Skocz do zawartości
IGNORED

....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?


Miroslav1

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Jamówię napisał:

przecież te barany,których głośniki są praktycznie we wszystkich studiach świata,też produkują MONITORY.

No pewnie, że TEŻ produkują monitory. Samsung czy Sony też produkuje małe TV, a Audi, BMW czy Mercedes też produkują małe samochody....TEŻ! 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Muzykalność jest czymś przeciwnym do analityczności 

i chyba cała sztuka polega na tym, żeby zagrać możliwie analitycznie, nie gubiąc przy tym muzykalności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sly30 napisał:

szczególnie w kolumnach z małymi driverami

Czyli małe kolumienki napędzane słabowita lampeczką, która przy dużych tym bardziej ducha wyzionie na LF.

Godzinę temu, sly30 napisał:

I co ciekawe, audiofile próbują tą sytuacje ratować okablowaniem lub wzmocnieniem( lampa ), które nieco spowalnia bas, samo z siebie robi bułę na basie

Poniżej odmienność tego co napisałeś.

Te lampowe monobloki (z odrębnym zasilaniem) potrafią z referencyjną jakością napędzać duże sekcje basowe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-28079-0-36732800-1376709065_thumb.jpgpost-28079-0-86020200-1376709267_thumb.jpgpost-28079-0-04484000-1376709179_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Sovereign napisał:

Te lampowe monobloki (z odrębnym zasilaniem) potrafią z referencyjną jakością napędzać duże sekcje basowe.

To jest pewnie możliwe. Lampa lampie nierówna, choć trudno o lampy z dużym DF, a wydaje się, że jest to istotny czynnik przy referencyjnym basie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muzykalność wynika z realnego grania i brzmienia - o jej wadze na pewno zadecyduje rytm, groove, time, ciekawa harmonia, ale przede wszystki feel - feeling jest muzykalnością - i to feeiling zarówno muzyków jak i odbierających muzykę słuchaczy. Jedno nagranie może być analityczne, ale bardzo muzykalne, natomiast inne, pomimo 'brudu' i swoistej 'oryginalności' nie będzie muzykalne w ogóle - nic a nic.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sly30 napisał:

 I co ciekawe, audiofile próbują tą sytuacje ratować okablowaniem lub wzmocnieniem( lampa ), które nieco spowalnia bas, samo z siebie robi bułę na basie 

....teraz wprowadzają jakieś tam zakazy ale.....jak zorganizuję u siebie spotkanie i zaproszę Witka i Yoachima to specjalnie dla Ciebie porównamy bas (wiem jak brzmi)  na lampie i88 (ale tam dam kable głośnikowe Argento Flow, postaram się pożyczyć) natomiast do FBI damy głośnikowe Tara Labs 0.8....zmiana tylko okablowania.....poproszę chłopaków by szczególnie skupili się na tym elemencie - chodzi o tą bułę.....żeby nie było....obiecuję że nie założę Witkowi żadnej dzwigni czy duszenia, coby napisał pod moje dyktando ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście moja poprzednia wypowiedź dotyczyła się sprzętu a nie muzyków ? 

O muzykach się nie wypowiadam, bo wiem jeszcze mniej, poza tym nie o tym ten temat prawi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Miroslav1 napisał:

....teraz wprowadzają jakieś tam zakazy ale.....jak zorganizuję u siebie spotkanie i zaproszę Witka i Yoachima to specjalnie dla Ciebie porównamy bas (wiem jak brzmi)  na lampie i88 (ale tam dam kable głośnikowe Argento Flow, postaram się pożyczyć) natomiast do FBI damy głośnikowe Tara Labs 0.8....zmiana tylko okablowania.....poproszę chłopaków by szczególnie skupili się na tym elemencie - chodzi o tą bułę.....żeby nie było....obiecuję że nie założę Witkowi żadnej dzwigni czy duszenia, coby napisał pod moje dyktando ?

OK. zapytamy Yoachima ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, babatular napisał:

Tak ? Opcja 2way jest lepsza niż 3way ? 2way - to brak basu, a 3way - to zapewnienie tego basu ? Jak to "wykoncypowałeś" że opcja 3way jest lepsza niż 2way ?  

Ja tego nie wiem - więc chętnie się dowiem - mówię całkiem poważnie. W domu mam 2way i 3way - i wcale bym nie powiedział, że 3way jest lepsze.

Przecież to zależy od tak wielu czynników. Rozumiem, że w myśl tej tezy 4way jest lepszą opcją niż 3way, a 5way lepszą opcją niż 4way ??

 

 

Z danych technicznych Harbeth M40.3 XD Loudspeaker.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Frequency response
35Hz – 20kHz, ±3dB free-space, grille on, smooth off-axis response

 

Z danych technicznych Ktema.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Frequency Response: 26Hz - 33Khz, in room

 

Może pamiętasz, Babatularze, ale zwróciłem Ci uwagę, że może Ty już pewnych składowych nie słyszysz ?

Nie dorabiajmy ideologii i nie udawajmy, że pasmo poniżej wyżej wymienionych monitorów tj. 35Hz jest już nie obecne i nie słyszalne. Jak widać powyżej, Ktema potrafi odtworzyć dodatkowo pasmo w zakresie od 26Hz do wspomnianych monitorowych 35Hz. Czy odbiór tego pasma to nic ? Czy on nie wpływa na poczucie np. muzykalności danych kolumn ?

----------------------------

Źródło.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak więc, zanim usłyszymy i rozpoznamy jakiś dźwięk, najpierw w uchu wewnętrznym następuje zamiana informacji akustycznej w sygnał elektryczny. Powstały w wyniku tego prąd elektryczny jest odpowiednio przetwarzany w określony wzorzec podobny do kodu. W korze słuchowej, a więc w naszej centrali, wzorzec pobudzenia jest zamieniany we wrażenie słuchowe. W tym cel docierający do kory słuchowej kod porównywany jest z zapamiętanymi wcześniej wzorcami, a więc z tym co już wcześniej słyszeliśmy i co już znamy. Dźwięki  które słyszymy mogą być przyjemne dla nas lub przykre. Różne osoby inaczej reagują na ten sam dźwięk. Zależy to od budowy naszych małżowin usznych, a także wieku. Młody człowiek jest w stanie usłyszeć dźwięki o częstotliwości od 16 - 20 Hz do 16 - 20 kHz. Z wiekiem czułość naszego słuchu dla wysokich tonów pogarsza się. Już po trzydziestce górna granica jaką możemy usłyszeć to 15 -16 kHz, by po 60-tce słabo słyszeć dźwięki już powyżej 5 - 6 kHz.

----------------------------

Skoro piszesz o sobie emeryt. Zakładam, że nie jesteś, "nad człowiekiem" i po prostu nie słyszysz już powyżej wspomnianych wartości: 5 - 6 kHz. Może "elektrycznie" też już nie masz takiej przewodności ? Może to, że pewnych dźwięków nie słyszysz wpływa na Twoje posty o Twoich wrażeniach z odsłuchów ? I piszesz po prostu z pamięci sprzed tych 10, 20 lat ?

Jak myślisz ?

Swoją drogą chyba też czytałem swego czasu, że cenisz zdanie właściciela S16Hz. Jest z pewnością osłuchany. Dużo kolumn zbudował. Raczej bez emocji do nowych głośników podchodzi. Nie wiem czy wiesz ale też ma już na warsztacie ellipticory. Z jego informacji to:

.... "jedno Ci mogę napisać już teraz jakość i możliwości średniotonowego niebywałe,ale wysokotonowy jest zjawiskowy ,jego możliwości brzmieniowe są warte tej ceny i to wszystko na razie sprawdzone na gorąco na roboczo ...."

Źródło facebook. Grupa S16Hz. post z 13 września.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Jager
link
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Jager napisał:

"jedno Ci mogę napisać już teraz jakość i możliwości średniotonowego niebywałe,ale wysokotonowy jest zjawiskowy ,jego możliwości brzmieniowe są warte tej ceny i to wszystko na razie sprawdzone na gorąco na roboczo ...."

Jak mu napisałem ,że czy tego chce czy nie i tak wejdzie w Ellipticory to najpierw wyleciałem z klubu a potem Grzes odpisał ,że nie jest w ogóle zainteresowany tą serią scana ?

chętnie poznam cenę kolumn Grzesia na elli bo pewnie zgodnie z nową tradyjcją poda ją wcześniej niz pokaże projekt ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to raczej tak w nawiązaniu do jego osłuchania z wieloma głośnikami, kolumnami i elektroniką.

Zresztą jak z Szymonem będą szlifować dźwięk. A co by nie pisać, Szymon też osłuchany jednak z kolumnami jest. Gust i sposób w jaki go wyraża to inna sprawa. Ale doświadczenie w odsłuchach ma większe niż z targów i nigdzie nie pojadę bo jestem już za wiekowy, swoje zdanie mam i nie chcę nikomu przeszkadzać...  ? Można się z nim przecież nie zgadzać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, m4tech napisał:

Oczywiście moja poprzednia wypowiedź dotyczyła się sprzętu a nie muzyków ? 

O muzykach się nie wypowiadam, bo wiem jeszcze mniej, poza tym nie o tym ten temat prawi

Ja rozumiem, że o sprzęcie, i sprzeczam się z zamiłowania. W każdym razie zastanawiam się jaki współczynnik muzykalności posiadają najbardziej muzykalne głośniki w galaktyce podczas słuchania niemuzykalnej muzyki...??? Czy mógłby to ktoś wytłumaczyć i podać jakieś konkretne analogie i przykłady..??? Albo fortepian, a raczej jego dżwięk - słuchamy fortepianu solo i co powiemy o muzykalności...??? Od razu podważam w tym punkcie 'muzykalność sprzętu' jako lekko i przyjemnie zamazany dżwięk, jak na przykład w moich C1 - nawet nie mają startu w reprodukcji fortepianu do bardzo dokładnych i niemalże fortepianowych N802 - do słuchania i rozróżniania fortepianu potrzebne są kolumny analityczne, bo im więcej detalu i planktonu, tym lepiej. Ale to i tak o doope potłóc, jak pianista kiepski - wtedy hi-end nawet bardziej szkodzi niż pomaga...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Jager napisał:

 

 

Z danych technicznych Harbeth M40.3 XD Loudspeaker.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Frequency response
35Hz – 20kHz, ±3dB free-space, grille on, smooth off-axis response

 

Z danych technicznych Ktema.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Frequency Response: 26Hz - 33Khz, in room

 

Może pamiętasz, Babatularze, ale zwróciłem Ci uwagę, że może Ty już pewnych składowych nie słyszysz ?

Nie dorabiajmy ideologii i nie udawajmy, że pasmo poniżej wyżej wymienionych monitorów tj. 35Hz jest już nie obecne i nie słyszalne. Jak widać powyżej, Ktema potrafi odtworzyć dodatkowo pasmo w zakresie od 26Hz do wspomnianych monitorowych 35Hz. Czy odbiór tego pasma to nic ? Czy on nie wpływa na poczucie np. muzykalności danych kolumn ?

----------------------------

Źródło.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak więc, zanim usłyszymy i rozpoznamy jakiś dźwięk, najpierw w uchu wewnętrznym następuje zamiana informacji akustycznej w sygnał elektryczny. Powstały w wyniku tego prąd elektryczny jest odpowiednio przetwarzany w określony wzorzec podobny do kodu. W korze słuchowej, a więc w naszej centrali, wzorzec pobudzenia jest zamieniany we wrażenie słuchowe. W tym cel docierający do kory słuchowej kod porównywany jest z zapamiętanymi wcześniej wzorcami, a więc z tym co już wcześniej słyszeliśmy i co już znamy. Dźwięki  które słyszymy mogą być przyjemne dla nas lub przykre. Różne osoby inaczej reagują na ten sam dźwięk. Zależy to od budowy naszych małżowin usznych, a także wieku. Młody człowiek jest w stanie usłyszeć dźwięki o częstotliwości od 16 - 20 Hz do 16 - 20 kHz. Z wiekiem czułość naszego słuchu dla wysokich tonów pogarsza się. Już po trzydziestce górna granica jaką możemy usłyszeć to 15 -16 kHz, by po 60-tce słabo słyszeć dźwięki już powyżej 5 - 6 kHz.

----------------------------

Skoro piszesz o sobie emeryt. Zakładam, że nie jesteś, "nad człowiekiem" i po prostu nie słyszysz już powyżej wspomnianych wartości: 5 - 6 kHz. Może "elektrycznie" też już nie masz takiej przewodności ? Może to, że pewnych dźwięków nie słyszysz wpływa na Twoje posty o Twoich wrażeniach z odsłuchów ? I piszesz po prostu z pamięci sprzed tych 10, 20 lat ?

Jak myślisz ?

Swoją drogą chyba też czytałem swego czasu, że cenisz zdanie właściciela S16Hz. Jest z pewnością osłuchany. Dużo kolumn zbudował. Raczej bez emocji do nowych głośników podchodzi. Nie wiem czy wiesz ale też ma już na warsztacie ellipticory. Z jego informacji to:

.... "jedno Ci mogę napisać już teraz jakość i możliwości średniotonowego niebywałe,ale wysokotonowy jest zjawiskowy ,jego możliwości brzmieniowe są warte tej ceny i to wszystko na razie sprawdzone na gorąco na roboczo ...."

Źródło facebook. Grupa S16Hz. post z 13 września.

 

Spoko. Gregory ma wiedze - podtrzymuje swoją opinie i z uwagą czytam jego MERYTORYCZNE wpisy - nawet pomimo tego że się ostatnio pogubił.

Elipticory są świetne - nie mam co do tego cienia wątpliwości. Scan Speak to dla mnie brand głośnikowy nr 1.

Ale w tych Elipticorach nie ma żadnej nowej technologii. Żadnej. Ceny z doopy.

Źle zakładasz - slysze rewelacyjnie JAKOŚĆ.

Natomiast nie odnajduje kontekstu twojego postu - ale o co ci generalnie chodzi w tym poście ???

 

33 minuty temu, slawek.xm napisał:

Jak mu napisałem ,że czy tego chce czy nie i tak wejdzie w Ellipticory to najpierw wyleciałem z klubu a potem Grzes odpisał ,że nie jest w ogóle zainteresowany tą serią scana ?

chętnie poznam cenę kolumn Grzesia na elli bo pewnie zgodnie z nową tradyjcją poda ją wcześniej niz pokaże projekt ?

500 000 zł

Jager

 Jeszcze jedno - mam juz swoje lata i pamiętam te wszystkie opady szczęki po wprowadzeniu Illuminatorów, Beryli, grafenów, kevlarów, diamentów, włókien węglowych, głośników plazmowych. Po tych szczekach na podłodze pozostał kurz. I stara szkoła - celuloza i papier macha tej całej nowej technogii ze szczytu Mount Everestu.

Spokojnie poczekam na Elipticory dobrze zaaplikowane  i za parę lat będę mógł się wypowiedzieć w sposob radykalny. Na razie na pewno 18cm Elipticor nie ma szans na basie z 18cm Revelatorem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, babatular napisał:

500 000 zł

nieżle jak za monitory ?

bo 38we to jeszce nie miał okazji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Chicago napisał:

jaki współczynnik muzykalności posiadają najbardziej muzykalne głośniki w galaktyce podczas słuchania niemuzykalnej muzyki...???

A jak brzmią muzykalne i niemuzykalne zestawy podczas odsłuchu audiobooka? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, babatular napisał:

Na razie na pewno 18cm Elipticor nie ma szans na basie z 18cm Revelatorem.

na basie nawet 21we nie zejdzie tak nisko jak 18 rewelatora

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

22 minuty temu, przemak napisał:

A jak brzmią muzykalne i niemuzykalne zestawy podczas odsłuchu audiobooka?

Na przykład muzykalny akord...??? To jaki to będzie akord? Jak molowy, to raczej smutny; durowy zabrzmi wesoło i donośnie - ale i jeden i drugi będzie muzykalny, tak? Na przykład muzyka z Kind of Blue - jest przepełniona smutkiem i molowym nastrojem, a pomimo tego jest cholernie muzykalnie - nawet do tych smutnych bluesów noga zadrży nie raz i nie dwa...??? Pojęcie 'muzykalność' nie pasuje do głośników - ja używałbym słowa 'feeling'. To może mieć związek z naturalnością i neutralnością danego dżwięku z głośników - w hi-endzie jest wiele zestawów odtwarzających muzykę mocno nieneutralnie, ale za to z dużym poczuciem 'naturalności', a wiadomo, że każdy może mieć inne poczucie... i inną naturę - i co z tego wynika? Też nic, tak tylko gadam ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piano napisał:

OK. zapytamy Yoachima ?

Dobra, tak zrobimy.....

3 godziny temu, Miroslav1 napisał:

obiecuję że nie założę Witkowi żadnej dzwigni czy duszenia,

Mirku, czy mam zabrać wdzianko ze skóry i muzykalnie pobrzękujące łańcuchy???

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2020 o 17:09, plastik1989 napisał:

No właśnie, tylko czemu sporo kolumn topowych firm jest droższa od nowej 7ki...?

Bo jest całe stado jeleni,którzy uważają,że to normalne ? 

6 godzin temu, sly30 napisał:

To prawda. Tak było. To Sławek polecił mi Ellipticory na średnice i mocno przyczynił się do decyzji o totalnym tuningu moich kolumn. Byłem trochę sceptyczny, bo to co miałem grało fajnie, a drivery AT, które miałem, robione na zamówienie są rewelacyjne, nie tylko moim zdaniem, ale przyznać trzeba, że Ellipticory okazały się petardą. To nie jest przepaść. Jedne i drugie grają po ciemniejszej stronie mocy i czynią to świetnie. Ellipticor daje jeszcze trochę większy wgląd w nagranie.

I co z tego wynika,poza tym,że nadal masz imitację dźwięku live?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przemak napisał:

A jak brzmią muzykalne i niemuzykalne zestawy podczas odsłuchu audiobooka? ?

Jak ustawisz wolniejsze obroty to będzie muzykalnie wyśpiewane a jak przyspieszysz to będzie technicznie niemuzykalnie wyrecytowane

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Jamówię napisał:

Bo jest całe stado jeleni,którzy uważają,że to normalne ? 

I co z tego wynika,poza tym,że nadal masz imitację dźwięku live?

Dużo wynika. Dźwięk live, ale z cechami dźwięku audiofilskiego jak barwa, nasycenie, gęstość, płynność, holografia 3D itd. A cechy dźwięku live, gdy mamy na to ochotę, są jak najbardziej mile widziane. Dynamika, drive, wykop, szybkość, otwartość, kontrasty dynamiczne. To są super sprawy. Tylko to musi być odpowiedniej jakości. Ty opisujesz to jakby to było coś złego. A dźwięk live, to jest to o co chodzi w tej zabawie, ale nie w jakości zestawów estradowych z rynku Pro, gdzie większość jest robiona na tanio i „do pracy”, choć są pozytywne wyjątki. Takie estradowe zestawy cechy live mają ok, ale reszta kuleje i mam tego świadomość, ale można to zrobić inaczej, łącząc dobre cechy brzmienia live z subtelnościami, finezją, barwą i całą resztą pozytywnych cech dźwięku umownie nazywanego domowym high endem. 
 

Grasz sobie po ciuchu i masz mega przyjemny dźwięk, subtelności, barwę i to wszystko co na pewno lubisz jako meloman, ale bez ograniczeń, bez zniekształceń, z kontrastami dynamicznymi i pełną rozpiętością zarówno tonalną jak i dynamiczną i mimo cichego grania masz świetny, głęboki, różnorodny bas z fakturami. A gdy chcesz dać czadu, odkręcisz głośniej i jest prawdziwy czad. Jak Bonham gra Moby Dicka, to gra cały budynek... :-)) Słyszysz to i czujesz. Albo Neil Peart. Wtedy dopiero czujesz ducha tej muzyki. Bo muzyka ma wiele twarzy. Barok czy małe składy to radzą sobie niezłe na małych kolumnach. Ale ducha Led Zeppelin, Rush, Pendrgagon czy Dream Theater tego tam nie usłyszysz. Zresztą tak samo jest z każdym dużym składem muzycznym, czy dużą orkiestrą. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sly30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, McGyver napisał:

???

Faktycznie, sorki, ale już nie mam dostępu do edycji. Jeśli możesz, to popraw proszę. Szkoda, że edycja jest tak krótka czasowo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miroslav1 liczę na jakiś opis różnic między Krell FBI a Jadis I88 na Ktemach ? Bo w sumie o wzmacniacze w tym wątku chodzi. Lampa vs Tranzystor ? Ciekawi mnie bas i wypełnienie na średnicy no i rozdzielczość na wysokich. No i na którym wzmacniaczu i Ktemach wypada lepiej Blues ? 

Dla mnie lampa miażdży tranzystor. Ludziska mogą sobie pisać o wadach wzmacniaczy lampowych. I co z tego!? Jak i tak muzyka lepiej wchodzi w ucho odtwarzana przez Lampę ? Wiadomo są lepsze i gorsze lampy ale w tranzystorach jest dokładnie tak samo. Jak ktoś pisze że lampa ma bułowaty bas to ja mogę napisać że tranzystory to suchotniki i jazgotniki bez basu ? Taka tam mała prowokacja z mojej strony ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, sly30 napisał:

Grasz sobie po ciuchu i masz mega przyjemny dźwięk, subtelności, barwę i to wszystko co na pewno lubisz jako meloman, ale bez ograniczeń, bez zniekształceń, z kontrastami dynamicznymi i pełną rozpiętością zarówno tonalną jak i dynamiczną i mimo cichego grania masz świetny, głęboki, różnorodny bas z fakturami. A gdy chcesz dać czadu, odkręcisz głośniej i jest prawdziwy czad. Jak Bonham gra Moby Dicka, to gra cały budynek... :-)) Słyszysz to i czujesz. Albo Neil Peart. Wtedy dopiero czujesz ducha tej muzyki. Bo muzyka ma wiele twarzy. Barok czy małe składy to radzą sobie niezłe na małych kolumnach. Ale ducha Led Zeppelin, Rush, Pendrgagon czy Dream Theater tego tam nie usłyszysz. Zresztą tak samo jest z każdym dużym składem muzycznym, czy dużą orkiestrą. 

polać mu ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sly30 napisał:

Jeśli możesz, to popraw proszę.

A po co? To dość zabawne jest. No chyba że będziesz nalegał ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, sly30 napisał:

Dużo wynika. Dźwięk live, ale z cechami dźwięku audiofilskiego jak barwa, nasycenie, gęstość, płynność, holografia 3D itd. A cechy dźwięku live, gdy mamy na to ochotę, są jak najbardziej mile widziane. Dynamika, drive, wykop, szybkość, otwartość, kontrasty dynamiczne. To są super sprawy. Tylko to musi być odpowiedniej jakości. Ty opisujesz to jakby to było coś złego. A dźwięk live, to jest to o co chodzi w tej zabawie, ale nie w jakości zestawów estradowych z rynku Pro, gdzie większość jest robiona na tanio i „do pracy”, choć są pozytywne wyjątki. Takie estradowe zestawy cechy live mają ok, ale reszta kuleje i mam tego świadomość, ale można to zrobić inaczej, łącząc dobre cechy brzmienia live z subtelnościami, finezją, barwą i całą resztą pozytywnych cech dźwięku umknie nazwanego domowym high endem. 
 

Grasz sobie po ciuchu i masz mega przyjemny dźwięk, subtelności, barwę i to wszystko co na pewno lubisz jako meloman, ale bez ograniczeń, bez zniekształceń, z kontrastami dynamicznymi i pełną rozpiętością zarówno tonalną jak i dynamiczną i mimo cichego grania masz świetny, głęboki, różnorodny bas z fakturami. A gdy chcesz dać czadu, odkręcisz głośniej i jest prawdziwy czad. Jak Bonham gra Moby Dicka, to gra cały budynek... :-))

Mega wypas 'custom made' nie może niezadowolić - 'custom made', to jest zawsze konkret, a nie przypadek - przynajmniej tak powinno być i ja w ten sposób to postrzegam. Teraz dla kontrastu pownineś zacząć uczyć się grać na fortepianie. Zastanawiam się, załóżmy oczywiście że zacząłeś się profesjonalnie uczyć i pobierać lekcje gry, czy po dwóch latach dość intensywnej nauki gry na fortepianie, oceniałbyś swój dżwięk audio w ten sam sposób w jaki robisz to teraz...??? Ale to tylko dywagacje i imaginacje, więc nic poważnego i nic na serio - just curious.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, McGyver napisał:

A po co? To dość zabawne jest. No chyba że będziesz nalegał ?

Nie, ok. Już widzę tam drugi błąd....zamiast po cichu jest po ciuchu. Ale...każdemu należy się po dobrym ciuchu!... :-))

2 minuty temu, Chicago napisał:

Mega wypas 'custom made' nie może niezadowolić - 'custom made', to jest zawsze konkret, a nie przypadek - przynajmniej tak powinno być i ja w ten sposób to postrzegam. Teraz dla kontrastu pownineś zacząć uczyć się grać na fortepianie. Zastanawiam się, załóżmy oczywiście że zacząłeś się profesjonalnie uczyć i pobierać lekcje gry, czy po dwóch latach dość intensywnej nauki gry na fortepianie, oceniałbyś swój dżwięk audio w ten sam sposób w jaki robisz to teraz...??? Ale to tylko dywagacje i imaginacje, więc nic poważnego i nic na serio - just curious.

Na pewno mój gust muzyczny w sensie odbioru systemu audio zmienił się przez ostatnie 12 lat. Czym więcej godzin z muzyką, tym większa korekta oczekiwań. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy dłubią kolumny ja dłubię dyfuzor, 2,4m x 0,6m
moj pierwszy, jak wyjdzie to sie pochwale

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, damazy napisał:

Dla mnie lampa miażdży tranzystor. Ludziska mogą sobie pisać o wadach wzmacniaczy lampowych. I co z tego!?

Jeszcze jest sprawa wielkości pomieszczenia. Jeśli jest to pokój w okolicach 20 m2, to spokojnie można wybierać zarówno w samych gotowych kolumnach jak i jest duży wybór lampek, które te kolumny napędza. W dużych pomieszczeniach chcąc zrobić dźwięk wysokiej klasy, to już większe zasadność ma system custom i w większości lampki odpadają aby to napędzić. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.