Jump to content
Grzegorz Edra

Prawdziwy niski bas w muzycę

Recommended Posts

No ale przecież najniższa struna gitary basowej schodzi do 41,2Hz a ty mówisz że poniżej 45 Hz są same śmieci skoro tak to nie usłyszmy najniższego dzwięku gitary basowej?!

Edited by Grzegorz Edra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmawiamy teoretycznie i ogólnie, więc nie muszę za każdym razem dodawać około. Usłyszymy bez problemu, bo te 41,2Hz to najniższa częstotliwość jaką ta gitara wytworzy, a nawet grając ten najniższy dźwięk, to 41,2Hz będzie bardzo cicho, a większość tego co słyszymy, to wyższe harmoniczne.

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, szymon1977 napisał:
1 godzinę temu, yayacek napisał:

W procesie masteringu zawsze wystepuje ciecie na 20 Hz w dół.

Jeden z forumowych fachowców twierdził o cięciu od 40-50Hz.

Nie wiem co kto pisał, ale zasada jest jedna i zawsze taka sama. Jednym z ostatnich procesów na etapie masteringu jest usunięcie składowej stałej (DC offset). Robi się to poprzez nałożenie filtra dolnozaporowego na częstotliwości 20 Hz i basta. Od zawsze się tak robiło i robi - chyba, że ktoś jest niedouczonym domowym 'majsteringowcem' i w ogóle nie ma pojęcia o usuwaniu DC.
Tak więc zawartość dźwiękowa jest nienaruszalna do poziomu 20 Hz, dopiero tutaj mówimy o jakimkolwiek filtrowaniu. Więc jeśli twórca/producent zamyśli sobie by zawrzeć w nagraniu podmuchy basowe na 30 Hz wygenerowane w jakimkolwiek sekwencerze to nie bedzie zadnego problemu. Sygnał zostanie wygenerowany i takiż zapisany na CD.

Powyższe nie tyczy masteru pod vinyl, tutaj mamy zupełnie inna rzeczywistość podyktowaną ułomnością zapisu. Nacinak, który tnie w lakierze przy wykonywaniu matrycy ma swoje ograniczenia. Bas musi byc monofonizowany i cięty o wiele mocniej.

26 minut temu, szymon1977 napisał:
1 godzinę temu, yayacek napisał:

Zawartość muzyczna z zakresach 50 Hz i niżej nie stanowi żadnego problemu. Wszelkie syntezatory i instrumenty wirtualne wytworzą dźwięk w paśmie zależnym tylko od operatora instrumentu.

Tak... teoretycznie tak. A praktycznie? Nie mówimy tu o kawałkach spreparowanych do wyrywania lasek na furę ze złotymi felgami, ale o słuchaniu muzyki, więc w 99,99% płyt poniżej 45Hz będą same śmieci. A nawet jeśli coś będzie, to dla słupków z BR może zakończyć się tragicznie.

Praktycznie zawartość bedzie taka jaką zamyśli sobie producent. 
Nie myślicie jak muzyk, producent. Każdy instrument można kluczować. Dźwięki perkusji można wspomagać generatorem przebiegów, można spokojnie nakładać (proces w pełni zautomatyzowany) przykładowo przebieg 30 Hz w momencie uderzenia stopy (tylko na tę chwilę). Bez problemu można wspierać gitarę basową generatorem wytwarzającym jakąkolwiek częstotliwość dodatkową przy szarpnięciu np. najniższej nuty.
Tak więc do 20 Hz, na nagraniu (CD) jest taka zawartość jaka miała być! Jest taka jaka została zaplanowana. Dopiero od 20 Hz w dół zaczyna się filtracja.

  • Thanks 1

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
7 minut temu, yayacek napisał:

Tak więc zawartość dźwiękowa jest nienaruszalna do poziomu 20 Hz, dopiero tutaj mówimy o jakimkolwiek filtrowaniu.

Ale chyba nie sugerujesz, że skoro gitara basowa nie gra poniżej 40Hz, to zamiast zciszać ją od 40Hz, zostawia się wszystkie śmieci w zakresie 20-40Hz.

9 minut temu, yayacek napisał:

Więc jeśli twórca/producent zamyśli sobie by zawrzeć w nagraniu podmuchy basowe na 30 Hz wygenerowane w jakimkolwiek sekwencerze... 

Mówiłem o muzyce, a nie elektronicznych efektach.

10 minut temu, yayacek napisał:

...chyba, że ktoś jest niedouczonym domowym 'majsteringowcem' i w ogóle nie ma pojęcia o usuwaniu DC.

"Chyba" jednak nie.

13 minut temu, yayacek napisał:

...nałożenie filtra dolnozaporowego na częstotliwości 20 Hz i basta.

Skoro żaden instrument nie zagrał poniżej 40Hz, to sobie możesz ciąć nawet na 1Hz. I tak w granicach 1-40Hz muzyki nie ma.


"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, szymon1977 napisał:

Ale chyba nie sugerujesz, że skoro gitara basowa nie gra poniżej 40Hz, to zamiast zciszać ją od 40Hz, zostawia się wszystkie śmieci w zakresie 20-40Hz.

Ciągle nie łapiesz albo czytasz nieuważnie. Gitara może sama z siebie grać owe 40 Hz ale wpomagana generatorem przebiegów w byle jakim DAW będzie generowała sygnał 30 Hz przy szarpnięciu przykładowo najniższej struny. Takie praktyki to standard. Tak samo jak wspomaganie dźwięku stopy dodatkowym sztucznie generowanym przebiegiem.

 

4 minuty temu, szymon1977 napisał:
16 minut temu, yayacek napisał:

Więc jeśli twórca/producent zamyśli sobie by zawrzeć w nagraniu podmuchy basowe na 30 Hz wygenerowane w jakimkolwiek sekwencerze... 

Mówiłem o muzyce, a nie elektronicznych efektach.

Muzyka jest tym czym twórca sobie zażyczy. Jeżeli w dziele muzycznym danego twórcy mają być sztucznie wygenerowane częstotliwości wspierające uderzenie stopy (czyli 99% realizacji) to znaczy, że wedle niego (twórcy/producenta) jest to muzyka.

 

7 minut temu, szymon1977 napisał:
18 minut temu, yayacek napisał:

...chyba, że ktoś jest niedouczonym domowym 'majsteringowcem' i w ogóle nie ma pojęcia o usuwaniu DC.

"Chyba" jednak nie.

Nie wiem co "chyba nie".
Ale ponoć jak przeczytasz coś w obcym języku to owa treść wydaje się mądrzejsza.

Tak więc o filtrze na 20 Hz:
najwieksze forum pro audio dla zawodowców - 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  - choć nawet tu co poniektórzy się dziwią, ale tam też występuje masa amatorów.

pierwszy lepszy tekst o 20 Hz z pierwszego lepszego podręcznika - 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

  • Like 1
  • Thanks 1

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, szymon1977 napisał:
1 godzinę temu, Bogusław_59825 napisał:

To fragment muzyki z zejściem poniżej 40Hz.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )    czy są użyteczne? tego nie wiem.

Zalecam ostrożność z takimi doświadczeniami, bo możemy basu nie usłyszeć, za to zobaczyć rozlatujące się zawieszenia midwooferów:

https://www.audiostereo.pl/topic/149998-wychył-membran/

Tak, wiem, ...tak było w moim przypadku na sygnałach testowych poniżej 25Hz, tylko wychył membrany pokazywał by już odpuścić kombinowanie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, yayacek napisał:

Gitara może sama z siebie grać owe 40 Hz ale wpomagana generatorem przebiegów w byle jakim DAW będzie generowała sygnał 30 Hz przy szarpnięciu przykładowo najniższej struny. Takie praktyki to standard.

Nie. Nie. Nie. 

  • Thanks 1

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, przemak napisał:

Nie. Nie. Nie.

Co nie?! Nie mów, że nie potrafisz wyzwolić dowolnie wygenerowanej czestotliwości za pomocą dźwięku sterującego? Wyzwolenie sub basu za pomocą kick drum to pikuś przecież, niczym się to nie różni od szarpnięcia struny i wyzwolenia przez owe szarpnięcie dowolnie ustawionego sinusa. Programów typu MiGiC jest trochę a i na piechotę można zrobić to samo.
Robisz sinus 30 Hz i będzie on wyzwalany wówczas kiedy szarpniesz przyporządkowaną strunę. Więc nie rozumiem co z tym nie nie nie

21 minut temu, Grzegorz Edra napisał:

Drążymy temat a nadal nie dośliśmy do wniosku czy poniżej 40 Hz jest coś wartego uwagi(:

Czy jest coś wartego uwagi zależy tylko do widzimisię producenta/twórcy. Twórcy muzyki elektronicznej (to też muzyka), eksperymentalnej czy nurtów drum and bass mogą mieć różne widzimisię. Jeśli stwierdzą, że niskie czestotliwości w ich nagraniach odziaływują mentalnie na odbiorcę to mają do tego całkowite prawo. I wówczas sobie takie niskie dźwieki zawrą w swoich produkcjach.
Tak samo jak nikt nie zabroni malarzowi stworzyć obrazu za pomocą niewidzialnych farb UV - niby nie widać a jest namalowane.
Tak więc zawartość subsoniczna powinna być odnoszona do zamierzenia artysty a nie stricte do muzyki. Jeżeli artysta bedzia chciał zrobić utwór na skrzypce i sub bas to ma do tego pełne prawo, technicznie jest to możliwe (CD) i wówczas jak będziemy mieli małe skrzyneczki (jakieś pierdo monitorki) to bedziemy mówili, że tracimy zawartość muzyczną i coś co jest warte uwagi zupełnie nam zniknie z horyzontu.


Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, przemak napisał:
Godzinę temu, yayacek napisał:

Gitara może sama z siebie grać owe 40 Hz ale wpomagana generatorem przebiegów w byle jakim DAW będzie generowała sygnał 30 Hz przy szarpnięciu przykładowo najniższej struny. Takie praktyki to standard.

Nie. Nie. Nie. 

Tak byśmy sie jeszcze dobrze zrozumieli - taki temat na wspomnianym gearslutz "Sub bass with a bass guitar?":

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, Grzegorz Edra napisał:

Drążymy temat a nadal nie dośliśmy do wniosku czy poniżej 40 Hz jest coś wartego uwagi(:

W 99,999% nie ma nic, co sam potwierdziłeś w swoim pierwszym poście.


"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, yayacek napisał:

Co nie?!

Nię dodaję się 30Hz do 40Hz w przypądku instrumęntu o okręślonęj wysokości dźwięku. Nie jest to żądną stąndąrdową prąktykę, nie jest to żądną prąktyką. To się nazywa kakofonia, a w dole dodatkowo dizaster. Wątek jest debilny a założyciel ma gdzieś to, jak pisze, więc spoko dorzucaj dalej do pieca, mnie tu nie było. 

  • Thanks 2
  • Haha 1

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to może wskocz na gearslutz i napisz wszystkim, że generowanie sub basu za pomocą instrumentu wyzwalającego (w tym przypadku gitary) jest bez sensu.
Bez obrazy ale zatrzymałeś się chyba na xix wieku kiedy mówiono impresjonistom, że tak się nie maluje. Jak to możliwe by niebo było czerwone a cały obraz rozmazany i wymyty - tak się przecież nie maluje, to powoduje oczopląs i zeza.


Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, yayacek napisał:

Bez obrazy

I zgadłem. Ludzie nie potrafią przyznać się, że się zapędzili. Bzdury piszesz i tyle. Czytaj lepiej, co linkujesz. Cały duży czteropostowy wątek na GS jest o oktawerach a ty nadal nie kumasz. Dodaj sobie 30Hz do dźwięku E i posłuchaj. Do instrumentów nie dodaje się żadnych herców, tylko dźwięki. Muzyczne.

  • Thanks 1

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego Przemak uważasz że wątek przezemnię założony jest debilny?! Ja chcę poprostu wiedzieć czy poniżej 40 hz mam jeszczę doczynienia z basem czy jak to Szymon zauważył że śmieciami,i nie obraż się ale nie mam ciebie gdzieś tylko nie rozumiem tego o czym piszesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Przemysław_51508 napisał:

Bzdury gadasz. Jak zwykle czegoś nie zrozumiałeś. 

Jak zwykle to Ty się wtrąciłeś, i jak zwykle nie wiesz o czym mowa.


"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowię nie kłucię się a tak naprawdę to chodzi mi o to że jestem ciekawy od ilu Hz najlepiej zwiększyć głośność basu na equalizerzę,stąd ciekawi mnię czy warto podbijać głośność jakiegoś pasma poniżej 40 Hz?

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, przemak napisał:

I zgadłem. Ludzie nie potrafią przyznać się, że się zapędzili. Bzdury piszesz i tyle. Czytaj lepiej, co linkujesz. Cały duży czteropostowy wątek na GS jest o oktawerach a ty nadal nie kumasz. Dodaj sobie 30Hz do dźwięku E i posłuchaj. Do instrumentów nie dodaje się żadnych herców, tylko dźwięki. Muzyczne.

Jest też akapit o basie syntetycznym, który przeoczyłeś - Adding synth bass is interesting...
Bass do midi to coś zwykłego i żadnej magii w tym nie ma. Możesz zintegrowac bass via midi box do syntezatora, ustawić dowolną obwiednię i finito. Wygenerowany sound mieszasz z sygnałem nieobrobionym. Masz teraz dwie ścieżki - gitara basowa plus gitara basowa via midi z obwiedniami na niskich czestotliwościach. Mieszasz dowolnie wedle uznania i tym sposobem podpierasz sound gitary basowej sztucznie generowanymi dźwiękami.
Prościej nie potrafię wytłumaczyć.

28 minut temu, Grzegorz Edra napisał:

...od ilu Hz najlepiej zwiększyć głośność basu na equalizerzę,stąd ciekawi mnię czy warto podbijać głośność jakiegoś pasma poniżej 40 Hz?

Jak Ci ucho podpowiada i jak kolumny wytrzymują. Jak Ci sie podoba podbijanie basu to nic nam do tego - podbijaj ile wlezie wedle własnego upodobania.


Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, yayacek napisał:

Prościej nie potrafię wytłumaczyć.

Wcale nie musisz tłumaczyć. Wystarczy przykład nagrania z dodaną do dźwięku E jak pisałeś częstotliwością 30Hz. Jeżeli takie praktyki to standard, to nie będzie to trudne. 

Krótko mówiąc oczekuję przykładu, w którym jeden bas gra dźwięk E a drugi niższy ani B ani B flat tylko dokładnie pomiędzy, czyli jak piszesz standardowa praktyka. Zdajesz sobie sprawę, że to jest weryfikowalne? Od czasu wynalazku Leo Fendera będzie trudno, stąd zapewne potrzebna będzie elektronika, no, ale jak to powszechna praktyka, to czekam 😉

52 minuty temu, Grzegorz Edra napisał:

Dlaczego Przemak uważasz że wątek przezemnię założony jest debilny?! Ja chcę poprostu wiedzieć czy poniżej 40 hz mam jeszczę doczynienia z basem czy jak to Szymon zauważył że śmieciami,i nie obraż się ale nie mam ciebie gdzieś tylko nie rozumiem tego o czym piszesz?

Spoko, ją tęż nię rozumię, o czym piszęsz. 


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minuty temu, Grzegorz Edra napisał:

Ja piszę o jednym czy jest sens robienia korekcji equalizerem poniżej 40 Hz

IMO nie. 


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Grzegorz Edra napisał:

Ja piszę o jednym czy jest sens robienia korekcji equalizerem poniżej 40 Hz

Pominę sens takich działań, ale żeby cokolwiek z tego było, to musiałbyś mieć płyty, na których jest muzyka poniżej 40Hz - a sam napisałeś, że nie masz, i sprzęt, który potrafi zagrać poniżej 40Hz - a podejrzewam, że nie masz.


"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jeżeli mam w nagraniach 43 hz to mogę ją zgłośnić chyba nie uwypuklę samych śmieci czy zniekształceń?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, przemak napisał:

...przykład nagrania z dodaną do dźwięku

Nie rozumiem czemu ciągle upierasz się przy jakimś dodawaniu. Nie wiem o co chodzi. Nigdzie nie pisałem o jakimkolwiek dodawaniu a generowaniu dźwieku za pomocą wyzwalacza jakim w naszym przypadku będzie dana struna.
Można to zrobić za pomocą midi i generować ton 30 Hz przy szarpnięciu danej struny lub użyć ścieżki gitary basowej (całościowo), która będzie wyzwalała ton 30 Hz i potem to razem zmiksować.
Proszę - zagrywka basowa (5 sekund) z generowanym 30 Hz w chwili zaistnienia dźwięku gitary basowej. Zmiksowane razem:
1) gitara basowa
2) sinus 30 Hz wyzwalany przez sound gitary.
W tym przykładzie 30 Hz generowane jest przy wyzwoleniu dźwieku gitary. Gdyby ścieżke gitary przetransponować do midi to wyzwolenie 30 Hz mogłoby zajść po wyzwoleniu odpowiedniej nuty.
I cały czas pisałem właśnie o takim zachowaniu.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narobiłeś się i co? A wystarczyło przeczytać, czego się czepiałem. Możesz oczywiście zamieścić tutorial, jak dodawać 30Hz do gitary basowej (po co, to też wyjaśnisz), może to kogoś zainteresuje, ale ja nie czepiałem się tego, czy ktoś to umie czy nie, tylko twojego twierdzenia, że dodawanie generatora 30Hz do basu (nawet tylko do dźwięku E) to jest standardowa praktyka. Otóż nie jest i sam to udowodniłeś, pokazując zamiast nagrania (których powinno być mnóstwo przecież) przykład sporządzony osobiście.

1 godzinę temu, yayacek napisał:

Nie rozumiem czemu ciągle upierasz się przy jakimś dodawaniu. Nie wiem o co chodzi. Nigdzie nie pisałem o jakimkolwiek dodawaniu a generowaniu dźwieku za pomocą wyzwalacza jakim w naszym przypadku będzie dana struna.
Można to zrobić za pomocą midi i generować ton 30 Hz przy szarpnięciu danej struny lub użyć ścieżki gitary basowej (całościowo), która będzie wyzwalała ton 30 Hz i potem to razem zmiksować.
Proszę - zagrywka basowa (5 sekund) z generowanym 30 Hz w chwili zaistnienia dźwięku gitary basowej. Zmiksowane razem:

Po drugie - nie rozumiesz, o co chodzi z dodawaniem, ale sam miksujesz to razem. To co, "po zmiksowaniu" się to nie dodaje tylko mnoży czy co? 
Po trzecie - nie trudź się. Nie znajdziesz tak niestrojącego jak w twojej próbce basu jako standardowej praktyki. 30Hz po prostu nie stroi, w żadnej tonacji. No, ale może jestem w XIX wieku a teraz niestrój zdobi człowieka 😉


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Grzegorz Edra napisał:

Ja chcę poprostu wiedzieć czy poniżej 40 hz mam jeszczę doczynienia z basem

Raczej z subbasem. W jakiej muzyce? Organowej.

Tam o "śmieciach" w zakresie <40Hz nie można mówić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodawanie subsonicznych tonów to praktyka standardowa. Często gęsto w tutorialach dla muzyków z kręgu drum and bass, dubstep, ambient, elmuzy czy eksperymentalnej muzyki podawane są dokładne wskazówki. W produkcjach pop to także standard. Niski, czesto bardziej namacalny niż słyszalny bas to podstawa brzmień wielu klubowych nagrań. 
Stosowane są praktyki wyzwalania fali sinus (dowolna wartość, owa wspomniana 30 Hz czy wyżej) za pomocą instrumentu sterującego (kick bas, git basowa) czy za pomocą protokołu midi. Najprościej jest wygenerować przykładowy sinus 30 Hz i podłozyć go pod linie gitary basowej. Będzie on wyzwalany w chwili pojawienia się dźwięku z git basowej i dokładnie zanikał po wybrzmieniu struny. Proporcje ustawiamy dowolnie. W przykładzie powyższym zrobiłem wynaturzenie by uwypuklić działanie takiego zabiegu.
Tutorial do znanego Izotope przedstawia schemat dodawania sinusa do kick drum. Niczym się to nie różni od dodawania sinusa do gitary basowej - kwestia doboru instrumentu sterującego. Tego sinusa można wyzwolić też skrzypcami jak ktoś będzie miał taki kaprys:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  - punkt 5.

Red Bull Music Academy - wywiad z twórcą. RBMA znane każdemu twórcy warsztaty muzyczne. O dodawaniu sine wave podczas kreowania przebiegów basowych:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wątek na gearslutz o subsonicznym basie. Porada brzmi utwórz falę sinus i podepnij pod linię basową:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sound On Sound - najbardziej prestiżowy magazyn z dziedziny realizacji - techniki miksowania basu. Znów sine wave podkładane pod linie basową, akapit Boosting What's Not There!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dla fanów techno podręcznik kluczowania i zastosowania sinusa w linii basowej:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Podręcznik "Dance Music Manual: Tools, Toys, and Techniques" - podpieranie lini basowej modulowanym sinusem: patrz obrazek.

Podpinanie gitary basowej pod syntezator (via midi) i ustawianie dowolnych przebiegów na oscylatorach. Ograniczeniem jest tylko fantazja operatora. Można wygenerować przebiegi sinus, piła, kwadrat - co kto chce. Można potem zmieszać sound z syntezatora z oryginalną linią basową w dowolnych proporcjach uzyskując subbas grający w tle oryginalnej linii basowej.

Jak widać basówka została sprzężona z moogiem i tylko nasza wyobraźnia nas ogranicza w kreowaniu tonów.

Kreowanie linii basowej w nagraniu to pojęcie twórcze. Można robić wszystko, co tylko chcemy by uzyskac satysfakcjonujące nas brzmienie. Można stosowac wtyczki i różnego rodzaju soft modulujący ale najprościej podpierać się sinusem czy oscylatorami. 

Tak więc w nagraniu jest tyle dołu ile zapragnął tego producent/twórca. Do 20 Hz ta zawartość jest nienaruszona w żadnej z obróbek prowadzonych podczas prac nad masterem. Dopiero przy usuwaniu składowej stałej (DC offset) przy zakładaniu filtru dolnozaporowego na 20 Hz zawartość soniczna ulega filtracji.
 

manual.jpg

  • Like 1
  • Thanks 2

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.