Jump to content
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Share

Recommended Posts

Temat poświęcony ogólnie pojętej motoryzacji.

Szanujemy: wielkie pojemności, wysookoktanową benzynę, gładkie i szerokie drogi. Szkalujemy: rowerzystów (bo to rak drogowy), fotoradary, podatki i akcyzy, elektromobilność.

Wszyscy audiofile z choć kroplą benzyny we krwi mile widziani! ?

To może ja zacznę: Nowego Hultaja i20 widzieli? Królowa segmentu B to wiadomo - Fiesta. Wyobrażam sobie, jak to było u Hyundaia. Zebranie zespołu projektowego i najważniejszy Koreańczyk mówi: Panowie! Macie mi zrobić Fiestę, tylko lepszą i nowocześniejszą. No i jest nowy i20. Do kupienia już latem. Technologicznie zagina Fiestę lewą ręką od niechcenia... te ekrany, bezprzewodowy Android! Pytanie - jak się prowadzi? Bo Fiesta to jest bajka jeśli chodzi o zawieszenie i układ kierowniczy. Przyjemność z jazdy jest we Fieście bez precedensu w segmencie.

Ale to może być czarny koń! Polecam życzliwej uwadze jeśli szukacie małego samochodu i możecie poczekać z kupnem do lata.

 

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Link to comment
Share on other sites

I coś z wyższej półeczki... Nowa Seria 3 w kombiaku. Niezwykły lakier BMW Individual Ermes Verde. 4500 funtów za taki lakier na specjalne zamówienie. Ale jak kogoś stać - to warto. ? Całe auto w tej specyfikacji 60 tys funtów. Cena domku jednorodzinnego na prowincji w Polsce. ? Ten lakier po raz pierwszy został użyty przez Lamborghini ale i na Bolidzie Młodzieży Wiejskiej wygląda pięknie. 

 

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, il Dottore napisał:

Temat poświęcony ogólnie pojętej motoryzacji.

...

Szkalujemy: rowerzystów (bo to rak drogowy), fotoradary, podatki i akcyzy, elektromobilność.

Pewnych rzeczy można nie lubić - ale rozumieć sens ich istnienia wypada. Bo inaczej to z ogólnomotoryzacyjnego, wyjdzie wątek półmotoryzacyjny. Osobiście fotoradary szanuję, bo są dla mojego dobra. Szanować wypada.

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, marcusSE napisał:

Mi ten strasznie sie podoba Mercedes CLS 350 AMG , sasiad mial takiego i jezdzil nim raz od swieta. Piekny 20" kola  , super krazownik , nieraz kusilo mnie zeby nie zwracajac uwagi na koszta utrzymania kupic to cudenko ? 

W dieslu kup. Pali tyle co nic. Silnik 2,1 niezniszczalny. Technika z E klasy W212 - bezproblemowa.  A felgi można mu dokupić dowolne. Z dieslem to można takiego i na daily.

Kolega w Polsce sobie kupił S klasę 500 tak właśnie tylko na weekendy do kościoła. I mówi, że nawet mało mu pali, bo do kościoła ma z górki, to tylko ręczny wypnie. ?

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Link to comment
Share on other sites

Nie mam szans , u nas jedno auto musi byc kombi niekiedy wyjazdy w gory na narty , czy wyjazdy na jej zowody triathlonowe ( rower , bagarze itp ) Jedynie ona moze pozwolic sobie na odrobine szalenstwa z autkiem dla przyjemnosci .

Jedyne co mi pozostaje to lezka w oku gdy patrze na takie auto gdzies zaparkowane .

 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, marcusSE napisał:

u nas jedno auto musi byc kombi

No kombi, kombi. Czemu nie? ? Kombi CLS nazywa się shooting brake.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Link to comment
Share on other sites

Te aktualne modele wyglądają, jakby ktoś na choinkę dwa komplety bombek powiesił.

Mnie kusi ostatni na rynku "prawdziwy" hot-hatch, niewielki, niezbyt ciężki, wszystko co potrzebne jest, a co zbędne nie ma, no i przede wszystkim wolnossące 2.0, czyli Fiesta ST150

m1cyix6b0iyu_800.jpg

 

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, il Dottore napisał:

No kombi, kombi. Czemu nie? ? Kombi CLS nazywa się shooting brake.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na takiego zbieram?.

A ci co już uzbierali nie mogą też spać spokojnie. Ech...

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Z każdym dniem rośnie liczba tych, których musisz całować w "D" aby nie być skazanym za zbrodnię nienawiści.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, il Dottore napisał:

Pewnie ciężko znaleźć dzisiaj takiego.

W UK? Pełno tego. Ale jeszcze tak ze 2-3lata muszę 7-mio osobowym klocem pojeździć, a wtedy się zobaczy. Jeszcze w górę nie pójdą, i będzie można wychaczyć ładnego w rozsądnych pieniądzach.

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Link to comment
Share on other sites

Hultaj nie próżnuje. Z taśm produkcyjnych u naszych południowych sąsiadów zjeżdża już polift i30.

Nigdy nie widziałem wentylowanych siedzeń w kompakcie... Mnóstwo nowoczesnych technologii, światła LED. Ja jestem na tak. Korea ma twarde postanowienie zagonienia europejskiej konkurencji do kąta także i w tym segmencie.

 

1 minutę temu, marcusSE napisał:

Co masz na mysli ze w UK sa najlepsze samochody 

Np Porsche 911 - w Reichu na autostradzie widzisz raz na godzinę. W UK raz na 10 minut. ?

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, il Dottore napisał:

Hultaj nie próżnuje. Z taśm produkcyjnych u naszych południowych sąsiadów zjeżdża już polift i30.

Nigdy nie widziałem wentylowanych siedzeń w kompakcie... Mnóstwo nowoczesnych technologii, światła LED. Ja jestem na tak. Korea ma twarde postanowienie zagonienia europejskiej konkurencji do kąta także i w tym segmencie.

 

Np Porsche 911 - w Reichu na autostradzie widzisz raz na godzinę. W UK raz na 10 minut. ?

Ja mieszkam w Svergie tez troche tego jezdzi ? i nie tylko 

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, il Dottore napisał:

I coś z wyższej półeczki... Nowa Seria 3 w kombiaku. Niezwykły lakier BMW Individual Ermes Verde. 4500 funtów za taki lakier na specjalne zamówienie. Ale jak kogoś stać - to warto. ? Całe auto w tej specyfikacji 60 tys funtów. Cena domku jednorodzinnego na prowincji w Polsce. ? Ten lakier po raz pierwszy został użyty przez Lamborghini ale i na Bolidzie Młodzieży Wiejskiej wygląda pięknie. 

 

Osobiście zielonego nie lubię (wyjątek - oliwka) ale tego bym polizał ?

„Jeśli nie masz co robić, nie rób tego w moim towarzystwie”

Link to comment
Share on other sites

Ja rozumiem ,że Koreańczycy zrobili ogromny postęp ale zachowajmy proporcje .Ich samochody są nowoczesne ,w miarę bezawaryjne i wreszcie wyglądają .Jestem zwłaszcza pod wrażeniem tego co robi Kia.Byłem nawet bliski zakupu Stingera ale jednak w moim wieku za niski .Gdyby to było 10 lat temu to kto wie .Podoba mi się też Optima i X Ceed .Ale jednak auta koreańskie to tylko czy aż tylko średniaki .W obecnej motoryzacji razi mnie nadmierne podniecanie się elektroniką ,wymiarami ekranów i ilością asystentów a przecież moim zdaniem najważniejsze są trakcja ,komfort,bezpieczeństwo czynne i bierne ,ekonomia i wygląd .Obecnie jeżdżę Mazdą 6 ostatniej generacji i uważam ją za najładniejszy samochód w klasie .Tylko te osiągi !Niestety chyba zbyt ortodoksyjnie Mazda podchodzi do silników wolnossących .Nie ma odwrotu od turbodoładowania .Przekonałem się o tym w samochodzie żony czyli Skody Fabii ,te 110 km robi wrażenie ( wersja Monte Carlo ). Obecnie ze względu na kręgosłup przesiadam się za kilka dni na Mazdę CX30 .Zawsze byłem wrogiem SUVów ale trudno.Nowy musi być wyższy ( choć CX 30 to raczej Crossover ) .Na razie nie mam przekonania do hybryd i elektryków .Myślę,że silniki spalinowe jeszcze nam potowarzyszą przez 10 -15 lat .

Link to comment
Share on other sites

Uważam ,że istnieją modele czy marki fajne i niefajne .Ta fajność to coś niezdefiniowalnego i niepoddającego się pomiarom .Dla mnie z europejskich marek fajne są np. Fordy , BMW , Audi ,Porsche czy Alfy .Z japońskich tylko Mazda i Honda  ( Toyota to nuda ) .Fajna robi się jak już pisałem KIA .Amerykańskie  marki się nie liczą .

Link to comment
Share on other sites

Np Porsche 911 - w Reichu na autostradzie widzisz raz na godzinę. W UK raz na 10 minut.

To zalezy gdzie w Reichu

Tutaj parking firmowy (jeden z 20), a wiekszosc posiadaczy nie jezdzi nimi do pracy, by nie draznic kolegow

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) IMG_2898.thumb.jpg.4f00ee7bd71c7d375ac0c08e180f0fc2.jpgIMG_2895.thumb.jpg.7df4cb98ab3e666233580804315dee09.jpgIMG_2897.thumb.jpg.2355857b3e3060aa8c4d0f78951c4a8e.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Uważam ,że istnieją modele czy marki fajne i niefajne .Ta fajność to coś niezdefiniowalnego i niepoddającego się pomiarom .Dla mnie z europejskich marek fajne są np. Fordy , BMW , Audi ,Porsche czy Alfy .Z japońskich tylko Mazda i Honda  ( Toyota to nuda ) .Fajna robi się jak już pisałem KIA .Amerykańskie  marki się nie liczą .

Ford europejski troche przegioles ?

Amerykanskie sie nie licza a Ford?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Nie ma odwrotu od turbodoładowania .Przekonałem się o tym w samochodzie żony czyli Skody Fabii ,te 110 km robi wrażenie...

A wiesz dlaczego?

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Ja rozumiem ,że Koreańczycy zrobili ogromny postęp ale zachowajmy proporcje .Ich samochody są nowoczesne ,w miarę bezawaryjne i wreszcie wyglądają .Jestem zwłaszcza pod wrażeniem tego co robi Kia.Byłem nawet bliski zakupu Stingera ale jednak w moim wieku za niski .Gdyby to było 10 lat temu to kto wie .Podoba mi się też Optima i X Ceed .Ale jednak auta koreańskie to tylko czy aż tylko średniaki .W obecnej motoryzacji razi mnie nadmierne podniecanie się elektroniką ,wymiarami ekranów i ilością asystentów a przecież moim zdaniem najważniejsze są trakcja ,komfort,bezpieczeństwo czynne i bierne ,ekonomia i wygląd .Obecnie jeżdżę Mazdą 6 ostatniej generacji i uważam ją za najładniejszy samochód w klasie .Tylko te osiągi !Niestety chyba zbyt ortodoksyjnie Mazda podchodzi do silników wolnossących .Nie ma odwrotu od turbodoładowania .Przekonałem się o tym w samochodzie żony czyli Skody Fabii ,te 110 km robi wrażenie ( wersja Monte Carlo ). Obecnie ze względu na kręgosłup przesiadam się za kilka dni na Mazdę CX30 .Zawsze byłem wrogiem SUVów ale trudno.Nowy musi być wyższy ( choć CX 30 to raczej Crossover ) .Na razie nie mam przekonania do hybryd i elektryków .Myślę,że silniki spalinowe jeszcze nam potowarzyszą przez 10 -15 lat .

Absolutna zgoda, że trakcja jest najważniejsza. A jeśli jeszcze uda się ją pogodzić z komfortem i osiągami, to mamy auto idealne! ?

Niestety... tylko kilku producentów to potrafi.

Jeśli chodzi o te elektroniczne przeszkadzajki, to jest kilka fajnych: 1/ ostrzeganie o samochodzie w martwej strefie przy zmianie pasa 2/ tempomat adaptacyjny - w połączeniu z automatem to jest bajka. W mieście samochód sam jedzie, sam hamuje, sam rusza z miejsca. 3/ Utrzymanie na pasie ruchu też ma sens. Oglądałem na YT filmik - oszukali nowe Volvo butelką z wodą przymocowaną do kierownicy, udając że kierowca ją trzyma. No i przejechali na tempomacie adaptacyjnym kilkaset km bez dotykania kółka i pedałów.  4/ ostrzeganie o ruchu poprzecznym podczas cofania. Samochód nawet sam zahamuje jeśli wykryje taki ruch. 5/ kamera cofania - super gadżet, teraz to zdaje się norma. 6/ Night Vision - tylko w najdroższych autach, super sprawa. 7/ systemy antykolizyjne z radarem - też mogą się przydać w razie W.?

Godzinę temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Ja rozumiem ,że Koreańczycy zrobili ogromny postęp ale zachowajmy proporcje .Ich samochody są nowoczesne ,w miarę bezawaryjne i wreszcie wyglądają

Oczywiście to wciąż są średniaki. Jednak poza Europą Koreańczycy atakują już segment aut luksusowych.

A ja pamiętam Hultaje czy inne marki z Korei na poczatku lat 90-tych. Jakie to było marne, brzydkie, plastikowe... Kiedyś miałem Lanosa na 1 dzień, to po przekroczeniu 100km/h patrzyłem śmierci w oczy. Tragedia!  Dlatego szanuję ich postęp jak cholera, bo z ogona przeszli do awangardy. Zawieszenia robią im teraz Niemcy i to się czuje! Oczywiście do najlepszych wciąż dystans ale mówimy o zupełnie innych pieniądzach! Dla mnie w relacji cena/jakość Korea nie ma dzisiaj alternatywy (poza Suzuki, które jest tanie i nie do zarąbania, ale nie każdemu pasuje trochę wiekowa stylistyka wewnątrz i skromna oferta rynkowa).

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Link to comment
Share on other sites

Wyciekły zdjęcia produkcyjnej wersji Forda Bronco.

Miłosnicy offroadu się ucieszą. Połączenie tradycji i nowoczesności sprawia, że mamy do czynienia z tańszą konkurencją dla Defendera.

 

 

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.