Skocz do zawartości
IGNORED

MQA / CD-MQA wątek zbiorczy.


marek-1969

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Lech36 napisał:

Duży dostępny zakres dynamiczny w systemie 24 bitowym powoduje że nie trzeba robić pliku z poziomami na maksa. To wygodne przy pracy w studiu, ale pewnie więcej mógłby na ten temat powiedzieć np. 'przemak' z tytułu jego studyjnego doświadczenia.

W systemie 24 bitowym, oznacza głębię 24 bitową, żebym dobrze rozumiał? Każdy plik (nie wiem czy tak można to określać dla utworów grających z TIDAL, czy CD, bo plik muzyczny zapisany np. w formie kompresji bezstratnej FLAC lub nieskompresowany WAV, czy skompresowany mp3 na komputerze to plik danych chyba, ale czy WAV jako format audio PCM na płycie to już chyba nie plik w sensie pliku danych komputerowych) ... namotałem chyba ? W każdym razie każda rozdzielczość utworu z TIDAL automatycznie podnosi się do 32 bitów co widać na podglądzie grającego utworu w playerze, ale próbkowanie już różne, w zależności od ustawień. Jak napisałeś 24 nie nie ma sensu robić na maksa, załóżmy że rozumiem to jako tzw. Hi-Res 24/96 lub 192. Ale czy to znaczy, że dla 16/44.1 już ma to sens? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Bruce Banner napisał:

Nawet porównując dwie warstwy jednej płyty CD nagranej w Sacd i zwykłym stereo można zauważyć podobne zjawisko. Warstwa sacd gra bardziej gładko i mam wrażenie również odrobinę ciszej.

Zgadza się, ale czy to jest ten sam mastering w obu przypadkach? W wątku o przetworniku RME porównywano w różnych formatach zapisany te samo gęste nagranie. To prawidłowo zrobione porównanie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Lech36 napisał:

Zgadza się, ale czy to jest ten sam mastering w obu przypadkach? 

Tego nie wiem. Porównanie było przeprowadzone na paru płytach z firmy Alia Vox. Pewności nie mam ale nie sądzę żeby robili inny mastering na sacd. Większość tytułów wydają na płytach dwuwarstwowych. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kostuch napisał:

W każdym razie każda rozdzielczość utworu z TIDAL automatycznie podnosi się do 32 bitów co widać na podglądzie grającego utworu w playerze

To zależy od odtwarzacza, nie każdy to robi. Z jakiego playera korzystasz grając z Tidala?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bruce Banner napisał:

Większość tytułów wydają na płytach dwuwarstwowych. 

Pewnie walnę głupotę, ale nie rozmawiacie o płytach dwuwarstwowych w sensie większej pojemności jak DVD DL ?

3 minuty temu, marek.pap napisał:

To zależy od odtwarzacza, nie każdy to robi. Z jakiego playera korzystasz grając z Tidala?

Audirvana. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po co Audirvana podnosi rozdzielczość do 32 bit, skoro pliki studyjne mają tylko 24 bit?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marek.pap napisał:

I po co Audirvana podnosi rozdzielczość do 32 bit, skoro pliki studyjne mają tylko 24 bit?

Zabij, nie wyjaśnię ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, kostuch napisał:

Pewnie walnę głupotę, ale nie rozmawiacie o płytach dwuwarstwowych w sensie większej pojemności jak DVD DL ?

Dokładnie chodziło mi o płyty dwuwarstwowe hybrydowe. Na jednej warstwie znajduje się zapis sacd, na drugiej warstwie zwykłe stereo. Żeby przejść z jednej warstwy do drugiej trzeba zmienić opcję odczytu w odtwarzaczu cd/sacd. Zwykły cdplayer nie odczyta warstwy sacd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kostuch napisał:

W każdym razie każda rozdzielczość utworu z TIDAL automatycznie podnosi się do 32 bitów

32 bity to 192 dB dostępnej rozpiętości dynamicznej (DR). To tylko teoretyczne możliwości. Praktycznie najlepsze urządzenia osiągają w pomiarach 115-125 dB a więc nawet mniej niż 24 bity. Wystarczy zajrzeć na pomiary na portalu ASR. 18-20 bit to i tak doskonały wynik zapewniający dostępny DR ca. 120 dB (20 bit).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Lech36 napisał:
6 godzin temu, kostuch napisał:

W każdym razie każda rozdzielczość utworu z TIDAL automatycznie podnosi się do 32 bitów

32 bity to 192 dB dostępnej rozpiętości dynamicznej (DR). To tylko teoretyczne możliwości.

Nie, jeśli uzyskano to przez dopisanie pustych bitów. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, McGyver napisał:

Nie, jeśli uzyskano to przez dopisanie pustych bitów. 

DR ogranicza wyjście analogowe z przetwornika. Co z tego że teoretycznie będzie miał 32 bity skoro w najlepszych rozwiązania osiąga się na wyjściu 20-22 bity, zresztą po co więcej. Sprzęt analogowy ma odpowiednik przeliczeniowy w bitach dużo niższy a wielu się nim zachwyca i niektórzy z nich twierdzą że nawet DR ca 50 dB im nie przeszkadza a to mniej niż 9 bitów po przeliczeniu. Po diabła w sprzęcie domowym zawody w ekstremalnym DR?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Lech36 napisał:

Co z tego że teoretycznie będzie miał 32 bity skoro w najlepszych rozwiązania osiąga się na wyjściu 20-22 bity

Właśnie, teoretycznie. Plik stworzony przez dopisanie pustych bitów nie zawiera więcej informacji. Chyba że wierzysz w perpetuum mobile.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, McGyver napisał:

Właśnie, teoretycznie. Plik stworzony przez dopisanie pustych bitów nie zawiera więcej informacji. Chyba że wierzysz w perpetuum mobile.

Zgadza się, stąd moje pytanie po co zawody w "pompowaniu" ekstremalnego DR? Wcześniej już sugerowałem żeby każdy audio hobbysta zapoznał się co słychać praktycznie na tych ekstremalnie niskich poziomach. Wtedy te wszystkie dywagacje o ekstremalnych DR będą bardziej rzeczywiste. Wielu będzie wystarczać już DR na poziomie 60, 70 dB a 90 to będzie już naprawdę wysoki wynik. Co innego w sprzęcie do nagłaśniania dużych przestrzeni tam może się przydać DR wyższe od 100-110 dB, choć też nie na pewno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, kostuch napisał:

U siebie zauważyłem, że kiedy w Audirvanie w opcjach „upsampling” wybiorę DSD, nie wiem czy ma to sens dla muzyki słuchanej z serwisu TIDAL, robi się ciszej,

8 godzin temu, Bruce Banner napisał:

Nawet porównując dwie warstwy jednej płyty CD nagranej w Sacd i zwykłym stereo można zauważyć podobne zjawisko. Warstwa sacd gra bardziej gładko i mam wrażenie również odrobinę ciszej.

Musi być ciszej, bo takie jest ograniczenie DSD/SACD. Specyfikacja SACD:

  • ustala poziom odniesienia, tzw. 0 dB-SACD, który odpowiada -6 dBFS PCM,
  • ogranicza wartość maksymalną sygnału do +3.10 db-SACD

Na podstawie:

  • Ukryta Zawartość

      Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
    Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , od strony 27:
    Cytat

    Since the reference level of SACD (0dBSACD) corresponds to a sine wave with a peak amplitude of 50% of the theoretical maximum DSD signal level in ANNEX D.2, there is 6dB more headroom over 0dB for a DSD signal. However, the allowed maximum level on an SA-CD disc is highly restricted by ANNEX D.3.

    Peak signal levels above +3.10 dB SA-CD in quasi DC-50kHz bandwidth determined in ANNEX D.3 (MaxPeak/MP) are not allowed.

     

  • Ukryta Zawartość

      Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
    Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , rozdział "SACD Specifications":

    Cytat

    C.2 Zero dB Audio Reference Level(D.2)
    The SACD Zero dB Audio Reference Level, referred to as 0dB SACD, corresponds to a sine wave with a peak amplitude equal to 50% of the theoretical maximum DSD signal level.

    C.3 Maximum Audio Peak Level (D.3)
    The  maximum SACD audio peak level is determined by the maximum allowable DSD modulation level. ... Peak signal levels above +3.10 dB SACD are not allowed.

     

OIMW, to ograniczenie jest spowodowane tym, że przy większym sygnale modulador łątwo się destabilizuje:

  • Ukryta Zawartość

      Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
    Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :
    Cytat

    With a higher signal level, the modulator easily destabilises, but there's no hard limit. The 50% value was merely a reasonable choice with a simple number.

     

  • Ukryta Zawartość

      Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
    Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :

    Cytat

    One of the design tradeoffs in Sigma-Delta modulator design is the management of mathematical instability. Sigma-Delta modulators utilize feedback (or feed-forward) loops that can become unstable if the input signal is too loud.

    One of the most common practical measures used to prevent instability is limiting the amplitude of the input signal. In fact, the Scarlett Book (SACD) specifications require that the input signal be limited to -6 dBFS (meaning, 6dB less dynamic range than the original signal).

Jak jest również wspomniane w powyższym artykule Roon Knowledge Base, oprogramowanie może mieć ustawienia do zniwelowania tej różnicy głośności. Teoretycznie mógłby to również robić sprzętowo przetwornik, ale podobno różnie to z tym bywa:

  • Ukryta Zawartość

      Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
    Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) :
    Cytat

    Nothing says a DAC can't, or shouldn't, produce the same peak voltage level for PCM and DSD. Then again, nothing says they should, so in practice they are all over the place.

    As an example, here's an iFi DAC playing a 0 dbFS 1 kHz tone as PCM:
    IMG
    Same DAC playing a full-scale tone as DSD256:
    IMG
    That's a reduction by 4.5 dB.

     

5 godzin temu, kostuch napisał:
5 godzin temu, marek.pap napisał:

I po co Audirvana podnosi rozdzielczość do 32 bit, skoro pliki studyjne mają tylko 24 bit?

Zabij, nie wyjaśnię ?

Najbardziej prawdopodobny powód: standardowy typ zmiennej reprezentujący liczbę całkowitą, int, ma 32 bity. Próba nie używania 8 z nich wymagałaby bardziej skomplikowanego kodu, nie dając w zamian żadnych korzyści.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez danadam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, danadam napisał:

Musi być ciszej, bo takie jest ograniczenie DSD/SACD. Specyfikacja SACD:

Dobrze, a skąd się bierze owa gładkość dźwięku, bo wrażenie nieco mniejszej dynamiki powoduje zapewne owa gladkość?

1 godzinę temu, Lech36 napisał:

Zgadza się, stąd moje pytanie po co zawody w "pompowaniu" ekstremalnego DR? 

Z tego samego powodu co zawody w zwiększaniu gęstości plików i zwiększania możliwości sprzetu go odtwarzającego. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Bruce Banner napisał:

Dobrze, a skąd się bierze owa gładkość dźwięku, bo wrażenie nieco mniejszej dynamiki powoduje zapewne owa gladkość?

Zakładając, że rzeczywiście słyszysz, a nie tylko wydaje ci się, że słyszysz - nie wiem. Ja nie słyszę żadnej gładkości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, danadam napisał:

Zakładając, że rzeczywiście słyszysz, a nie tylko wydaje ci się, że słyszysz - nie wiem. Ja nie słyszę żadnej gładkości.

Test wykonany jak najbardziej prawidłowo technicznie. Odsłuch warstwy sacd, potem zmiana na stereo. Nawet nie ruszałem się z miejsca, posługiwałem się tylko pilotem. No chyba, że gładkość powoduje cichsze granie warstwy sacd ....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, McGyver napisał:

Nie, jeśli uzyskano to przez dopisanie pustych bitów. 

Ale nie chodziło mi o to, czy to coś zmienia, czy poprawia coś, czy niszczy, tylko że pokazuje tak jak na obrazku. @marek.papzapytał po co robi to Audirvana. Nie wiem po co, ale jeśli dopisuje tylko puste zera jak napisałeś to chyba nic złego. Niech sobie dopisuje. Ze słów marka.pap można odnieść wrażenie, że Audirvana to zły player lub co najmniej dziwny bo robi coś, co jest niepotrzebne. Ja nie narzekam na niego, a jeśli sobie dopisuje puste zara, i nie szkodzi to w niczym, niech sobie dopisuje ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kostuch napisał:

Ze słów marka.pap można odnieść wrażenie, że Audirvana to zły player

Nigdy i nigdzie tak nie napisałem. Dziwi mnie tylko, po co taka kombinacja z 32 bitami?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, marek.pap napisał:

Nigdy i nigdzie tak nie napisałem. Dziwi mnie tylko, po co taka kombinacja z 32 bitami?

Nie, nie Marku, spoko. Widziałem dużo Twoich komentarzy w PC Audio i nigdzie raczej nie krytykowałeś żadnej aplikacji odtwarzającej pliki, a tylko co najwyżej je porównywałeś, podpowiadając innym co potrafią różne odtwarzacze na różnych systemach. Ktoś dodał pucharka, więc przez moment pomyślałem, że Audirvana może faktycznie zmienia tę rozdzielczość niepotrzebnie i przez to robi jakiś bałagan, dlatego ostrożnie napisałem (zły, lub co najmniej dziwny) ?

Od wad nie jest wolna oczywiście. Nie można np. robić chyba playlist łącząc utwory z TIDAL i plików z dysku na tej samej playliście. 

A skoro jesteśmy już przy aplikacjach, testowałem ostatnio Roon. Myślę sobie trochę drogi, ale po przeczytaniu takiego obszernego spustu nad nim w StereoLife, pomyślałem że jestem gotów za niego zapłacić te 450zł rocznie. Może Roon ma więcej zalet od Audirvany, ale ja nie mam ani żadnego NAS’a i na dodatek Roon nie jest kompatybilny z moim DACem, więc nie wykorzystam wszystkich jego dobrodziejstw ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie korzystam z Roona i nie wyobrażam już sobie powrotu do grania z innej aplikacji. Oprócz innych zalet, dla mnie największą jest protokół przesyłu RAAT. Jest tak stabilny, że nie muszę już co jakiś czas resetować urządzeń dla przywrócenia zerwanego połączenia. Jeśli masz sprzęt niekompatybilny z Roonem to raczej nie warto płacić tyle pieniędzy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy czego używasz.

Ja mam dwa Linny DS i roon wyraźnie degradował ich dźwięk. Jest zresztą wątek o tym na WAM-forum i wychodzi na to, że nie jest to tylko moja odosobniona obserwacja.

A soft Linna jest stabilny jak skała. W ciągu ostatnich trzech lat zaliczyłem jeden-jedyny zwis gdy nieopatrznie wyłączyłem głównego switcha w moim domu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Są audiofile i melomani jak i audiodebile..."  -  darkul w wątku 11299 "Co ma w sobie Garrard ?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Są audiofile i melomani jak i audiodebile..."  -  darkul w wątku 11299 "Co ma w sobie Garrard ?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, marek.pap napisał:

Obecnie korzystam z Roona i nie wyobrażam już sobie powrotu do grania z innej aplikacji. Oprócz innych zalet, dla mnie największą jest protokół przesyłu RAAT. Jest tak stabilny, że nie muszę już co jakiś czas resetować urządzeń dla przywrócenia zerwanego połączenia. Jeśli masz sprzęt niekompatybilny z Roonem to raczej nie warto płacić tyle pieniędzy.

No właśnie. Czytając Twój komentarz dostrzegam, że zajmujesz się tym bardziej „advanced”. Domyślam się, że chodzi o różne rozwiązania sieciowe. Ja ograniczyłem się tylko do nauki konfiguracji, ustawień w ruterze, parowania dekoderów w multiroomie NC+: IP, brama sieciowa, maska podsieci i takie tam bzdury, choć to wszystko teraz raczej konfiguruje się automatycznie. Z Audirvaną zacząłem przygodę, kiedy zachciało mi się czegoś innego niż dedykowany player do TIDAL. Problem był w tym, że kiedyś takie playery jak Amarra czy Audirvana były tylko dla Applowskich systemów. Zaopatrzyłem się więc w MacBooka, iPada, żeby wgrać aplikację do sterowania i tak oto zastałem fanboyem tego drogiego nic niewartego dziadostwa ? Od tamtej pory rzadko uruchamiam PC-ta. Bardzo polubiłem się z Apple ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, marek.pap napisał:

Najnowszy MacBook z procesorem M1 chyba nie jest nic niewartym dziadostwem??

Tego nie wiem. Mam dwa dziadostwa na intelach. Bez Touch Bar’a i z 2020 już z tym paskiem. Jeden gorszy od drugiego ? Nawet maila nie da się na nim napisać, no i port USB jest na złącza USB-C. Thunderbolt 3 to porażka. Żeby za pomocą tego samego portu ładować laptopa, podłączać pamięci i jeszcze monitor zewnętrzny ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kostuch napisał:

A skoro jesteśmy już przy aplikacjach, testowałem ostatnio Roon. Myślę sobie trochę drogi, ale po przeczytaniu takiego obszernego spustu nad nim w StereoLife, pomyślałem że jestem gotów za niego zapłacić te 450zł rocznie. Może Roon ma więcej zalet od Audirvany, ale ja nie mam ani żadnego NAS’a i na dodatek Roon nie jest kompatybilny z moim DACem, więc nie wykorzystam wszystkich jego dobrodziejstw ?

Ale jak DAC może nie być kompatybilny z Roonem ? 

Stawiasz Core na Jabłku , jako end pointa bierzesz choćby głupią Malinkę , albo na upartego łączysz Core z DAC po kablu . I gra.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, kostuch napisał:

Tego nie wiem. Mam dwa dziadostwa na intelach. Bez Touch Bar’a i z 2020 już z tym paskiem. Jeden gorszy od drugiego ? Nawet maila nie da się na nim napisać, no i port USB jest na złącza USB-C. Thunderbolt 3 to porażka. Żeby za pomocą tego samego portu ładować laptopa, podłączać pamięci i jeszcze monitor zewnętrzny ?

Rzadko można spotkać taką opinię o sprzęcie Apple. Zazwyczaj ich użytkownicy zachwalają je jako najlepsze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 33

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.