Skocz do zawartości
IGNORED

Dobry procesor do kina domowego


darek2

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)

Jak by Marantz miał tak jak Emotiva było by super. Niestety nie ma i tak to se wykminiłem. A dlaczego tak? Bo gdy film będzie w DTS-HD MA 5.1 to wyłącze sobie końcówkę mocy na Atmosy, natomiast gdy kupię siedmiokanałową to będę niepotrzebnie dwa kanały Atmos zasilał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówka wygląda na solidną konstrukcję. Podobna trochę do Arcama P7, tylko tam kondensatory są na każdym wyjściu, a tutaj są wspólne. Najlepsza jednak jest cena. Za taką to nawet bym się nie zastanawiał. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Loxjie D40 pro; wzm. słuchawkowy: Schiit Asgard 3; słuchawki: AQ NightOwl, AKG K550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by Marantz miał tak jak Emotiva było by super. Niestety nie ma i tak to se wykminiłem. A dlaczego tak? Bo gdy film będzie w DTS-HD MA 5.1 to wyłącze sobie końcówkę mocy na Atmosy, natomiast gdy kupię siedmiokanałową to będę niepotrzebnie dwa kanały Atmos zasilał. 
A przecież są upmixery, żeby zawsze wszystkie kanały wykorzystać.
Od kiedy taki oszczędny jesteś, żeby ci było szkoda prądu...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
27 minut temu, RAF77 napisał:

szkoda prądu

Tego tutaj akurat nie szkoda, tylko po co ma działać i grzać niepotrzebnie skoro jest nie używana w danym momencie, nie korzystam z upmixerów

30 minut temu, qbakos napisał:

Za taką to nawet bym się nie zastanawiał. 

Jedno tylko pozostaje pytanie jak to gra bo cena jest atrakcyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
On 10/11/2020 at 6:46 PM, Jager said:

Will66

W tym pokoju tylko sobie rozpakowałem sprzęt z podwójnych kartonów, folii, zabezpieczeń  itp. a że jest jasno to łatwiej coś zobaczyć, stąd zdjęcie.

Mam dedykowany pokój kinowy. Po aranżacji akustycznej zrobionej przez akustyka.

Dodam, że w poprzednim systemie do kalibracji AV korzystałem z usług firmy: Cinema Pro, którą to bardzo polecam. Właściwy człowiek na właściwym miejscu. Bardzo sensownie wydane pieniążki.

 

Wybrałem set do kina domowego.

Do słuchania muzyki mam inny.

Jeśli łączycie kino z stereo to ja widzę ograniczenia brzmieniowe i kompromisy.

A taki set kupujemy ponieważ w danym budżecie nie szukamy kompromisów ?

 

Czytając Wasze opinie o Emotiva.  Z Waszych wypowiedzi, jakiś taki ponury obraz się wynurza, że procesor i końcówki mocy Emotivy gra tak sobie. Wręcz jak podstawowy amplituner. Na bazie moich bezpośrednich porównań. Chciałbym temu stanowczo zaprzeczyć ( To zwłaszcza dla nowych użytkowników, którzy zastanawiają się budżetowy amplituner vs procesor i końcówki )

W sumie nie napisaliście czy macie lub mieliście w domu XMC-2 wraz z końcówkami jak wyżej a zwłaszcza DR2/3. Czy porównywaliście taki set z innym podobnym.

Ale po pierwsze czy testowaliście te sprzęty w przygotowanych akustycznie pokojach czy domowym najczęściej przypadkowym akustycznie salonie ?

 

Z argumentacją typu: słyszałem jak kolega mówił... trudno mi do tego się odnieść.

Ja mogę tylko napisać tak.

Porównywałem osobiście, łeb w  łeb, w moim pokoju. Nowe zestawy z ogólnie dostępnymi na dziś w sklepach ich firmowymi końcówkami mocy: Emotiva vs Marantz. Emotiva vs Arcam.

W skrócie.

Marantz w porównaniu z Emotiva grał, dla mnie, wyraźnie słabiej. Wręcz zachowawczo. Mniej kinowo jeśli można tak powiedzieć. Porównując do tego co znam z dużych kin. Choć system ma dopracowany i bardzo szybki.

Emotiva vs Arcam. Po pierwsze AV 40 Arcama, przynajmniej mój egzemplarz miał zauważalne problemy ze stabilnością działania sytemu. Złapałem go wręcz na wieszaniu się. On wymaga jeszcze kolejnych łatek. Druga sprawa jakoś mi nie przypasował brzmieniowo. Niby wszystko ok ale... ciągle czegoś mi brakowało.

Ostatecznie w bezpośrednim porównaniu zostałem z Emotiva. Wszystkie 3 sety to nieodległy od siebie poziom cenowy. Gdyby coś zagrało lepiej w kinie z tym bym został.

Ale to mój wybór.

Mam znajomego kinomaniaka, który miał nie tak dawno odmienne odczucia podczas swoich testów i z porównania Emotiva vs Marantz kupił set Marantza

W tej chwili nie pamiętam już na 100% ale powodem było z pewnością wtedy jeszcze brak stabilności w tym czasie XMC-2 a Marantz śmigał systemowo.

Być może moje kolumny lepiej się zgrywają z Emotivą. Końcówki lepiej je ogarniają ?

Kolejna sprawa to jak gra Emotiva XPA-DR 2/3 Gen 3 ?

Kto jej słuchał u siebie w domu ?

Zwykła XPA to jednak za mało. I niższy poziom jakości. Moc to nie wszystko. DR otwiera mnóstwo kolejnych drzwi. Różnica jest zdecydowanie warta by to właśnie ją zaangażować do napędzania zwłaszcza centrala ! i frontów.

Dopiero wpięcie DR 3 w kanały frontowe i centralny, w stosunku do zwykłej XPA, naprawdę pokazał jakie jeszcze pokłady niesłyszanych składowych można wyraźnie usłyszeć w ścieżkach dźwiękowych filmów. Zwłaszcza dialogi w centralnym. Super.

 

Żaden amplituner włącznie z polecanym AVR 850 tak nie zagrał.

Ogólnie sygnatura dźwięku Emotivy odpowiada temu co jest istotne, w moim mniemaniu, w kinie domowym.

Ale to moje odczucia. I tak. Jestem zadowolony. W mojej ocenie cały set gra znacząco lepiej od każdego amplitunera jaki miałem na testach. A miałem w swoim pokoju, najwyższe modele Onkyo, Marantz, Denon, Arcam. To nie są może jakieś kroki milowe po 100, 200 czy 300 % lepiej absolutnie nie, w stosunku do wymienionych ale jednocześnie na tyle znaczące,  że bez trudu do usłyszenia zmiany na plus.

Aby odczuć znaczącą różnicę. Kolejny poziom to Trinnov najtańszy jest chyba coś w okolicy 60 tys za sam procesor i końcówki po 50 tys wzwyż. Takich zestawów za 30-40 czyli trochę lepiej, tego więcej tego mniej a raczej inaczej nie biorę pod uwagę.

Takie jest moje zdanie w temacie nowy procesor i nowe końcówki.

a można spytać jakie masz do tego kolumny (przepraszam nie czytałem od pierwszej strony, może mi coś uciekło)?

Ja "używam" XPA9 , jeśli chodzi o procesor jestem na rozdrożu pomiędzy XMC-2 a Marantz może nawet 7706 da radę (chociaż wątpię). Wynalazki typu Trinnov , JBL Synthesis (de facto klon Anthem'a) jakoś do mnie nie przemawiają. Szkoda kasy i chyba nie skorzystam aż tak.  Arcam AVR - słuchałem - ale dopiero po 20-30min jak się przebiliśmy przez bugi i resety - o nie , za tyle kasy - wykluczone. XMC-2 też ma swoje wady ale powoli nowe firmware pozwala na bezstresowe używanie.Może Anthem - ale XMC taniej daje ten sam poziom dźwięku (subiektywnie może nawet lepszy). 

Oczywiście jak to w sprzęcie - wszystko jest subiektywne i proszę o rozgrzeszenie jeśli kogoś uraziłem swoją oceną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trinnov wynalazek ? Tam trzeba 2 dni kalibracji osobie obeznanej z tematem więc dla Ciebie na 100% wynalazek . Nie wiem czy aktualnie na forum ktoś dał by sobie z nim radę....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2021 o 19:13, długi89 napisał:

Koncowka mocy:  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

DA076FD7-0D7C-4AF0-93E2-50D08D065489.thumb.jpeg.d5874b2b9db2a4147c8cfae017199f99.jpeg

Końcówka wygląda baaardzo ciekawie. I moc 110W/8 przy obciążeniu wszystkich kanałów jest wystarczająca. 30 kg zywej wagi.

iotavx-avxp1-high-end-7-kanalni-ojaceval

 

No i nie jest to klasa D tylko AB. Ciekawe jak gra.

 

Kosztuje połowe tego co 7-o kanałowa Emotiva z tym, że ma o prawie połowę mniejszą moc. Z doświadczenia wiem, że prawdziwe 100W/kanał w zupełnosci wystarczy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pmcomp napisał:

tylko AB

Mam to samo w emotivie dr3 +av8805 I gra to bardzo dobrze w stereo jak I w kinie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba Martyn nie chcący zapodał materiał na forumowego hiciora.  Testy ok , opinie na forach ok a cena śmieszna. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Lonely napisał:

Oj chyba Martyn nie chcący zapodał materiał na forumowego hiciora.  Testy ok , opinie na forach ok a cena śmieszna. 

Tylko szkoda ze nie ma najnowszych kodekow

dts: pro, imax, thx. 

 

No i nie wiadomo jak sobie kalibracja poradzi. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy THX czy IMAX Enhanced to są kodeki ???

DTS Pro w zastosowaniu domowym to upmixer dodatkowych kanałów razem do 30.2 z tego co pamiętam. Czyli w stosunku do DTS X zapisywanego natywnie na płytach BD-UHD dostaniesz upmix dla dodatkowych kanałów. Mam w domu w tej chwili głosniki dla 11.2 i jakoś sobie nie moge ich wyobrazic więcej 🙂 .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacz musi mieć " kodeki " ?🤣 bo o nim przecież pisze . W tej cenie nie znajdziesz nic i z opisów wychodzi że to anglik a nie chinol. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, darulok napisał:

Mam to samo w emotivie dr3 +av8805 I gra to bardzo dobrze w stereo jak I w kinie.

W stereo to lepiej zagra amplituner z lat 70/80 np. Tandberg za duzo mniejsze pieniążki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany nie wiem co wy z tym stereo , odkąd mam zestaw ani razu nie słuchałem muzy w stereo .

Bym przygarnął taką końcuweczkę szczerze mówiąc ale wymiary tzn wysokość mi nie pasuje do półki.  Mam 19.5cm wysokości z tego co pamiętam i miejsce na dwa klocki + plejak na szerokość. Myślałem żeby basx emotivy dać na atmosy a dół na oddzielną ale wtedy wstyd mieć ampli 6013 jako procesor ...  Dam się na spokój bo nieraz lepsze jest wrogiem dobrego .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pmcomp napisał:

A od kiedy THX czy IMAX Enhanced to są kodeki ???

DTS Pro w zastosowaniu domowym to upmixer dodatkowych kanałów razem do 30.2 z tego co pamiętam. Czyli w stosunku do DTS X zapisywanego natywnie na płytach BD-UHD dostaniesz upmix dla dodatkowych kanałów. Mam w domu w tej chwili głosniki dla 11.2 i jakoś sobie nie moge ich wyobrazic więcej 🙂 .

 

O ile mi wiadomo DTS:x obsluguje 11.2.    

Natomiast amplituner o ktorym mowimy: 17-Kanal-Heimkino-AV-Prozessor.

Ma tych kanalow ciut wiecej wiec w teorii nie obsluzy DTS:x na wszystkich glosnikach, ani nie bedzie mial nowych upmixerow. 

 

Poza tym, jak ktos wypuszcza nowiusienki procesor to powinien isc z duchem czasu, aby jego sprzet mial zgodnosc z THX czy IMAX. 

Jest też już dostępnych ponad 40 tytułów IMAX Enhanced.

4 maja 2020 świat obiegła informacja, że Sony Pictures planuje w ciągu dwóch lat wprowadzić do obiegu kilkaset tytułów z dźwiękiem IMAX Enhanced – zarówno starszych, jak i uwaga!!! wszystkie nadchodzące premiery kinowe

 

Dodatkowo czy czasem dts:x pro nie pozwala na stworzenie wiekszej liczby "obiektow" na tej samej liczbie glosnikow co dts:x. 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Lolo2 napisał:

 

O ile mi wiadomo DTS:x obsluguje 11.2.    

Natomiast amplituner o ktorym mowimy: 17-Kanal-Heimkino-AV-Prozessor.

Ma tych kanalow ciut wiecej wiec w teorii nie obsluzy DTS:x na wszystkich glosnikach, ani nie bedzie mial nowych upmixerow. 

Zgadza się. DTS X to 7.2.4 albo jak kto woli 11.2. I tak sa przygotowywane ścieżki na nosnikach BD-UHD.

Na dzień dzisiejszy brak czegokolwiek komercyjnego wydanego w DTS X Pro. Dlatego jesli nawet podłączysz wzmaki i głosniki do tych 17-u kanałów to po pierwsze konia z rzędem temu, kto powie jak te dodatkowe 6 głosników rozmieścić i do tego jak to skalibrować. Poza tym i tak w procesorze otrzymasz upmix z 11.2 pewnie do 15.2. Czy będzie lepiej? Pewnie tak choć różnica u słuchacza będzie mogła wynikać z zastosowania placebo 😉 .

 

Znowu producenci zaczynają prześcigać się w tworzeniu nowych formatów i certyfikatów (patrz IMAX Enhanced) wmawiając nam, że nie możemy bez tego żyć.

Atmos i DTS X były i sa wielkim postępem ale mam filmy z lat 90 ych i z pierwszej dekady tego wieku, których ściezki w 5.1/7.1 na moim stareńkim Tag McLaren AV32R BP brzmią lepiej niż nowe ścieżki remasterowane do Atmos/DTS X. Być może dlatego, że ten procesor dźwiekowo to dzisiejsza klasa Trinova. Nie mówie o efektach przestrzennych tylko o jakości ściezki dźwiekowej. Barwie, szybkości narastania, dynamice.

 

Powtórzę: IMAX Enhanced to certyfikat czy dany sprzęt audio/video spełnia zadane standardy. Jakie? Jest w necie. Podobnie jak kiedyś THX i jego kolejne wcielenia Ultra i Ultra2. 

Przykład: aby końcówka mocy czy amplituner otrzymał taki certyfikat musiał oddawać min. 100W na kanał przy jednoczesnym i ciągłym obciążeniu wszystkich końcówek mocy.

 

Podobnie jak róznice pomiędzy ściezką dźwiękową z CD (16/44) porównywaną do tych samych ścieżek nagranych w formatach gęstych typu PCM 24/192, DXD czy DSD. Jesli zrobi sie je z tego samego materiału analogowego beż żadnego masteringu to brzmią IDENTYCZNIE. Zapraszam do odpowiedniego wątku w dziale Stereo Hi-End.

 

Widzę, że duzo ludzi dorosło już do konkluzji, że dźwięk wydobywający się w dzisiejszych czasach z wszelkiej maści amplitunerów nie ma nic wspólnego z jakością i nalezy stosować procesory i zewnętrzne końcówki w klasie AB. Niestety jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach i tak i tutaj są i będą procesory i końcówki lepsze i gorsze. I liczba onsługiwanych kanałów czy zastosowane kodeki czy nowe certyfikaty z najlepszą jakościa nie muszą mieć dużo wspólnego.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, pmcomp napisał:

Zgadza się. DTS X to 7.2.4 albo jak kto woli 11.2. I tak sa przygotowywane ścieżki na nosnikach BD-UHD

No nie do konca. 

O ile mi wiadomo te "sciezki" atmosa czy tez dts:x nie sa sciezkami dzwiekowymi jak w przypadku klasycznego 5.1

 

Scierzki dzwiekowe sluza tylko jako dane bazowe dla dekodera, ktory tworzy wirtualne sciezki dzwiekowe. Nowszy DTS:x pro zapewne ma lepszy procesor. 

W filmie co wrzucilem koles gada ze nie tylko moze wytworzyc 30 kanalow, ale moze tez stworzyc 30 obiektow.... jezeli dobze uslyszalem. 

23 minuty temu, pmcomp napisał:

Powtórzę: IMAX Enhanced to certyfikat czy dany sprzęt audio/video spełnia zadane standardy. Jakie? Jest w necie. Podobnie jak kiedyś THX i jego kolejne wcielenia Ultra i Ultra2. 

Zgadza sie, niby nic. 

Ale wlacz tryb THX na onkyo rz830 to sie sam przekonasz. 

Sama juz definicja  Atmosa mowi ze nie "ograniczonej ilosci kanalow dzwiekowych"  Dts:x podobnie. 

 

Technologia Dolby Atmos teoretycznie pozwala na przesyłanie do sal kinowych nieograniczonej liczby ścieżek audio, które są dynamicznie przekazywane do głośników w oparciu o możliwości kina. Oznacza to, iż Atmos pozwala realizatorowi dźwięku (za pomocą specjalnej wersji oprogramowania Pro Tools lub Pyramix dla cyfrowej stacji roboczej) na wyznaczenie konkretnej lokalizacji w sali kinowej, jako przestrzeni trójwymiarowej, z której określony dźwięk powinien być słyszany przez odbiorcę.

 

Te ograniczenia 11.2 i inne to tylko ograniczenja zastosowanych procesorow w naszych avr 

 

Oprócz odtwarzania standardowych ścieżek dźwięku przestrzennego 5.1 lub 7.1 (za pomocą tablic konwersji), system generuje dla każdego głośnika unikalną ścieżkę dźwiękową, co umożliwia zastosowanie wielu nowych przednich, bocznych, a nawet umieszczonych na suficie kanałów wertykalnych dla dokładnego pozycjonowania wybranych dźwięków, takich jak przelot helikoptera czy deszcz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 hours ago, Lonely said:

Trinnov wynalazek ? Tam trzeba 2 dni kalibracji osobie obeznanej z tematem więc dla Ciebie na 100% wynalazek . Nie wiem czy aktualnie na forum ktoś dał by sobie z nim radę....

nie bardzo rozumiem Twój post ale brzmi nieelegancko. Skąd u Ciebie taka wiedza o mnie? Nie będę więc wchodził w dyskusję. Jeśli ktoś chce wydać 50k czy 60k PLN na sam procesor, nie mam z tym problemu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lolo2 napisał:

No nie do konca. 

O ile mi wiadomo te "sciezki" atmosa czy tez dts:x nie sa sciezkami dzwiekowymi jak w przypadku klasycznego 5.1

 

Są, tylko nie są dyskretne (te dodatkowe) tylko zakodowane w innych (podobnie jak kiedyś Dolby Surroud zakodowany w dwóch ściezkach stereo).

Godzinę temu, Lolo2 napisał:

 

Ale wlacz tryb THX na onkyo rz830 to sie sam przekonasz. 

 

 

Jak napisałeś tryb czyli inne parametry odtwarzania. To tak jak hall, stadium czy podobne.

Godzinę temu, Lolo2 napisał:

 

Sama juz definicja  Atmosa mowi ze nie "ograniczonej ilosci kanalow dzwiekowych"  Dts:x podobnie. 

 

Technologia Dolby Atmos teoretycznie pozwala na przesyłanie do sal kinowych nieograniczonej liczby ścieżek audio, które są dynamicznie przekazywane do głośników w oparciu o możliwości kina. Oznacza to, iż Atmos pozwala realizatorowi dźwięku (za pomocą specjalnej wersji oprogramowania Pro Tools lub Pyramix dla cyfrowej stacji roboczej) na wyznaczenie konkretnej lokalizacji w sali kinowej, jako przestrzeni trójwymiarowej, z której określony dźwięk powinien być słyszany przez odbiorcę.

 

Te ograniczenia 11.2 i inne to tylko ograniczenja zastosowanych procesorow w naszych avr 

 

Oprócz odtwarzania standardowych ścieżek dźwięku przestrzennego 5.1 lub 7.1 (za pomocą tablic konwersji), system generuje dla każdego głośnika unikalną ścieżkę dźwiękową, co umożliwia zastosowanie wielu nowych przednich, bocznych, a nawet umieszczonych na suficie kanałów wertykalnych dla dokładnego pozycjonowania wybranych dźwięków, takich jak przelot helikoptera czy deszcz.

Tyle, że standardem dla zapisu komercyjnego do użytku domowego jest max. 7.2.4.

@fetek ... mam prośbę, nie reaguj na moje wpisy i najlepiej nie odpowiadaj. Za bardzo się różnimy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, pmcomp napisał:

Tyle, że standardem dla zapisu komercyjnego do użytku domowego jest max. 7.2.4.

A jako jest standard dla zapisu NiEkomercyjnego? 

 

7.2.4 w atmosie to jest jedynie uklad glosnikow a nie format zapisu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Dolby Atmos ma ustaloną ilość kanałów? Myślałem że to zapis obiektowy który dopiero przez procesor amplitunera jest dekodowany na poszczególne kanały.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Butler napisał:

To Dolby Atmos ma ustaloną ilość kanałów? Myślałem że to zapis obiektowy który dopiero przez procesor amplitunera jest dekodowany na poszczególne kanały.

W teorii tak to wygląda, w praktyce w procesie masteringu inżynier może zamknąć na sztywno ilość kanałów dla ścieżki i większość płyt na ten moment przychodzi zamknięta na sztywno do 7.x.4 co oczywiście niemiłosiernie wkurza ludzi, którzy mają np 9.x.6 bo nie ma kompletnie sensu takie zamykanie obiektowego formatu :). Szczególnie, że do niedawna nie było upmixerów, które potrafiły coś z tym fantem zrobić. Teraz z wypuszczeniem DTS: X Pro i odpowiednikiem od Dolby upmixery radzą sobie poprawnie z większą ilością kanałów.

Przed ich wypuszczeniem nadwyżka głośników była bezużyteczna, w przypadku tych wybranych (czyli większości) wydań.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez sebna

“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”

― Oscar Wilde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Dolby Atmos ma ustaloną ilość kanałów? Myślałem że to zapis obiektowy który dopiero przez procesor amplitunera jest dekodowany na poszczególne kanały.
Ma .
Z reguły Dolby Thrue HD 7.1

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

atmos nie jest kodekiem... to pakiet dodatkowych informacji, które są potrzebne by w czasie rzeczywistym z THD robić "dodatkowe kanały".

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, RAF77 napisał:

Z reguły Dolby Thrue HD 7.1

z dopiskiem "with Dolby Atmos"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
W dniu 21.08.2021 o 11:47, Lonely napisał:

Oj chyba Martyn nie chcący zapodał materiał na forumowego hiciora.  Testy ok , opinie na forach ok a cena śmieszna. 

To czemu jeszcze nie kupiłeś? Pamiętaj półkę zawsze można zmienić🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze Ci powiem że się zastanawiam ale nawet bez wymiany półki.  Po prostu postawie na jakiejś podstawce koło ampli z lewej strony ( jak na fotce było) tyle że chyba będzie trzeba powtórzyć kalibrację po wszystkim . Z czasem może ampli wymianie na jakiś proc ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2021 o 20:55, PG napisał:

a można spytać jakie masz do tego kolumny (przepraszam nie czytałem od pierwszej strony, może mi coś uciekło)?

Ja "używam" XPA9 , jeśli chodzi o procesor jestem na rozdrożu pomiędzy XMC-2 a Marantz może nawet 7706 da radę (chociaż wątpię). Wynalazki typu Trinnov , JBL Synthesis (de facto klon Anthem'a) jakoś do mnie nie przemawiają. Szkoda kasy i chyba nie skorzystam aż tak.

W tamtych czasach, jako główne kolumny w kinie, grały u mnie YB Audio Epic II razem z XMC-2 XPA DR 3 oraz zwykłe XPA.

Po pewnym czasie przywiało zmiany i zawitał Trinnov Altitude oraz jeszcze lepsze kolumny.

Zajrzałem do kilku ostatnich tematów w zakładce kino domowe i z mojej perspektywy -  chodzi o procesor i kolumny. Mam system 9.2.6 muszę powiedzieć, że bardzo niedoceniane są kanały wide - poszerzające przednie. W przypadku Neutral X robią niesamowicie dobrą robotę.  Jeśli się ktoś zastanawia - warto.

Z innej strony często można przeczytać że bardzo ważne kanały to Centralny i Sub.

Otóż z moich doświadczeń i naocznych obserwacji zaangażowania w miksach wynika, że niewiele mniej roboty mają kanały L i R.

Dopiero za tymi 4 jest reszta.

Wracając do XMC-2 to sprzęt świetny brzmieniowo.

Powyższe akapity dotyczą mojego systemu i są odzwierciedleniem mojego gustu. Także luźno Panowie podejdźcie do tego.

JBL to z Anthem, raczej, nie ma nic wspólnego ;)

 

Jak ktoś ma wolne i zna angielski, to warto obejrzeć.

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Jager
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 29

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.