Jump to content
morawka

Raport RIAA- streaming przyszłością audio ?

Recommended Posts

7 minut temu, morawka napisał:

Jak ktoś lubi i według niego z regulacją jest lepiej to czemu nie

Ci co używają końcówek lampowych takiej barwy często używają nawet tego nie wiedząc, czyli jak nie wiesz że używasz barwy to jest w porządku a jak wiesz że używasz to może być w pewnych kręgach naganne. W jaki sposób powstają we wzmacniaczach końcowych zjawiska podobne do regulacji barwy w złożeniu z kolumnami było opisane w jednym z wątków na AS.  

Edited by Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Lech36 napisał:

 to może być w pewnych kręgach naganne. 

Audiofilski ostracyzm ?

Był kiedyś taki film: "W kamiennym kręgu"

Ilu ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, morawka napisał:

Audiofilski ostracyzm ?

Powoli już ten ostracyzm odchodzi i widzę że nawet pomiarowcy na różnych forach dopuszczają użycie equalizerów do wyrównania charakterystyki w miejscu odsłuch do możliwie płaskiej. Pewnie niedługo będzie akceptacja tego że ta charakterystyka nie musi być płaska co już często jest stosowane w kolumnach domowych które często mają charakterystykę konturową. W kolumnach nie widać że coś jest podkręcone więc audiofila tradycjonalisty (taki co lubi żeby było możliwie płasko) to nie boli.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
W dniu 24.09.2020 o 12:10, tomek7776 napisał:

za obie serdecznie dziekuje.i wspolczuje uzytkownikom takiej formy.

Dlaczego? Co jest nie tak z tą formą?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, tomek7776 napisał:

Właśnie sprawiłem sobie w "katolickiej" cenie nowego Marantza SA 14 S1 SE i muszę stwierdzić że jak na razie nawet zwykła płyta CD (byle dobrze zrealizowana) brzmi lepiej niż TIDAL HiF

Brawo Ty... i zgadzam się, z tym, że słuchałem raczej nie za dobrych streamerów. Te najlepsze z dobrym dacie? kto wie. Ale z dobrym daciem to i cd też będzie lepsiejszy

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Lech36 napisał:

Pilotem też można, ale na tablecie wygodniej bo masz pod ręką spis zawartości dysku i info o pliku. Wybierasz sobie wg fantazji i upodobań muzycznych.

No dokładnie, jak ja. Też mam pilot, ponad tysiąc płyt na półkach i wybieram wg fantazji i upodobań. Oglądam książeczki, wkładki płyt, na których z reguły jest dużo więcej info jak w tidal,. I pachną drukarnią, a ja to lubię, jak zapach książki drukowanej. A jak se gotuję to zapuszczam tidala. Tam jego miejsce, przy garach ( u mnie w domu) i dzięki temu wiem, co tam nowego (no i allmusic.com).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, morawka napisał:

 

wstawanie żeby zmienić płytę ( np. taką na której lubimy tylko dwa kawałki )

 

Hmm z kanapy do cdeka.mam jakieś 2m zmienienie płyty zajmuje mi +- 40s a i tak rzadko to robie bo na płycie średnio jest 10 piosenek  po 4-5min każda wiec prawie godzinę mam z głowy a i tak na  słuchanie muzyki ponad godzinę  często nie mam czasu.To że  na płycie sa 2-3 fajne kawałki też uważam za  plus bo nie słucham w kółko tego samego.  Sami wiecie jak to przed świętami w radiu puszczaja te same piosenki świąteczne.Kiedy jestem u kumpla który używa  tidal to nigdy nie zdarzyło się  żebyśmy przesłuchali  chociaż jeden utwór do końca bo on po włączeniu piosenki  juz szuka następnej.Co do jakości to uważam że gra cały system a nie tylko streamer  czy cedek ale jestem przekonany  ze moj MF leje jego naima 272.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikogo nie chce przekonywać na siłę co jest lepsze

kwestia wyboru ( dla mnie pliki to większa wygoda, ktoś woli CD - OK )

Jak słucham z vinyla ( wtedy rzeczywiście bardziej zanurzam się w muzyce i nie skakam po kawałkach )

to i tak muszę wstawać zmienić stronę i tego się nie przeskoczy...

w tym wątku bardziej chodzi o wskazanie trendów, a jak widać z liczb to co preferuję w cyfrze ( pliki z dysku ) też w odwrocie, dominacja streamingu 

 

Edited by morawka

Ilu ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, morawka napisał:

 jak widać z liczb to co preferuję w cyfrze ( pliki z dysku ) też w odwrocie, dominacja streamingu 

 

Pytanie tylko ile % użytkowników streaming korzysta ze sprzętu w domu?bo mnie się wydaje że  50%użytkowników to przedział wiekowy 10-35.zaopatrzony w słuchawki  i telefon .co dziennie spędzam  2,5g w metrze jadąc do pracy i widzę  co druga osobe w sluchawkach jednak  większość to dzieci. 

Edited by Ronaldo9
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Ronaldo9 napisał:

Pytanie tylko ile % użytkowników streaming korzysta ze sprzętu w domu?bo mnie się wydaje że  50%użytkowników to przedział wiekowy 10-35.zaopatrzony w słuchawki  i telefon .

Pewnie tak, ale wraz ze zmianą pokoleniową "audiofilskie" domowe , dzielone systemy będą coraz większą rzadkością

z tym że, z tego co obserwuje na Audiogonie posiadacze takowych ( za kupę $ ) też idą w stream

Edited by morawka

Ilu ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Streaming to dzisiejszy odpowiednik pierwszych playerów mp3 ... "wygoda"

Sam korzystam z streamingu, Zawsze warto spojrzeć i przesłuchać nowości wydawnicze, jest także wykorzystywany gdy są takie płyty na których jest tylko 1 ulubione nagrania i nie warto aż kupować całej płyty. 

Przerabiałem kolejno Spotify, Tidal i teaz jest Qobuz (szkoda, że bez naszego kraju bo polskiej muzyki tam dużo), ale własnie ale to płyta CD u mnie rządzi. jednak wole, że płyta leci w całości, bo gdy korzystam z Qobuz to też klikam często "next". Inna sprawa, że niektórych wydawnictw tam nie ma, bo artysta woli zarabiać od sprzedanej płyty. Są jeszcze płyty których nigdy tam chyba nie usłyszymy, chodzi mi o wydawnictwa Mobile Fidelity czy Audio Fidelity, że nie wspomnę o przypadkach np. Depeche Mode ‎– X¹ czy płyta cd King Crimson na 50-io lecie (to najlepszy mix jaki słyszałem). Trzeba też dodać, że ruch na rynku płyt używanych w Discogs mocno ostatnio poszedł w gorę. Widzę też, że na forum pomału wraca pytanie o CD Playera, czy to ten czas, gdy ludzie przypominają sobie o płytotece schowanej gdzieś na strychu?

Edited by Bogusław_59825
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasami kupuje MP3 na sztuki a jakość jest identyczna jak cd z taką samą muzyką.

4Real, produkcja w MP3 jest mi na rękę. Mówię o beatport tutaj, nie wiem jak w polskich sklepach...

 

>| Touch the Sound of Silence |<

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Bogusław_59825 napisał:

Streaming to dzisiejszy odpowiednik pierwszych playerów mp3 ... "wygoda"

Sam korzystam z streamingu, Zawsze warto spojrzeć i przesłuchać nowości wydawnicze, jest także wykorzystywany gdy są takie płyty na których jest tylko 1 ulubione nagrania i nie warto aż kupować całej płyty. 

Przerabiałem kolejno Spotify, Tidal i teaz jest Qobuz (szkoda, że bez naszego kraju bo polskiej muzyki tam dużo), ale własnie ale to płyta CD u mnie rządzi. jednak wole, że płyta leci w całości, bo gdy korzystam z Qobuz to też klikam często "next". Inna sprawa, że niektórych wydawnictw tam nie ma, bo artysta woli zarabiać od sprzedanej płyty. Są jeszcze płyty których nigdy tam chyba nie usłyszymy, chodzi mi o wydawnictwa Mobile Fidelity czy Audio Fidelity, że nie wspomnę o przypadkach np. Depeche Mode ‎– X¹ czy płyta cd King Crimson na 50-io lecie (to najlepszy mix jaki słyszałem). Trzeba też dodać, że ruch na rynku płyt używanych w Discogs mocno ostatnio poszedł w gorę. Widzę też, że na forum pomału wraca pytanie o CD Playera, czy to ten czas, gdy ludzie przypominają sobie o płytotece schowanej gdzieś na strychu?

Jeżeli na płycie jest jeden wartościowy / atrakcyjny utwór to znaczy że nie warto sięgać po takie wydawnictwo . Tą zasadę stosuje na wyższym poziomie . Jeżeli artysta / wykonawca / zespół nagrał jedna ciekawa płytę to go olewam .

Ale w czasach gdy serwisy uznają 30 sek odtworzenia za zaliczenie piosenki jestem chyba na przeciwnym końcu galaktyki .

  • Like 1

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, marek-1969 napisał:

Jeżeli na płycie jest jeden wartościowy / atrakcyjny utwór to znaczy że nie warto sięgać po takie wydawnictwo . Tą zasadę stosuje na wyższym poziomie . Jeżeli artysta / wykonawca / zespół nagrał jedna ciekawa płytę to go olewam .

Ale w czasach gdy serwisy uznają 30 sek odtworzenia za zaliczenie piosenki jestem chyba na przeciwnym końcu galaktyki .

A to jest rożnie, mam na myśli takich wykonawców np. jak Vangelis, Mike Oldfield czy Tangerine Dream, ich dorobek jest tak bogaty, że niektóre ich płyty to są ..... marne, co oczywiście nie przekreśla tego artysty i tu wspomaga mnie Qobuz.

Sprawa nagrań "only one" to np. Chicago i płyta "16" z nagraniem "Hard To Say I'm Sorry" bo reszta jakoś mi nie wchodzi, inny przykład to Foreigner ‎ "4" i tylko jeden hit "Waiting For A Girl Like You" jako że zbieram wydania Japan to dla jednego nagrania ... odpuszczam płytę. Qobuz ma te płyty w rozdzielczości 24-96k wiec tu streaming jak najbardziej mi odpowiada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.09.2020 o 13:38, m4tech napisał:

Cudowna, fenomenalna, zjawiskowo zrealizowana płyta. Jest dowodem też na to jak skromnym nakładem i budżetem można stworzyć nie zawaham się użyć słowa - arcydzieło. Dawno żadna nowa płyta mnie tak nie wciągnęła jak ta. Mega klimat i dźwięk otaczający słuchacza zewsząd.... oj dzieje się, jest mnóstwo smaczków, które uwielbiam. 🙂 Stylistycznie odlotowy koncept album

BILLIE EILISH When We All Fall Asleep  😍

image.thumb.png.e5cfcad7a68e481cdb84d1b561be5f4a.png

 

Aż sobie posłuchałem (raz mi wystarczy), chwilami fajne, jeden numer 'latał' w Trójce.

Mam problem tylko z tą "zjawiskową realizacją".

Zgoda, jeśli uznamy, że "zjawiskiem" jest przebić np. Massive Attack (Mezzanine), czy Sade (Love DeLuxe) w kategorii "PRZEWALONY BAS i zwichrowana równowaga tonalna".

Wiadomo, że sztuczny el-basssss może osiągać okolice kilkunastu Hz , tylko po co?

np. 3 numer  - da się tu już usłyszeć "pojedyncze herce". To jest jakieś kuriozum.

Na jakich głośnikach wyrobiłeś sobie taką opinię?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta płyta podoba mi się bez względu na głośniki, ale jak pomieszczenie ma mody na niskich to faktycznie może być buła, na ostatnim avs była grana na stoisku  Gryphona, chociaż tam akurat nie było najlepiej, miejsce z boku publiki na pewno nie pomagało

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aż sobie posłuchałem (raz mi wystarczy), chwilami fajne, jeden numer 'latał' w Trójce.
Mam problem tylko z tą "zjawiskową realizacją".
Zgoda, jeśli uznamy, że "zjawiskiem" jest przebić np. Massive Attack (Mezzanine), czy Sade (Love DeLuxe) w kategorii "PRZEWALONY BAS i zwichrowana równowaga tonalna".
Wiadomo, że sztuczny el-basssss może osiągać okolice kilkunastu Hz , tylko po co?
np. 3 numer  - da się tu już usłyszeć "pojedyncze herce". To jest jakieś kuriozum.
Na jakich głośnikach wyrobiłeś sobie taką opinię?
Szukasz "równowagi tonalnej" w trip-hopie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, dzarro napisał:

Szukasz "równowagi tonalnej" w trip-hopie?

To, nawt jak na trip jest mocno, za mocne.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.09.2020 o 21:17, tomek7776 napisał:

...dla mnie funkcjonalnosc plikow nie do przyjecia w zadnej formie.

Najwyższy czas odejść do lamusa dziadku.

Music is my gateway drug

Share this post


Link to post
Share on other sites

od niecalego roku na forum.i takie piardy...

idz do zakladki start.jeszcze na rok.

jak piszesz o sobie.ze pracujesz gleboko pod ziemia.i takie teskty tu rozpowszechniasz.

zycze ci tyle wyjazdow.co zjazdow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to nic takiego, ale ostatnimi czasy widzę jak co po niektórzy chyba zmieniają politykę, chodzi mi o to, że np. nowy album Diana Krall już nie jest jak poprzednie 24-96 i więcej, tylko skromne 44.1k przecież wiadomo, że realizacja jest na wyższych wartościach, czy to to taki ukłon w stronę nośnika fizycznego?

Jak rozliczają teraz "top ten" ze streamingu?, kiedy wykonawca dostaje platynę za ilość odtwarzania? kiedyś było to prostsze.

A! .. bym zapomniał ... inny przykład to, że np. płyta Voices Vangelisa nie kupisz w UK przez platformę hdtracks.com, ale po zmianie kraju(vpn) np na Szwecje czy Austrie, kłopotu nie ma. 

Edited by Bogusław_59825

Share this post


Link to post
Share on other sites

24bit to nadal lepiej niż 16bit, różnica jest słyszalna, więc taki ukłon na pewno nie do pasa 😉 

image.thumb.png.099f2adc48436716e29911172ea72e61.png

Edited by m4tech

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.