Skocz do zawartości
IGNORED

Extremalny DIY - HiEnd Power Amlifier


revers
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przykładowo w filtrach aktywnych trudno jest realizować filtry "popsute". ...

Da się, ale zwłaszcza gotowce DSP potrafią nie pozwalać na to.

...

Koherentność czasowa na filtrach FIR - to jest szerszy temat. Pre-dzwonienia są tu problemem.

....

Dopasowanie akustyki - czasem daje się to do pewnego stopnia zrobić również w filtrach pasywnych. Mam na swoim koncie takie opracowania.

 

 

Co masz na mysli piszac o fitrach popsutych

 

Ktos, kto uzywa aktywne zwrotnice i DSP na pewno nie uzywa gotowcow

 

Moj DSP/aktywne zwrotnice maja mozliwosc korekcji pre-ringing, i rzeczywiscie uzywam tej funkcji

 

Nie wyobrazam sobie, jak chcesz praktycznie zrealizowac korekcje akustyki pasywna zwrotnica. Teoretycznie i technicznie mozliwe, ale praktycznie to absurdalny naklad pracy i matwrialow.

 

Jak chcesz przykladowo sensownie zrealizowac stromy subsonic

 

Mozliwosci pasywne a aktywne/DSP to dwa swiaty

 

 

BTW.

Wspominasz problem tego czy Class D przezyje nastepne 20 lat. A z drugiej strony lansujesz lampki?

 

popatrz co pisza coniektorzy fachowcy/profesjonalisci (nie audiofile) z tej branzy. Ciesza sie ze nie musza juz uzywac lamp z mala zywotnoscia, niestabilne, wymagajace ciaglej kalibracji itd. Wiec jak mozna krytykowac zywotnosc techniki Class D a propagowac dlugowiecznosc zestawow lampowych.

 

Dla mnie to wszystko jest troche „naginane“, by uzasadnic wlasne „ideologiczne“ preferencje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę chyba uczestnicy dyskusji myślą o odmiennych koncepcjach.

1. wzmacniacz - zwrotnice pasywne - przetworniki

2. zwrotnice analogowe - wzmacniacz - przetworniki

3. zwrotnice cyfrowe - wzmacniacz - przetworniki

4. zwrotnice cyfrowe z pomiarem - wzmacniacz - przetworniki

Mam wrażenie, że Misiomor zbytnią uwagę poświęca koncepcji 2. Są takie crossovery. Sam mam jeszcze taki. Fajna zabawa tyle, że tu nie uciekniemy od problemów o których wspomina Misiomor. W końcu to wciąż filtry analogowe. Łatwiejsze do osiągnięcia lepszych parametrów bo nie obciążone małą impedancją głośnika do tego zależną od częstotliwości. Tu możliwe wyższe stromości, dobroci ale te same problemy z fazami. 

3. koncepcja jest tyle warta ile oprogramowanie. Tu możliwe staje się pozbycie większości problemów filtrów analogowych. Tyle, że strojenie na ucho jest zawodne, choć złotousi zapewne dostroją system optymalniej niźli najlepsze DSP... ?

4. koncepcja z mikrofonikiem to już majstersztyk. Pozwali niemal na wszystko. Zoptymalizuje pomieszczenie odsłuchowe. Do tego rozwiązanie zbliżone weszło pod strzechy, co prawda nie jako aktywny system ale adoptujący posiadane ZG. Byle amplituner ma takie rozwiązanie.   

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, przemak napisał:

Taaa, bo to od końcówek zależy brzmienie koncertów...

Tego nie napisałem.

Podejrzewam, że misiomor (ja czy Ty też ) nie byli by w stanie odróżnić chińskiej klasy D na TDA-uszu od wzmacniacza pracującego w klasie AB.

22 godziny temu, misiomor napisał:

Tym niemniej wystawienie elektroniki audio na taką moc fal radiowych to jest kolejny gwóźdź do trumny hi-fi, takiego powiedzmy że z czasów konstruowania formatu CD.

Moc będzie mniejsza, dzięki kształtowaniu wiązki i częstotliwościach na których to będzie działało .

Obecne 4g nadaje we wszystkich kierunkach tak samo czy potrzeba czy nie .

22 godziny temu, misiomor napisał:

Dziś mamy sigma delta i klasę D, gdzie parametry są niby super, ale jak modulator się wzbudzi, to może co najwyżej zapalić diodkę że jest mu przykro. Przynajmniej w sigma- delta tak jest, ale per analogiam spodziewam się podobnych bezeceństw i w klasie D, skoro piszą bez żenady o modulatorach piątego rzędu.

Cała sztuka polega na tym żeby zrobić tak aby się nie wzbudził. W klasie D jak się wzbudzi to zapali się więcej niż diodka ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, raven1985 napisał:

Moc będzie mniejsza, dzięki kształtowaniu wiązki i częstotliwościach na których to będzie działało .

Obecne 4g nadaje we wszystkich kierunkach tak samo czy potrzeba czy nie .

Podniesiono 100 krotnie dopuszczalną moc promieniowania. Zrobiła się granda. 

Powiem, że obecne 4G więcej syfu daje w otoczeniu. Pomiary były realizowane dla konkretnego "nadajnika" i musiały się mieścić w normie. Ale, że takich nadajników tego i innych usługodawców w okolicy było kilka to normy były przekraczane.

W 5G poprzez kształtowanie wiązki wypadkowa moc promieniowania bywa niższa niż w 4G. Przykłady pomiarowe z Niemiec. 

Oczywiście to teoria i praktyka krajów, gdzie przejmują się normami i bezpieczeństwem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, raven1985 napisał:

Tego nie napisałem.

To tak ogólnie, bardziej do @misiomor?

43 minuty temu, raven1985 napisał:

Podejrzewam, że misiomor (ja czy Ty też ) nie byli by w stanie odróżnić chińskiej klasy D na TDA-uszu od wzmacniacza pracującego w klasie AB.

Ja na pewno nie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, xajas said:

Co masz na mysli piszac o fitrach popsutych

Już o tym pisałem, ale powtórzę w kontekście przykładu z fazami powyżej. Powiedzmy że mamy te 450 stopni wypadkowej różnicy faz oktawę powyżej podziału, przy 4400Hz. Jedną z opcji jest dać mały opornik w szereg z kondensatorem filtru 2nd filtrującego midwoofer. Jeżeli stała czasu powstałego układu RC będzie dobrze dobrana, dostaniemy "odgięcie" zbocza i redukcję przesunięcia fazy wnoszonego przez filtr. Współpraca fazowa powyżej podziału poprawi się. Oczywiście są jeszcze inne zabiegi tego typu - można dać cewkę i przerobić C na pułapkę, niektórzy dodają RC równolegle do cewki filtru, co też pułapkuje, ale nieco wyższym kosztem (obniżenie za bezdurno impedancji kolumny na górze jeżeli robimy to na jedynej cewce filtru niskiego rzędu).

2 hours ago, xajas said:

Ktos, kto uzywa aktywne zwrotnice i DSP na pewno nie uzywa gotowcow

Gotowce w sensie oprogramowania - że ustawiamy np. rząd filtru, jego typ (np. Linkwitz Riley) i częstotliwość odcięcia, zamiast dłubać samemu mnożenia i dodawania w assemblerze procesora. Jest prościej, ale jesteśmy zdani na programistę odnosnie dostępnych rodzajów filtrów. "Popsutych" raczej nie będzie w menu.

2 hours ago, xajas said:

Moj DSP/aktywne zwrotnice maja mozliwosc korekcji pre-ringing, i rzeczywiscie uzywam tej funkcji

Ogarniasz to matematycznie? Wiesz co naprawdę robi ta opcja?

2 hours ago, xajas said:

Nie wyobrazam sobie, jak chcesz praktycznie zrealizowac korekcje akustyki pasywna zwrotnica. Teoretycznie i technicznie mozliwe, ale praktycznie to absurdalny naklad pracy i matwrialow.

Np. odłączana heblem kompensacja rezonansu. W większości pomieszczeń pomaga, ale jeżeli podbicie akurat lokuje się na antyrezonansie pomieszczenia to lepiej mieć opcję odłączenia kompensacji.

2 hours ago, xajas said:

Jak chcesz przykladowo sensownie zrealizowac stromy subsonic

A po co mi stromy subsonic? Ja umiem modelować wychylenia systemów basowych i wiem, że 2-gi rząd (z Fc przy częstotliwości Fb bassreflex'u) jest wystarczający. Powyżej tego zysków "amplitudowych" praktycznie nie ma, za to tracimy na własnościach impulsowych. Poza tym akurat co jak co, ale subsonic to można łatwo zaimplementować w systemie pasywnym, wyposażając preamp w stosowny filtr.

2 hours ago, xajas said:

 A z drugiej strony lansujesz lampki?

Nie lansuję żadnych lampek. Sam za nimi nie przepadam, ale pomysł ożenienia lampy z klasą D w jednym systemie aktywnym tutaj padł, więc skomentowałem. Sam nie dałbym klasy D nawet jeżeli miałaby współpracować w systemie aktywnym z tranzystorową klasą AB.

52 minutes ago, raven1985 said:

Cała sztuka polega na tym żeby zrobić tak aby się nie wzbudził. W klasie D jak się wzbudzi to zapali się więcej niż diodka

Ja widziałem jak wyglądają wzbudzenia sigma delta. Daleko im było do pełnego zakresu dynamiki. Ale rozdzielczość spadała wyraźnie poniżej 16-bit w przetworniku "nominalnie" 24-bit.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, Grzegorz7 said:

4. koncepcja z mikrofonikiem to już majstersztyk. Pozwali niemal na wszystko. Zoptymalizuje pomieszczenie odsłuchowe. Do tego rozwiązanie zbliżone weszło pod strzechy, co prawda nie jako aktywny system ale adoptujący posiadane ZG. Byle amplituner ma takie rozwiązanie.  

Takie korekcje w oderwaniu od własności użytych ZG mogą dać więcej szkód niż pożytku. Zwłaszcza jak użytkownik gadżeciarz poczuje się bogiem i zacznie żądać inżyniersko niemożliwego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, misiomor napisał:

Takie korekcje w oderwaniu od własności użytych ZG mogą dać więcej szkód niż pożytku. Zwłaszcza jak użytkownik gadżeciarz poczuje się bogiem i zacznie żądać inżyniersko niemożliwego.

Ale taka korekcja nie ma nic wspólnego z rodzajem zespołu głośnikowego czy typem zwrotnic. To jest element dodatkowy...

 

3 godziny temu, misiomor napisał:

Jesteśmy na forum DIY a nie takim dla profesjonalistów.

Czyli powinniśmy mieć wyższe standardy ? A jak jest to widać ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minutes ago, przemak said:

Ale taka korekcja nie ma nic wspólnego z rodzajem zespołu głośnikowego czy typem zwrotnic. To jest element dodatkowy...

Jeżeli ktoś spróbuje np. dociągnąć do 20Hz cyfrową korekcją, kiedy jego monitorek ma BR strojony do 50Hz, może być nieciekawie. Albo jeżeli np. zechce dostać płaską charakterystykę w obszarze stwierdzonego mikrofonem antyrezonansu pomieszczenia. Bo skoro ma taki nowoczesny system, to prawa fizyki go nie obowiązują.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, misiomor napisał:

Jeżeli ktoś spróbuje np. dociągnąć do 20Hz cyfrową korekcją, kiedy jego monitorek ma BR strojony do 50Hz, może być nieciekawie. Albo jeżeli np. zechce dostać płaską charakterystykę w obszarze stwierdzonego mikrofonem antyrezonansu pomieszczenia. Bo skoro ma taki nowoczesny system, to prawa fizyki go nie obowiązują.

A w przypadku zestawów i zwrotnic klasycznych z cewkami i kondensatorami "dociąganie" cyfrową korekcją do 20Hz jest ciekawsze? ? Nie mieszajmy dwóch systemów walutowych, taka korekcja nie ma nic wspólnego z rodzajem zwrotnicy czy wzmacniacza. Może jedynie tyle, że jak już jest dsp to łatwiej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz pisał o opcji cyfrowej korekcji w amplitunerze. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żeby podobne wodotryski dorzucić do aktywnej zwrotnicy DSP. Przy niewiedzy inżynierskiej jedno i drugie może dać opłakane skutki.

Ja tylko występuję przeciwko gadżeciarstwu -  że jakiś cudowny hiper system z ładnie brzmiącą handlową nazwą zastąpi solidną wiedzę inżynierską. Podobne podejście stało zresztą za "skokiem inflacyjnym" w sprzęcie grającym z przełomu wieków, kiedy to pojawiły się te wszystkie "plastic fantastic 1200W pmpo" z logami dużych koncernów. I ludożerka uwierzyła że postęp da im jakość hi-fi z rozmiarów i masy poniżej kaseciaka "jamnika". Dziś to ma kontynuację w postaci cudownych głośniczków bezprzewodowych. I niestety jakość nagrań się dostosowała, na czym cierpią posiadacze solidnych systemów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, misiomor napisał:

niestety jakość nagrań się dostosowała, na czym cierpią posiadacze solidnych systemów.

To jest kluczowe. To jest powód, dla którego pojawiłem się na tym forum. To zupełnie nie ten wątek, ale jesteś w OGROMNYM błędzie. Niestety, przeważającej większości obecnych tu "posiadaczy solidnych systemów" to nie interesuje. 

A możliwość dodawania dołu o 20dB we wzmacniaczach była powszechna i jakoś nikt nie narzekał. No, ale nie było BR ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
29 minutes ago, przemak said:

To jest kluczowe. To jest powód, dla którego pojawiłem się na tym forum. To zupełnie nie ten wątek, ale jesteś w OGROMNYM błędzie. Niestety, przeważającej większości obecnych tu "posiadaczy solidnych systemów" to nie interesuje.

Przykład - Iron Maiden, płyty studyjne od "Killers" (1981) do "Fear of the Dark" (1992). Realizator  - legendarny Martin Birch. Dało się tego słuchać naprawdę głośno na dobrych systemach, była jakaś dynamika, głębia itd. Potem (w 1998) ktoś przejechał wszystkie kompresorem, dołożył trochę bajerów na komputer, wydał jako remastery i jest niemożebny jazgot. Tych nowych zwyczajnie nie da się słuchać. Ciekawe dlaczego zostały tak zepsute.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 hours ago, xajas said:

Jak chcesz przykladowo sensownie zrealizowac stromy subsonic

Uzupełnienie - ilustracja rysunkowa. Dla przykładu CA26RFX w obudowie BR 60 litrów, strojonej do 27Hz żeby zejść do A sub-kontra. Na niebiesko wykresy "surowe", na zielono po potraktowaniu filtrem subsonicznym (2nd HP, Fc=27Hz, Q=1). Wychylenia i SPL (dla referencji) przy sterowaniu 2.83V RMS (oczywiście modyfikowane przez filtr subsoniczny dla zielonych wykresów). Jak dla mnie ochrona przed wychyleniami poniżej strojenia BR jest wystarczająca, na poziomie wychyleń w zakresie użytecznym powyżej strojenia, zwłaszcza że to ma być głównie na awaryjne przypadki wysokich sygnałów w infradźwiękach. Co ciekawe Q=1 daje lekkie podbicie powyżej strojenia, co obniża nieco f3 systemu. Oczywiście można to stroić, zarówno podwyższając jak i obniżając Q, choć Fc bym raczej nie ruszał.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nikt mnie nie namówi na filtr subsoniczny rzędu wyższego niż 2-gi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, misiomor napisał:

Nikt mnie nie namówi na filtr subsoniczny rzędu wyższego niż 2-gi.

A ktoś próbował ??

W dniu 15.05.2020 o 20:12, Kazik II napisał:

Po Tobie, nie spodziewałbym się, takiego wpisu 

To efekt próby zaciekłej dyskredytacji systemu lepszego technicznie przez pewne kręgi forumowe.

Jeżeli ktoś się poczuł urażony moim wpisem o milionach much (#121) to najmocniej przepraszam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz pisał o opcji cyfrowej korekcji w amplitunerze. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żeby podobne wodotryski dorzucić do aktywnej zwrotnicy DSP. Przy niewiedzy inżynierskiej jedno i drugie może dać opłakane skutki.

Ja tylko występuję przeciwko gadżeciarstwu -  że jakiś cudowny hiper system z ładnie brzmiącą handlową nazwą zastąpi solidną wiedzę inżynierską.

Moim zdaniem to zaparte utozsamianie zastosowania techniki cyfrowej z brakiem i ignorowaniem wiedzy inzynierskiej jest bezsensu.

 

Brak wiedzy inzynierskiej prowadzi do takich samych katastrofalnych wynikow zarowno przy uzyciu techniki analogowej jak i cyfrowej, wiec takie uwagi sa extremalnie „tendencyjne“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszamy się w realnym świecie.

Natomiast patrzymy przez pryzmat naszej wiedzy i wyobrażeń. 

Wyobrażam sobie i wiem, że pozwala na to technologia; system aktywny w którym do zestawu inteligentnego crossovera i zestawu wzmacniaczy można podłączyć jakikolwiek zestaw głośnikowy bez zwrotnic z wyciągniętymi zaciskami z poszczególnych przetworników. 

Podczas autokalibracji taki system z odpowiednim oprogramowaniem byłby w stanie osiągnąć optymalną jakość pod każdym względem niedostępną dla techniki biernego rozdzielania pasm. Wspomniane wcześniej autokalibracje amplitunerów to inny zakres zastosowania.

I o to chyba chodzi. System w pełni aktywny z automatyką będzie bezkonkurencyjny. Wiemy to. Natomiast rzeczywistość milionów much jest inna. Hołd dla konstruktorów robiących co się da w systemach tradycyjnych. W końcu dobrych systemów tradycyjny słucha się wspaniale...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minutes ago, Grzegorz7 said:

Wyobrażam sobie i wiem, że pozwala na to technologia; system aktywny w którym do zestawu inteligentnego crossovera i zestawu wzmacniaczy można podłączyć jakikolwiek zestaw głośnikowy bez zwrotnic z wyciągniętymi zaciskami z poszczególnych przetworników. 

Podczas autokalibracji taki system z odpowiednim oprogramowaniem byłby w stanie osiągnąć optymalną jakość pod każdym względem niedostępną dla techniki biernego rozdzielania pasm.

Przypomina się Elektrybałt Trurla, który "pozwalał deklamować przybyszowi, przy czym zaraz chwytał algorytm jego poezji i, opierając się na nim, odpowiadał wierszami, utrzymanymi w tymże duchu, lecz dwieście dwadzieścia do trzystu czterdziestu siedmiu razy lepszymi."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Grzegorz7 napisał:

Podczas autokalibracji taki system z odpowiednim oprogramowaniem byłby w stanie osiągnąć optymalną jakość pod każdym względem niedostępną dla techniki biernego rozdzielania pasm.

Taki system korekty charakterystyki w miejscu ustawienia mikrofonu posiada procesor DEQ2496 f-my Behringer. Jak to działa przedstawia z pomiarami poniższy film:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kompletu rozważań o nieskończonych i nieomylnych technicznych możliwościach proponuję jeszcze cybergrajki z algorytmem naśladującym Bacha..., przecież technika daje dzisiaj takie możliwości, z pewnością dało by się masowo produkować za kilka stówek...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Zwykły Drut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, Zwykły Drut napisał:

Do kompletu rozważań o nieskończonych i nieomylnych technicznych możliwościac

Trzeba wiedzieć jakie są możliwości takich systemów i w czym mogą pomóc. Na pewno nie rozwiązują wszystkich problemów audiofila. Natomiast wskazać kierunki działania i punkty w których występują problemy jak najbardziej mogą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, misiomor napisał:

Przykład - Iron Maiden, płyty studyjne od "Killers" (1981) do "Fear of the Dark" (1992). Realizator  - legendarny Martin Birch. Dało się tego słuchać naprawdę głośno na dobrych systemach, była jakaś dynamika, głębia itd. Potem (w 1998) ktoś przejechał wszystkie kompresorem, dołożył trochę bajerów na komputer, wydał jako remastery i jest niemożebny jazgot. Tych nowych zwyczajnie nie da się słuchać. Ciekawe dlaczego zostały tak zepsute.

Ale to jest przecież oczywiste, nie o oczywistości mi chodziło. Sam piszesz, że "dało się słuchać naprawdę głośno", ale cicho brzmiało już gorzej, a teraz cicho jest lepiej a głośno źle. Ludzie chcą to dostają, artyści tak chcą i tyle. Tylko problem jest taki, że tu na forum będziesz miał propozycje wymiany daca, kabli, wzmacniacza na "wydajniejszy prądowo" czy co tam (ten wątek najlepszym przykładem) albo wręcz wzmacniaczy operacyjnych w stopniu wejściowym dla diametralnej poprawy brzmienia obiektywnie spieprzonych nagrań.

5 godzin temu, misiomor napisał:

Jak dla mnie ochrona przed wychyleniami poniżej strojenia BR jest wystarczająca

Po co chronić domowy zestaw przed częstotliwościami poniżej 27Hz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minutes ago, przemak said:

Ale to jest przecież oczywiste, nie o oczywistości mi chodziło. Sam piszesz, że "dało się słuchać naprawdę głośno", ale cicho brzmiało już gorzej, a teraz cicho jest lepiej a głośno źle. Ludzie chcą to dostają, artyści tak chcą i tyle.

Wcale nie wiem czy ludzie dostają to co chcą. Ja np. przestałem słuchać muzyki, którą kiedyś miałem na kasetach, a dziś nie jestem w stanie dostać nagrań nietkniętych remasteringiem.

5 minutes ago, przemak said:

Tylko problem jest taki, że tu na forum będziesz miał propozycje wymiany daca, kabli, wzmacniacza na "wydajniejszy prądowo" czy co tam (ten wątek najlepszym przykładem) albo wręcz wzmacniaczy operacyjnych w stopniu wejściowym dla diametralnej poprawy brzmienia obiektywnie spieprzonych nagrań.

Ja nie będę nikomu mówił że ma przestać kupować dizajnerskie talerze i sztućce za kupę $ i że jedyne co jest ważne, to chemiczna kompozycja tego co się na nie nakłada.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, misiomor napisał:

Wcale nie wiem czy ludzie dostają to co chcą. Ja np. przestałem słuchać muzyki, którą kiedyś miałem na kasetach, a dziś nie jestem w stanie dostać nagrań nietkniętych remasteringiem.

A ile "ciebie"jest na rynku? Ty już kupiłeś, już zapłaciłeś, teraz kolej na resztę.

11 minut temu, misiomor napisał:

Ja nie będę nikomu mówił że ma przestać kupować dizajnerskie talerze i sztućce za kupę $ i że jedyne co jest ważne, to chemiczna kompozycja tego co się na nie nakłada.

Ale nie o tym mowa. Nagrania są jakie są i wymiana wzmacniacza z D na AB NIC nie zmieni w tej kwestii. Taniej i skuteczniej przełknąć ślinę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to inaczej - jeżeli pójdziemy do filharmonii w kufajce i gumofilcach, to muzyka nie powinna się w niczym zmienić. Po co zatem wydawać $ na garnitury i lakierki?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, misiomor napisał:

Po co zatem wydawać $ na garnitury i lakierki?

Dla etykiety ?.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, misiomor napisał:

No to przyjmijmy, że audiofilska etykieta wymaga odpowiednich kabli i wzmacniacza.

Ja zawsze stosuję odpowiednie kable i wzmacniacze zgodne z moją wiedzą i zapotrzebowaniem ?. Zakup często droższego kabla niż wynika to z logiki zastosowania w danym miejscu to normalka, ale mimo wszystko cena nie może być abstrakcyjna bo wiedza o kablach mi na taką nie pozwala. Często tak robię, tak jak w przypadku odtwarzaczy też dla świętego spokoju kupuję taki który w świetle mojej wiedzy jest nadmiarowy.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, przemak said:

Po co chronić domowy zestaw przed częstotliwościami poniżej 27Hz?

W czasach vinylu mówiło się na to "rumble filter". Sam widziałem jak potrafią latać membrany na vinylowej "ciszy". Poza tym wygenerowanie sygnału 16Hz 0dBfs w pliku .wav nie jest jakimś kosmicznym przedsięwzięciem, podobnie jak nagranie go na płytę CD, a dobry inżynier projektuje na najgorszy przypadek. Oglądając youtuby membrany potrafią też nieźle latać, zwłaszcza na nagraniach z kamer samochodowych. Bywają też miłośnicy oglądania (ubocznie) również filmów z wykorzystaniem systemu hi-fi do dźwięku, a tam efekty sub-basowe się jak najbardziej zdarzają.

Filtr subsoniczny dużo nie kosztuje, a pozwala uniknąć inżynierskiej żenady w rodzaju że synuś wziął ojcowego Rolls - Royce'a, przypalił gumę i kółko się urwało temu samochodziku.

6 minutes ago, Lech36 said:

Ja zawsze stosuję odpowiednie kable i wzmacniacze zgodne z moją wiedzą i zapotrzebowaniem .

Zacytowałbym pewien utwór pewnego zespołu, ale Przemak się może obrazić, więc zaniecham.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.