Jump to content
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Share

Recommended Posts

38 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

Jaki masz silnik i którego castrola stosujesz?

Ja od pierwszej wymiany po 1000km leje hondowski 5w30 zamiast 0w20. Honda jak to honda, jakoś super cicha nie jest, ale i tak o niebo lepiej niż u bezpośredniego konkurenta z toyoty.

Honda leje obecnie Hondowski  5w30 a ja wróciłem do Castrol Edge 0w20 na którym Hondowskie silniki robiły po 1,5milonów kilometrów- myślę że dawniej Honda wiedziała co robi. Ten olej jak się wymienia co 10tysięcy kilometrów to nawet sportowa jazda bez przeróbek silnika mu nie zaszkodzi 

 

silnik 2l 155kM 

 

wolnossący 

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, ASURA napisał:

Honda leje obecnie Hondowski  5w30 a ja wróciłem do Castrol Edge 0w20 na którym Hondowskie silniki robiły po 1,5milonów kilometrów- myślę że dawniej Honda wiedziała co robi. Ten olej jak się wymienia co 10tysięcy kilometrów to nawet sportowa jazda bez przeróbek silnika mu nie zaszkodzi 

 

silnik 2l 155kM 

Ja ma m 1.5 193 kM to trochę inny silnik, ale przy kolejnej wymianie sprawdzę, czy ten olej nadaje się do mojego. 

U mnie chyba się nie zdarzyło bym jechał na oleju dłużej niż 10k km. Honda jako jeden z niewielu nie bawi się w longlife i "wzywa" na serwis nawet nie po całym roku jazdy. Co mnie trochę zdziwiło to już po niespełna 2 latac miałem wymianę oleju z skrzyni biegów. Dla mnie takie podejście to duży plus dla hondy.

Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

Ja ma m 1.5 193 kM to trochę inny silnik, ale przy kolejnej wymianie sprawdzę, czy ten olej nadaje się do mojego. 

U mnie chyba się nie zdarzyło bym jechał na oleju dłużej niż 10k km. Honda jako jeden z niewielu nie bawi się w longlife i "wzywa" na serwis nawet nie po całym roku jazdy. Co mnie trochę zdziwiło to już po niespełna 2 latac miałem wymianę oleju z skrzyni biegów. Dla mnie takie podejście to duży plus dla hondy.

No tak z 193konikami prawie dwu tonowe auto jest bardziej żwawsze ale    mnie osobie wysokiej te full wypas elektryczne fotele nie trafiają możliwością ustawień w moją sylwetkę. No i brak podłokietnika wysuniętego mocno do przodu to dla mnie tragedia- non stop ręce w powietrzu a tak podłokietniki cały czas mi podpierają jak trzymam kierownicę łokcie- no w trasie super wygoda. Czemu w Hondzie czy Acurze takie wydumane za krótkie podłokietniki zrobili nie mam pojęcia? 
 

Honda zaleci Ci 5w30 🙂  ale ja siedziałem ponad 20 lat w smarach, olejach i chłodziwach, czego to ja nie próbowałem i z jak różnymi rezultatami i w myśl zasady płać i płacz. Moim zdaniem 0w20 lepiej się trzyma na powierzchniach trących przy normalnej nie wyczynowej jeździe, no i zimą bez problemu z akumulatorem nawet przy dużych mrozach odpalasz silnik

Filtr oleju weź od Mana-daj w ASO i od razu do klimy z węglem, są po prostu lepsze od tego co Ci w ASO wtykają.

Man ma więcej węgla i tak w klimie nie capi z zewnątrz powietrze jak po Hondowskim ale mógłby jeszcze trochę węgla aktywowanego dołożyć spokojnie bym dorzucił dwie dychy nawet jak by doszedł taki ilościowy wkład jak do Brity

Kolejna sprawa ja biorę literek więcej oleju na przepłukanie  i przedmuchanie silnika z syfów które nie spływają do miski olejowej ale tak porządnie oleju to Ci w ASO nie zrobią! W Kra jest jeden taki punkt i za 60zł za robociznę tak mi robią z sercem dobrego mechanika

Od dłuższego czasu nie dają w misce olejowej czy w skrzyni biegów wyłapywacza magnetycznego,przypominam że  filtr oleju w silniku wyłapuje tylko większe cząstki! Korki i uszczelki spustowe za każdym razem wymieniają ale żaden nie ma już magnesu w korku. Muszę takowe osobno kupić i sobie sam stuningować i wstawić w korek magnes przed wymianą oleju

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ASURA napisał:

No tak z 193konikami prawie dwu tonowe

Niecałe 1600kg. 

 

2 godziny temu, ASURA napisał:

ale    mnie osobie wysokiej te full wypas elektryczne fotele nie trafiają możliwością ustawień w moją sylwetkę

Ja wybrałem biedniejszą wersję ze względu na szyberdach, którego nienawidzę i w gratisie mam manualnie nastawiane fotele i kluczyk zamiast przycisku. Same plusy 😉 Podlokietnik jest rzeczywiście bezużyteczny i pełni tylko funkcję sporego schowka. Poza tym w swojej klasie cenowej 2 lata temu nie honda z mojego punktu widzenia nie miała wystarczająco dobrej konkurencji by wybrać coś innego. Z perspektywy czasu też bym nic innego nie wymyślił. Parę rzeczy jak w każdym wozidle jest wkurwiających ale nic na tyle istotnego by myśleć o szybkiej zmianie.

Co do oleju to pewnie wypróbuje castrola jak ma być lepiej. 😉

 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Przemysław_51508 napisał:

Jaki masz silnik i którego castrola stosujesz?

Ja od pierwszej wymiany po 1000km leje hondowski 5w30 zamiast 0w20. Honda jak to honda, jakoś super cicha nie jest, ale i tak o niebo lepiej niż u bezpośredniego konkurenta z toyoty.

Honda Civic Limousine 1.5 Turbo Elegance 182 PS - 69,9 dB(A) przy 130 km/h

Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid Club 180 PS - 68,1 dB(A) przy 130 km/h

oba testy z 2019 roku

Tak że to raczej kwestia tego kto jaki dźwięk lubi a nie głośności.

Nie wiem jak w Hondzie ale w Toyocie lanie 5W30 zamiast 0W20 często kończy się zapieczeniem pierścieni.

EDIT: Ach nie, sorki, myślałem że jak 1,5 to Civic a teraz widzę że wsadzili 1.5 do CR-V 5gen

Edited by Zbig
Link to comment
Share on other sites

Moje odczucie co do hałasu były oczywiście czysto subiektywne. Jechałem tego samego dnia hondą crv i toyotą rav4 w wersji hybrydowej. 

Nie wiem co by wyszło w pomiarach ale dla mnie dźwięk przy przyspieszaniu ravki był mocno wk***iający w crv mimo tego, że też atomatu cvt takiej tragedii nie było. Poza tym nowa crv ma jakiś system aktywnej redukcji hałasu w kabinie i to też pewnie jakąś robotę robi. Co by z reszta nie mówić ani tamta rav4 ani moja crv jakoś super wyciszone nie są i europejska konkurencja była pod tym względem lepsza, choćby taki tiguan czy nawet grandland. Ale suma sumarum gdy już miałem ostatecznie wybierać to zostały te z nie najlepszym wyciszeniem za to z innymi zaletami. 

23 minuty temu, Zbig napisał:

Nie wiem jak w Hondzie ale w Toyocie lanie 5W30 zamiast 0W20 często kończy się zapieczeniem pierścieni.

Honda zaleca 0w20 i 5w30 przy nowych silnikach. Ja na olejach się nie znam i leje to co mi zalecali w ASO. Nie wiem jak w toyota ale w hondzie wymiana oleju wypada nawet częściej niż raz do roku więc jest szansa że olej nawet nie do końca optymalny wielkiej krzywdy nie zrobi.

Edited by Przemysław_51508
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

Ja na olejach się nie znam i leje to co mi zalecali w ASO. Nie wiem jak w toyota ale w hondzie wymiana oleju wypada nawet częściej niż raz do roku więc jest szansa że olej nawet nie do końca optymalny wielkiej krzywdy nie zrobi.

Skądinąd wiem, że we flotach leją 5W30 zamiast 0W20 aby zaoszczędzić, a te problemy o których wspomniałem to raczej się pojawiają przy przebiegach 200+ tys. km 

Wiedza ASO nt. olejów to jest żadna IMHO bo oni po prostu nie serwisują aut w których pojawiły się problemy wynikające z niewłaściwego smarowania.

Zajrzyj do pełnej instrukcji i sprawdź co tam jest napisane w kwestii doboru oleju.

Link to comment
Share on other sites

 

7 godzin temu, Przemysław_51508 napisał:

Jaki masz silnik i którego castrola stosujesz?

Ja od pierwszej wymiany po 1000km leje hondowski 5w30 zamiast 0w20. Honda jak to honda, jakoś super cicha nie jest, ale i tak o niebo lepiej niż u bezpośredniego konkurenta z toyoty.

Ja 1.5 VTEC Turbo leje od nowosci 0W30 Castrola Edge.

Edited by kichanadeta

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, kichanadeta napisał:

leje od nowosci 0W30 Castrola Edge.

Zawsze lałem Castrola Edge do moich dieselków. Ale ostatnio nie chce mi się jeździć po sklepach za olejem i jak jestem w Mercedesie po filtry na serwis to kupuję ich  Fuchsa brandowanego MB.

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Zbig napisał:

Zajrzyj do pełnej instrukcji i sprawdź co tam jest napisane w kwestii doboru oleju.

Instrukcje to czytałem. 😉

Zalecane oleje honda 0w20, komercyjne ACEA C2/C3  0w30, 5w30, 10w30. 0w20 lane przy homologacji i na start. 

Link to comment
Share on other sites

To więc tak na beczkach w ASO Hondy jest napisane Honda, za tym to nawet może być Łukoil 😉 

W książce takiej grubej nie ma i tyle ale te zatarcia o których  Zbig mówił mogą być właśnie  nie laniem 0w20 od samego początku- przypominam olej ten jest dobry do dokładnie spasowanych części-czytaj nowych i wtedy dochodząc do miejsc styku tartych powierzchni po prostu tam w nich zostaje i nie ma tarcia suchego bo ciepły olej przed wystygnięciem spłynął (cały czas piszę o typowej nie wyczynowo sportowej jeździe)robi się wtedy kapilara i  olej z tego powodu zostaje zatrzymany! W tym przypadku jest istotna lepkość (cst) w dolnym zakresie temperatury. Przy wyczynowej jeździe interesuje nas dana lepkość w wysokiej temperaturze co by on nie spływał błyskawiczni i nie zostawiał nie smarowanych powierzchni trących czyli lepkość ale bez wpływu działania kapilary

Castrol w latach 90 wykupił małą niemiecką firmę która miała fantastyczne dodatki smarne które do dziś są trudne do przeskoczenia i te dodatki w niektórych swoich produktach stosuje

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Zbig napisał:

Jest gdzieś na beczkach napisane?  Bo jak nie to może być różnie... chyba że masz wiedzę z pierwszej ręki.

 

71ewZZW-FcL._AC_SL1500_.jpg

2 godziny temu, Zbig napisał:

 

Zajrzyj do pełnej instrukcji i sprawdź co tam jest napisane w kwestii doboru oleju.

0W20 jesli nidostepny 5W30 lub 0W30

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, kichanadeta napisał:

0W20 jesli nidostepny 5W30 lub 0W30

A u mnie:

Stosować oryginalny olej silnikowy lub inny ogólnodostępny olej silnikowy właściwego typu o lepkości odpowiedniej dla temperatury otoczenia, zgodnie z poniższą ilustracją.

Oryginalny olej silnikowy• Oryginalny olej silnikowy Honda 2.0  Komercyjny olej silnikowy • ACEA C2/C3

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Przemysław_51508 napisał:

A u mnie:

Stosować oryginalny olej silnikowy lub inny ogólnodostępny olej silnikowy właściwego typu o lepkości odpowiedniej dla temperatury otoczenia, zgodnie z poniższą ilustracją.

Oryginalny olej silnikowy• Oryginalny olej silnikowy Honda 2.0  Komercyjny olej silnikowy • ACEA C2/C3

instrukcje - przy tych samych modelach na różne rynki różnie piszą o olejach - temat jest długi i nie ma uniwesalnej odpowiedzi bo każdy jeździ inaczej i na innych trasach - jeżeli mam doradzać przy doborze to najczęściej mówię żeby dobierać sensowny, odpowiedni do naszego zastosowania a jeżeli chcemy doinwestować to najpierw przeznaczyć dodatkowy budżet na skrócenie interwału wymiany 

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, kichanadeta napisał:

 

71ewZZW-FcL._AC_SL1500_.jpg

0W20 jesli nidostepny 5W30 lub 0W30

Japończycy zobaczyli że ich auta są za trwałe i jak najlepiej to niezauważalnie na krótszym dystansie skrócić, ot zmienimy minimalnie lepkość w funkcji temperatury i bingo sprzedaż wzrośnie bo auta szybciej zejdą z rynku

29 minut temu, whero napisał:

jeżeli mam doradzać przy doborze to najczęściej mówię żeby dobierać sensowny, odpowiedni do naszego zastosowania a jeżeli chcemy doinwestować to najpierw przeznaczyć dodatkowy budżet na skrócenie interwału wymiany 

Jeśli miał bym flotę to wchodzę w jeden dokładnie typ oleju silnikowego i zmieniam go na taki sam spuszczany ale oczyszczony z cząstek stałych poniżej mikrona olej! Olej taki ma dalej doskonałe właściwości smarne ale jest  mocno zabrudzony i to go dyskwalifikuje do dalszego używania a nie utrata właściwości trakcyjnych. 
 


Duży może więcej a i tak wymiana najlepszego oleju co 10tysięcy to taniocha i mądrość patrząc na koszt kolejnego silnika i samochodu na którego zakup trzeba zarobić

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, ASURA napisał:

sprzedaż wzrośnie bo auta szybciej zejdą z rynku

Nie bardzo widzę związek.  Nowe auta kupują wyłącznie pierwsi właściciele którzy pozbywają się ich po 3-5 latach.  Jeżeli w tym czasie coś pier,,,, to możesz być pewny że zmienią markę na inną.

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, ASURA napisał:

wymiana najlepszego oleju co 10tysięcy to taniocha i mądrość patrząc na koszt kolejnego silnika i samochodu na którego zakup trzeba zarobić

To sie tyczy tylko tych, co kupują nowy i jeżdżą nim przez 500.000km.

9 minut temu, Zbig napisał:

Nowe auta kupują wyłącznie pierwsi właściciele którzy pozbywają się ich po 3-5 latach.

Większość mogłaby wogóle oleju nie zmieniać.

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Zbig napisał:

Nie bardzo widzę związek.  Nowe auta kupują wyłącznie pierwsi właściciele którzy pozbywają się ich po 3-5 latach.  Jeżeli w tym czasie coś pier,,,, to możesz być pewny że zmienią markę na inną.

No ale ktoś od nich kupuje te 3-5latki i nowych nie kupuje długo bo się nie psują za tym rośnie ilość używanych aut na rynku i kurczy się zapotrzebowanie na nowe nie mówiąc o utracie zarobku dealerów na naprawach w ASO

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, ASURA napisał:

Jeśli miał bym flotę to...

...to bardziej kalkuluje się 1 oddać na złom niż serwisować wszystkie 100.

3 minuty temu, ASURA napisał:

No ale ktoś od nich kupuje te 3-5latki i nowych nie kupuje długo bo się nie psują za tym rośnie ilość używanych aut na rynku i kurczy się zapotrzebowanie na nowe nie mówiąc o utracie zarobku dealerów na naprawach w ASO

"Pora na dobranoc bo już księżyc świeci..."

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, szymon1977 napisał:
22 minuty temu, ASURA napisał:

 

To sie tyczy tylko tych, co kupują nowy i jeżdżą nim przez 500.000km.

Kupujesz nowego pasującego ci super Lambo, przejeżdżasz nim 5000km i sprzedajesz po 3-5 latach zamiast nim się cieszyć dalej bo zrobiono nowy model ale czytaj poniżej

Powiem inaczej najnowszy model Hondy ma więcej wad niż zalet i już w parę godzin znalazłem 25 "usprawnień" do wywalenia jak bym miał obecnie kupować to poszukał bym takiego jak mam w dziewiczym stanie lub zaczął szukać gdzie indziej

No np głupiego porządnie zrobionego HUD-a nie ma, no jaki tu postęp? Hybryda na autostradzie się wolniej zbiera no jaja. Kamera cofania jak ww błotno deszczową pogodę była po 100metrach zachlapana, napęd na 4 koła działa gorzej w terenie no jaja!
 

za tym co???

kosmetyka-detaling i niepotrzebne akcesoria dla idiotów goniących za modą i pozornymi nowinkami

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, Zbig napisał:

Nie bardzo widzę związek.  Nowe auta kupują wyłącznie pierwsi właściciele którzy pozbywają się ich po 3-5 latach.  Jeżeli w tym czasie coś pier,,,, to możesz być pewny że zmienią markę na inną.

albo ci co w końcu kupili to co chcą zatrzymać i pieszczą na ile wiedzą jak i nie rozważając nawet odsprzedaży przez bardzo długi czas i auto właściwie nie trafia na rynek wtórny

Link to comment
Share on other sites

Teraz, whero napisał:

albo ci co w końcu kupili to co chcą zatrzymać i pieszczą na ile wiedzą jak i nie rozważając nawet odsprzedaży przez bardzo długi czas i auto właściwie nie trafia na rynek wtórny

Kupujesz dobre wygodne solidne auto i jeździsz nim do śmierci technicznej lub moralnej. Na forum tak np. Jeździ kolega Sly30 mimo że go stać na nowego VANA, osiem-dwanaście cylindrów pod maską, nie wyżyłowany silnik i zawsze stanie na wysokości zadania i pod każdą górkę z łódką na naczepie czy też kempingową przyczepą wjedzie

21 minut temu, szymon1977 napisał:

...to bardziej kalkuluje się 1 oddać na złom niż serwisować wszystkie 100

To mi przypomina firmy które same zrezygnowały z własnych działów utrzymania ruchu na rzecz zewnętrznych firm, po jakimś czasie się przeprosili ale pracownicy zwolnieni otwarli własne firmy i tylko tak jakoś w tej formie ale drożej wrócili bo lata zdobywali na tym parku maszynowym doświadczenie

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, ASURA napisał:

Kupujesz dobre wygodne solidne auto i jeździsz nim do śmierci technicznej lub moralnej. Na forum tak np. Jeździ kolega Sly30 mimo że go stać na nowego VANA, osiem-dwanaście cylindrów pod maską, nie wyżyłowany silnik i zawsze stanie na wysokości zadania i pod każdą górkę z łódką na naczepie czy też kempingową przyczepą wjedzie

 

też tak planuję.. ale patrząc na to co się dzieje na rynku przyjdzie mi poczekać aż się skończy aktualna masakra - myślę uzbierać i chwycić nowego elektrycznego/wodorowego lex'a  za 5-6 lat gdy wyjdzie coś ciekawego

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, ASURA napisał:

No ale ktoś od nich kupuje te 3-5latki i nowych nie kupuje długo bo się nie psują za tym rośnie ilość używanych aut na rynku i kurczy się zapotrzebowanie na nowe nie mówiąc o utracie zarobku dealerów na naprawach w ASO

Zarobek dealerów to raczej mało producenta obchodzi.

Nie słyszałem też aby spadek cen używanych wpływał jakkolwiek na decyzje o zakupie nowych, a już zwłaszcza w biznesie, który łyka 80% nówek.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.