Skocz do zawartości
IGNORED

Wielkość kolumn/monitorów do wielkości pokoju


romekjagoda

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, Froju napisał:

Jak już jesteśmy w pewnej odległości od meritum to dodam argument, że z wiekiem o wiele łatwiej operuje się skrzynką o masie 10kg niż 40kg ?

Wbrew pozorom to nie jest śmieszne gdy trzeba przetestować kilka par we własnym pomieszczeniu...

Nie, to nie jest smieszne, znam ten problem.

Gorna skrzynka to 45kG

Ja tez naleze do seniorow

Ale "dla chcacego nie ma nic trudnego".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, xajas napisał:

 Co to jest "precyzja i subtelnosc"?  

Może SJP pomoże:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, audiofan01 napisał:

Może SJP pomoże:)

Znam DSP ale nie SJP

Cos mi to brzmi podejrzanie :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, xajas said:

Nad moim biurkiem wisi tylko jeden maly plakacik

 

„Wszyscy mowili, ze tego problemu nie mozna rozwiazac, a potem przyszedl taki, ktory tego wiedzial i go rozwiazal“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

popraw to tłumaczenie bo nie oddaje istoty no i negację zjadłeś więc bez sensu teraz jest

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, xajas napisał:
1 godzinę temu, audiofan01 napisał:

 

Jak jedzie do miasta, ma mozliwosc wyboru mojego mniejszego auta. A mimo to ZAWSZE jedzie wiekszym. Jesli jedziemy w dwojke, mam "zakaz" siadania za kierownice, zawsze jestem pasazerem (co mi bardzo odpowiada).

Niedawno, w czasach przedpandemicznych, widziałem  gościa w nowym  BMW X7, który krążył po parkingu przed galerią żeby znaleźć miejsce i nawet znalazł kilka, a w jedno udało mu się wcisnąć tylko .... drzwi nie otworzył więc odjechał czym wzbudził ogólne  zadowolenie kilku osób obserwujących ( typowe polskie zachowanie zwłaszcza w odniesieniu do tej marki) a moje raczej zdziwienie, że nie dostosował pojazdu do celu i tak jest też z kolumnami

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, iro III said:

Jeszcze jedno - aby nagłośnić na tym samym poziomie dwa pokoje np. 15m2 i 40m2 raczej oczywistym jest, że w przypadku mniejszego głośniki muszą oddać mniejszą moc.

Mniejsza moc = mniejsza energia fal dźwiękowych = słabsze odbicia = mniejszy wpływ modów = mniejsze problemy z akustyką.

 

To byłoby prawdą, gdyby faktycznie ludzie słuchali z proporcjonalną głośnością w zależności od pomieszczenia.

Ja słucham u siebie z dużymi głośnościami (czasem), i empirycznie stwierdzam, że ani przy małych (oczywiste) ani przy dużych głośnościach nie ma problemów akustycznych. I nie było ich ani z mniejszymi kolumnami, ani z większymi.

W drugą stronę: jeśli masz duży salon z problemami akustycznymi to czy małe, czy duże przetworniki te problemy pokażą. I podobnie w małych pokojach - jeśli są problemy, to tak przy małej jak i większej membranie. Więc sądzę, że nie tędy droga do wyjaśnienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Airmike napisał:

popraw to tłumaczenie bo nie oddaje istoty no i negację zjadłeś więc bez sensu teraz jest

Dzieki, poprawiam

 

„Wszyscy mowili, ze tego problemu nie mozna rozwiazac, a potem przyszedl taki, ktory tego nie wiedzial i go rozwiazal“

albo jeszcze doslowniej

„Wszyscy mowili, ze tego sie nie da, a potem przyszedl taki, ktory tego nie wiedzial i to zrobil“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, audiofan01 said:

Duże kolumny: moc, potęga, nieograniczone  możliwości itp

Małe kolumny: precyzja, subtelność itp

Czyli zero-jednkowo? Albo czołg: jebutnie, ale topornie, bez precyzji i subtelności, albo precyzja, bez mocy? Świat nie jest czarno-biały.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, romekjagoda napisał:

Czyli zero-jednkowo? Albo czołg: jebutnie, ale topornie, bez precyzji i subtelności, albo precyzja, bez mocy? Świat nie jest czarno-biały.

Nic podobnego, to była analogia do przykładu dużego SUV-a i Polo, a na koniec na przykładzie też auta podałem coś zupełnie innego. Jednak to też nie jest do wszystkiego, bo wiadamo że jak coś jest do wszystkiego to jest do.... niczego czyli taki kompromis trochę nadgniły:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, romekjagoda napisał:

To byłoby prawdą, gdyby faktycznie ludzie słuchali z proporcjonalną głośnością w zależności od pomieszczenia.

Malo tego, to by bylo prawda, gdyby faktycznie ludzie słuchali z proporcjonalną odlegloscia w zależności od wielkosci pomieszczenia.

Moc wymagana dla osiagniecia okreslonego poziomu glosnosci w miejscu odsluchu nie zalezy od wielkosci pomieszczenia tylko od odleglosci miejsca odsluchu od zestawow glosnikowych. Dlatego tez pytania typ "czy glosnik XYZ poradzi sobie z pomieszczeniem np. 50qm" jest bez sensu.

Po pierwsze co znaczy "poradzi"?

Po drugie, w jednym i tym samym pomieszczeniu np. 50qm moge siedziec 3m od zestawow glosnikowych albo 6m.

Przy 3 metrach potrzebuje 50W by osiagnac pewna okreslona glosnosc.

Przy 6 metrach, czyli podwojeniu odstepupotrzebuje CZTEROKROTA mocy (w tym samym pomieszczeniu!!!)  by osiagnac ten sam poziom glosnosci -> czyli 200W.

No to ktory setup jest wlasciwy i podstawa do oceny czy okreslony zestaw "poradzi" ?

23 minuty temu, audiofan01 napisał:

Nic podobnego, to była analogia do przykładu dużego SUV-a i Polo, a na koniec na przykładzie też auta podałem coś zupełnie innego. Jednak to też nie jest do wszystkiego, bo wiadamo że jak coś jest do wszystkiego to jest do.... niczego czyli taki kompromis trochę nadgniły:)

W dalszym ciagu nie wiem co to jest "precyzja i subtelność".

Wielkosc SUV i Polo moge mierzyc/ocenic np. w cm, a jak ocenic/mierzyc "precyzja, subtelność" ?

Dla mnie to "audiofilska akrobatyka wokalna" rodem z testow w magazynach audio

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli reasumujac, jesli siedze np. 3m od zestawu glosnikowego i slucham muzyki przy okreslonym poziomie glosnosci, to potrzebuje okreslonej, ale takiej samej wielkosci zestawy glosnikowe, niezaleznie od tego, czy siedze/slucham w pomieszczeniu 20qm czy 50qm

 

Tyle w uproszczeniu na temat "poradzi" i na temat wielkosci pomieszczenia ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, xajas napisał:

Czyli reasumujac, jesli siedze np. 3m od zestawu glosnikowego i slucham muzyki przy okreslonym poziomie glosnosci, to potrzebuje okreslonej, ale takiej samej wielkosci zestawy glosnikowe, niezaleznie od tego, czy siedze/slucham w pomieszczeniu 20qm czy 50qm

 

Tyle w uproszczeniu na temat "poradzi" i na temat wielkosci pomieszczenia ?

A jak określić jakie zestawy będą odpowiednie do słuchania z danej odległości i przy określonej głośności?

Jak określić głośność na jakiej słuchamy bo to przecież nie wskazanie potencjometru czy wyświetlacza. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minutes ago, xajas said:

Czyli reasumujac, jesli siedze np. 3m od zestawu glosnikowego i slucham muzyki przy okreslonym poziomie glosnosci, to potrzebuje okreslonej, ale takiej samej wielkosci zestawy glosnikowe, niezaleznie od tego, czy siedze/slucham w pomieszczeniu 20qm czy 50qm

 

Tyle w uproszczeniu na temat "poradzi" i na temat wielkosci pomieszczenia ?

Wiec co jest zaleta wielkich glosnikow? Przykladowo siedzimy w pokoju 25m2 i mamy dwa zestawy glosnikowe, jeden bardzo duzy a drugi sredniej wielkosci. Sluchamy z tej samej odleglosci i na tej samej elektronice z ta sama glosnoscia. Jakich roznic na plus dla duzych zestawow moge sie spodziewac?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, xajas napisał:

W dalszym ciagu nie wiem co to jest "precyzja i subtelność".

Czyli ni zajrzałeś do SJP?:)

Znasz lepsze określenia słowne opisu wrażeń dźwiękowych jeśli nie dysponuje się pomiarami, nie potrafi ich przeprioeadzić?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, xajas napisał:

Czy monitory za £200-300 maja „wyzsza jakosc“ niz podlogowce za £350-400?

Do trzech razy sztuka. Za około £230 możesz mieć Monitor Audio Bronze 2  na solidnych podstawkach no name. Jak dołożysz £100, to zamiast podstawek możesz mieć Bronze 5, albo na tych samych podstawkach Silver 2. Jakie są zalety dołożenia 3-go głośnika, a jakie pozostania przy 2-głośnikach ale  lepszej jakości? Nie uciekaj od tematu stawianiem Bronze 2 na lepszych o £100 podstawkach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, audiofan01 napisał:

Czyli ni zajrzałeś do SJP?:)

Znasz lepsze określenia słowne opisu wrażeń dźwiękowych jeśli nie dysponuje się pomiarami, nie potrafi ich przeprioeadzić?

Powtorze pytanie: co to jest SJP.

Nie trzeba samemu dokonywac pomiarow, by uzyc i powolac sie na zdefiniowane, udokumentowane i uznane parametry. Takie parametry umozliwiaja jednoznaczna, porownywalna komunikacje. 

Okreslenia typu "subtelnosc" nic nie znacza i moga byc bardzo indywidualnie interpetowane. to co dla ciebie jest "subtelne" dla mnie moze byc "anemiczne", itd. 

Tutaj powtorka z przykladami jednoznacznych parametrow (i to jeszcze nie wszystkie)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Niektore z nich dobrze nadaja sie do opisania roznic miedzy wielkimi a malymi zestawami:

- Non-Linear Distortion

- Frequency Range

- Frequency Balance

- Voltage Sensitivity

- Impulse & Step Response

- Power Response

...

  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, xajas napisał:

Powtorze pytanie: co to jest SJP.

Taki Duden, tylko po polsku ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzieki.

poniewaz na edycje bylo za pozno, tutaj powtorka

 

....

Nie trzeba samemu przeprowadzac pomiarow, by uzyc i powolac sie na zdefiniowane, udokumentowane i uznane parametry. Takie parametry umozliwiaja jednoznaczna, porownywalna komunikacje. 

W dzialce samochodowej, mimo ze nikt z nas samemu tego nie mierzy,  kazdy wie co to jest moc, przyspieszenie, zuzycie paliwa, moment obrotowy, predkosc, waga, pojemnosc bagaznika,... i uzywa te zwroty/parametry w sensowny sposob,  umozliwiajac prosta, zrozumiala dla wszystkich komunikacje i przede wszystkim POROWNYWALNOSC produktow! 

A w dzialce audio? Audiofile siegaja do kwiecistej "poezji". Dlaczego? Bo nie maja de facto pojecia o tym, co pisza i moga sie za takimi niemierzalnymi abstrakcynymi poezyjnymi zwrotami schowac?

Jak chcesz porownac/zmierzyc, ktory zestaw glosnikowy jest bardziej "subtelny"?

Jak chcesz mierzyc, kiedy/ktory zestaw glosnikowy  "sobie radzi"? 

Jak chcesz mierzyc/porownac, ktory zestaw glosnikowy sie "dusi"

 

Nie, odpowiedzi na to nie znajdziesz w SJP ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, xajas napisał:

Nie, to nie jest smieszne, znam ten problem.

Gorna skrzynka to 45kG

Ja tez naleze do seniorow

Ale "dla chcacego nie ma nic trudnego".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Oj tam, na lumbago wystarczy parę strzałów z B12 i Diclofenacu. Od razu jest się wyprostowanym a stawy  jakby się człowiek tylko co urodził, sprawdzone osobiście nie raz ? . Na receptę niedrogo wychodzi a dla naszego hobby warto się poświęcić  ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Adam 38

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo to. Z prozy mistrza:
"Tym bardziej, że głośniki wstęgowe tego typu realizacji, to jest mocno skompresowanych, stale dobijających do 0 dB, nie znoszą, to właśnie z nimi mogą zagrać zbyt jaskrawo."


Skoro głośnik wie, że "dobija do 0 dB" to można uznać iż uzyskał świadomość. Świadomy głośnik może zwyczajnie nie lubić grać w małym pomieszczeniu, więc się nie przykłada.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 hours ago, Mateusz Wielgos said:

A jak określić jakie zestawy będą odpowiednie do słuchania z danej odległości i przy określonej głośności?

To chyba zalezy juz od oczekiwan. Dla mnie to dość proste: jeśli chcesz odtwarzania pełnego pasma szukasz głośników/przetworników, które to pasmo możliwie liniowo przetwarzają. Co do głośności, to również od upodobania (zob. co napisał np. Xajas powyżej), ale też związane jest to z powierzchnią przetwornika i charakterystyką kolumn - dobierasz wzmacniacz do kolumn (przynajmniej ja tak robię, są ludzie, którzy budowę systemu zaczynają od wzmaka albo źródła) - potrzebujesz odpowiedniego wzmocnienia, które te głośniki napędzi do głośności takich, jakich oczekujesz.

4 hours ago, Uchatek said:

Wiec co jest zaleta wielkich glosnikow? Przykladowo siedzimy w pokoju 25m2 i mamy dwa zestawy glosnikowe, jeden bardzo duzy a drugi sredniej wielkosci. Sluchamy z tej samej odleglosci i na tej samej elektronice z ta sama glosnoscia. Jakich roznic na plus dla duzych zestawow moge sie spodziewac?

Fizyki nie pokonasz. Jeśli słuchasz np. jazzu i szukasz odpowiedniego odtwarzania kontrabasu, który schodzi do 41/31Hz (pięciostrunowy) potrzebujesz głośniki, które odtworzą to liniowo. Jeśli szukasz ekspresji organów to jeszcze niżej. Można to realizować na różne sposoby (wielkość membrany, linia transmisyjna, etc.). Ja jednak uważam na podstawie swoich doświadczeń, że fizyki nie pokonasz i nie uzyskasz takiego samego basu z 2x15cm i z 12" głośnika. Ten drugi odtworzy ten kontrabas, organy, stopę perkusji, bas elektryczny wierniej, bliżej naturalnego dźwięku tych instrumentów. I tego można się spodziewać od większych zestawów. Plus dodałbym tworzenia realnej wielkości instrumentów i oddawania ich fizycznej wielkości - przy dużych kolumnach np. 120cm obraz np. kontrabasu i jego zróżnicowanie względem gitary jest łatwiej słyszalne niż na mniejszych zestawach. Tego nie potrafię wyjaśnić faktami naukowymi, być może to złudzenie (chętnie się czegoś nauczę).

3 hours ago, xajas said:

Powtorze pytanie: co to jest SJP.

Słownik Języka Polskiego ? chyba

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Uchatek napisał:

Wiec co jest zaleta wielkich glosnikow? Przykladowo siedzimy w pokoju 25m2 i mamy dwa zestawy glosnikowe, jeden bardzo duzy a drugi sredniej wielkosci. Sluchamy z tej samej odleglosci i na tej samej elektronice z ta sama glosnoscia. Jakich roznic na plus dla duzych zestawow moge sie spodziewac?

zalozmy ze

- maly zestaw jest dwodrozny, a duzy trojdrozny

- maly zestaw ma mniejszy przetwornik niskotonowy a wiekszy zestaw ma wiekszy przetwornik niskotonowy

 

Czyli

1.

- w malym zestawie glosnik sredniotonowy to "ni pies ni wydra" -> na sredniotonowca za duzy, na niskotonowca za maly > kompromis

- w wielkim zestawie masz dedykowany przetwornik srednio i niskotonowy, kazdy optymalizowany dla wlasnego zakresu czestotliwosci

To wplywa np. na:

- Non-Linear Distortion

- Frequency Range

- Frequency Balance

- Voltage Sensitivity

- Impulse & Step Response

 

2.

Duzy przetwornik basowy ma maly skok, porusza sie w zakresie liniowym wychylen, nie jest pobudzany do drgan w zakresie srednicy

To wplywa np. na:

- Non-Linear Distortion

- Frequency Range

- Frequency Balance

- Impulse & Step Response

- Dynamike (kompresja)

 

Itd.

 

Long speech short

pokaz mi, ktora firma/ktora seria zestawow glosnikowych robi topowe modele jako male/dwodrozne, a te coraz gorsze i coraz tansze (w ramach tej samej serii) jako coraz wieksze i wielodrozne.

Czy myslisz ze ci wszyscy profesjonalni projektanci sa debilami i nie wiedza ktore zestawy (male czy duze) sa lepsze?  

 

3 godziny temu, Adam 38 napisał:

Oj tam, na lumbago wystarczy parę strzałów z B12 i Diclofenacu. Od razu jest się wyprostowanym a stawy  jakby się człowiek tylko co urodził, sprawdzone osobiście nie raz ?

O o o, nareszcie jakas "bratnia dusza", ktora mnie rozumie i stosuje te same metody ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, xajas said:

zalozmy ze

- maly zestaw jest dwodrozny, a duzy trojdrozny

- maly zestaw ma mniejszy przetwornik niskotonowy a wiekszy zestaw ma wiekszy przetwornik niskotonowy

 

Przyklad

1.

- w malym zestawie glosnik sredniotonowy to "ni pies ni wydra" -> na srednionowca za duzy, na niskotonowca za maly > kompromis

- w wielkim zestawie masz dedykowany przetwornik srednio i niskotonowy, kazdy optymalizowany dla wlasnego zakresu czestotliwosci

To wplywa np. na:

- Non-Linear Distortion

- Frequency Range

- Frequency Balance

- Voltage Sensitivity

- Impulse & Step Response

 

2.

Duzy przetwornik basowy ma maly skok, porusza sie w zakresie liniowym wychylen, nie jest pobudzany do drgan w zakresie srednicy

To wplywa np. na:

- Non-Linear Distortion

- Frequency Range

- Frequency Balance

- Impulse & Step Response

- Dynamike (kompresja)

 

Itd.

 

Long speech short

pokaz mi, ktora firma/ktora seria zestawow glosnikowych robi topowe modele jako male/dwodrozne, a te coraz gorsze i coraz tansze (w ramach tej samej serii) jako coraz wieksze i wielodrozne.

Czy myslisz ze ci wszyscy profesjonalni projektanci sa debilami i nie wiedza ktore zestawy (male czy duze) sa lepsze?  

 

?

Ok a jak się ma ilość   do jakości czyli np.

  3 way Kef r700 vs 2 way proac d30 ?????

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minutes ago, xajas said:

zalozmy ze

- maly zestaw jest dwodrozny, a duzy trojdrozny

- maly zestaw ma mniejszy przetwornik niskotonowy a wiekszy zestaw ma wiekszy przetwornik niskotonowy

 

Czyli

1.

- w malym zestawie glosnik sredniotonowy to "ni pies ni wydra" -> na sredniotonowca za duzy, na niskotonowca za maly > kompromis

- w wielkim zestawie masz dedykowany przetwornik srednio i niskotonowy, kazdy optymalizowany dla wlasnego zakresu czestotliwosci

To wplywa np. na:

- Non-Linear Distortion

- Frequency Range

- Frequency Balance

- Voltage Sensitivity

- Impulse & Step Response

 

2.

Duzy przetwornik basowy ma maly skok, porusza sie w zakresie liniowym wychylen, nie jest pobudzany do drgan w zakresie srednicy

To wplywa np. na:

- Non-Linear Distortion

- Frequency Range

- Frequency Balance

- Impulse & Step Response

- Dynamike (kompresja)

 

Itd.

 

Long speech short

pokaz mi, ktora firma/ktora seria zestawow glosnikowych robi topowe modele jako male/dwodrozne, a te coraz gorsze i coraz tansze (w ramach tej samej serii) jako coraz wieksze i wielodrozne.

Czy myslisz ze ci wszyscy profesjonalni projektanci sa debilami i nie wiedza ktore zestawy (male czy duze) sa lepsze?  

 

 

Ok. Rozumiem. Teraz zastanawiam sie czy przy kolejnym zakupie glosnikow bedzie lepiej kupic jak najwieksze z nizszej serii niz najmniejsze z wyzszej. Dla przykladu lepiej bedzie kupic B&W 703 niz najnizszy model z serii 800 czyli 805. Tak?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, Ronaldo9 said:

Ok a jak się ma ilość   do jakości czyli np.

  3 way Kef r700 vs 2 way proac d30 ?????

nijak. Od kiedy d30 z problemami na średnicy to synonim jakości? W muzyce średnica jest b. ważna a naprawdę niski bas nie występuje tak często w muzyce live. Za to średnica jest zawsze ważna. Jak musisz z czegoś zrezygnować to z czego zrezygnujesz w pierwszej kolejności z genialnej średnicy czy z genialnego basu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, romekjagoda napisał:

Jeśli słuchasz np. jazzu i szukasz odpowiedniego odtwarzania kontrabasu, który schodzi do 41/31Hz (pięciostrunowy) potrzebujesz głośniki, które odtworzą to liniowo.

Ale gdzie tam. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub inny przyklad, taki z zycia bo wlasnie bede kupowal glosniki i zastanawiam sie miedzy nowym wydaniem MA gold 200 i Klipsch Heresy 3. Cena jest identyczna, jednak budowa zupelnie inna pomimo tego ze obydwa zestawy sa trojdrozne. Mam rozumiec ze Heresy lepiej mi sie sprawdzi w jazzie i bluesie ze wzgledu na wiekszy przetwornik niskotonowy? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, przemak said:

Ale gdzie tam. 

W sensie, że podałem złe wartości zejścia dla kontrabasu?

5 minutes ago, Airmike said:

nijak. Od kiedy d30 z problemami na średnicy to synonim jakości? W muzyce średnica jest b. ważna a naprawdę niski bas nie występuje tak często w muzyce live. Za to średnica jest zawsze ważna. Jak musisz z czegoś zrezygnować to z czego zrezygnujesz w pierwszej kolejności z genialnej średnicy czy z genialnego basu?

Ale czemu zakładasz, że 'musisz z czegoś zrezygnować'? W podanym przykładzie znowu włącza się myślenie zero-jedynkowe, albo średnica, albo bas. Są głośniki, które oferują dobre odtwarzanie w całym paśmie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minutes ago, Airmike said:

nijak. Od kiedy d30 z problemami na średnicy to synonim jakości? W muzyce średnica jest b. ważna a naprawdę niski bas nie występuje tak często w muzyce live. Za to średnica jest zawsze ważna. Jak musisz z czegoś zrezygnować to z czego zrezygnujesz w pierwszej kolejności z genialnej średnicy czy z genialnego basu?

Pierwszy  raz słyszę  żeby d30 miały problem  na średnicy, ale dzięki  za odpowiedź 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, romekjagoda napisał:

W sensie, że podałem złe wartości zejścia dla kontrabasu?

Częstotliwości dobre, tylko, że ich praktycznie nie ma w widmie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.