Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, il Dottore napisał:

I łódkę by pociągnął!

Jakby uciągnął sam siebie, to byłoby dobrze

17 minut temu, il Dottore napisał:

Ale ale - Szymon - ty mieszkasz w UK? Co ludzie tam mówią o Disco i innych Land Roverach?

Nie wiem, to zupełnie nie moje obszary rynku. Jeden kumpel kiedyś miał Land Rovera i powiedział, że to gorsze gówno od Poloneza. Ale to było lata temu. Nie ma już Poloneza, więc nie ma z czym Land Rovera porównać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W PL by stykło na te miejsca gdzie ja bym chciał go używać. Poza tym prestiż aż bije z tego Rydwanu więc nikt by się nad silnikiem nie zastanawiał. I łódkę by pociągnął! Ty wiesz jaki to prestiż - białe Disco + biała łódź motorowa na przyczepce?


W Polsce to nawet Maluch przyczepe N126 pociagnal

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, xajas napisał:


W Polsce to nawet Maluch przyczepe N126 pociagnal

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co to ja Maluchem woziłem... nikt by nie uwierzył. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, szymon1977 napisał:

2.0 w terenowym klocu? Radziłbym się jednak zastanowić.

kupiłem teraz 2.0 w busie.. wyboru nie było bo wszystkie nowsze to 2.0 a jeździe to TRAGICZNIE  a jeszcze nie był załadowany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, fetek napisał:

kupiłem teraz 2.0 w busie.. wyboru nie było bo wszystkie nowsze to 2.0 a jeździe to TRAGICZNIE...

Przy tak ułomnej charakterystyce mocy, jak w wyżyłowanych 2.0TDI, po prostu nie ma innej opcji. Polecam przejażdżkę Toyotą Land Cruiser j80 z 4.0D 135KM pod maską. Niby jest wolniejsza, no ale...

1280px-1990-1992_Toyota_Land_Cruiser_(FJ

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szymon1977 napisał:

Przy tak ułomnej charakterystyce mocy, jak w wyżyłowanych 2.0TDI, po prostu nie ma innej opcji. Polecam przejażdżkę Toyotą Land Cruiser j80 z 4.0D 135KM pod maską. Niby jest wolniejsza, no ale...

charakterystyka nie ma znaczenia bo ten silnik w żadnej partii obrotów nie jest dobry, obrotomierz praktycznie śpi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, fetek napisał:

charakterystyka nie ma znaczenia bo ten silnik w żadnej partii obrotów nie jest dobry, obrotomierz praktycznie śpi.

Pokaż mi wykres jego mocy, a ja Ci wytłumaczę, dlaczego charakterystyka ma tu znaczenie elementarne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Wygrzebane na ogłoszeniach. Na Wyspach to jest Rydwan Prestiżu więc cena zarąbista. Ale po co mi taki tutaj dla 2 osób?
W Polsce mieszkając bym się sekundy za taki piniądz nie zastanawiał.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Tylko kierownica nie po tej stronie ,to całkowicie dyskwalifikuje każdy pojazd

z uk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, caleb66 napisał:

Tylko kierownica nie po tej stronie ,to całkowicie dyskwalifikuje każdy pojazd

z uk

Niby już można rejestrować ale to jest podludzizm level expert.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, szymon1977 napisał:

Pokaż mi wykres jego mocy, a ja Ci wytłumaczę, dlaczego charakterystyka ma tu znaczenie elementarne.

Obiecujesz jak zwykle a nigdy nie pokazałeś.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, szymon1977 napisał:

Pokaż mi wykres jego mocy, a ja Ci wytłumaczę, dlaczego charakterystyka ma tu znaczenie elementarne.

nie hamowałem auta więc nie wiem jaki jest. Krzywa raczej klasyczna, niuta jest po prostu za mało.

18 godzin temu, caleb66 napisał:

Tylko kierownica nie po tej stronie ,to całkowicie dyskwalifikuje każdy pojazd

i tak wygląda jak kupa gówna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.10.2020 o 00:29, il Dottore napisał:

W PL by stykło na te miejsca gdzie ja bym chciał go używać. Poza tym prestiż aż bije z tego Rydwanu więc nikt by się nad silnikiem nie zastanawiał. ? I łódkę by pociągnął! Ty wiesz jaki to prestiż - białe Disco + biała łódź motorowa na przyczepce?

10-15 lat temu plus kretyńskie serwisy w PL tworzyły mit

mit nie chwycił

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez cir

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, fetek napisał:

nie hamowałem auta więc nie wiem jaki jest.

Wystarczy wykres podobnego.

46 minut temu, fetek napisał:

...niuta jest po prostu za mało.

Zupełnie nie w tym rzecz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podtrzymuję to, o czym pisałem już wiele razy. Osiągi osiągami, a skąd wrażenie braku mocy widać po jednym rzucie oka na wykres.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, szymon1977 napisał:

Podtrzymuję to, o czym pisałem już wiele razy. Osiągi osiągami, a skąd wrażenie braku mocy widać po jednym rzucie oka na wykres.

wow. merytorycznie jak zwykle...

to nas oświeć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, fetek napisał:

to nas oświeć.

Na pewno chcesz? Robiłem to już tyle razy, a Wy nadal nic...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, szymon1977 napisał:

Na pewno chcesz? Robiłem to już tyle razy, a Wy nadal nic...

oczywiście że tak, znowu będzie pośmiewisko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo (piszę z pamięci, bez patrzenia na wykres):

1000-1500 nie dzieje się nic, więc na tych obrotach się nie jeździ,

1500 zaczyna dmuchać turbo, więc na tych obrotach się nie jeździ,

1500-2000 turbo się rozkręca i robi wielką obiecankę, na tych obrotach też się nie jeździ, choć zdarza się na nie załapać,

2000-4000 moc cały czas wzrasta, ale w mniejszym stopniu niż rosną opory ruchu. Bilans mocy, wraz ze zrostem obrotów i prędkości, jest coraz gorszy. Choć przyspieszenie w tym zakresie jest najlepsze, to wraz ze wzrostem prędkości jest co raz słabsze. Stąd wrażenie mulenia. A są to jedyne obroty na, których się jeździ.

4000 koniec.

Do tego dochodzi bardzo wąski zakres obrotów użytecznych, który zmusza do nieustającego wachlowania biegami nawet, gdy jedziemy spokojnie.

Ogólnie taka charakterystyka mocy, zwłaszcza w samochodzie dostawczym to jedna wielka pomyłka. Zdecydowanie przyjemniejszy w użytkowaniu byłby 3.0D 115KM, pomimo gorszych na papierze maksymalnych osiągów. A w aucie osobowym, relatywnie wyższa moc i 8-mio biegowy automat, potrafią skutecznie ukryć tę paskudną cechę TDI przed użytkownikiem.

Ps.

Teraz masz dwie opcje: zrozumieć, lub śmiechem oznajmić, że nie zrozumiałeś.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w swej wielkości zapomniałeś że skrzynie w dostawczakach mają inne przełożenia i sztywne koło zamachowe więc jazda poniżej 2000rpm nie sprawia problemów a wachlować w trasie nie trzeba.

Ogólnie fabryczna charakterystyka jest klasyczna i całkiem przyzwoita. Problem leży zupełnie gdzie indziej, zwłaszcza że auto przez całe życie było serwisowane w ASO.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, fetek napisał:

skrzynie w dostawczakach mają inne przełożenia i sztywne koło zamachowe więc jazda poniżej 2000rpm nie sprawia problemów a wachlować w trasie nie trzeba.

Nie wiesz o czym mówisz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, szymon1977 napisał:

Bilans mocy, wraz ze zrostem obrotów i prędkości, jest coraz gorszy. Choć przyspieszenie w tym zakresie jest najlepsze, to wraz ze wzrostem prędkości jest co raz słabsze. Stąd wrażenie mulenia.

Matko co za brednie.  Jaki znowu bilans mocy? Przecież to pojęcie z całkiem innej dziedziny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, fetek napisał:

w swej wielkości zapomniałeś że skrzynie w dostawczakach mają inne przełożenia i sztywne koło zamachowe więc jazda poniżej 2000rpm nie sprawia problemów a wachlować w trasie nie trzeba.

Możesz mu tak tłumaczyć do końca świata.  Przecież widać gołym okiem że przeliczenie obrotów silnika na obroty na kołach to coś co go przerasta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Zbig napisał:

Jaki znowu bilans mocy? Przecież to pojęcie z całkiem innej dziedziny.

Nie wiesz o czym mówisz:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

2 godziny temu, Zbig napisał:

...przeliczenie obrotów silnika na obroty na kołach...

Postaram się upaść na Wasz zryty moto-brukowcami poziom:

- w  TDI zanim turbo się rozkręci, to auto nie jedzie bo nie ma momentu, a jak już turbo się rozkręci, to moment spada, więc auto jedzie co raz gorzej. Użyteczny zakres TDI to 2000-4000, w którym silnik po szokującym wyjściu z turbodziury, szybciutko traci możliwości.

- dla porównania w zwykłym benzynowym moment rośnie aż do 4000, więc aż do 4000 auto jedzie coraz lepiej, a powyżej 4000 moment spada nieznacznie, więc auto jedzie całkiem sprawnie. Użyteczny zakres benzynowego to 1500-6000, i w całym tym zakresie możliwości silnika rosną wraz z wrastającymi oczekiwaniami kierowcy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, szymon1977 napisał:

Nie wiesz o czym mówisz:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Człowieku,

Przeczytaj sobie porządnie i kompletnie opracowane materiały wykładowe, z wydziału lub instytutu transportu dowolnej politechniki, są dostępne, a nie cytuj jakieś blogi.  Albo może nie bo nawet tych nie umiesz zinterpretować w tym co wypisujesz - na wszystkich wykresach z podanego przez Ciebie linku, ilustrujących charakterystykę przyspieszenia pojazdu na osi x jest prędkość postępowa pojazdu a nie prędkość obrotów silnika.  Resztę wyjaśnił fetek.

W linku który podałeś nie ma ani słowa o jakimś bilansie.  Tak czy inaczej, bilans opisuje stan RÓWNOWAGI, a nie o tym tu mowa. Poprawne używanie właściwych terminów to abecadło jakiejkolwiek dyskusji na tematy techniczne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Zbig napisał:

Przeczytaj sobie porządnie i kompletnie opracowane materiały wykładowe, z wydziału lub instytutu transportu dowolnej politechniki...

Dowiem się z nich, że 2+2 nie równa się 4?

4 minuty temu, Zbig napisał:

na osi x jest prędkość postępowa pojazdu a nie prędkość obrotów silnika

A to są wielkości niezależne?

4 minuty temu, Zbig napisał:

W linku który podałeś nie ma ani słowa o jakimś bilansie.

Nie tylko nie wiesz o czym mowa, ale nawet nie czytasz tego, co komentujesz. Spadaj trolu!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, szymon1977 napisał:

A to są wielkości niezależne?

Wielkości są zależne ale wartości będą inne, aby cokolwiek z sensem porównać musisz wykonać i porównać wykresy w funkcji prędkości pojazdu. Wszelkie dywagacje o charakterystykach w funkcji prędkości obrotowej silników są g... warte.

A tak naprawdę to jest wszystko strata czasu, bo wystarczy porównać testowe tabele przyspieszeń, 0-50 i 0-100 plus zakresy 60-100 i 80-120 na poszczególnych biegach.

9 minut temu, fetek napisał:

a co KONKRETNIE Ci się nie zgadza?

Uważaj bo się dowiesz ?

25 minut temu, szymon1977 napisał:

Spadaj trolu!

*********** ****** ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, szymon1977 napisał:

Użyteczny zakres TDI to 2000-4000

Czyli dwukrotne zwiększenie prędkości obrotowej, czyli na danym biegu zwiększenie prędkości postępowej, no o ile? ?

Spróbuj to zrobić w wolnossącej benzynie, bez redukcji wciskając gaz przy 3000 obrotów i zobaczymy jak szybko się doczekasz przyspieszenia do 6000 .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.