Skocz do zawartości
IGNORED

Skan dowodu


izapat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, porlick napisał:

Nie mają prawa tego żądać- to pewnie oszust się podszywa pod Payu.

Wyslij, a dowiesz się, że wziąłeś kredyt...

Dzięki.Sprzedałem przedmiot i zobaczymy czy payu wypłaci.Zażądali również wpłaty 1,01zł,co też uczyniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, izapat napisał:

Dzięki.Sprzedałem przedmiot i zobaczymy czy payu wypłaci.Zażądali również wpłaty 1,01zł,co też uczyniłem.

Nono przelew na złotówkę z własnego konta i skan dowodu... Odważny jesteś ? Na pewno to payu? Sprawdziłeś, na jakie konto tą złotówkę przelałeś? 

Oczywiście może to być fałszywy alarm. 

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, przemak napisał:

Nono przelew na złotówkę z własnego konta i skan dowodu... Odważny jesteś ? Na pewno to payu? Sprawdziłeś, na jakie konto tą złotówkę przelałeś? 

Oczywiście może to być fałszywy alarm. 

Przelew zrobiłem.Skanu i danych jeszcze nie.Zobaczę co będzie dalej.

Takie coś przyszło.


Dzień dobry,
zgodnie z obecnymi przepisami, PayU ma obowiązek posiadania aktualnych danych swoich klientów. Prosimy o dostarczenie skanu dokumentu tożsamości (dowodu osobistego lub paszportu).

Aby bezpiecznie wysłać kopię dokumentu, należy kliknąć poniższy przycisk i postępować zgodnie z instrukcją w sekcji dotyczącej PayU.

Przejdź do weryfikacji   →

Podstawa prawna:
Ponieważ PayU ma status krajowej instytucji płatniczej, jesteśmy zobowiązani do przestrzegania Ustawy z 1 marca 2018r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, a więc do weryfikacji tożsamości klienta.

Weryfikacja polega na ustaleniu i zapisaniu cech dokumentu tożsamości, a także: imienia, nazwiska, obywatelstwa, adresu zamieszkania, numeru PESEL (lub daty urodzenia, jeżeli nie nadano numeru PESEL). PayU ma ustawowy obowiązek i prawo przetwarzać te informacje (zgodnie z art. 34 ust. 4 ww. Ustawy).

To jest wiadomość automatyczna – nie odpowiadaj na nią.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia, skorzystaj z pomocy Allegro.

Pozdrawiamy
Zespół PayU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
19 godzin temu, izapat napisał:

Przelew zrobiłem.Skanu i danych jeszcze nie.Zobaczę co będzie dalej.

Takie coś przyszło.


Dzień dobry,
zgodnie z obecnymi przepisami, PayU ma obowiązek posiadania aktualnych danych swoich klientów. Prosimy o dostarczenie skanu dokumentu tożsamości (dowodu osobistego lub paszportu).

Aby bezpiecznie wysłać kopię dokumentu, należy kliknąć poniższy przycisk i postępować zgodnie z instrukcją w sekcji dotyczącej PayU.

Przejdź do weryfikacji   →

Podstawa prawna:
Ponieważ PayU ma status krajowej instytucji płatniczej, jesteśmy zobowiązani do przestrzegania Ustawy z 1 marca 2018r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, a więc do weryfikacji tożsamości klienta.

Weryfikacja polega na ustaleniu i zapisaniu cech dokumentu tożsamości, a także: imienia, nazwiska, obywatelstwa, adresu zamieszkania, numeru PESEL (lub daty urodzenia, jeżeli nie nadano numeru PESEL). PayU ma ustawowy obowiązek i prawo przetwarzać te informacje (zgodnie z art. 34 ust. 4 ww. Ustawy).

To jest wiadomość automatyczna – nie odpowiadaj na nią.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia, skorzystaj z pomocy Allegro.

Pozdrawiamy
Zespół PayU

wyślij to tu:

https://poland.payu.com/kontakt/

i daj znać co odpisali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie dają podejść na cytowanie ustawy albo nieistniejącej albo mówiącej zupełnie o czym innym .

Tą metodę stosuje organy administracji samorządowej . W jednym piśmie powołują się na trzy ustawy z dupy. Wiedzą że tak jak ludzie czytają tylko nagłówki to petent nie zajrzy np do dziennika ustaw .

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Allmr napisał:

Dziwne praktyki. Ja bym na pewno nie przesłał skanu dowodu. Wolałbym zmienić "dostawcę" płatności.

Dziwne,ale bez tego nie odblokowaliby mi płatności.Trzeba by być prawnikiem,żeby się wykłócać.A w sądzie powiedzą...nie znasz prawa,nie masz nic do powiedzenia.To jest Polska.

7 godzin temu, porlick napisał:

Pomocne ,warto poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wielu znajomych pracujących w prokuraturze,najwięcej oszustw jest związanych z podrobionymi dokumentami lub wykorzystaniem danych,prawdziwa plaga

płacę często przez pay-u i nigdy nie wysyłałem żadnych skanów

Edytowane przez szpotek73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, szpotek73 napisał:

mam wielu znajomych pracujących w prokuraturze,najwięcej oszustw jest związanych z podrobionymi dokumentami lub wykorzystaniem danych,prawdziwa plaga

płacę często przez pay-u i nigdy nie wysyłałem żadnych skanów

Sam już nie wiem co mam o tym myśleć.Pracownik Allegro potwierdził maila payu.

Na razie wszystko w porządku.Oczywiście zachowam wiadomości Allegro i Payu.

Jednak jeszcze zadzwonię i zapytam się po co im to było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak bierzesz kartę kredytową to nie weryfikują Twojej tożsamości?

Skan może być takim zamiennikiem osobistego stawiennictwa przed obliczem urzędnika bankowego z DO.

Takie czasy. Załatwienie przez Internet, COVID,...

W bankach funkcjonują dedykowane strony z zabezpieczeniami, gdzie robi się i przesyła selfie a za chwilę innym kanałem fotkę DO. Nie widzę innej możliwości załatwienia przez Internet nowego konta nowej osoby dla banku bez osobistego stawiennictwa.

Jak instytucja pomija te kroki to dopiero trzeba spieprzać.

Owszem, trzeba zweryfikować takie strony banków. W razie wątpliwości udajemy się osobiście na potwierdzenie tożsamości. 

Powyższy przypadek dotyczy zakładania konta czy karty nie mając do czynienia z bankiem. W razie kiedy mamy już konto w takim banku to sprawy wyglądają prosto.

Sama kwestia weryfikacji tożsamości jest zagmatwana i jeszcze te zdalne procedury...

I jeszcze jedno, czy PayU jest instytucją bankową podlegającą tym samym przepisom? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 8 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Czołem. Odgrzewam kotleta. Wczoraj dostłem tę samą informację z Alle. Kasa wisi w przestrzeni, a ja nie moge jej wypłacić na swoje konto, dopóki nie przeslę do Payu skanu dowodu. Nie wiem co to za praktyki, ale nie czuję potrzeby okazywania sie dokumentem, tym bardziej, że 1,01 przelałem na ich konto, czym, wydaje mi się, wystarczająco potwierdziłem swoją tożsamość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Tryton napisał:

Czołem. Odgrzewam kotleta. Wczoraj dostłem tę samą informację z Alle. Kasa wisi w przestrzeni, a ja nie moge jej wypłacić na swoje konto, dopóki nie przeslę do Payu skanu dowodu. Nie wiem co to za praktyki, ale nie czuję potrzeby okazywania sie dokumentem, tym bardziej, że 1,01 przelałem na ich konto, czym, wydaje mi się, wystarczająco potwierdziłem swoją tożsamość. 

Ja zrobiłem jak kazali , ale wcześniej zadzwoniłem do pracownika Allegro i potwierdził.

Teraz jest wszystko w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też babka z Alle potwierdziła, że tak ma byc. Dziś wysłałem zdjęcie dowodu. Czekam na weryfikację. Z drugiej strony, przy okazji zawierania jakiejkolwiek umowy ( telefon, kablówka, kredyt... ) tez podajemy dane z dowodu. Nie ma co schizować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie załóżcie sobie konto w BIK

https://www.bik.pl/

W abonamencie za bodajże 20-30 zł/rok możecie zablokować udzielanie kredytu na wasze dane.

Ja mam to cały czas załączone, kiedy chce się wziąć kredyt to można funkcje odblokować z poziomu przeglądarki czy telefonu.

Jak to działa? Za każdym razem przed udzieleniem wam kredytu bank wysyła zapytanie o waszą zdolność kredytową do BiK-u (przy składaniu wniosku o kredyt udzielacie na to zgodę) Kiedy opcję blokowania macie włączoną BiK nie udziela informacji, a bank automatycznie odrzuca wniosek o kredyt (sprawdziłem na Allegro - działa) Za każdym razem kiedy ktoś o was pyta w BiK dostajecie o tym natychmiastową  informacje  SMS-em. Więc jeśli to nie wy to wiecie, ze jest problem.

„Jeśli nie masz co robić, nie rób tego w moim towarzystwie”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, PatkaS napisał:

Ale skoro to jest wszystko powiązane to chyba tak....

Niestety na większość instytucji parabankowych nie działa. Zapytanie do BIK kosztuje, a te firmy są nastawione na maksymalizację zysku. Pani z BIK podała mi swego czasu listę parabanków, które dobrowolnie zwracają się z zapytaniem. Większość "chwilówek" tego nie robi bo nie musi.

Edytowane przez japs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.05.2021 o 17:12, PatkaS napisał:

Też się właśnie nad tym zastanawiam. Ale skoro to jest wszystko powiązane to chyba tak....

To JEST POWIĄZANE, ale tylko w systemie bankowym.

Parabanki działające poza systemem, mają to głęboko gdzieś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.