Jump to content
il Dottore

4 kółka

Recommended Posts

Dzisiaj to już nawet CVT nie wyje.
CVT to porażka, jezdzilem Subaru XV z tą skrzynią, myślałem że ten samochód jest popsuty ze ma spalone sprzęgło a on tak jeździ, porażka totalna . Pertynskiemu się to auto podoba nie wiem jakim cudem .

Jedyna osoba której CVT sie podoba

A przepraszam! Tak - Toyoty wciąż wyją. Ale Subaru zrobiło postęp.
Nie zrobiło postępu żadnego, dziadostwo straszne
Nie zrobiło postępu żadnego, dziadostwo straszne
,pali jak smok
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, caleb66 napisał:

CVT to porażka, jezdzilem Subaru XV z tą skrzynią, myślałem że ten samochód jest popsuty ze ma spalone sprzęgło a on tak jeździ, porażka totalna . Pertynskiemu się to auto podoba nie wiem jakim cudem .

 

Porazka... 

Dla malych silnikow tak, ale jak zamontujesz taka skrzynie w pozadnym silniku to nie ma zadnego wycia.

 

To bylo fenomenalne auto i mega skrzynia jak na 2008 roku. Meras czy Bmw tylko plakali ze sa 5 lat do tylu za toyota. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
3 minuty temu, xajas napisał:

Kto mowil o manualnych 8-9 biegach?

A o co ci chodzilo? Wstawiles cos w jezyku wroga 😛 Na zdjeciu widac ze porszak ma chyba 7 biegow. 

5 minut temu, xajas napisał:

 

Te manualne to 7

 

No to widac. 

I tak jestem zaskoczony ze 7 biegow wstawili.  To raczej chyba jakis "test" i watpie aby sie przyjelo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaden test, standartowa opcja do wyboru bez doplaty


BTW.

Te wszystkie tutajsze „generalne“ uogolnione wypowiedzi na temat co jest lepsze/sensowne, bez rozpatrywania specyficznych wymagan, upodoban i kryteriow sa bezsensu.
To tak jak te rozpowszechniane opinie ze Suby nie nadaja sie do muzyki a duze glosniki do malych pomieszczen.
To bzdura.

Moze inna skrzynie wybiore do limuzyny/SUV/crusera (automat) a inna do sportowego auta (manual)?

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, xajas napisał:

Zaden test, standartowa opcja do wyboru bez doplaty

Nie spotkalem sie jeszcze z tym, aby ktos to kupowal. 

Nawet nie widze zbytnio sensu. No chyba ze jako dodatkowy bieg na autostrady. 

Jestem ciekaw jakie ma ta skrzynia przelozenia w stosunku do 5 czy 6 stopniowej. Poszukam sobie z ciekawosci w wolnej chwili. 

 

 

cytat:

Porsche w modelu 911 postawiło na swój sposób. Wsteczny jest w stronę biegu pierwszego, zaś w ostatnim rzędzie jest tylko jeden bieg – siódmy

Niemiecki producent twierdzi, że biegi od 1 do 6 mają sportowe przełożenia, a prędkość maksymalną 305 km/h osiągnąć można na biegu szóstym. Siódemka służy tylko oszczędnego pokonywania autostrad.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by Lolo2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Lolo2 napisał:

Halas to generuja opory powietrza

A jak myślisz, co to takiego te turbulencje 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zupełna bzdura, suv ze swoimi wielkimi kołami ma większą masę nieresorowaną, większy prześwit generuje turbulencje i hałas podczas szybkiej jazdy.
Zupelna bzdura, suv ze swoimi wysokoprzekrojowymi oponami i bardziej masywna karoserja/tapicerka sa o wielevcichsze i spokojniejsze.
czy ty juz kiedykolwiek jechales takim SUV?
Jak jade w SUV moge przy 180km/h spokojnie cicho rozmawiac z moim „kierowca“
W tym innym aucie (nie SUV) przy 180kmh nie ma spokojnej rozmowy. Szerokie opony i cienka izolacja powoduje wyzszy halas.
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, xajas napisał:

Zupelna bzdura, suv ze swoimi wysokoprzekrojowymi oponami i bardziej masywna karoserja/tapicerka sa o wielevcichsze i spokojniejsze.

czy ty juz kiedykolwiek jechales takim SUV?

W SUV moge przy 180km/h spokojnie cicho rozmawiac z moim „kierowca“

W tym innym aucie (nie SUV) przy 180kmh nie ma spokojnej rozmowy. Szerokie opony i cienka izolacja powoduje wyzszy halas.

To zalezy jak auto masz wyciszone.  Suv wykonany w takiej samej jakosci co osobowka zawsze bedzie glosniejszy.  

Nie wieze ze jest inaczej. 

7 minut temu, Zbig napisał:

A jak myślisz, co to takiego te turbulencje 🙂

Slaby jestem z termodynamiki czy mechaniki plynow czy jak to tam zwal. 

Turbulencje masz jak mieszasz cukier w herbacie - - czy to powoduje halas lub drgania.  I wydaje mi sie turbulecje sa wynikiem min. oporow. No ale nie drazmy tematow, bo sie na tym nie znam. No chyba ze ty chcesz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbyt wiele rozpowszechnianych teorii, domnieman bazuje na „wiarze“ i subjektywnych priorytetach i domyslach


BTW.
To przeciez jest obojetne czy masz turbulencje, czy nie, czy masz szum podwozia czy nie, decydujace jest, czy nadwozie i tapicerka te zewnetrzne halasy isoluje czy nie

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, xajas napisał:

Zaden test, standartowa opcja do wyboru bez doplaty


 

Jednak "test" 

min. Porsche wprowadzilo skrzynie 7 stopniowa dla oszczednych. 7 bieg autostradowy. 

Tak byla slawna ze w nastepnych modelach nie byla dostepna. Teraz na nowo jest w ofercie - - - jak to nazwano dla "purystow". 

 

Osiagi dosc sporo gorsze manual od automatu. Jak dla mnie wniosek prosty. Manuale juz niedlugo na wymarciu we wszystki co jest powyzej 2 litrow (no moze 3 litrow). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, caleb66 napisał:

Nie zrobiło postępu żadnego, dziadostwo straszne

Zależy jaki model, bo są różne te skrzynie CVT w Subaru. Tak jak pisałem w 2,5l  benzynie w Outbacku jest na prawdę nieźle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, xajas napisał:

Zbyt wiele rozpowszechnianych teorii, domnieman bazuje na „wiarze“ i subjektywnych priorytetach i domyslach

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Obudź się kolego! Bo to Ty w tym wątku stawiasz własne odczucie, ponad prezentowane przez innych, a nieznane Ci fakty.

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zależy jaki model, bo są różne te skrzynie CVT w Subaru. Tak jak pisałem w 2,5l  benzynie w Outbacku jest na prawdę nieźle.
Ale te skrzynie działają na tej samej zasadzie jak w skuterach ,kastruja silnik z mocy ,manualna lepsza od tego sto razy i dużo mniej pali .

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, caleb66 napisał:

Ale te skrzynie działają na tej samej zasadzie jak w skuterach ,kastruja silnik z mocy ,manualna lepsza od tego sto razy i dużo mniej pali. 

Tak. Niestety nowoczesne silniki swoje wyśrubowane parametry osiągają w tak wąskim zakresie obrotów, że do sprawnego poruszania potrzebują 8 a nawet 9 biegów. Nie chciałbyś tym na codzień wachlować. Tu przypominami się moje ulubione skrzyżowanie. Lekko pod górkę było, skręt w prawo 32T i około 300KM. Jak złapało mnie czerwone, to zanim zjechałem ze skrzyżowania, zmieniałem bieg 4 razy.

-----

7 godzin temu, Lolo2 napisał:

Suv wykonany w takiej samej jakosci co osobowka zawsze bedzie glosniejszy.  

Nie wieze ze jest inaczej. 

I słusznie.

-----

7 godzin temu, xajas napisał:

Zupelna bzdura, suv ze swoimi wysokoprzekrojowymi oponami i bardziej masywna karoserja/tapicerka sa o wielevcichsze i spokojniejsze.
czy ty juz kiedykolwiek jechales takim SUV?
Jak jade w SUV moge przy 180km/h spokojnie cicho rozmawiac z moim „kierowca“
W tym innym aucie (nie SUV) przy 180kmh nie ma spokojnej rozmowy. Szerokie opony i cienka izolacja powoduje wyzszy halas.

 

14 godzin temu, Lolo2 napisał:

Wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda. 

Tak. A teraz do rzeczy. SUV swoich zalet nie zawdzięcza długiej i wysoko poprowadzonej masce, czarnym listewkom a la Golf 2 gti, czy elektronicznym bzdetom. Komfort SUV-a jest pochodną dużego rozstawu kół i osi, wysokiej masy i sporej przestrzeni. A VAN tej samej klasy co SUV, pod każdym z tych względów będzie taki sam lub lepszy.

Gdybyś np Audi Q7 porównał z VAN-em tej samej klasy, to SUV wypadłby po prostu słabo. Rzecz w tym, że dzisiejsze VAN-y to maksymalnie klasa Golf-a, i jeden obecny na rynku od 9 lat wyjątek, który na siłę podciągnąć można do klasy Passata. A fascynujące modele Renault, czyli Avantime i Vel Satis się nie przyjęły.

-----

14 godzin temu, Lolo2 napisał:

Zrobilem dokladnie tak samo. 

Kupilem bez namyslu, bez jazdy probnej. 

Mnie nie przebijesz, bo ja tak kupiłem używany.

14 godzin temu, Lolo2 napisał:

...bedzie mial.  NIE MA. 

A mój co miał mieć - to ma. Tylko nie jestem w stanie się przyzwyczaić do kuriozalnej pracy diesel+DSG, a wyższa jakość VW niż Opla okazała się być zwykłą bajką.

14 godzin temu, Lolo2 napisał:

5 ostatnich osob ktore wymienilo auta to wszyscy wymienili na suvy. 

Moi znajomi już są po SUV-ach i wracają do sedanów/kombi. A mnie moda i lans nigdy nie interesowały.

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, szymon1977 napisał:

Tak. Niestety nowoczesne silniki swoje wyśrubowane parametry osiągają w tak wąskim zakresie obrotów, że do sprawnego poruszania potrzebują 8 a nawet 9 biegów.

nie potrzebują i już Ci to udowodniłem. Koledze chodzi o fakt że TCU jest nadrzędny i jest idealnym instrumentem do ograniczenia mocy silnika i temperamentu kierowcy.

25 minut temu, szymon1977 napisał:

Tak. A teraz do rzeczy. SUV swoich zalet nie zawdzięcza długiej i wysoko poprowadzonej masce, czarnym listewkom a la Golf 2 gti, czy elektronicznym bzdetom. Komfort SUV-a jest pochodną dużego rozstawu kół i osi, wysokiej masy i sporej przestrzeni. A VAN tej samej klasy co SUV, pod każdym z tych względów będzie taki sam lub lepszy.

Gdybyś np Audi Q7 porównał z VAN-em tej samej klasy, to SUV wypadłby po prostu słabo. Rzecz w tym, że dzisiejsze VAN-y to maksymalnie klasa Golf-a, i jeden obecny na rynku od 9 lat wyjątek, który na siłę podciągnąć można do klasy Passata. A fascynujące modele Renault, czyli Avantime i Vel Satis się nie przyjęły.

trochę namieszałeś ale nie wchodząc w szczegóły mało jaki SUV jest komfortowy. Wygodny, sensowy suv to duża kasa

Ogólnie problemu nie rozumiem, niech każdy kupuje co chce. Mi się np podoba tiguan r mimo że suv to nie moja bajka.

 

1 minutę temu, caleb66 napisał:

W nowych astrach silnik 1.2 jest z Meksyku

1.4 tsi też

13 godzin temu, Lolo2 napisał:

Nie wspominajac juz o samochodach powyzej 300 koni i automatach 8 i 9 biegowych....  Tam manualnej skrzyni juz kompletenie nie wstawisz. W tych autach manual to poprostu glupota i chyba nie ma zadnego sensu. 

kiedyś jeździłem r8 w manualu... MASAKRA !

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, fetek napisał:

 już Ci to udowodniłem

Mylisz sny z rzeczywistością.

3 minuty temu, fetek napisał:

Ogólnie problemu nie rozumiem, niech każdy kupuje co chce.

Problemu by nie było, gdyby nie wciskał, że jest lepsze, bo kupił.

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, szymon1977 napisał:

Problemu by nie było, gdyby nie wciskał, że jest lepsze, bo kupił.

ten typ tak ma, zaraz Ci wyskoczy z żoną.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, szymon1977 napisał:

fascynujące modele Renault, czyli Avantime i Vel Satis się nie przyjęły.

Masz Espace teraz. Podobno psuje się już na prospektach.

"among all those NOS/R2R DACs that I could actually afford, the MHDT Labs DACs were the sexiest, most musical, most engaging and addictive listens that I had" [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, il Dottore napisał:

Espace

No tak. Niby jest, a już go prawie nie ma. Vany z rynku znikają, ale idea podwyższonego nadwozia i 7 miejsc trwa w Suvach.

  • Like 1

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

7 miejsc trwa w Suvach.

Dlatego Hultaj Santa Fe! 🙂

 

 

Edited by il Dottore

"among all those NOS/R2R DACs that I could actually afford, the MHDT Labs DACs were the sexiest, most musical, most engaging and addictive listens that I had" [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problemu by nie było, gdyby nie wciskał, że jest lepsze, bo kupił.

Problemem bylo by wciskac VAN ze jest lepsze, jesli sie kupilo SUV. To by bylo glupie.

BTW. Czy ty sam nie wciskasz VAN ze jest lepsze, bo kupiles?

Oj nieladnie zawsze pokazywac paluszkiem na innych
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van, SUV... Panowie! Na Boga!

To jest temat o samochodach!!!

maserati-granturismo_1307_8.jpg

"among all those NOS/R2R DACs that I could actually afford, the MHDT Labs DACs were the sexiest, most musical, most engaging and addictive listens that I had" [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Van, SUV... Panowie! Na Boga!
To jest temat o samochodach!!!
maserati-granturismo_1307_8.jpg

W sasiedztwie sa trzy takie. Bardzo dobrze brzmi, ale z bliska juz nie jest taki ladny.


Ale nowy jest calkiem calkiem
Podobny do Jaguara F Type


IMG_4368.thumb.jpg.8f59fed6e3fd4e8b8fbc235c40b88baf.jpgDlaczego zdecydowali sie budowac SUV a nie VAN?

IMG_4369.thumb.jpg.f8f1f73b9e454a0d78d291f87df1c382.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, fetek napisał:
ten typ tak ma, zaraz Ci wyskoczy z żoną.


Oj fetek, nabierasz zwyczajow jak subfan i cieple kamole, welcome in club, szambo czeka

A tutaj wspomniany F type

IMG_4371.jpg

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, xajas napisał:

Problemem bylo by wciskac VAN ze jest lepsze, jesli sie kupilo SUV. To by bylo glupie.

Dlaczego niby? 

2 godziny temu, xajas napisał:

Czy ty sam nie wciskasz VAN ze jest lepsze, bo kupiles?

Nie, ja pokazuje jakie są realne i wymierne różnice pomiędzy VAN-em, SUV-em i autem "zwyczajnym". Chciałem  przestrzeni i komfortu to je mam, nie dopłacałem do dużych kół, długiej maski, czarnych listewek i bzdurnych gadżetów.

-----

12 godzin temu, fetek napisał:

trochę namieszałeś ale nie wchodząc w szczegóły mało jaki SUV jest komfortowy. Wygodny, sensowy suv to duża kasa

Tak. Ale gdy ktoś swoje xc90 za 300.000, porównuje z moim starym Oplem za 30.000, to może mu wydawać się, że SUV jest synonimem wszelkich zalet samochodu. 

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, xajas napisał:

Dlaczego zdecydowali sie budowac SUV a nie VAN?

Bo masz za głupich sąsiadów by zaszpanować przed nimi VAN-em, a sam na tyle mądry nie jesteś, by wziąć zakup VAN-a pod uwagę. Jednym słowem MODA.

5 godzin temu, il Dottore napisał:

Dlatego Hultaj Santa Fe! 🙂

Nie, jeszcze nie tym razem. Obecnego kloca planuję za jakieś 2-3 lata zamienić na ostatnie egzemplarze Zafiry, bo obecnie nic ciekawszego w kwestii rodzinnych wyjazdów wakacyjnych nie mana rynku. A po Zafirze będzie coś małego.

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.