Skocz do zawartości
IGNORED

Sztuka tworzenia systemu idealnego


Kris_54701

Rekomendowane odpowiedzi

No i co? Nadal nie wiem, co to jest ta pobudliwość ?
Natomiast zagadnienie wzięło się z pytania, czy ch-ka zależy od poziomu sygnału - no więc w mierzonym przeze mnie dużym głośniku (to jest ten sam pomiar co wcześniej, na rysunku wszystkie charakterystyki nałożone na siebie, bo występowały ze skokiem 10dB) w zakresie mocy 50mW - 0,5uW jest dokładnie to samo, z różnicami w okolicy 0,1dB, czyli mniejszymi niż oczekiwany błąd metody. Jedynie dla tych 500 nanowatów są lekkie odchylenia, wynikające z szumów i zakłóceń oraz innych ustawień wzmocnienia wzmacniacza mikrofonowego, który przy maksymalnym wzmocnieniu może mieć niezbyt dobre parametry, a było tak cicho, że to i tak było -40dBFS. Czyli jak widać różnic nie ma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie tu są zniekształcenia?

Co ma wspólnego charakterystyka częstotliwościowa ze zniekształceniami?

To układ mechaniczny. Wymuszenie nie może zmienić charakterystyki.

Cały widz polega na tym aby zobaczyć zniekształcenia w funkcji wymuszenia (podanego sygnału na przetwornik). I zwyczajnie nie jest to łatwe. Bo już sam układ pomiarowy z mikrofonem spowoduje błędy zakrywające rozbieżności przetwornika. Dlatego zapewne stosuje się te narzędzia mierzące ruch membrany a nie dźwięk. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duża dawka teorii z zagadnieniami nie do końca związanymi z tematem. Bo jakie znaczenie ma różnica 0.1 dB na charakterystyce głośnika na przeciwko nieidealnego i niepowtarzalnego narządu słuchu?

Wspominane krzywe izofoniczne są uśrednioną wartością i dla każdego słuchacza będą mieć inne przebiegi. Jest też duże prawdopodobieństwo, że audiofili wyróżnia jakiś unikalny kształt krzywych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, Kris_54701 said:

Jest też duże prawdopodobieństwo, że audiofili wyróżnia jakiś unikalny kształt krzywych.

Wiesz to jest jeszcze przecież tak, że odbiór bodźców zależy też od: poziomu stresu, zmęczenia, nastroju. Jak jesteś najedzony to najlepsze danie będzie smakowało słabo. Najlepszą sałatkę jadłem po nastu godzinach siedzenia w górach na batonikach. Wracamy ciemno a tam kumpel czeka z sałatką z pomidorów i ogórka + sól pieprz. Do końca życia nic równie dobrego już nie zjem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idealny system to taki, który dopasowany jest do preferencji słuchacza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Kris_54701 napisał:

Idealny system to taki, który dopasowany jest do preferencji słuchacza.

Brawo, brawo, brawo!

 

Jesli lubie szynke z powidlami, to nikt mi nie wmowi, ze powinienem jesc z musztarda. To moja szynka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia wyboru czy upodobań, a uwarunkowań genetycznych, czy też naturalnej zmiany właściwości słuchu w czasie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia wyboru czy upodobań, a uwarunkowań genetycznych, czy też naturalnej zmiany właściwości słuchu w czasie.

Oczywiscie ze to kwestja wyboru i upodoban. A te znowu sa uwarunkowane genetycznie, wychowaniem, doswiadczeniem, aktualna forma,...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór jest już pochodną i uwzględnia swego rodzaju wyjątkowość słuchu.

I tak na przykładzie jeśli przy głośności odsłuchowej 80 dB jest minimum 20 dB różnicy dla przeciętnego człowieka, to jest też całkiem możliwe, że różnice pomiędzy uchem a uchem są większe od ewentualnych zawirowań na charakterystyce spl bardzo liniowego zespołu głośnikowego.

Opierając się na obserwacji społeczeństwa, w którym młodzież preferuje mocno podbity bas na równie zawyżonym przeciwnym krańcu pasma, możnaby uznać, że z wiekiem bądź też z osłuchaniem tracimy czułość słuchu na środku pasma, przez co te bumboksy stają się dla nas irracjonalne.

Można by więc uznać, że stary audiofil (nie mylić z członkiem naszego forum, którego już nie ma wśród nas) będzie preferował dźwięk okrojony na skrajach pasma i bardziej doceni to co jest na średnicy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, przemak napisał:

w zakresie mocy 50mW - 0,5uW

A jak będzie w zakresie 50 W/0,5 uW?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Kris_54701 said:

Duża dawka teorii z zagadnieniami nie do końca związanymi z tematem. Bo jakie znaczenie ma różnica 0.1 dB na charakterystyce głośnika na przeciwko nieidealnego i niepowtarzalnego narządu słuchu?

To są zagadnienia kluczowe dla tematu. Zalety dużych głośników są powszechnie znane - niskie zniekształcenia przy wyższych SPL jako pierwszy z brzegu przykład. Pytanie czy nie wiąże się to z jakimiś wadami przy sygnałach bardzo cichych.

0.1dB to była próba zbadania czy zjawisko (progowości strat) istnieje. I może się ono objawiać w inny sposób niż na zwykłej charakterystyce SPL.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, misiomor napisał:

0.1dB to była próba zbadania czy zjawisko (progowości strat) istnieje. I może się ono objawiać w inny sposób niż na zwykłej charakterystyce SPL.

Strat chyba bardziej można się spodziewać przy dużych amplitudach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilościowo na pewno, ale procentowo do sygnału to już chyba w drugą stronę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Lech36 said:

Strat chyba bardziej można się spodziewać przy dużych amplitudach.

Zależy jak definiowanych.

Przy wyższych amplitudach na pewno mamy duże nieliniowości wszelkiego rodzaju - BL(x), Cms(x), Levc(x), może nawet Rms(x) ew. Ql obudowy zależnie od prędkości przepływu powietrza w porcie czy niestałość Re(T). Wszystkie one są (generalnie) tym mniej dokuczliwe im większy głośnik, oczywiście w ramach staranności projektu tegoż głośnika. 

Pytanie czy nie płacimy za to zwiększonym progiem tarcia statycznego dla większego głośnika - ów próg objawiłby się przy wyższym SPL a więc mielibyśmy bardziej zniekształcone sygnały najcichsze. Dlatego pisałem o progowości strat, a nie stratach jako takich - bo one potrafią być liniowe, a więc niekszkodliwe dla jakości dźwięku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Lech36 napisał:

A jak będzie w zakresie 50 W/0,5 uW?

Nie wiem. Przy takich zabawowych pomiarach trzeba dla sensowności wyników i wniosków jakieś stałe utrzymywać. Nie mam sprzętu, który bez dużych zmian w torze pomiarowym (wpływających na wyniki) pomierzy pasmo i zniekształcenia dla sygnałów różniących się o 80dB ?

21 godzin temu, Grzegorz7 napisał:

gdzie tu są zniekształcenia?

Nie ma. 

W dniu 31.05.2020 o 21:45, Kris_54701 napisał:

Kilka pytań mam. Jeśli wzmacniacz ma jakąś liniowość przy 80 dB, to skąd wie czy ma podpięte głośniki 80 dB skuteczności czy 100 dB? 

To samo jest z głośnikami. Często zdarza się wykorzystywać estradowe głośniki, których liniowość może być ponad 100 dB, a tym czasem w domu grają z maksymalnie 80 dB głośnością, przy której ta liniowość jest już prawdopodobnie zaburzona.

To samo jest z przetwornikami DAC, które też mają różne charakterystyki przetwarzania w zależności od głośności nagrania podanego na wejście w postaci cyfrowej.

Wracając jeszcze do głośników i całych kolumn. Zazwyczaj producenci podają efektywność na podstawie dostarczonej mocy jednego wata. W zależności od głośnika może to wynieść 70 dB głośności, a inny 100 dB mierzone z odległości jednego metra. Jak ten głośnik zachowuje się po podaniu innej mocy tego nikt nie wie i nawet niewielu mierzy

 

6 godzin temu, Kris_54701 napisał:

Duża dawka teorii z zagadnieniami nie do końca związanymi z tematem. Bo jakie znaczenie ma różnica 0.1 dB na charakterystyce głośnika na przeciwko nieidealnego i niepowtarzalnego narządu słuchu?

Po co pytasz, jeżeli nie chcesz odpowiedzi?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z danych zamieszczonych przez firmę Texas Instruments, wynikających z odsłuchów, wynika, że 0,1 dB różnica w głośności wpływa na słuchaczy.

Słuchacze oczywiście raportują dźwięki głośniejsze jako bardziej wierne, audiofilskie, itp.

0,1 dB.

Z kolegą robiliśmy podobne odsłuchy, wzmacniacze ustawialiśmy woltomierzem na identyczne wzmocnienia, generatorem, np. 1 kHz.

Napięcie mierzone na zaciskach zestawów głośnikowych.

Po prostu szok, jak np. potrafią się różnić wzmacniacze odsłuchowo, brzmieniowo, niektórych wybrzmień, dźwięków wręcz nie ma, na podobnych schematach, ale innych 

wzorach pcb (elementach też oczywiście). 

Wzmacniacze były przełączane przekaźnikami, jednym przełącznikiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Megadeth - A House Divided       🤘SENJUTSU🤘         α  Ω  β  λ  μ  ∅  ½  ²  €  $  π         Ⅵ Ⅵ Ⅵ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, misiomor napisał:

Pytanie czy nie płacimy za to zwiększonym progiem tarcia statycznego dla większego głośnika

Co rozumiesz przez "tarcie statyczne" w głośniku? W sprawnym głośniku tarcie przecież nie występuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, xajas napisał:

Brawo, brawo, brawo!

 

Jesli lubie szynke z powidlami, to nikt mi nie wmowi, ze powinienem jesc z musztarda. To moja szynka

To tylko po części racja bo jak ktoś da Ci do spróbowania mortaadele z grzybami i uznasz, że jednak jest lepsza od szynki z powidłami to co wtedy? ? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, Lech36 said:

Co rozumiesz przez "tarcie statyczne" w głośniku? W sprawnym głośniku tarcie przecież nie występuje.

Straty mechaniczne występują. Więc zasadną jest hipoteza, że mają one charakter tarcia i wykazują różnicę współczynnika między sytuacją statyczną a dynamiczną. Rozmawiamy tu o bardzo małych sygnałach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie małe sygnały nawet przy głośnym słuchaniu definiują dźwięk.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, misiomor napisał:

Straty mechaniczne występują. Więc zasadną jest hipoteza, że mają one charakter tarcia i wykazują różnicę współczynnika między sytuacją statyczną a dynamiczną. Rozmawiamy tu o bardzo małych sygnałach.

Sądzę że określenie "tarce" a zwłaszcza "tarcie statyczne" i "tarcie dynamiczne" (w ruchu) może być stosowane głównie do ciał stałych. W przypadku gazów i ciał stałych w ruchu też występuje tarcie, ale w przypadku konstrukcji takich jak głośnik ma ono raczej całkowicie pomijalny charakter, choć w przypadku otworów wentylujących układ magnetyczny głośnika wykonanych przez elementy układu magnetycznego głośnika może być to jakiś mierzalny efekt ale nie sądzę żeby był słyszalny. Nie wiem czy słusznie używasz terminu tarcie do strat mechanicznych w głośnikach, ale może czegoś nie wiem? Główne straty będą zawsze występować na zawieszeniu membrany bo to "sprężyny" o wąskim zakresie liniowej pracy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyka rozróżnia sprężystość od elastyczności. To inne zjawiska w strukturze wewnętrznej.

Głośniki są resorowane na elastomerach (guma, tworzywa, nasączona celuloza,...).

Za Wiki: "Doskonale elastyczny materiał powinien po rozciągnięciu zawsze wracać do stanu pierwotnego bez pochłaniania (strat) energii mechanicznej, podobnie jak ciało doskonale sprężyste. W praktyce jednak zachowanie wszystkich znanych elastomerów odbiega od tego ideału, ze względu na to, że podobnie jak w cieczach część energii powodująca odkształcenia jest pochłaniana na skutek występowania tarcia wewnętrznego."

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Grzegorz7 napisał:

jak w cieczach część energii powodująca odkształcenia jest pochłaniana na skutek występowania tarcia wewnętrznego."

No chyba że rzeczywiście straty następują w związku z tarciem wewnętrznym w np. materiale z którego wykonany jest resor dolny głośnika, tego nie przewidziałem ?. Na jakim poziomie szacujesz to tarcie wewnętrzne?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzić więc można, że nawet najlepsza szynka jedzona w zbyt dużych liściach przestaje smakować.

Jeżeli dane zawieszenie ma utrzymać membranę przy 500 watach, to trudno się dziwić, że jego podatność jest zbyt niska dla mocy 5 watów czy nawet 0.5 Wata.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Lech36 napisał:

Na jakim poziomie szacujesz to tarcie wewnętrzne?

Nie wiem.

Nie będę tu uprawiał wodolejstwa.

Jeśli głośnik w zakresie małych wychyleń ma większe zniekształcenia, które następnie maleją aby wzrosnąć przy dużych wychyleniach to oczywisty dowód na efekty o których tu piszemy ("tarcie"). Nie widzę innego wytłumaczenia. 

Przy dużych wychyleniach oczywista jest przyczyna wzrostu zniekształceń. Ta przyczyna jest nieistotna przy niskich wychyleniach. 

Tylko trzeba dowodów czy głośniki bardziej zniekształcają przy niskich mocach niż przy średnich.

Jakieś dane?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większy jednak wpływ ma sama masa układu drgającego. Taka wielka i ciężka membrana potrzebuję więcej mocy żeby ją ruszyć z miejsca. Dla porównania kopułka wysokotowa potrzebuje mały procent tej energii by wytworzyć ciśnienie na tym samym poziomie co duży i ciężki głośnik niskotonowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minutes ago, Kris_54701 said:

Większy jednak wpływ ma sama masa układu drgającego. Taka wielka i ciężka membrana potrzebuję więcej mocy żeby ją ruszyć z miejsca. Dla porównania kopułka wysokotowa potrzebuje mały procent tej energii by wytworzyć ciśnienie na tym samym poziomie co duży i ciężki głośnik niskotonowy.

To było już wałkowane powyżej. Jedyny sposób, w jaki większe Mms mogłoby wykazywać problemy z ruszeniem z miejsca, to właśnie zjawiska progowe w zawieszeniach, które rzecz jasna muszą być grubsze i solidniejsze, żeby utrzymać wyższą masę drgającą precyzyjnie i trwale w szczelinie.

Gdyby nie tarcie i zjawiska progowe w nim, większa masa po prostu ruszy się proporcjonalnie mniej w porównaniu z mniejszą, jeżeli siła napędzająca będzie taka sama. Więc głośnik pozostanie liniowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kris_54701 napisał:

Większy jednak wpływ ma sama masa układu drgającego.

Ale jakie są na to dowody?

Zawieszenie głośnika to nie układ inercjalny jak wspominałem ale niemniej oprócz tarcia wewnętrznego w elementach zawieszenia nie widzę przyczyny na nieliniowość. 

Masa jaka by nie była musi liniowo wychylać się. Ciążenie jedynie spotęguje siły tarcia w elementach zawieszenia. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

Jeśli głośnik w zakresie małych wychyleń ma większe zniekształcenia,

A ma?

31 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Ciążenie jedynie spotęguje siły tarcia w elementach zawieszenia.

Dobrze że to "tarcie wewnętrzne" nie objawia się słyszalnymi zgrzytami w trakcie słuchania muzyki ?.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 33

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.