Jump to content
IGNORED

Amplituner do atmos 5.1.4 - Warfedale?


Recommended Posts

Raz że tam gdzie się będzie się siedziało a dwa dokładnie tam gdzie znajduje się nasza głowa czyli do mikrofonu należny dokupić statyw fotograficzny coś tego typu bo inaczej trzeba odprawiać kombinację alpejskie ?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by bl4ck
Link to post
Share on other sites

Wczoraj posiedziałem troche z tą kalibracją, Onkyo prosi aby mikrofon umieścić w 3 miejscach na wysokości uszu ?  pytałem czy środek pokoju bo też znalazłem takie opinie, ale to chyba bardzie do słuchania muzyki niż do kina i kanapa.

Mój set to:

- Monitor Audio Bronze 2 front
- Monitor Audio Bronze 1 tył
- Monitor Audio Bronze Center

- 4 x Magnat 60wat w suficie
Sub w planach zakupu.

Po kalibracji wyszło tak i mam pare pytań do was:
IUtGVVc.jpg
YnMfkyg.jpg
MloAra8.jpg

1. Zmniejszyłem troszke dB na głośnikach w suficie aby grały ciut głośniej - chyba niczym to nie przeszkadza prawda?

Crossover ustawił mi tak:

Dx2XQvi.jpg

2. Czy ustawił to prawidłowo?
3. Front - Full Band jest chyba do Kolumn typowo podłogowych tak? U mnie stoją po bokach na szafce na wysokości gdzieś 60cm nad ziemią. Mogę dać im tutaj 80Hz nic się nie stanie ze sprzętem?  na Onkyo jest do wyboru 80Hz (THX)

4. Na test ustawiłem na wszystkie kanały 80Hz (THX) i dźwięk różni się dość mocno, końcówki przy muzyce w tle podczas filmu 1917 w Atmosie były bardziej wyraźne, dźwięczne, melodyjne. Bardziej dynamicznie całość zaczęła grać.

Bawiłem się też że ustawiałem podczas filmu same fronty i sufit x4 atmosy na 80Hz (THX) a reszta tak jak Onkyo ustawił sam po kalibracji czyli 40Hz. 

No ale na 80Hz (THX) dużo fajniej całość gra, lepsze wrażenia podczas oglądania filmów i tutaj pytanie czy moge to tak zostawić? Nie grozi to uszkodzeniu głośników czy coś? Nigdy nie miałem z tym doczynienia ?

Doradzcie proszę

Edited by Fanek
Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Fanek napisał:

Nie grozi to uszkodzeniu głośników czy coś?

 Wręcz przeciwnie, ampli daje mniej zniekształceń, które mogą zaszkodzić głośnikom i sam mniej się grzeje. Po prostu odcięte głośniki nie odtwarzają prądożernego pasma poniżej 80 Hz , które powinien wziąć na klatę ustawiony w innym miejscu sub z własnym wzmacniaczem.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, WARMSTONE napisał:

 Wręcz przeciwnie, ampli daje mniej zniekształceń, które mogą zaszkodzić głośnikom i sam mniej się grzeje. Po prostu odcięte głośniki nie odtwarzają prądożernego pasma poniżej 80 Hz , które powinien wziąć na klatę ustawiony w innym miejscu sub z własnym wzmacniaczem.

Czyli, że gdy dokupie suba do zestawu po kalibracji kolejnej Onkyo ustawi głośniki na wyżej Hz - dobrze to rozumiem?
I sub zajmie się już bassem tylko?

czemu Onkyo przy kalibracji nie ustawił sam wyżej?
I jak najlepiej więc ustawić ręcznie głośniki na ile Hz?

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Fanek napisał:

czemu Onkyo przy kalibracji nie ustawił sam wyżej?

 Wybór czy small czy large należy do ciebie a nie do kalibracji. To samo z odcięciem. Skoro nie masz suba to fronty na large, reszta na small. Jeżeli dasz central na large a schodzi on nisko obdarzysz dialogi dudnieniem. W surroundach po co large skoro  bas tam nie powinno być ?

 

13 minut temu, Fanek napisał:

czemu Onkyo przy kalibracji nie ustawił sam wyżej?

W Wigilię się go zapytaj.

Link to post
Share on other sites

Pytam się bo jestem nowy w temacie jeśli chodzi o takie technikalia..

Znalazłem teraz ten wątek tym się troche posiłkuje


Możecie zerknąć na mój screen wyżej z kalibracji, nie odciął za dużo troche frontów wdg was?

 

Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, WARMSTONE napisał:

 Wybór czy small czy large należy do ciebie a nie do kalibracji. To samo z odcięciem. Skoro nie masz suba to fronty na large, reszta na small. Jeżeli dasz central na large a schodzi on nisko obdarzysz dialogi dudnieniem. W surroundach po co large skoro  bas tam nie powinno być ?

Niezupełnie. Ścieżka dźwiękowa np. DTS/Dolby ma zakodowany sygnał na ileś kanałów np. 5+sub, 7+sub, Atmos+sub itd. i ścieżka dla kanałów przekazywana jest od pewnej częstotliwości (nie pamiętam już dokładnie ale chyba to było 80Hz wzwyż) natomiast dla suba czyli LFE jest to czestotliwosc do 120Hz. Dlatego w subach są wejścia LFE dla których nie działa regulacja zwrotnicy, a jesli takiego wejscia nie ma to ustawia się suba właśnie na odcięcie przy 120Hz. Można oczywiście ustawić wszystkie kolumny na Large, albo suba na 150 Hz ale amplituner może po kalibracji przekazywać fragment częstotliwosci LFE na resztę kolumn co nie odwzoruje nam ścieżki zgodnie z nagraniem w studiu

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
49 minut temu, Zochu91 napisał:

Niezupełnie. Ścieżka dźwiękowa np. DTS/Dolby ma zakodowany sygnał na ileś kanałów np. 5+sub, 7+sub, Atmos+sub itd. i ścieżka dla kanałów przekazywana jest od pewnej częstotliwości (nie pamiętam już dokładnie ale chyba to było 80Hz wzwyż) natomiast dla suba czyli LFE jest to czestotliwosc do 120Hz. Dlatego w subach są wejścia LFE dla których nie działa regulacja zwrotnicy, a jesli takiego wejscia nie ma to ustawia się suba właśnie na odcięcie przy 120Hz. Można oczywiście ustawić wszystkie kolumny na Large, albo suba na 150 Hz ale amplituner może po kalibracji przekazywać fragment częstotliwosci LFE na resztę kolumn co nie odwzoruje nam ścieżki zgodnie z nagraniem w studiu

 Zochu nie komplikuj. Odcięcie na 80 Hz, sub i kropka.Wspomniane akrobacje nie mają racji bytu.

Teraz, WARMSTONE napisał:

 co nie odwzoruje nam ścieżki zgodnie z nagraniem w studiu

 A piszesz niezupełnie.

Raczej wzorem inżyniera i xajasa próbujesz zaprzeczyć, zagmatwać i tryumfalnie wygłosić to samo co ja innymi słowami. Nie ze mną takie numery. Amplitunery te same głośniki, przy tych samych ustawieniach potrafią różnie przyporządkować ich ''wielkość''.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, WARMSTONE napisał:

Amplitunery te same głośniki, przy tych samych ustawieniach potrafią różnie przyporządkować ich ''wielkość''.

Tak, co nie znaczy że jest to zgodne ze sztuką. U mnie też fronty po autokalibracji domyślnie ampli ustawia na large. Mówię jak powinno być a nie jak amplitunery ustawiają. Telewizory też mają tryb obrazu dynamiczny i 80% społeczeństwa w tym trybie je ogląda, ale tryb ten ma niewiele wspólnego z poprawnym odwzorowaniem barw. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, bl4ck napisał:

Ustawienie hz po kalibracji to informacja o tym od jakich częstotliwości jest w stanie zagrać nasz głośnik.

Więc nie ma co tego brać za bardzo do głowy, że tak ma być bo "komputer tak obliczył" i lepiej ustawić pod siebie jak lepiej brzmi?  ?

Link to post
Share on other sites

To podpowiedź o tym że głośnik nie zagra poniżej tej wartości, 80hz to standard thx jest to wartość która sprawdza się bardzo dobrze chodź nikt nie broni ci doświadczanie ustawić frontów i centralnego np na 60hz.

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, bl4ck napisał:

Ustawienie hz po kalibracji to informacja o tym od jakich częstotliwości jest w stanie zagrać nasz głośnik.

Masz jakieś źródło czy to spostrzeżenie ? Podoba mi się taka definicja.

Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam czytałem o tym tutaj

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak o ten poradnik:

12. It is important to understand that Audyssey will measure your speakers, at their specific positions in your room, and your AVR will set preliminary crossovers in accordance with its own programming. For instance, if a particular speaker pair, or center channel is capable of playing below 40Hz, at its specific position inside a room, your AVR will set the speaker to "Large". Or a 40Hz or 60Hz crossover may be set, if the speakers can't go quite low enough for an initial setting of Large. Those aren't actually recommendations. They are just observations, based on the measured response of your speakers. After an Audyssey calibration, reset crossovers as suggested below.

13. If there is a subwoofer in the system, speakers should typically be set to Small, and crossovers should typically be set at 80Hz or higher. The LPF of LFE, in the AVR, should typically be set to 120Hz (which is usually the default setting in our AVR's). There are exceptions to that, which are explained in Section III, but this is typical best practice advice for starting with an HT system.

 

Edited by bl4ck
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
58 minut temu, bl4ck napisał:

Z tego co pamiętam czytałem o tym tutaj

 

Serdecznie dziękuję to naprawdę cenna informacja, która wyjaśniła mi , że rózne klasyfikacja przz ampli czasami na small, czasami na large spowodowana jest

Link to post
Share on other sites

Dzięki panowie sporo mi się rozjaśniło z tą kalibracją, wrócę jeszcze do tego po zakupie Subwoofera ?
Onkyo RZ830 i set Monitor Audio Bronze 2, 1, central, mam w tej chwili 5.0.4 i szukam subwoofera.

Zastosowanie 90% filmy, pokój 4.5x4.5m ok 20m2, budżet 1500zł +/-

Mocno polecany jest Klipsch R-112SW jak pisaliście wcześniej 12".

Monitor Audio Bronze W10 od mojego setu, ale tu już wychodze sporo poza planowany budżet..

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na oku jeszcze Heco Aurora SUB 30A 12" też tu był wspominany i właśnie ku niemu na ten moment najbardziej się skłaniam, co myślicie?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Klipsch R-115SW wydaje mi się już za duży do mojego pokoju, to 15",  co sądzicie?

I jeszcze coś - Heco Aurora 12" ma jak podają w danych 125wat, Klipsch R-112SW 12" ma 300wat - to możliwe że aż taka duża różnica?
Czym będzie się przejawiała większa moc subwoofera??


Lub może macie inny pomysł na suba w pułapie 1500 +/- ?
Sub lepiej z wejściem LFE czy podwójny chinch? czy nie ma znaczenia?

-----------------------------
AD2:

Cały czas się zastanawiałem i chodzą mi po głowie jeszcze kolumny Monitor Audio Bronze 6 lub Monitor Audio Bronze 5, kolumny moge rozstawić 3m od siebie, Monitory 4.2m lepsza przestrzeń przy filmach mi się wydaje, jak sądzicie?  A te Bronze 2 grają naprawdę dobrze (100wat RMS), na razie dopiero 4 filmy obejrzałem z Atmosem ale sporo potrafią i dobrze brzmią mimo że nie wygrzane. Bassu im jak na takie monitory też nie brakuje, no ale chce je odciążyć subbem.  Wracając jeszcze na chwile do zastosowanie strictly filmy kolumny podłogowe czy duże monitory? Monitory chyba wiecej dynamiki mają?

 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Fanek napisał:

pokój 4.5x4.5m

Nie przesadzaj w takim kwadracie, 10'' aż nadto. Dasz większy to pożałujesz. Mam w takim samym pokoju monitory AE Aelite 2 i bas burzy ściany. Suba próbowałem kiedyś podłączyć to mało mózg nie wypłynął.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
41 minut temu, WARMSTONE napisał:

Nie przesadzaj w takim kwadracie, 10'' aż nadto. Dasz większy to pożałujesz. Mam w takim samym pokoju monitory AE Aelite 2 i bas burzy ściany. Suba próbowałem kiedyś podłączyć to mało mózg nie wypłynął.

No właśnie tak pomyślałem że Klipsch R-112SW może być za mocny i dlatego pomyślałem o Heco Aurora SUB 30A, tylko jeśli wierzyć tym danom 125wat vs 300wat - jak to brać na głowe?

i jak z wqejściem - Sub lepiej z wejściem LFE czy podwójny RCA? czy nie ma znaczenia?
Bo Heco ma chyba tylko 2xRCA..

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Fanek napisał:

No właśnie tak pomyślałem że Klipsch R-112SW może być za mocny i dlatego pomyślałem o Heco Aurora SUB 30A, tylko jeśli wierzyć tym danom 125wat vs 300wat - jak to brać na głowe?

i jak z wqejściem - Sub lepiej z wejściem LFE czy podwójny RCA? czy nie ma znaczenia?
Bo Heco ma chyba tylko 2xRCA..

Na 20m2 Klipsch R-112SW za duży? Za mocny? O kurcze. Szok jak dla mnie.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, bl4ck napisał:

Bo w klipsch pewnie jest wzmacniacz klasy D a w heco A/B.

Chyba każdy obecnie produkowany sub ma dwa RCA a jedno działa jako LFE a już na pewno te które wymieniasz.

No szukałem o tym subie Heco i nigdzie właśnie nie znalazłem o LFE nic ?   Ktoś ma go może/ miał doczynienia i może potwierdzić??

Panowie dla was to oczywistość i pewnie większość tych subów słyszeliście jak grają, a ja żadnego i nie będę miał okazji przed zakupem napewno w obecnej sytuacji.

Proszę o konstruktywne wypowiedzi na te pare pytań jak możecie ?
Bo naprawde nie wiem czego się spodziewać.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.