Skocz do zawartości
IGNORED

Wilson Audio / Genesis / Von Schweikert - czyli grube brzmienie


barni
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi


Zollery mają zbyt szczupły bas, by grać koncertowo. Nie są strojone do takich wyczynów. Właśnie im by się przydała korekcja, co kiedyś przetestowałem u jednego z właścicieli i zaraz... wylądowały w ogłoszeniach. Drobna filtracja pokazała, jak daleko lepiej może jeszcze być. Tyle w temacie ode mnie. Komfortową sytuacją jest, gdy można dopytać u samego producenta. Dla mnie akurat SVEDA AUDIO gra tak, że nie mam pytań...


Po pierwsze nie obrażaj ludzi, po drugie jezeli twierdzisz ze 2 x 25 cm na strone daje cienki bas ;-) to nawet nie wiem jsk to skomentować. Mam wrazenie ze w zyciu jie widziales i nie słyszałeś zestawow o jakich pisze. Załączam zdjecie, moze ułatwi zrozumienie błędu.

Niemniej DSP pelnopasmowe mnie nie interesuje, wiec tego tematu podobnie jsk DIY proponuje nie rozwijać.

9872bb7b163fb3987cc5a2e3c0dc7611.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy
W dniu 13.07.2020 o 18:34, barni napisał:

Dzień dobry
Rozpoczynam "nabór" na zestawy do salonu, obarczonego niestety dużym felerem akustycznym w postaci trudności uzyskania sensownego basu. Feler wynika z braku ścian pomiędzy salonem a przedpokojem oraz kuchnią, gdzie nie jestem w stanie ( albo też nie chcę ) poświęcić użyteczności i wyglądu na rzecz uzyskania idealnej akustyki. (...)

Co lubię i chciał bym mieć w nowych zestawach:

  • PRAT, PRAT i jeszcze raz PRAT, czyli lubię jak w kontemplacji muzyki bierze również udział noga i emocje ?
  • świetne zejście basie i jego rewelacyjną kontrolę ( ale w zasadzie to wynika z w/w)
  • brak kastrowania słabo zrealizowanych płyt, spora część płytoteki to rock i metal, gdzie realizacje nie są szczytem techniki, jednak są na rynku zestawy które kompletnie nie mają z tym problemu i płyty takie odtwarzają z niewielkim narzutem na bylejakość ich realizacji
  • dużą skalę dźwięku podobną do koncertu rockowego live
  • prawdziwą ale nieco dogrzaną barwę coś jak kevlarowy Focal, Eton, Dynaudio, które lubie jednakowo bo z każdego można uzyskać  świetny rezultat dobranym wzmocnieniem
  • duże prawdziwe duże wokale - Ch. Rea, K. Bremnes, M.Knopfler mają brzmieć jak na żywo
  • detaliczność góry na poziomie Esotara czy tioxidu/berylu Focala z obu można uzyskać  świetny rezultat dobranym wzmocnieniem i okablowaniem.

Czego nie lubię

  • papierowej średnicy, po prosty słyszę niepowleczony niczym papier w głośniku i mam na to alergię,
  • wszelkiej maści szerokopasmowców grających świetnie wokale ... i tylko wokale,
  • dźwięku i wyglądu vintage
  • agresywności i sygnatury dźwiękowej tub (wiem, że istnieją takie które jej nie maja ale chyba poza budżetem )
  • zestawów grających sucho lub dźwiękiem wycofanym daleko za zestawy
  • powolnego przeciąganego basu, czyli linii transmisyjnych i źle zestrojonych bass refleksów

Słuchana muzyka - popularna z bardzo dużym udziałem rocka i metalu.

(..) Zestawy mogą być nowe jak i używane ale nie starsze niż 10 lat, budżet powiedzmy 30-40k. ..)

Zdradzisz w jakim metrażu mają zagrać poszukiwane kolumny, bo chyba ta informacja jeszcze w wątku się nie pojawiła ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fr@ntz

---------------------------------

"I am an audiophile"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, barni napisał:

Mam wrazenie ze w zyciu jie widziales i nie słyszałeś zestawow o jakich pisze.

Dokładnie te na zdjęciu. Mogę nawet podać telefon do właściciela. Zresztą opisywałem już tę sytuację.

Nie zarzucajcie mi też obrażania kogoś, kto jest obrazkowy, czyli ma postępowanie na etapie wczesnego przedszkolaka. Pan Wklejka - zero wiedzy. Akurat "System Control", bo jedna zwrotnica jest do kilku kolumn -można piąć się w górę katalogu, a tego elementu nie zmieniać (modele: Aura Monitor, Lyra, Viola, Gran Viola Monitor, Gran Viola). Przy takiej uniwersalności drobne korekty, z różnych powodów, są czasem wskazane. Także tego... głupoty po prostu. A jak intencjonalne głupoty, to jak kogoś nazwać? Ale nie o tym jest temat.

15 godzin temu, S0nic napisał:

Poniżej 20 Hz nie trzeba schodzić ?

Subwoofer zasadniczo nie ma zapewniać zejścia do 20 Hz, a raczej utrzymanie efektywności w rejonie niskich częstotliwości (czasem też odciążyć wzmacniacz, żeby się nie zaharowywał gdzie nie daje rady i nie pogarszał przy okazji pracy w pozostałym paśmie). Tak więc wystarczy zejście do np. 35 Hz przy pełnej kontroli i utrzymaniu wzorowej jakości. A to jest w zasięgu dużego monitora.

Duża membrana nie jest najczęściej dla bardzo niskiego zejścia, tylko dla właśnie celów powyższych. Co innego monstra (największe zestawy i instalacje), ale wówczas dochodzą właśnie (nielubiane...?) regulacje. Na prezentacji można, w zależności od ilości publiki, ustawić tak, aby nadal przykładowo bas, aby wciąż mieć perfekcyjną jakość.

* * *

Topowe rozwiązania w tej samej klasie zawodników np. aktualnie kosztują:

LYNGDORF AUDIO ze wzmacniaczami: 1 000 000 zł, WLM bez wzmacniaczy: 300 000 zł, SVEDA AUDIO ze wzmacniaczami: 40 000 zł.

Porównywalny dźwięk, a ceny jak widać. To chyba wniosek jest prosty.

Ponadto warto pamiętać o znanej prawdzie, że jak się chce uzyskać coś innego niż wszyscy, to nie można postępować jak pozostali. Każda z powyższych firm wychodzi poza utarty schemat klasyki pasywnej. Dlatego monitory SVEDA AUDIO są znacznie lepsze niż te ze zdjęcia Zollery. Zwykłe kolumny są bez szans, jeśli cel jest postawiony wyżej niż dla zwykłych kolumn.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.07.2020 o 09:20, Sovereign napisał:

 

W dniu 15.07.2020 o 09:37, Wuelem napisał:

Subwoofer zasadniczo nie ma zapewniać zejścia do 20 Hz, a raczej utrzymanie efektywności w rejonie niskich częstotliwości (czasem też odciążyć wzmacniacz, żeby się nie zaharowywał gdzie nie daje rady i nie pogarszał przy okazji pracy w pozostałym paśmie). Tak więc wystarczy zejście do np. 35 Hz przy pełnej kontroli i utrzymaniu wzorowej jakości. A to jest w zasięgu dużego monitora.

Duża membrana nie jest najczęściej dla bardzo niskiego zejścia, tylko dla właśnie celów powyższych. Co innego monstra (największe zestawy i instalacje), ale wówczas dochodzą właśnie (nielubiane...?) regulacje. Na prezentacji można, w zależności od ilości publiki, ustawić tak, aby nadal przykładowo bas, aby wciąż mieć perfekcyjną jakość.

 

Nie do końca zgadzam się, że wystarczy 35Hz - ale to tylko moja opinia. Na wykresie u mnie w domu sub Wombat wyrównał charakterystykę do 20Hz i teraz daje dużo, dużo radości ze słuchania muzyki. Bas z 15" głośnika w OZ jest na prawdę rewelacyjny.

Do założyciela wątku, jak nie masz miejsca na suba osobno to możesz spokojnie postawić monitor na subie, jest taka specjalna wersja do tego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez stench

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kryteriow:

PRAT, PRAT i jeszcze raz PRAT, czyli lubię jak w kontemplacji muzyki bierze również udział noga i emocje ?

świetne zejście basie i jego rewelacyjną kontrolę ( ale w zasadzie to wynika z w/w)

brak kastrowania słabo zrealizowanych płyt, spora część płytoteki to rock i metal, gdzie realizacje nie są szczytem techniki, jednak są na rynku zestawy które kompletnie nie mają z tym problemu i płyty takie odtwarzają z niewielkim narzutem na bylejakość ich realizacji

dużą skalę dźwięku podobną do koncertu rockowego live

prawdziwą ale nieco dogrzaną barwę coś jak kevlarowy Focal, Eton, Dynaudio, które lubie jednakowo bo z każdego można uzyskać  świetny rezultat dobranym wzmocnieniem

duże prawdziwe duże wokale - Ch. Rea, K. Bremnes, M.Knopfler mają brzmieć jak na żywo

detaliczność góry na poziomie Esotara czy tioxidu/berylu Focala z obu można uzyskać  świetny rezultat dobranym wzmocnieniem i okablowaniem.

To w te wszystkie kryteria (poza jakas turbo kontrola basu) na 100% wspiera JBL Array 1400. Wiem bo mialem i graly dokladnie jak tutaj opisano. Potezne basiszcze, brzmienie live (z 3D scena), zywe cieple wokale, duza skala dzwieku, ultra fajna gora (imho lepsza niz tioxid), brak kastrowania nagran. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.07.2020 o 18:34, barni napisał:

Pewnie niektórzy wiedzą, że mam Zollery Solution, które uwielbiam miłością odwzajemnioną od 15 lat. Niestety jest to kawał kloca wyglądającego pięknie z frontu i fatalnie z boku, stąd nie nadają się do wstawienia do mojego salonu. Niemniej jest to dokładnie brzmienie jakie lubię jeżeli to komuś pomoże.

Obawiam się że nie dostaniesz tu żadnych sensownych rad i to nie tylko ze względu na bardzo słaby merytoryczny poziom tego forum. Kevlarowe Zollery Solution posiada mój dobry kolega i jest to jeden z najczęściej obok mojego własnego słuchanych przeze mnie systemów. Podobnie jak Ty nie wyobraża sobie ich zmiany. Problem w napisaniu czegoś sensownego w tym wątku jest Twoja percepcja dźwięku. To moja opinia wyłącznie i moja percepcja ale Zollery w ogóle praktycznie nie posiadają opisanych przez Ciebie pożądanych cech brzmienia (poza tym że grają bardzo „do przodu” co dla mnie akurat jest jedną z ich największych wad), a podane prze Ciebie propozycje mają bardzo odmienny i różny charakter. Zaczynając od basu który jest najsłabszą stroną Solution, mało zróżnicowanego z ograniczonym zejściem i wypełnieniem, nie bez powodu Zoller produkował i zalecał stosowanie do nich subwooferów Onken (konfigurację z dwoma Onkenami miał mój kolega przed przeprowadzką do obecnego lokum, do dzisiaj w kółko mi powtarza jak bardzo żałuje że je sprzedał).

Planujesz poważny zakup, co ja bym zrobił to ograniczył wg własnego doświadczenia grupę rozważanych kolumn i je po prostu przetestował w tym pomieszczeniu z elektroniką którą masz. Wiadomo że nie jest to proste, ale moim zdaniem to jedyny sposób żeby być zadowolonym. Bardzo ogranicza to zakup z wtórnego rynku, ale dla mnie to jedyna droga i sam osobiście i kolumny które mam teraz i ich poprzedniczki kupiłem nowe od dystrybutora który pożyczył mi demo. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonus Faber Amati Homage i pozamiatane 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, mztv napisał:

Sonus Faber Amati Homage i pozamiatane 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

żarcik jak rozumiem? Przeczytaj raz jeszcze wymagania założyciela wątku. SF spełniają tylko jeden...ładny wygląd dla żony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do metrażu - salon ma teoretycznie ok 45 m2 ale wraz z przestrzenią z którą jest połączony ma spokojnie dodatkowe 20m2 i z tym nie jestem w stanie nic zrobić.

Co do tych JBL - z chęcią posłucham, dopisuje je do listy - kto je w PL sprzedaje i ma do posłuchania  ?  Tylko WAF mają mocno ujemy, nie wiem jak żona przeżyje ? Jak wyprowadziłem z domu ATC SM40 v.1 to już miałem "mopsa  max", ze sprzedałem najładniejsze zestawy jakie miałem. Niemniej te ATC to niestety przy Zollerach to dżwięk 2 klasy poniżej, przynajmniej w zakresie moich wymagań. Ale gabarytowo też 2 x mniejsze w każdą stronę wiec wybaczam, fizyka w tym przypadku nie dawała się oszukać.

Z Sonus Faberów to chyba tylko Aida przy moich wymaganiach. Tyle, że muszą mi zacząć płacić tyle samo co teraz ale w funtach. Wtedy jak ślepy koń na wyścigach - "nie widzę przeszkód" ?

Co do elekroniki jaką mam do dyspozycji pod ten projekt to jest to MF308 lub 2 x ATC P1, ale nie mam problemu aby ją zmienić na lepiej dopasowaną do zestawów jakie wstawię.

Co do Zollerów, które nie są tematem tego wątku ale ciągle się przewijają, więc odpiszę.

Wyciąg z karty katalogowej  Frequenzgang + - 3dB (2PiLadung) 18 - 23000 Hz chyba załatwia sprawę co do zejścia na basie. Jest ono wproost nieprawdopodobne w obecnym zestawie i w tym zakresie nie potrzebuje NIC więcej ani lepiej. 

Zoller to byla manufaktura i Solution wychodziły w różnych wersjach, moja jest na obudowie zamkniętej z m.in. cewkami Mundorfa MCoil po 190 Euro więc możliwe, ze trafiła mi się jakaś dopasiona wersja. Kaviter, kolega ma na pewno takie same jak moje ? Wiem, że w PL są jeszcze jedne z jakąś na maxa przerobioną zwrotnicą w osobnej obudowie. Jak ktoś ma namiary do właścicieli chętnych na wymianę poglądów poproszę o dane na priva.

Są to zestawy bardzo wrażliwe na towarzyszącą elektronikę i okablowanie, a przez swoją rozdzielczość pokazują bardzo dobitnie zmiany jakie wnosi dowolna zmiana w torze. Mam je od 14 lat a z każdą zmianą elektroniki lub okablowania odkrywam je na nowo, a w tej chwili grają o niebo lepiej niż w torze jaki miałem w momencie ich zakupu. Niemniej nadal uważam, że nie mam jeszcze docelowej konfiguracji, bo mam na przykład dwie pary kabli głośnikowych, które przełączam w zależności od nastroju i muzyki - Wireworld Eclipse dają wprost nieprawdopodobną namacalną, gorącą średnicę, niemniej grają pozbawioną kontroli bułą na basie i nieco przybrudzoną ograniczoną górą. Do spokojniejszej muzyki i wokali są genialne, całkowicie ginie na nich sygnatura dźwiękowa Focali, z zamkniętymi oczami nie jest człowiek w stanie wskazać, że gra kevlar z tioxidem. Niemniej mając do dyspozycji tylko te kable i ew. słabsze jakie miałem wcześniej też podpisałbym się pod tym co napisał Kaviter czyli jednostajnym basie. Niemniej  z VdH Revelation ( najlepiej z pierwszą nieekologiczną wersją bez PVC Free) te zestawy pokazują wprost nieprawdopodobne zejście i kontrolę na basie, o wiele bardziej rozdzielczą górę, większą rozdzielczość planów  i również świetną średnice, ale podaną nieco surowo w porównaniu z magią i czarowaniem Eclipse'ów. Niemniej to z nimi spędzam więcej czasu bo na mojej muzyce sprawdzają się po prostu częściej.

Co do elektroniki na taniej ale w miarę ciepłej rzeczywiście Zollery grają "do przodu", ale dalej bardzo dobrze - kiedyś naprawdę zdziwiło mnie jak fajnie napędził je kupiony  za 600 zł uzywany Cyrus Power. Natomiast na taniej i jasnej elektronice zagrają jazgotliwie i nieprzyjemnie - stąd pewnie duża liczba osób, które zamiast dobrać im elektronikę próbowały "tuningować" ich zwrotnice. Jednak ze starszym zestawem MBL 5010D/ 2 x 8011M tworzą niesamowity duet grający muzykę live ze sceną rozciągająca się w każdym kierunku, generujący fenomenalne namacalne wokale ( to chyba znak firmowy MBL-a)  i generalnie całościowo dźwięk, który kupuje bez żadnych "ale" i który wyłącza mi chęć do dalszego gonienia króliczka. Więc szukam do salonu tak naprawdę czegoś z brzmieniem Zollerów w ładnej nowoczesnej budzie ? Niestety JMLaby Alcor czy Antea na podobnym zestawie głośników są albo nie do kupienia albo z wyraźnymi już oznakami starości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet najlepsze kolumny g?*no wniosą jeśli wstawione będą nie najlepiej w pomieszczeniu, poniżej przykład 3 zupełnie  różnych ustawień tych samych kolumn w tym samym pomieszczeniu, wykres zielony to ustawienie, które spotyka się najrzadziej, ponieważ jest dość nie praktyczne, a okazuje się najlepsze  ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, barni napisał:

Kaviter, kolega ma na pewno takie same jak moje ? Wiem, że w PL są jeszcze jedne z jakąś na maxa przerobioną zwrotnicą w osobnej obudowie.

Wyglądają tak samo, ale mają bass reflex.

CaNtScH.jpg

Kolega jest ich pierwszym właścicielem, kupił je w połowie lat 90’. Grają z hi-endową elektronika. Mamy jeszcze jednego znajomego który też dość długo był ich właścicielem, dłuższy czas trzymał je w piwnicy i w końcu sprzedał z 5 lat temu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest to o czym ja dokładnie piszę powyżej, u jednego kolegi znakomicie u innego kolegi te same kolumny słabiusieńko, tylko nikt nie wie jak te kolumny były wstawione w te pomieszczenia... i czy nie dało się lepiej...

Inaczej mówiąc ktoś się upiera na stałym słabym ustawieniu kolumn i odsłuchu, które jest kompromisem życiowym i próbuje znaleźć dostosowane pod to ustawienie kolumny, w końcu znajdzie, tylko czy faktycznie te kolumny będą lepsze>? raczej nie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
to jest to o czym ja dokładnie piszę powyżej, u jednego kolegi znakomicie u innego kolegi te same kolumny słabiusieńko, tylko nikt nie wie jak te kolumny były wstawione w te pomieszczenia... i czy nie dało się lepiej...

Inaczej mówiąc ktoś się upiera na stałym słabym ustawieniu kolumn i odsłuchu, które jest kompromisem życiowym i próbuje znaleźć dostosowane pod to ustawienie kolumny, w końcu znajdzie, tylko czy faktycznie te kolumny będą lepsze>? raczej nie

Ciezko mówić o ustawieniu czegos czego nie ma :-) Technikę jazdy samochodem tez rozważasz przed jego wybraniem ?;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@barni, proponuje posłuchać Klipsch Klipschorn AK6, nie jest to ideał brzmienia ale potrafią zagrać gęsto i bez tubowego nalotu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Do obejrzenia w Berlinie. Pójdą chyba za jakieś 7000-8000 euro.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Genesis
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Do obejrzenia w Berlinie. Pójdą chyba za jakieś 7000-8000 euro.

Chcialbym zobaczyc minę zony :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barni

Jedyna opcja dla Ciebie to Dynki: C4 Platinum lub Confidence 50.

Ta propozycja z audiomarkt to taki żart.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, babatular napisał:

Barni

Jedyna opcja dla Ciebie to Dynki: C4 Platinum lub Confidence 50.

Ta propozycja z audiomarkt to taki żart.

Dynki maja charakter "grube brzmienie" ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Barni Jedyna opcja dla Ciebie to Dynki: C4 Platinum lub Confidence 50.

Ta propozycja z audiomarkt to taki żart.

 

Na razie jestem umówiony na posłuchanie Contour 60, Confidence 50 poza budżetem poza tym w tej kasie wolalbym uzywane MBL 101.

 

C4 nie widze nigdzie na sprzedaz, ale rzeczywiscie moze to byc dobry trop - dzieki. Jak ktos wie o jakis na sprzedaz mieszczących sie w budżecie prosba o info.

 

Zapisuje sie jeszcze na odsłuch studyjnych aktywnych Focali Trio 11 Be, zobaczymy co te puzderka potrafia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe chce byc niegrzeczny, ale chyba w życiu nie słyszałeś grubego brzmienia, te modele którymi żonglujesz to za przeproszeniem "wydmuszki"
te wymienione modele Dynek fajne, Focale, Wilson itd. ale istnieją wyższe modele i kolumny o gęstym, grubym brzmieniu, na pewno nie te ktore wymieniasz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.07.2020 o 18:34, barni napisał:

świetne zejście basie i jego rewelacyjną kontrolę ( ale w zasadzie to wynika z w/w)

MBL 101 - to kompletnie odpada przy Twoich wymaganiach.. Tam bas jest po prostu zepsuty. Doklejony do reszty pasma, niespójny z pozostałymi zakresami, a kontrola nie istnieje nawet z najlepszymi końcówkami mocy. No i jeszcze kwestia samego brzmienia - fajne na wystwie by zrobić w 5 minut wrażenie - na dłuższą metę zamęczą słuchacza.........

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
NIe chce byc niegrzeczny, ale chyba w życiu nie słyszałeś grubego brzmienia, te modele którymi żonglujesz to za przeproszeniem "wydmuszki"
te wymienione modele Dynek fajne, Focale, Wilson itd. ale istnieją wyższe modele i kolumny o gęstym, grubym brzmieniu, na pewno nie te ktore wymieniasz

Wiec wskaz jakie mieszczą sie sie w budżecie 30-40 tys zl.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, Genesis napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  Do obejrzenia w Berlinie. Pójdą chyba za jakieś

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) euro.

Mój typ, wywalić Vifę i gra muzyka ;D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
MBL 101 - to kompletnie odpada przy Twoich wymaganiach.. Tam bas jest po prostu zepsuty. Doklejony do reszty pasma, niespójny z pozostałymi zakresami, a kontrola nie istnieje nawet z najlepszymi końcówkami mocy. No i jeszcze kwestia samego brzmienia - fajne na wystwie by zrobić w 5 minut wrażenie - na dłuższą metę zamęczą słuchacza.........

Z monoblokami Reference zawsze mi die podobały i to jest moj docelowy dzwiek, po prostu lubie ten sposob prezentacji. Na wszystkich prezentacjach MBL-a kluczowym bylo aby zająć miejsce w 1-2 rzędzie po srodku, wtedy bas byl genialny . Sporo ludzi z braku miejsc stało z tylu pod ścisną albo siedziało w ostatnich rzędach i tam rzeczywiscie bas byl katastrofą. Niemniej przy takim zejściu i ilosci basu w kompletnie niezaadoptoeanym pomieszczeniu to i tak cud ze to w sweet spocie swietnie zagrało. Taka sama sytuacje mam w przypadku swoich Zollerow, ktore słuchane pod przeciwległą ścianą daja bas totalnie przewalony, a metr od niej - genialny. Kłania sie akustyka i mody pomieszczenia.

Męczyły te ostatnie prezentacje wersji Extreme bo to juz gralo jak sprzet estradowy wstawiony do pokoju. Ewentualnie one byly zrobione pod jeszcze wiekszy metraż.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóz każdy ma swoje doświadczenia............

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, barni napisał:


Wiec wskaz jakie mieszczą sie sie w budżecie 30-40 tys zl.

sonus faber extrema

JmLab utopia ew. mezzo utopia

Thiel  2.3  2.4  3.6 6.0 7.2

magnepan 3.6  20.1

Audio Physic Caldera

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, barni napisał:


Wiec wskaz jakie mieszczą sie sie w budżecie 30-40 tys zl.

Niestety w dzisiejszych czasach to za mały budżet na takie duże wymagania

Nie jestem z branży a branża będzie Tobie wmawiać cuda-wianki,
Problem to uzyskanie "balansu tonalnego i dobrej rozdzielczości", w tym przedziale cenowym mozna napotkać prze-basowione albo chude brzmienie, nie będę wymieniał modeli bo posiadacze obrażalscy sie zlecą, mnóstwo kolumn nie radzi sobie z rozdzielczością i dźwięki nakładają sie na siebie tworząc chaos 

Niestety ale musisz byc świadomy i iść na kompromisy ze będą wady, nie będzie mnóstwo zalet jak w recenzjach opłacalnych, systemy za milion tez mają wady

Male przetworniki robią symulacje przez podbicia

Nie musisz korzystać i możesz olać mój wpis
Podam Tobie listę systemu który uważam za genialny w swojej cenie
np. Spendor Classic 200 za 20.000€ to klucha basu wiec jak pisałem zawsze sa wady
dlatego polecam model kolumn z listy i ani wyższy ani niższy, dokładnie ten i ta elektronika, najlepiej gdzieś posłuchać albo wypożyczyć
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już trochę posłuchałem i wiem, że:

  • Jak ktoś lubi dźwięk dawnych kevlarowych Focali to Spectral 40th jest dźwiękiem, który może my się spodobać. Świetna ciepła i naturalna średnica, góra mimo, że nie tioxidowa to podobna w brzmieniu i szybkości, natomiast pozbawione tej nerwowości, która potrafiła ukłuć przy złym dobraniu wzmacniacza, do tego bardzo dobrze sklejona ze średnicą. Niestety jest i łyżka dziegciu - bas jest dosyć mocno wspomagany bass refleksem i to czuć w zakresie spowolnionej kontroli nad basem i graniem bardziej jego masą niż fakturą i szybkością. 
  • Słuchana przez chwilę Sopra v.3 jest dźwiękiem, który leży na tak kompletnie innej planecie, że nawet nie kontynuowałem zabawy z prośbą o dopięcie do niej innej amplifikacji. Gigantyczne napompowane basisko, ładna detaliczna średnica i .... pustka pomiędzy nimi. Cohen śpiewający wooferem lub czasami tunelem bass refleksu przy  - wrażenie jedyne w swoim rodzaju ? Może źle się zgrał z pomieszczeniem albo Focal poszedł w kierunku high-endowego kina domowego, nie wiem. Niemniej wiem na pewno że jest to kierunek, który mnie nie interesuje. 
  • Natomiast nowe Contour 60 to naprawdę świetne rasowe i co ciekawe dosyć dynamiczne i szybkie granie. Zejście basu rewelacja, kontrola nad membranami wzorowa, minimalna czasami było czuć wspomaganie bass refleksem, ale spokojnie do ogarnięcia w docelowym torze. Esotar na górze, klasa sama dla siebie. Integracja przetworników wzorowa, średnica dalej nieco kremowa i dystyngowana, której czasami brakowało wypełnienia znanego z kevlaru, niemniej kwestia smaku i pewnie akomodacji słuchu, bo z każdą minutą zestawów tych słuchało się przyjemniej. I niech nie zwiodą Was jej wymiary ze zdjęć w internecie - to naprawdę duża kolumna tyle, że bardzo smukła co powoduje, że wydaje się bardzo zgrabna. Generalnie takie stare Dynaudio bez wad starego Dynaudio. 
  • JBL S3900 - zupełnie nie moje granie. Czuć specyficzną manierę odtwarzania wokali z dużego woofera - brzmi to dla mnie jakby całą dolną średnicę przesunięto o oktawę w dół i grano wooferem. Poza tym dźwięk tych zestawów nie ma wymiaru wysokości, tak jakby wszystko było ucięte na wysokości zestawu głośnikowego. 
  • Jakieś wysokie Opery - chyba Grand Callas ( ale nie wiem dokładnie ) - nie mój dźwięk - za dużo przykuwającej uwagę góry, dziwna średnica czasami sprawiająca wrażenie plastikowej ( mimo ponoć jakiegoś bardzo dobrego głośnika w środku) , bas całkiem dobrze kontrolowany ale wyczuwalnym wspomaganiem bass refleksem w zakresie najniższego basu.
  • Cabasse Pacific 3 SA - znakomita aktywna sekcja niskotonowa, świetna kontrola znana plus bardzo dobrze dobrana regulacja ilości basu pozwalająca płynnie dopasować ilość do pomieszczenia lub preferencji. Znakomita kontrola., zejście - po proistu wszystko, obudowa zamknięta z dedykowanym wzmocnieniem generalnie "robi robotę". Po drugiej stronie bardzo detaliczna choć potrafiąca ukłuć góra, niemniej akcentującą  dźwięki z samego skraju pasma, bez wpływania na syczenie wokali. Czasami miało się wrażenie brzmienia góry znanego z głośników wstęgowych niż klasycznej kopółki, która siedzi w środku tego głośnika. Do tego bardzo dobrze zintegrowana średnica ale jakaś taka ..... hmmm bezbarwna, nie przekazująca emocji zawartych w muzyce. Dynaudio czy Spectrale miały to coś, co dawało zaangażowanie w słuchaną muzykę, w Pacificach gdzieś ta magia umykała. Więc dobry głośnik ale może z innym wzmocnieniem lub do słuchacza oczekującego niego innej prezentacji.
  • KEF Blade 1 - świetne wokale, znakomity fortepian, niestety do cięższego rocka obarczone wadą chyba wszystkich zestawów, gdzie jest sporo małych wooferów na bokach zestawu - bas jest w pomieszczeniu, ale nie ma faktury czy bezpośredniości głośnika grającego na wprost słuchacza.
  • Rockport Atria - świetny high-endowy dźwięk w zasadzie bez żadnych słabych stron. Kapitalna spójność wszystkich przetworników, świetny bas, znakomita góra, głos Hetfielda z czarnej Metallici - absolutne mistrzostwo świata. Niemniej dla mnie dźwięk taki trochę dla konesera, nieco zbyt poukładany i destyngowany. Brakowało mi w nim jakiegoś pazura, bezpośredniości, nerwowości której oczekujesz odtwarzając muzykę graną przez kilku spoconych gości a nie gentlemanów we frakach po kilku fakultetach, których ktoś przez pomyłkę przepuścił przez piec Mesa/Bboogie.

Niemniej po tym wszystkim już prawie byłem zdecydowany na Dynaudio po czym posłuchałem stojących obok MBL 126 i ... mam kompletną dziurę w głowie i zresetowany układ odpowiadający za jakąkolwiek racjonalność wyboru. Ta miniaturka  odtwarza wokale w tak nieprawdopodobnie namacalny i realny sposób,. że wszystko co słuchało się wcześniej wydaje się jakby z poprzedniej epoki. Owszem - ten dźwięk jest w pewien sposób "zrobiony", nie ma aż tak precyzyjnej lokalizacji jak w klasycznych zestawach, wokale są powiększone i grają czasami szerzej niż w rzeczywistości . Niemniej ich rozdzielcznośc, prawdziwość, namacalność i materializowanie się na scenie rozciągającej się za zestawami jest tak spektakularne i nieprawdopodobne, że ciężko później wraca się do klasycznej rzeczywistości. Czytelność planów, rozdzielczości dźwięku jest wprost nieprawdopodobna i nie jest to okupione kastracją części pasma na średnicy co ma często miejsce w innych zestawach, a momentalnie wychodzi gdy słucha się dosyć zróżnicowanej muzyki, gdzie po prostu zauważa się, ze części pasma po prostu brakuje albo jest mocno wycofana ( jak w części zestawów AP )

Oczywiście ta miniaturka nie ma niskiego basu, choć średni ma naprawdę OK i co ważne niepodbarwiony tunelem bass refleksu. Wiec nawet z ciężkim rockiem zagrała zadziwiająco dobrze i bez kompresji. Po prostu ktoś rozsądnie odciął głośnik niskotonowy zamiast forsować go czymś, czego i tak nie będzie w stanie odtworzyć. 

Więc teraz mam dylemat - czy w/w miniaturki plus jakiś świetny sub grający dosyć wysoko, czy ew. skok na bank na 101 czy może jednak kolejny reset jakimś paralizatorem ? i powrót do klasycznej techniki głośnikowej. Niestety 111F, których słuchałem w Warszawie mają problem z basem analogiczny jak KEF Blade, czyli brak konturu, faktury czy bezpośredniości ( woofery na bokach) i mam wrażenie, że ta doklejona klasyczna sekcja ciągnie ich brzmienie w dół pogarszając stereofonią i wokale, pochodzące w większości z tych sfer. 

PS. Generalnie nie lubię nikomu obrabiać dupy, ale to co dzisiaj usłyszałem od szefa Audiosystemu przy próbie umówienia się na odsłuch 101-ek woła o pomstę do nieba i utratę większej ilości klientów, nie tylko mnie. Generalnie sława tego człowieka go wyprzedza, gdyż próba rozmowy o MBL w jednym z salonów skończyła się wskazaniem konieczności kontaktu bezpośrednio z włascicielem Audiosystem, gdyż człowiek  jest generalnie dziwny i trzeba się u niego zasłużyć, aby być dopuszczonym do zakupu tych zestawów.  Niemniej nie zrażony tą opinią (wiadomo luzie mają różne awersje do siebie ), a wiedząc, że mają ma salonie 101-ki próbowałem umówić się na odsłuch aby rozwiać nieco swoje wątpliwości. W rozmowie telefonicznej kiedy zasygnalizowałem chęć posłuchania 101-ek, oprzednie pozytywne wrażenia z ich odsłuchów na AS, natomiast negatywne wrażenia z z odsłuchu 111F usłyszałem powiedziane wyjątkowo nieprzyjemnym tonem, że skoro 111F mi się nie podobały to 101 mi się też nie spodobają i on nie ma czasu na organizowanie ich odsłuchów. Mówimy o zestawach cennikowo za ponad 200 tys zł, gdzie pewnie znaczna część z tej kwoty to zarobek sprzedawcy.

Już chyba wiem, czemu MBL zdecydował się mieć w Polsce dodatkowo 2 innych przedstawicieli i dzięki mu za to ? Nie trzeba będzie do innych krajów jeżdzić.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.