Jump to content
il Dottore

4 kółka

Recommended Posts

Miałem to w swojej zwykłej osobówce Zafirze, mam w obecnym klocu Sharanie. Tzecz w tym, że dziś osobówki idą w górę, a SUV-y stają się podniesionymi SUV-ami.
Vany maja zwykle zawieszenie ,nisko nadal ,a do suva na palcach wsiadasz ,to calkiem co innego ,inne zawieszenie

Inne wrażenia z jazdy

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, caleb66 napisał:

do suva na palcach wsiadasz

To już raczej nie jest zaleta, a skutek i uboczny mody.

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
To już raczej nie jest zaleta, a skutek i uboczny mody.
Zalezy od wzrostu ale nie ma porównania do zwykłego auta ,inne sa wrażenia z jazdy ,auto płynie po drodze


Chyba że lubisz wypadające pląby z zębów jak w większości osobówek

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
14 minut temu, caleb66 napisał:

auto płynie po drodze

Bo ma 5m i waży 2T, a nie dlatego że jest SUV-em. Dacia Duster podskakuje jak każda inna Dacia, a CitroenC6 płynie, jak nie pływa żaden SUV.

-----

7 minut temu, xajas napisał:

Od pewnego wieku to olbrzymia zaleta

Że musisz podskoczyć, aby posadzić d... na krześle? Znów nie czytasz tego, co komentujesz. 

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Że musisz podskoczyć, aby posadzić d... na krześle? Znów nie czytasz tego, co komentujesz. 

Przestan byc upierdliwy i zacznij samemu w koncu czytac co komentujesz, o podskakiwaniu nie bylo mowy, To ciagle czepianie sie nie egzystujacych komentarzy to twoja obsesja

a do suva na palcach wsiadasz ,to calkiem co innego ,inne zawieszenie Inne wrażenia z jazdy


Wez raz opusc ta swoja Astre i wsiadz do pierwszego lepszego SUV, to moze pojmiesz o czym tu mowa
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Że musisz podskoczyć, aby posadzić d... na krześle? Znów nie czytasz tego, co komentujesz. 
Musisz pojeździć trochę żeby poznać zalety SUV a, a nie pisać ze to moda ,też moda ale przede wszystkim komfort , jak jeździłeś dusterem to już wiesz że to porządne auto za normalny hajs które ma świetne zawieszeniem ale trochę kiepskie wykończenie i jeżeli plastiki ci nie przeszkadzają to brać nie pytać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, xajas napisał:

o podskakiwaniu nie bylo mowy,

Tam, gdzie jeden na palcach, to drugi podskoczy - w jakim wieku staje się to zaletą?

6 minut temu, xajas napisał:

Przestan byc upierdliwy

Co widzisz upierdliwego w poważnym traktowaniu Twoich wypowiedzi?

-----

3 minuty temu, caleb66 napisał:

Musisz pojeździć trochę żeby poznać zalety SUV

Zrozumw końcu, że jeżdżę kolejnym już VAN-em, a VAN ma wszystkie zalety SUV-a i jeszcze kilka swoich.

Ps. Z asfaltu nie zjeżdżam.

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zrozumw końcu, że jeżdżę kolejnym już VAN-em, a VAN ma wszystkie zalety SUV-a i jeszcze kilka swoich.
Ps. Z asfaltu nie zjeżdżam.
Nie ma żadnej zalety suva ,jest brzydki ,Nisko zawieszony ,traci dużo na wartości i teren nie pojedziesz.
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zrozumw końcu, że jeżdżę kolejnym już VAN-em, a VAN ma wszystkie zalety SUV-a i jeszcze kilka swoich.
Ps. Z asfaltu nie zjeżdżam.

Nie ma najwazniejszej zalety, VAN szpetnie wyglada

BTW. 4x4 w SUV ma zalety nie tylko poza asfaltem. Pomysl o zimie o sniegu i o bezpieczenstwie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo się cieszę, że rozterki van/SUV mnie nie dotyczą.

Potrzebuję transportu właściwie dla max 2 osób, dzieci mają własne samochody. 🙂

W podróż zabieram szczoteczkę do zębów i kartę do bankomatu. Nie ładuję tobołów z  dobytkiem dla nie wiem ilu osób na szkołę przetrwania. Nie biorę namiotów, śpiworów i całego tego majdanu. Mieszkam w hotelach.

Polecam ten styl życia. 🙂

Gdybym mieszkał w Polsce to z racji aktywności poza drogami utwardzonymi (ryby, grzyby, polowanko) pewno bym myślał o SUVie ale też nic drogiego i wymyślnego. Po co?  Raczej jakiś Duster 4x4 żeby serce nie bolało, jak się lakier porysuje. 🙂

 

"among all those NOS/R2R DACs that I could actually afford, the MHDT Labs DACs were the sexiest, most musical, most engaging and addictive listens that I had" [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bardzo się cieszę, że rozterki van/SUV mnie nie dotyczą.
Potrzebuję transportu właściwie dla max 2 osób, dzieci mają własne samochody.
W podróż zabieram szczoteczkę do zębów i kartę do bankomatu. Nie ładuję tobołów z  dobytkiem dla nie wiem ilu osób na szkołę przetrwania. Nie biorę namiotów, śpiworów i całego tego majdanu. Mieszkam w hotelach.
Polecam ten styl życia.
Gdybym mieszkał w Polsce to z racji aktywności poza drogami utwardzonymi (ryby, grzyby, polowanko) pewno bym myślał o SUVie ale też nic drogiego i wymyślnego. Po co?  Raczej jakiś Duster 4x4 żeby serce nie bolało, jak się lakier porysuje.
 
Jak w teren tylko duster 4x4 bo potem jest dopiero landcuser który jest tylko trochę lepszy i cztery razy droższy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, caleb66 napisał:
25 minut temu, il Dottore napisał:
Bardzo się cieszę, że rozterki van/SUV mnie nie dotyczą.
Potrzebuję transportu właściwie dla max 2 osób, dzieci mają własne samochody.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W podróż zabieram szczoteczkę do zębów i kartę do bankomatu. Nie ładuję tobołów z  dobytkiem dla nie wiem ilu osób na szkołę przetrwania. Nie biorę namiotów, śpiworów i całego tego majdanu. Mieszkam w hotelach.
Polecam ten styl życia.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gdybym mieszkał w Polsce to z racji aktywności poza drogami utwardzonymi (ryby, grzyby, polowanko) pewno bym myślał o SUVie ale też nic drogiego i wymyślnego. Po co?  Raczej jakiś Duster 4x4 żeby serce nie bolało, jak się lakier porysuje.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 

Jak w teren tylko duster 4x4 bo potem jest dopiero landcuser który jest tylko trochę lepszy i cztery razy droższy.

Wiem, bo mam. Znaczy - ojcu kupiłem. I jak jestem w PL to korzystam. Chciałem mu kupić Renegade i Bogu dziękuję, że ten Duster się trafił, bo to był strzał w dychę, jeśli chodzi o potrzeby ojca.  I im gorsza droga, tym to cudo rumuńskiej techniki lepiej jedzie! 🙂 Czuję się w nim jak w czołgu gdy jadę przez las. Absolutna niewrażliwość na jakość nawierzchni. I w sumie już ponad 2 lata i specjalnych kłopotów nie sprawia. Jedyna ewidentna wada poza wnętrzem tak brzydkim i tandetnym, że oczy bolą, to zużycie paliwa. Benzyna 1,6 i nigdy nie zszedł poniżej 9l/100km. No ale stary jeździ głównie po mieście zaś poza miastem to aerodynamika najwyraźniej nie była priorytetem przy projektowaniu. Jest to Januszowóz wręcz emblematyczny! Zasiądź w wysokim fotelu, odpal Krzyśka Krawczyka z pendrajwa (poprzedni właściciel założył sprzęt Alpine, chyba droższy niż niż ten Duster 🙂 ) i jedź na grzybki, bo akurat sezon. Klima jest, elektryczne szyby są. Żyć, nie umierać!  🙂

Mi się ten podoba. Ale płacić tyle pieniędzy na VW to miałbym ogromne moralne opory. 🙂

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To już ten wydaje się lepszą propozycją. Nie taki wypas ale dużo tańszy i audio Burmestera. 🙂

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by il Dottore

"among all those NOS/R2R DACs that I could actually afford, the MHDT Labs DACs were the sexiest, most musical, most engaging and addictive listens that I had" [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wiem, bo mam. Znaczy - ojcu kupiłem. I jak jestem w PL to korzystam. Chciałem mu kupić Renegade i Bogu dziękuję, że ten Duster się trafił, bo to był strzał w dychę, jeśli chodzi o potrzeby ojca.  I im gorsza droga, tym to cudo rumuńskiej techniki lepiej jedzie! Czuję się w nim jak w czołgu gdy jadę przez las. Absolutna niewrażliwość na jakość nawierzchni. I w sumie już ponad 2 lata i specjalnych kłopotów nie sprawia. Jedyna ewidentna wada poza wnętrzem tak brzydkim i tandetnym, że oczy bolą, to zużycie paliwa. Benzyna 1,6 i nigdy nie zszedł poniżej 9l/100km. No ale stary jeździ głównie po mieście zaś poza miastem to aerodynamika najwyraźniej nie była priorytetem przy projektowaniu. Jest to Januszowóz wręcz emblematyczny! Zasiądź w wysokim fotelu, odpal Krzyśka Krawczyka z pendrajwa (poprzedni właściciel założył sprzęt Alpine, chyba droższy niż niż ten Duster ) i jedź na grzybki, bo akurat sezon. Klima jest, elektryczne szyby są. Żyć, nie umierać! 
Wiem bo jezdzilem wszystkimi wersjami silnikowymi i od 1.6 który był najlepszym cenowo wyborem ale mulowaty i miał napęd na wszystkie koła, przez 1.0 trzycylindrowy który trochę był żwawszy i 1.3 150 koni ktory już całkiem przyzwoicie się zbierał, a w terenie duster nie ma konkurencji ,szkoda ze ten 1.6 wycofali kto to kupił ten zrobił złoty interes ,duster trzyma cenę, najnizsza utrata na wartości


Z niemieckich tylko Porsche

Ale to już trochę drogo

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, xajas napisał:

Long story short

U mnie przed biurem (maly wycinek) 6 aut z 10 to SUV
Lacznie kilkanascie tysiecy..

IMG_4359.jpg

U mnie w pracy podobnie. 

5 ostatnich osob ktore wymienilo auta to wszyscy wymienili na suvy. 

Wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda. 

7 godzin temu, szymon1977 napisał:

 

Wykaż.

Kupiłem auto, które widziałem przez 5minut, nie mówiąc nawet o przejażdżce, bo podobało się moim dzieciom, więc w nieracjonalnym wydawaniu pieniądzy, nie przebijesz mnie tym wątku. 

🙂

Zrobilem dokladnie tak samo. 

Kupilem bez namyslu, bez jazdy probnej. Po prostu grudzien, bylem akurat po odbior rodzicow auta z naprawy,  patrze corolla kombi - przecena, pomyslalem fajny prezent by byl pod choinke i wzialem gotowca z salonu.  Kombi - - mysle, duzo miejsca bedzie mial.  NIE MA. 

Do ravki trzebabylo doplacic 40 000zl a nie chcialem tyle wywalac dodatkowo na drugie auto....  troche zaluje. 

5 godzin temu, caleb66 napisał:
5 godzin temu, il Dottore napisał:
 

Jak w teren tylko duster 4x4 bo potem jest dopiero landcuser który jest tylko trochę lepszy i cztery razy droższy.

Duster nie ma automatycznych skrzyni biegow. wiec totalna dupa. 

Kto dzisiaj kupuje nowe autobnie w automacie....  taki anty technologiczny szymon jedynie  🙂

 

Dla mnie auto musi miec conajmniej 150 - 180 koni jest to minimum. I Automat 6 biegowy to teoche malo, taka 7 czy 8 skrzynia juz jest ok.

Zeby to mialo 2 pedaly chamulec i gaz, a nie chamulec i poziom glosnosci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Lolo2 napisał:

Duster nie ma automatycznych skrzyni biegow. wiec totalna dupa. 

Od 12 lat jeżdżę automatem. Ale gdy wsiadam w PL do Dustera to spokojnie radzę sobie. Zresztą samochody syna w manualu nie pozwalają mi zardzewieć. 🙂

W sumie manual odbieram jako nawet fajny. 🙂

  • Like 1

"among all those NOS/R2R DACs that I could actually afford, the MHDT Labs DACs were the sexiest, most musical, most engaging and addictive listens that I had" [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zgadzam się tylko z opiniami, że automaty są dla staruszków albo dla dziewczyn i że prawdziwy macho powinien machać wajchą.

Bez sensu.

"among all those NOS/R2R DACs that I could actually afford, the MHDT Labs DACs were the sexiest, most musical, most engaging and addictive listens that I had" [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, il Dottore napisał:

Nie zgadzam się tylko z opiniami, że automaty są dla staruszków albo dla dziewczyn i że prawdziwy macho powinien machać wajchą.

Bez sensu.

Stare automaty - - typowe 5 biegowe. No jednak psuja opinie. Do tego jeszcze mala moc silnika, wycie i wtedy niektorych to wk.$&#.  Mnie tez to wkurza. Spalanie wieksze bo przeciaga biegi itp. 

Ale jak wspomnialem wyzej, jak masz te minimum 150km i te 6 biegow to juz calkiem inna jazda na automacie. 

 

Nie wspominajac juz o samochodach powyzej 300 koni i automatach 8 i 9 biegowych....  Tam manualnej skrzyni juz kompletenie nie wstawisz. W tych autach manual to poprostu glupota i chyba nie ma zadnego sensu. 

Edited by Lolo2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Lolo2 napisał:

Do tego jeszcze mala moc silnika, wycie

Dzisiaj to już nawet CVT nie wyje. 🙂

"among all those NOS/R2R DACs that I could actually afford, the MHDT Labs DACs were the sexiest, most musical, most engaging and addictive listens that I had" [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, il Dottore napisał:

Dzisiaj to już nawet CVT nie wyje. 🙂

Mialem kiedys Honde crv z 2008 roku. W automacie. 

Duze, wygodne swietne auto. Brzydkie ale te ogromne lusterka taka swietna robote robily ze baja. 

Tam byl automat chyba 5 stopniowy no powiedzmy szczerze, dupy to nie urywalo. Wyprzedzic tira na ciasnych krajowkach byl problematyczny. No i do tego spalanie 9l.

Ale auto super, bezawaryjne, przez prawie 10 lat uzytkowania tylko raz wymienialem rolke od klimatyzacji bo padla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, il Dottore napisał:

Dzisiaj to już nawet CVT nie wyje. 🙂

wyje np Yaris ,RAV hybrydowe cudów nie ma jak chcesz agresywniej jezdzic zaczyna sie wycie

lub jazda motorówka 🙂

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, Lolo2 napisał:

Nie wspominajac juz o samochodach powyzej 300 koni i automatach 8 i 9 biegowych....  Tam manualnej skrzyni juz kompletenie nie wstawisz. W tych autach manual to poprostu glupota i chyba nie ma zadnego sensu. 


O o o o. Jechales juz takim?

Jest wiecej takich aut

 

IMG_4361.png

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są wyjątki od tego wycia CVT. Jeździłem Subaru Outbackiem i tam ciężko rozpoznać z jaką skrzynią mamy do czynienia. Symulacja działa jakby to był klasyczny automat albo DSG, do tego dobre wyciszenie i wycia praktycznie nie ma.

Edited by audiofan01
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, xajas napisał:


O o o o. Jechales juz takim?

Jest wiecej takich aut

 

IMG_4361.png

300km ze skrzynia manualna 8 czy 9 biegowa? Nawet nie wiedzialem ze ktos wpadla na taki pomysl. Dla mnie to bez sensu. 

Na 1 rozpedzasz sie (maksymalnie) do 50km/h, na 2 biegu do 90 km/h, 3 - 140km/h i 4 bieg okolo 180km/h.

Reszta biegow sluzy glownie do optymalizacji spalania - zmniejszenia obrotow. z takiego "zalozenia" wychodze xD  Mialem e38. 

 

 

Owszem Ciezarowki, busy, ciagniki tam potrzeba jest cala masa przelozen. Tam to jest uzasadnione. 

Ale w porsche? Naprawde jestem zdziwiony takiej skrzyni. 

Moze to jakies specjalne na tor czy cus? 

 

Toz nawet auta formuly 1 maja polautomatyki maks 8 biegowe xD

Edited by Lolo2

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, caleb66 napisał:

Zalezy od wzrostu ale nie ma porównania do zwykłego auta ,inne sa wrażenia z jazdy ,auto płynie po drodze


Chyba że lubisz wypadające pląby z zębów jak w większości osobówek

Zupełna bzdura, suv ze swoimi wielkimi kołami ma większą masę nieresorowaną, większy prześwit generuje turbulencje i hałas podczas szybkiej jazdy.

1 godzinę temu, cir napisał:

wyje np Yaris ,RAV hybrydowe cudów nie ma jak chcesz agresywniej jezdzic zaczyna sie wycie

lub jazda motorówka 🙂

Jak w każdej benzynie tylko mniej bo tam są silniki średnioobrotowe maksymalnie 5200 rpm czyli jest porównywalnie z benzyną turbo i ciszej niż w wolnossącej którą przy przyspieszaniu kręcisz do 6000 -6500.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, cir napisał:

wyje np Yaris ,RAV hybrydowe cudów nie ma

A przepraszam! Tak - Toyoty wciąż wyją. Ale Subaru zrobiło postęp.

"among all those NOS/R2R DACs that I could actually afford, the MHDT Labs DACs were the sexiest, most musical, most engaging and addictive listens that I had" [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Zbig napisał:

Zupełna bzdura, suv ze swoimi wielkimi kołami ma większą masę nieresorowaną, większy prześwit generuje turbulencje i hałas podczas szybkiej jazdy.

Jak w każdej benzynie tylko mniej bo tam są silniki średnioobrotowe maksymalnie 5200 rpm czyli jest porównywalnie z benzyną turbo i ciszej niż w wolnossącej którą przy przyspieszaniu kręcisz do 6000 -6500.

Halas to generuja opory powietrza i opony. No chyba ze masz starego klamota. Przy szybkiej jezdzie silnika praktycznie nie slychac - - szybka jazda to mam na mysli chociaz te 120km/h.

Toyotka halasuje bo mocy malo, wolno sie rozpedza, dlugo trzyma wysokie obroty. Co wymagac od tych 2 litrowek. 

Ale wezmy juz e klase bo taka jezdzilem tez 2 litrowka ale biegow 9 i silniczek swietnie cichutko pracuje. 

 

Czy Dizelek glosniejszy, to juz zalezy. Ja lubie duze silniki. A tutaj bezapelacyjnie cichsze sa Dizle. Dla mnie o wiele lepsza kultura jazdy, lepszy moment, zryw itp. 

Robilem nawet testy glosnosci Dizla i elektryka Tesli podczas jazdy. Dizelek wypada swietnie.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.