Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 31.05.2020 o 21:12, il Dottore napisał:

Coooooooooooo? A kto normalny trzyma start-stop włączony? I po co???

 ja ?

serio mówię, tylko ze zmienioną konfiguracją więc silnik przechodzi w standby tylko na dłuższych postojach. Ogólnie w dieslu mało komfortowe ale i tak łagodniejsze niż w niektórych benzynach.. jak np mazda..

W dniu 31.05.2020 o 21:15, Zbig napisał:

Miałem, rzeczywiście niezłe to było, aczkolwiek przy 120 tys km komplet wahaczy do wymiany bo auto zaczęło "pływać".  Design deski znakomity, świetna kierownica i rewelacyjnie chodząca skrzynia, zwłaszcza ta w dieslu.  Trochę słabo wyciszony był, i za krótka regulacja fotela i kierownicy.

od siebie dodam że przyzwoita jakość wykonania wnętrza, to było przyjemne auto.

W dniu 31.05.2020 o 21:04, Zbig napisał:

Te różnice przy 130 najpewniej wynikają z opon, silnika przy tej prędkości nie słychać w kabinie...

w dobrym aucie nie słychać żadnego z wyżej wymienionych... ?

54 minuty temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

1.9 TDI to VW a CR to Alfa Romeo czyli Fiat .

jaki jest sens tej wypowiedzi ? każda z wymienionych marek miała silniki VP, PD, CR

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwa TDI jest zastrzeżona dla koncernu VW i oznacza pompowtryskiwacze a CR to wspólna szyna .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez wojciech iwaszczukiewicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

1.9 TDI to VW

 

11 minut temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Nazwa TDI jest zastrzeżona dla koncernu VW.

A jednak: "Fiat Croma to pierwszy samochód osobowy, wykorzystujący motor wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa (silnik ten pojawił się w 1987 roku). Ten turbodoładowany silnik posiadał pojemność wynoszącą 1,9 litra i generował moc 92 KM."

Pierwszy diesel, który nie tylko był oszczędny, ale dzięki bezpośredniemu wyryskowi, dorównał benzynie osiągami, należy do FIAT-a. A VW tylko rozwinął, żeby nie powiedzieć skopiował ponysł FIAT-a. Legenda głosi, że pojemność 1.9 u VW nie jest dziełem przypadku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok 87, minęło już 33lata. Jak przełomową konstrukcją był Fiat Croma TDI (niech VW ze swoim zastrzeżeniem spier.la)? Kilka lat wcześniej najszybszym dieslem na świecie był MB W123 240D 3.0, który dzięki 3litrom pojemności, nadążał za naszym Dużym Fiatem (konstrukcja z lat 60). A Croma TDI nadąża za Passatem 2.0TDI w słabszej wersji, będącym w produkcji jeszcze 10lat temu.

Warto zwrócić uwagę, że niewiele wcześniej diesle z powodu małej mocy i dużej pojemności, kojarzyły się tylko z wielkimi ociężałymi limuzynami. I tu też FIAT dokonał małej rewolucji, wprowadzając w 1981 do produkcji model 127D, z najmniejszym świecie Dieslem 1.3. Moc 45KM może dziś wydawać się śmieszna, ale w tamtym vzasie wyraźnie mocniejsze benzynówki w 127 nosiły jużoznaczenie Sport.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

i oznacza pompowtryskiwacze

Kiedyś oznaczała - dzisiejsze TDI są na Common Rail już od kilkunastu lat. Zachowali nazwę TDI bo się marketingowo dobrze kojarzy.?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To konkurs wiedzy bezużytecznej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, skynyrd napisał:

A ja po prostu jeżdżę. To jest jakiś naukowy wątek jak zamykać bagażnik?

To już chyba w Nie lubię poniedziałku było pokazane?

8 godzin temu, szymon1977 napisał:

To konkurs wiedzy bezużytecznej.

Czekaj, czekaj.  Jeszcze nie było o olejach ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach te stare FIAT-y... Ogólnie rzecz biorąc jeśli porównamy auta włoskie z innymi z lat, 60-70, to wielka szkoda, że Włosi nigdy nie zadbali o jakość. Dziś na Audi, VW czy BMW patrzylibyśmy, jak na nieco mniej nudnego Opla. Dość powiedzieć, prawdziwy Duży Fiat, ten włoski, w latach 60tych 0-100km/h przyspieszał w 11s, a jest to wartość, która wśród popularnych aut dopiero po 50latach stała się standardem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, il Dottore napisał:

Kiedyś oznaczała - dzisiejsze TDI są na Common Rail już od kilkunastu lat. Zachowali nazwę TDI bo się marketingowo dobrze kojarzy.?

To nie jest to samo .Na początku TDI to były pompowtryskiwacze wtryskujące mieszankę bezpośrednio do cylindrów a w CR jest wspólny przewód gdzie paliwo znajduje się pod dużym ciśnieniem z którego jest podawane do cylindrów .VW z czasem odszedł od systemu wtryskiwaczy do CR  .

Jeśli chodzi o oryginalność i niepowtarzalny styl to dla mnie numer jeden był Citroen DS 19 i 21 .Aż trudno uwierzyć ,że ta konstrukcja powstała w latach 50 .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Citroen DS 19 i 21

DS stylistycznie do żadnych czasów nie pasuje. 

49 minut temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

To nie jest to samo

A jednak 

 

18 godzin temu, szymon1977 napisał:

"Fiat Croma to pierwszy samochód osobowy, wykorzystujący motor wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa..."

 

18 godzin temu, szymon1977 napisał:

Pierwszy diesel, który nie tylko był oszczędny, ale dzięki bezpośredniemu wyryskowi, dorównał benzynie osiągami, należy do FIAT-a.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodzi .Mnie nie chodzi o to  kto pierwszy ale o zasadę działania .Pierwotnie był to diesel z bezpośrednim wtryskiem przy pomocy pompowtryskiwaczy a później pojawił się CR.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk bezpośredni wcale nie musi być na pompowtryskach czy CR. Można go zrobić na zwykłej pompie. Różnica polega wyłącznie na braku komór wirowych - "uspokajających" diesla, ale kosztem sprawności energetycznej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodzi .

Wprost przeciwnie - doskonale wiem o co Ci chodzi, i dlatego zastanawiam się, kiedy w końcu zrozumiesz, że to nie VW dokonał rewolucji realizując wtrysk bezpośredni jako CR i stawiając ® przy literkach TDI, a FIAT wyposażając diesla we wtrysk bezpośredni.

12 minut temu, misiomor napisał:

Różnica polega wyłącznie na braku komór wirowych - "uspokajających" diesla, ale kosztem sprawności energetycznej.

Masz niebywały talent do komplikowania rzeczy prostych. Wyprostujmy: wtrysk bezpośredni w dieslu, daje większą moc i niższe zużycie paliwa, kosztem zwiększonej głośności.

10 minut temu, skynyrd napisał:

...pogadajcie o wytryskach

Wytryskiem inny niż własny nie jestem zainteresowany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, szymon1977 napisał:

Wytryskiem inny niż własny nie jestem zainteresowany.

To pisz o własnym, może okaże się ciekawszy od wtrysków

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szymon

Gdzie napisałem ,że VW wymyślił CR ? Przecież pisałem ,że CR wymyślił Fiat .

Wtrysk bezpośredni osiągnięto najpierw jako TDI a potem inną metodą jako CR ( wyższa kultura pracy ) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Gdzie napisałem

A przeczytasz w końcu to, co ja napisałem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś ,że TDI i CR to to samo i wymyślił to Fiat .A ja twierdzę ,że to nie jest to samo .To inna zasada działania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Napisałeś ,że TDI i CR to to samo... 

Gdzie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minutes ago, wojciech iwaszczukiewicz said:

Wtrysk bezpośredni osiągnięto najpierw jako TDI a potem inną metodą jako CR ( wyższa kultura pracy ) .

TDI to wyłącznie nazwa handlowa Volkswagena.

Natomiast Common Rail umozliwił ileś rzeczy - np. podanie paliwa w kilku precyzyjnie sterowanych dawkach, żeby dostać najpierw zapłon, a potem dolanie większości paliwa. Przez to można było stosować spalanie bliższe stechiometrycznemu - przy próbach osiągnięcia tego zwykłym wtryskiem dostalibyśmy kopcenie.

Jednak jest to osiągane kosztem operowania na ciśnieniach kojarzących się z napędem pocisku w broni palnej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, misiomor napisał:

TDI to wyłącznie nazwa handlowa Volkswagena.

Tak. A pierwszy seryjny silnik, który spełnia wszelkie wymogi by nazwać go TDI, wyprodukował FIAT.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Nazwa TDI jest zastrzeżona dla koncernu VW i oznacza pompowtryskiwacze a CR to wspólna szyna .

to Ci się dowcip włączył... to diesle CR VW , które są tak od 2005 roku jak się nazywają ?

BTW: V;ki mają dwie szyny ? cały układ jest "rozdzielony".

6 godzin temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Na początku TDI to były pompowtryskiwacze wtryskujące

na początku była pompa wtryskowa.. potem były PD a teraz jest CR... wszystkie te silniki nazywają się TDI i wszystkie mają wtrysk bezpośredni.

4 godziny temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Wtrysk bezpośredni osiągnięto najpierw jako TDI a potem inną metodą jako CR ( wyższa kultura pracy ) .

akurat TDI PD a dokładnie a-PD miały lepsza kulturę pracy od pierwszych CR. Dopiero ~2008 rok pokazał coś sensownego.

poziom wiedzy w tym temacie jest porażający...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rewolucji w dziedzinie jednostek wysokoprężnych nie zawdzięczamy jednak Niemcom. Ci jeszcze w 1995 roku do ważącej ponad 1400 kg klasy E montowali wysokoprężne 2,2 l z komorą wstępną o mocy 95 KM.

Równe dziesięć lat wcześniej prawdziwego przełomu dokonali Włosi. Oczywiście nie sami. Pomysł znacznego udoskonalenia układów zasilających narodził się na uniwersytecie w Zurychu. To właśnie tamtejsi naukowcy podłożyli podwaliny pod współczesne jednostki z wtryskiem typu common rail, ale dopiero Włosi byli w stanie opracować system na tyle wydajny, by zastosować go w samochodzie. Tak właśnie, w 1985 roku, narodził się pierwszy samochód osobowy z dieslem wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Był to fiat croma oznaczony trzema literkami - i tu uwaga - TDI.

To właśnie ten pojazd wyznaczył kierunek rozwoju współczesnych diesli. Zarówno jednostki z wtryskiem typu common rail, jak i lansowane do niedawna przez grupę VAG silniki z pompowtryskiwaczami wywodzą się w prostej linii od zapomnianej już dzisiaj cromy."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde jaki ładny... Ale żona właśnie kazała mi go sobie ze łba wybić.

No to wybijam. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, stench napisał:

Nie lubię białych.

No w sumie taki trochę pedalski. Ale przebieg spoko. Znam tego dealera, już u nich kupowałem. Oni są położeni w ekskluzywnej dzielnicy, gdzie mieszka połowa rządu. Wóz kupiony i serwisowany u nich. Więc zero ściemy. Znaczy to, że był trzecim samochodem w rodzinie, co w tej dzielnicy nie jest rzadkością i faktycznie używali go tylko "w niedzielę do kościoła".

Ale kolor pedalski. ? I nie ma szklanego dachu. Olać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, il Dottore napisał:

Kurde jaki ładny... Ale żona właśnie kazała mi go sobie ze łba wybić.

No to wybijam. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

biała c klasa wyglada bardzo dobrze

najlepszy z kolorów dla c klasy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.