Jump to content
il Dottore

4 kółka

Recommended Posts

52 minutes ago, szymon1977 said:

Moda na crossovery, to tylko moda, i nic nie ma wspólnego z racjonalnym podejściem do tematu. A racjonalne to były 7-mio osobowe kloce. Tylko tak szybko osiągnęły fizyczną granicę możliwości dalszego rozwoju, że stanęły w miejscu. Więc ich miejsce zajęły crossovery. Za cenę Golfa, kupujesz auto z zewnątrz wielkości Golfa, a wewnątrz Polo. Ale możesz się pokazać na dzielnicy. To wszystko. Jeden z najgorszych trendów w dziejach motoryzacji.

7-osobowy kloc to jednak duża objętość i powierzchnia przenikania hałasu do budy. To był jeden z powodów dla których Mercedes Metris (robiony właśnie wg. idei kloca z 4-cylindrowym silnikiem) został totalnie zjechany przez Doug'a DeMuro.

Za to ludzie potrafią bardzo różnić się wrażliwością na oślepianie światłami z naprzeciwka. Nie wiem na czym to polega, ale znam takich, którzy narzekają na to strasznie. Dla nich każde 10cm podwyższenia jest cenne.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno proste pytanie.

Czy wyscie tymi dyskutowanymi Astonami, Bentleyami, Crosoverami, V8, SUV i innymi klocami juz jezdzili, czy to takie doswiadczenia oparte o kolorowe magazyny motoryzacyjne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, file-moon napisał:

Generalnie stan Amerykanskiej motoryzacje obrazuje doskonale jej stolica (Detroit).

Detroit, to modelowy przykład rządów Czarnych Socjalistów. Wszędzie gdzie rządzą Czarni Socjaliści, wszystko bankrutuje, wręcz ginie i jest zrujnowane, z całym szacunkiem dla wielu pozytywnych i uczciwych Black Brothers, ale jest jak jest i nie ma co owijać rzeczywistości w bawełne. Takim modelem wzorcowym jest Detroit. Chicago nie jest lepsze. Przykładów cała masa, nie tylko w USA 😀

Widzę na ulicach dużo fajnych amerykańskich samochodów, które mógłbym spokojnie mieć i być zadowolonym - ale widzę też dużo koreańskich, japońskich, niemieckich, a i widok małych mydelniczek już nie dziwi - ludzie śmigają Fiucikami 500, Mini Mi i Smartami... i śmiesznie to wygląda, szczególnie w zestawieniu z jakimś amerykańskim smokiem F-250 na dużych kołach. Ale widzi się wyrażnie tendencje i zdecydowany krok w stronę napędów elektrycznych - coraz więcej tego jeżdzi.

  • Like 1

Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
1 godzinę temu, xajas napisał:


Jak chcesz wiedziec, jak KIA bedzie wygladac za 5 lat, to musisz popatrzec na dzisiejszego Mercedesa. Ich wzornictwo to o 5 lat spoznione zerzniete formy Mercedesa

A ja się nie przejmuję wzornictwem. Widzę bardzo wygodne i bardzo wypasione auto. Jeśli KIA woła za to rozsądne pieniądze, to gdzie jest problem?

Mnie to oczywiście nie dotyczy bo ja nowych aut sobie nie kupuję. Gdybym mógł,  to bym brał w leasing, a tak to kicha.

"among all those NOS/R2R DACs that I could actually afford, the MHDT Labs DACs were the sexiest, most musical, most engaging and addictive listens that I had" [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, xajas napisał:

Jedno proste pytanie.

Czy wyscie tymi dyskutowanymi Astonami, Bentleyami, Crosoverami, V8, SUV i innymi klocami juz jezdzili, czy to takie doswiadczenia oparte o kolorowe magazyny motoryzacyjne?

Od lat używam amerykana v8, miałem też inne v8. Nie wypowiadam się, bo co tu pisać. BMW, ople, Mercedesy też znam, miałem. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, misiomor napisał:

7-osobowy kloc to jednak duża objętość i powierzchnia przenikania hałasu do budy.

W praktyce? Bez znaczenia. Dla komfortu ważniejsza jest "nieograniczona przestrzeń", i ergonomiczna wyprostowana pozycja, niż cisza i bajery. To jakiś dowcip 120letniej historii motoryzacji, że nisko umieszczony fotel i pochylone oparcie, większość myli nie tylko z komfortem, ale nawet ze sportem.

1 godzinę temu, misiomor napisał:

Mercedes Metris

Ale to dostawczak na siłę zmuszony do wożenia rodziny. 

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, sly30 napisał:

ople,

A ten opel, to w dobrym stanie? 😀

No i ile trzeba dać?

Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Chicago napisał:

A ten opel, to w dobrym stanie? 😀

Ej! Jak opel do sprzedania, to ja wczoraj rezerwowałem prawo pierwokupu 🙂

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Irlandii takimi vanami na 7 luda to głównie Murzyni jeżdżą.

Piszę to bez żadnej złośliwości. Oni po prostu potrzebują takich możliwości transportowych.

Mnie temat nie dotyczy. Nawet E-klasa  mi służyła właściwie  tylko do wożenia powietrza. Więc sprzedałem 8 lat temu.  Nie widzę sensu.

Teraz już C-klasa też mi się wydaje za duża. Pora odjąć 1 parę drzwi. 🙂

Edited by il Dottore
  • Like 1

"among all those NOS/R2R DACs that I could actually afford, the MHDT Labs DACs were the sexiest, most musical, most engaging and addictive listens that I had" [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, szymon1977 said:

W praktyce? Bez znaczenia. Dla komfortu ważniejsza jest "nieograniczona przestrzeń", i ergonomiczna wyprostowana pozycja, niż cisza i bajery. To jakiś dowcip 120letniej historii motoryzacji, że nisko umieszczony fotel i pochylone oparcie, większość myli nie tylko z komfortem, ale nawet ze sportem.

Woziłem samochodem osoby niepełnosprawne. Nie mogli się nachwalić nisko umieszczonego fotela. Zwłaszcza przy wsiadaniu. Do SUV-a często nie dawali rady wsiąść, nawet "dryndy" typu Berlingo były problematyczne.

Jeździłem na dłuższych trasach bardzo różnymi furami i pozycja "krzesłowa" męczy mnie dość szybko.

10 minutes ago, szymon1977 said:

Ale to dostawczak na siłę zmuszony do wożenia rodziny. 

Ale bardzo racjonalny.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Chicago napisał:

A ten opel, to w dobrym stanie? 😀

No i ile trzeba dać?

To już historia i do Opla nie chciałbym już wracać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, misiomor napisał:

...osoby niepełnosprawne...

...mnie...

Wyjątki potwierdzają regółę, a regóła nie wyklucza istnienia wyjątków.

23 minuty temu, misiomor napisał:

Ale bardzo racjonalny.

Ale nadal dostawczak, a nie osobówka. Nie ma co marudzić, żeby dostawczak nie spełnia, wszystkich wymagań stawianych osobówce - należy się cieszyć, że spełnia choć część.

-----

22 minuty temu, il Dottore napisał:

Oni po prostu potrzebują takich możliwości transportowych.

Ja 7 miejsc potrzebuję tak samo, jak niektórzy koledzy V8. Różnica taka, że ja za te 7 miejsc na codzień niczym nie płacę ale czasem wykorzystuję, a kokedzy za V8 płacą codziennie, a wykorzystać nigdy* nie mogą.

-----

* - wykraczające poza granicę zdrowego rozsądku wyczyny na drodze dyplomatycznie pominę.

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, il Dottore napisał:

Teraz już C-klasa też mi się wydaje za duża. Pora odjąć 1 parę drzwi.

U mnie odwrotnie. Im jestem starszy, tym bardziej lubię duże samochody - najlepiej VAN - żeby wchodzić i wychodzić z kabiny prawie na stojąco. Obowiązkowy wygodny fotel, pokryty skórą i podgrzewany, fajny dashboard i fajne zegary, podświetlane na zielono, hi-end audio zainstalowane, i kino domowe również z ekranami w każdym zagłówku, silnik V8, może być 5.7L, tak z 500HP wystarczy; co jeszcze? Ciemne szyby, aluporządnefelgi i grube opony. I rury wydechowe stainless steel. Takie teraz lubię najbardziej.

 

Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jakby nie spojrzeć, to design nowego Mercedesa Vision jest ponadczasowe.

mercedes-vision-van-concept-3d-model-max

 

 

Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Chicago napisał:

...tak z 500HP wystarczy...

Kamaz? 

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jak wchodzę do samochodu, to najpierw się rozglądam, czy mnie nikt nie widzi.

Jestem Eszkimosem. Na Aktarktydzie jestem rebe

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, wojciech iwaszczukiewicz said:

Tak tak. Hyundai i Kia stworzyły luksusową markę Genesis  na rynek amerykański .

Nie rozśmieszaj mnie. Kia to może być luksusowa w PL a Hyundaiowi tez jeszcze brakuje do lexusa o BMW czy MB nawet nie wspomnę (Genesis). Dobrze zarabiający Amerykanin nawet nie spojrzy na te samochody. Podkreślam ‘dobrze’

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale jakby nie spojrzeć, to design nowego Mercedesa Vision jest ponadczasowe.
mercedes-vision-van-concept-3d-model-max-obj-3ds-fbx-c4d-lwo-lw-lws.jpg
 
 

Zaloz kolpaki z i3 albo z Tesli na Vito, to dostaniesz ta Wizje IMG_2905.pngIMG_2906.pngIMG_2904.png
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, skynyrd napisał:

Ja jak wchodzę do samochodu, to najpierw się rozglądam, czy mnie nikt nie widzi.

Jeździsz maluchem ?

3 godziny temu, jackk napisał:

Nie rozśmieszaj mnie. Kia to może być luksusowa w PL a Hyundaiowi tez jeszcze brakuje do lexusa o BMW czy MB nawet nie wspomnę (Genesis). Dobrze zarabiający Amerykanin nawet nie spojrzy na te samochody. Podkreślam ‘dobrze’

Genesis nie jest oferowana w Polsce .To są auta na poziomie Lexusa czy Infiniti .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat Infiniti obecnie jest w stanie agonalnym. Kupują to tylko wypożyczalnie (bo tanio jak na nominalną klasę), żeby jak zabraknie im tańszych samochodów, klienci cieszyli się że dostali premium w zastępstwie. Brak nowych pomysłów i inwestycji, ta marka ma duże szanse zniknąć w ciągu kilku lat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypozyczalnie sa w stanie agonalnym tez ;)

Z Amerykanskich polciezarowek mi saiem Doge Ram podobal. Ale zdaje sie Fiat wykupil i juz jest tylko Ram.

Zastanawiajace jest jak to mozliwe ze Amerykanie z lidera motoryzacji stoczyli sie tak bardzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, file-moon napisał:

Zastanawiajace jest jak to mozliwe ze Amerykanie z lidera motoryzacji stoczyli sie tak bardzo.

Ford samych model F sprzedał w 2019 roku 896,526 sztuk. Dodge RAM sprzedało się 633.694, Chevy Silverado sprzedali 576,600 sztuk. To tylko pickup truck.

Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, misiomor napisał:

Akurat Infiniti obecnie jest w stanie agonalnym. Kupują to tylko wypożyczalnie (bo tanio jak na nominalną klasę), żeby jak zabraknie im tańszych samochodów, klienci cieszyli się że dostali premium w zastępstwie. Brak nowych pomysłów i inwestycji, ta marka ma duże szanse zniknąć w ciągu kilku lat.

Infiniti wycofało się z Europy, zostali chyba tylko w Bułgarii. Co i tak jest bez znaczenia, bo sprzedaż była żenująco słaba. Konstrukcyjnie byli co najmniej 10 lat za liderami branży.

Co do wypożyczalni - taki gigant jak Hertz ogłosił upadłość.

11 minut temu, Chicago napisał:

Ford samych model F sprzedał w 2019 roku 896,526 sztuk. Dodge RAM sprzedało się 633.694, Chevy Silverado sprzedali 576,600 sztuk. To tylko pickup truck.

Ale piszecie o liderowaniu w sensie ilościowym, bo chyba nie jakościowym?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Genesis nie jest oferowana w Polsce .To są auta na poziomie Lexusa czy Infiniti .

To prawda, ale Equus jest najwyższym modelem H i trochę i ich śmiga po amerykańskich drogach. Genesis był kiedyś top modelem firmy. W przypadku Equusa w najlepszej wersji mówimy o $70 tys, co i tak jest połową w porównaniu do odpowiednika MB klasy S.

8934011.jpg 49945401.jpg

 

Za luksusowe pickupy trzeba się przygotować na wydatek rzędu 60 ty$ięcy. Oczywiście takie kwiatki jak F-150 Shelby Super Snake, Raptor lub inne podobne, to 100 ty$ięcy. GMC Denali Sierra top modele, to 60-65 ty$ięcy.

Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Allmr napisał:

Ale piszecie o liderowaniu w sensie ilościowym, bo chyba nie jakościowym?

Ilościowo Amerykanie są na 2 miejscu - produkują 2,5 raza mniej samochodów niż Chińczycy i mniej więcej tyle ile Japończycy (3 miejsce).

cbbc8d0ebf5b.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A jeśli ty jesteś za wolnością słowa, to znaczy to, że jesteś za wolnością wygłaszania dokładnie tych poglądów, których nienawidzisz." ― Noam Chomsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.