Jump to content
il Dottore

4 kółka

Recommended Posts

Nie, jeszcze nie tym razem. Obecnego kloca planuję za jakieś 2-3 lata zamienić na ostatnie egzemplarze Zafiry, bo obecnie nic ciekawszego w kwestii rodzinnych wyjazdów wakacyjnych nie mana rynku. A po Zafirze będzie coś małego.
Opel to straszny paździerz ,ale teraz mocno stanialy na tych meksykańskich silnikach ,za 60 tys. można dobrze wyposażoną astrę przytulić .
Van, SUV... Panowie! Na Boga!
To jest temat o samochodach!!!
maserati-granturismo_1307_8.jpg
Doktorek po co ci taki samochód, nawet nie wiedziałbyś kiedy by ci prawko zabrali ,nie ma za bardzo gdzie takimi furami jeździć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, caleb66 napisał:

Opel to straszny paździerz...

Tak, ale nie straszniejszy od VW. Mi się podobało, że Opel kiedyś nie szukał klientów tanim efekciarstwem. Co będzie gdy stał się Peugeotem, tego nie wiem.

Ps.

A za używanego VW, kupię Opla z połowę mniejszym przebiegiem i 3 lata młodszego.

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak, ale nie straszniejszy od VW. Mi się podobało, że kiedyś nie szukał klientów tanim efekciarstwem. Co będzie gdy stał się Peugeotem to nie wiem.
Ps.
A za używanego VW, kupisz Opla z połowę mniejszym przebiegiem i 3 lata młodszego.
Używanych się nie kupuje ,tylko nowe .

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
9 minut temu, caleb66 napisał:

Używanych się nie kupuje ,tylko nowe .

Dzięki mnie nie musisz kolekcjonować wszystkich swoich dotychczasowych 🙂

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki mnie nie musisz kolekcjonować wszystkich swoich dotychczasowych
Ode mnie jest drogo bo sprzedaje zazwyczaj z niedużym przebiegiem i w stanie igła a kupcy za mną łażą na długo przed sprzedażą bo widzą że dbam o auta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Godzinę temu, caleb66 napisał:

 .Doktorek po co ci taki samochód, nawet nie wiedziałbyś kiedy by ci prawko zabrali ,nie ma za bardzo gdzie takimi furami jeździć.

Przeciez nawet do kosciola mozesz jechac takim...  

Ja dzisiaj taki autobus objezdzalem. Nie wiec czy czasem no to juz nie trzeba miec kat. C prawo jazdy  🙂

🙂

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by Lolo2

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, caleb66 napisał:
21 godzin temu, audiofan01 napisał:
Zależy jaki model, bo są różne te skrzynie CVT w Subaru. Tak jak pisałem w 2,5l  benzynie w Outbacku jest na prawdę nieźle.

Ale te skrzynie działają na tej samej zasadzie jak w skuterach ,kastruja silnik z mocy ,manualna lepsza od tego sto razy i dużo mniej pali .

Zasada może i ta sama ale wdrożenia róźne, akurat Outback wśród CVT wyróżnia się na plus, jak będziesz miał okazję to się takim przejedź. Co do spalania i osiągów to masz rację i tutaj eCVT w hybrydach toyota/lexus są oszczędniejsze ale z dynamiką kiepsko.

Klasyczne nowoczesne automaty jednak już z tym nie mają problemu, w moim aucie mam 8 biegów i automat w opcji sport jest szybszy niż manualna zmiana, a DSG to już w ogóle nie do pobicia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, audiofan01 napisał:

...automat w opcji sport jest szybszy niż manualna zmiana, a DSG to już w ogóle nie do pobicia.

W ogólnym rozrachunku nie bardzo, bo człowiek z manulem odpowiedni bied wrzuca ZANIM zajdzie potrzeba, a automat może co najwyżej mieć mniejsze SPÓŹNIENIE.

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, szymon1977 napisał:

W ogólnym rozrachunku nie bardzo, bo człowiek z manulem odpowiedni bied wrzuci ZANIM zajdzie potrzeba.

Dobra i szybka skrzynia nie ma z tym problemu ale chodziło mi raczej o przyspieszenie od zera.

Edited by audiofan01

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, szymon1977 napisał:

W ogólnym rozrachunku nie bardzo, bo człowiek z manulem odpowiedni bied wrzuca ZANIM zajdzie potrzeba, a automat może co najwyżej mieć mniejsze SPÓŹNIENIE.

Zobacz sobie specyfikacje aut i przyspieszenia manuali i automatow.  Czym szybsze auta tym roznice wieksze. 

 

A nawet jak chcesz samemu biegi zmieniac to przewaznie masz lopatki zmiany biegow przy kierownicy, lub mozesz manulanie wajcha zmieniac biegi. 

Edited by Lolo2

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, audiofan01 napisał:

Zasada może i ta sama ale wdrożenia róźne, akurat Outback wśród CVT wyróżnia się na plus

W nowych hondach też cvt tak nie boli jak w toyotach, a jak ktoś się uprze to nawet ekonomicznie da się jeździć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bo masz za glupich sasiadow...

Widze, ze ciagle zyjesz w swiecie „szpanu“, „sasiadow“ itd. . Te argumenty i insynuacje przewijaja sie caly czas. Kompleksy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, audiofan01 napisał:

Dobra i szybka skrzynia nie ma z tym problemu...

Powtórzę:

41 minut temu, szymon1977 napisał:

W ogólnym rozrachunku nie bardzo, bo człowiek z manulem odpowiedni bied wrzuca ZANIM zajdzie potrzeba, a automat może co najwyżej mieć mniejsze SPÓŹNIENIE.

-----

36 minut temu, Lolo2 napisał:

Zobacz sobie specyfikacje aut i przyspieszenia manuali i automatow.  Czym szybsze auta tym roznice wieksze. 

Powtórzę:

43 minuty temu, szymon1977 napisał:

W ogólnym rozrachunku nie bardzo, bo człowiek z manulem odpowiedni bied wrzuca ZANIM zajdzie potrzeba, a automat może co najwyżej mieć mniejsze SPÓŹNIENIE.

-----

17 minut temu, xajas napisał:

Widze, ze ciagle zyjesz w swiecie „szpanu“, „sasiadow“ itd.

A to ja jako racjonalną zaletę SUV-a przedstawiam jego rzekomo lepszy wygląd niż VAN-a?

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, szymon1977 napisał:

A to ja jako racjonalną zaletę SUV-a przedstawiam jego rzekomo lepszy wygląd niż VAN-a?

Ja wybrałem suva bo nie lubię zamykać oczu jak wsiadam do samochodu. W środku van już mi nie przeszkadza.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, .:Gerard:. napisał:
Pierwsze auto w automacie jaki miałem to Opel Rekord,


O o o, mialem takiego, na zewnatrz piekny bez, a w srodku czerwony plusz, jak w burdelu 🙂

IMG_4372.jpg

Edited by xajas
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

Ja wybrałem suva bo nie lubię zamykać oczu jak wsiadam do samochodu. W środku van już mi nie przeszkadza.

 

Ja na przekór modzie na SUVy, których pełno na ulicach i trudno je od siebie odróżnić, wybieram klasyczne sedany z klasycznym napędem na tył, najlepiej z wyglądu i charakteru lekko sportowe. Czym niżej siedzę tym lepiej mi się auto prowadzi.

Edited by audiofan01

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, .:Gerard:. napisał:

postęp automatu jest ogromny

Tak.

15 minut temu, .:Gerard:. napisał:

manuał juz odstępuje

I jeszcze raz:

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

W ogólnym rozrachunku nie bardzo, bo człowiek z manulem odpowiedni bied wrzuca ZANIM zajdzie potrzeba, a automat może co najwyżej mieć mniejsze SPÓŹNIENIE.

W automacie NIGDY jedna rzecz się nie zmieni: zawsze będziesz wciskać gaz, a później czekać na wrzucenie odpowiedniego biegu. W sprincie 0-100 automat może być lepszy, ale na żywo różnie to bywa. Przy spokojnej jeździe czas zmiany biegu jest bez znaczenia, przy wyprzedzaniu warto mieć wrzucony bieg ZANIM rozpoczniemy manewr. Kwestia co kto lubi, bo wymierne różnice są w zasadzie pomijalne.

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, audiofan01 napisał:

Ja na przekór modzie na SUVy, których pełno na ulicach i trudno je od siebie odróżnić,

Mojego się da odróżnić, jest tak brzydki, że aż ładny. Nowa CR-V ma poza specyficznym  wyglądem też sporo innych zalet w tym, tą że mieści się w moim garażu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, audiofan01 napisał:

Czym niżej siedzę tym lepiej mi się auto prowadzi.

A im na bardziej się położysz, tym gorsze odczuwanie tego, co dzieje się z samochodem.

  • Confused 1

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, szymon1977 napisał:

przy wyprzedzaniu warto mieć wrzucony bieg ZANIM rozpoczniemy manewr. Kwestia co kto lubi, bo wymierne różnice są w zasadzie pomijalne.

A nie da rady zrobić tego przy pomocy manetek czy też dźwigni w trybie manualnym, gdy kickdown jest dla ciebie za głupi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W automacie NIGDY jedna rzecz się nie zmieni: zawsze będziesz wciskać gaz, a później czekać na wrzucenie odpowiedniego biegu.

Tak bylo 100 lat temu
W automacie sa takie dinksiki, dzieki ktorym nie musisz czekac i sam mozesz zdecydowac, kiedy zmienic bieg, i to tak samo jak w manualnej skrzyni
IMG_4374.png
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, szymon1977 napisał:

A im na bardziej się położysz, tym gorsze odczuwanie tego, co dzieje się z samochodem.

Tak, oczywiście. Najlepiej to widać w F1, gdzie kierowcy kompletnie nie czują co z oponami, hamulcami, zawieszeniem itp. bo siedzą prawie na asfalcie:)))

Edited by audiofan01
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, xajas napisał:


Tak bylo 100 lat temu

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W automacie sa takie dinksiki, dzieki ktorym nie musisz czekac i sam mozesz zdecydowac, kiedy zmienic bieg, i to tak samo jak w manualnej skrzyni
IMG_4374.png

Tylko temat raczej o tanszych autach, a w tych ciezko szukac lopatek zmiany biegow. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat sie nazywa 4 kolka
To ze ktos ma czarnego kulawego kota, nie znaczy ze wszystkie koty na swiecie sa czarne i maja 3 lapy.

Sa tez biale koty z 4 lapami

Patrz VW Golf

IMG_4375.jpg
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

temat zdominował szymon który z jakis powodów ciagle pisze o zardzewiałych sroplach i  doktor z irlandii poszukujacy eleganckiego i taniego wozu/czyli mercedes/  w dyzlu do wożenia sie do pracyi  ale temat jest o szeroko rozumianych 4 kółkach

  • Like 1

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, audiofan01 napisał:

Tak, oczywiście. Najlepiej to widać w F1, gdzie kierowcy kompletnie nie czują co z oponami, hamulcami, zawieszeniem itp. bo siedzą prawie na asfalcie:)))

Po pierwsze mylisz dwa pojęcia: tyłek blisko asfaltu nie wyklucza "pionowego" oparcia.

Po drugie zapoznaj się jak pozycja kierowcy f1 zmieniała się na przestrzeni lat.

A na deser zerknij jak siedzi kierowca wrc.

Ps. Nie chodzi o to, co dzieje się z oponami, a o wyczucie ruchu auta.

-----

19 minut temu, xajas napisał:

Patrz VW Golf

IMG_4375.jpg

Widzę. Po to mam kupić automat, żeby przed każdym wyprzedzaniem ręcznie zbijać np z 9 do 5? Nie, jak kupuję automat, to muszę brać pod uwagę opóźnienie i kickdownu. I żeby nie było nieporozumień, to o ile w DSG sama zmiana biegu trwa ułamek sekundy, to czas od wciśnięcia gazu do tej zmiany nadal wlecze się w nieskończoność.

 

1 godzinę temu, Przemysław_51508 napisał:

A nie da rady zrobić tego przy pomocy manetek czy też dźwigni w trybie manualnym...

Da się, ale dyskusja o rzekomych zaletach automatu.

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, szymon1977 napisał:

.

-----

Widzę. Po to mam kupić automat, żeby przed każdym wyprzedzaniem ręcznie zbijać np z 9 do 5? Nie, jak kupuję automat, to muszę brać pod uwagę opóźnienie i kickdownu. I żeby nie było nieporozumień, to o ile w DSG sama zmiana biegu trwa ułamek sekundy, to czas od wciśnięcia gazu do tej zmiany nadal wlecze się w nieskończoność.

 

Tia... bajki opowiadasz ze masakra. Nigdy chyba nie siedziales w dobrym aucie. 

 

A jak chcesz super dynamiczne auto, ktore reaguje na gaz natychmiastowo to musisz zainwestowac w elektryka. Tam masz moment odrazu bez  zadnej skrzyni biegow 🙂

 

Corolla w hybrydzie tez dobze sobie radzi z dodawaniem gazu. Hybryda robi niezlego boosta jak na 2 litrowy silnik. Na miescie, wcisniecie sie na rondzie pomiedzy auta itp jak znalazl.

  • Like 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.