Skocz do zawartości
IGNORED

Extremalny DIY - HiEnd Power Amlifier


revers
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Lech36 napisał:

Największy sygnał na tweeter idzie jak się słucha głośno płyty firmy Telarc "Ein Straussfest".

Największy, czyli jaki?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, J.Jerry napisał:

Największy, czyli jaki?

Wskaźnik VU metr w kaseciaku Akai wysterowany do -6 dB po przełączeniu na peak metr pokazał coś chyba +18 dB, choć dokładnie nie pamiętam bo ta obserwacja była robiona jeszcze w ubiegłym wieku (może to było +16 dB). Płyta CD ma chyba DR22 wg. tego portalu na którym można znaleźć takie dane. Na pudełku (rewers) jest ostrzeżenie żeby przy pierwszym słuchaniu nie robić za głośno bo można uszkodzić sprzęt. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

6 minut temu, Lech36 napisał:

Wskaźnik VU metr w kaseciaku Akai wysterowany do -6 dB po przełączeniu peak metr pokazał coś chyba +18 dB, choć dokładnie nie pamiętam bo ta obserwacja była robiona jeszcze w ubiegłym wieku (może to było +16 dB).

Pytałem ile z tej mocy idzie na tweeter. Chyba najprościej dać na nagranie ostry filtr górnoprzepustowy i sprawdzić poziom.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Grzegorz7 napisał:

Masz gdzieś jakiegoś wav`a lub Flac`a?

Mam oryginalną płytę, ale na dysku mam też Flac'a z tym że nie pamiętam skąd pochodzi. Były dwie płyty o tym tytule, ta druga miała oznaczenie vol.2, pierwsza nie miała żadnego. 

51e6IPSpM7L._SX425_.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, misiomor napisał:

Powiedzmy że robimy 2-way aktywnie. Nawet jeżeli midwoofer i tweeter mają tę samą impedancję (8ohm powiedzmy) i efektywność na IB (np. 91dB) to zjawisko baffle step sprawi, że midwoofer na basie będzie potrzebował 3 - 6dB więcej mocy zależnie od stopnia kompensacji. W ten sposób już mamy 2 - 4 razy większa moc na końcówce midwoofera. Do tego jeszcze najczęściej tweetery mają wyższą efektywność, więc stosunek mocy może być jeszcze większy. Tym niemniej nadal jesteśmy przygotowani na transjent o amplitudzie "0dBfs" nawet na tweeterze. I osobiście nie schodziłbym z mocą końcówki tweetera jakoś bardzo poniżej tego.

Generalnie muzyka jak szum różowy (albo odwrotnie), czyli mniej więcej w każdej oktawie potrzeba tyle mocy ile we wszystkich wyższych. Do tego zapas i zrobione. Jak będzie przester to będzie przester.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minutes ago, J.Jerry said:

 

Pytałem ile z tej mocy idzie na tweeter. Chyba najprościej dać na nagranie ostry filtr górnoprzepustowy i sprawdzić poziom.

Dla doboru mocy wzmacniacza liczy się moc chwilowa a nie ciągła. Wiadomo że tweeter nie rozproszy więcej niż kilka W mocy ciągłej. Jednak 100W przez milisekundę albo i mniej wytrzyma. I tu jest problem z klasą A pędzącą tweeter - żeby dała max. wymaganą moc chwilową bez zniekształceń, musi rozpraszać dużo mocy za bezdurno przez większość czasu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, J.Jerry napisał:

Chyba najprościej dać na nagranie ostry filtr górnoprzepustowy i sprawdzić poziom.

Zrobiłem takie coś na nagraniu z YT filt górno-przepustowy 2k -48dB i potem odtworzenie. Trudno w to uwierzyć, ale było w okolicach -6dB i pewnie może być więcej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, J.Jerry napisał:

Pytałem ile z tej mocy idzie na tweeter.

Nie wiem ale kiedyś sprawdzałem bardzo wysokie poziomy bo wzmacniacz tweetera wykazywał jakieś dziwne tendencje na tych impulsach efektów specjalny od pewnego dosyć wysokiego poziomu głośności i z mocą doszedłem do ca 200W. Oszacowanie napięcia w w peaku było robione na oscyloskopie. Dzięki tej próbie te dziwne zjawiska dynamiczne zostały wyeliminowane.

9 minut temu, misiomor napisał:

Jednak 100W przez milisekundę albo i mniej wytrzyma.

 Morel dla swoich tweeterów podaje w impulsie 10 ms chyba coś 1000 W. Dynaudio podawało podobne wartości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, J.Jerry napisał:

Zrobiłem takie coś na nagraniu z YT filt górno-przepustowy 2k -48dB i potem odtworzenie. Trudno w to uwierzyć, ale było w okolicach -6dB i pewnie może być więcej

Mi wychodzi około 10dB mniej (szczyty). I mniej więcej się z teorią zgadza ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, misiomor napisał:

Dla doboru mocy wzmacniacza liczy się moc chwilowa a nie ciągła. Wiadomo że tweeter nie rozproszy więcej niż kilka W mocy ciągłej. Jednak 100W przez milisekundę albo i mniej wytrzyma

To jest cyfrowy wskaźnik, wiec podaje peak.

Mnie zastanawia, czy podając taką moc na tweeter można uzyskać czysty dźwięk. Kolumny dwudrożne mają tu pod górkę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, J.Jerry napisał:

Mnie zastanawia, czy podając taką moc na tweeter można uzyskać czysty dźwięk.

Raczej nie, ale impuls jest tak krótki że nie zdążysz zarejestrować zniekształcenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, przemak napisał:

Mi wychodzi około 10dB mniej (szczyty). I mniej więcej się z teorią zgadza ?

Może dlatego, że wziąłem nagranie, gdzie nagrano dźwięk z kolumn. 10x mniejsza moc już nie wygląda tak groźnie.

Jednak coś musi być na rzeczy z dużym obciążaniem tweeterów, bo niektórzy producenci uważają, że zabezpieczą je bezpiecznikami termicznym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minutes ago, Grzegorz7 said:

I o to chodzi w A klasie...

Tylko że w klasie A o ile na basie wykorzystujemy (w sensie mocy elektrycznej idacej na głośnik) moc pobieraną z zasilania w (powiedzmy że) 5%, to na tweeterze będzie to 0.1% albo jeszcze mniej. Dlatego właśnie najlepszą strategią dla klasy A jest jedna końcówka na kanał, pasywna zwrotnica i wykorzystywanie całego prądu na ten podzakres, który go akurat potrzebuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, J.Jerry napisał:

Może dlatego, że wziąłem nagranie, gdzie nagrano dźwięk z kolumn. 10x mniejsza moc już nie wygląda tak groźnie.

Jednak coś musi być na rzeczy z dużym obciążaniem tweeterów, bo niektórzy producenci uważają, że zabezpieczą je bezpiecznikami termicznym.

Nagranie z kolumn komórką ? Poniżej 100Hz zero...

Głośniki się zabezpiecza, bo przecież mają wielokrotnie niższą moc/obciążalność i w razie przesteru czy sprzęgnięcia lecą od razu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minutes ago, misiomor said:

Tylko że w klasie A o ile na basie wykorzystujemy (w sensie mocy elektrycznej idacej na głośnik) moc pobieraną z zasilania w (powiedzmy że) 5%, to na tweeterze będzie to 0.1% albo jeszcze mniej. Dlatego właśnie najlepszą strategią dla klasy A jest jedna końcówka na kanał, pasywna zwrotnica i wykorzystywanie całego prądu na ten podzakres, który go akurat potrzebuje.

Z Twojej wypowiedzi wynika ze pomysł nie ma sensu ? Nawet zasilajac kolumne dwoma koncowkami jedna niskotonowca a jedna srednio i wysoko tonowy głośnik ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, misiomor napisał:

Tylko że w klasie A o ile na basie wykorzystujemy

Ale na A klasę decydujemy się nie ze względu na oszczędzanie ale dla jakiejś idei.

Podobnie można zarzucić wzmacniaczowi lampowemu pobierającemu 50W a oddającemu 1W. 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, revers napisał:

Z Twojej wypowiedzi wynika ze pomysł nie ma sensu ? Nawet zasilajac kolumne dwoma koncowkami jedna niskotonowca a jedna srednio i wysoko tonowy głośnik ?

Tego rodzaju biamping w ogóle ma mało sensu, ewentualnie gdy końcówki zasilające poszczególne pasma mają odmienne brzmienie, to może jeszcze. Ale i tak muszą mieć taką samą moc. Z takimi samymi końcówkami zyski brzmieniowe będą raczej iluzoryczne...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, revers napisał:

Z Twojej wypowiedzi wynika ze pomysł nie ma sensu ?

Sensu to nie ma rozdzielanie ścieżek a krojenie pasma za wzmacniaczami.

Niczego to nie zmieni w stosunku do klasycznego rozwiązania. W szczególności stosowanie różnych wzmacniaczy może pogorszyć zbieżności fazowe.

Co do wzmacniacza klasy A. Może on być konstrukcyjnie taki sam jak AB a przejście z klasy do klasy reguluje BIAS. Jak bedzie Ci w domu za ciepło możesz poprzesuwać końcówki do klasy AB, jeśli się da rzecz jasna bo nie będą to jakieś wydumane konstrukcje. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minutes ago, Grzegorz7 said:

Ale na A klasę decydujemy się nie ze względu na oszczędzanie ale dla jakiejś idei.

Podobnie można zarzucić wzmacniaczowi lampowemu pobierającemu 50W a oddającemu 1W.

Tylko że są tu pewne granice. Mało kto wytrzyma 1kW mocy grzejącej pokój w lato, a tego potrzeba jeżeli ktoś chce mieć hi-endowe poziomy SPL. Więc jeżeli już mam tracić ten 1kW mocy, to wolę mieć z tego 200W na basie ew. 200W na środku i górze (zależnie od sygnału, który ma miłą własność ograniczonej amplitudy) niż na wstępie podzielić to na osobne końcówki i dostać 70W w każdym z podzakresów.

15 minutes ago, revers said:

Z Twojej wypowiedzi wynika ze pomysł nie ma sensu ? Nawet zasilajac kolumne dwoma koncowkami jedna niskotonowca a jedna srednio i wysoko tonowy głośnik ?

Aktywność ma sens jeżeli zrobimy aktywne filtry przed końcówkami i uwzględnimy (najczęściej) znacznie niższą efektywność basu - zarówno w mocy jak i wzmocnieniu.

Wtedy można sprytnie różnicować końcówki - na bas "wół roboczy" a na środek i górę "koń wyścigowy". Sygnał przefiltrowany filtrem dolnoprzepustowym ma bardzo niskie SR, więc końcówka basowa szybka być nie musi. Za to musi dać odpowiedni prąd. Z kolei szybkie wzmacniacze o silnym (dla wyższych częstotliwości) ale stabilnym sprzężeniu zwrotnym często nie mogą być mocne choćby z uwagi na rozwlekłość PCB związaną z dużą mocą.

Można wtedy nawet zrobić klasę A na środek i górę (podział środek - góra pasywny), za to dół pędzić klasą AB, skoro dla wolnozmiennych (po przejściu przez aktywny lowpass) sygnałów sprzężenie zwrotne pracuje w sposób bliski idealnemu, a tranzystory mają dość czasu żeby wyjść z zatkania (który to problem bywa używany jako jeden z głównych argumentów za klasą A).

Tylko że trzeba wtedy ogarnąć elektroakustycznie konstruowaną kolumnę i wiedzieć jak dobrać moce, wzmocnienia i filtry aktywne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, misiomor napisał:

Aktywność ma sens jeżeli zrobimy aktywne filtry przed końcówkami i uwzględnimy (najczęściej) znacznie niższą efektywność basu - zarówno w mocy jak i wzmocnieniu.

Pisałem o tym na początku wątku, zwielokrotnianie wzmacniaczy i sterowanie nimi poszczególnych głośników przez filtry pasywne nie ma żadnego sensu.

 

2 godziny temu, misiomor napisał:

Tylko że trzeba wtedy ogarnąć elektroakustycznie konstruowaną kolumnę i wiedzieć jak dobrać moce, wzmocnienia i filtry aktywne.

Bardzo chętnie posłucham więcej na ten temat, jeśli zechcesz rozwinąć temat. Budowa kolumn aktywnych DIY, moim zdaniem byłby to bardzo ciekawy projekt.

Już od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie aktywny projekt trójdrożny. Duży głośnik basowy w klozecie, zasilany silną końcówką w klasie D. Średnie napędzane końcówką AB pracującą ze sporym prądem spoczynkowym lub lampą. Góra z tytanową lub berylową kopułką, napędzana lampą 2A3 lub podobną. W przypadku zwrotnic analogowych, wszystkie głośniki fizycznie wyrównane czasowo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja samochodowa koncowka mocy ma

 

600W Class D

2x140W Class A/B

2x75W Class A

 

i to w jednej obudowie.

 

Odnosze wrazenie, ze dzialka Car Audio jest bardziej innowacyjna

BTW. Nie jest problemem znalezc pasujaca aktywna 6-kanalowa zwrotnice (speaker management system jak np. Behringer DCX2496)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, xajas napisał:

Odnosze wrazenie, ze dzialka Car Audio jest bardziej innowacyjna

Na pewno, warunki odsłuchu wymusiły szybszą ewolucję rozwiązań i wprowadzenie zupełnie nowych. Wystarczy zobrazować sobie usytuowanie głowy kierowcy lub dowolnego z pasażerów w stosunku do położenia poszczególnych głośników ?. Nawet w moim dostawczym Doblo, fabryczne radio ma korekcję fazową odsłuchu, możesz wybrać kierowcę po lewej lub prawej stronie. Róznica w odsłuchu ogromna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 hours ago, Ricambi said:

Już od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie aktywny projekt trójdrożny. Duży głośnik basowy w klozecie, zasilany silną końcówką w klasie D. Średnie napędzane końcówką AB pracującą ze sporym prądem spoczynkowym lub lampą. Góra z tytanową lub berylową kopułką, napędzana lampą 2A3 lub podobną. W przypadku zwrotnic analogowych, wszystkie głośniki fizycznie wyrównane czasowo.

Nie "czuję" takiego projektu.

Raz że klasa D sieje zakłóceniami niemożebnie, więc zwłaszcza lampa będzie łapać ten syf. A klasa AB nawet 600W jest wykonalna, zwłaszcza że może być z dużym zapasem kompensowana częstotliwościowo, skoro będzie obsługiwała tylko wolnozmienne sygnały. W końcu 600W RMS @ 3ohm (przykładowo) to 60V peak. Zakładając filtrację drugiego rzędu przy ok. 200Hz, przyjmuję najgorszy przypadek, że końcówka sięgnie pełną amplitudą do 200Hz, a powyżej będzie miała spadek 12dB/okt. 60V peak @ 200Hz daje nam szczytową pochodną na poziomie 0.04V/us (rzędy wielkości mniej niż typowe SR końcówek mocy). Powyżej zbocze filtru wyrabia spadek 4x w amplitudzie (12dB) na oktawę, więc nawet gdyby "przemieść" system sygnałem  0dBfs, to w miarę wzrostu częstotliwości SR będzie maleć - spadek amplitudy będzie szybszy (4x na oktawę) niż "wyostrzanie" pochodnej z częstotliwością (2x na oktawę). Wszelkie impulsy filtr lowpass też "stępi" do podobnych rzędów wielkości SR, składowe szybkozmienne pójdą na końcówki średniaka a zwłaszcza tweetera.

Poza tym trudno znaleźć tweeter na tyle efektywny, żeby można było mu dać sporo słabszy wzmacniacz niż średniakowi, bez obawy o przestery na krótkotrwałych impulsach. Ja bym sobie nie zawracał głowy, tylko zrobił pasywny podział M-T i pędził to wszystko jedną końcówką. Zwłaszcza że więcej końcówek w systemie to większe problemy z pogodzeniem ich mas sygnałowych, co w sytuacji z radiostacją (klasą D) w systemie jest tym bardziej krytyczne. A ochronę tweetera najlepiej robi się po prostu pasywnym filtrem.

Przy czym paradoksalnie do klasy D stosują się podobne argumenty jak do klasy A w sensie tego, że najlepiej mieć jedną końcówkę mocy na kanał i dzielić pasywnie. Stado zegarów taktujących w systemie da dodatkowe przenikanie zakłóceń w pasmo słyszalne na zdudnianiu podobnych, ale nie identycznych częstotliwości. Zwolennicy klasy D twierdzą, że ona daje więcej sprzężenia zwrotnego na górze pasma niż AB (dla mnie teza dość kontrowersyjna) więc skoro już zgadzać się na to rozwiązanie, to po całości.

Wyrównanie czasowe - na filtrach aktywnych analogowych ma ono taki sam sens jak dla filtrów pasywnych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, misiomor napisał:

Zwłaszcza że więcej końcówek w systemie to większe problemy z pogodzeniem ich mas sygnałowych

W przypadku połączeń typu symetrycznego (XLR) nie ma żadnego problemu. Przy połączeniach RCA trzeba uważać ale też da się to zrobić idealnie.

3 godziny temu, misiomor napisał:

Raz że klasa D sieje zakłóceniami niemożebnie,

Pomiary z ASR nie przemawiają do Ciebie?

3 godziny temu, misiomor napisał:

Wyrównanie czasowe - na filtrach aktywnych analogowych ma ono taki sam sens jak dla filtrów pasywnych.

Jeżeli ma być bezkompromisowo to tylko w układzie aktywnym. Artykuły wykazujące wyższość techniczną systemu aktywnego nad pasywnym wielokrotnie linkowałem. Mogę przypomnieć jak ktoś potrzebuje.

13 godzin temu, xajas napisał:

Nie jest problemem znalezc pasujaca aktywna 6-kanalowa zwrotnice (speaker management system jak np. Behringer DCX2496)

Przy odpowiedniej konstrukcji kolumny (modułowej) CX3400 też będzie dobry zwłaszcza dla fanów rozwiązań analogowych. Świetnie rozwiązana zwrotnica pod względem układu elektronicznego. Do tego w bardzo przystępnej cenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minutes ago, Lech36 said:

Pomiary z ASR nie przemawiają do Ciebie?

A jest w nich oszacowanie przenikania zakłóceń do końcówki lampowej w tym samym systemie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, misiomor napisał:

A jest w nich oszacowanie przenikania zakłóceń do końcówki lampowej w tym samym systemie?

Musisz poszukać, ale nie sądzę. Tam są różne urządzenia bo ten człowiek który prowadzi ten portal mierzy urządzenia najczęściej dostarczane przez nabywców prywatnych, którzy chcą wiedzieć co kupili. Jakbyś mu dosłał w/w konfigurację to by to pewnie pomierzył. Niestety trzeba to wysłać do USA.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest kilka problemów.

Raz że szacowanie całościowej mocy szumów czy zakłóceń wymaga pewnych umiejętności analizy FFT itd. W tym bywa sporo ściemy.

Po drugie - błąd metodologiczny, że niby pomiar w jednej konfiguracji przekłada się na wszystkie inne. Otóż tak nie jest, prowadzenie mas w systemie to trudna sztuka. Podobnie jak projektowanie układów pod kątem minimalizacji przenikania zakłóceń. Zwłaszcza lampy są tu wrażliwe.

Klasa AB daje się zrobić w formie akceptowalnej zarówno mocowo, wizualnie jak i temperaturowo, więc nie bardzo widzę po co bawić się w klasę D z jej wszystkimi problemami - zakłócenia, szybkie zużycie kondensatorów (specjalne elektrolity) buforujacych przepływ ładunku w tę i wewtę, filtry wygładzające (pasywne LC) współpracujące z nie wiadomo jakimi obciążeniami a więc o nieokreślonej dobroci. Jeżeli motywacją miałoby być tylko robienie małych "trendi" obudów do elektroniki, to ja wolę zostać przy klasie AB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, misiomor napisał:

więc nie bardzo widzę po co bawić się w klasę D z jej wszystkimi problemami

Zgadzam się, też nie bawiłbym się w dłubanie od początku. Gotowe rozwiązania bywają na tyle tanie w niektórych wykonaniach a moduły użyte w nich pochodzą z bardzo dobrych firm i gwarantują odpowiedni poziom pomimo swojej atrakcyjnej ceny. Tylko firmy audiofilskie mają dodatek "klimatyczny" za audiofilską obudowę. Ostatecznie to gotowe moduły i tylko ich montaż w obudowie w systemie DIY. Z tego porównania które kiedyś wklejałem, Accuphase E270 z NC400 Hypexa, wynika że to raczej ten E270 miał większe problemy niż ten NC400, ale oczywiście nie zawsze tak jest. W końcu moduły NC400 zaliczane są do topu klasy D.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.