Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore

Rekomendowane odpowiedzi

Problemy rozwiązano, ale nie bym to w interesie firm, aby wchodzić w drogą technologię obniżającą ich przychody. Gdyby nie Tesla, nie byłoby mowy o masowym rynku aut elektrycznych. Teraz nie ma już odwrotu, koncerny zostały zmuszone, inaczej za parę lat przewaga technologiczna byłaby tak duża, że trudno byłoby ją nadrobić. 

Tak swoją drogą, to czy się komuś jakość Tesli podoba czy nie, to ustanawiają nowe standardy w branży motoryzacyjnej jeśli chodzi o metody lean w zarządzaniu produkcją. Dotychczas wzorem była Toyota, na której wzorował się przemysł amerykański, a ci wprowadzają całkiem przełomowe rozwiązania. Nieustanne doskonalenie swoich samochodów poprzez stałe aktualizacje zdalne auta... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Roxi napisał:

Nieustanne doskonalenie swoich samochodów poprzez stałe aktualizacje zdalne auta

przepraszam ale co ty chcesz tak stale aktualizowac w aucje ?

przeciez to tylko marketing

21 minut temu, Roxi napisał:

Gdyby nie Tesla, nie byłoby mowy o masowym rynku aut elektrycznych.

mają 10 % udziału w sprzedazy na rynku elektryków

24 minuty temu, Roxi napisał:

koncerny zostały zmuszone

klasycznych spalinówek 1.1 miliard

elektryków 10 mln

przebicie 110 razy wiec przy aktualnym tempie dziesiatki lat

musi byc jakis zdecydowany przełom technologiczny aby był boom

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, cir napisał:

przepraszam ale co ty chcesz tak stale aktualizowac w aucje ?

przeciez to tylko marketing

Nie do końca. Tym się japońska produkcji samochodów TPS i pewnie nie tylko od amerykańskie różni, czy może różniła, że cała załoga była odpowiedzialna za końcowy wyrób i nieustanne jego udoskonalanie. Mieli wypracowane swoje systemy pracy których od podstaw uczyli się i nadal uczą Amerykanie, których produkcja była oparta na zarządzeniu Taylorowskim w którym projekt jest przekazywany niższym szczeblom. Oczywiście i Europa i USA miały swoje rozwiązania racjonalizatorski itd. Natomiast Tesla, nie tylko w przemyśle samochodowym, ale i Musk robi to samo w Spacex skraca tzw cykl interacji, czyli pętli od koncepcji do sprawdzenia słuszności założeń. Przenieśli metody zarządzania charakterystyczne bardziej dla startup do branży motoryzacyjnej i kosmicznej. A, że MUSK jest fanatykiem pracy, to nadaje tym projektom niesamowite tempo jakiego nigdy wcześniej nie było w tych branżach. W ten sposób też cały czas testują nowe rozwiązania w autach. Autonomia, wydajność itd. Użytkownik tego wcale nie musi widzieć. Dostaje w pewnej chwili lepsze auto.

16 minut temu, cir napisał:

musi byc jakis zdecydowany przełom technologiczny aby był boom

Zalecenie od lat dla koncernów, które mogły wprowadzić auta elektryczne były jedne. Nie wprowadzać aut na rynek, bo są to duże koszty i pomniejszanie własnych zysków. Należy w małym zakresie rozwijać technologię, aby nie dać się wyprzedzić ale jej nie wprowadzać. Tesla okazała się czarnym koniem i zmusiła inne firmy do zmiany planów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Roxi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, cir napisał:

 

musi byc jakis zdecydowany przełom technologiczny aby był boom

Wlasnie jest. 

Teraz audi niedawno poinformowalo ze zrobia tylko po jednym odswierzeniu swoich aut. Po 2024 juz nie beda projektowac spalinowek a tylko elektryki.  Nawet w hybrydy nie beda sie bawic. 

Zreszta dzieki Tesli, kazdy juz pracuje nad elektrykami.

 

btw

Za 3 tygodnie premiera Etrona GT. Zas pstryczek w kierunku tesli. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, cir napisał:

mają 10 % udziału w sprzedazy na rynku elektryków

To są też problemy społeczne i ekonomiczne. Państwo nie może pozbawić się z dnia na dzień wpływów z handlu ropą i np. Niemcy nie mogą zlikwidować tyle miejsc pracy, tak więc będzie to trwało wiele lat. 

NIe wiem czy ta Izera u nas powstanie, ale na spotkanie założycielskim fabryki panowie mówili właśnie o tym, że robią to również z myślą, że wkrótce wiele dotyczasowym poddostawców automobile musi się przebranżowić w najbliższych latach.

28 minut temu, cir napisał:

przepraszam ale co ty chcesz tak stale aktualizowac w aucje ?

Wyobraź sobie, że dotychczas producenci zbierali dane o tym jak zachowują się ich samochody w trakcie wizyt w serwisie. Tesla ma te dane online jak działają te auta i może je uwzględniać w produkcji nowych wersji. Dlatego tam te auta ciągle się zmieniają. 

A zmianom i rozwojowi nie ma końca w niczym. Zresztą najbliższa przyszłość ma być przełomem w kontakcie człowieka ze sztuczną inteligencją. Już nie tylko teoretycznego, czy tak ułomnego jak SIRI. Tak więc jest, co usprawniać. Tam bardziej, że firmy motoryzacyjne same zaczynają się definiować w taki sposób, że zaczynają produkować komputery na kółkach ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Roxi napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tutaj trochę szerzej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Takich projektów są w tej chwili dziesiątki jeśli nie setki.

Godzinę temu, fetek napisał:

belbelbe, 20 lat temu też miało być a do dzisiaj nie rozwiązano fundamentalnych problemów

 

20 lat temu 1kWh baterii kosztowała ponad 3000 USD a w tym roku zapewne spadnie poniżej 100 USD.

Godzinę temu, Roxi napisał:

ustanawiają nowe standardy w branży motoryzacyjnej jeśli chodzi o metody lean w zarządzaniu produkcją. Dotychczas wzorem była Toyota, na której wzorował się przemysł amerykański, a ci wprowadzają całkiem przełomowe rozwiązania.

Na przykład jakie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Zbig napisał:

Na przykład jakie?

Wymieniłem je kilkukrotnie wcześniej ?

12 minut temu, Zbig napisał:

Takich projektów są w tej chwili dziesiątki jeśli nie setki.

To fajnie, tylko się cieszyć. Nawet zasięgi rowerów elektrycznych co roku się zwiększają. Z tym, że tu mowa o szybkim ładowaniu, a nie zasięgu, ale to ten sam temat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Roxi napisał:

Natomiast Tesla, nie tylko w przemyśle samochodowym, ale i Musk robi to samo w Spacex skraca tzw cykl interacji, czyli pętli od koncepcji do sprawdzenia słuszności założeń. Przenieśli metody zarządzania charakterystyczne bardziej dla startup do branży motoryzacyjnej i kosmicznej.

Tylko że wraz ze wzrostem skali zaczyna mu to skrzypieć.  W tej chwili robią pół miliona aut zatrudniając niecałe 50 tysięcy ludzi, trzy modele na krzyż.  Toyota zatrudnia siedem razy tyle ludzi i robi dwadzieścia razy tyle aut co Tesla.  Musk jeszcze może sobie pozwolić na taki model pracy bo jest w stanie znaleźć inwestorów, którzy mu to sfinansują godząc się na straty ale to się wkrótce skończy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Roxi napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Firma chwali się, że akumulatory trafią na rynek w 2021 roku oraz że następną prezentacją będzie naładowanie do pełna Mercedesa – ma on zaoferować 480 kilometrów zasięgu po zaledwie 5 minutach przy ładowarce. Łatwo przeliczyć, że jeśli startup wykorzysta jako bazę Mercedesa EQC 400 (Daimler jest jednym z inwestorów), to znajdująca się w nim bateria StoreDot powinna mieć około 111 kWh pojemności. Czyli naładowanie jej do pełna w pięć minut będzie wymagało ładowarki o mocy 1,34 MW.
?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Roxi napisał:

Tesla okazała się czarnym koniem i zmusiła inne firmy do zmiany planów.

Główną przyczyną są normy i kary, które za chwilę spowodują że wytwarzanie aut spalinowych przestanie być opłacalne.  Koncerny nie są skłonne do szybkich zmian bo to jest ogromne ryzyko i wielkie koszty wygaszania znacznej części działalności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zbig napisał:

Tylko że wraz ze wzrostem skali zaczyna mu to skrzypieć.  W tej chwili robią pół miliona aut zatrudniając niecałe 50 tysięcy ludzi, trzy modele na krzyż.  Toyota zatrudnia siedem razy tyle ludzi i robi dwadzieścia razy tyle aut co Tesla.  Musk jeszcze może sobie pozwolić na taki model pracy bo jest w stanie znaleźć inwestorów, którzy mu to sfinansują godząc się na straty ale to się wkrótce skończy. 

To mówią inwestorzy od lat, ale te firmy typu Amazon, Tesla żądza się innymi prawami niż reszta świata. Bezos topi projekty i Amazon wiele lat przynosił straty, a pieniądze i tak tam płynęły szerokim strumieniem, bo ludzie inwestowali w przyszłość pomimo złych wyników finansowych, bo założenia są takie, ze konkurencja tempa nie wytrzyma. Z Tesla jest podobnie, inwestujesz w przyszłość, nawet jak obecnie liczba produkowanych samochodów do wartości giełdowej firmy jest śmieszna. Czy upadnie? Google tez może upaść jedna ustawa, ale tego nie zrobią. Fakt jest taki, ze firmy technologiczne do jakich zalicza się m.in Tesla wyprzedziły rzeczywistość. Teraz jeszcze ma być jakieś nowe auto od Apple, a ci na kontach maja więcej gotówki niż chyba cały przemysł motoryzacyjny Niemiec.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Roxi napisał:

firmy typu Amazon, Tesla żądza się innymi prawami niż reszta świata.

Amazon niewątpliwie, bo gdyby go obciążyć kosztami utraty zdrowia przez jego pracowników, to by się Bezos do końca życia nie wypłacił.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Zbig napisał:

Główną przyczyną są normy i kary, które za chwilę spowodują że wytwarzanie aut spalinowych przestanie być opłacalne.

To tez, ale Musk, to prawdziwy lis w kurniku. Programista, pracoholik, wizjoner. Wybuchowa mieszanka. Nie abym był jakimś jego fanem, ale takie są realia. Jest teraz ikona amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego i w razie czego rząd pomoże. Dają miliardy na Spacex, to w razie czego pomogą Tesli jak wcześniej GM ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Zbig napisał:

20 lat temu 1kWh baterii kosztowała ponad 3000 USD a w tym roku zapewne spadnie poniżej 100 USD.

a teraz nagle wszyscy, którzy chcą potrafią rozwiązać wszystkie problemy.. albo obiecać ich rozwiązanie.

Mnie mimo wszystko i tak bardziej interesuje infrastruktura a tu nigdy nie było kolorowo i nie zapowiada się by było inaczej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, fetek napisał:

Mnie mimo wszystko i tak bardziej interesuje infrastruktura a tu nigdy nie było kolorowo i nie zapowiada się by było inaczej.

No wiesz, jeżeli okaże się, że społeczeństwo składa się w większości z szymonów, którzy nie chcą tankować pod domem za 65 gr/kWh, tylko ustawiają się w kolejkach do ładowarek po 3 zł/kWh, to rzeczywiście może być problem ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszyscy mają dom panele i ładowarkę 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Roxi napisał:

Wyobraź sobie, że dotychczas producenci zbierali dane o tym jak zachowują się ich samochody w trakcie wizyt w serwisie. Tesla ma te dane online jak działają te auta i może je uwzględniać w produkcji nowych wersji. Dlatego tam te auta ciągle się zmieniają. 

A zmianom i rozwojowi nie ma końca w niczym. Zresztą najbliższa przyszłość ma być przełomem w kontakcie człowieka ze sztuczną inteligencją. Już nie tylko teoretycznego, czy tak ułomnego jak SIRI. Tak więc jest, co usprawniać. Tam bardziej, że firmy motoryzacyjne same zaczynają się definiować w taki sposób, że zaczynają produkować komputery na kółkach

gwarantuje tobie ze to marketing uprawiany przez Tesle

nie ma wiekszego oszusta i manipulanta jesli chodzi o PR

8 godzin temu, Zbig napisał:

No wiesz, jeżeli okaże się, że społeczeństwo składa się w większości z szymonów, którzy nie chcą tankować pod domem za 65 gr/kWh, tylko ustawiają się w kolejkach do ładowarek po 3 zł/kWh, to rzeczywiście może być problem ?

ciekaw jestem ile domów ma w garazach jakies konkretniejsze przyłącze aby pociagnac 2-3 auta

ciagle rozmawiacie tak jakby 1 auto było w domu

10 godzin temu, Roxi napisał:

Zalecenie od lat dla koncernów, które mogły wprowadzić auta elektryczne były jedne. Nie wprowadzać aut na rynek, bo są to duże koszty i pomniejszanie własnych zysków. Należy w małym zakresie rozwijać technologię, aby nie dać się wyprzedzić ale jej nie wprowadzać. Tesla okazała się czarnym koniem i zmusiła inne firmy do zmiany planów.

masz całe Chiny gdzie zalecenia sa dokladnie odwrotne i co ?

kazdy chce miec elektryka i w dodatku autonomicznego , nadal brak " skoku"

10 godzin temu, Zbig napisał:

Tylko że wraz ze wzrostem skali zaczyna mu to skrzypieć.  W tej chwili robią pół miliona aut zatrudniając niecałe 50 tysięcy ludzi, trzy modele na krzyż.  Toyota zatrudnia siedem razy tyle ludzi i robi dwadzieścia razy tyle aut co Tesla.  Musk jeszcze może sobie pozwolić na taki model pracy bo jest w stanie znaleźć inwestorów, którzy mu to sfinansują godząc się na straty ale to się wkrótce skończy. 

dlatego jedzie na gigantycznym robieniu wokół swoich inwestycji szumu i wszedzie gdzie sie da

przypomne akcje ratownicza w jaskini :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, cir napisał:

gwarantuje tobie ze to marketing uprawiany przez Tesle

nie ma wiekszego oszusta i manipulanta jesli chodzi o PR

Ale co, to jaki mają uprawiać PR? 

Nie ma w tym teorii spiskowych, czy kłamstw. Wszystko sprowadza się do skracania cyklu pomiędzy pomysłem, zebraniem danych, usprawnieniem i ponownym wdrożeniem. On ze swoim doświadczeniem programistyczny i doświadczeniem w budowaniu startupów stosuje metody lean nastawione na szybki wzrost. Normalnie zespół programistów realizował jakiś projekt 5 at, a ci te cykl skracają. Widać, to jeszcze lepiej w SPACEx, gdzie NASA czy konkurencja budowała silniki długimi latami, a on zorganizował, to w kilka lat i działa. 

 

22 minuty temu, cir napisał:

gwarantuje tobie ze to marketing uprawiany przez Tesle

 

Różnica pomiędzy zbieraniem danych jest taka, że jak teraz przychodzi do ciebie pacjent, to wysyłasz go na prześwietlenie lub na badanie krwi, a pomyśl sobie jakbyś miał do każdego jego organu podpiętego chipa i stale go monitorował. Np. po spożyciu czegoś, infekcji lub czytania wpisów na AS ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Roxi napisał:

Różnica pomiędzy zbieraniem danych jest taka, że jak teraz przychodzi do ciebie pacjent, to wysyłasz go na prześwietlenie lub na badanie krwi, a pomyśl sobie jakbyś miał do każdego jego organu podpiętego chipa i stale go monitorował. Np. po spożyciu czegoś, infekcji lub czytania wpisów na AS

nie musisz mu podpinac chipów

wystarczy ze sobie wykupi odpowiednia polise i bedzie miał pełen monitoring tego co trzeba zrobić w  korelacji z wiekiem przebytymi chorobami i srodowiskiem w którym zyje

jest taka medycyna i nie jest oparta na POZ w Polsce ?

15 minut temu, Roxi napisał:

Ale co, to jaki mają uprawiać PR? 

adekwatny do swojej pozycji na rynku a nie napompowany do granic rozsądku

stanowia jedynie 10 % rynku elektryków a wszyscy mysla ze 99% włącznie z Toba

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, cir napisał:

adekwatny do swojej pozycji na rynku a nie napompowany do granic rozsądku

stanowia jedynie 10 % rynku elektryków a wszyscy mysla ze 99% włącznie z Toba

Pozycji w sensie udziału w sprzedaży? To dla użytkownika nie ma znaczenia. Podobnie jak nikt kto kupuje Iphona nie zastanawia się nad tym, że 80% rynku, to telefony z androidem. Raczej świadomość, że dostaje bardziej dopracowany soft z częstszą aktualizacją. Czy to prawda, to już inna sprawa.

Co do zakupu elektryka, to sprawa jest mocno indywidualna, bo każdy ma one potrzeby. Jakie są w Polsce zarobki, system dopłat i infrastruktura, to wiemy. Skrócenie czasu ładowania i wydłużenie pojemności zachęci więcej osób na przesiadkę na elektryka. Musk jak wiesz postanowił uwolnić patenty i Chińczycy mogą tłuc te auta dzięki nim, a nie dzięki PR'owi ?

A pamiętasz jak Ford kupił Saaba i nie sprzedali Chińczykom tej marki właśnie ze wyglądu na to aby Chińczycy ich nie przejeli. Marka poszła do likwidacji i ludzie stracili pracę. 

Musk, to kozak. Rozdaje technologię, bo fanatycznie pracuje nad jej rozwojem i wie, że będzie miał lepszą. Musk, to hazardzista, to kilka razy zainwestował już cały swój majątek i wszystko wisiało na włosku jak rakiety w SPACEx wybuchały w trakcie startu, a wszyscy pisali o nadchodzącym bankructwie. Może i PR'owiec, ale podoba mi się jego podejście, bo nie jest leśnym dziadkiem trzymającą technologie w szufladzie, a pracuje nad jej rozwojem.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Roxi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, cir napisał:

ciekaw jestem ile domów ma w garazach jakies konkretniejsze przyłącze aby pociagnac 2-3 auta

ciagle rozmawiacie tak jakby 1 auto było w domu

heh, wielu nie ma garaży a Ty się o prąd martwisz. Sensownych ładowarek za free nie dostajesz, za wszystko musisz płacić.

13 godzin temu, Roxi napisał:

Tesla okazała się czarnym koniem i zmusiła inne firmy do zmiany planów.

nie prawda, gdybyś nie miał chorych norm i idei politycznej nie wznawiając w ekonomią ani ekologią to sukces byłby znacznie mniejszy. Po za tym należy się zastanowić czy to sukces.. ciągłe problemy z dostawami i produkcją aut, problemy z serwisem, problemy z finansami bo firma nie zarabia.. to jest sukces? normalny biznes już by dawno upadł.

Godzinę temu, Roxi napisał:

Musk, to kozak. Rozdaje technologię, bo fanatycznie pracuje nad jej rozwojem i wie, że będzie miał lepszą.

nie rozdaje technologii bo sam korzysta z tego co wymyślili inni, od lat niczego przełomowego nie wymyślił ani nie usprawnił. Tesla produkowana jest ponad 13 lat.

Godzinę temu, Roxi napisał:

Musk jak wiesz postanowił uwolnić patenty i Chińczycy mogą tłuc te auta dzięki nim, a nie dzięki PR'owi ?

Chińczycy elektryki mieli zanim powstała tesla, mało tego powstała tylko dziwki współpracy z firmami chińskimi więc o czym ty gadasz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, fetek napisał:

nie prawda, gdybyś nie miał chorych norm i idei politycznej nie wznawiając w ekonomią ani ekologią to sukces byłby znacznie mniejszy. Po za tym należy się zastanowić czy to sukces.. ciągłe problemy z dostawami i produkcją aut, problemy z serwisem, problemy z finansami bo firma nie zarabia.. to jest sukces? normalny biznes już by dawno upadł.

Silniki elektryczne to nic nowego, ale to Tesla zrobiła pierwsze prawdziwe elektryczne auto od podstaw, a nie jakieś przeróbki i zmusiła inne firmy do podążania w tym kierunku, aby za parę lat nie obudziły się z ręką w nocniku. Auto, które było piękne, miało wysoki zasięg i super osiągi i akceptowalną cenę dzięki m.in. zmianie modelu dystrybucji. Jak dla ciebie, to za mało, to co byś więcej chciał?

Normalny biznes, a gdzie on jest jak wszystkie firmy motoryzacyjne lecą na państwowych kroplówkach, dotacjach o regulacjach rządowych, aby ograniczać konkurencje. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, fetek napisał:

nie rozdaje technologii bo sam korzysta z tego co wymyślili inni, od lat niczego przełomowego nie wymyślił ani nie usprawnił. Tesla produkowana jest ponad 13 lat.

Tak, Tesla kopiuje, może jeszcze Chińczków najlepiej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podaj mi link do jednego auta elektrycznego na świecie, który przed 2012 mógłby konkurować z Teslą S, to możemy dyskutować. Pojawienie się modelu S było szokiem dla konkurencji i zapanowała wręcz panika. A to, że te auta miały wiele wad wieku dziecięcego, to jasne jak firma miała kilka lat.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Roxi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Roxi napisał:

Pojawienie się modelu S było szokiem dla konkurencji i zapanowała wręcz panika.

Nie słyszałem o żadnej panice.  Model S sprzedaje się w raczej ograniczonych ilościach od 6 lat z niewielką tendencją spadkową.

27 minut temu, Roxi napisał:

Podaj mi link do jednego auta elektrycznego na świecie, który przed 2012 mógłby konkurować z Teslą S

Tesla S to nisza.  Proponował bym się przyglądać wynikom sprzedaży Modelu 3 w 2021 bo miesiąc miodowy na rynku się skończył.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zbig napisał:

Nie słyszałem o żadnej panice.  Model S sprzedaje się w raczej ograniczonych ilościach od 6 lat z niewielką tendencją spadkową.

Panika nie dotyczyła ilości sprzedawanych egzemplarzy, ale faktu, że konkurencja ma przewagę technologiczną. 

Jak pojawiają się przełomowe technologie, to zawsze tak jest. Jedni ziewają, a inni wiedzą o co chodzi w długiej perspektywie. Do pewnego poziomu udziału w rynku można sobie pozwolić na udawanie, że nic się nie dzieje, ale później wypadasz z gry i nie masz już szans na sensowny udział.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Roxi napisał:

Panika nie dotyczyła ilości sprzedawanych egzemplarzy, ale faktu, że konkurencja ma przewagę technologiczną. 

Przewaga technologiczna, która nie zamienia się w sprzedaż, jest g... warta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Zbig napisał:

Przewaga technologiczna, która nie zamienia się w sprzedaż, jest g... warta.

Proponuje Ci zapoznać się nad cyklami wdrażania technologii na rynku. To nie dzieje się z dnia na dzień. To nie są dyletanci, co patrzą ile jest dzisiaj w misce do żarcia. Teraz jest czas na budowanie swojej pozycji, aby za kilka lat jak ludzie masowo się przestawią na auta elektryczne i lawina ruszy mieć odpowiednią pozycję wyjściową. Tak właśnie powstają i upadają firmy na świecie. Kto nie potrafi dostrzec takiej okazji lub ją zlekceważy wypada z gry. Trzeba mieć na to oczywiście kapitał, aby przez wiele lat finansować straty, ale z tym amerykańskie korporacje problemu nie mają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Roxi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Roxi napisał:

Proponuje Ci zapoznać się nad cyklami wdrażania technologii na rynku. To nie dziej się z dnia na dzień. To nie są dyletanci, co patrzą ile jest dzisiaj w misce do żarcia. Teraz jest czas na budowanie swojej pozycji, aby za kilka lat jak ludzie masowo się przestawią na auta elektryczne i lawina ruszy mieć odpowiednią pozycję wyjściową. Tak właśnie powstają i upadają firmy na świecie. Kto nie potrafi dostrzec takiej okazji lub ją zlekceważy wypada z gry. 

Daruj sobie te propagandowe brednie.  Cyklami wdrażania technologii zajmowałem się jak ty jeszcze zapewne w majtki sikałeś.  Musk wie doskonale, że musi w odpowiednim momencie Teslę sprzedać, bo inaczej go zjedzą na śniadanie.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Zbig napisał:

Daruj sobie te propagandowe brednie.  Cyklami wdrażania technologii zajmowałem się jak ty jeszcze zapewne w majtki sikałeś.  Musk wie doskonale, że musi w odpowiednim momencie Teslę sprzedać, bo inaczej go zjedzą na śniadanie.  

Fajne masz argumenty, to nie jest propaganda, a ekonomia. Zresztą jak tak dawno się tego uczyłeś, to pewno w PRL'u a od tego czasu reguły się zmieniły.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Zbig napisał:

Daruj sobie te propagandowe brednie.  Cyklami wdrażania technologii zajmowałem się jak ty jeszcze zapewne w majtki sikałeś.  Musk wie doskonale, że musi w odpowiednim momencie Teslę sprzedać, bo inaczej go zjedzą na śniadanie.  

Zresztą wcale mnie nie dziwi taki stan wiedzy. Nawet amerykańscy profesorowie twierdzą, że już teraz na studiach powinno się uczyć jakimi metodami posługują się współczesne koncerny technologiczne jak Uber, Apple, Amazon, Google i Facebook. Ekonomia jest wywrócona do góry nogami. Jak ktoś postrzega rynek, sprzedaż przez wielkość produkcji i ilości fabryk jak było kiedyś, to jest dla niego niezrozumiała o czym mowa. Szef VW jest bardziej zorientowany w temacie i wie, co się

święci:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   3 użytkowników

  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 29

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.