Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę schizofrenia... Nie, żebym miał do Niemców za to pretensje. 🙂


 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, xajas napisał:

chlopcy w widelo mowia „prestizowo“, ale silnik 1,6l ?

Nie wiem czy to nie jest już przegięcie, wyciskanie 180 KM z 1.6 w "cywilnym" aucie.  Wprawdzie to współpracuje ze 110 konnym elektrykiem ale nie przez przekładnię planetarną typu eCVT tylko przez skrzynię dwusprzęgłową, pytanie ile to wytrzyma jak ktoś będzie chciał korzystać z osiągów...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, xajas napisał:

szukam

Dyskusja nie o tym, czego Ty szukasz.

1 godzinę temu, xajas napisał:

moze wiekszosc Kowalskim potrzebuje

O potrzebach Kowalskiego też nie.

-----

1 godzinę temu, xajas napisał:

„...j...“

I tyle Twojej racji.

12 minut temu, Zbig napisał:

...wyciskanie 180 KM z 1.6 w "cywilnym" aucie.

Że co!?

12 minut temu, Zbig napisał:

Nie wiem...

Masz rację.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, szymon1977 napisał:
18 minut temu, Zbig napisał:

...wyciskanie 180 KM z 1.6 w "cywilnym" aucie.

Że co!?

Że przypomnę 1.4 TSI 170 KM

A tu mamy zapewne kolejną inkarnację znanego z sypania się na wszystkie strony 1.6 THP

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Zbig napisał:

Nie wiem czy to nie jest już przegięcie, wyciskanie 180 KM z 1.6 w "cywilnym" aucie.  Wprawdzie to współpracuje ze 110 konnym elektrykiem ale nie przez przekładnię planetarną typu eCVT tylko przez skrzynię dwusprzęgłową, pytanie ile to wytrzyma jak ktoś będzie chciał korzystać z osiągów...

no nie wiem czy bym przez to nie wolał corolli cross żeby dostać ecvt (mi akurat bardzo podchodzi ta skrzynia - często ludzie krytykują po tym jak przejadą się krótko zarżniętym priusem i przy próbie butowania do końca usłyszą że skrzynia wyciska z silnika wszystko co może to narzekają że głośno)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, xajas napisał:

chlopcy w widelo mowia „prestizowo“, ale silnik 1,6l ?

Ma więcej KM niż mój Miecio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, whero napisał:

ecvt (mi akurat bardzo podchodzi ta skrzynia

Zwłaszcza że tam de facto nie ma żadnej skrzyni, tylko prosta przekładnia planetarna o stałym przełożeniu.

Bardzo lubię ten film, na którym gość wyjaśnia jak to działa po czym bierze całe ustrojstwo (Power Split Device plus oba silniki elektryczne o łącznej mocy około 110 KM) jedną ręką ze stołu, wkłada do czegoś wielkości modnej damskiej torebki i wychodzi z kadru.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Zbig napisał:

Zwłaszcza że tam de facto nie ma żadnej skrzyni, tylko prosta przekładnia planetarna o stałym przełożeniu.

Bardzo lubię ten film, na którym gość wyjaśnia jak to działa po czym bierze całe ustrojstwo (Power Split Device plus oba silniki elektryczne o łącznej mocy około 110 KM) jedną ręką ze stołu, wkłada do czegoś wielkości modnej damskiej torebki i wychodzi z kadru.

mnie zachwyciło też to że olej wymienia się jak w dyferencjale - spust, wlew do przelewu i gotowe 😉 - filtrów itp nie potrzeba, oleju wchodzi mało i nie jest drogi itp - utrzymanie tego to bajka po prostu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Zbig napisał:

Że przypomnę 1.4 TSI 170 KM

A tu mamy zapewne kolejną inkarnację znanego z sypania się na wszystkie strony 1.6 THP

Ale wysoka ilość KM z L nie jest przyczyną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, ASURA napisał:

jak już tak w gigantyzm idziesz

Ja w gigantyzm? Wprost przeciwnie!

-----

8 godzin temu, whero napisał:

bardzo mnie bawi kiedy ktoś kupuje panele 'bo mu się zwrócą z rachunków na prąd za parę lat'

Liczyłem: w moim przypadku inwestycja zwróciłaby się za około 20 lat, czyli dokładnie wtedy, kiedy z powodu zużycia eksploatacyjnego trzebaby inwestować w kolejną instalację. Darmowa energia nie istnieje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Zbig napisał:

Że przypomnę 1.4 TSI 170 KM

A tu mamy zapewne kolejną inkarnację znanego z sypania się na wszystkie strony 1.6 THP

i co z tego niby przypomnisz ? problem w sofcie który upalał tłok czy kolektor który bardzo szybko poprawiono ?

1.4 TSI praktycznie w każdej wersji bez zakucia wytrzymuje pod 250 koni więc z pluciem na słabość tej jednostki byłbym bardzo ostrożny.

Może dla odmiany pogadamy o bateriach, które np w mrecu nie wytrzymują nawet okresu gwarancji.

8 godzin temu, whero napisał:

bardzo mnie bawi kiedy ktoś kupuje panele 'bo mu się zwrócą z rachunków na prąd za parę lat' po czym kupuje samochód elektryczny i komentuje że bardzo fajnie bo ma swój prąd z paneli więc pojeździ "za darmo"

50k panele, drugie tyle przepłacił na aucie i się cieszy...

5 godzin temu, Zbig napisał:

Bo w tej cenie benzyny 180 KM to masz Puga 308 SW w dość wypasionej wersji GT 180 KM Plug-in

W tym C5X chyba głównie płacisz za aktywne zawieszenie, pytanie komu to do szczęścia potrzebne?

żadnych psów, od 2012 roku większość hybryd ma ten same wręcz nieusuwalne usterki.

8 godzin temu, ASURA napisał:

Przejeli dupianą firmę i za nią ponoszą odpowiedzialność

A sama Tesla nie jest dupiasta ? zobacz ich powerwall'e, to nawet na papierze jest słabe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, fetek napisał:

 

żadnych psów, od 2012 roku większość hybryd ma ten same wręcz nieusuwalne usterki.

 

osobiście z hybryd wybrałbym jedynie toyoty - jeżeli masz jakieś przykłady takich problemów u nich z chęcią bym posłuchał

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, fetek napisał:

1.4 TSI praktycznie w każdej wersji bez zakucia wytrzymuje pod 250 koni

A przypadkiem nie na tym bloku oparte jest Polo WRC?

1 godzinę temu, fetek napisał:

i co z tego niby przypomnisz ?

Tak żeby nikt nie miał wątpliwości, że on po prostu nie wie o czym mówi. A mnie o ile pamięć nie myli, to już w połowie lat 90-tych dzięki turbo 2 seryjnym aucie przekroczono 100KM z litra i nie było z tym problemu... po tuningu nie problemu nawet z 150KM z litra. Dlaczego niby miałby być?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, whero napisał:

osobiście z hybryd wybrałbym jedynie toyoty - jeżeli masz jakieś przykłady takich problemów u nich z chęcią bym posłuchał

Ja również choć toyoty nie lubię

Tam jest problem z modułami plus w wielu "wyższych" modelach mają nagminne problemy z główną wiązką (do silnika).

10 godzin temu, szymon1977 napisał:

A przypadkiem nie na tym bloku oparte jest Polo WRC?

Nie wiem co jest w polo, 1.4 to kilka generacji z różnymi blokami. Zapewne jakby to katować na poważnie to by zdechło ale kolega z 3 gen ma ponad 260 koni i lata w KJS.

10 godzin temu, szymon1977 napisał:

Tak żeby nikt nie miał wątpliwości, że on po prostu nie wie o czym mówi. A mnie o ile pamięć nie myli, to już w połowie lat 90-tych dzięki turbo 2 seryjnym aucie przekroczono 100KM z litra i nie było z tym problemu... po tuningu nie problemu nawet z 150KM z litra. Dlaczego niby miałby być?

Ciśnienia doładowania od lat pozostają niezmienne, masz różnice ~100mbar. Turbosprężarki są już zupełnie inne, dużo mniejsze, szybsze bardziej responsywne i trwalsze. Za to bardzo dużo zmieniło się w konstrukcji samych silników, inne głowice, inne kolektory, większe ciśnienia wtłaczania i mieszania paliwa.

16 godzin temu, Zbig napisał:

Nie wiem czy to nie jest już przegięcie, wyciskanie 180 KM z 1.6 w "cywilnym" aucie.  Wprawdzie to współpracuje ze 110 konnym elektrykiem ale nie przez przekładnię planetarną typu eCVT tylko przez skrzynię dwusprzęgłową, pytanie ile to wytrzyma jak ktoś będzie chciał korzystać z osiągów...

więcej niż eCVT o zbliżonej mocy, układ fajny ale do turlania po mieście z niewielkimi mocami. 2sprzęgła na miasto niestety słabe, tylko hydraulika.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, fetek napisał:

Ciśnienia doładowania od lat pozostają niezmienne, masz różnice ~100mbar. Turbosprężarki są już zupełnie inne, dużo mniejsze, szybsze bardziej responsywne i trwalsze. Za to bardzo dużo zmieniło się w konstrukcji samych silników, inne głowice, inne kolektory, większe ciśnienia wtłaczania i mieszania paliwa.

Tak. Do czego zmierzam? W silnikach, które przypomniano to nie silnik sam w sobie pada, a kaprysi jego osprzęt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Zbig napisał:

Że przypomnę 1.4 TSI 170 KM

Honda wycisnęła  193 KM z 1.5 na razie nie ma sygnałów by nagminnie coś im się działo.

Pewnie nie będą tak pancerne jak stare wolnossące, ale kto tam ich wie. 😉

14 godzin temu, szymon1977 napisał:

Liczyłem: w moim przypadku inwestycja zwróciłaby się za około 20 lat, czyli dokładnie wtedy, kiedy z powodu

Masz albo tani prąd (lub mało go potrzebujesz) albo drogo ci chcieli instalacje sprzedać. 

U mnie instalacja zwróci się za góra 4 lat (ponad rok w użyciu). 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, fetek napisał:

Ja również choć toyoty nie lubię

 

więcej niż eCVT o zbliżonej mocy, układ fajny ale do turlania po mieście z niewielkimi mocami. 2sprzęgła na miasto niestety słabe, tylko hydraulika.

nie powiedziałbym żebym się spotkał z problemami z modułami (a groszowe ceny używanych wręcz zaprzeczają temu) - jeżdżę na codzień rx'em (albo właśnie rx'ami bo dwa hybrydowe stoją przed domem.. no RX żeby się jednak to jakoś odpychało a nie na priusowskich jednostkach 😉 i ludzie narzekający na głośne ecvt - był pomysł jeszcze na gs'a / ls'a .. ale przez to co się porobiło z cenami pozostał wyłącznie pomysłem)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Przemysław_51508 napisał:

Masz albo tani prąd (lub mało go potrzebujesz) albo drogo ci chcieli instalacje sprzedać.

Liczyłem przed podwyżkami po roboczogodzinie angielskiej.

2 godziny temu, Przemysław_51508 napisał:

U mnie instalacja zwróci się za góra 4 lat...

Malinowo.

2 godziny temu, Przemysław_51508 napisał:

Honda wycisnęła  193 KM z 1.5 na razie nie ma sygnałów by nagminnie coś im się działo.

Pewnie nie będą tak pancerne jak stare wolnossące, ale kto tam ich wie. 😉

Jak góry nie spie.lili to dół życie budy wytrzyma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, szymon1977 napisał:

Liczyłem przed podwyżkami po roboczogodzinie angielskiej.

A co ty dynamem prąd produkujesz, czy też zlecasz to komuś?

Weź wytłumacz mi jak wyszło ci że instalacja FV zwróci się w twoim przypadku po 20 latach?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

Weź wytłumacz mi jak wyszło ci że instalacja FV zwróci się w twoim przypadku po 20 latach?

Nie zrobię tego bo musiałbym liczyć jeszcze raz a nie mam danych. Liczyłem przed podwyżkami cen prądu, założenie instalacji po roboczogodzinie angielskiej i nasłonecznieniu angielskim. Tu się po prostu wiatraki w morzu lepiej kalkulują.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, whero napisał:

nie powiedziałbym żebym się spotkał z problemami z modułami (a groszowe ceny używanych wręcz zaprzeczają temu) - jeżdżę na codzień rx'em (albo właśnie rx'ami bo dwa hybrydowe stoją przed domem.. no RX żeby się jednak to jakoś odpychało a nie na priusowskich jednostkach

RX;y to gówna jakich mało, masakrycznie się to prowadzi, za ciężkie auto do tego zawszenia. Najwięcej problemów było w wersjach poliftowych... ale wycieraczki naprawili.

Ja przerobiłem ttoche więcej niż 2 sztuki a na forach nic nie najdziesz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot 408 - piękna maszyna, brak diesla w ofercie zupełnie ją jednak dyskwalifikuje. Grupa PSA ma wyjątkowo marne i awaryjne silniki benzynowe. Jednocześnie ich diesle 1.5 i 2.0 stawiane są za wzór jesli chodzi o oszczędność paliwa i bezproblemową eksploatację. Rezygnacja z dobrego silnika na rzecz złego - nie pojmuję...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Przemysław_51508 napisał:

Honda wycisnęła  193 KM z 1.5 na razie nie ma sygnałów by nagminnie coś im się działo.

Pewnie nie będą tak pancerne jak stare wolnossące, ale kto tam ich wie. 😉

Jak będziesz dalej lał jak kiedyś Honda oleje premium Castrola zamiast Hondowskiego oleju to pewnie jest szansa. Na Hondowskim auto 4dB głośniej przy 110km/h pracuje a to jest bardzo duża różnica

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, ASURA napisał:

Jak będziesz dalej lał jak kiedyś Honda oleje premium Castrola zamiast Hondowskiego oleju to pewnie jest szansa.

Jaki masz silnik i którego castrola stosujesz?

Ja od pierwszej wymiany po 1000km leje hondowski 5w30 zamiast 0w20. Honda jak to honda, jakoś super cicha nie jest, ale i tak o niebo lepiej niż u bezpośredniego konkurenta z toyoty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.