Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko zalezy od rodzaju silnika spalinowego.


Elektryki sa prostrze w budowie, moga sie okazac mniej zawodne i latwiejsze w naprawie, jednak baterie i ich wypelnianie energia sa ciagle problemem.

Zmieni to sie jednak ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, file-moon napisał:

Zmieni to sie jednak ...

Tak... Gdy zminiaturyzujemy reaktor fuzyjny. ? Wtedy to wgl fajnie, bo zero baterii i zero emisji. A silniki chyba turbinowo-parowe. Pełna ekologia. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, misiomor napisał:

Hybrydy w mocniejszych wozach są głównie z powodu norm emisji, a nie że są lepsze

a co ma piernik do wiatraka ?

6 godzin temu, Zbig napisał:

W skrócie - nie jesteś na bieżąco ?

Czas zrezygnować z paradygmatu garbatego momentu i przywiązania silnika na sztywno do kół.

Toyota już nie rozwija tematu hybryd, one już mają wyłącznie generować przychód, tylko skupiła się na elektrykach.

skoro mają generować przychód to czemu cała technologia za darmo została udostępniona ? poszukaj sobie oficjalnego oświadczenia koncernu.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, stench napisał:

Porównanie spalania benzyny , dizla i hybrydy.

Dizel 2.0 , benzyna 1.5 i hybryda Toyoty

W skrócie spalają tyle samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Autoświat to taki motoryzacyjny Fakt.  W teście ADAC te modele dość znacznie się różnią.  A najlepiej porównać rzeczywiste zużycie na spiritmonitor - Corolla HSD 2.0 -  5,5, 308 HDI 177 KM -  6 a Focus Ecoboost 150 KM - 7,5 l/100km, i to odpowiada rzeczywistemu zużyciu w przeciętnie użytkowanym samochodzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, stench napisał:

BMW i3 przyspiesza w koło 7 sekund, ale silnik spalinowy możesz tak katować w nieskończoność, a elektrykiem po 3 próbach masz puste aku i możesz doturlać się do ładowania.

czy ja gdzieś pisałem o bmw i3, czy aucie elektrycznym ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, fetek napisał:

skoro mają generować przychód to czemu cała technologia za darmo została udostępniona ? poszukaj sobie oficjalnego oświadczenia koncernu.

Żarty sobie stroisz?  Komu za darmo?  W biznesie nie ma nic "za darmo".  Owszem Toyota udostępnia wybrane technologie BMW ale w zamian za silniki spalinowe, których już sama nie rozwija.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Zbig napisał:

Autoświat to taki motoryzacyjny Fakt. 

Tak. Niemieckie narzędzie do ogłupiania polskich podludzi. Wmawia nam, że auto niemieckie (ostatecznie Skoda) jest uber alles. A reszta świata - same wady.

Za moich czasów w klubie Alfy Romeo nazywaliśmy tą gadzinówkę Auto Szmatą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Zbig napisał:

Żarty sobie stroisz?  Komu za darmo?  W biznesie nie ma nic "za darmo".  Owszem Toyota udostępnia wybrane technologie BMW ale w zamian za silniki spalinowe, których już sama nie rozwija.

Cytat

Toyota umożliwiła darmowe korzystanie z 23 740 patentów do 2030 roku. Są to zarówno najnowsze innowacje, które wciąż czekają na zatwierdzenie w urzędach patentowych, jak i technologie rozwijane od ponad 20 lat. Wiele z nich od lat jest wykorzystywanych w hybrydach. Pomogły one Toyocie poprawić osiągi, ograniczyć rozmiar i masę komponentów oraz koszty produkcji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minutes ago, wojciech iwaszczukiewicz said:

Ale to elektryk .W sensie osiągów to chyba żaden spalinowiec nie ma startu z silnikiem elektrycznym ?

Osiągi to nie jest jedna liczba. Tesla Roadster przyspieszenie miała znakomite, jednak na torze przegrywała z o wiele tańszymi spalinowymi z uwagi na wyższą masę.

Gdyby zrobić drogi z trakcją a'la trolejbus, albo samochodziki z wesołego miasteczka, to nie byłoby wątpliwości, elektryk byłby lepszy. Jeżeli jednak musi targać (a po godzinach ładować) akumulatory, czar pryska.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, il Dottore napisał:

Tak... Gdy zminiaturyzujemy reaktor fuzyjny. ? Wtedy to wgl fajnie, bo zero baterii i zero emisji. A silniki chyba turbinowo-parowe. Pełna ekologia. ?

w USA była firma, która wyprodukowała silnik parowy na wodę...fajna moc, prosta konstrukcja, zero emisji, zero akumulatora i nikt nie był zainteresowany, projekt zamieniono w ciepłownię.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, stench napisał:

Wiele osób nie chce tak jeździć i potrzebuje czegoś do szybkiego przelotu na trasach szybkiego ruchu i autostradach.

Jakoś ich wiele nie widzę jak lecę z tempomatem zapiętym na 150 km/h.  Poza tym teraz w samej tylko Toyocie w hybrydzie masz do wyboru dwulitrowe Corollę 180 KM i CH-R 184 KM oraz 2.5 litrowe Camry i RAV4 218 KM.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota OK ale nie ma jak dieselek... ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, fetek napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Patent to nie technologia.  Od patentu do technologii droga daleka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
37 minut temu, Zbig napisał:

Jakoś ich wiele nie widzę jak lecę z tempomatem zapiętym na 150 km/h. 

Właśnie zaprzeczasz promowanej przez Toyotę hybrydowej , ekologicznej jeździe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, il Dottore napisał:

Toyota OK ale nie ma jak dieselek... ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Może Merc sobie z tym poradził jakoś, parę lat temu jak byliśmy z moim ówczesnym szefem w UK tamtejszy dyrektor woził nas po oddziałach swoim Jagiem w dieslu i okrutnie sie to telepało przy start-stopie.  To samo w Volvo XC 90 naszego finansowego...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
2 godziny temu, stench napisał:

Porównanie spalania benzyny , dizla i hybrydy.

Dizel 2.0 , benzyna 1.5 i hybryda Toyoty

W skrócie spalają tyle samo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I jeszcze ciekawostka w tym porównaniu dotycząca hałasu wewnątrz samochodu w zależności od stosowanego silnika.

Przy 50 kmh diesel głośniejszy od pozostałych o 1 db , przy 100 jest najcichszy, przy 130 cichszy od hybrydy głośniejszy od zwykłej benzyny co może dowodzić już wyłącznie aerodymamiki  nadwozia więc od 100 klekot jest najcichszy bo jedzie na najniższych obrotach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś za bardzo nam się technicznie zrobiło .Może coś dla amatorów a zarazem miłośników motoryzacji ?

Proponuję dyskusję na temat " modele najbardziej przełomowe w historii motoryzacji ,najbardziej znaczące z jakiegoś powodu w pewnych okresach ".

Na dobry początek dwa auta : Renault 16 ( 1966 ) jako pierwszy hatchbeck  oraz Ford Focus w 1998r. ze względu na zawieszenie wieolowahaczowe ( w tej klasie ) na tylnej osi ( rewelacyjne prowadzenie ) i dizajn .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez wojciech iwaszczukiewicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Zbig i dlatego tyle osób ma alergię na start/stop i wyłącza to od razu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, stench napisał:

Właśnie zaprzeczasz promowanej przez Toyotę hybrydowej , ekologicznej jeździe.

A możesz mi wyjaśnić w jaki niby sposób?  I czy gdziekolwiek pisałem, że kupiłem i polecam hybrydę z przyczyn ekologicznych?  Ekologiczny to jest rower. Samochód osobowy nie jest ekologiczny i nigdy nie będzie.

Nie przypominam sobie aby Toyota coś takiego promowała, a jej reklamy zapadają w pamięć ze względu na wk...  styl bycia Zientarskiego - chyba że co innego puszczają w telewizji, której prawie nie oglądam, niż w innych mediach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
6 minut temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

" modele najbardziej przełomowe w historii motoryzacji ,najbardziej znaczące z jakiegoś powodu w pewnych okresach ".

Nie wiem jak z modelami, ale dla mnie rewolucja to sprężarki, 4x4 i klima .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, stench napisał:

I jeszcze ciekawostka w tym porównaniu dotycząca hałasu wewnątrz samochodu w zależności od stosowanego silnika.

Przy 50 kmh diesel głośniejszy od pozostałych o 1 db , przy 100 jest najcichszy, przy 130 cichszy od hybrydy głośniejszy od zwykłej benzyny co może dowodzić już wyłącznie aerodymamiki  nadwozia więc od 100 klekot jest najcichszy bo jedzie na najniższych obrotach.

Te różnice przy 130 najpewniej wynikają z opon, silnika przy tej prędkości nie słychać w kabinie...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Zbig napisał:

okrutnie sie to telepało przy start-stopie

Coooooooooooo? A kto normalny trzyma start-stop włączony? I po co??? W BMW fajnie to rozwiązano i wyłącznik start-stop jest od razu przy guziku startera. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Ford Focus w 1998r. ze względu na zawieszenie wieolowahaczowe ( w tej klasie ) na tylnej osi ( rewelacyjne prowadzenie ) i dizajn .

Miałem, rzeczywiście niezłe to było, aczkolwiek przy 120 tys km komplet wahaczy do wymiany bo auto zaczęło "pływać".  Design deski znakomity, świetna kierownica i rewelacyjnie chodząca skrzynia, zwłaszcza ta w dieslu.  Trochę słabo wyciszony był, i za krótka regulacja fotela i kierownicy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Zbig napisał:

przy 120 tys km komplet wahaczy do wymiany

To fenomenalny wynik! W Alfie 147 trzeba było wymieniać zawias co 15 tys km... jak kurna olej. ?

Inna sprawa że mój Miecio ma niemal 180kkm i zawiasu nie dotykałem jeszcze a na szarpakach w badaniu technicznym wszystko OK.

33 minuty temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Ford Focus w 1998r. ze względu na zawieszenie wieolowahaczowe ( w tej klasie ) na tylnej osi ( rewelacyjne prowadzenie )

Zawsze to powtarzam: to nie w BMW pracują czarodzieje od zawieszeń, tylko właśnie u Forda. Dlaczego? Bo BMW na ten sam efekt ma dużo większy budżet a Ford osiąga to samo ale dużo taniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
31 minutes ago, wojciech iwaszczukiewicz said:

Proponuję dyskusję na temat " modele najbardziej przełomowe w historii motoryzacji ,najbardziej znaczące z jakiegoś powodu w pewnych okresach ".

Większość przełomowych modeli to jednak USA, sama idea samochodu dla każdego (Ford T), Flathed V8 też oni, a potem automatyczna skrzynia (GM), klimatyzacja (Packard), niedrogi sportowy samochód do tuningu (Ford Mustang). Do tego oni jako pierwsi (Henry Leland, Cadillac) na poważnie zaczęli się interesować łatwą wymiennością części między egzemplarzami modelu. Niemcy sobie tego nie przyswoili aż do II WŚ, co ich dużo kosztowało po stronie praktycznej niezawodności ich czołgów.

Honoru Europy broni Volvo (pasy bezpieczeństwa) i Jaguar (działające hamulce tarczowe).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.