Skocz do zawartości
IGNORED

Prawdziwy niski bas w muzycę


Grzegorz Edra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Polski zespół który bardzo, bardzo lubię.
Można z Bandcampa zassać pierwsze EP za darmo (lub dać muzykom "co łaska", zwłaszcza w tych czasach).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Przykładowo pierwszy numer "From Deepest Place".
Podlane basem.
Audacity pokazuje peek na 37Hz - nie wiem czy to "prawdziwy bas".
Lubię takie brzmienie, z tąpnięciem, choć nie wiem czy realizator nie dolał zbyt dużo:-)
Na małych głośnikach lub bez wspomagania subbasem to zwyczajnie nie gra...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, Przemysław_51508 napisał:

...mam jedną zasadę, której się trzymam. Sprzęt nie będzie mi dobierał repertuaru do słuchania. 

Tylko tę zasadę trudno uznać za Twoją, bo 99% forumowiczów zgodnie z nią swoje audio dobiera. Moje audio też gra to co lubię i tak jak lubię. Więc Twoją kwestia jest równie fundamentalna, jak stwierdzenie 2+2=4 na metematyka.forum.pl. 

22 godziny temu, xetras napisał:

Przy łojeniu to profanacja.

 

5 godzin temu, Przemysław_51508 napisał:

Można słuchać cicho metalu. 

Można też i słuchać muzyki ale nie czuć pełnej potęgi dźwięku.

Chcę iść na kocert, to idę na koncert. A w domu to wieczorkiem, po całym dniu się relaksuję. Ja potrzebuję deathmetalem się wyciszyć, a nie nakręcić. Po kilku niezbyt udanych zakupach, przypomniałem sobie swoje Mercury M1, kupiłem najlepsze (podobno) z serii czyli Revolution R3, i okazało się to strzałem w 10.

5 godzin temu, Przemysław_51508 napisał:

Trudne  do odtworzenia tak, śmieci już niekoniecznie.

Tak. Bywają śmieci, bywa nic, ale bywa i muzyka. Dlatego przed inwestycją w subbas trzeba się zastanowić, co w naszych nagraniach jest. Bo może się okazać, że w ograniczonym budżecie lepiej zadowolić się basem powyżej 50Hz, a zainwestować w środek i górę... co szczerze do rozważenia polecam.

22 godziny temu, Przemysław_51508 napisał:

To widocznie zmieniła się wersja wydarzeń.

Skoro uważasz, że dwie moje wypowiedzi są ze sobą sprzeczne, to co najmniej jednej z nich nie zrozumiałeś. Której? A może obu? Znając Ciebie to bardzo prawdopodobne.

22 godziny temu, Przemysław_51508 napisał:

Masz jakieś mylne przekonanie... 

Co ty masz kur.a za manię? Znów sam wypisujesz pierdoły, i znów wciskasz, że to moje przekonanie.

22 godziny temu, Przemysław_51508 napisał:

...jak większość słucha na byle czym to muzyka jest na to byle co tworzona i na byle czym brzmi optymalnie. Niestety tak nie jest. 

Oczywiście, że tak nie jest, i nie wiem jak przyszedł Ci do głowy tak głupi pomysł. Bo choć muzyka jest relizowana także z myślą o graniu na "byle czym", to na lepszym sprzęcie po prostu zagra lepiej.

22 godziny temu, Przemysław_51508 napisał:

I jeszcze jedno jak myślisz co się stanie gdy nagranie z niskim basem będziesz próbował głośniej odtworzyć na pierdziawkach z pasywną zwrotnicą? 

Pierdziawki się spierdzą.

22 godziny temu, Przemysław_51508 napisał:

To możesz łatwo sprawdzić ?

Jak zwykle wpadasz w połowie dyskusji i proponjesz coś, co już dawno zrobiłem.

6 godzin temu, Przemysław_51508 napisał:

...można by było osiągnąć wkładając we wszystko odrobinę wysiłku. 

U mnie oznaczałoby to podwojenie budżetu, więc kompromisu poszukałem bez subbasu.

-----

23 godziny temu, xetras napisał:

Za to Cię lubię ! Logika !

A brak logiki jest tym, co mnie irytuje. Dziękuję ?

-----

Metal metalem, a jeśli czegoś nie da się słuchać cicho i "bez" basu, to raczej tego:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Sine Metu napisał:

I słuchają audiofilskiego plumkania na podstawkowych popierdółkach.

 

Może tak lubią? A może na taki sobie mogą pozwolić kompromis z powodów innych niż audio? Czy może po prostu nie wiedzą, że są w błądzie? Nie wiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Może tak lubią? A może na taki sobie mogą pozwolić kompromis z powodów innych niż audio? Czy może po prostu nie wiedzą, że są w błądzie? Nie wiem.
Teza była inna.

mam jedną zasadę, której się trzymam. Sprzęt nie będzie mi dobierał repertuaru do słuchania. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, szymon1977 napisał:

Moje audio też gra to co lubię i tak jak lubię.

Moje gra  nawet to czego nie lubię a może mi się spodobać. 

Rozumiesz różnicę?

17 minut temu, szymon1977 napisał:

Ja potrzebuję deathmetalem się wyciszyć, a nie nakręcić.

Relatywizujesz własne ograniczenia. Ja nie muszę. 

19 minut temu, szymon1977 napisał:

Chcę iść na kocert, to idę na koncert.

A ja mogę sę posłuchać głośno w piwnicy i mogę iść na koncert. A jak chce się zrelaksować to słucham relaksującej muzyki. 

Fajnie jest. 

21 minut temu, szymon1977 napisał:

Dlatego przed inwestycją w subbas trzeba się zastanowić, co w naszych nagraniach jest.

Sub to nie jest najlepsze rozwiązanie. Wiem bo długo używałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Sine Metu napisał:

Teza była inna.

Tak. I każdy dobiera sprzęt do muzyki, a nie muzykę do sprzętu.

26 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

Moje gra  nawet to czego nie lubię a może mi się spodobać. 

Rozumiesz różnicę?

Rozumiem. Jak mi się spodoba coś, co u mnie nie gra, to nie przestanę tego słuchać, tylko zmienię sprzęt na taki, że zagra. Rozumiesz?

28 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

Relatywizujesz własne ograniczenia. Ja nie muszę. 

Nie Przemciu, ja kupiłem sprzęt pod swój gust, a Ty ze swojego gustu usiłujesz robić prawdę objawioną.

30 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

A ja mogę sę posłuchać głośno w piwnicy i mogę iść na koncert.

A Ty to nie ja, a ja nie mam piwnicy i wystarcza mi głośność średnia.

31 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

A jak chce się zrelaksować to słucham relaksującej muzyki. 

Fajnie jest. 

Ja też, i też jest fajnie.

34 minuty temu, Przemysław_51508 napisał:

Sub to nie jest najlepsze rozwiązanie. Wiem bo długo używałem.

Nie pisałem o subwooferze tylko o subbasie. Ale uwaga cenna więc ją zapamiętam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, szymon1977 napisał:

Tak. I każdy dobiera sprzęt do muzyki, a nie muzykę do sprzętu.

Ty może tak robisz.

 

18 minut temu, szymon1977 napisał:

Rozumiem. Jak mi się spodoba coś, co u mnie nie gra, to nie przestanę tego słuchać, tylko zmienię sprzęt na taki, że zagra. Rozumiesz?

Rozumiem. Ale ty nie rozumiesz o co mi chodziło. 

 

20 minut temu, szymon1977 napisał:

A Ty to nie ja, a ja nie mam piwnicy i wystarcza mi głośność średnia.

Wystarcza bo musi ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

Rozumiem. Ale ty nie rozumiesz o co mi chodziło. 

Doskonale Cię rozumiem. Masz sprzęt, który zagra wszystko. Mnie na to nie stać, więc mam sprzęt, który zagra tylko to co ja lubię. Żadna różnica, bo nie gram tego, czego nie słucham Rozumiesz?

10 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

Wystarcza bo musi ?

Nie Przemciu, nie miewam ochoty na zrobienie w domu koncertu.

12 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

Ty może tak robisz.

Jeszcze raz Ci napiszę: nie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, szymon1977 napisał:

Mnie na to nie stać,

Stać cię ale o tym nie wiesz. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne plumkanie z basem w tle 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Dżejmsa Blejka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, przemak napisał:

Natomiast do basu czy innych dźwięków basowych o określonej wysokości nie można "tak sobie" dodawać tych 30Hz. Dlatego @yayacek nie znalazł przykładu i nie znajdzie i dlatego protestowałem, żeby nie mącić. Do tego można dodawać tylko dźwięki, które "pasują", a 30Hz do 41Hz nie pasuje, ani do żadnego innego muzycznego dźwięku też nie pasuje. Do basu można dodawać dźwięki które pasują, czyli do E można dodać niższe o oktawę E albo ewentualnie kwartę w dół czyli B(H). Wszystko inne raczej będzie dudnić i to nawet, jak będzie stroić

Proszę o to manual jak krowie na rowie jak robimy tłusty bas.
Proszę zauważyć, że w materiale jest dodawane 55 Hz (wytworzone z sinusa 110 Hz za pomocą pluginu) do całkowitego miksu! Nikt nie sprawdza czy to stroi czy nie - po prostu określa się efekt końcowy jako satysfakcjonujący czy też niesatysfakcjonujący.
Sinus jaki jest w przykładzie, jak już wspomniałem miksowany jest z całym utworem. Można i tak choć ciekawiej byłoby dodać ten sinus do samej linii basu (bass gitara czy stopa czy niskie synthy). Praktyka taka jest powszechna i stosowana od dawna w muzyce rozrywkowej.
Nic nie stoi na przeszkodzie by dodać sinus 40 czy 30 Hz (z harmonicznymi lub bez) do całego miksu czy do samej ścieżki basowej. Ba, możemy dodać sam ton podstawowy (w przypadku jak na wideo byłoby to 55 Hz) o ile uznamy (producent/artysta), że tak właśnie ma być. 
Proszę też zauważyć, że w materiale wideo instruktor nie zastanawia się czy owe 55/110 Hz pasuje do linii basu w miksie, po prostu wykreował sinus 110 Hz i stwierdził, że za jego pomocą 'uzdrowi' linię basową w nagraniu bo jak sam stwierdza "to dobry miks ale brakuje mu dołu" 4'19'' 

Do wykreowanego sinus 110 Hz zostały dorobione harmoniczne (wtyczka R-bass) 220 Hz, 330 Hz oraz harmoniczna (za pomocą wtyczki LoAir) 55 Hz. Tak wykreowana ścieżka z sinusem + wtyczki została zmiksowana z całym nagraniem.
Czy będzie dudnić czy nie to już kwestia osoby za stołem i proporcji w miksowaniu sinusa z utworem. 

Przykład w wideo to muzyka rockowa, więc naturalnie, że człowiek za stołem nie dodaje 30 Hz, ale w przypadku nagrań Yellow czy choćby wzmiankowanej Grace Jones, gdzie dół jest mocno tłusty, ciężki, mega niski i masywny sinus 30Hz czy 40 Hz jest oczywistym zabiegiem.

Wideo pochodzi ze strony studia małego masteringowego Sage Audio:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, yayacek napisał:

Proszę zauważyć, że w materiale jest dodawane 55 Hz (wytworzone z sinusa 110 Hz za pomocą pluginu) do całkowitego miksu! Nikt nie sprawdza czy to stroi czy nie - po prostu określa się efekt końcowy jako satysfakcjonujący czy też niesatysfakcjonujący.

Proszę zauważyć, że w materiale NIC Z 50/110Hz NIE JEST DO NICZEGO DODAWANE. Sinus 110 na pierwszym śladzie jest użyty do pokazania, jak działają te wtyczki. Następnie te wtyczki są zastosowane do przykładowego utworu, a ślad z sinusem wtedy jest zamknięty ?

To tak żeby sobie bzdur nie cytować, bo ludzie czytają ?

I niestety nadal czekam na ten przykład niestrojącego dwudźwięku basu. Bo "w przypadku nagrań Yellow czy choćby wzmiankowanej Grace Jones, gdzie dół jest mocno tłusty, ciężki, mega niski i masywny sinus 30Hz czy 40 Hz jest oczywistym zabiegiem" to jest bzdura a nie przykład.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, yayacek napisał:

Proszę zauważyć, że w materiale jest dodawane...

Nikt nie mówił, że się nie da.

Godzinę temu, yayacek napisał:

Przykład w wideo to muzyka rockowa, więc naturalnie, że człowiek za stołem nie dodaje 30 Hz, ale w przypadku nagrań Yellow...

Ale ja nie słucham Yello tylko (powiedzmy) rocka, a 55Hz to monitorek 16,5cm da radę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, przemak napisał:

a ślad z sinusem wtedy jest zamknięty ?

Racja, moja wina. Zły przykład i po łebkach przeze mnie przejrzany. Nie mam nic na usprawiedliwienie.
Jednak dalej podtrzymuję twierdzenie, że dodawanie sinusa jest normalnym zjawiskiem. Nie wierzę, że nigdy tego nie robiłeś ani o tym nie słyszałeś. 
Sinus do basu (git basowa czy kick) od tego zaczęliśmy dyskusję o ile pamiętam. Git basowa czy kick wyzwala otwarcie bramki z sinusem (30, 40, 50 Hz wedle własnej wizji). Generowany sinus miksuje się z kickiem czy basem dodając dołu. Kick drum (bass guitar) jest triggerem do otwarcia bramki z sinusem. Proporcje ustawiasz dowolnie. Bramkę może teoretycznie otwierać jakikolwiek instrument, ale my skupiamy się na basie czyli bębny czy git basowa.
Ta technika jest tak znana i stara, że aż nie wiem co. 
Wideo powie więcej - od 2 minuty 5 sekundy widzimy generator sinus z ustawionym 52 Hz oraz kick wyzwalający bramkę z tym sinusem - staram się pisac prosto by może inni zainteresowanie wiedzieli o co biega. Bramka posiada ustawienia jak na wideo pozwalając wybrzmiewać sinusowi bardziej lub mniej aż do przesady - jak to prezentuje instruktor. To jest własnie dodawanie dołu, generowanie nienaturalnego acz pożądanego subbasu w wielu produkcjach muzycznych.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, yayacek napisał:

Racja, moja wina. Zły przykład i po łebkach przeze mnie przejrzany. Nie mam nic na usprawiedliwienie.
Jednak dalej podtrzymuję twierdzenie, że dodawanie sinusa jest normalnym zjawiskiem. Nie wierzę, że nigdy tego nie robiłeś ani o tym nie słyszałeś. 
Sinus do basu (git basowa czy kick) od tego zaczęliśmy dyskusję o ile pamiętam. Git basowa czy kick wyzwala otwarcie bramki z sinusem (30, 40, 50 Hz wedle własnej wizji). Generowany sinus miksuje się z kickiem czy basem dodając dołu. Kick drum (bass guitar) jest triggerem do otwarcia bramki z sinusem. Proporcje ustawiasz dowolnie. Bramkę może teoretycznie otwierać jakikolwiek instrument, ale my skupiamy się na basie czyli bębny czy git basowa.
Ta technika jest tak znana i stara, że aż nie wiem co. 
Wideo powie więcej - od 2 minuty 5 sekundy widzimy generator sinus z ustawionym 52 Hz oraz kick wyzwalający bramkę z tym sinusem - staram się pisac prosto by może inni zainteresowanie wiedzieli o co biega. Bramka posiada ustawienia jak na wideo pozwalając wybrzmiewać sinusowi bardziej lub mniej aż do przesady - jak to prezentuje instruktor. To jest własnie dodawanie dołu, generowanie nienaturalnego acz pożądanego subbasu w wielu produkcjach muzycznych.

 

Ja wiedziałem, że w końcu dojdziemy do porozumienia ? Problem tylko w tym, że podajesz oczywiste przykłady na triggerowanie bębnów, dopisując od siebie za każdym razem "bębny albo bas". A to są tylko bębny. Wszystkie przykłady, jakich pokazałeś mnóstwo i dobrze, ludzie poczytają, dotyczą albo triggerowanie bębnów albo oktawera na basie. Do basu owszem, też się dodaje, ale nie dodaje się byle czego jak do bębnów tylko odpowiednie dźwięki i jeżeli stałe, np. tonikę, to tylko w prostych harmoniach typu disco, gdzie często za "burdon" i jednocześnie bas robi długa odpowiednio nastrojona stopa typu 808.

Podsumowując - piszemy o muzyce, więc dodajemy dźwięki muzyczne o odpowiedniej i pasującej wysokości a nie byle co. Propozycja dodawania "jakiegoś" niestrojącego dźwięku do utworu jednocześnie z właściwym dźwiękiem basu to jest herezja. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Sine Metu napisał:

Każdy to wg Ciebie 1%, jak podałeś wcześniej?

Analfabetyzm wtórny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Sine Metu napisał:
4 minuty temu, szymon1977 napisał:
Analfabetyzm wtórny.

To wróć do szkoły.

Misiu, to Tobie nie udało się poskładać  literek i odczytać treści.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Sine Metu napisał:

Zacznij od swojego wpisu #182 emoji867.png

Powtórzę:

57 minut temu, szymon1977 napisał:

Misiu, to Tobie nie udało się poskładać  literek i odczytać treści.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio (w zimie) był mielony podobny temat w zakładce "Inne":

Dla przypomnienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, przemak napisał:

[...] można dodawać tylko dźwięki, które "pasują", a 30Hz do 41Hz nie pasuje, ani do żadnego innego muzycznego dźwięku też nie pasuje. Do basu można dodawać dźwięki które pasują, czyli do E można dodać niższe o oktawę E albo ewentualnie kwartę w dół czyli B(H).

Wszystko inne raczej będzie dudnić i to nawet, jak będzie stroić. Generalnie bas/dół w muzyce zwłaszcza rozrywkowej jest monofoniczny (w sensie że nie polifoniczny) [...]

Czyli mamy w muzyce do czynienia z realnym zakresem częstotliwości, czyli tym co jest zapisane w nutach i co się da nagrać (pomijając zakłócenia) oraz z tym, co zostało dodane później.

Jeżeli dodane, to jak pisałem krótkie dźwięki do bębnów (wtedy o dowolnej wysokości, aczkolwiek zwykle też dobrane do tonacji) lub oktawa niżej do dłuższych dźwięków o określonej częstotliwości. Tu jest pełna dowolność, jak kto chce jakiś subsoniczny dół uzyskać - można dowalić do stopy albo do basu albo do czegoś innego grającego, ale zwykle właśnie tak - albo albo.

Czyli albo jest potężny bas z farfoclami i wtedy bębny raczej wyżej albo jak bęben buczy to cienki bas albo wcale

Do tego mogą dochodzić jakieś niemuzyczne efekty, typu wybuchy czy inne niskie tony, wtedy one nie stroją i słychać, że są efektem a nie muzyką. 

[...]

Na szczęście dłuższe dźwięki po prostu słychać i nikt do dowolnego dźwięku basu nie będzie dodawał innego "pomiędzy dźwiękami" ani nawet spoza skali. 

Dzięki - pogrubiłem i podkreśliłem, co dla mnie najistotniejsze (aha- poprawiłem też "drony" na "tony" ? - to ewidentna literówka). Trochę zedytowałem, ale z pokorą niefachowca wobec fachowca. Bez urazy, chyba w miarę starannie ?

Rozpisałeś się - wyjaśnienie jest bardzo obszerne. Ode mnie pytanie:

Czyli to wypada ~2 1/2 do 3 oktaw strojonych w dół względem ... [pliz, nie rozciągajmy wątku o to, które podstawy tonalne dobieramy, bo np. Chińczycy mają kompletnie różną od europejskiej i narzuconej przez ISO, a ta standardowa chyba już nie w modzie :)].
Po prostu - do 3 oktaw, z wyjątkami - organy, harfa, fortepian, timpani i  może coś jeszcze ? Kontrafagot, sarusofon, bastuba, kontrabas ? O ile brzmią - to i tak w dużej sali, albo na wolnym powietrzu.

No i jeszcze- last but not least - czasami na słuchawkach.

Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, xetras napisał:

poprawiłem też "drony" na "tony" ? - to ewidentna literówka

Nie, nie literówka, drone czyli warkot po angielsku ? Reszta uwag jak będą później. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - na to bym nie wpadł.

Kontra, wielka, mała - tak się te oktawy nazywają. Czyli (do warunków mieszkaniowych) - z grubsza z nawiązką  - 49 Hz do około 349 lub 392 Hz . Takie wg mnie by było pasmo, o którym mowa w tytule i w pierwszych postach tematu.

(Akustycznie- 1 do 6 metrów.)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Przemysław_51508 napisał:

Stać cię ale o tym nie wiesz.

Hmmm... za wzmacniacz dostanę £100, za kolumny £100, dołożyć mogę £100, a Daphile i konwerter USBtoSPDIF chciałbym zostawić. Kolumny aktywne do wystroju wnętrza mi nie pasują, więc musi być wzmacniacz i kolumny. Podłogowe czy monitory bez znaczenia, podstawki mam. Jeśli Cię dobrze zrozumiałem, to zagra dobrze wszystko i do tego głośno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, xetras napisał:

Dzięki - na to bym nie wpadł.

Kontra, wielka, mała - tak się te oktawy nazywają. Czyli (do warunków mieszkaniowych) - z grubsza z nawiązką  - 49 Hz do około 349 lub 392 Hz . Takie wg mnie by było pasmo, o którym mowa w tytule i w pierwszych postach tematu.

(Akustycznie- 1 do 6 metrów.)

Trochę za szeroko. Generalnie bas to do 200Hz, a i to naciągając. Od 200 to już niski środek. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, szymon1977 napisał:

£100, za kolumny £100, dołożyć mogę £100,

Zestaw słuchawkowy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.