Skocz do zawartości
IGNORED

Banalny high-end Albarry 1008


Bogdan

Rekomendowane odpowiedzi

Całkowita symetria to niskie zniekształcenia parzyste i z doświadczenia wiem, że to powoduje odczucie '' ochłodzenia' dźwięku,symetryczne są  krelle, leach, niektóre rotele , nad s300, itd 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacze o topologii symetrycznej wymagają szczególnie dokładnego dobierania elementów, tak półprzewodników jak i pozostałych elementów.

Jeśli nie zachowamy maksymalnej dokładności "góry" i "dołu", to niestety mogą być takie efekty jak pisze Bogdan.

Z reguły jest sporo wyższych, nieparzystych  harmonicznych (5,7) i one chyba powodują taki efekt.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie składania i gotowy

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

bb2.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rick napisał:

Wzmacniacze o topologii symetrycznej wymagają szczególnie dokładnego dobierania elementów,

A jakie wzmacniacze nie mają pary różnicowej przynajmniej na wejściu?

I co one są warte?

Wszystko wymaga dobierania elementów. W szczególności stopień końcowy komplementarny. Do tego ten ostatni nie jest "symetryczny" względem zasilania z założenia.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zasilanie pary różnicowej , trzymanie jej "za morde" źródłem z lusterkiem itp czyli super warunki pracy, ale...... no jest ale zasilanie. Walczę z ICEpowerem dostrajam pre do tego wynalazku i jest jazda pomimo, że preamp układowo od macochy nie pochodzi. Efekty są naprawdę rózne bardzo różne. Inaczej dopuki się nie zbuduje to jest wróżenie z fusów teraz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JanF

(Konto usunięte)
Teraz, Krzych 2 napisał:

... i jest jazda pomimo, że preamp układowo od macochy nie pochodzi. Efekty są naprawdę różne bardzo różne. Inaczej dopóki się nie zbuduje to jest wróżenie z fusów teraz

Akademik Macanow naprawdę wniósł istotny wkład w rozwój techniki!
Tranzystor w 19948 roku też został wymacany, potem dorobiono teorię, patrząc krytycznie nie trudno zauważyć, że dorabia się ją cały czas.
A zresztą, już pisałem o tej wielkiej postaci Akademika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 80 a może nawet 90% współczesnych wzmacniaczy jest ze sprzężeniem zwrotnym napięciowym i zazwyczaj mają jedną parę różnicową na wejściu lub jak np krell ksa 50 albo rotel rb971 dwie symetryczne pary różnicowe - te symetryczne zazwyczaj grają nieco chłodniej , piszę zazwyczaj , bo zawsze są wyjątki od reguły , ale nie chodzi o te wyjątki , tylko o regułę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe to co prawicie.

A czy ktoś z Was próbował pojedyncza para jfetow na wejściu z symetrycznym stopniem napięciowym? 

Jakieś firmowe konstrukcje zrobione w ten deseń? 

Na razie jestem w trakcie składania wzmacniacza podobnego do schematu wstawionego kiedyś przez Jurka w poście #457

Zobaczymy jak to jest z tym "chłodem" 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest wzmacniacz Giesbertsa - gra wspaniale 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

i tu aż się prosi o zamianę darlingtonów na STD03N STD03P

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Rick napisał:

Z reguły jest sporo wyższych, nieparzystych  harmonicznych (5,7) i one chyba powodują taki efekt.

Z symetrycznymi wzmacniaczami mam do czynienie od początku lat 80 ubiegłego wieku (fabryczne i DIY) i nigdy nie można im było zarzucić tego o czym pisze Bogdan. Oczywiście każdy układ można spartolić i mieć kłopoty owocujące takim zachowaniem jak opisywane wcześniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Rick napisał:

Lechu, ja mam trochę inne doświadczenia ?

Zdarza się, ale to nie jest reguła. Myślę że gdyby nie prawa autorskie to wszyscy stosowaliby układ wymyślony chyba przez d'Agostino. To jedna z najlepszych struktur dla wzmacniacza końcowego i nie tylko końcowego bo znakomicie sprawdza się jako stopień napięciowy w przedwzmacniaczach dla wszystkich rodzajów wejść. Wiem to bo w przedwzmacniaczu też mam takie struktury. Stosuje te struktury wiele firm, ale oczywiście można inaczej i też będzie dobrze o ile się czegoś nie spieprzy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lechu, podaj jeśli możesz jakieś bliższe informacje na temat d'Agostino.

Wydaje mi się, że te układy nie są zbyt typowe.

Na dodatek tranzystory w stopniu końcowym są podobno dobierane z dokładnością 0,1% 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie twierdzę , że wzmacniacze symetryczne są gorsze - osobiście uważam , że to, co potocznie odbiera się za schłodzenie dźwięku jest raczej jego neutralnym przekazaniem , ale że w opozycji do tych wzmacniaczy są lampowce , które ewidentnie "ocieplają " , to takie jest potoczne postrzeganie i dlatego Rotel a z symetrycznych mam RB990BX, RB970BX a miałem też RB981 i RB980 graja ostro, bezpośrednio i dość chłodno , Krell KSA50 z powodu głębokiej klasy AB i innych myków gra trochę "cieplej" ,ale w podobnej estetyce, NAD S300 to samo , Leach czy Acurus A250  też itd itp - to nie jest wymysł , tylko taki jest subiektywny odbiór tych wzmacniaczy - wyjatkiem sa tutaj np. starsze Accuphase np. P500 ( którego ) też miałem , bo one akurat ocieplają mimo , iż są symetryczne i mają sprzężnie zwrotne napięciowe - od modeli P350 i E406v wszystkie accuphase mają układ symetryczny , ale z prądwym sprzężeniem zwrotnym

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Bogdan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Rick napisał:

Wydaje mi się, że te układy nie są zbyt typowe.

Forumowa Ugoda miała strukturę symetryczną. Hafler stosuje tą strukturę, Krell to chyba tylko tą strukturę stosuje, Cervin Wega w którymś wzmacniaczu którego schemat kiedyś widziałem też stosowała tą strukturę itd. W przedwzmacniaczach nawet Pioneer kiedyś w stopniu do MM zastosował układ o strukturze symetrycznej, to był wzmacniacz z numerem 8800, niestety literek przed numerem nie pamiętam. Oczywiście ten układ można skomplikować do granic absurdu i np. we wzmacniaczu Krell FPB600c (końcówka mocy) w torze sygnałowym naliczyłem chyba coś koło 180 tranzystorów bipolarnych. Liczba 180 jest zgrubna bo można dostać oczopląsu przy liczeniu ;-). To już jest wyczyn na bardzo wysokim poziomie choć po uproszczeniu i wywaleniu tranzystorów łączonych masowo równolegle nie jest to jakaś obrzydliwie skomplikowana konstrukcja choć próba kopiowania jej może być ogromnym wyzwaniem.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lechu, chyba Cię nie zrozumiałem, myślałem że to jakaś zupełnie inna topologia.

Konstrukcje o których piszesz znam.

Forumowych Ugod zrobiłem chyba z 8 szt. Jest to bardzo dobry wzmacniacz, ale dopiero po precyzyjnym dobraniu rezystorów (poniżej 1%) i tranzystorów (poniżej 5%), oraz zastosowaniu napięcia stabilizowanego na stopnie wejściowe, Ugoda zagrała naprawde dobrze.

haflerów zrobiłem kilka wersji (jak sam wiesz).

Krell rzeczywiscie jest molochem i chyba nikt  nie odważył się skopiować.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do bohatera tego wątku stawiam , że on gra podobnie do mojego Harmana 1.5 signature , czyli równo , ale dynamicznie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym porównać niż gdybać ?

Mnie bardziej zaciekawił Leema Tucana , który stopień napięciowy ma wg tego samego pomysłu , lecz ma podwójne sprzężenie zwrotne i trzystopniowy stopień prądowy - Leema ponoc gra znakomicie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Bogdan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bogdan napisał:

Wolałbym porównać niż gdybać ?

Mnie bardziej zaciekawił Leema Tucana , który stopień napięciowy ma wg tego samego pomysłu , lecz ma podwójne sprzężenie zwrotne i trzystopniowy stopień prądowy - Leema ponoc gra znakomicie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Prośba o wyjaśnienie funkcji / znaczenia diody D4.  Ona sprawia wrażenie, jak by 'bocznikowała' złącze Vbe opasanego przez nią tranzystora. Złącze Vbe, które dodatkowo jeszcze ma pod górkę, bo przez rezystor 100 ohm.    Jak to ma działa? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Bogdan napisał:

Wolałbym porównać niż gdybać ?

Mnie bardziej zaciekawił Leema Tucana , który stopień napięciowy ma wg tego samego pomysłu , lecz ma podwójne sprzężenie zwrotne i trzystopniowy stopień prądowy - Leema ponoc gra znakomicie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy zamiast specjalistycznych pięcionóżkowych tranzystorów mocy, można dać bardziej tradycyjne, a obok C6 dać "tradycyjny" generator biasu  (lub ewentualnie "skorygowany termistorem" generator biasu, tak jak mam zrobione teraz w Krellu) ? 

7 godzin temu, Bogdan napisał:

Wolałbym porównać niż gdybać ?

Mnie bardziej zaciekawił Leema Tucana , który stopień napięciowy ma wg tego samego pomysłu , lecz ma podwójne sprzężenie zwrotne i trzystopniowy stopień prądowy - Leema ponoc gra znakomicie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy Q7, R17, R18 to jest jakiś układ ogranicznika prądu wyjściowego?  Jakiś lokalny "Feed-Forward"?    Jak to się ma do tej dziwnej diody D4?  Jak to hula? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Rick napisał:

Lechu, chyba Cię nie zrozumiałem, myślałem że to jakaś zupełnie inna topologia.

Topologii nie warto analizować, liczy się to co na wyjściu. Nie ma żadnej cudownej topologii przy której z kolumn wyleci przysłowiowy "wróbelek". Lepiej skupić się na kolumnach i akustyce pomieszczenia. W tych dwóch elementach leży zdecydowana większość jakości a precyzyjnie tego czy nam się podoba czy nie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to prawda - kolumny i akustyka determinują brzmienie zestawu, ale na trzecim miejscu jest wg mnie wzmacniacz i jak nie przypasuje , to trudno to poprawić - te różnice są subtelne , ale dla mnie ostatecznie decydują czy jestem zadowolony czy nie :-) 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JanF

(Konto usunięte)
53 minuty temu, Lech36 napisał:

Topologii nie warto analizować, liczy się to co na wyjściu. Nie ma żadnej cudownej topologii przy której z kolumn wyleci przysłowiowy "wróbelek". Lepiej skupić się na kolumnach i akustyce pomieszczenia. W tych dwóch elementach leży zdecydowana większość jakości a precyzyjnie tego czy nam się podoba czy nie. 

Trafne spostrzeżenie, Lechu, podobnie myślę, wielość różnych rozwiązań w krzemie wynika z potrzeb marketingowych, czymś trzeba się różnić od konkurencji, żeby nie wlekła nas po sądach (to jeszcze idzie przeżyć) z roszczeniami finansowymi (tu już robi się niebezpiecznie), poza tym trzeba jakiegoś tłustego robaczka nadziać na haczyk dla rybki z grubym portfelem, musi poczuć AUDIOFILSKI ZEW KRWI!
Każdy szuka świętego Grala tam gdzie intuicja i serce go karzą,  ważne, żeby to nie stało się obsesją (jak jesteśmy przy tym temacie, nie znacie jakiegoś dobrego psychiatry?).         

Edytowane przez JanF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.04.2020 o 16:58, Bogdan napisał:

Całkowita symetria to niskie zniekształcenia parzyste i z doświadczenia wiem, że to powoduje odczucie '' ochłodzenia' dźwięku,symetryczne są  krelle, leach, niektóre rotele , nad s300, itd 

Czesto powtarzajaca sie opinia o chłodno grających krellach wynika najczesciej z niedopasownaia klockow do siebie, wszystkie koncowki, integry krella sa wrazliwe na pozostale elementy toru.

Poza tym konstrukcje symetryczne wymagaja precyzyjnych elementow i strojenia idealnie w punkt,  stosując sie do tych zalecen otrzymujemy sprzet pod wzgledem technicznym (parametry) jak i sonicznym niemal doskonaly, a efekt finalny bedzie zalezal od umiejetnego zestawienia poszczegolnych elementow toru, przykladowo kav300i, w jednym zestawieniu zagra chlodno i sterylnie a w drugim muzykalnie z lampowym sznytem.

 

Tego typu konstrukcje nie powinny byc oceniane po odsluchu tylko w jednej konfiguracji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, JanF napisał:

wielość różnych rozwiązań w krzemie wynika z potrzeb marketingowych

Duży udział mogą mieć też prawa patentowe. Omijanie ich rodzi nowe topologie, ale efekt na wyjściu zawsze musi być podobny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele dróg prowadzi do tego samego celu, czyli przysłowiowego "drutu" ze wzmocnieniem. Dla mnie jak na razie najbliższa ideałowi jest szeroko pojęta klasa D. P .Problem polega na tym, że nie da się w tym przypadku zrobić "hajendowego" marketingu ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"cytat usunięty przez moderację" -  Bernard le Bovier de Fontenelle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.