Jump to content
Grzegorz Edra

Prawdziwy niski bas w muzycę

Recommended Posts

Witam pragnę poruszyć temat prawdziwego niskiego basu w muzycę .Tego poniżej 40 hz wiele płyt u nnie w kolekcji nie posiada zejścia basu poniżej 40.Tylko najwyżej schodzi do 43hz albo 47hz.A jak to u was jest wygląda drodzy koledzy w waszej kolekcji muzycznej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W mojej "muzycę" basu jest wystarczająco 😉

A dlaczego taki dziwny temat akurat w PC audio, a nie choćby tu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest tak, że basu "40hz", a nawet "47hz" w muzycę nie ma. I obawiam się, że nie ma go w żadnym systemie akustycznym, żadnym nagraniu, i że on w ogóle nie istnieje wcale.

Edited by Kapstan_Biasu

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

To zobaczcię sobię analizę widma w audacity waszych nagrań ja zwróciłem uwagę że u mnię w kolekcji schodzą nagrania maksymalnię do 43hz czasem nawet biorą dopiero od 47hz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka analizą nie jest możliwa do wykonanią. Nie da się wykryć i zmierzyć czegoś, co nie istnieję. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprecyzuj kolego  drogi dlaczego twoim zdaniem nie istnieje skoro analiza widma spektrum wielu u mnie płyt pokażuję że istnieję?

A jeżeli chodzi o temat dlaczego jest tutaj to dlaego że nie wiedziałem do jakiej kategori go wrzucić więc ostatecznię padło jakoś na forum o muzycę:)

Nie przepraszam padło tak już wcześniej kolega zauważył na forum o pc audio mój błąd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na audiohobby.pl facet założył wątek też o niskim basię i odziwo twierdzi i przekonuję innych że u niego w nagraniach jest bas nawet 23-25hz i podaję na zdjęciach wykres analizy widma z audacity i rzeczywiścię analiza pokażuję że rzeczywiścię on tam widnieję!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie spotkałem się do tej pory z literaturą tematu, poza publikacjami w internecię, w której wspomniano by o częstotliwościach np. 25 lub 47hz.  Zaryzykuję stwierdzienię, żę nie istnieje żadna częstotliwość, której wielkość jest podawana w hz.

Tak, najpierw zacznijmy od podstaw, a później dywagujmy nad zjawiskię.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Grzegorz Edra napisał:

...twierdzi i przekonuję innych że u niego w nagraniach jest bas nawet 23-25hz...

Oczywiście, że jest... tylko, że wszystko poniżej 50Hz to (jak powiedział realizator) "śmieci".


"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drogi kolego ale jaki realizator możesz sprecyzować? Bo trochę się zgadzam z tymi śmieciami bo są to częstotliwości głównię wywołującę dziwnę wibtację trzęsienia ziemi😉

Poproszę bardzo jeszczę o wyjaśnienię co kolega ma na myśli mówiąc śmieci(:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

31 minut temu, Grzegorz Edra napisał:

...co kolega ma na myśli mówiąc śmieci(:

Śmieci, czyli coś, czego miało nie być. Gdyby się dało, to by obciął wszystko równo poniżej około 50, a że się nie da, to jest tylko zciszone.

 

31 minut temu, Grzegorz Edra napisał:

są to częstotliwości głównię wywołującę dziwnę wibtację trzęsienia ziemi😉

 A używane przez murzynów do podyrywania murzynek. Tych częstotliwośi już się nie słucha. 

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję szanownemu kolędzę za wyjaśnienię czyli teraż wiem że nie ma co się martwić jakimś basem poniżej 50hz

Share this post


Link to post
Share on other sites

małe info do tematu

Coś się znajdzie z niskim Hz //  Octobass, którego harmoniczne schodzą do 20Hz

"On track 43, you’ll hear a deep bass sound produced by a djembe drum and
on tracks 44 to 47, you’ll hear an octobass. At a height of almost 11.5 ft., the
octobass is the largest double-bass in existence - there are only 6 in the world.
This instrument produces extreme low bass extension harmonics: down to 20
Hz with a peak at 28 Hz"

image.thumb.png.79424a32f03f663613cf9ef0672cda1a.png

można pościć taki sygnał na kolumny, Jest tylko 6 takich na świecie..


44 Octobass - 28 Hz, 56 Hz 0:27 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
45 Octobass - 42 Hz, 84 Hz 0:26
46 Octobass - 28 Hz to 224 Hz 0:32
47 Octobass - 36 Hz, 56 Hz, 112 Hz, 224 Hz 0:27

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Grzegorz Edra napisał:

Dziękuję szanownemu kolędzę za wyjaśnienię czyli teraż wiem że nie ma co się martwić jakimś basem poniżej 50hz

Oczywiscie to tylko tak z grubsza i na chłopski rozum.

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie staram przypomnieć... może mówił o cięciu na 45 a nie 50? Z pewnością nie 40, ani tym bardziej jakieś dziwne 30 albo 20.

Na wiki jest tabela z zakresem częstotliwości instrumentów, warto zerknąć. 


"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem gdzieś że ktoś mówił o cięciu na 40 hz a nawet mówił że w praktycę można ciąć nawet poniżej 50 hz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W każdym bądź razie wychodzi coś około tych częstotliwości, które podałeś w pierwszym poście.


"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprawiłem się, to było około 40 (chyba). Tu nie ma jakiejś stałej, to kwestis tego, jakie instrumenty grają.

Sam już swoje płyty sprawdziłeś, więc o co pytasz?

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites

W procesie masteringu zawsze wystepuje ciecie na 20 Hz w dół. Nazywa się to usuwaniem składowej stałej - DC offset. Jednym z ostatnich procesów w trakcie przygotowywania mastera jest własnie usuwanie DC offset. Zakłada się filtr dolnozaporowy na 20 Hz, tak więc wszystko co poniżej ulega 'stłamszeniu'.
Zawartość muzyczna z zakresach 50 Hz i niżej nie stanowi żadnego problemu. Wszelkie syntezatory i instrumenty wirtualne wytworzą dźwięk w paśmie zależnym tylko od operatora instrumentu. Nie ma żadnego problemu z wygenerowaniem pochodów basowych na jakimkolwiek syntezatorze w paśmie 30 Hz. Ba, mogę to nawet rozplanować na lewy i prawy kanał z przenikaniem włącznie. Nie ma żadnego problemu by potem taki sygnał zapisać na CD. Cyfra nie stwarza tu żadnych trudności.
Co innego analog - tu na potrzeby wytworzenia płyty winylowej całe pasmo basowe zostanie zmonofonizowane na poziomie około 80 Hz w dół oraz zostanie założony filtr dolnozaporowy. Inaczej nacinak zrobiłby masakrę z lakieru przy nacinaniu. 

  • Thanks 2

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Grzegorz Edra napisał:

Tak dzięki kolego za ciekawostkę ale mi chodziło głównię o muzykę

To fragment muzyki z zejściem poniżej 40Hz.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )    czy są użyteczne? tego nie wiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jednak miałem rację że audacity mi na widmię pokazuję mi zejścię basu na 43 Hz czy czasem 47 czyli jest to zejścię?

Edited by Grzegorz Edra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma tego zejścią, ponieważ częstotliwościa "43hz" nie istnieję.

Edited by Kapstan_Biasu

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i właśnie o to chodzi. W technice nie ma dowolności w tym zakresie. Rozmiar jest istotny.

Edited by Kapstan_Biasu

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, yayacek napisał:

W procesie masteringu zawsze wystepuje ciecie na 20 Hz w dół.

Jeden z forumowych fachowców twierdził o cięciu od 40-50Hz.

1 godzinę temu, yayacek napisał:

Zawartość muzyczna z zakresach 50 Hz i niżej nie stanowi żadnego problemu. Wszelkie syntezatory i instrumenty wirtualne wytworzą dźwięk w paśmie zależnym tylko od operatora instrumentu.

Tak... teoretycznie tak. A praktycznie? Nie mówimy tu o kawałkach spreparowanych do wyrywania lasek na furę ze złotymi felgami, ale o słuchaniu muzyki, więc w 99,99% płyt poniżej 45Hz będą same śmieci. A nawet jeśli coś będzie, to dla słupków z BR może zakończyć się tragicznie.

------

55 minut temu, Bogusław_59825 napisał:

To fragment muzyki z zejściem poniżej 40Hz.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )    czy są użyteczne? tego nie wiem.

Zalecam ostrożność z takimi doświadczeniami, bo możemy basu nie usłyszeć, za to zobaczyć rozlatujące się zawieszenia midwooferów:

https://www.audiostereo.pl/topic/149998-wychył-membran/

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.