Skocz do zawartości
IGNORED

Sztuka tworzenia systemu idealnego


Kris_54701

Rekomendowane odpowiedzi

Just now, Lech36 said:

Duży głośnik ma zalety i wady, mały z tej samej serii też ma wady i zalety inne niż ten duży, dlatego jestem fanem takich rozwiązań które wykorzystują na dole dużo mniejszych głośników o ekwiwalencie powierzchniowym membrany takim jak dla dużego głośnika.

Jak dla mnie właśnie coś takiego ma więcej wad niż zalet. Raz że każdy z mniejszych głośników pracuje ze znacznie niższym SPL (-6dB na każde podwojenie ilości przetworników) więc ew. zjawiska progowe będą się uwidoczniały tym bardziej. Po drugie - mniejszy głośnik jest mniej liniowy przy danym wychyleniu max. Do tego jest większa łączna powierzchnia zawieszeń górnych na dane Sd.

Po stronie zalet mniejszych głośników jest tylko zdolność sięgnięcia wyżej. No i aspekty wizualne - na małych wooferkach da się zrobić modną, wąską kolumnę. Tylko że właśnie to jest współodpowiedzialne za dzisiejszy kryzys hi-fi.

Ja zdecydowanie wolę jednego RSS390HF-4 niż mniej więcej ekwiwalentne mu w sensie łącznego Sd 4x RSS210HF-4 czy jakiekolwiek inne 8" też x4.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MSki napisał:

Ale skąd Ty o tym możesz wiedzieć, skoroś młody i gniewny.

Dziwny argument z tym "młodym i gniewnym" ?. Ja też swego czasu byłem taki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolumny, kilka przykładów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Altusy i Tonsile też miały, Graham LS5/8, Altec 19, Pioneer S-922 należące już do vintage audio. Ze wzmacniaczy ? - każdy posiadający dwu, a w przypadku niektórych modeli Marantz'ów trójstopniową regulację barwy dźwięku.  Stare wzmacniacze lampowe, a niektóre i tranzystorowe miały na wejściu potencjometry z dodatkowymi odczepami umożliwiające wprowadzenie korekty dla fizjologicznej regulacji podczas wzmocnienia. Ale skąd Ty o tym możesz wiedzieć, skoroś młody i gniewny.

 

 

 

 

 

   Regulacja barwy na wzmacniaczu i te przelaczniki na glosnikach nie maja nic wspolnego z korekcja krzywych izofonicznych. 

W dalszym ciagu nie zrozumiales o co tu chodzi.

 

Czy stopien korekcji tych przelacznikow zmienia sie PLYNNIE ze zmiana glosnosci? I to ROZNIE dla roznych czestotliwosci?

 

NIE ZMIENIA SIE!!!!

 

W tym wypadku „fizjologicznie“ to nie tylko funkcja poziomu glosnosci ale takze funkcja czestotliwosci

 

Ale skad ty mozesz o tym wiedziec skoros stary i gniewny

 

Jesli podbijesz takim przelacznikiem, pokretlem basu albo odczepem 100Hz o 3dB, to to podbicie dziala zarowno przy poziomie glosnosci 50dB jak i 100dB i jest niezalezne od glosnosci odsluchu

 

Czy teraz pokapowales o co chodzi?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, misiomor napisał:

No i aspekty wizualne - na małych wooferkach da się zrobić modną, wąską kolumnę.

Wąska kolumna to nie tylko moda. Wąskie ma zalety. Lepsze promieniowanie dookólne. U mnie zdecydowanie lepszą przestrzenność ma system modułowy w którym moduły średni i wysoki maja szerokość ca. frontu głośników w nich zastosowanych. Nie wiem czy tak będzie zawsze, ale w tym przypadku tak jest.
Żałuję że drugiego systemu (tego z DSP) nie zrobiłem w systemie modułowym z szerokością modułów zbliżoną do szerokości frontów głośników, ale może jeszcze kiedyś coś spróbuję w tym temacie zmienić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Kris_54701 said:

Wniosek jest jeden i trzeba zacząć wreszcie mówić otwarcie, że krzywe izofoniczne to nie mit. Są bardziej znaczące dla odsłuchu jak kable, lampy, a może nawet całe kolumny.

Krzywe izofoniczne to nie mit. Jednak są one głównie w kompetencji kompozytora i ew. dyrygenta. To oni mają tak ułożyć proporcje dźwięków, żeby słuchacz miał to co trzeba dla wywołania pożądanego wrażenia sensorycznego.

Konstruktor sprzętu hi-fi może co najwyżej poprawiać po realizatorach partaczach, którzy uwielbiają psuć oryginalne wydarzenia muzyczne różnymi "polepszaczami" z kompresorem na czele. Ew. może jakoś korygować balans tonalny jak komuś chce się słuchać ciszej niż nakazuje oryginalny zamysł artystyczny kompozytora. Chociaż to jest już odejście od hajfajowej ortodoksji.

4 minutes ago, Lech36 said:

Wąska kolumna to nie tylko moda. Wąskie ma zalety. Lepsze promieniowanie dookólne.

To można zrobić zwężając front dla wyższych dróg i odpowiednio dobierając częstotliwości podziału. Jednak nic nie zastąpi dużej membrany w dziedzinie swobody dźwięku na basie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, xajas napisał:

Czy stopien korekcji tych przelacznikow zmienia sie PLYNNIE ze zmiana glosnosci? I to ROZNIE dla roznych czestotliwosci?

 

NIE ZMIENIA SIE!!!!

Zgadza się, zmienia się skokowo.

Ale płynne zmiany dokonują się we wzmacniaczu, a o to przecież również pytałeś.

Jest jeszcze coś takiego, jak mikrofony pomiarowe dodawane do sprzętu, ale bardziej chodzi w tym przypadku o kino domowe i adaptację brzmienia zestawu do określonej kubatury i upodobań brzmieniowych.

I kto komu zabroni słuchać muzyki na takim sprzęcie ? ?

Znam kliku ortodoksów słuchających muzyki na sprzęcie wielokanałowym i sobie taki dźwięk chwalą i nie widzą powrotu do stereo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez MSki

Prędzej się podłoga w drewnianym kościele zapadnie niż cegła na głowę komukolwiek spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realizator/kompozytor nie wie z jaką głośnością będziesz słuchał, a to właśnie od głośności zależy sposób odbierania dźwięków.

Walka o dookolność jest drogą do nikąd, bo z jednej strony staramy się w każdym miejscu pokoju odsłuchowego były wysokie tony, a z drugiej te same wysokie tony latają oo pokoju odbijając się od wszystkiego wokół zmieniając podstawową fale w papkę powstałą z interferencji.  Nie zdarza mi się latać po pokoju w czasie odsłuchów, więc wysoka kierunkowość dla prawdziwego audiofila jest ogromną zaletą. Wysokie tony trafiają w niezmienionej formie do ucha. Inną sprawą są odbicia od samej odbudowy, ale z tymi już łatwiej walczyć.

9 minut temu, MSki napisał:

Jest jeszcze coś takiego, jak mikrofony pomiarowe

Nadal nie rozumiesz czym są te krzywe właściwości słuchu. Przyjrzyj się temu prostemu wykresowi.

W zależności od głośności zmienia się liniowość percepcji

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kris_54701

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, misiomor napisał:

To można zrobić zwężając front dla wyższych dróg

Tak właśnie mam zrobione w 1990 roku skrzynki, z tym że oprócz zwężenia frontu jest jeszcze możliwość przesunięcia skrzynki nadstawki do przodu lub do tyłu co mocno pomaga ustalić akustyczną zgodność fazy pomiędzy sąsiednimi głośnikami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Kris_54701 napisał:

Nadal nie rozumiesz czym są te krzywe właściwości słuchu. Przyjrzyj się temu prostemu wykresowi.

Ok, przyjmijmy że nie rozumiem.

To teraz tak dla laika, czyli "łopatologicznie" poproszę o wyjaśnienie tych zależności wynikających z wykresu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Prędzej się podłoga w drewnianym kościele zapadnie niż cegła na głowę komukolwiek spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 20 dB słyszysz dźwięk o natężeniu 20 dB tylko w zakresie od 500 Hz do 5 kHz. Reszte pasma słyszysz ciszej jak podają krzywe.

Przy natężeniu 100 dB słyszysz niemalże całe pasmo równo z lekkim tylko podbiciem od 2 kHz do 6 kHz.

Spójrz na wykres

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kris_54701

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minutes ago, Kris_54701 said:

Realizator/kompozytor nie wie z jaką głośnością będziesz słuchał, ...

Kompozytor to akurat wie - on specjalnie pisze w partyturze jak mają grać poszczególne sekcje. A rolą dyrygenta jest dopasować partyturę do warunków lokalowo - kadrowych jakimi dysponuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wie czy nagranie z tego koncertu będzie odtwarzane głośno czy cicho.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Kris_54701 napisał:

Przy 20 dB słyszysz dźwięk o natężeniu 20 dB tylko w zakresie od 500 Hz do 5 kHz. Reszte pasma słyszysz ciszej jak podają krzywe.

Przy natężeniu 100 dB słyszysz niemalże całe pasmo równo z lekkim tylko podbiciem od 2 kHz do 6 kHz.

Spójrz na wykres

Jak masz słuchawki, to je załóż i posłuchaj

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Prędzej się podłoga w drewnianym kościele zapadnie niż cegła na głowę komukolwiek spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszysz to co twój mózg uważa że słyszysz. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Godzinę temu, misiomor napisał:

z kompresorem na czele

Gdyby nie kompresja muzyki nie było by tego tematu ? a przynajmniej tej części o głośności. I wyobraź sobie ile konfliktów społecznych wywoływała by słuchanie muzyki  o dynamice 60 dB (jeśli miała by być odtwarzana tak by usłyszeć wszystko).

19 minut temu, Kris_54701 napisał:

Ale nie wie czy nagranie z tego koncertu będzie odtwarzane głośno czy cicho.

Czy Ty słuchasz tylko utworów skompresowanych pod linię?

Jeśli masz jakąkolwiek dynamikę nagrania to część dźwięków jest grana ciszej a część głośniej samo to wymusza już pewien poziom "podkręcenia gałki".

W dobrym nagraniu są dźwięku na różnych poziomach. Załóżmy , że mamy instrument którego ton podstawowy jest zagrany na poziomie 60 dB a jego któreś harmoniczne 20 dB niżej. Gdy ustawisz na wzmacniaczu poziom 40 dB to tych harmonicznych po prostu nie usłyszysz bo będą poniżej szumu tła i to po prostu nie będzie brzmiało dobrze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Seyv napisał:

.....................wyobraź sobie ile konfliktów społecznych wywoływała by słuchanie muzyki  o dynamice 60 dB (jeśli miała by być odtwarzana tak by usłyszeć wszystko).

Policja i sądy nie wyrobiłyby się, z rozpatrywaniem spraw.  ?

 

Po zatym wielu musiałoby wymieniać, w najlepszym przypadku kolumny, oraz wzmacniacze.

I skąd brać nagrania, o takiej rozpiętości dynamiki ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kris_54701 napisał:

Słyszysz to co twój mózg uważa że słyszysz. 

Dobre !

Ja powiem więcej - a czego nie słyszysz, to mózg sobie dopowie.

Tom Stafford, Matt Webb napisali na ten temat książkę pt. "100 sposobów na
zgłębienie tajemnic umysłu", ale kto by sobie głowę zawracał czytaniem takich bezeceństw ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Prędzej się podłoga w drewnianym kościele zapadnie niż cegła na głowę komukolwiek spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciętna dynamika nagrania mieści się w 20 dB. Jeśli przyjąć szum na poziomie 40 dB, to mamy 60 dB odsłuchu.  Przy 60 dB mamy spadek najniższych tonów o ponad 20 dB. Po podkręceniu gałki do 80 dB spadek na basie jest tylko w okolicach 5 dB. Podobnie jest z górnym zakresem. A więc te piętnaście decybeli należałoby uwzględnić przy regulacji głośności systemu. Oczywiście wieczorem kiedy miejskie szum cichnie, a za ścianą śpią domownicy, odsłuch odbywa się nawet poniżej 40 dB. W tych rejonach spadek niskich tonów jest już o ponad 30 dB. Również i wysokie tony adekwatnie opadają. Należy to uwzględnić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, MSki napisał:

Ja powiem więcej - a czego nie słyszysz, to mózg sobie dopowie.

Tom Stafford, Matt Webb napisali na ten temat książkę pt. "100 sposobów na
zgłębienie tajemnic umysłu", ale kto by sobie głowę zawracał czytaniem takich bezeceństw ?

Pisząc, nie brał pod uwagę percepcji słuchu audiofila ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kazik II

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, MSki napisał:

Ja powiem więcej - a czego nie słyszysz, to mózg sobie dopowie.

Dokładnie. Mózg dopowiada sobie, że te niskie tony brzmią równie głośno co średnica.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kris_54701 napisał:

Oczywiście wieczorem kiedy miejskie szum cichnie, a za ścianą śpią domownicy, odsłuch odbywa się nawet poniżej 40 dB. W tych rejonach spadek niskich tonów jest już o ponad 30 dB. Również i wysokie tony adekwatnie opadają. Należy to uwzględnić

Wciśnij kontur ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Kazik II napisał:

Wciśnij kontur ?

Nie mam kontura. Włączam equalizer cyfrowy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Kris_54701 said:

Ale nie wie czy nagranie z tego koncertu będzie odtwarzane głośno czy cicho.

Nagranie ma być odtwarzane tak, żeby było dokładnie jak na koncercie, również w kwestii głośności. Wszystko inne nie spełnia krytetiów systemu idealnego, o którym jest wątek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Kris_54701 napisał:

Dokładnie. Mózg dopowiada sobie, że te niskie tony brzmią równie głośno co średnica.

Mózg potrafi wyrównywać poziomy poszczególnych pasm? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, daris666 napisał:

Mózg potrafi wyrównywać poziomy poszczególnych pasm? 

Tak, potrafi. Percepcja dźwięku to stan urojony. Przecież to tylko drgania powietrza 

Fajnie jest mieć system z poprawnie wykonaną regulacją głośności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Kris_54701 napisał:

Tak, potrafi. Percepcja dźwięku to stan urojony. Przecież to tylko drgania powietrza 

Fajnie jest mieć system z poprawnie wykonaną regulacją głośności.

To z moim mózgiem jest coś nie tak ( w sumie to możliwe ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Załóżmy, że słuchamy gitary. Najniższa struna strojona jest na 82,5 Hz a najwyższa na 330 Hz. Wraz z harmonicznymi wszystkich strun mamy zakres basu oraz średnich tonów i stanowi to pewną harmonię brzmienia tego instrumentu i pozwala odróżnić brzmienie jednego rodzaju gitary od innego . Krzywe izofoniczne tak samo wpływają na odbiór muzyki na żywo jak i przy nagraniach. Kiedy słuchamy za cicho tracimy całą harmonię brzmienia a wszelkie filtry, kontury i equalizery tylko to pogarszają. W moim systemie gałka głośności jest sporadycznie wykorzystywana. Gdyby nie to, że czasem gram ze źródłami o różnym poziomie sygnału już dawno bym zrezygnował z pokrętła volume bo to większe zło jak zniekształcenia THD ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kris_54701 napisał:

Dokładnie. Mózg dopowiada sobie, że te niskie tony brzmią równie głośno co średnica.

To mało powiedziane. Czytałem o takim melomanie, który nie kupował sprzętu, bo po przeczytaniu kolejnego artykułu w fachowej prasie wiedział co gra i jak to gra.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Prędzej się podłoga w drewnianym kościele zapadnie niż cegła na głowę komukolwiek spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, zmienia się skokowo.
Ale płynne zmiany dokonują się we wzmacniaczu, a o to przecież również pytałeś.
Jest jeszcze coś takiego, jak mikrofony pomiarowe dodawane do sprzętu, ale bardziej chodzi w tym przypadku o kino domowe i adaptację brzmienia zestawu do określonej kubatury i upodobań brzmieniowych.
I kto komu zabroni słuchać muzyki na takim sprzęcie ? 
Znam kliku ortodoksów słuchających muzyki na sprzęcie wielokanałowym i sobie taki dźwięk chwalą i nie widzą powrotu do stereo.

Zgadza się, zmienia się skokowo.


Ale płynne zmiany dokonują się we wzmacniaczu, a o to przecież również pytałeś

Jest jeszcze coś takiego, jak mikrofony pomiarowe dodawane do sprzętu, ale bardziej chodzi w tym przypadku o kino domowe i adaptację brzmienia zestawu do określonej kubatury i upodobań brzmieniowych.
I kto komu zabroni słuchać muzyki na takim sprzęcie ? 
Znam kliku ortodoksów słuchających muzyki na sprzęcie wielokanałowym i sobie taki dźwięk chwalą i nie widzą powrotu do stereo.


1. Nawet jesli masz mozliwosci zmiany skokowej,
A) te skoki sa nie wystarczajace
B) te skoki sa stale dla dla calego regulowanego zaktesu czestoliwosci
C) nie przestawiasz tych skokow z kazda zmiana glosnosci.

Celem takich regulatorow jest dipasowanie do akustyki pomieszczenia i wlasnych preferencji.

2. Nie znam zadnego wzmacniacza, ktory to potrafi. Nawet topowe wzmacniacze z regulowanym/dozowanym konturem sa namiastka i nie robia tego automatycznie

3. Wspomniane systemy pomiarowe do kalibracji systemu nie maja nic wspolnego z wspomnianym efektem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, misiomor napisał:

Nagranie ma być odtwarzane tak, żeby było dokładnie jak na koncercie, również w kwestii głośności. Wszystko inne nie spełnia krytetiów systemu idealnego, o którym jest wątek.

Właśnie skończyłem słuchać systemu z DSP. Głośność była na poziomie 103-105 dB SPL z 3 m czyli zbliżona do koncertowej. Płyta "Old Ideas" Leonarda Cohena zabrzmiała wręcz fantastycznie, pozostałe trzy dziś słuchane również świetnie, do tego odrobina wina czerwonego, było naprawdę świetnie choć pewnie nie idealnie ?.    

1 godzinę temu, Kris_54701 napisał:

Fajnie jest mieć system z poprawnie wykonaną regulacją głośności.

A jest jakaś definicja "poprawnej regulacji głośności"? 

1 godzinę temu, Seyv napisał:

W moim systemie gałka głośności jest sporadycznie wykorzystywana

A jakie SPL z miejsca odsłuchu masz ustawione jako najbardziej prawidłowe?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.