Jump to content
darek2

Dobry procesor do kina domowego

Recommended Posts

6 minut temu, ro35 napisał:

nie ma automatycznej korekcji 😄 ale ma ręczną parametryzację pasma

mam model 1570, który mnie w pełni zadowala

Czyli jak masz "symetryczne" pomieszczenie, dobre rozstawienie sprzętu i adaptację to nie potrzebujesz w sumie auto korekcji?

Edited by PawelMitsu

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie jestem w stanie na to pytanie odpowiedzieć, zapewne korekta przydała by na poziomie najniższych częstotliwości, bo każde pomieszczenie, ustawienie suba, ma swoją specyfikę

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, PawelMitsu napisał:

Czyli jak masz "symetryczne" pomieszczenie, dobre rozstawienie sprzętu i adaptację to nie potrzebujesz w sumie auto korekcji?

nie potrzebujesz, auto korekcja jeśli nie jest jakimś topem i tak więcej psuje niż poprawia. Ponadto korekcja DSP działa "punktowo" więc w kinie, zwłaszcza jeśli masz kilka siedzeń poprawna kalibracja do najprostszych nie należy.

co nie zmienia faktu że bas łatwiej i często taniej skorygować za pomocą DSP.

Edited by fetek

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

DTS:X Ready 
DTS:X jest kodekiem audio następnej generacji od DTS opartym na obiektach audio w celu osiągnięcia nowych doświadczeń audio.
DTS:X umieszcza dźwięki tam, gdzie wydają się one być naturalne w przestrzeni, kreując najbardziej żywe, wielowymiarowe doświadczenie audio kiedykolwiek dostępne. Wolny od restrykcji kanałów dźwięk może być umieszczany i poruszany dowolnie w przestrzeni. Ponieważ DTS:X nie wymaga specyficznego ustawienia głośników, możesz zaaranżować swój system domowy jak tylko sobie życzysz. Z DTS:X to Ty kontrolujesz Twoje doznania dźwiękowe.

Pracuje z dowolnym materiałem DTS
DTS:X będzie odtwarzał wszystkie formaty DTS włączając w to DTS Digital Surround i DTS-HD Master Audio. Strumienie DTS:X jest wstecznie kompatybilny ze starszymi urządzeniami wyposażonymi w DTS i Twój sprzęt będzie zawsze brzmieć świetnie.

Audio oparte na obiektach
Obiekt audio jest kombinacją fali audio, gdzie przechowywane są dźwięki i metadane, która reprezentuje lokalizację przestrzenną, w której obiekt powinien być słyszany. Obiekty audio uwalniają materiał od określonych układów głośników dla optymalnego odsłuchu.
Oznacza to, że sam materiał DTS:X będzie świetnie brzmieć niezależnie od tego czy jest generowany na systemie stereo czy na pełno wymiarowym systemie dźwięku dookólnego.

Wciągający
DTS:X umieszcza dźwięki w naturalnym dla nich miejscu w przestrzeni, kreując najbardziej żywe, wielowymiarowe doświadczenie audio jakie w życiu słyszałeś. Bądź gotowy – to wciągający i najwyższy poziom realizmu, który czyni horrory jeszcze straszniejszymi, komedie bardziej śmiesznymi, a sceny pościgów samochodowych bardziej realnymi.

Interaktywny
Ty kontrolujesz swoje doświadczenia muzyczne. Ten trudno słyszalny dialog w filmie może być teraz poprawiony jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki – wyodrębnij go z dźwięków otoczenia kiedy tylko zechcesz, osiągnij jeszcze bardziej osobiste doznania.

Wsteczna kompatybilność
Twoja kolekcja filmów dostanie nowe życie! Bądź pewny, że nasz katalog nagradzanych ścieżek filmowych DTS-HD Master Audio jest najlepiej słyszalny z DTS:X. Podnieś swoje ulubione płyty Blu-ray, DVD lub cyfrowe do nowego wymiaru.

Elastyczny
Sprawiliśmy, że dźwięki się poruszają, zatem Twoje głośniki nie muszą. Ponieważ DTS:X nie wymaga ani specyficznego układu głośników, możesz dowolnie ustawić swój system kina domowego.
 

Słuchajcie to ze specyfikacji procesora Anthem AVM 60, faktycznie tyle wnosi DTS X ? Czy w mojej konfiguracji by to zadziałało - 5.2.4, niestety nie planuje remontu i odpada wrzucenie głośników Atmos do sufitu, więc u mnie są przednie górne i  tylne górne na te chwilę, przy filmach w Dolby Atmos te głośniki biorą udział, niestety moja Yamaha RX A3040 nie posiada DTS X ani Neutral, podobno dużo wnoszą przy filmach przy zwykłym DTS i DTS HD Master odnośnie tych górnych glośników i bardzo to poprawia brzmienie - prawda to? Czy generalnie nowszy procesor w tym przypadku Anthem - dużo wniesie odnośnie przestrzeni przy filmach, szczególnie w mojej konfiguracji?

Edited by darek2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chcę zaczynać nowego tematu. A, że temat jest powiązany i już kilka postów powyżej napisałem to dodam dla porządku.

 

Zacznijmy od tego.

Kto mówił, że Św. Mikołaj puka do drzwi tylko dwa razy w roku...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wisdom Audio

Model SA-3.

Trzy kanałowa końcówka mocy.

Uwaga - klasa ciężka.

3 x 500W na kanał... Ale to nie to robi pierwsze, zaskakujące wrażenie.

To D klasowa końcówka mocy o największej wadze jaką miałem w rękach. Wizualnie, dzięki ciekawie poprowadzonej płycie frontowej ma w sobie nieco więcej zgrabności ale w rękach. Dosłownie, waży prawie tyle samo co worek cementu... Jeśli porównamy to do popularnej D-klasowej reprezentacji wagi piórkowej kartonowych pudełek po nawet dużych butach to... zaskoczenie. Z dostępnych w sieci zdjęć, to za dużo audiofilskiego powietrza w obudowie nie ma.

 

MartinRejek.

Mając Trinnov, uważam, że szkoda marnować potencjału algorytmów tak dobrego procesora. Zakup dwukanałowych końcówek typu procella / lab gruppen z dsp dublujesz i płacisz niepotrzebnie dwa razy za dsp. Moim zdaniem Trinnov ma lepsze algorytmy dsp. Lepiej kupić np. wspomnianą wyżej czystą końcówkę mocy. Też można je składać w stosy. Wydzielają o co najmniej 50% mniej ciepła niż nawet Emotva XPA DR3 Gen 3.

 

fetek

"... bardzo ciekawi mnie porównanie systemu H i D choć tego się praktycznie nie da sprawdzić..."

Mam w domu już i ja.

Szkoda, że jest tak mało opisów bezpośrednich porównań różnych x vs y. Łatwiej by było się orientować w terenie. Choć obiektywnie należy dodać, że opisy będą mocno subiektywne 🙂 i należy na to brać poprawkę.

Dlatego pozwolę sobie spróbować subiektywnie, moim zdaniem, etc etc... wy klikać na klawiaturze kilka zdań.

Warto zauważyć dla porządku, że Emotiva DR - Gen3 są w wersji 2 i 3 kanałowej vs Wisdom Audio SA-3, tu też są w wersji 2 i 3 kanałowej. U mnie w wersji trzy kanałowej.

Emotivę jako, że mam dłuższy kontakt to tu mam jasną sprawę. Wiem jak to brzmi - w końcu jej słucham. Prawdopodobnie część z Was też wie jak brzmi bo jest, nazwijmy to, dość popularnym wyborem do procesorów.

Natomiast Wisdom SA-3 to wielka niewiadoma dla mnie. Czego się spodziewać ?

Czytałem i słyszałem, że to mocno audiofilska hi-end owa firma zwłaszcza w kinie. Częsty partner Trinnov w zaawansowanych systemach kina domowego.

W stosunku do Emotiva DR3 Gen 3, cena praktycznie cztery razy wyższa.

W dodatku mało audiofilsko kojarząca się klasa D.

Cóż opinii w sieci, bezpośredniego porównania brak. Nie kupisz to nie dowiesz się jak to gra w Twojej akustyce.

Pierwsze wrażenia po skromnych 24 godzinach mam. Ale, na konkrety to trzeba poczekać.

 

Ponownie dziękuję za świetną obsługę SoundClub - ludzie, którzy też lubią, kino jak my.

DSC_1082.JPG

DSC_1071.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Jager napisał:

Mając Trinnov, uważam, że szkoda marnować potencjału algorytmów tak dobrego procesora. Zakup dwukanałowych końcówek typu procella / lab gruppen z dsp dublujesz i płacisz niepotrzebnie dwa razy za dsp. Moim zdaniem Trinnov ma lepsze algorytmy dsp. Lepiej kupić np. wspomnianą wyżej czystą końcówkę mocy. Też można je składać w stosy. Wydzielają o co najmniej 50% mniej ciepła niż nawet Emotva XPA DR3 Gen 3.

Niby Procella stosuje końcówki z DSP po to by najpierw skalibrować kolumnę w danym pomieszczeniu a później to wszystko poddać jeszcze raz kalibracji jako całość przez procesor... mi tez to dziwne się wydaje, ale w tedy można uzyskać ideał nad ideałem dźwięk wiec ... kto bogatemu zabroni

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 25.10.2020 o 12:11, Martin Rejek napisał:

Niby Procella stosuje końcówki z DSP po to by najpierw skalibrować kolumnę w danym pomieszczeniu a później to wszystko poddać jeszcze raz kalibracji jako całość przez procesor...

Gdzie to wyczytałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, PawelMitsu napisał:

Gdzie to wyczytałeś?

Taka jest procedura kalibracji systemów głośnikowych w prawdziwych salach kinowych / koncertowych / studyjnych .

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, JBN napisał:

Taka jest procedura kalibracji systemów głośnikowych w prawdziwych salach kinowych / koncertowych / studyjnych .

ok, nie wiedziałem, ciekawe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, JBN napisał:

Taka jest procedura kalibracji systemów głośnikowych w prawdziwych salach kinowych / koncertowych / studyjnych .

W Pioneerach także w pierwszej kolejności można skalibrować wszystkie głośniki do lewego frontu i następnie kalibrację całości. Czyli dołączyłem do ekskluzywnej grupy właścicieli sali kinowej.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, WARMSTONE napisał:

W Pioneerach także w pierwszej kolejności można skalibrować wszystkie głośniki do lewego frontu i następnie kalibrację całości. Czyli dołączyłem do ekskluzywnej grupy właścicieli sali kinowej.

tam korekty dokonujesz w kolumnach dopiero potem procesorze, więc to zupełnie inny system.

 

Edited by fetek
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, WARMSTONE napisał:

wszystkie głośniki do lewego frontu

co to znaczy bo nie kumam?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, bl4ck napisał:

co to znaczy bo nie kumam?

Po automatycznej kalibracji przechodzisz na manualną i zerujesz głośność. Kalibrujesz ponownie w trybie manualnym odznaczasz np. Symetry lub Front Align,   Full Phase coś tam jeszcze i ponownie kalibrujesz. To jest to o czym pisałem, że MCAAC wyrównuje charakterystykę róznych głośników do frontów. Prawy front wyrównuje do lewego. 

Nie rozumiem z kolei na czym polega kalibracja głosników przy użyciu procesora zewnętrznego w Salach Kinowych skoro to nie jest to samo co opisałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.10.2020 o 16:51, WARMSTONE napisał:

Nie rozumiem z kolei na czym polega kalibracja głosników przy użyciu procesora zewnętrznego w Salach Kinowych skoro to nie jest to samo co opisałem. 

nie jest...

Końcówki mają swoje DSP bo tam czasem zespół kolumn robi jako jeden kanał a dzięki temu rozwiązaniu dokonujesz korekcji każdej kolumny.

Edited by fetek
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dalej nie wiem co one końcówki z DSP robią kolumnom bo w moim wypadku ampli kalibruje czyli dostosowuje do wzorca, którym jest skalibrowany w pierwszej kolejności lewy front.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

piszesz o czymś zupełnie innym a tego co robi tamten zespól nie jesteś w stanie wykonać

Edited by fetek
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli nie wiesz nic poza tym, że to nie jest to samo ?

Ja coś jednak wiem i narazie tylko podpowiem aby odróznić system szerokopasmowy Procelli z rzekomo powszechnym używaniem w kinach końcówek z DSP. Te zaś różnią się od mojego ampli jedynie tym , że maję bazę kilku wzorców. Moim zdaniem. 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 26.10.2020 o 23:32, JBN napisał:

Taka jest procedura kalibracji systemów głośnikowych w prawdziwych salach kinowych / koncertowych / studyjnych .

Dziękuje za potwierdzenie... 👏👏👏

W dniu 27.10.2020 o 12:58, fetek napisał:

tam korekty dokonujesz w kolumnach dopiero potem procesorze, więc to zupełnie inny system.

 

Widać nie jestem sam co to rozumie, reszta musi się niestety doszkolić chcąc mieć kino lub je już posiadając... bo najwidoczniej nic nie wiecie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, WARMSTONE napisał:

Czyli nie wiesz nic poza tym, że to nie jest to samo ?

już Ci napisałem co to jest i jak tego używać.

kolokwialnie można to porównać do subwooferów, masz tylko jedno złącze LFE w amplitunerze a 2 lub więcej subwooferów,

Edited by fetek

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Martin Rejek napisał:

Dziękuje za potwierdzenie... 👏👏👏

Widać nie jestem sam co to rozumie, reszta musi się niestety doszkolić chcąc mieć kino lub je już posiadając... bo najwidoczniej nic nie wiecie...

Ty no patrz udało mu się coś napisać z czym ktoś inny się zgodził,  temat o tym może załóż jak wspaniały jesteś dzięki netowi ....

  • Haha 1

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice w końcu fajny wygląd.

122777793_3575695669118757_3431836418996605959_o.jpg

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by bl4ck
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo pierwsze 2.1 jest w fazie testów na ludziach i pierwsze urządzenia z tym są sprzedawane jak np Sony xh9096 . Drugie wersje są zawsze lepsze niż nowości i dlatego Anthem nie ryzykuje i czeka . Mądrze robi .

  • Like 2

" Kobiety są jak dziki , lecą na żołędzie "  - Arystoteles 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Martin Rejek napisał:

Widać nie jestem sam co to rozumie, reszta musi się niestety doszkolić chcąc mieć kino lub je już posiadając... bo najwidoczniej nic nie wiecie...

Nic nie wiecie tyczy się ciebie i Fetka. W Preceli DSP w końcówce mocy decyduje, które niskie tony puścić na subwoofer a które na głośniki. Jak one DSP zdecyduje, że np. 60 Hz będzie lepiej brzmiało na głośniku to pójdzie do niego.  Taki dziwny bajerek . Jak nie będziecie czegoś synki wiedzieć to bez krępacji możecie mnie podpytać.

4 godziny temu, Xpedite999 napisał:

Ty no patrz udało mu się coś napisać z czym ktoś inny się zgodził,  temat o tym może załóż jak wspaniały jesteś dzięki netowi ....

Jak widzisz koledzy zgadzają się we wszystkim o czym nie mają bladego pojęcia. A jacy są dumni z siebie przy tym.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, WARMSTONE napisał:

Nic nie wiecie tyczy się ciebie i Fetka. W Preceli DSP w końcówce mocy decyduje, które niskie tony puścić na subwoofer a które na głośniki. Jak one DSP zdecyduje, że np. 60 Hz będzie lepiej brzmiało na głośniku to pójdzie do niego.  Taki dziwny bajerek . Jak nie będziecie czegoś synki wiedzieć to bez krępacji możecie mnie podpytać.

Jak widzisz koledzy zgadzają się we wszystkim o czym nie mają bladego pojęcia. A jacy są dumni z siebie przy tym.

Wybacz ale czytam cały czas na temat Procelii i ich końcówek i kolumn bo mnie ten temat b.interesuje... Z tym co piszesz masz racje ale kalibracja z koncowki mocy z DSP dostosowywuje kolumnę do danego pomieszczenia gdzie finałową prace kończy procesor który robi kalibrację i poprawia błędy dla wszystkich głośników!!! Nie tylko dla jednego tak jak ma to miejsce w Pioneerze gdzie najpierw robi to np dla Lewego kanału a później kopiuje to do reszty... zreszta Pioneer przy Procelii to śmieć... tyle mam na ten temat do dodania!!! Nigdy nie wypuścili osobno pre i końcówki ... chyba że ja o czymś nie wiem i jestem zacofany ale raczej wątpię...

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Martin Rejek napisał:

zreszta Pioneer przy Procelii to śmieć... tyle mam na ten temat do dodania!!! Nigdy nie wypuścili osobno pre i końcówki ... chyba że ja o czymś nie wiem i jestem zacofany ale raczej wątpię...

Pioneer wypuścił pre i odseparowane  końcówki w wspólnej obudowie. Jak zgadniesz, który to model to postawię kielicha. Po co ta demonstracja. Nie masz ani Pioneera ani Procella.

Wracaj do kraju, pokrzyczysz pod kościołem z koleżankami macicami.

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, WARMSTONE napisał:

Wracaj do kraju, pokrzyczysz pod kościołem z koleżankami macicami.

Zamiast krzyczeć z nimi to lepiej je zalać...😂😂😂

A co do Pioneer to był to SC-LX90 Susamo czy jakoś tak z wyświetlaczem w każdym bądź razie, pierwszy high end

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.