Jump to content
il Dottore

4 kółka

Recommended Posts

Chiny nie liczą się w motoryzacji światowej. Większość samochodów, to okropne podróby. Szczelny rynek - przynajmniej na razie.

Edited by Chicago
  • Like 1

Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Chicago napisał:

Chiny nie liczą się w motoryzacji światowej. Tak jak kiedy ruscy - większość to okropne podróby. Szczelny rynek.

A ten Hyunday, którego zamieściłeś to niby co? "Replika" S klasy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najwyższy model H - Equus - sprzedający się na całym świecie. Chiny nie mogą sprzedawać aut w świecie, bo by musieli płacić same kary za kradzież i repliki światowych marek.

Edited by Chicago
  • Like 1

Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
13 minut temu, Chicago napisał:

Chiny nie liczą się w motoryzacji światowej.

Japonia też kiedyś się nie liczyła. Korea też.

Co do chińskiej jakości.

Robin Page – zastępca szefa działu designu w Volvo w rozmowie z redaktorami magazynu „Go Auto” powiedział dość nieoczekiwanie, że jego zdaniem samochody produkowane w Chinach charakteryzują się wyższą jakością wykończenia od modeli, które zostały złożone w Europie.

Skąd ma takie dane? Pogląd wynika z kilku czynników. Po pierwsze możliwości porównania modelu Volvo S90 składanego w Chinach i np. w Szwecji. Po drugie zdaniem Page`a o wyższości jakościowej modelu montowanych w Chinach decyduje specyfika procesu produkcyjnego. W Europie jest on zautomatyzowany i maksymalnie pozbawiony udziału ludzi. W Azji tendencja jest odwrotna. A większa ilość osób pracujących na linii oznacza większą możliwość sprawdzenia jakości poszczególnych elementów i dopracowana detali.

Pogląd wygłoszony przed dziennikarzami przez wiceszefa designu Volvo jest bez wątpienia kłopotliwy dla PR-owców marki pracujących na całym świecie. Dla kierowców powinien jednak stanowić ważną informację. Z pewnością bowiem oznaczać, że sukcesywnie produkcja kolejnych wersji będzie lokalizowana w Azji. Szczególnie że Volvo ma w Chinach dość dobre zaplecze. Ten kraj jest ojczyzną Geely – właściciela szwedzkiej marki.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A jeśli ty jesteś za wolnością słowa, to znaczy to, że jesteś za wolnością wygłaszania dokładnie tych poglądów, których nienawidzisz." ― Noam Chomsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tylko takie pieprzenie Jurij, bo przecież sam wiesz, że nie chciałbyś chińskiego samochodu. Ja nic chińskiego nie chciałbym, nie tylko samochodu. Japończycy, to trochę inna mentalność - w podejściu do pracy i jakości wykonania. Ale może kiedyś i Chiny będą potęgą motoryzacji, kto wie? Bo dlaczego niby nie mieliby być, skoro tyle technologii już nakradli.

Japończycy też kiedyś kradli na masową skalę. Mieli chyba najlepiej rozwinięty wywiad gospodarczy.

Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat Volvo jest doskonałym przykładem jak Chińczycy nie rozumieją o co chodzi w porządnych samochodach. Pod ich rządami nawet topowe modele marki mają najwyżej 4-cylindrowe silniki.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, misiomor napisał:

Akurat Volvo jest doskonałym przykładem jak Chińczycy nie rozumieją o co chodzi w porządnych samochodach.

Klienci pewnie też.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

  • Like 1

"A jeśli ty jesteś za wolnością słowa, to znaczy to, że jesteś za wolnością wygłaszania dokładnie tych poglądów, których nienawidzisz." ― Noam Chomsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hybrydzie S90 T8 Twin Engine AWD niczego nie brakuje.

"A jeśli ty jesteś za wolnością słowa, to znaczy to, że jesteś za wolnością wygłaszania dokładnie tych poglądów, których nienawidzisz." ― Noam Chomsky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brakuje jej co najmniej jednego cylindra w silniku spalinowym.

Volvo nie robi dobrych samochodów, tylko dostosowane do euro-norm emisji CO2.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, JuG napisał:

Hybrydzie S90 T8 Twin Engine AWD niczego nie brakuje.

Brakuje przede wszystkim zdrowego rozsądku. Wydałbyś na to auto 500tys, bo tyle kosztuje po doposażeniu? O kulturze pracy 4 cylindrów nie ma co nawet pisać. 

Rozmawiałem niedawno z użytkownikiem takiego "ekologicznego" auta XC 90 T8 hybryda - w trasie pali 15l.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kazda hybryda w trasie pali

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgoda. To jaki sens jest kupowania tak dużego auta z hybrydą? Do jazdy po mieście?

Jak widać jestem przeciwnikiem hybrydowych układów. Z wyjątkiem małych/kompaktowych aut miejskich. Choć i tu wolałbym pełnego alektryka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Jeździsz maluchem ?

Jeździłem. I trzema syrenkami, wprawdzie nie naraz. Mirafiori, Mitsubishi Wagonem i paroma Fordami.

Teraz jestem dumnym posiadaczem dziewięcioletniej Merivy. Czekam na jej zgon.

Jestem Eszkimosem. Na Aktarktydzie jestem rebe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, misiomor napisał:

Akurat Volvo jest doskonałym przykładem jak Chińczycy nie rozumieją o co chodzi w porządnych samochodach. Pod ich rządami nawet topowe modele marki mają najwyżej 4-cylindrowe silniki.

I ograniczenie prędkości we wszystkich nowych samochodach do 180km/h.

O co tu chodzi??? To po to wydaję 50-60 tys € na samochód żeby pojechać max 180km/h? To są jakieś jaja.

Szwedzkie lewactwo nawet projektowanie aut spi**oli. Tak to wygląda, gdy ideologia zaczyna rządzić biznesem.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

16 minut temu, skynyrd napisał:

Teraz jestem dumnym posiadaczem dziewięcioletniej Merivy. Czekam na jej zgon.

Dobić. Niech się nie męczy.

Edited by il Dottore
  • Confused 1

"among all those NOS/R2R DACs that I could actually afford, the MHDT Labs DACs were the sexiest, most musical, most engaging and addictive listens that I had" [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, il Dottore napisał:

Dobić. Niech się nie męczy.

Na razie jest niezawodna, a w bagażniku można przewieść 3 świnie, byle by nie biegały.

  • Like 1

Jestem Eszkimosem. Na Aktarktydzie jestem rebe

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, skynyrd napisał:

Na razie jest niezawodna, a w bagażniku można przewieść 3 świnie, byle by nie biegały.

Ja dzisiaj pożyczyłem Fiestę syna, bo jest gorąc a Fiesta ma odsuwany dach. 🙂 Byłem w szoku, że do bagażnika wlazły 3 zgrzewki dużej dwulitrowej wody i 3 duże siaty zakupów z Lidla i polskiego. Tym samochodem można robić zakupy bez kładzenia tylnych oparć! 🙂 System nagłośnieniowy B&O (9 głośników + sub, 675W mocy całkowitej) dawał czadu aż miło - leciało AC/DC i Dżem ze Spotify. 🙂

"among all those NOS/R2R DACs that I could actually afford, the MHDT Labs DACs were the sexiest, most musical, most engaging and addictive listens that I had" [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Chicago said:

To prawda, ale Equus jest najwyższym modelem H i trochę i ich śmiga po amerykańskich drogach. Genesis był kiedyś top modelem firmy. W przypadku Equusa w najlepszej wersji mówimy o $70 tys, co i tak jest połową w porównaniu do odpowiednika MB klasy S.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Za luksusowe pickupy trzeba się przygotować na wydatek rzędu 60 ty$ięcy. Oczywiście takie kwiatki jak F-150 Shelby Super Snake, Raptor lub inne podobne, to 100 ty$ięcy. GMC Denali Sierra top modele, to 60-65 ty$ięcy.

Tak ale to w dalszym Ciągu nie to samo. Wystarczy wsiąść do topowych marek i widać w dalszym ciągu różnice. Genesis odstaje w dalszym ciągu osiągami i jazda. Nie ma cudów różnica w cenie jest. A gdzie jeszcze do M3 M5 czy nawet AMG których u mni zatrzęsie? Nie stać cię na drogie BMW MB czy Lexusa to patrzysz na Genesis

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, misiomor napisał:

Akurat Volvo jest doskonałym przykładem jak Chińczycy nie rozumieją o co chodzi w porządnych samochodach. Pod ich rządami nawet topowe modele marki mają najwyżej 4-cylindrowe silniki.

To nie wymysł Chińczyków a raczej norm emisji w Europie . Te czterocylindrowce ( turbodoładowane ) są dobre ale osiągi mają średnie .W benzynie to 310 km i 400 nm oraz 235 km i 480 nm w dieslu .

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, jackk napisał:

Tak ale to w dalszym Ciągu nie to samo

No nie to samo - z jednej strony Equus za 70 ty$i, z drugiej AMG S65 za 200 ty$i. Ale co jest ważne - ano to, że H, to 100 000 tysięcy mil lub 10 lat gwarancji - gwarancji 'bumper to bumper'. Niestety, MB na to nie stać. Ja nie kupiłbym sobie H, ale MB tym bardziej już nie kupiłbym, a BMWe to w ogóle dla mnie marka nie do przyjęcia. Toyota z kolei odnotowuje praktycznie co rok najwyższy współczynnik sprzedaży, ale też co rok ma najwięcej 'recalls'. Myślę, że H będzie kiedyś największym na świecie producentem samochodów.

Edited by Chicago

Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, wojciech iwaszczukiewicz said:

To nie wymysł Chińczyków a raczej norm emisji w Europie . Te czterocylindrowce ( turbodoładowane ) są dobre ale osiągi mają średnie .W benzynie to 310 km i 400 nm oraz 235 km i 480 nm w dieslu .

Mi na mocy nie zależy specjalnie - gdzie ją wykorzystam? Na trasie 150 HP wystarcza żeby jechać w miarę szybko, jedyna sytuacja gdzie moc może się przydać, to jakiś psychol hamujący przed zderzakiem i blokujący, a przy zmianie pasa nie dający się wyprzedzić. Ja jednak unikam konfliktów drogowych i jeszcze mi się coś takiego nie zdarzyło.

Za to 4 cylindry terkoczą nie do wytrzymania przy tych 140 na autostradzie. Nowe uturbione wynalazki zdają się na obniżenie obrotów i wygłuszenie, ale to działa głównie przy spokojnej jeździe w mieście. Wtedy to jednak plug-in albo elektryk jest jeszcze lepszy, bo w ogóle nie ma spalania wewnętrznego.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, misiomor napisał:

Stary numer z dewaluacją klasy premium.

Co rozumiesz przez dewaluacje klasy premium?

W roku 2005 zaplacilem za Volvo XC90  €40.000 

Dwa lata temu chcialem go zamienic na nowe. Porownywalny/nastepca kosztowal by €75.000!!!

Czy to jest dewaluacja?

Zmienilem marke na "bardziej zdewaluowana" 🙂

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, file-moon napisał:

Zastanawiajace jest jak to mozliwe ze Amerykanie z lidera motoryzacji stoczyli sie tak bardzo.

Biorąc pod uwagę, że typowy amerykański samochód nie ma racji bytu, to zastanawiające, dlaczego amerykańska motoryzacja nadal istnieje.

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Allmr napisał:

 O kulturze pracy 4 cylindrów nie ma co nawet pisać. 

to taka sama legenda jak "suby nie nadaja sie do muzyki" albo "do malych pomieszczen to tylko monitory" 😉

Edited by xajas
  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, misiomor napisał:

Akurat Volvo jest doskonałym przykładem jak Chińczycy nie rozumieją o co chodzi w porządnych samochodach. Pod ich rządami nawet topowe modele marki mają najwyżej 4-cylindrowe silniki.

Ale poza Twoim kaprysem nic w tym złego.

37 minut temu, misiomor napisał:

Za to 4 cylindry terkoczą nie do wytrzymania przy tych 140 na autostradzie.

Piszesz o Polonezie?

Godzinę temu, il Dottore napisał:

O co tu chodzi??? To po to wydaję 50-60 tys € na samochód żeby pojechać max 180km/h? To są jakieś jaja.

Jak Ci założą ogranicznik równy dopuszczalnej prędkości, to może zastanowisz się, po co są ograniczenia prędkości.

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, il Dottore napisał:

I ograniczenie prędkości we wszystkich nowych samochodach do 180km/h.

O co tu chodzi???

Tu chodzi o to, ze nie kapujesz co czytasz

Oprócz ograniczenia prędkości, każdy samochód Volvo będzie wyposażony w funkcję Care Key, która pozwala właścicielowi lub głównemu użytkownikowi Volvo zaprogramować dodatkowe ograniczenia prędkości maksymalnej. Można ich użyć, gdy pożycza się samochód innym członkom rodziny lub młodszym, niedoświadczonym kierowcom.

To jest poziom wiekszosci tutaj cytowanych krytyk i argumentow

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, szymon1977 napisał:

Biorąc pod uwagę, że typowy amerykański samochód nie ma racji bytu

Nie ma racji bytu, ale tylko w twojej głowie. W Stanach wygląda to zupełnie inaczej. Już sobie wyobrażam te małe mydelniczki w Kolorado, Wyoming, Montanie czy też nawet w Teksasie albo w Nevadzie na pustyni. No chyba, że tylko z górki - z górki na pazurki Fiucikiem 500 😀

 

  • Like 2
  • Confused 1

Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specyfika wszystkich takich polskich dyskusji jest to, ze jesli ktos uwaza, ze on czegos nie potrzebuje, to nikt tego nie potrzebuje (a przynajmniej nie powinien potrzebowac). Wszystko jest oceniane z wlasnego (czesto bardzo waskiego) punktu widzenia

Czasami trzeba spojrzec poza krawedzie wlasnego talerza :-) 

  • Like 2
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.