Jump to content
IGNORED

jaki wzmacniacz dzielony lub integra [budzet 10k]


StonEE
 Share

Recommended Posts

41 minut temu, StonEE napisał:

Wedle informacji na stronie producenta zarówno Cambridge CXN jak i Hegel H190 maja XLR zbalansowane.

 

Nie rozumiem skąd pojawia się powyżej A-S1100.

To że urządzenie ma gniazda XLR nie robi go z automatu konstrukcją zbalansowaną bo ważne jest co za tym idzie w środku.

Większość wzmacniaczy z tej półki cenowej ma już we/wy XLR bo taka jest moda ale także większość to FAKE, a konstrukcja nie jest prawdziwie symetryczna. Więc upewnij się przez zakupem jak to jest z tym Heglem. W tej cenie, z tych co znam, to tylko Yamahy od 2100 wzwyż są prawdziwie zbalansowene i XLR to nie fake. Jaśniej nie potrafię wytłumaczyć. 

Edited by audiofan01
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, audiofan01 napisał:

Więc upewnij się przez zakupem jak to jest z tym Heglem.

Sam mógłbyś to zrobić i pomóc koledze, skoro masz taką wiedzę;)

Mówię poważnie, można kogoś zniechęcić do czegoś (standard na tym forum) ale przy okazji warto też pomóc, zaproponować alternatywę.

Bluesound Node 2i - Rega Elicit R - Dynaudio X34 a wcześniej: Dynaudio X14, X32, Monitor Audio RX2, Dali 450, Tannoy M3, Rega Brio R, Naim Unitiqute 2b, Arcam A32, 23T, CA SM 6v1, Creek "żabki", Onkyo...

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, tomek11 napisał:

Sam mógłbyś to zrobić i pomóc koledze, skoro masz taką wiedzę;)

Mówię poważnie, można kogoś zniechęcić do czegoś (standard na tym forum) ale przy okazji warto też pomóc, zaproponować alternatywę.

Gdybym coś znalazł to bym pomógł, wspomniałem o tym, że nic nie znalazłem, podalem też przykład wzmacniaczy zbalansowanych. Poza tym nie jestem fachowcem elektronikiem, który po zdjęciu wnętrza potrafi swierdzić jaki to typ konstrukcji, więc te uwagi są nie na miejscu. Natomiast moja uwaga o braku sensu korzystania z XLR w przypadku konstrukcji niezbalansowanej jest moim zdaniem pożyteczna bo oszczędza kasę.

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, audiofan01 napisał:

Gdybym coś znalazł to bym pomógł, wspomniałem o tym, że nic nie znalazłem, podalem też przykład wzmacniaczy zbalansowanych. Poza tym nie jestem fachowcem elektronikiem, który po zdjęciu wnętrza potrafi swierdzić jaki to typ konstrukcji, więc te uwagi są nie na miejscu. Natomiast moja uwaga o braku sensu korzystania z XLR w przypadku konstrukcji niezbalansowanej jest moim zdaniem pożyteczna bo oszczędza kasę.

No ja też nie mam takiej wiedzy. Też uważam, że nie warto kupować XLR-owych wydmuszek, to sztuka dla sztuki.

Może ktoś z kolegów ma wiedzę jak to z tym zbalansowanym torem w Heglu H190? Prawdziwy on czy fake? Pomogłoby to rozwiać wątpliwości autora wątku.

Bluesound Node 2i - Rega Elicit R - Dynaudio X34 a wcześniej: Dynaudio X14, X32, Monitor Audio RX2, Dali 450, Tannoy M3, Rega Brio R, Naim Unitiqute 2b, Arcam A32, 23T, CA SM 6v1, Creek "żabki", Onkyo...

Link to comment
Share on other sites

"Balanced (XLR): Standard balancedanalog input (Pin 1 is Chassis Ground;Pin 2 is Positive Phase; Pin 3 is NegativePhase)"

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pioneer PD-30AE po modzie Muda44/Xonar ST-->Nostromo 5H(OPA2134)-->regulator głośności DIY na ALPS RK168--> Hegel H200 po modzie końcówka mocy (kondy Auricap XO + Audio Note Kaisei)-->Audio Physic Yara Evolution(SB Acoustics 29RDC)

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Prewwit napisał:

"Balanced (XLR): Standard balancedanalog input (Pin 1 is Chassis Ground;Pin 2 is Positive Phase; Pin 3 is NegativePhase)"

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To dalej tylko o gniazdach, żeby dokonać takiego wielkiego odkrycia to wystaczy fotkę tyłu obejrzeć? nie trzeba instrukcji linkować. Szkoda, że Kisiel go nie testował on zawsze zwraca na to uwagę i pisze jak jest z tym „balanced”.

Tak jak np. tutaj:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a tutaj więcej w tym temacie:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jakby wątpliwości było mało to jeszcze dodam, że aby to miało sens to oba urzadzędzenia czyli źródło też powinno być w pełni zbalansowane.

Edited by audiofan01
Link to comment
Share on other sites

Szukaj używanych, sporo tego jest i przeważnie sporo taniej niż nowe. Jak znajdziesz jakiś, który Cię zainteresuje i będzie w bardzo dobrej cenie to nieważne czy RCA czy XLR, uważaj tylko na podróby. Polecałbym coś z Wireworlda.

Edited by audiofan01
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, StonEE napisał:

Ok. Rozumiem, ze specjalnie XLR nic nie zmieni w porównaniu do RCA.

Jesli natomiast jakiś interkonekt i tak chcę kupić, to jaki - RCA? czy XLR? (zakladajac ze budzet pozostaje niezmienny)

Nie ma takiej jednoznacznej odpowiedzi. Mi np nigdy po XLR lepiej nie grało niezależnie jaki sprzęt i jakie kable XLR miałem. Kable RCA łatwiej też później sprzedać w razie potrzeby. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, muda44 napisał:

Nie ma takiej jednoznacznej odpowiedzi. Mi np nigdy po XLR lepiej nie grało niezależnie jaki sprzęt i jakie kable XLR miałem. Kable RCA łatwiej też później sprzedać w razie potrzeby. 

Dziwne. Czy tak też było w przypadku połączenia dwóch urządzeń prawdziwie  zbalansowanych?

Ogólnie trudno coś takiego ocenić bo trzeba mieć te same urządzenia i parę takich samych kabli tylko z innymi wtykami, wpięte w tym samym czasie i w trakcie gry przęłaczanie źródła sygnału we wzmacniaczu, a do tego jeszcze dochodzą różne poziomy napięcia na we/wy XLR i RCA.  Generalnie trydny temat. Mój sprzęt daje taką możliwość ale nigdy nie miałem pary takich samych kabli. Wszystko więc raczej opiera się na „wydaje się”, że gra lepiej/gorzej. Osobiście przyjmuję wiarę w technikę i stosuję XLR jako lepsze połączeniu dwóch urządzeń prawdziwie zbalansowanych. Czy słyszę różnicę? Nie zastanawiałem się nad tym, bo nie przeprowadzałem rzetelnego testu. Po prostu gra bardzo dobrze.

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, audiofan01 napisał:

Dziwne. Czy tak też było w przypadku połączenia dwóch urządzeń prawdziwie  zbalansowanych?

Ogólnie trudno coś takiego ocenić bo trzeba mieć te same urządzenia i parę takich samych kabli tylko z innymi wtykami, wpięte w tym samym czasie i w trakcie gry przęłaczanie źródła sygnału we wzmacniaczu, a do tego jeszcze dochodzą różne poziomy napięcia na we/wy XLR i RCA.  Generalnie trydny temat. Mój sprzęt daje taką możliwość ale nigdy nie miałem pary takich samych kabli. Wszystko więc raczej opiera się na „wydaje się”, że gra lepiej/gorzej. Osobiście przyjmuję wiarę w technikę i stosuję XLR jako lepsze połączeniu dwóch urządzeń prawdziwie zbalansowanych. Czy słyszę różnicę? Nie zastanawiałem się nad tym, bo nie przeprowadzałem rzetelnego testu. Po prostu gra bardzo dobrze.

Tak a żeby było ciekawiej to np Gryphon Atilla grał najlepiej po RCA jak miał jednocześnie wpięte kable XLR łączące z tym samym odtwarzaczem CD. 

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, muda44 napisał:

Tak a żeby było ciekawiej to np Gryphon Atilla grał najlepiej po RCA jak miał jednocześnie wpięte kable XLR łączące z tym samym odtwarzaczem CD. 

kable były takie same? poziomy głośności takie same? jakie to były kable? 
 

Oczywiście wszystko jest możliwe, przecież jest to subiektywna ocena na słuch, warto tylko pamiętać ile jest zmiennych, które tu występują, aby takie porównia były miarodajne. Sam jak napisałem nigdy tego nie robiłem bo nie widziałem sensu robienia czegoś bez możliwości spełnienia wszystkich warunków.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, audiofan01 napisał:

kable były takie same? poziomy głośności takie same? jakie to były kable? 
 

Oczywiście wszystko jest możliwe, przecież jest to subiektywna ocena na słuch, warto tylko pamiętać ile jest zmiennych, które tu występują, aby takie porównia były miarodajne. Sam jak napisałem nigdy tego nie robiłem bo nie widziałem sensu robienia czegoś bez możliwości spełnienia wszystkich warunków.

A ja robiłem takie porównania 1 do 1, bo mogłem sobie wyrównać głośność na każdym wejściu oddzielnie. 

?👈

Link to comment
Share on other sites

18 minut temu, audiofan01 napisał:

kable były takie same? poziomy głośności takie same? jakie to były kable? 
 

Oczywiście wszystko jest możliwe, przecież jest to subiektywna ocena na słuch, warto tylko pamiętać ile jest zmiennych, które tu występują, aby takie porównia były miarodajne. Sam jak napisałem nigdy tego nie robiłem bo nie widziałem sensu robienia czegoś bez możliwości spełnienia wszystkich warunków.

Takich różnych  porównań było wiele... Na RCA lepsze dociążenie i dynamika... 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, muda44 said:

Tak a żeby było ciekawiej to np Gryphon Atilla grał najlepiej po RCA jak miał jednocześnie wpięte kable XLR łączące z tym samym odtwarzaczem CD. 

 

1 hour ago, muda44 said:

Takich różnych  porównań było wiele... Na RCA lepsze dociążenie i dynamika... 

Czego to się człowiek nie dowie.

Ludzie mają bogatą fantazję ?

Gorzej, że są ludzie, którzy w to wierzą.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, dudek1 napisał:

 

Czego to się człowiek nie dowie.

Ludzie mają bogatą fantazję ?

Gorzej, że są ludzie, którzy w to wierzą.

Zakładam że miałeś Gryphona Atillę ze źródłem zbalansowanym i możesz się coś w tym temacie wypowiedzieć ?

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, muda44 said:

Zakładam że miałeś Gryphona Atillę ze źródłem zbalansowanym i możesz się coś w tym temacie wypowiedzieć ?

Nic nie musisz zakładać. Twoja wiarygodność jest nijaka, bo opierasz się na swoich wyobrażeniach, a nie realnej wiedzy ?

 

Takich jak tu:

 

Link to comment
Share on other sites

Teraz, dudek1 napisał:

Nic nie musisz zakładać. Twoja wiarygodność jest nijaka, bo opierasz się na swoich wyobrażeniach, a nie realnej wiedzy ?

 

Tak , wiarygodność dudka ze stażem 22 dni który łazi po wątkach nabijając się ze wszystkiego jest wiarygodna ...

Ostatni raz zareagowałem na Twoją kolejną , idiotyczną zaczepkę .

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, muda44 said:

Tak , wiarygodność dudka ze stażem 22 dni który łazi po wątkach nabijając się ze wszystkiego jest wiarygodna ...

Ostatni raz zareagowałem na Twoją kolejną , idiotyczną zaczepkę .

Poczytaj sobie ten archiwalny wątek. Może przypomnisz sobie jakie banialuki opowiadałeś.

a teraz nie jest inaczej.

Nie chodzi tu o twoją reakcję, tylko o to, by nie zorientowani dowiedzieli się z kim mają do czynienia.

Link to comment
Share on other sites

Widzę że co jakiś czas trzeba jednak wrzucać

We wzmacniaczu zbalansowanym (symetrycznym), każdy z kanałów zbudowany jest z dwóch identycznych, stanowiących lustrzane odbicia układów.

Oczywiście nie da się zbudować dwóch absolutnie identycznych wzmacniaczy (tolerancja wykonania elementów, strojenie itp.), dwie połówki zawsze będą od siebie minimalnie różne i stąd działanie i zniekształcenia (szum to przecież także zniekształcenie z punktu widzenia oryginalnego sygnału) nie będą dokładnie te same i nie ma mowy o pełnym znoszeniu się wszystkich niedoskonałości.

Co więcej w praktyce często zdarza się, iż wzmacniacz zbalansowany ma tendencję do eksponowania zniekształceń nieparzystych, na które ucho ludzkie jest mniej tolerancyjne.

Zaletą konfiguracji zbalansowanej jest przede wszystkim redukcja szumów, pod warunkiem wszakże, iż obydwie 'połówki' wzmacniacza każdego kanału są ze sobą bardzo dobrze sparowane; w przeciwnym razie układ taki może wygenerować nawet wyższy poziom zniekształceń, niż typowy, niezbalansowany.

Link to comment
Share on other sites

Problem konstrukcji niezbalansowanych (i do takich zalicza sie Atilla) jest to, że na wyjściu XLR konstruktor musi wyczarować   skas dodatkowy sygnał na pinie. I tutaj jest pies pogrzebany, dlaczego to prawie zawsze brzmi gorzej od wejść RCA. Chyba większość producentów wstawia po prostu na samym końcu jakiś tam wzmacniacz operacyjny(niech mnie ktoś poprawi jak się zna) i gotowe, ale na pewno to degraduje dźwięk.

Tak jak pisał muda kabelek RCA prędzej sprzedaż.

Jakbyś chciał klamoty prawdziwie balanced to np. Ayre Acoustics-oni mają taką filozofię od zasilacza do wyjścia. Testowałem z oppo i ich firmowym kompaktem xlr kontra rca, brzmi trochę inaczej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.