacz to żaden cud techniki, po drugie jego uruchomienie wymaga odrobiny wiedzy, no i przydałby się schemat wyprowadzeń. Kupić i poeksperymentować zawsze można bo cena śmieszna. Jak będziesz kupował to poproś sprzedającego żeby dorzucił oryginalne kostki przyłączeniowe z kawałkami kabelków, to znacznie ułatwi potem eksperymenty.

Edited by frobek

"Mój panie, po cóż tłumaczyć durniowi, że jest durniem. Przecież jego dureństwo na tym właśnie polega, że nie ma o nim pojęcia." - Bernard le Bovier de Fontenelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

te skomplikowane z xc90 z procesorem i dacami będzie trudno wykorzystać w całości - ten prosty z przetwornicą bardzo łatwo da się uruchomić - do użytku domowego można odłączyć przetwornicę i podać nacięcia symetryczne ok 2 x 30 DC z zewnętrznego zasilacza

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ktorym roczniku wesji mowa?

Mialem XC90 przez 15 lat a przy zakupie moglem wybrac 3 wersje systemu audio, od stereo az do wielokanalowej wersji surround z dodatkowym subwooferem (summum, momemtum,...). Glosniki byly pochodzenia Dynaudio.

 

Ale najlepsza wersja/rozwiazaniem bylo pobranie sygnalu z koncowki wielokanalowej na wyjsciu glosnikowym, wejscie do dodatkowego procesora DSP (Mosconi) i uzycie solidnych dodatkowych koncowek mocy Alpine.

Fabryczne glosniki niskotonowe w drzwiach Dynaudio byly niezle/wystarczajace, ale gwizdki i subwoofer zastapily nowe przetworniki (Ground Zeero i Kicker).

 

 

BTW. Najnowsze XC90 ma najlepszy fabryczny system audio jaki kiedykolwiek slyszalem. Wszystkie inne Levinsony w Lexusach, Burmestery w Mercedesie, Harmany, Bose, B&O,... w Audi, BWM,... ) odpadaja.

 

Mniejszy Harman Kardon mam w Caymanie i zastapilem wlasnym systemem. Wiekszy Bose w Macanie jest OK, ale tez bym wolal wymienic. Jedyny system porownywalny z nowym XC90 to wielki Burmester w Porsche.

 

BTW. Ten nowy XC90 jest oparty o B&W i znakomity procesor DSP z korekcja akustyki

Share this post


Link to post
Share on other sites
BTW. Ten nowy XC90 jest oparty o B&W i znakomity procesor DSP z korekcja akustyki 

 

 Szwedzi są nieliczni, którzy sami opracowują akustykę w samochodzie i nawet mają własny pokój referencyjny.

26cdaa4b81382bc60d835367a96430b8.jpg

 

Tam jeden wzmacniacz kosztuje tyle co cały zestaw w V90.

 

Dla DSP używają Dirac Unison. Głośniki i wzmacniacze produkuje harman. B&W pożycza imię.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, wstach1 napisał:

faktycznie jak za 30 plnów to żal nie brać.

załączam link bo są trzy wersje.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wersje są dwie - PA-200 (4x50W) i PA-300 (4x75W). Rożne oznaczenia kodowe wynikają z tego czy to był wzmak sprzed czy po liftingu.
Ale dobrze, że wspomniałeś o tym ponieważ PA-200 w wyniku oszczędności poczynionych w audio po lifcie posiadał tranzystory TDA1514A, zamiast TDA7294.

Oszczędności nie dotyczyły tylko wzmacniacza, ale również samych głośników (włókno szklane większe przed, papier i mniejsze magnesy po lifcie). Głośniki z tylnej półki S80 - po lewej polift:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


W moim polifcie zmieniłem zarówno wzmacniacz, jak i wszystkie głośniki na te sprzed liftu.
Wzmacniacz PA-300 zestawiany był głośnikami Dynaudio.

Edited by AudioAddicted

Wzmacniacz PP krzemowy i wzmacniacz SET lampowy; Pre lampowe; DAC nie lampowy; CD nie lampowy; PC nie lampowy; Decki nie lampowe; Kable. Też nie lampowe, bo węglowe 😉 Kolumny własnoręcznie rzeźbione - AudioAddicted AAC250 😛 Własnoręcznie wyryty "Amplifier Switch" - ale nie pamiętam czy aby lampowy 😄 Stolik Atacama Evoque Custom+Mod - nie lampowy, ale na pewno analogowy 🙂 www.audioaddicted.co.uk 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Zacząłem "rozgryzać" złącza w module. Zastanawia mnie przełącznik przetwornicy trigger +12V czy to włącza przetwornicę czy wyłącza?

20200426_222204.jpg

Edited by wstach1
.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne tak jak normalne wzmacniacze samochodowe potrzebuje Remote jak wzbudzenie. Tutaj nazywa się Triger

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.