Jump to content
Mgrzybek

ModWright KWI 200 jaki zasilający plus XLR ?

Recommended Posts

Witam użytkowników wzmacniaczy ModWright. Zmieniłem całkowicie system i jestem na etapie poszukiwania kabli zasilających oraz XLR do wzmacniacza KWI 200.  U mnie gra on w systemie z Triangle Signature Theta połączony głośnikowym Furutechem Speakerflux oraz z Exogal Commet Plus DAC. Jestem generalnie zadowolony z dopasowania elementów w tym momencie i chciałbym poprzez dobór okablowania dopracować tylko to brzmienie. Stąd pytanie głównie do praktyków a nie teoretyków, którzy z tym wzmacniaczem testowali różne kombinacje kabli.

Jak gra ModWright wiadomo. Kolumny mają same w sobie dobry bas dosyć wyraźną górę, która z jasno grającymi wzmacniaczami jest zbyt ostra a tu wydaje się być prawie w sam raz, i neutralną średnicę. Dac gra z kolei też mocnym basem ( podobnym do wzmacniacza), barwną dociążoną średnicą i dosyć rozdzielczą górą raczej wygładzoną bez wyostrzeń. W sumie daje to mocny trochę oleisty bas, barwną średnicę i trochę moim zdaniem wygładzoną być może za bardzo górę. 

Pierwsze podstawowe pytanie. ModWright ma wejścia XLR ale nie jest zbalansowany. W DAC mam wyjścia XLR zbalansowane. Czy będzie znacząca różnica w brzmieniu po połączeniu poprzez XLR czy to raczej na granicy percepcji skoro wzmacniacz nie jest zbalansowany ? Moim zdaniem będzie znacznie lepiej niż poprzez RCA ale bywa z tym różnie. 

Drugie zasadnicze. Chciałbym poprzez kabel zasilający wzmacniacz i interconect między wzmacniaczem a DAC utrzymać główne cechy brzmienia zestawu, natomiast uzyskać poprawę w rozdzielczości i obrazowaniu sceny. Nie chodzi mi o jakieś zasadnicze manipulowanie dźwiękiem ale chciałbym minimalnie wyeksponować górę, dodać powietrza w średnicy i trochę wykonturować podstawę basową. Tak by dźwięk  był bardziej przestrzenny. Reasumując szukam kabli które trochę ( minimalnie) odciążą brzmienie eksponując przestrzenność grania. Realnie interesuje mnie zakup z rynku wtórnego w cenie do ok. 8 tys. za oba przewody. Za coś wybitnego cena/jakość mogę zapłacić trochę więcej ale nie znacząco więcej.

Dziękuję z góry za różne sugestie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szedłbym w jakiegoś amerykańca MIT, Transparent, JPS 

Masz wersje z wbudowanym DAC ? Jak wypada na tle Exogal ?


Ilu ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do XLR w sprzęcie niezbalansowanym. Zazwyczej symetryzacja jest robiona przy samych gniazdach, efekt tego mizerny. Z tego co czytałem, nie pamiętam żadnego sprzętu, który lepiej grałby po takich XLR niż RCA.

Z własnego doświadczenia, mam CD zbalansowany podłączony do wzmacniacza nonbalanced zagrał gorzej po tych pseudo XLR we wzmacniaczu.

Ten sam CD podłączony  do wzmacniacza balanced po RCA, powiem szczerze, tak na szybko sprawdzałem różnicy nie wychwyciłem. Producent twierdzi, że po XLR gra "slightly better", ja twierdzę, że na pewna głośniej i zostało po XLR skoro oba klamoty są fully balanced.

Niezłą masz zagwostkę, nie wiem czy ten Exogal jest zbalansowany.

 

Edited by gimza

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Kup lub zrób sobie na początek jakiś kabelek XLR DIY na przewodzie belden, mogami, bitner itp. wtykach neutrika i sprawdź czy gra jest watra świeczki. Wydawanie kilku tysięcy na kabel który nie wiadomo czy coś zmini bo sprzęt nie pozwala jest moim zdaniem bez sensu. 

Edited by MrSalieri
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exogal jest w pełni zbalansowany dlatego rozpatruję w ogóle xlr. 

Miałem pomysł by spróbować na tanim kablu ale w sumie nie będę miał pewności czy brak różnicy na plus nie wynika właśnie z taniości kabla. Liczę że ktoś się odezwie kto ma ten wzmacniacz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Mgrzybek napisał:

Liczę że ktoś się odezwie kto ma ten wzmacniacz. 

Mam, ale wiele nie pomogę. Nie korzystam z XLR, choćby dlatego, że Qutest ich nie oferuje, a Modwright nie jest zbalansowany. Korzystałem z bardzo tanich interkontektów, ostatnio zmieniłem na równie niedrogiego Neotecha NEI-3001III i jestem zadowolony.


We stand in the Atlantic
We become panoramic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bierz najnowsze trój-węże Audioquest, są bardzo modne obecnie i mają także stosowną hi-endową cenę, nie że jakąś ściema promocja, rabat  - płacisz full i dostajesz full 😄  z odsprzedażą też nie będzie problemu, stracisz co najwyżej 50%...pesteczka.

Wg mnie to jest okazja życia, sam materiał kosztuje na pewno więcej, ja nie wiem jak oni to w tak niskich cenach robią w ogóle w Stanach, pewnie przekręt ....a później znowu bańka finansowa pęknie jak w 2008 roku w hipotekach 😉 

  • Haha 2

Dynaudio Contour 20, Hegel H300, DAC Topping D90, Roon & Rock; druty WW Eclipse Silver

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, krzysiek napisał:

Mam, ale wiele nie pomogę. Nie korzystam z XLR, choćby dlatego, że Qutest ich nie oferuje, a Modwright nie jest zbalansowany. Korzystałem z bardzo tanich interkontektów, ostatnio zmieniłem na równie niedrogiego Neotecha NEI-3001III i jestem zadowolony.

Neotech robi świetne przewody w jeszcze znośnych cenach. Sam używam Neotecha Nemoi 3220 i 1220 oraz rodzime Albedo Geo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O rany, a jaki problem kupić kabel przez Internet i potem go w ciągu 14 dni zwrócić?

Ze 2 razy na przesyłce najwyżej stracisz 30 PLN i po problemie.

Ostrożnie tylko wtykaj, żeby nic nie porysować.

Edited by gimza

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.06.2020 o 10:07, Mgrzybek napisał:

Exogal jest w pełni zbalansowany dlatego rozpatruję w ogóle xlr. 

Miałem pomysł by spróbować na tanim kablu ale w sumie nie będę miał pewności czy brak różnicy na plus nie wynika właśnie z taniości kabla. Liczę że ktoś się odezwie kto ma ten wzmacniacz. 

Jak jesteś z Wawy to mogę udostępnić Ci do przetestowania w swoim systemie Xlr Nordost Red Down i Fadel art reference one. To bardzo przyzwoite przewody, a Fadel to uważam dużo bardziej niż przyzwoity. Nie są na sprzedaż, ale dobierałem je do swojego systemu, który jest wzmacniamy dzielonym BATem i wydaje mi się, że to podobna szkoła grania do Modwrighta, więc jeśli by Ci pasował któryś to wiedziałbyś przynajmniej czego szukać.

A i ja chętnie go posłucham z Exogalem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.06.2020 o 13:28, m4tech napisał:

Bierz najnowsze trój-węże Audioquest, są bardzo modne obecnie i mają także stosowną hi-endową cenę, nie że jakąś ściema promocja, rabat  - płacisz full i dostajesz full 😄  z odsprzedażą też nie będzie problemu, stracisz co najwyżej 50%...pesteczka.

Wg mnie to jest okazja życia, sam materiał kosztuje na pewno więcej, ja nie wiem jak oni to w tak niskich cenach robią w ogóle w Stanach, pewnie przekręt ....a później znowu bańka finansowa pęknie jak w 2008 roku w hipotekach 😉 

Bańka na kablach 😄 😄 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Arek80 napisał:

Jak jesteś z Wawy to mogę udostępnić Ci do przetestowania w swoim systemie Xlr Nordost Red Down i Fadel art reference one. To bardzo przyzwoite przewody, a Fadel to uważam dużo bardziej niż przyzwoity. Nie są na sprzedaż, ale dobierałem je do swojego systemu, który jest wzmacniamy dzielonym BATem i wydaje mi się, że to podobna szkoła grania do Modwrighta, więc jeśli by Ci pasował któryś to wiedziałbyś przynajmniej czego szukać.

A i ja chętnie go posłucham z Exogalem.

Rzeczywiście BAT z tego co wiem gra bardzo podobnie do Modwrighta. Sam się zastanawiałem nad Nordostem a Fadel był też gdzieś w kręgu zainteresowań. Niestety mam kawałek drogi do Warszawy. Red Dawna trochę się boję bo miałem głośnikowe i strasznie podbił mi sybilanty. Co prawda z bardziej neutralnym wzmacniaczem ale z tymi samymi głośnikami. Byłbym wdzięczny gdybyś podał z jakimi kolumnami gra to u Ciebie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gra to u mnie z Cabasse Iroise 500. Faktycznie Red down jest ostrzejszy na górze niż Fadel, ale to kwestia tego czego potrzebuje reszta toru. Wydaje mi się, że dublujesz charakter grania w Dac-u i wzmacniaczu, więc możliwe, że idealnie taki przewód sprawdziłby się u Ciebie. Natomiast FadelArt uważam, że jest przewodem dużo bardziej wyrównanym i neutralnym. Wysokie modele Fadela uważam za genialne przewody i jeśli uda Ci się trafić coś z modelu Reference lub wyżej to się nie zastanawiaj nawet tylko kupuj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Arek80 napisał:

Natomiast FadelArt uważam, że jest przewodem dużo bardziej wyrównanym i neutralnym....

Musisz zatem udowodnić, że resztę systemu masz referencyjne neutralną, lub dodać do powyższego zdania... "w moim systemie"

  • Like 1

Dynaudio Contour 20, Hegel H300, DAC Topping D90, Roon & Rock; druty WW Eclipse Silver

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, m4tech napisał:

Musisz zatem udowodnić, że resztę systemu masz referencyjne neutralną, lub dodać do powyższego zdania... "w moim systemie"

Niczego nie muszę... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Arek80 napisał:

Niczego nie muszę... 

jasne Panie recenzencie


Dynaudio Contour 20, Hegel H300, DAC Topping D90, Roon & Rock; druty WW Eclipse Silver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zbaczajmy w bezsensowne wątki poboczne. Kolega podał z czym u niego gra Fadel. Pozwala to wyrobić sobie zdanie o charakterystyce brzmieniowej komponentów i odnieść to do jego oceny samego kabla. 

Oczywiście wszystko na pewnym poziomie ogólności ale jest to dla mnie pomocna uwaga. 

Idealnie byłoby gdyby więcej opini można uzyskać co do identycznego wzmacniacza i daca ale nie zawsze jest to możliwe. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.06.2020 o 10:12, Mgrzybek napisał:

Nie zbaczajmy w bezsensowne wątki poboczne. Kolega podał z czym u niego gra Fadel. Pozwala to wyrobić sobie zdanie o charakterystyce brzmieniowej komponentów i odnieść to do jego oceny samego kabla. 

Oczywiście wszystko na pewnym poziomie ogólności ale jest to dla mnie pomocna uwaga. 

Idealnie byłoby gdyby więcej opini można uzyskać co do identycznego wzmacniacza i daca ale nie zawsze jest to możliwe. 

Myślę, że powinieneś zainwestować w b.dobry kabel RCA i tak łączyć resztę toru, kiedy integra nie ma toru zbalansowanego, bo sonicznie nic nie osiągniesz przez łączenie "protezy" XLR w KWI200 z resztą set-a, nawet jak piszesz, że DAC ma prawdziwy tor po XLR... Przerabiałem takie odsłuchy i dla mnie było "zero" różnicy in plus, ale musisz się sam przekonać organoleptycznie - pożycz za kaucją kabelek z salonu i posłuchaj... 😉.

Ewentualnie napisz maila do supportu ModWright, może podpowiedzą rozwiązanie, przecież produkują i słuchają jako pierwsi swoich klocków w różnych konfiguracjach to wiedzą kiedy jest synergia ICH sprzętu z innymi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałem i nie dostałem niestety odpowiedzi. To dziwne bo wcześniej pytałem o coś innego i odpowiedź była błyskawiczna.

Kupilem już i tak xlr w dobrej cenie Wireworld Eclipse Platinum 7 więc jakby pytanie przestało być aktualne. Była wersja tylko XLR a nie RCA więc rozwiązanie narzuciło się samo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Mgrzybek napisał:

Pisałem i nie dostałem niestety odpowiedzi. To dziwne bo wcześniej pytałem o coś innego i odpowiedź była błyskawiczna.

Kupilem już i tak xlr w dobrej cenie Wireworld Eclipse Platinum 7 więc jakby pytanie przestało być aktualne. Była wersja tylko XLR a nie RCA więc rozwiązanie narzuciło się samo. 

Czyli tylko pogratulować odwagi i męskiej decyzji, bo była tylko wersja XLR... 👍😎.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.06.2020 o 12:17, Mgrzybek napisał:

natomiast uzyskać poprawę w rozdzielczości i obrazowaniu sceny.

Właściwe ustawienie sprzętu oraz ułożenie kabli może spowodować poprawę pożądanych właściwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, 747 napisał:

Właściwe ustawienie sprzętu oraz ułożenie kabli może spowodować poprawę pożądanych właściwości.

Oczywista oczywistość:)


elektronika bywa fascynująca; lecz to akustyka w audio ekscytuje najbardziej

www.hifijaity.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wireword Platinum Eclipse 7 okazał się tak dobrym interconectem, że na dalszy plan odeszło rozważanie, czy wersja rca czy xlr da więcej korzyści. Było dużo wątpliwości a mimochodem wyszedł  jeden z najlepszych zakupów w audio jakie zrobiłem w ciągu ostatnich 20 lat. Nieraz rzeczywiście trzeba zaryzykować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.07.2020 o 21:34, Mgrzybek napisał:

wyszedł  jeden z najlepszych zakupów w audio jakie zrobiłem w ciągu ostatnich 20 lat

 to zabrzmiało mocno,

na jakim IC wcześniej grałeś i z czym porównywałeś, skrobnij może coś na temat tego co najbardziej cię uderzyło po wymiana kabla, ja mam tylko eclipse silver a w palecie WW jakość rośnie naprawdę  liniowo, u wielu innych producentów wyższy model to tylko "skok w bok"

Edited by m4tech

Dynaudio Contour 20, Hegel H300, DAC Topping D90, Roon & Rock; druty WW Eclipse Silver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o przewód Wireword Eclipse Platinum 7  XLR to bardziej chodzi mi o podkreślenie udanego zakupu w sensie uzyskania pełnej satysfakcji brzmieniowej u mnie w systemie przy kupnie bez uprzedniego odsłuchu itd. . Z reguły  ma się jakieś ale do każdego elementu sytemu a w dużym stopniu kompromis jest dyktowany stosunkiem jakość/cena. Tu po prostu nie mam się realnie czego czepiać stąd zadowolenie i stwierdzenie, że to jeden z bardziej udanych zakupów w tzw " ciemno" bez odsłuchu.

Jeśli chodzi o bezpośrednie porównanie to wcześniej używałem tylko przewodów RCA  i  nie tej klasy więc to, że ten jest lepszy to oczywistość. Były między innymi Qed Signature 40 , Acoustic Zen Silver Photon, PAD Genesis, Arini Audio Dark Star, Nordost Red Dawn.

Szukałem przewodu, który doda mi w systemie góry, rozdzielczości,powietrza ,dynamiki i bardziej wykonturuje bas. Jednocześnie nie odchudzi brzmienia i nie przesunie grania w kierunku zbytniej kliniczności. Nie chciałem też ingerencji w jakieś tonalne zmiany typu mniej basu więcej góry czy mniej środka więcej basu. Zależało mi by ogólna równowaga tonalna pozostała bez zmian. Wireword spełnił wszystkie te oczekiwania. Wydaje mi się przewodem bardzo neutralnym i przezroczystym dla systemu, podkreślającym jego zalety. Mogę powiedzieć, że podciąga poszczególne aspekty prezentacji dosyć mocno do góry nie skupiając się na czymś konkretnie i nie eksponując nadmiernie jakiejś pojedynczej cechy. Jest i dobra dźwięczna góra bez wyostrzeń i z należytymi wybrzmieniami, powietrze , kontur i pozycjonowanie źródeł. Scena szeroka i dosyć głęboka. Bas dobrze kontrolowany a średnica nie odchudzona w której wiele się dzieje. Wszystko podszyte moim zdaniem należytą dynamiką i szybkością. Jest to przewód równocześnie bardzo naturalny w prezentacji muzyki . Całość brzmi bardzo koherentnie barwowo i tonalnie bez uwidoczniania jakichkolwiek szwów na granicy pasm itp.. Nie bardzo umiem opisać wrażenia ale odbiór muzyki jest bardziej nakierowany na całość przekazu niż eksponowanie poszczególnych detali i niuansów z tła. Jest to bardzo angażujące i wciągające bez wrażenia, że coś tam gra nie tak jak powinno. Czegoś jest za dużo lub za mało. To co z tła powinno się pojawić pojawia się kiedy trzeba w odpowiedniej proporcji do reszty prezentacji. Tak samo bas.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.