Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, fetek napisał:

Problemem nie jest skrzynia tylko gówniane silniki, duże drgania, tragiczna kultura w niskich partiach obrotów itd.

Ja też się bałem 3cyl turbo, jak brałem synowi Fiestę. Ale przekonały mnie opinie userów. Robią tymi silnikami poważne przebiegi bezproblemowo. Na razie tylko 3400km na liczniku i oczywiście zero problemów, ale dłużej niż 5 lat na pewno nie będziemy Fiesty trzymać, więc powinno być spoko. Punto jak sprzedawał miało 13 lat i 100kkm ale tam był 1.4 FIRE 77KM, niezniszczalna konstrukcja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, il Dottore napisał:

Ja też się bałem 3cyl turbo, jak brałem synowi Fiestę. Ale przekonały mnie opinie userów. Robią tymi silnikami poważne przebiegi bezproblemowo. Na razie tylko 3400km na liczniku i oczywiście zero problemów, ale dłużej niż 5 lat na pewno nie będziemy Fiesty trzymać, więc powinno być spoko. Punto jak sprzedawał miało 13 lat i 100kkm ale tam był 1.4 FIRE 77KM, niezniszczalna konstrukcja.

1.4 to już 4 cyl i ta sama skrzynia, tak samo 1.6 TDI ale tutaj doszedł nam problem momentu obrotowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, misiomor napisał:

To by się dało zrobić... 

Tylko po co, skoro dziś 1.5R3TB robi robotę?

-----

59 minut temu, Bumpalump napisał:

Dlaczego ostatni i dlaczego prawdziwy?

Bo nowsze są ciężkie, z turbo i bajerami, a to zmienia charakter auta. Fiesta ST150 to chyba ostatnie auto, które w jakimś sensie przypomina Golfa I GTI ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Piotr_1 napisał:

Spieniłeś się coś kolego. Chyba wytrzęsło cię od turbo dziur a potem doprawiło cofką z czarnej chmury.

jesteś pewny ? nie napisałem Ci że jesteś debil tylko zwróciłem uwagę na brak kultury a to duża różnica.

17 minut temu, Piotr_1 napisał:

Pewnie zły soft i biegi za szybko chce zmieniać. Bo te silniki mają tak ciężki układ korbowo ten zamachowy, że puszczasz gaz, a one nadal się kręcą, kręcą, tak szybko nie chcą spadać. Więc i pewnie sprzęgła się palą.

Sprzęgła się ślizgały bo były wykonane z niskiej jakości materiału, zwiększając docisk sprzęgła i optymalizując moment zmiany biegów chwilowo ratowałeś sytuację a wykonując taki zabieg na nowym zestawie podnosiłeś możliwości przeniesienia momentu. Ponadto skrzynia na fabrycznym sofcie jest dość mocno irytująca, długo zmienia biegi i dobija 2mas więc też warto do poprawić.

15 minut temu, misiomor napisał:

To by się dało zrobić

Cytat

The engine was designed by a team consisting of Peter Berthon, Harry Mundy, Eric Richter, and Frank May. It was conceived as basically two 750cc V8 engines back-to-back with cam drives and gears in the centre of the engine

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, fetek napisał:

jesteś pewny ? nie napisałem Ci że jesteś debil tylko zwróciłem uwagę na brak kultury a to duża różnica

Promuj więc kulturę i wiedzę dalej skoro taka rozmowa, nie będę już ciebie niepokoił.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, misiomor napisał:

Dlatego dla silnika rzędowego optymalne liczby cylindrów to 4n+2 jeżeli chcemy mieć wyważenie.

Na tę chwilę optymalny silnik to R4T lub R3T... chyba, że pisząc optymalny pominiesz wszystkie cechy silnika poza wyważeniem. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, szymon1977 napisał:

Tylko po co, skoro dziś 1.5R3TB robi robotę?

-----

Bo nowsze są ciężkie, z turbo i bajerami, a to zmienia charakter auta. Fiesta ST150 to chyba ostatnie auto, które w jakimś sensie przypomina Golfa I GTI ?

Ja tam lubie nowe auta, motoryzacja to mój drugi konik ale od strony użytkowej, sam przy aucie nic nie grzebie oprócz detalingu 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minutes ago, fetek said:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rozmawiamy tu o silnikach "cywilnych". W których V12 jest raczej górną sensowną granicą - kwestie niezawodności itd.

44 minutes ago, szymon1977 said:

A jednak to amerykańska motoryzacja od dziesięcioleci stara się dogonić europejską, a nie na odwrót. I w oewnym sensie się to udało, gdy zciągnęli na swój rynek autajapońskue, i najlepiej sprzedającym dającym się została Toyota Camry.

Amerykańska motoryzacja zwyczajnie poszła w pick-up'y. Klasyczne osobówki to jest tam produkt uboczny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, misiomor napisał:

Amerykańska motoryzacja zwyczajnie poszła w pick-up'y. Klasyczne osobówki to jest tam produkt uboczny

A gdyby pare lat temu w polskie statystyki też wciągnąć dostawczaki, to okazałoby się, że polski przemysł motoryzacyjny ma się doskonale, bo dwa pierwsze miejsca zajmują Polonez Truck i Lublin. Ja pierd.lę! Amerykańska motoryzacje nie poszła w pickupy, tylko z osobówek została po prostu pogoniona. Ostatni prawdziwy amerykańaki samochód zniknął z rynku przed 10 laty. I nie ma się co dziwić, bo ideowo niczym nie różnił się od FSO Warszawa i jego międzywojennych protoplastów. A dzisiejsze niedobitki to od lat niezbyt udane próby naśladowania importowanej konkurencji.

4 godziny temu, misiomor napisał:

Rozmawiamy tu o silnikach "cywilnych". W których V12 jest raczej górną sensowną granicą - kwestie niezawodności itd.

Górne sensowne granice to dziś V6, a V12 to tylko granice kaprysu, i za ich stosowaniem nie stoją żadne wymierne korzyści. A nawet V6 z rynku znikają, z powodu marnego bilansu wad i zalet w stosunku do R4 a nawet R3. W dzisiejszych samochodach silników R4 w zasadzie nie słychać i nie czuć, więc Twoich zachwytów nad brzmieniem i wyważeniem silników wielocylindrowych mógłbyś nam oszczędzić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. 

A Polska jest światowym liderem w produkcji oscypków.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minutes ago, szymon1977 said:

Ostatni prawdziwy amerykańaki samochód zniknął z rynku przed 10 laty. I nie ma się co dziwić, bo ideowo niczym nie różnił się od FSO Warszawa i jego międzywojennych protoplastów

Gościu nie pij tyle.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. 

A Polska jest światowym liderem w produkcji oscypków.

Dobre

Przy kazdej wizycie w Polsce pierwsze co kupuje, to oscypki, pierogi i rurki z bita smietana

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Górne sensowne granice to dziś V6, a V12 to tylko granice kaprysu, i za ich stosowaniem nie stoją żadne wymierne korzyści. A nawet V6 z rynku znikają, z powodu marnego bilansu wad i zalet w stosunku do R4 a nawet R3. W dzisiejszych samochodach silników R4 w zasadzie nie słychać i nie czuć, więc Twoich zachwytów nad brzmieniem i wyważeniem silników wielocylindrowych mógłbyś nam oszczędzić.

ponoć przy euro 7 ma się to zmienić, będzie korelacja moc - litraż - cylindry. Więc teraz idziemy w drugą stronę.

co za czasy l4 a 8 wtryskiwaczy, wymiana świec co 30 tyś a nawet 15 tyś km....

6 godzin temu, Piotr_1 napisał:

Promuj więc kulturę i wiedzę dalej skoro taka rozmowa, nie będę już ciebie niepokoił.

jaka rozmowa ? wrzucasz papkę z ulotki reklamowej, nie posiadasz podstawowej wiedzy a próbujesz być mądrzejszy od producenta.

BTW: odnośnie 1.0.. którym się tak ekscytujesz, koszt interwału serwisowego jest większy od 2.0 tfsi.

 

Teraz, xajas napisał:

Przy kazdej wizycie, pierwsze co kupuje to oscypki, pierogi i rurki z bita smietana emoji3.png

musicie od rana... na oscypki trzeba uważać, często robione nie z tego mleka i to w samych górach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, fetek napisał:

ponoć przy euro 7 ma się to zmienić, będzie korelacja moc - litraż - cylindry. Więc teraz idziemy w drugą stronę.

tez to samo czytałem - wyglada na odwrót od pseudoekologii

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, cir napisał:

tez to samo czytałem - wyglada na odwrót od pseudoekologii

myślę że to ma drugie dno, o ile pamiętam konieczność montażu ekologicznych systemów klasyfikowany jest po wadze auta nie emisji. Po za tym zaczęliśmy żyć w czasach gdzie diesle mają praktycznie czyste spaliny więc trzeba zamieszać by mieć z kogo ściągać kasę.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, fetek said:

co za czasy l4 a 8 wtryskiwaczy,

4 bezpośrednie a 4 w dolot? To ma szanse być sensowne - bezpośrednio mała dawka na świecę żeby umozliwić zapłon mocno pod-stechiometryczny, jak w dieslu (i eliminację a co najmniej redukcję oporu indukowanego na przepustnicy), a większe dawki potrzebne do uzyskania mocy można dać na niskim ciśnieniu, pośrednio. Przecież główny problem z Common Rail to jest właśnie przepychanie dużych ilości paliwa przez małą dziurkę - do czego potrzebne są ciśnienia kojarzące się dotąd z napędem pocisku w broni palnej.

Chociaż faktem jest, że świece mogą nie lubić środowiska spalania z dużym nadmiarem tlenu. Ale od czego inżynieria materiałowa...

1 hour ago, cir said:

tez to samo czytałem - wyglada na odwrót od pseudoekologii

Prawdziwy odwrót od pseudoekologii musiałby polegać na premiowaniu trwałości samochodu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, il Dottore said:

Ja też się bałem 3cyl turbo, jak brałem synowi Fiestę. Ale przekonały mnie opinie userów.

W Irlandii nie ma gdzie zrobić naprawdę długiej trasy od jednego zasiadu. Więc brak kultury pracy silnika tak nie przeszkadza. Kiedyś miałem okazję pojeździć przez kilka dni 2-cylindrowym Cinquecento i ten huk silnika był nawet zabawny, ale tylko przez chwilę, na krótkiej trasie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty porównujesz ,jakąś konstrukcję sprzed 30 czy 40 lat ?Obecne silniki 3 cylindrowe mają całkiem dobrą kulturę pracy ( często mają wałki wyrównoważające ).Żona ma Fabię  z takim silnikiem ( 110 KM i 200 Nm ) i jedzie jak burza .Nawet brzmienie silnika ma fajne ( lekko chrypiące ) a turbo dziura jest ledwie zauważalna .Inna sprawa to wytrzymałość tych konstrukcji .Ja uważam ,że nowy samochód ma wytrzymać do 200 tys- 300 tys km.Nie ma potrzeby aby samochody wytrzymywały po 1 mln km.Tak jak butów i mebli nie kupuje się na całe życie .Po takim przebiegu ( 200 tys ) wartość auta to grosze i powinno się go złomować .I tyle te konstrukcje powinny wytrzymać .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałki wyrównoważające pomagają głównie na drgania silnika. Kulturze pracy pomagają mniej niż ciężkie koło zamachowe (dające słabszą responsywność na biegu jałowym / wysprzęgleniu).

Tak czy siak szarpane oddawanie mocy silnika I3 to jest pomyłka, choćby ze względu na konieczność stosowania dwumasowych kół zamachowych (żeby chronić skrzynię przed dużymi skokami chwilowej wartości momentu obrotowego), które się szybciej przez to zużywają i są kosztowne w wymianie.

Odnośnie tych przebiegów - ustalił się w tej sprawie jakiś rynkowy konsensus. Jeżeli chcemy jednak politycznie promować ekologię, to jak najrzadszy kosztowny energetycznie przetop masy metalu, formowanie nowej itd. przysłużyłyby się ekologii właśnie. Da się zrobić samochód solidnie, żeby po tych 300 tys km wyglądał dobrze od środka. I dodatkowe nakłady na to są niczym w porównaniu z wytworzeniem nowej budy, silnika i całej reszty. Dlatego jeżeli naprawdę zależy nam na ekologii, politycy powinni promować rozwiązania trwalsze, a nie kilka gramów oszczędności emisji CO2 na km, całkowicie niwelowane (od strony ekologii) przez niższą trwałość wysilonego silnika o małej liczbie cylindrów oraz współpracującego osprzętu. Oczywiście producenci będą protestować, bo częste złomowanie i produkcja nowych samochodów są im bardzo na rękę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, misiomor napisał:

Prawdziwy odwrót od pseudoekologii musiałby polegać na premiowaniu trwałości samochodu.

to juz mozesz sam

kupujesz toyote i zapominasz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, jest to jakaś rynkowa alternatywa. Jeżeli jesteśmy jednak przy rozwiązaniach politycznych, to szkoda, że pseudoekologiczne limity "papierowej" emisji CO2 "zabiły" ileś legendarnych już konstrukcji silnikowych, robiących duże przebiegi bez problemu, a w realnej jeździe wcale nie paliły one więcej niż nowe turbo I3.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, misiomor napisał:

Owszem, jest to jakaś rynkowa alternatywa. Jeżeli jesteśmy jednak przy rozwiązaniach politycznych, to szkoda, że pseudoekologiczne limity "papierowej" emisji CO2 "zabiły" ileś legendarnych już konstrukcji silnikowych, robiących duże przebiegi bez problemu, a w realnej jeździe wcale nie paliły one więcej niż nowe turbo I3.

ja usłyszałem wprost ze przy ich małej sprzedazy firma nie była w stanie opłacac kolejnych atestów do zmieniajacych sie norm

czyli dostosowac jak zrozumiałem sie dawało ale kwestia opłat

nie opłacało sie ale w Europie i polecali zakup auta w Rosji ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, misiomor napisał:

Da się zrobić samochód solidnie, żeby po tych 300 tys km wyglądał dobrze od środka. 

Fakt. Ciężarówka po 300tkm wygląda i jeździ jak nowa. A osobówka? Po co? Rynek tego nie chce. Inwestycja 1pln byłaby marnowaniem kasy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2020 o 20:42, il Dottore napisał:

 

 

Np Porsche 911 - w Reichu na autostradzie widzisz raz na godzinę. W UK raz na 10 minut. ?

Wlasnie kolezanka mojej zony kupila sobie Porsche ? , ok to nie 911 tylko Porsche Boxster S z 2002 r ale fajny 250 km ?.

Super ze kobiety lubia tez fajne i troche szalone autka ? troche przykre ze niekiedy nie moga o tym powiedziec? ,zycie jest za krutkie zeby jezdzic nudnumi autami ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
12 godzin temu, il Dottore napisał:

Przecież jaja sobie robię. Idea samochodu elektrycznego jest mi w 100% obca. Nie pojmuję, po co ludzie wydają chore pieniądze na auto, którym nie dojedziesz z Gdyni do Zakopca bez kilkugodzinnej przerwy na ładowanie.

Te elektryki mają sens w miastach  gdzie często masz stacje darmowego ładowania i dodatkowo  często elektryki mogą parkować w centrum gratis. Więc jak pracujesz lub mieskasz w pewnych miejscach jesteś w stanie zaoszczędzić miesięcznie koło 1-1,5 kpln.

12 godzin temu, il Dottore napisał:

Wodór zaś ma sens. Jeśli już zależy nam na zeroemisyjnym transporcie to proszę bardzo. Tankowanie wodoru nie trwa dłużej niż tankowanie 50 litrów wachy.

Z drugiej strony to wystarczy produkować tradycyjne silniki tylko zoptymalizowane pod kątem ciągłej pracy na LPG lub CNG, bez udziału benzyny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, stench napisał:

Z drugiej strony to wystarczy produkować tradycyjne silniki tylko zoptymalizowane pod kątem ciągłej pracy na LPG lub CNG, bez udziału benzyny.

Nieeeeeeeeeee - przy wodorze jest czyściej. Najlepszy katalizator i potrójne wtryski AdBlue nie zapewnią tego co zapewnia paliwo wodorowe. "Spaliny" to po prostu H2O. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, misiomor napisał:

4 bezpośrednie a 4 w dolot? To ma szanse być sensowne - bezpośrednio mała dawka na świecę żeby umozliwić zapłon mocno pod-stechiometryczny, jak w dieslu (i eliminację a co najmniej redukcję oporu indukowanego na przepustnicy), a większe dawki potrzebne do uzyskania mocy można dać na niskim ciśnieniu, pośrednio.

patent z dodatkowymi wtryskami są stosowane od około 2012 roku przez wiele popularnych marek. Celem nie jest zwiększenie mocy tylko kondycja układu dolotowego i normy.

To o czym piszesz ma sens przy zastosowaniu bardzo dużych wtryskiwaczy rzędu 1000cc, tzn ten patent nie wymusza zastosowania tak dużego wtrysku i eliminuje wszystkie problemy z nim związane. Takie rzeczy możesz zrobić np na polskim EMU

4 godziny temu, misiomor napisał:

Przecież główny problem z Common Rail to jest właśnie przepychanie dużych ilości paliwa przez małą dziurkę - do czego potrzebne są ciśnienia kojarzące się dotąd z napędem pocisku w broni palnej.

czemu problemem ? im większy boost tym więcej mocy, lepsze spalanie, niższe EGT, niższa emisja, mniej dymu, lepsza reakcja. Bezsensowne jest zalewanie silnika paliwem, dzisiaj 1.6 przy 2 tyś rpm potrafi mieć 2000 bar.

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Fakt. Ciężarówka po 300tkm wygląda i jeździ jak nowa. A osobówka? Po co? Rynek tego nie chce. Inwestycja 1pln byłaby marnowaniem kasy.

Sąsiad ma passata b8 2.0tdi bitrubo z nalotem 500 tyś km. Mało ? silnik kijowy bo pierwsza gen, problemy były ale bez grubszych naprawa.

Jesteś pewny że jeździ jak nowa ? teraz firmy wypożyczają auta, serwisowane są w ASO gdzie interwał wynosi 45-60tyś km a jak już przyjedziesz to Cię walą na wymianie oleju i naprawach bo dobrze wiedzą że Ty też masz to gdzieś. Po 3 latach takie auto trafia na wolny rynek i jest lament że się dzisiaj złomy produkuje. Kupon używanego, względnie świeżego busa to dzisiaj masakra.

Wietrzenie osobówek we flotach po atrakcyjnych cenach to blisko 45% aut rozliczonych na gwarancjach, blisko 30% zwrot auta. . Dla firmy auto z przebiegiem 150 tyś km to załom a jego maksymalna przydatność to 5 lat gdzie pierwsza wymiana jest możliwa po 3.

59 minut temu, il Dottore napisał:

Nieeeeeeeeeee - przy wodorze jest czyściej. Najlepszy katalizator i potrójne wtryski AdBlue nie zapewnią tego co zapewnia paliwo wodorowe. "Spaliny" to po prostu H2O. ?

ON + woda (co już ma VW) + adblue i jest całkiem spoko... i tankujesz wodę ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, fetek napisał:

teraz firmy wypożyczają auta, serwisowane są w ASO gdzie interwał wynosi 45-60tyś km a jak już przyjedziesz to Cię walą na wymianie oleju i naprawach bo dobrze wiedzą że Ty też masz to gdzieś. Po 3 latach takie auto trafia na wolny rynek i jest lament że się dzisiaj złomy produkuje.

Kurde... A ja znam taką firmę, która sprzedaje wyłącznie auta po leasingu. Dzisiaj wystawili dwuletnie Volvo V90 w dobrej cenie. Nie potrzebuję takiego kolosa, ale oferta OK. Bez wątpienia jest to kawał samochodu. Niestety - nic nie wiem o awaryjności. Kiedyś korzystali z platform forda a teraz to cholera wie co tam Chińczyki ładują.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, il Dottore napisał:

Kurde... A ja znam taką firmę, która sprzedaje wyłącznie auta po leasingu. Dzisiaj wystawili dwuletnie Volvo V90 w dobrej cenie. Nie potrzebuję takiego kolosa, ale oferta OK. Bez wątpienia jest to kawał samochodu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chcesz Volvo V90 to moge Ci pomodz kupic ?, D3 jest za slaby do niego ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcusSE napisał:

Chcesz Volvo V90 to moge Ci pomodz kupic ?, D3 jest za slaby do niego ?

Nie chcę. Dla mnie i V60 by było za duże.

Ja szukam coupe od Miecia. Najchętniej E-klasa w nowej budzie. Ale przy obecnych cenach - zapomnieć! Tzn. mógłbym kupić ale moje wewnętrzne poczucie przyzwoitości buntuje się przeciw wydawaniu takich kwot na auto, jeśli nie mogę brać w leasing. Pałować się nie zamierzam. Mam czym jeździć. Także poczekam 2-3 lata, chyba że  obecny kryzys przyniesie jakieś extra okazje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 13

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.