Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, Zbig napisał:

Znaczenie ma wyłącznie koszt produkcji baterii...

Nie kolego. Konsument za większe pieniądze chce kupić lepszy produkt, a gdyby nie kreowane przez lobby sztuczne przywileje dla elektryków i kary dla spalinowych, to poza garstką pasjonatów nikt nie wpadł na pomysł by elektryka jako alternatywy dla spalinowego wogóle rozważać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Lolo2 napisał:

Ale Tesla nie ogarnie tego. Jej auta sa tandetnie wykonane. Siekiera ciete. Mimo ze niemcy sa 5 lat do tylu to i tak zrobia pozadniejsze auta. 

Jedynie co moze zaskoczyc w elektromobilnosci to Chiny. Maja potencjal, zadne lobby spalinowe ich nie trzyma, smialo moga rozbudowac silniki, akumulatory oraz cale auta. 

Tak i nie.  Automotive samo złapało się we własne sidła.  Przez wiele lat optymalizowali koszty wystawiając wszystko na zewnątrz aby maksymalizować zyski.  Teraz okazało się, że karty które trzymali przy orderach w dużej mierze zgrały się i coraz więcej nowych technologii muszą kupować na zewnątrz, w dodatku to nie oni dyktują warunki dostawcom tylko odwrotnie.  W takiej sytuacji ich pozycja lobbyingowa mocno słabnie.  W dawnych czasach po prostu by taką Teslę kupili. Teraz ich zwyczajnie nie stać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Zbig napisał:

Tak i nie.  Automotive samo złapało się we własne sidła.  Przez wiele lat optymalizowali koszty wystawiając wszystko na zewnątrz aby maksymalizować zyski.  Teraz okazało się, że karty które trzymali przy orderach w dużej mierze zgrały się i coraz więcej nowych technologii muszą kupować na zewnątrz, w dodatku to nie oni dyktują warunki dostawcom tylko odwrotnie.  W takiej sytuacji ich pozycja lobbyingowa mocno słabnie.  W dawnych czasach po prostu by taką Teslę kupili. Teraz ich zwyczajnie nie stać.

Moje prywatne zdanie jest takie:

Hameryka - kraj kapitalistow. Jak cos wynajda to chca na tym zarobic jak najwiecej (kosztem jakosci). 

Europa - Niemiec - - kraj strikte "wojskowy", wszystko musi byc jak bozia nakazala. Wiec jakosc musi byc wysoka. 

Chiny - wiedza ze sa postrzegani jako tania podrobka, aczkolwiek ostatnimi czasy potrafia wypuscic cos Hitech - dopracowane do ostatniego guzika. 

 

Ja mam ciekawy pomysl na biznes. 

Ostatnio troche interesuje sie strzelectwem - pewien karabinek zdobyl nieslychana slawe. Chodzi o AR15. 

Pic polega na tym, ze baza jest stala, wszystkim dobze znana. Myk calej akcji polega ze "wszystkie" firmy trzepia karabinek na tej licencji we wlasnym wydaniu.  Ceny wahaja sie od 3000zl do 13 000zl a baza ta sama. 

 

Tak samo, mysle ze dobrym pomyslem byloby sprzedawac baze w samochodach. Podwozie, z bateriami i silnikiem w roznych kofiguracjach, moze nawet rama nadwozia. I to sprzedawac na bazie licencji

Nadwozie (obudowa) i cale wyposazenie produkowalyby sobie firmy zewnetrzne. 

Mysle ze to bylby ciekawy model biznesowy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Zbig napisał:

Automotive samo złapało się we własne sidła. 

Przede wszystkim to rynek motoryzacyjny zabiła stagnacja. Bo około roku 2000 auta stały się na tyle dobre, że nie bardzo jest już co poprawić. Owszem, w szczegółach są lepsze, ale w ogólnych cechach użytkowych od dawna już nic się nie zmienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, szymon1977 napisał:

Jest jedno baaardzo istotne ale. Otóż nawet gdy swoją Astrą 90KM wyprzedzam jadącego 80km/h TIR-a, to w dość znaczny sposób przekraczam dopuszczalną prędkość. A moja pędkość jest limitowana ze względu na możliwości innych użytkowników, a nie moje czy Astry. Ja nie wylecę z drogi ani Astra się nie rozleci nawet grubo powyżej katalogowych 180km/h. Ale gdy Ty będziesz jechać 200km/h to z podporządkowanej nie wyjedzie Tico, z pola traktor z dwiema przyczepami, z przystanku autobus, a przez przejście dziadek z babcią i dzieciaki... tzn wykonywać swój manewr zaczną zanim się pojawisz, a wtedy Twoje 200km/h okaże się zbyt dużo. W tym rzecz, że Twoje 200km/h wykracza ponad możliwości INNYCH użytkowników.

Oczywiście rozmawiamy ogólnie, i choć da się wymyślić sytuację, gdy komuś 500KM uratuje dupę, to generalnie nie ma czegoś takiego jak szybciej czyli bezpieczniej, bo lepiej gdyby miał 90KM i tej sytuacji wogóle nie było.

To ty bredzisz o 200kmh, nie ja więc miej na uwadze że torpedujesz własne bajdurzenie.

Oczywiście że znacznie przekraczasz dopuszczalną prędkość, manewr chcesz zakończyć jak najszybciej.  Wyprzedzanie kogoś z prędkością + 10-20kmh to szczyt głupoty, podobnie jak wyprzedzanie na przejściu dla pieszych czy skrzyżowania, już pomijam fakt że w tych sytuacjach masz dużo niższe ograniczenia prędkości.

Nigdzie nie napisałem że szybciej znaczy bezpieczniej i nie ustosunkowałem się do zasadności.

13 godzin temu, szymon1977 napisał:

Mam 2.0TDI 140KM, 2T i opór powietrza jak kiosk ruchu. Gazu do dechy raczej nie wciskam bo efektem przekroczenie prędkości i marudzenie pasażerów. Mocy brakło raz, gdy na niemieckiej autostradzie miałem kaprys by pojechać 200km/h. Oczywiście fajniej gdyby pod maską zamiast klekotu stada bocianów mruczało V6 200M, ale nie róbmy wideł z igły.

A co ma piernik do wiatraka ?

8 godzin temu, Lolo2 napisał:

To w katalogach jak podaja moc samochodu w koniach mechanicznych... To na ktorym biegu to podaja?  🙂 Skoro moc zalezy od zmiany biegu xD

na żadnym, w katalogu jest przedstawiona charakterystyka programowa według odpowiedniej normy DIN.

8 godzin temu, Lolo2 napisał:

Moc jest stala i wynosi

Moc = Moment x obroty.

jak już to moc = (moment x obroty) / 9549,3

To co piszesz poniżej ma zastosowanie tylko w skrzyniach manualnych  i 25 letnich jak nie starszych autach.  Dzisiaj rządzi elektronika, limitery w TCU i różnego rodzaju konfiguracje typu boost by gear.

8 godzin temu, Lolo2 napisał:

Nie ma silnika o lepszej charakterystyce niz silnik elektryczny. 

w tych kryteriach możemy mówić tylko o nowoczesnych silnika sterownych cyfrowo z bardzo dobrą modulacją mocy, wszystkie inne do aut się po prostu nie nadają.

 

4 godziny temu, Lolo2 napisał:

Skoro jedziesz szybciej, czyli obroty rosna....   Moment bedzie malec. W kazdym silniku tak bedzie... 

 

Aby uzyskac staly moment, MOC twojego silnika musialaby rosnac. 

 

Potrzebujemy jak najwiekszy moment w zakresie predkosci w ktorych chcemy dynamicznie ruszac lub wyprzedzac. 

😱 weź to chłopie przeczytaj i pomyśl a potem popraw.

4 godziny temu, Lolo2 napisał:

A w elektryku nie musi "rosnac" tam masz ja odrazu cala.  Jest to praktycznie wzorcowy uklad, o ktorym kazdy silnik spaliowy moze pomazyc....  Nie trzeba silnikiem "wchodzic" na obroty aby uzyskac pelna moc, w elektryku wciskasz pedal gazu i masz do dyspocyzji wszystko to co dal producent. 

tia... w zakorkowanych miastach jak znalazł.. potem czytamy że dziennikarze pierwszego dnia rozwalili wszystkie i3, które dostali na testy.  Silnik elektryczny jest dobry do piły, kosiarki... tam gdzie jest potrzebna stała zawsze dostępny moment.

 

4 godziny temu, Lolo2 napisał:

Zreszta dochodzimy tu do kolejnego minusa aut spalinowych....  Waga do mocy. 

 

W silniku spalinowym uzyskujemy srednio 0.8kw /kg masy silnika. Do tego musimy dodac oczywiscie wiemsze i mocniejsze skrzynie biegow. 

 

W silniku elektrycznym uzyskujemy srednio 8.5kw /kg masy silnika.

 

Tego nawet nie ma jak porownac. Roznica wynosi ponad 1 000 procent. 

nie silnikiem jeżdżę a całym kompletnym autem, te elektryczne są DUŻO cięższe a przez bardzo duże dociążenie podłogi oferują niższy komfort i często odruch wymiotny.

 

1 godzinę temu, Lolo2 napisał:

Europa - Niemiec - - kraj strikte "wojskowy", wszystko musi byc jak bozia nakazala. Wiec jakosc musi byc wysoka.

Nigdy nie było niemieckiej jakości, auta z jp są dużo lepiej zaprojektowane i wykonane.  Niemcy od lat rozwiązania testują na klientach i potem wypuszczają 20 rewizji jednego kolektora.

Nawet fr mają lepsze konstrukcje ale auta całościowo to porażka.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, fetek napisał:

To ty bredzisz o 200kmh...

Ale piszę "jeśli", a że zwracam się do Ciebie to piszę "Ty". Ale nie twierdzę, że Ty tak jeździsz.

Ale często pada tu (i nie tylko tu) teza, jakoby dzięki dużej mocy ktoś dojeżdżał do celu szybciej i bezpiecznej. Na autostradzie? Nawet Polonezowi wystarczy mocy by od bramek do bramek przejechać z prędkością równą dopuszczalnej. Na drodze jednopasmowej? Jak byłem mały bywało, że cisnąłem swoją Astrę 90KM. Bywało i tak, że jechałem za TIR-em czekając na okazję, a nas obu wyprzedzał miszcz kierownicy. Rzecz w tym, że jeśli nie robił wyczynów typu wyprzedzanie na podwójnej ciągłej/zakręcie/przejściu dla pieszych czy właśnie 200 na 70, to spotykaliśmy się za następnym TIR-em.

9 godzin temu, fetek napisał:

Nigdzie nie napisałem że szybciej znaczy bezpieczniej...

Ale o tej tezie mówimy.

9 godzin temu, fetek napisał:

Wyprzedzanie kogoś z prędkością + 10-20kmh to szczyt głupoty...

Powiedzmy, że swoją Astrą F 90KM* zabieram się za wyprzedzanie TIR-a, gaz do dechy i nie daję rady - BUM!!! czołówka. Nasi e-koledzy swoimi Teslami teoretycznie na styk daliby radę. Tylko, że w praktyce mając 90KM ja debilnych manewrów się nie podejmuję, a właściciele szybkich aut owszem. Twierdzenie, że wyprzedzanie Teslą z wykorzystaniem pełnej mocy jest bezpieczniejsze od jazdy za TIR-em... jeden tu palnął, że swoją Teslą wyprzedzi jadącego 70km/h TIR-a na kilkunastu metrach, to wystarczy za dowód kompletnego braku pojęcia o temaciem.

9 godzin temu, fetek napisał:

Dzisiaj rządzi elektronika, limitery w TCU i różnego rodzaju konfiguracje typu boost by gear.

700KM w Tesli przy 50km/h? Obawiam się, że nawet przy 200km/h tych 700KM nie ma, bo efektem byłby efektowny drift i kolejny krzyż przy drodze, a przy przepisowych 140km/h nie ma ich z pewnością.

-----

12 godzin temu, Zbig napisał:

Dynamika popularnych aut z jednostkami elektrycznymi jest wielokrotnie zmierzona w całym zakresie dostępnych prędkości i powszechnie znana, i żadne zaklinanie rzeczywistości nic tu nie da.

 Było na YT porównanue Golf vs ID3, ale już nie ma. Znalazłem komentarze:

One of the inherent issues with a FWD layout is off-the-line traction. In contrast, the ID.3 benefits from its RWD layout off the line.

It was a close race but the ID.3 did manage to win.

The GTI would easily eclipse the ID.3 as speeds pick up.

-----

* - nie mam Astry F 90KM i nigdy nie miałem, ale to auto jest na tyle sympatyczne, że z przyjemnością wczuję się w rolę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Lolo2 napisał:

Zamiast mocy rosnacej od 20kw do 50kw w twoim oplu. 

Wole miec "odrazu" 50kw czy wiecej w elektryku i niech se na spokojnie ten moment spada.... 

Specjalnie dla Ciebie zamieszczę wykres najgorszego silnika na rynku, jaki udało mi się na szybko znaleźć: TADAM!!! VW 1.0tfsi 85KM

power-box-Volkswagen-Golf-VII-1.0-TSI-85

Co ciekawe już przy 2700obr/min przekracza 80KM, i nie spada poniżej aż do odcinki, przy czym przez długi czas zbliża się do 90KM. Teoretycznie przy 1500obr/min ma 30KM, ale aby tego w praktyce dokonać, trzebaby wrzucić 6 bieg przy jakichś 30-40km/h. Na tak kuriozalny pomysł nie wpadnie nawet eco-debilny automat, a i niedzielny kierowca przyspieszając przy tych prędkościach wrzuci 2 lub 3 i będzie mieć do dyspozycji moc równą lub zbliżoną do maksymalnej .

Dla porównania pozbawiona skrzyni biegów Tesla przy niskich prędkościach wpada w zakres obrotów, przy których moc wbrew wzorowi nie dąży do nieskończoności a gwałtownie spada do zera. Summa summarum, Twój eco-cukierek o wartości domu jednorodzinnego w niezłej dzielnicy miażdży wyszperaną ze złomu Astrę F 90KM, ale już ID3 na tle Golfa VIII wypada tak sobie.

Nie chce mi się pisać nic nowego więc zacytuję klasyka...

15 godzin temu, Lolo2 napisał:

...nie potrafisz odczytac z wykresu charakterystyki silnika. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szymon1977 Nie rozumiem ciebie.  Lepsze dla ciebie jest Nierowna moc w spaliniwce w porownaniu do elektrycznego silnika w ktorym moc jest mega rowna...

 

btw.

Tesla wlasnie zapowiedziala ze szykuja sie na model 2.  Ma to byc kompakt z cena 20 - 25 000 dolarow. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, szymon1977 napisał:

Moje prywatne zdanie jest takie:

Hameryka - kraj kapitalistow. Jak cos wynajda to chca na tym zarobic jak najwiecej (kosztem jakosci). 

Europa - Niemiec - - kraj strikte "wojskowy", wszystko musi byc jak bozia nakazala. Wiec jakosc musi byc wysoka. 

Chiny - wiedza ze sa postrzegani jako tania podrobka, aczkolwiek ostatnimi czasy potrafia wypuscic cos Hitech - dopracowane do ostatniego guzika. 

Zapomniałeś o Japonii która jest pionierem tego wszystkiego 😁

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez war3z

-=SLAYER RUL3Z =-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, war3z napisał:

Zapomniałeś o Japonii...

Nie wiem jak tego dokonałeś, ale to nie ja jestem autorem cytowanego wpisu.

-----

2 godziny temu, Lolo2 napisał:

Nie rozumiem ciebie. 

Mnie rozumiesz doskonale, natomiast kompletnie nie rozumiesz motoryzacji. Bo zamiast mieć 100KM, którym przy 10km/h spalę gumę, a przy 180km/h jak Bóg da utrzymam prędkość, wolę mieć 50KM przy 10km/h, które wystarczą do dynamicznego przyspiaszenia, a przy 180km/h 150KM, które pozwoli przyspieszyć do 215km/h. Wraz ze wzrostem prędkości opory ruchu rosną, dlatego moc też musi rosnąć aby bilans sił działających na auto nie okazał się ujemny. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, szymon1977 napisał:

Wraz ze wzrostem prędkości opory ruchu rosną, dlatego moc też musi rosnąć aby bilans sił działających na auto nie okazał się ujemny

Skad ci ta moc urosnie jak masz jej tylko 50km....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Lolo2 napisał:

Tesla wlasnie zapowiedziala ze szykuja sie na model 2.  Ma to byc kompakt z cena 20 - 25 000 dolarow. 

Te 25-25tys dolarów to trochę dużo jak na kompakt o wątpliwej przydatności do użytku, ale wystarczy by modele topowe przestały być postrzegane jako modny gadżet dla zamożnych, a zaczęły jako pokraczna, niepraktyczna i droga alternatywa auta spalinowego. Czy Tesla to przetrwa? Na początku na pewno klientela na tani model się rzuci, a co będzie dalej?

5 minut temu, Lolo2 napisał:

Skad ci ta moc urosnie jak masz jej tylko 50km....

Ja pier... Przeczytaj to, co zacytowałeś a się dowiesz. BTW 50KM wystarczy aby się rozpędzić do 120-140km/h więc bez obaw.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, szymon1977 napisał:

Te 25-25tys dolarów to trochę dużo jak na kompakt o wątpliwej przydatności do użytku, ale wystarczy by modele topowe przestały być postrzegane jako modny gadżet dla zamożnych, a zaczęły jako pokraczna, niepraktyczna i droga alternatywa auta spalinowego. Czy Tesla to przetrwa? Na początku na pewno klientela na tani model się rzuci, a co będzie dalej?

Ja pier... Przeczytaj to, co zacytowałeś a się dowiesz. BTW 50KM wystarczy aby się rozpędzić do 120-140km/h więc bez obaw.

No i?? Elektryk systarczy taki sam, a silnik bedzie 10 razy mniejszy "teoretycznie". 

 

Caly czas porownujesz spalinowke ktora musi miec conajmniej 5 biego bo inaczej nawet z miejsca nie ruszy. Spalinowke ktora dziala w zakresie okolo 3000obrotow, bo przy pozostalym zakresie nie ma polowy mocy. 

I porownujesz ta spalinowke do prawie 10 razy mniejszego silnika elektrycznego, gdzie nie zastosowali jeszcze zadnej skrzyni biegow i gdzie silnik pracuje w zakresie okolo 13 000 obrotow - - przy ktorych ma nominalna moc. 

 

Jednym slowem bez sensu. Te porownania sa kompletnie bez nie na miejscu...  Jak juz wspomnialem postukroc minusem elektryka jest tylko iwylacznie bateria.... Ale to na dzien dzisiejszy tez nie jest problemem, wystarczy wybudowac fabryki, ktore notabene caly czas sie buduja. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Lolo2 napisał:

Spalinowke ktora dziala w zakresie okolo 3000obrotow, bo przy pozostalym zakresie nie ma polowy mocy. 

Właśnie Ci wkleiłem wykres na którym spalinowy ma 90% mocy od 2500-6000obr/min, a poniżej choć moc mniejsza, to rośnie szybciej niż rosną opory ruchu. To chyba dobrze, że jak się zabiorę za wyprzedzanie TIR-a jadącego 70km/h, to moje auto rozpędzać się będzie coraz lepiej, a nie coraz gorzej?

8 minut temu, Lolo2 napisał:

silnik bedzie 10 razy mniejszy

Spalinowy i tak zajmuje strefę kontrolowanego zgniotu i uczestniczy w minimalizowaniu skutków wypadku, za to akumulatory zajmują przestrzeń użytkową i windują do kuriozalnego poziomu masę.

10 minut temu, Lolo2 napisał:

wspomnialem postukroc minusem elektryka jest tylko iwylacznie bateria.

Więc napiszę Ci po rez sto pierwszy: bateria w ID3 czy Leaf jest już znośnej pojemności, minusem jest że nie można jej gdziekolwiek w 10minut do pełna załadować i nic się z tym minusem nie robi.

13 minut temu, Lolo2 napisał:

Jednym slowem bez sensu. Te porownania sa kompletnie bez nie na miejscu...

Nie na miejscu to jest gdy fajność swojej Tesli 700KM porównujesz z "moją" Astrą F 90KM.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Lolo2 napisał:

Tak samo, mysle ze dobrym pomyslem byloby sprzedawac baze w samochodach. Podwozie, z bateriami i silnikiem w roznych kofiguracjach, moze nawet rama nadwozia. I to sprzedawac na bazie licencji

Nadwozie (obudowa) i cale wyposazenie produkowalyby sobie firmy zewnetrzne. 

Mysle ze to bylby ciekawy model biznesowy. 

To nie jest nic nowego. Pomysł oczywiście świetny, ale bardzo stary. Przecież w latach 50-tych i 60-tych tylko w samych Włoszech działały niezliczone firmy karoseryjne właśnie na tej zasadzie. Michelotti, Lombardi, Frua, Vignale, Bertone, Zagato, Moretti... Nazywało się to coachbuilding i jest IMO pomysłem na bardzo sympatyczną motoryzację. Oczywiście z prawdziwym silnikiem a nie na baterie, bo na bateriach to jeżdżą trzyletnie dzieci, a nie poważni ludzie.

Ale ja tu chciałem o czymś innym: widziałem na żywo Hultaja Bayona i powiem Wam, że ten samochodzik robi świetne wrażenie!

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Lolo2 napisał:

Tesla wlasnie zapowiedziala ze szykuja sie na model 2.  Ma to byc kompakt z cena 20 - 25 000 dolarow. 

Chyba bliżej 25 bo za 20 to byłby najtańszy kompakt w automacie na rynku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Właśnie Ci wkleiłem wykres na którym spalinowy ma 90% mocy od 2500-6000obr/min, a poniżej choć moc mniejsza, to rośnie szybciej niż rosną opory ruchu. To chyba dobrze, że jak się zabiorę za wyprzedzanie TIR-a jadącego 70km/h, to moje auto rozpędzać się będzie coraz lepiej, a nie coraz gorzej

Dobrze, ale mozna lepiej. Patrz silnik elektryczny. Tam sie "nie czeka"  tam sie moment ma odrazu. 

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Spalinowy i tak zajmuje strefę kontrolowanego zgniotu i uczestniczy w minimalizowaniu skutków wypadku, za to akumulatory zajmują przestrzeń użytkową i windują do kuriozalnego poziomu masę

A elektryk co zajmuje? Praktycznie nic. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Miejsca zdecydowanie wiecej 

Auto bardziej stwrowne

O wiele nizej punkt ciezkosci. 

Znowu elektryk wygrywa. 

 

2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Więc napiszę Ci po rez sto pierwszy: bateria w ID3 czy Leaf jest już znośnej pojemności, minusem jest że nie można jej gdziekolwiek w 10minut do pełna załadować i nic się z tym minusem nie robi.

Daj spokoj Leafowi i ID3. To auta testowe zrobione na hurra aby nie oddac tesli calego rynku. 

Zreszta temat baterii i ladowania wyczerpalismy. Nie ma sensu tego powielac poraz enty. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Zbig napisał:

Chyba bliżej 25 bo za 20 to byłby najtańszy kompakt w automacie na rynku.

20 000 euro lub 25 000 dolarow 🙂

Takie zalozenie ma byc. Podobno fabryka w szanghaju jest gotowa aby to produkowac. Musk chce walczyc cenowo z chinczykami. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Lolo2 napisał:

Zreszta temat baterii i ladowania wyczerpalismy. Nie ma sensu tego powielac poraz enty. 

Po raz 101 będziesz udawać, że nie ma poblemu, to po raz 102 powtórzę co nim jest. 

27 minut temu, Lolo2 napisał:

Dobrze, ale mozna lepiej. Patrz silnik elektryczny.

Można: od 2500 do 6000 wykres mocy 1.0tsi jest równie płaski jak w Tesli, wystarczy nie zabierać się do wyprzedzania TIR-a na 5 lub 6 biegu.

27 minut temu, Lolo2 napisał:

Miejsca zdecydowanie wiecej

Nie bardzo: przód i tak zajęty przez mechanikę (elektrykę?), zawieszenie i układ kierowniczy i klimę, a pod podłogą tak mało, że całe auto o 20 cm w górę.

27 minut temu, Lolo2 napisał:

Miejsca zdecydowanie wiecej 

Mówisz o Zafirze?

27 minut temu, Lolo2 napisał:

Auto bardziej stwrowne

...

Znowu elektryk wygrywa.

Nie wiem co to "stwrowne" więc ptzyznam Ci... nie, nie przyznam Ci, bo chyba miałeś na myśli zwrotność, a większej masy i podniesienia całości o 20cm nie zrekompensuje niżej położony środek ciężkości. A poza tym to po co elekrykiem skręcać jak i tak w miejsce parkingowe się nie zmieści (mój kloc się mieści, ale gdyby nie drzwi odsuwane to bym nie wysiadł)?

27 minut temu, Lolo2 napisał:

Daj spokoj Leafowi i ID3.

Dlaczego? Choć drogie (w przypadku modnego gadżetu to akurat zaleta) to całkiem fajne są... tylko nie ma ich gdzie w 10min zatankować... sory, naładować.

7 minut temu, Lolo2 napisał:

20 000 euro lub 25 000 dolarow 🙂

Takie zalozenie ma byc. Podobno fabryka w szanghaju jest gotowa aby to produkowac. Musk chce walczyc cenowo z chinczykami

Fabryka w Szanghaju... to chyba chce walczyć chińczykami z europejczykami?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, szymon1977 napisał:

tylko nie ma ich gdzie w 10min zatankować.

Dodajmy, że ładowanie na wyższej mocy dramatycznie obniża żywotność baterii. Taki "samochód" już po 100 tys  km będzie miał baterię za 60 tys cebulionów do wymiany. No super sprawa.

Oczywiście w świetle jednorazowych silników benzynowych grupy VW które wymagają wymiany zwykle już po 30-40kkm to nie jest jakiś powazny zarzut. 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, szymon1977 napisał:

Nie bardzo: przód i tak zajęty przez mechanikę (elektrykę?), zawieszenie i układ kierowniczy i klimę, a pod podłogą tak mało, że całe auto o 20 cm w górę.

Srodek ciezkosci chyba 20cm w dol a w gore. Strony ci sie pomylily 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Lolo2 napisał:

Srodek ciezkosci chyba 20cm w dol a w gore. Strony ci sie pomylily 🙂

Przeczytaj jeszcze raz to, co zacytowałeś.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, il Dottore napisał:

Dodajmy, że ładowanie na wyższej mocy dramatycznie obniża żywotność baterii. Taki samochód już po 100 tys  km będzie miał baterię za 60 tys cebulionów do wymiany. No super sprawa.

Pewnie tak...  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Za nastepne 100 000km dam ci znac

 

No mam jeszcze lexusa w hybrydzie z 2008 roku i 400 000km. Jakos do baterii nikt tam do dnia dzisiejszego nie zagladal. 

 

Zreszta zamiast kupowac baterie za 60 000zl, kupisz nowy samochod - taniej wyjdzie 🙂

Taki Opel corsa w elektryku kosztuje juz 100 000zlociszy a zasieg ma calkiem calkiem.  Dla porownania ta sama corsa z silnikiem spalinowym o podobnej mocy to koszt wg cennika 84 000zl.  Wiec roznica robi sie mala. 🙂

 

Tu jest test zasiegu, 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Lolo2 napisał:

Zreszta zamiast kupowac baterie za 60 000zl, kupisz nowy samochod...

Tak!

new-dacia-duster-2018-cover-mobile.jpg

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, szymon1977 napisał:

Tak!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tez mi sie z zewnatrz podoba... 

Tylko co z tego, jak zadnego pozadnego automata nie maja. Toc to nie warte tyle ile za to chca. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Lolo2 napisał:

Toc to nie warte tyle ile za to chca. 

Hmmm... a przed chwilą proponowałeś Corsę za blisko 150tys zł!?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, szymon1977 napisał:

Hmmm... a przed chwilą proponowałeś Corsę za blisko 150tys zł!?

Wydaje mi sie czy podalem duzo nizsza cene??? 

 

Wg aktualnej ceny e-Corsa z jakas nowa wersja baterii na  2021 rocznik kosztuje dokladnie 105 490zl. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, Lolo2 napisał:

Wydaje mi sie czy podalem duzo nizsza cene??? 

Nie darzę Cię zaufaniem

"CORSA-E

OD 132 490 zł  "

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, szymon1977 napisał:

Nie darzę Cię zaufaniem

"CORSA-E

OD 132 490 zł  "

Ja ciebie tez nie: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Screenshot-20210808-230748-com-android-c

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, nie pomyślałem, że pisząc "cena" uwzględniasz zrzutkę, którą z @il Dottore i @fetek na Ciebie zrobimy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.