Skocz do zawartości
IGNORED

Sztuka tworzenia systemu idealnego


Kris_54701

Rekomendowane odpowiedzi

Biorąc pod uwagę parametry słuchu człowieka opisane krzywą izofoniczną, należy zastanowić się jakie cechy powinien posiadać sprzęt w dążeniu do perfekcyjnego odsłuchu.  
Ludzki słuch przystosowany jest do środowiska, w którym naturalne dźwięku są na poziomie maksymalnie 70 dB i jest to zazwyczaj maksymalna wartość do jakiej przywykliśmy w drodze ewolucji.
Na tym poziomie głośności słuch ludzki jest niemalże idealnie liniowy. Wniosek nasuwa się jeden. Sprzęt odtwarzający muzykę powinien być przy tym poziomie głośności idealnie liniowy. 
W naturalnym środowisku występuje również jednocześnie cała masa o wiele cichszych dźwięków i te są już odbierane w sposób zgodny z krzywymi izofonicznymi. A zatem przy głośności 40 db słyszymy bardzo dobrze środkowe pasmo i o wiele słabiej jego skraje.
Można więc stwierdzić, że nasłuchiwanie cichych dźwięków jest skupione tylko na środkowym jego paśmie. A więc nasłuchiwanie i skupianie się na muzyce powinno mieć również parametry takie jak nasłuchiwanie cichego otoczenia. I tak przy głośności 40 dB idealnie liniowy system odtwarzania dźwięku spełnia swoją rolę. Jest kopią naturalnych dźwięków otoczenia. 
Zastanówmy się jednak co dzieje się, kiedy przekręcimy gałkę w prawo do również będących w naturze 70 dB. Krzywa izofoniczna zmienia swój kształt i zaczynamy słyszeć skraje pasma, które nie są obecne w nasluchiwaniu, czyli skupieniu uwagi na dźwiękach otoczenia. Przykładem takiej sytuacji niech będzie myśliwy polujący na dziką zwierzynę w lesie. Słuch wtedy jest skupiony na cichych dźwiękach o wartości 40 dB, ale jednocześnie na samym środku pasma akustycznego, ze względu na nieliniową charakterystykę narządu słuchu w tym zakresie głośności. 
Co za tem zrobić, żeby utrzymać ten stan skupienia uwagi na muzyce przy głośności z jaką lubimy słuchać czyli 80 dB?
A no wystarczy tylko przenieść krzywą izofoniczną z poziomu 40 dB, na poziom 80 dB, proste. Ale jak to zrobić? Jeśli przy głośności 40 dB słyszymy tylko środek pasma, to przy głośności 80 dB powinniśmy słyszeć to samo tylko głośniej. Należy więc przy wyższych natężeniach dźwięku zaaranżować warunki jakie panują przy nasluchiwaniu. Aby tego dokonać wystarczy wyciszyć skraje pasma tak by oszukać zmysł słuchu, udając ciche dźwięki. 
Obcy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

skala-dB (1).jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Kris_54701 said:

Należy więc przy wyższych natężeniach dźwięku zaaranżować warunki jakie panują przy nasluchiwaniu

Ja tam sie nie znam, ale ja muzyki słucham, a nie nasłuchuje ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby usłyszeć głębię, zagłębić się w utwór, przejrzeć go na wylot, trzeba się wsłuchać, a powyższe wskazówki na to pozwalają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
1 godzinę temu, Kris_54701 napisał:

Należy więc przy wyższych natężeniach dźwięku zaaranżować warunki jakie panują przy nasluchiwaniu. Aby tego dokonać wystarczy wyciszyć skraje pasma

Czyli mam obniżyć 100 Hz względem 1 kHz o 20 dB? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Seyv napisał:

Czyli mam obniżyć 100 Hz względem 1 kHz o 20 dB? 

I zacząć słuchać tego co jest na średnicy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Aha...

Masz wyobraźnię.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40dB spl to jest cicha lodówka plus szmer kapci na dywanie z muzyką to niewiele ma wspólnego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wsłuchiwanie się w mysz za lodówką. Chodzi stan umysłu skupiony na doznaniach słuchowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja cały czas myślełem, że muzyka jest po to , żeby się wyluzować, a to jednak chodzi o chodzące skupione stany umysłu.  Vivaldi jest fajny nawet jak nie wiemy z którego rzędu skrzypek puścił bąka,.. ba,. nawet jak tego bąka przeoczymy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kris_54701 napisał:

...A no wystarczy tylko przenieść krzywą izofoniczną z poziomu 40 dB, na poziom 80 dB, proste. Ale jak to zrobić? Jeśli przy głośności 40 dB słyszymy tylko środek pasma, to przy głośności 80 dB powinniśmy słyszeć to samo tylko głośniej...

Będą wrażenia z takiego nasłuchiwania jak na peronie kolejowym przy zapowiedzi pociągu...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kris_54701 napisał:

I zacząć słuchać tego co jest na średnicy.

Fenomen - słuchać średnicy - to efekt jakiegoś wirusa?

70dB serio? jak wiele instrumentów akustycznych swobodnie osiąga 80dB z kilku metrów?

Reggae też tak można słuchać (z obciętym basem)?

Jakieś herezje...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, januss73 napisał:

To ja cały czas myślełem, że muzyka jest po to , żeby się wyluzować, a to jednak chodzi o chodzące skupione stany umysłu.  Vivaldi jest fajny nawet jak nie wiemy z którego rzędu skrzypek puścił bąka,.. ba,. nawet jak tego bąka przeoczymy ?

A kleksio ? 

... Aby osiągnąć efekt jak w koncepcji tytułowej wątku - zapewne trzebaby zrobić jakiś filtr typu anty-kontur, anty-loudness, czy coś podobnego. 

Czyli zamiast filtr typu Uśmiech Sołtysa i Cała Wieś Tańczy, to coś odwrotnego, czyli 
Smutek Sołtysa i lampowiec z kiepskimi trafami. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)

A no wystarczy tylko przenieść krzywą izofoniczną z poziomu 40 dB, na poziom 80 dB, proste. Ale jak to zrobić? Jeśli przy głośności 40 dB słyszymy tylko środek pasma, to przy głośności 80 dB powinniśmy słyszeć to samo tylko głośniej. Należy więc przy wyższych natężeniach dźwięku zaaranżować warunki jakie panują przy nasluchiwaniu. Aby tego dokonać wystarczy wyciszyć skraje pasma tak by oszukać zmysł słuchu, udając ciche dźwięki. 


Zakładając liniowość elektroniki, to wszystko zostało uwzględnione przy projektowaniu kolumn głośnikowych oraz przy realizacji nagrania.

No, ale ja się na tym nie znam, to może @przemak się fachowo wypowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jakiś czas ktoś odkrywa krzywe izofoniczne i w swej głębokiej wiedzy i inteligencji twierdzi, że wpadł na pomysł, na który jeszcze nikt nie wpadł, a który zrewolucjonizuje świat audio. Jeżeli ten ktoś jeszcze przeczyta, że standaryzowany poziom w reżyserce to okolice 79-85dB SPL C dla jednego głośnika i skojarzy to z poziomami odsłuchu w domu, to genialne rozwiązania sypią się jak z rękawa. Człowiek jednak na szczęście oprócz uszu ma też mózg i zakładanie jego braku nie prowadzi do sensownych rozwiązań.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli system standaryzowany jest na 80 dB i przy tej głośności brzmi liniowo, to po przyciszeniu do 40 dB jak na przykładzie ostatniej nocy, nadal słychać idealny bas u najwyższe tony. A dzieje się tak bo słuch się otwiera przy cichym słuchaniu. Słucha się wtedy lepiej i lepsze doznania są. Oczywiście tylko w nocy, kiedy szum otoczenia jest niższy. Ewentualnie gdzieś na wsiach. Ale kwestia szumu otoczenia jest poza tematem tej dyskusji. 

Kilka pytań mam. Jeśli wzmacniacz ma jakąś liniowość przy 80 dB, to skąd wie czy ma podpięte głośniki 80 dB skuteczności czy 100 dB? 

To samo jest z głośnikami. Często zdarza się wykorzystywać estradowe głośniki, których liniowość może być ponad 100 dB, a tym czasem w domu grają z maksymalnie 80 dB głośnością, przy której ta liniowość jest już prawdopodobnie zaburzona.

To samo jest z przetwornikami DAC, które też mają różne charakterystyki przetwarzania w zależności od głośności nagrania podanego na wejście w postaci cyfrowej.

Wracając jeszcze do głośników i całych kolumn. Zazwyczaj producenci podają efektywność na podstawie dostarczonej mocy jednego wata. W zależności od głośnika może to wynieść 70 dB głośności, a inny 100 dB mierzone z odległości jednego metra. Jak ten głośnik zachowuje się po podaniu innej mocy tego nikt nie wie i nawet niewielu mierzy. 

To samo ma się z aparatem słuchu i trzeba to brać też pod uwagę. Zapewne każdy słyszy trochę inaczej, ale jednak badania wykazują że wspomniane krzywe izofoniczne dotyczą każdego i trzeba o nich pamiętać strojąc system.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Kris_54701 napisał:

Jeśli wzmacniacz ma jakąś liniowość przy 80 dB, to skąd wie czy ma podpięte głośniki 80 dB skuteczności czy 100 dB? 

Nie musi wiedzieć. Współczesny wzmacniacz ma zniekształcenia nieliniowe na poziomie setnych części procenta. W tym zakresie można mówić o nieliniowości pasma przy różnych poziomach, oczywiście z zakresu normalnej pracy.

17 minut temu, Kris_54701 napisał:

To samo jest z głośnikami. Często zdarza się wykorzystywać estradowe głośniki, których liniowość może być ponad 100 dB, a tym czasem w domu grają z maksymalnie 80 dB głośnością, przy której ta liniowość jest już prawdopodobnie zaburzona.

Z głośnikami jest trudniej niż ze wzmacniaczami, bo ich nieliniowość to pojedyncze procenty. Więc owszem, pasmo przy 90dB SPL jest inne niż przy 60dB SPL, ale przy zniekształceniach zestawu głośnikowego powiedzmy 3% pasmo może różnić się o około 0,3dB.

20 minut temu, Kris_54701 napisał:

To samo jest z przetwornikami DAC, które też mają różne charakterystyki przetwarzania w zależności od głośności nagrania podanego na wejście w postaci cyfrowej.

Przetworniki mają jeszcze mniejsze zniekształcenia i szumy niż wzmacniacze, więc ich pasmo w praktycznie całym użytecznym zakresie poziomów jest IDENTYCZNE.

21 minut temu, Kris_54701 napisał:

Wracając jeszcze do głośników i całych kolumn. Zazwyczaj producenci podają efektywność na podstawie dostarczonej mocy jednego wata. W zależności od głośnika może to wynieść 70 dB głośności, a inny 100 dB mierzone z odległości jednego metra. Jak ten głośnik zachowuje się po podaniu innej mocy tego nikt nie wie i nawet niewielu mierzy. 

Wiadomo, jak jest, a nikt nie mierzy, bo po co. Jak wyżej, dla głośników o zniekształceniach nieliniowych 3% nierównomierności pasma mogą wynosić do 0,3dB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Kris_54701 napisał:

Wracając jeszcze do głośników i całych kolumn. Zazwyczaj producenci podają efektywność na podstawie dostarczonej mocy jednego wata. W zależności od głośnika może to wynieść 70 dB głośności, a inny 100 dB mierzone z odległości jednego metra. Jak ten głośnik zachowuje się po podaniu innej mocy tego nikt nie wie i nawet niewielu mierzy. 

Niektóre firmy zajmujące się pomiarami testowymi pojedynczych głośników podają zniekształcenia i charakterystyki dla dwóch lub nawet trzech poziomów, nawet do ponad 100 dB w zależności od typu i możliwości głośnika. Np:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 hours ago, Kris_54701 said:

To samo ma się z aparatem słuchu i trzeba to brać też pod uwagę. Zapewne każdy słyszy trochę inaczej, ale jednak badania wykazują że wspomniane krzywe izofoniczne dotyczą każdego i trzeba o nich pamiętać strojąc system.

Krzywe izofoniczne dotyczą każdego, ale w sytuacji idealnej w ogóle nas nie obchodzą.

Powiedzmy że nagrywamy koncert tzw. sztuczną głową, dobrymi mikrofonami, bez kompresji. Następnie ustawiamy wzmocnienie systemu tak, żeby dostać w słuchawkach dokładne odwzorowanie tego co było na sali koncertowej.

Wtedy o tym czy słuchamy cicho czy głośno, a także o proporcjach poszczególnych zakresów decydują - partytura, dyrygent i muzycy. A system tylko przenosi nas w miejscu i czasie na oryginalny koncert. Odwzorowanie jest 1 w 1, więc krzywe izofoniczne się skracają i są nieistotne.

Robiąc porządny system hi-fi też staramy się jako tako odwzorowywać zarówno głośność jak i równowagę tonalną oryginalnego wydarzenia muzycznego. Więc krzywe izofoniczne też stają się nieistotne. No chyba że ściszymy, wtedy można trochę podbić bas.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, misiomor napisał:

No chyba że ściszymy, wtedy można trochę podbić bas.

Albo założyć że przenieśliśmy się na dużej sali koncertowej z jednego z pierwszych rzędów do jednego z ostatnich ?. Bas w takim przypadku najprawdopodobniej podbije nam zbliżenie się do tylnej ściany sali. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpalam system siadam słucham .. Gra jak ma grać i tyle :) .... nie bawię cie czy tam z tyłu za gitarą mysza opier@!#a ser ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, misiomor napisał:

Wtedy o tym czy słuchamy cicho czy głośno, a także o proporcjach poszczególnych zakresów decydują - partytura, dyrygent i muzycy. A system tylko przenosi nas w miejscu i czasie na oryginalny koncert. Odwzorowanie jest 1 w 1, więc krzywe izofoniczne się skracają i są nieistotne.

Pod warunkiem że słuchamy z dokładnie tą samą głośnością co na żywo. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Krzywe izofoniczne dotyczą każdego


Zaczynając od inżyniera dźwięku w studio.

Więc krzywe izofoniczne też stają się nieistotne.



Pod warunkiem że słuchamy z dokładnie tą samą głośnością co na żywo.


Przy muzyce rejestrowanej w studio - generalnie - nie ma czegoś takiego jak "na żywo".

Zresztą, nawet zarejestrowany koncert jest przystosowany do odsłuchu w warunkach domowych - czyli nie na sprzęcie estradowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mój wzmacniacz nie mam krzywych izo... coś tam...

W zespołach głośnikowych również nie znalazłem...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 hours ago, Kris_54701 said:

Pod warunkiem że słuchamy z dokładnie tą samą głośnością co na żywo. 

Jeżeli system ma być idealny (zgodnie z tytułem wątku) to ten warunek jest spełniony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej najpierw się zastanowić co to jest system idealny i czy w ogóle taki istnieje, dla spotykanego na rynku rozrzutu jakości rejestracji?  ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.05.2020 o 15:09, Kris_54701 napisał:

I zacząć słuchać tego co jest na średnicy.

No tak tylko że wtedy otrzymujemy tak mało popularne teraz tzw. brytyjskie brzmienie. A hiend do którego tu wszyscy zmierzają wielkimi susami to pełne pasmo, gigantyczna dynamika i wszystko jak na dłoni.

23 godziny temu, Kris_54701 napisał:

Pod warunkiem że słuchamy z dokładnie tą samą głośnością co na żywo. 

Zgadza się, wiele wzmacniaczy ma przecież wyskalowany regulator głośności z zerem na godzinie 12, albo wskazówki żeby słuchać na okreslonym poziomie mocy by uzyskać maxymalną jakość.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale niektórzy twierdzą, że słuchają cicho i mimo wszystko mają hi-end... 

Do tego mają te swoje wielkie kolumny których głośniki nawet ciężko rozruszać przy cichym graniu ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)



No tak tylko że wtedy otrzymujemy tak mało popularne teraz tzw. brytyjskie brzmienie.

A hiend do którego tu wszyscy zmierzają wielkimi susami to pełne pasmo, gigantyczna dynamika i wszystko jak na dłoni.


A świstak siedzi i zawija w te sreberka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Grzegorz7 napisał:

No tak, ale niektórzy twierdzą, że słuchają cicho i mimo wszystko mają hi-end... 

Bo jak system jest hi-end to będzie hi-end i przy głośnym słuchaniu i przy cichym ?. Hi-end to hi-end niezależnie od głośności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.